Miksi ihmiset eivät enää auta toisiaan?
Ennen kaikki oli paremmin. Aiemmin oli enemmän auttamista toisia kohtaan.
Miksi ihmiset eivät auta toisiaan?
22
273
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nyt ei taida kuule häiritä se, ettet pääse auttamaan.
- Anonyymi00004
Joo, AP valittaa röyhkeästi, kun muiden avustettavakai heittäytyminen ei tuotakkaan enää hänen vaatimustensa mukaisia tuloksia. 😂
- Anonyymi00002
Sulla ehkä väärät ihmiset lähellä. Itse autan omia läheisiä ja ystäviä ja saan apua, kun sitä tarvitsen. Pitää osata myös pyytää apua, ei kukaan osaa auttaa, jos ei tiedä avuntarpeesta.
- Anonyymi00003
Tai sitten kun toinen auttaa, niin ei saa mitään toiselta takaisin. Ei edes kunnon kiitosta. Mutta vaatimus siltä toiselta on jatkuvaa. Itselläni ollut tuollaisia ihmissuhteita, kun olen sillä tavalla ollut vääristyneesti empaatti. Otettu, muttei annettu mitään takaisin. Mutta se on onneksi taakse jäänyttä elämää. Aika yksin kyllä olen nyt, mutta parempi näin. Minulla ei sillä tavalla ole mitään annettavaa, eli siitä lähden liikkeelle. Kuinka moni kiinnostuu, jos ei hyödy jotenkin.
- Anonyymi00005
AP on aina auttanut muita. Apua ei ole koskaan saanut takaisin. AP:lla on myös kokemusta työpaikkaliusaamisesta.
Ilmeisesti kiltin kohtalo? - Anonyymi00006
Kiltti, kun on muille töykeä niin sitten sanotaan, että muuttunut ihmisenä
- Anonyymi00008
Ei tarvitse olla edes töykeä. Töykeältä se varmaan tuntuu, kun alkaa asettamaan rajoja. Mutta vasta sitten ihminen voi päästä omaan voimaansa.
- Anonyymi00010
Ihmiset eivät nykyään edes osaa rakentavasti keskustella mistään. Ihmiset eivät tapaa toisiaan ja puhu asioista. Somen kautta on helpompi sorsia muita. Livenä ei tarvitse tavata.
- Anonyymi00011
En tiedä pitääkö tuo paikansa. Itseäni kyllä autettu kun olen pyytänyt. Oon vaan hirveän huono pyytömään keltään apua. Pyrin auttamaan kun niin kuin pystyn läheisiä ja vaikka naapureita.
- Anonyymi00012
Olen pyytänyt ihmisiltä apua. Apua ei anneta. Henkilö on jätetty mielummin yksin. Joitakin henkilöitä ei saa enää kiinni vaikka heitä on yritetty tavoitella. Ovat katkaisseet välit, vanhoja kavereita. Todella kuormittaa tämä tilanne.
En tiedä, kenen puoleen kääntyisi. Myös työasiat on retuperällä. Niihin tarvitsisi myös apua. Tuntuu, että koko maailman taistelee vastaan. Yksinäisyys tappaa pikkuhiljaa, aiheuttaa stressiä. Mikä lienee elinajan ennusteeni? - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Olen pyytänyt ihmisiltä apua. Apua ei anneta. Henkilö on jätetty mielummin yksin. Joitakin henkilöitä ei saa enää kiinni vaikka heitä on yritetty tavoitella. Ovat katkaisseet välit, vanhoja kavereita. Todella kuormittaa tämä tilanne.
En tiedä, kenen puoleen kääntyisi. Myös työasiat on retuperällä. Niihin tarvitsisi myös apua. Tuntuu, että koko maailman taistelee vastaan. Yksinäisyys tappaa pikkuhiljaa, aiheuttaa stressiä. Mikä lienee elinajan ennusteeni?Jaa olisitko sitte kohdellut heitä joskus aiemmin huonosti. Harmi. Sitä niittää mitä kylvää.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jaa olisitko sitte kohdellut heitä joskus aiemmin huonosti. Harmi. Sitä niittää mitä kylvää.
Eipä tietenkään. Siitä ei ole kysymys. Ihmisten itsekkyys on todella hämmentävää, koska itse käyttäytyy ja toimii eritavalla. Olemalla läsnä ja kuuntelemalla. Nämä henkilöt toimivat toisella tavalla.
- Anonyymi00015
Niin oli. 🫶 Nykyään on vaan minä minä minä minä ja minun maine.
- Anonyymi00016
Tämä on todellakin näin. Ei pysty aina ymmärtämään tätä.
- Anonyymi00017
Itsekeskeinen minä minä minä kulttuuri pilaa kaiken hyvän
- Anonyymi00021UUSI
Olen täysin samaa mieltä kanssasi!
- Anonyymi00018
Auttaminen on kadonnut
- Anonyymi00019UUSI
Niin, miksi näin?
- Anonyymi00020UUSI
miksi ihmiset eivät enää auta toisiaan, missä vika?
- Anonyymi00022UUSI
Minä voisin auttaa noin 70v ihmistä, koska olen kohta samaa ikäluokkaa. Ja olisi mukavaa lenkkeillä yhdessä ja harrastaa yhteisiä harrastuksia!
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Minä voisin auttaa noin 70v ihmistä, koska olen kohta samaa ikäluokkaa. Ja olisi mukavaa lenkkeillä yhdessä ja harrastaa yhteisiä harrastuksia!
Toki toki. Vanhusten talosta löytyy ikäistäsi seuraa
- Anonyymi00024UUSI
Nuoriso on aina ollut pilalla. Oon ehkä tottunut liiankin hyvään. sitten mulla on käynyt vaan hyvä tuuri kun oon saanut niin mahtavia ihmisiä mun elämään
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1875075Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,254472Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993137Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2593039Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1442934- 522531
- 271939
- 561873
- 771814
- 221787