https://www.is.fi/politiikka/art-2000011939846.html
Vasemmistoliitto on saanut viime kuukausina yllättävän kehujan, kun perussuomalaisten ex-puheenjohtaja Timo Soini on useampaan otteeseen kehaissut puolueen otteita.
Perussuomalaisten ex-puheenjohtaja Timo Soini on sparraillut julkisesti vasemmistoliittoa. Kuva: Paula Kaskimaa / IS
Tuorein kannustava vinkki Soinin ”plokissa” koski ”työn punaisia miehiä”. Heitä puolue tarvitsee kovaan eduskuntavaalitulokseen päästäkseen ehdolle kaikkiin vaalipiireihin.
Koskelan mukaan työn punaiset miehet ovat erittäin tervetulleita. Hänestä on väärin ajatella, että esimerkiksi taantuneiden teollisuuspaikkojen duunarimiehet olisivat yhdestä muotista. Vihreää siirtymää ja tasa-arvoa voi kannattaa, vaikka lautasella olisi makkaraa ja pihassa seisoisi sähköauton sijaan dieselauto, Koskela sanoo.
Koskelasta lihansyönti tai dieselautoilu tee kenestäkään epäkelpoa vasemmistoliiton kannattajaksi tai jäseneksi.
– Meillä on valtavasti Suomessa ihmisiä, joilla ei ole varaa ostaa sähköautoa. Eikä ole minun tai puolueen tehtävä vahtia, mitä ihminen laittaa omalle lautaselleen, Koskela linjaa.
Meillä on valtavasti Suomessa ihmisiä, joilla ei ole varaa ostaa sähköautoa
20
312
Vastaukset 20
- Anonyymi00001
Kyllä kai kun meitä pidetään köyhyydessä. Jäisestä pellosta pitää perunat raapia
- Anonyymi00002
Miten lihansyönti ja dieselillä ajo estäisi olemasta vasemmistolainen?
Vasemmistohan on juuri se ainoa ja oikea työläisen puoli. Oikeisto taas on aina ollut ja tulemaan se paremman väen puoli.- Anonyymi00007
Tai päin vastoin tai miten kun itse syön kasvispainoitteisesti ihan terveys syistä ajelen dieselillä käyn teattereissa teen teollisuus työtä joten tottakai olen vasemmistoa, ei mitään muutakaan voi olla
Teppo 24€ /h
- Anonyymi00003
eihän sen käytetyn ostaminen ole ongelma vaan sen pitäminen maksaa paljon...
jos aikoinaan tonnin pommilla ajeli 10 vuotta ihan keposesti ilman isompia kuluja ,,,esim vuosimallit 1980-1991 audit, seat,vw, toyotat, pösöt...jne... näillä ajeli 500.000 ihan helposti... teeppä sama käytetyllä sähköautolla..2000-2006 oli fordit lujia,, - Anonyymi00004
hallituksen mukaan on varmaan parempi niittää pelot ja nostaa tuet kuin että siitä viljelisi ja tuottaisi ruokaa,,
- Anonyymi00005
...
- Anonyymi00006
Vaikka olisi rahaa on tyhmää ostaa autoa ja maksaa toisen tilille siitä moninkertaisesti.
Ei niitä osteta olis tuloja tai tilillä rahaa 300 000e - Anonyymi00008
Ehkä aloittaja voisi avata hiukan, miksi jokaisen pitäisi pystyä ostamaan kallis auto?
Miksi jokaisella pitäisi olla varaa ostaa järven rannasta kaupungin keskustasta 300m2 talo? Tämä siis yhtä järkevä kysymys.- Anonyymi00010
"Ehkä aloittaja voisi avata hiukan, miksi jokaisen pitäisi pystyä ostamaan kallis auto?"
Koska vanhalla halvalla autolla ajaminen on joidenkin mielestä ympäristörikos, josta pitää rangaista.
- Anonyymi00009
Minkä v***n takua pitäisi ostaa joku sähköritsa? Mä ajan bensavehkeellä ja piste.
- Anonyymi00011
1065 pidettiin diesel-autoilijoita luusereina ja yhteiskunnan syöpäläisinä
koska he eivät maksa aiheuttamiaan kuluja yhteiskunnalle. Säädettiin
diesel- vero. Tosin väliaikaisena vain. Onko sähkö auton omistajat tämän
ajan luusereita ja syöpäläisia ? Tuleva autokanta uusiutuu kymmene
vuoden välein kun korjauskustannukset moninkertaistuu akkutakuun
päättyessä eikä ne kelpaa kenellekään. Valtionvelka kasvaa kun tuodaan
autot ulkomailta. Vai valmistetaanko Suomessä sähköautoja ja autoja
yleensäkään. Kyllä - Patria (osin Norjalainen) valmistaa sotilasajoneuvoja.
Polttiskäyttöisiä toistaiseksi. Äly hoi ! Onko järkee vai ei . . .- Anonyymi00019
Oliko tuolloin dieseleitä? Minusta silloin kuljettiin korkeintaan kauralla.
- Anonyymi00012
ei tarvi ollakkaan...otetaan vaan valtiolle velkaa ja ostellaan rikkaille uudet..
- Anonyymi00014
Älä köyhä Persu masennu, kyllä Riika pitää huolen, että me kaikki olemme kohta köyhiä ja se yhdistää ja voimaannuttaa.
- Anonyymi00013
Köyhä ajaa käytetyillä halvoilla autoilla ja niitä alkaa löytymään kunhan aikaa kuluu muutama vuosi ja nopeastihan nuo hinnat näyttävät tulevan alas, eli ei mitään ongelmaa.
- Anonyymi00015
no kerroppa viisas miten 5 tonnin sähköautoa huolletaan ja missä... toisakseen uskaltaako mennä edes lataileen julkisilla paikoilla kun ei tiedä mitä virityksiä entinen omistaja tai korjaamo on tehnyt,,,jos vaikka kärähätää latausaseman laturi,,,kuka maksaa.??
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
no kerroppa viisas miten 5 tonnin sähköautoa huolletaan ja missä... toisakseen uskaltaako mennä edes lataileen julkisilla paikoilla kun ei tiedä mitä virityksiä entinen omistaja tai korjaamo on tehnyt,,,jos vaikka kärähätää latausaseman laturi,,,kuka maksaa.??
On sinulla pelot. Ehkä kannattaa luopua autoilusta kokonaan.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Joku persu.
- Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
joo jos huono tuuri niin siinä menee koko perheen elämä savuna ilmaan,,,hih..parempi vaan ajella vanhalla tojolla niin ei mureheita..
- Anonyymi00021
Miten sähköauto eroaa polttiksesta osamisen suhteen?
Ihan sama itku oli 80-luvulla kun itkettiin että miten köyhällä on varaa moniventtiilikoneiseen poltotaineen ruskutuksella olevaan autoon. Niissä kun on niin ylimaallisen kalliit varaosat sinne moottoriin.
Mitenkäs tänään, kuinka moni "köyhä" ajaa kaasutin autolla? Taitaa ne paremmin toimeen tulevat olla niitä joilla on kaasuttimellinen auto ... harrasteena. kaikilla muilla on ruisku, moniventtiilit, turbo, ABS, ESP jne... myös niillä "köyhillä".
Näin se maailma muuttuu. Ei hetkessä mutta muuttuu kuitenkin.
Sama tapahtui ei niin kauan sitten kosketusnäyttökännyköiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1801012- 77677
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48672- 81581
- 39549
- 46530
- 106520
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä37513Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja276488- 21488
Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan34475Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47474Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37441Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91436- 21422
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26420Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24416Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80415Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va136400