Miksi ihmiset eivät auta toisiaan?

Anonyymi-ap

Miksi ihmiset eivät enää auta toisiaan?

Ennen kaikki oli paremmin. Aiemmin oli enemmän auttamista toisia kohtaan.

22

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Nyt ei taida kuule häiritä se, ettet pääse auttamaan.

• Anonyymi00004

Joo, AP valittaa röyhkeästi, kun muiden avustettavakai heittäytyminen ei tuotakkaan enää hänen vaatimustensa mukaisia tuloksia. 😂

• Anonyymi00002

Sulla ehkä väärät ihmiset lähellä. Itse autan omia läheisiä ja ystäviä ja saan apua, kun sitä tarvitsen. Pitää osata myös pyytää apua, ei kukaan osaa auttaa, jos ei tiedä avuntarpeesta.

• Anonyymi00003

Tai sitten kun toinen auttaa, niin ei saa mitään toiselta takaisin. Ei edes kunnon kiitosta. Mutta vaatimus siltä toiselta on jatkuvaa. Itselläni ollut tuollaisia ihmissuhteita, kun olen sillä tavalla ollut vääristyneesti empaatti. Otettu, muttei annettu mitään takaisin. Mutta se on onneksi taakse jäänyttä elämää. Aika yksin kyllä olen nyt, mutta parempi näin. Minulla ei sillä tavalla ole mitään annettavaa, eli siitä lähden liikkeelle. Kuinka moni kiinnostuu, jos ei hyödy jotenkin.

• Anonyymi00005

AP on aina auttanut muita. Apua ei ole koskaan saanut takaisin. AP:lla on myös kokemusta työpaikkaliusaamisesta.

Ilmeisesti kiltin kohtalo?

• Anonyymi00006

Kiltti, kun on muille töykeä niin sitten sanotaan, että muuttunut ihmisenä

• Anonyymi00008

Ei tarvitse olla edes töykeä. Töykeältä se varmaan tuntuu, kun alkaa asettamaan rajoja. Mutta vasta sitten ihminen voi päästä omaan voimaansa.

• Anonyymi00010

Ihmiset eivät nykyään edes osaa rakentavasti keskustella mistään. Ihmiset eivät tapaa toisiaan ja puhu asioista. Somen kautta on helpompi sorsia muita. Livenä ei tarvitse tavata.

• Anonyymi00011

En tiedä pitääkö tuo paikansa. Itseäni kyllä autettu kun olen pyytänyt. Oon vaan hirveän huono pyytömään keltään apua. Pyrin auttamaan kun niin kuin pystyn läheisiä ja vaikka naapureita.

• Anonyymi00012

Olen pyytänyt ihmisiltä apua. Apua ei anneta. Henkilö on jätetty mielummin yksin. Joitakin henkilöitä ei saa enää kiinni vaikka heitä on yritetty tavoitella. Ovat katkaisseet välit, vanhoja kavereita. Todella kuormittaa tämä tilanne.

En tiedä, kenen puoleen kääntyisi. Myös työasiat on retuperällä. Niihin tarvitsisi myös apua. Tuntuu, että koko maailman taistelee vastaan. Yksinäisyys tappaa pikkuhiljaa, aiheuttaa stressiä. Mikä lienee elinajan ennusteeni?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Olen pyytänyt ihmisiltä apua. Apua ei anneta. Henkilö on jätetty mielummin yksin. Joitakin henkilöitä ei saa enää kiinni vaikka heitä on yritetty tavoitella. Ovat katkaisseet välit, vanhoja kavereita. Todella kuormittaa tämä tilanne.

En tiedä, kenen puoleen kääntyisi. Myös työasiat on retuperällä. Niihin tarvitsisi myös apua. Tuntuu, että koko maailman taistelee vastaan. Yksinäisyys tappaa pikkuhiljaa, aiheuttaa stressiä. Mikä lienee elinajan ennusteeni?

Jaa olisitko sitte kohdellut heitä joskus aiemmin huonosti. Harmi. Sitä niittää mitä kylvää.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jaa olisitko sitte kohdellut heitä joskus aiemmin huonosti. Harmi. Sitä niittää mitä kylvää.

Eipä tietenkään. Siitä ei ole kysymys. Ihmisten itsekkyys on todella hämmentävää, koska itse käyttäytyy ja toimii eritavalla. Olemalla läsnä ja kuuntelemalla. Nämä henkilöt toimivat toisella tavalla.

• Anonyymi00015

Niin oli. 🫶 Nykyään on vaan minä minä minä minä ja minun maine.

• Anonyymi00016

Tämä on todellakin näin. Ei pysty aina ymmärtämään tätä.

• Anonyymi00017

Itsekeskeinen minä minä minä kulttuuri pilaa kaiken hyvän

• Anonyymi00021
        UUSI

Olen täysin samaa mieltä kanssasi!

• Anonyymi00018

Auttaminen on kadonnut

• Anonyymi00019
      UUSI

Niin, miksi näin?

• Anonyymi00020
      UUSI

miksi ihmiset eivät enää auta toisiaan, missä vika?

• Anonyymi00022
        UUSI

Minä voisin auttaa noin 70v ihmistä, koska olen kohta samaa ikäluokkaa. Ja olisi mukavaa lenkkeillä yhdessä ja harrastaa yhteisiä harrastuksia!

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Minä voisin auttaa noin 70v ihmistä, koska olen kohta samaa ikäluokkaa. Ja olisi mukavaa lenkkeillä yhdessä ja harrastaa yhteisiä harrastuksia!

Toki toki. Vanhusten talosta löytyy ikäistäsi seuraa

• Anonyymi00024
      UUSI

Nuoriso on aina ollut pilalla. Oon ehkä tottunut liiankin hyvään. sitten mulla on käynyt vaan hyvä tuuri kun oon saanut niin mahtavia ihmisiä mun elämään

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      187
      5075
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4472
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3039
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      144
      2934
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27