Mitä mieltä ovat Raamattu-asiantuntijat siitä? Oliko Jeesus oikeassa vai väärässä, vai sekä että?
Johanneksen evankeliumi:
5:31 Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä.
Johanneksen evankeliumi:
8:14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
Oliko Jeesuksen todistus itsestään pätevä vai ei?
6
98
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi lopetit kesken luvun 8, kun Jeesus jatkaa juutalaisille, että onhan teidän laissannekin sanottu, että KAHDEN IHMISEN TODISTUS ON PÄTEVÄ, minä todistan itsestäni ja isä joka on minut lähettänyt todistaa minusta.
- Anonyymi00002
Mikä on JEESUKSEN TODISTUS, kaikki ne tapettiin ilmestyskirjan mukaan, joilla oli Jeesuksen todistus, joka on profeetian henki. Siellä nämä pyhät huutavat uhri alttarin alla, että koska sinä suuri Valtias kostat maassa asuville meidän veremme.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mikä on JEESUKSEN TODISTUS, kaikki ne tapettiin ilmestyskirjan mukaan, joilla oli Jeesuksen todistus, joka on profeetian henki. Siellä nämä pyhät huutavat uhri alttarin alla, että koska sinä suuri Valtias kostat maassa asuville meidän veremme.
Ilmeisesti jossain muuallakin asutaan kuin maassa, koska maa on erikseen mainittu.
- Anonyymi00004
"KAHDEN IHMISEN TODISTUS ON PÄTEVÄ, minä todistan itsestäni ja isä joka on minut lähettänyt todistaa minusta."
"KAHDEN IHMISEN"
"isä" todistaa
Siis Joosef-isä, joka oli ihminen
Matteuksen evankeliumi:
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
"KAHDEN IHMISEN TODISTUS ON PÄTEVÄ, minä todistan itsestäni ja isä joka on minut lähettänyt todistaa minusta."
"KAHDEN IHMISEN"
"isä" todistaa
Siis Joosef-isä, joka oli ihminen
Matteuksen evankeliumi:
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.Tuo isä, joka on minut lähettänyt", ei sovi Josefiin tarinassa, koska Jeesus kutsuu taivasten valtakunnan Jumalaa isäksi, ja sanoo, että kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia (ei lue Raamatussa, muissa teksteissä). Jeesus sanoo, että taivasten valtakunnan Isä on ihminen. Tämä tulee esille myös luomiskertomuksesta, kun Luojajumala väsyi luomisestaan fyysisesti niin, että oli jopa levättävä. Onhan tämä erikoista, että mihin tällä halutaan viitata:
"8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla." ... ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=joh&luku=8
Kyllä siitä itse asian ymmärtää, Jeesuksen opetuksen, joka ei ole juutalaista syntioppia, vaikka jälleen töhritty juutalaisella hölöhölöä, että en oikein tiedä, että mikä tekstistä olisi vakavasti otettavaa. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tuo isä, joka on minut lähettänyt", ei sovi Josefiin tarinassa, koska Jeesus kutsuu taivasten valtakunnan Jumalaa isäksi, ja sanoo, että kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia (ei lue Raamatussa, muissa teksteissä). Jeesus sanoo, että taivasten valtakunnan Isä on ihminen. Tämä tulee esille myös luomiskertomuksesta, kun Luojajumala väsyi luomisestaan fyysisesti niin, että oli jopa levättävä. Onhan tämä erikoista, että mihin tällä halutaan viitata:
"8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla." ... ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=joh&luku=8
Kyllä siitä itse asian ymmärtää, Jeesuksen opetuksen, joka ei ole juutalaista syntioppia, vaikka jälleen töhritty juutalaisella hölöhölöä, että en oikein tiedä, että mikä tekstistä olisi vakavasti otettavaa.Mutta se Jeesuksen todistus - kyse ei ole hänen todistamisesta itsestään ylipäätään:
Ilmestyskirja:
"12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on JEESUKSEN TODISTUS."
"19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on JEESUKSEN TODISTUS; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä JEESUKSEN TODISTUS ON PROFETIAN HENKI."
"6:9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen TODISTUKSEN TÄHDEN, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
Mikä tuo todistus on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial81656Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1281653Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2511179Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.1991038- 128929
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2866- 10845
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48843Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29837