Vesitetty tiede Raamatusta

Anonyymi-ap

Aihe: Seurakutalainen uutisoi Juha Ahvion ja Tapio Puolimatkan popularisoitua kommentointia Ville Mäkipellon ja kumppaniteologien kirjast Jumalan synty.

"Jumalan synty -kirjassa esitetään, että vuonna 587 eKr. tapahtuneen Jerusalemin kaupungin hävityksen jälkeen pieni juutalainen kirjurieliitti vääristeli Israelin historian ja julkaisi kirjoituksensa Mooseksen nimissä saadakseen sille arvovaltaa. Tapio Puolimatka huomauttaa, että kirja tukeutuu saksalaisen, ANTISEMITISTISTÄ näkemyksiäkin esittäneen raamatuntutkija Julius Wellhausenin olettamuksiin”.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/moderni-raamattukritiikki-pyrkii-vesittamaan-klassisen-kristinuskon-popularisoidut-tulkinnat-uppoavat-kansaan/

Kyllä nyt on ihan pakko todeta, että herrat haukkuvat ihan täysin väärää puuta - se todellinen antisemitisti on Israelin Jumala, minkä todistaa Raamatun Jeremian kirjan 7. luku:

"7:9 Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte UHREJA BAALILLE.

Näin sanoo Herra Sebaot, ISRAELIN JUMALA: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte Mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet:

SILLÄ JUUDAAN MIEHET OVAT TEHNEET SEN; MIKÄ ON PAHAA MINUN SILMISSÄNI, SANOO HERRA. HE OVAT ASETTANEET ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN, JOKA ON OTETTU MINUN NIMIINI JA SAASTUTTANEET SEN."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7

Kuka puhuu VT:ssä antaen uhrimääräyksiä ja väittää olevansa Israelin Jumala? Pöyristyttäviä valheita herroilla! Raamattu täysin todistaa juutalaisen huijanneen Baalin jumalan uhrikultilla, että kyseessä on muka ollut Israelin Jumala. Ei todellakaan ole!

28

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Herrat Puolimatka ja Ahvio eivät todellakaan voi vedota Raamatun Jumalan Sanan arvovaltaan, jos he EIVÄT EDES KUULE, ETTÄ MITÄ.ISRAELIN JUMALA SANOO!

• Anonyymi00002

Ja jos nämä valheet ISRAELIN JUMALASTA ja häntä taivasten valtakunnan isä Jumalana opettaneesta Jeesuksesta eivät lopu, niin mä haen kyllä haulikon! Raamattu todistaa juutalaisten huijauksen.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ja jos nämä valheet ISRAELIN JUMALASTA ja häntä taivasten valtakunnan isä Jumalana opettaneesta Jeesuksesta eivät lopu, niin mä haen kyllä haulikon! Raamattu todistaa juutalaisten huijauksen.

Ahvio ja Puolimatka tilille - KETÄ HE VÄITTÄVÄT MUKA ISRAELIN JUMALAKSI???

• Anonyymi00004

ArtoTTT

Kyllähän tämä varsin osuvaa tekstiä on.

"– Käsittelemiemme raamattukriittisten popularisointien kirjoittajat esiintyvät tieteen lahjomattomina ja ennakkoluulottomina asiantuntijoina. Asiantuntijanroolinsa nimissä he propagoivat myös omat arvostuksiaan: he korottavat sateenkaariarvot oikean jumalakuvan keskeiseksi kriteeriksi ilmaisten näin paluuta pakanalliseen sovitusoppiin, jonka mukaan syyllisyydestä vapaudutaan kumoamalla syyllisyyttä herättävät säännöt ja normit, Puolimatka toteaa.

Ahvio muistuttaa, että modernin raamattukritiikin juuret ovat syvällä poliittisissa pyrkimyksissä. Sen alkuperäisenä tavoitteena oli kumota kirkon ja monarkian arvovalta universaalin tasavaltalaisuuden tieltä esittämällä Raamattu puhtaasti inhimillisenä luomuksena.

– Suuri yleisö saattaa kokea, että nyt on tapahtunut jokin uusi ihmeellinen läpimurto. Tämä on eräänlainen vedätys, Ahvio huomauttaa."
      https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/moderni-raamattukritiikki-pyrkii-vesittamaan-klassisen-kristinuskon-popularisoidut-tulkinnat-uppoavat-kansaan/

• Anonyymi00008

Nuo "teologit" ovat liberaaliteologeja. Eli heille Raamattu on vain ihmisten kirjoituksia jostain jumalasta, joka voi olla olemassa tai olla olematta. Herää kysymys, miksi kukaan käyttäisi aikaansa sellaisen jumalan tutkimiseen? Kristinuskossa uskotaan Jumalaan. Hän on luonut ihmiset. Meillä on velvollisuus totella Jumalaa ja homostelu on syntiä kuten homoliitotkin. Niitä pitää karttaa ja arvostella, eikä hyväksyä ja nostaa heterouden rinnalle samaan arvoon.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Nuo "teologit" ovat liberaaliteologeja. Eli heille Raamattu on vain ihmisten kirjoituksia jostain jumalasta, joka voi olla olemassa tai olla olematta. Herää kysymys, miksi kukaan käyttäisi aikaansa sellaisen jumalan tutkimiseen? Kristinuskossa uskotaan Jumalaan. Hän on luonut ihmiset. Meillä on velvollisuus totella Jumalaa ja homostelu on syntiä kuten homoliitotkin. Niitä pitää karttaa ja arvostella, eikä hyväksyä ja nostaa heterouden rinnalle samaan arvoon.

ENTÄ NE ISRAELIN JUMALAN SANAT? LAITOIN NÄIN ISOLLA ETTÄ NÄKYY.

• Anonyymi00026

Niin, että sateenkaariarvot vievät muinaiseen, pakanalliseen syntiensovitusoppiin, mikä on tämän päivän kristinuskon perusta? Mikä siinä on osuvaa?

• Anonyymi00005

Raamattu on mielikuvitustarinoiden kokoelma, ei mitään muuta, ja jokainen tervejärkinen ymmärtää tämän.

• Anonyymi00013

Erikoisinta onkin, että niistäkin pitää sitten vielä valehdella. Minkälainen mielikuvitustarina luo tarpeen sen valehtelemiseen?

• Anonyymi00006

Tietenkin hyvä että vain tervejärkiset lukevat Raamattua koska jos ei aivan ole muumit ojennuksessa, niin saattaa saada vaikka miten hulluja ideoita siitä että nyt toimitaan Raamatun mukaa. Ei Raamattu siihen ole tarkoitettu eikä siihen että sitä käytetään lyömäaseena. Se on ilmoitus miten ihminen pääsee Hengessä Jumalan yhteyteen ja lopettaa kaiken älyttömyyden.

• Anonyymi00007

ArtoTTT

Hebr. 4:
        12Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

ArtoTTT

Hebr. 4:
        12Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.

Miksi et usko Israelin Jumalan sanaa juutalaisten huijaamisesta, onhan se merkittävää, kun kristinusko perustuu juutalaisuuteen? Vai oletko tietoisesti valinnut Jumalaksi jo Jeesuksen Raamatussa sanoman Saatanan?

• Anonyymi00014

Raamattu Baal-jumalalla väittäen sitä pahuutta Israelin Jumalaksi on ollut juuri pelkkää vallankäyttöä, kertoohan sen kristinuskon historiakin.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00007 kirjoitti:

ArtoTTT

Hebr. 4:

"Viiltää halki sielun", tämä on nyt se kohta, missä näin Paavalin sanoin Paholainen varastaa sen sielun, kun Luther sanoo kasteella asetettavan - se Pedon merkki otsaan - Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

• Anonyymi00009

Ja itse asia oli se, että Raamattu todistaa juutalaisten huijanneen Baal-jumalan Israelin Jumalan tilalle.

• Anonyymi00010

Ja tämä todistaa kaikki uskovaisten valheet. Ja nyt totuus onkin propagandaa Raamatusta, kun sen sanoo Israelin Jumala juutalaisista.

• Anonyymi00015

Ja tämä Baal-jumala on nyt tämä tulivuori Jahve, minkä myös todistavat arkeologiset todisteet.

Ja kyse on siitä, ettei seuraava juutalaisten ja uskovaisten valhe toteudu, kun he jäävät näin rysän päältä kiinni - juu, se olikin Israelin Jumala, joka oli se pahuus.

Ja tämä on merkittävää Jeesuksen kannalta, kun hän todellisuudessa opetti tästä oikeasta Israelin Jumalasta, niin seuraavaksi Jeesus upotetaan uskovaisten toimesta tässä kuviossa, jolla Jeesuksella ei ole mitään tekemistä juutalaisten ja uskovaisten valheiden kanssa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ja tämä Baal-jumala on nyt tämä tulivuori Jahve, minkä myös todistavat arkeologiset todisteet.

Ja kyse on siitä, ettei seuraava juutalaisten ja uskovaisten valhe toteudu, kun he jäävät näin rysän päältä kiinni - juu, se olikin Israelin Jumala, joka oli se pahuus.

Ja tämä on merkittävää Jeesuksen kannalta, kun hän todellisuudessa opetti tästä oikeasta Israelin Jumalasta, niin seuraavaksi Jeesus upotetaan uskovaisten toimesta tässä kuviossa, jolla Jeesuksella ei ole mitään tekemistä juutalaisten ja uskovaisten valheiden kanssa.

Koska juutalaisilla on kyse vain vallasta tällä huijauksella, heille on enemmän hyötyä nyt seuraavassa operaatiossaan upottaa uskovaisten mukana myös Jeesus opetuksineen ihmeiden teosta - kuten tästä Baal-jumalasta lukee ilmestyskirja 13 luku - puhuva Pedon kuva saa kaikki kumartamaan itseään, ja ellei kumartanut niin tapettiin, ja kyse on rahan vallasta.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Koska juutalaisilla on kyse vain vallasta tällä huijauksella, heille on enemmän hyötyä nyt seuraavassa operaatiossaan upottaa uskovaisten mukana myös Jeesus opetuksineen ihmeiden teosta - kuten tästä Baal-jumalasta lukee ilmestyskirja 13 luku - puhuva Pedon kuva saa kaikki kumartamaan itseään, ja ellei kumartanut niin tapettiin, ja kyse on rahan vallasta.

Lisäystä - on tämä kummallista, ettei hyvään Jumalaan uskojia löydy mistään, eikä kukaan ole edes valmis puolustamaan Jeesusta ja Israelin Jumalaa?!

• Anonyymi00019

Juutalaisilla on ollut aina epäjumalia lisänä ikuisen Taivaan Isämme ulkopuolella. Baaleja, naisten jumalia ja uhrikukkuloita. Eräät epäjumalat vaativat lapsi uhreja, minkä Taivaan Isällemme oli kauhistus. Nämä tarjosivat vääristelijöille tilaisuuden sotkea jumaluuksia keskenään.

• Anonyymi00020

Edelleen kristinusko perustuu juutalaisuuteen, missä kolminaisuusopin mukaan Jeesus on kiroukseksi kirottu ja hengiltä kidutettu, opettamansa Israelin Jumala.

Seuraavaksi otankin esille Jeesuksen Raamatun todistukset tästä Israelin Jumalan opetuksestaan, ja mitä hän sanoo juutalaisuudesta - rivien väliin kirjoittajat ovat tällaiset jättäneet meille todistamaan totuudesta .

Jeesushan oli itse Israelilainen, eikä juutalainen, kuten juutalaiset valehtelevat, jotta saavat ihmiset uskomaan, että Jeesus opetuksin olisi puhunut juutalaisten Jumalasta, kun halusivat sen huijata kristinuskolla Israelin Jumalan tilalle.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Edelleen kristinusko perustuu juutalaisuuteen, missä kolminaisuusopin mukaan Jeesus on kiroukseksi kirottu ja hengiltä kidutettu, opettamansa Israelin Jumala.

Seuraavaksi otankin esille Jeesuksen Raamatun todistukset tästä Israelin Jumalan opetuksestaan, ja mitä hän sanoo juutalaisuudesta - rivien väliin kirjoittajat ovat tällaiset jättäneet meille todistamaan totuudesta .

Jeesushan oli itse Israelilainen, eikä juutalainen, kuten juutalaiset valehtelevat, jotta saavat ihmiset uskomaan, että Jeesus opetuksin olisi puhunut juutalaisten Jumalasta, kun halusivat sen huijata kristinuskolla Israelin Jumalan tilalle.

Samallahan he myös varastivat israelilaisten identiteetin holokaustilla, saaden jopa oman valtioalueen toisten mailta Palestiinasta. Tässä on liki hilpeä yksityiskohta - jos niin kehtaa edes sanoa - mutta nimi holokausti tarkoittaa juuri kokonaan poltettua uhrilahjaa juutalaisten Baal-jumalalle, ja sana tulee VT:sta.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Samallahan he myös varastivat israelilaisten identiteetin holokaustilla, saaden jopa oman valtioalueen toisten mailta Palestiinasta. Tässä on liki hilpeä yksityiskohta - jos niin kehtaa edes sanoa - mutta nimi holokausti tarkoittaa juuri kokonaan poltettua uhrilahjaa juutalaisten Baal-jumalalle, ja sana tulee VT:sta.

Vaikea kuvitella, että ainakaan kristityt halusivat lahjoa Baal-jumalaa, kun luulivat kokoajan opettavansa kristinuskon Jumalana Israelin Jumalaa.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Se on juuri Jeremia 7 luku, mihin osuu Jeesuksen sanat, kun hän riehui temppelissä, ja sanoi, että kirjoitettu on.

Matteuksen evankeliumi:

"21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä RYÖVÄRIEN LUOLAN."

Jeremia, Israelin Jumalan sanat:

"7:11 RYÖVÄRIEN LUOLAKSIKO te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra."

Toinen vihjekohta löytyy Matteuksen 7 luvusta:

"7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVAISIA SUSIA.".

Raamattuhaun tulos, 1.Mooseksen kirja:

"49:27 BENJAMIN on RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."

Ja Paavalin wikilinkki:

"Paavali kuului BENJAMININ heimoon. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden."

En tiedä, että liittyykö koskaan missään Raamatun sisällön lukeminen tai arviointi kristinuskon teologiaan, kun koskaan ei missään oteta tällaisia Raamatun totuuksia esille, että mitä teksti itsessään sisältää, vaan lähdetään vaan samalta uskontasolta kuin uskovaisetkin.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Se on juuri Jeremia 7 luku, mihin osuu Jeesuksen sanat, kun hän riehui temppelissä, ja sanoi, että kirjoitettu on.

Matteuksen evankeliumi:

"21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä RYÖVÄRIEN LUOLAN."

Jeremia, Israelin Jumalan sanat:

"7:11 RYÖVÄRIEN LUOLAKSIKO te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra."

Toinen vihjekohta löytyy Matteuksen 7 luvusta:

"7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVAISIA SUSIA.".

Raamattuhaun tulos, 1.Mooseksen kirja:

"49:27 BENJAMIN on RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."

Ja Paavalin wikilinkki:

"Paavali kuului BENJAMININ heimoon. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden."

En tiedä, että liittyykö koskaan missään Raamatun sisällön lukeminen tai arviointi kristinuskon teologiaan, kun koskaan ei missään oteta tällaisia Raamatun totuuksia esille, että mitä teksti itsessään sisältää, vaan lähdetään vaan samalta uskontasolta kuin uskovaisetkin.

Minun on todella vaikea ymmärtä tätä Ahvio-Puolimatkan puhetta, ovatko he jotakin kristinuskon hilpeitä stuntteja väittäen evankeliumeita silminnäkijätodistuksiksi ja tämä kohta:

"Kohukirjojen lisäksi keskustelua on herättänyt emerituspiispa Wille Riekkisen kirja Valo ja pimeys (Teos, 2025). Kirjassa Riekkinen esittää ajatuksen, ettei Jeesus pitänyt itseään Jumalana. Asiantuntijat torjuvat tällaiset puheet pitäen niitä paitsi teologisesti ongelmallisina, myös historiallisia faktoja vääristelevinä."

Matteuksen evankeliumi:

"27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Markuksen evankeliumi:

"15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Mutta tämä menee minulta sitten jo täysin ohi:

"– Ihmiset kokevat itsensä petetyiksi, koska heille on esitetty nämä kirjat tieteen uusina löytöinä. Todellisuudessa ne ovat VANHOJEN MIELIKUVITUSTARINOIDEN " uudelleen sanoittamista, joissa esitellään maailmansisäiseen näkökulmaan sulkeutuva ideologia itsestäänselvyytenä, Puolimatka ennakoi tulevaa kehitystä."

Äsken ne olivatkin vielä silminnäkijäkertomuksia?! Entä tämä:

"– Käsittelemiemme raamattukriittisten popularisointien kirjoittajat esiintyvät tieteen lahjomattomina ja ennakkoluulottomina asiantuntijoina. Asiantuntijanroolinsa nimissä he propagoivat myös omat arvostuksiaan: he korottavat SATEENKAARIAVOT OIKEAN JUMALAN KUVAN KESKEISEKSI KRITEERIKSI ILMAISTEN NÄIN PALUUTA PAKANALLISEEN SOVITUSOPPIIN, jonka mukaan syyllisyydestä vapaudutaan kumoamalla syyllisyyttä herättävät säännöt ja normit, Puolimatka toteaa,"

Ja se syntien sovitusoppi on kristinuskon perussanomaa uudella liitolla juutalaisuuteen, Baal-jumalalla on tänä päivänäkin Jeesus-nimisellä uhrilla, kun taas Jumala, joka teki ikuisen liiton kaiken luomansa kanssa on eri Jumala.

"9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä IKUISIKSI AJOIKSI teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat; minä panen KAARENI PILVIIN, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä,"

Siis mitä nämä herrat nyt selittävät oikein - mitä he haluavat sanoa?? Sateenkaarella mennään vanhaan syntien sovitusoppiin, joka onkin tämän päivän kristinuskoa Baal-jumalalla, kun taas se sateenkaari ikuisen liiton arvolla onkin Luojajumala?!

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Minun on todella vaikea ymmärtä tätä Ahvio-Puolimatkan puhetta, ovatko he jotakin kristinuskon hilpeitä stuntteja väittäen evankeliumeita silminnäkijätodistuksiksi ja tämä kohta:

"Kohukirjojen lisäksi keskustelua on herättänyt emerituspiispa Wille Riekkisen kirja Valo ja pimeys (Teos, 2025). Kirjassa Riekkinen esittää ajatuksen, ettei Jeesus pitänyt itseään Jumalana. Asiantuntijat torjuvat tällaiset puheet pitäen niitä paitsi teologisesti ongelmallisina, myös historiallisia faktoja vääristelevinä."

Matteuksen evankeliumi:

"27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Markuksen evankeliumi:

"15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Mutta tämä menee minulta sitten jo täysin ohi:

"– Ihmiset kokevat itsensä petetyiksi, koska heille on esitetty nämä kirjat tieteen uusina löytöinä. Todellisuudessa ne ovat VANHOJEN MIELIKUVITUSTARINOIDEN " uudelleen sanoittamista, joissa esitellään maailmansisäiseen näkökulmaan sulkeutuva ideologia itsestäänselvyytenä, Puolimatka ennakoi tulevaa kehitystä."

Äsken ne olivatkin vielä silminnäkijäkertomuksia?! Entä tämä:

"– Käsittelemiemme raamattukriittisten popularisointien kirjoittajat esiintyvät tieteen lahjomattomina ja ennakkoluulottomina asiantuntijoina. Asiantuntijanroolinsa nimissä he propagoivat myös omat arvostuksiaan: he korottavat SATEENKAARIAVOT OIKEAN JUMALAN KUVAN KESKEISEKSI KRITEERIKSI ILMAISTEN NÄIN PALUUTA PAKANALLISEEN SOVITUSOPPIIN, jonka mukaan syyllisyydestä vapaudutaan kumoamalla syyllisyyttä herättävät säännöt ja normit, Puolimatka toteaa,"

Ja se syntien sovitusoppi on kristinuskon perussanomaa uudella liitolla juutalaisuuteen, Baal-jumalalla on tänä päivänäkin Jeesus-nimisellä uhrilla, kun taas Jumala, joka teki ikuisen liiton kaiken luomansa kanssa on eri Jumala.

"9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä IKUISIKSI AJOIKSI teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat; minä panen KAARENI PILVIIN, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä,"

Siis mitä nämä herrat nyt selittävät oikein - mitä he haluavat sanoa?? Sateenkaarella mennään vanhaan syntien sovitusoppiin, joka onkin tämän päivän kristinuskoa Baal-jumalalla, kun taas se sateenkaari ikuisen liiton arvolla onkin Luojajumala?!

Ovatko nämä miehet ollenkaan täyspäisiä - hehän puhuvat ihan ihmeellisyyksiä?!

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ovatko nämä miehet ollenkaan täyspäisiä - hehän puhuvat ihan ihmeellisyyksiä?!

Haluavatko he nyt kieron väärän kautta kertoa, että kyllä Mäkipelto kumppaneineen puhuikin ihan asiaa?!

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Haluavatko he nyt kieron väärän kautta kertoa, että kyllä Mäkipelto kumppaneineen puhuikin ihan asiaa?!

Sinne edelle - se Jeesuksen Jumaluus on välttämätön ja liittyy juutalaisten sorvaamiseen kolminaisuusopilla, kun hävittävät käsitteen koko Israelin Jumalasta, saadakseen Baal-jumalan tilalle, väittäen sitä Israelin Jumalaksi.

Sillä ei ole muuta merkitystä. Jumalan poika viittaukset liittyvät taas vihjeeseen Baal-jumalalle uhrattuihin esikoispoikiin, joiden hengen säästämisestä oli maksettava lunastusmaksu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27