Syksyllä 2022 järjestetyn valtakunnallisen Se löytyi -mediamission tulokset osoittavat, että kampanja tavoitti merkittävän osan suomalaisista ja keräsi huomattavan taloudellisen tuen.
Keskeiset luvut ja tulokset
Varainkeruu: Kampanja keräsi yhteensä 1,99 miljoonaa euroa lahjoituksia.
Yksityislahjoitukset: Noin 1,3 miljoonaa euroa summasta tuli suoraan yksityishenkilöiltä.
Tavoittavuus: Kampanjan arvioitiin tavoittaneen suurimman osan suomalaisista eri kanavien kautta.
Yhteistyö: Mukana oli satoja seurakuntia ja vapaaehtoisia ympäri Suomen.
Tutkimustulokset
Seinäjoen ammattikorkeakoulun tutkimuksen mukaan kampanjaa pidettiin onnistuneena, mutta kehityskohteitakin löytyi:
Yhteistyö: Seurakuntien välinen yhteistoiminta sai erityistä kiitosta.
Medianäkyvyys: Vaikka näkyvyys oli laajaa, osa vastaajista olisi toivonut mediamainonnan olevan vieläkin näkyvämpää.
Jatkuvuus: Kampanjan varsinaisen näkyvyysvaiheen päätyttyä moni seurakunta jatkoi toimintaa paikallisilla jatkotapahtumilla.
💡 Vinkki: Voit lukea tarkempia henkilökohtaisia kertomuksia ja kampanjan taustoja viralliselta Se löytyi -sivustolta.
Se löytyi-kampanjan tuloksia kyseltiin
112
545
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sitten meni aika metsään tavoitteesta, jos tulos oli sitä, että yhteistyö lisääntyi ja raha virtasi hyvin.
Mutta kai siellä suuressa yleisössä sitten aina joku on, joka ehkä pääsee uskonasioissa edes eteenpäin.- Anonyymi00005
Hyvin meni ja tavoitteet täyttivät, Työ jatkuu.
- Anonyymi00077
torre3 kirjoitti:
Tuota mietin. Uskoon päin ei tainnut olla virtaa.
Kuutio eri mieltä.
- Anonyymi00086
Anonyymi00077 kirjoitti:
Kuutio eri mieltä.
Kuutio on vähän viisaampi.
- Anonyymi00002
Minusta on hienoa, että lähetystyö jatkuu, kuten Jeesus lähetyskäskyssään kehoittaa tekemään.
Matt. 28: 19, 20.
Edellinenkin Se löytyy- kampanja vei evankeliumia eteenpäin. - Anonyymi00003
Uskovien rahaa paloi huomattava summa. En ole huomannut seurakuntamme jäsenmäärän kuitenkaan lisääntyneen. Löysikö joku jotain, en ole kuullut kerrottavan?
- Anonyymi00004
Näkyy selvästi, että sinä et ainakaan löytänyt mitään.
Ellei tuota pilkkaamisen kohdetta oteta lukuun. - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Näkyy selvästi, että sinä et ainakaan löytänyt mitään.
Ellei tuota pilkkaamisen kohdetta oteta lukuun.Mitä sieltä olisi pitänyt löytää?
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mitä sieltä olisi pitänyt löytää?
Niin. Oliko joku tai jokin kadonnut?
- Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin. Oliko joku tai jokin kadonnut?
Oletko löynyt Jeesuksen ja uuden elämän hänessä?
- Anonyymi00036
Anonyymi00020 kirjoitti:
Oletko löynyt Jeesuksen ja uuden elämän hänessä?
Ei ehkä kannata sillä monet löytäneet ovat harvinaisen ikäviä ihmisiä. He eivät kuuntele kuin itseään, jota ovatkin ihan täynnä.
- Anonyymi00071
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ei ehkä kannata sillä monet löytäneet ovat harvinaisen ikäviä ihmisiä. He eivät kuuntele kuin itseään, jota ovatkin ihan täynnä.
Pakanat ja tekopyhät pelastumattomat ovat aina vihanneet niitä, jotka ovat nöyrtyneet ottamaan vastaan pelastuksen Jeesuksen nimessä.
- Anonyymi00006
Raha ei kerro mitään. Tärkeintä olisi tietää, miten kampanja saavutti tavoitteensa: eli kuinka moni tuli uskoon tai edes mukaan seurakuntien toimintaan? Ainakin meillä päin paikalla olivat tasan ne samat mummot, jotka muutenkin käyvät kirkossa.
- Anonyymi00021
Eihän uskoon tulleita voida laske. Jumala tietää.
- Anonyymi00037
Anonyymi00021 kirjoitti:
Eikö lähetyskäsky olekaan enää voimassa? Uskovan tunnistaa evankelioinnista, ja sitten siitä että hän parantaa sairaita kuten Jeesus sanoi.
Anonyymi00021 kirjoitti:
Täällähän on porukkaa, jotka sanovat tietävänsä ketkä ovat uskossa ja ketkä eivät,
- Anonyymi00078
torre3 kirjoitti:
Täällähän on porukkaa, jotka sanovat tietävänsä ketkä ovat uskossa ja ketkä eivät,
Siellä kaksi nàismaista ja Iihavaa.
- Anonyymi00009
Kalervo Kummola löysi lapsuutensa uskon uudelleen.
https://seloytyi.mediamissio.fi/stoorit/rautakansleri-loysi-lapsuutensa-uskon-uudelleen/- Anonyymi00010
???!!! Se löytyi -kampanjan vapaakirkoissa lapsen uskoa ei tunneta. Ihmisen on tehtävä ratkaisu tullakseen oikeaan uskoon jeesukseen.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
???!!! Se löytyi -kampanjan vapaakirkoissa lapsen uskoa ei tunneta. Ihmisen on tehtävä ratkaisu tullakseen oikeaan uskoon jeesukseen.
Sinäkö siitä päätätkin, missä iässä kukakin uskoo tai on uskomatta ?
Totuushan on kuitenkin, että Jumala ei edes rakkaudessaan pelasta ketään hänen tahtomattaan.
Ilm. 3: 20.
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Totuushan on kuitenkin, että Jumala ei edes rakkaudessaan pelasta ketään hänen tahtomattaan.
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."Sinäkö siitä päätätkin, missä iässä kukakin uskoo tai on uskomatta ?"
Ei, kyllä se on pappi, joka sen päättää. Heti, kun hän on tiputtanut vettä lapsen otsalle, Jumalan on uudestisynnytettävä tämä perkeleen vallassa oleva lapsi ja annettava hänelle usko. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
"Sinäkö siitä päätätkin, missä iässä kukakin uskoo tai on uskomatta ?"
Ei, kyllä se on pappi, joka sen päättää. Heti, kun hän on tiputtanut vettä lapsen otsalle, Jumalan on uudestisynnytettävä tämä perkeleen vallassa oleva lapsi ja annettava hänelle usko.Tuossahan tuli selvästi sanottua Se löytyi -kampanjan uskonoppi.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.Minä en sitä päätä vaan kampanjassa olevat vapaakirkot ovat sen niin päättäneet
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.Voimme olla samaa mieltä siitä että tämä on ainakin sinun totuutesi jumalasta. Mikä on Jumalan totuus asiasta siitä olisin hieman varovaisempi sanomaan mitään varmaa.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Minä en sitä päätä vaan kampanjassa olevat vapaakirkot ovat sen niin päättäneet
Vaikken itse näihin vapaisiin suuntiin kuulu, niin olen jokseenkin varma, että sieltä löytyy uskovia ihan siinä, kuin muissakin uskonyhteisöissä.
Papit eivät läheskään kaikki ole edes uskovia, vaan ns leipäpappeja ja kuten Wille Riekkinen, aivan ulkona.
Sinua pidän trollina, koska yksikään uskova ei ole kateellinen siitä, kun joku kääntyy Jumalan puoleen, vaan iloitsevat siitä, kuten tuhlaajapoika- vertauksessa, Isä järjesti juhlat pojalle. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vaikken itse näihin vapaisiin suuntiin kuulu, niin olen jokseenkin varma, että sieltä löytyy uskovia ihan siinä, kuin muissakin uskonyhteisöissä.
Papit eivät läheskään kaikki ole edes uskovia, vaan ns leipäpappeja ja kuten Wille Riekkinen, aivan ulkona.
Sinua pidän trollina, koska yksikään uskova ei ole kateellinen siitä, kun joku kääntyy Jumalan puoleen, vaan iloitsevat siitä, kuten tuhlaajapoika- vertauksessa, Isä järjesti juhlat pojalle.Mistä sinä sait sellaisen käsityksen että minä olisin "kateellinen" sinulle tai muille tuohon kampanjaan osallistuneelle? Voin sanoa sinulle nyt: En ole millään tavalla kateellinen.
Ihmettelen vain kielenkäyttöäsi koska haukut täällä pappeja ja piispoja ateisteiksi ja muitakin kristittyjä trolleiksi. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mistä sinä sait sellaisen käsityksen että minä olisin "kateellinen" sinulle tai muille tuohon kampanjaan osallistuneelle? Voin sanoa sinulle nyt: En ole millään tavalla kateellinen.
Ihmettelen vain kielenkäyttöäsi koska haukut täällä pappeja ja piispoja ateisteiksi ja muitakin kristittyjä trolleiksi.Ei se mitään haukkumista ole, kun toteaa faktat, Riekkinen on hyvä esimerkki ulkona- olijoista, hän ei tunnusta Jeesusta sovittajaksi jne...
Mikäli olet tämän tyylin kannattaja, mikä muu olet ?
Kirjoitan siis tälle; Anonyymi00010
2026-04-21 08:38:08, jonka oletan sinun olevan.
Se löytyi kampanja oli hyvä ja tulokset tämän mukaiset, siitä olen iloinen. - Anonyymi00026
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ei se mitään haukkumista ole, kun toteaa faktat, Riekkinen on hyvä esimerkki ulkona- olijoista, hän ei tunnusta Jeesusta sovittajaksi jne...
Mikäli olet tämän tyylin kannattaja, mikä muu olet ?
Kirjoitan siis tälle; Anonyymi00010
2026-04-21 08:38:08, jonka oletan sinun olevan.
Se löytyi kampanja oli hyvä ja tulokset tämän mukaiset, siitä olen iloinen.Minusta ketään ei voi syyttää ulkona olijaksi ja kehua omaa uskoa ainoaksi oikeaksi. Kristillisen uskon antaa Jumala lahjaksi. Sitä ei voi itse ottaa. Näin ainakin luterilaisuudessa.
- Anonyymi00038
Anonyymi00011 kirjoitti:
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.Miten tuo kolkuttaminen ilmenee? En ole huomannut mitään.
- Anonyymi00051
Anonyymi00026 kirjoitti:
Minusta ketään ei voi syyttää ulkona olijaksi ja kehua omaa uskoa ainoaksi oikeaksi. Kristillisen uskon antaa Jumala lahjaksi. Sitä ei voi itse ottaa. Näin ainakin luterilaisuudessa.
" Minusta ketään ei voi syyttää ulkona olijaksi ja kehua omaa uskoa ainoaksi oikeaksi " ?
Missä tällaista huomasit ?
Kirjoittaja ei kertonut omasta uskostaan mitään, nyt puhuttiin Se löytyi- kampanjasta.
- Anonyymi00018
Koko tuon Se löytyi -kampanjan toteuttivat vapaakirkot ja viidesläiset ja jälki on sen mukaista. Turussa luterilaisista seurakunnista siihen osallistui tietääkseni vain Mikaelinkirkko jonka kirkkoherra on opportunisti ja hakee tempauksillaan vain itselleen julkisuutta. Kampanjan keksijä on jo vuosikymmenten takaa ja luullakseni Kansan Raamattuseura.
- Anonyymi00022
Mutta kun evlut kirkko ei evankelio. Ovat jättäneet sen nimenomaan herätysliikkeille.
Mikä siis on ongelmasi? - Anonyymi00024
Älä nyt valehtele, siinä oli mukana monia kirkkokuntia, luterilaisetkin lahjoittivat kampanjaan suurehkon summan ja antoivat tilojaan tähän käyttöön, sekä varmuudella olivat muutenkin mukana.
Sinä olet ilmeisesti sama Krs,n ja muiden herätysliikkeiden herjaaja, joka olet kunnostautunut valehtelemaan AINA näistä liikkeistä.
Kyllä evlut- kirkko evankelioi lähes kaikissa messuissa. - Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Mutta kun evlut kirkko ei evankelio. Ovat jättäneet sen nimenomaan herätysliikkeille.
Mikä siis on ongelmasi?Kirkko ei muuta teekään kuin julistaa evankeliumia. Se oli Jeesuksen käsky. Sanaa luetaan ja julistetaan Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa ja jaetaan sakramentteja. Lisäksi diakoniatyö on myös evankeliumia teoissa.
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Älä nyt valehtele, siinä oli mukana monia kirkkokuntia, luterilaisetkin lahjoittivat kampanjaan suurehkon summan ja antoivat tilojaan tähän käyttöön, sekä varmuudella olivat muutenkin mukana.
Sinä olet ilmeisesti sama Krs,n ja muiden herätysliikkeiden herjaaja, joka olet kunnostautunut valehtelemaan AINA näistä liikkeistä.
Kyllä evlut- kirkko evankelioi lähes kaikissa messuissa.Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä tähän kampanjaan osallistui vain Mikaelinseurakunta ja tietysti kirkon ulkopuoliset vapaakirkot, -seurakunnat ja -lahkot. Seurakuntayhtymä ei osallistunut rahoitukseen.
Ota asioista paremmin selvää - Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kyllä evlut- kirkko evankelioi lähes kaikissa messuissa."Kyllä evlut- kirkko evankelioi lähes kaikissa messuissa"
"lähes"???
Jos tarkoitat evankeliumin julistamista, niin kyllä. Se on kristillisen kirkon tehtävä - Anonyymi00035
Oli mukana myös mm. evankelisia ja lestadiolaisia
- Anonyymi00053
Anonyymi00027 kirjoitti:
Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä tähän kampanjaan osallistui vain Mikaelinseurakunta ja tietysti kirkon ulkopuoliset vapaakirkot, -seurakunnat ja -lahkot. Seurakuntayhtymä ei osallistunut rahoitukseen.
Ota asioista paremmin selvääMitäpä jos itse ottaisit selvää näistä mukanaolijoista ?
Pikaisella vilkaisulla yli 60 evlut- seurakuntaa mukana.
No tässä infoa;
https://seloytyi.mediamissio.fi/info/
- Anonyymi00023
Kaikki tällaiset missiot saa lopettaa turhina. Meillä on jo Radio Dei, kristillinen TV7 ja netissä pilvin pimein seurakuntien kanavia ja sivustoja, joista halukkaat löytävät, näkevät ja kuulevat uskonasioista. Suomessa ei ole puutetta median kautta saatavasta evankeliumista.
- Anonyymi00029
Hihhulismia ja hömppää riittää. Siitä ei ole puutetta.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Hihhulismia ja hömppää riittää. Siitä ei ole puutetta.
Kyllä noissa monen sortin kampanjoissa tullaan uskoon, mutta mihin uskoon? Siitä voimme olla montaa mieltä. Ihmisiä voidaan manipuloida uskomaan aivan mitä tahansa.
- Anonyymi00072
Tulin uskoon kuunnellessani Radio Deitä, koska se oli ainoa kanava, jossa oli puheohjelmaa aamuyöllä. Radio Deitä, jossa tuskin koskaan mainitaan pelastuksen ydin, Jeesuksen sovitusveri. Siellä päästetään 'opettamaan' jopa adventistit ja kristittyjen pahin vihollinen, katoliset. Jos tuollaisellakin kanavalla voi kuulla pari sanaa, jotka avaavat pakanan silmät, ehkä tuo outo kampanjalehti 'se löytyi' saattoi olla evankeliointiväline joillekin. Luin sen läpi, huomasin paljon harhaoppeja. Jeesuksen verta en muista mainitun kertaakaan.
- Anonyymi00031
No, loistavaa - anekauppaa taas elvytetään.
- Anonyymi00032
Pahinta anekauppaa on lut kirkon temppu, että kun pappi ripottelee vettä lapsen otsalle, niin sillä irtoaa taivaspaikka.
"Kun vesitippa otsalle tipahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa." - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Pahinta anekauppaa on lut kirkon temppu, että kun pappi ripottelee vettä lapsen otsalle, niin sillä irtoaa taivaspaikka.
"Kun vesitippa otsalle tipahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa."Olet antanut lahkolaisten huijata sinua. Ei se niin helpolla käy. Taivaspaikkaan on tarvittu Jumalan Pojan kuolema ristillä meidän syntiemme takia
Luterilainen kristitty Jumalan armosta - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Olet antanut lahkolaisten huijata sinua. Ei se niin helpolla käy. Taivaspaikkaan on tarvittu Jumalan Pojan kuolema ristillä meidän syntiemme takia
Luterilainen kristitty Jumalan armostaTäh: Onko lut kirkon oppi muuttunut?
Eikö enää tarvitakkaan kastetta? Meitä on petetty. - Anonyymi00041
Anonyymi00034 kirjoitti:
Täh: Onko lut kirkon oppi muuttunut?
Eikö enää tarvitakkaan kastetta? Meitä on petetty.Ei ole muuttunut. Jeesusta tarvitaan edelleen ja onneksi. Elät lahkosi (helluntailaisuus) valheissa.
- Anonyymi00073
Anonyymi00033 kirjoitti:
Olet antanut lahkolaisten huijata sinua. Ei se niin helpolla käy. Taivaspaikkaan on tarvittu Jumalan Pojan kuolema ristillä meidän syntiemme takia
Luterilainen kristitty Jumalan armostaIlman uskoa ei voi pelastua:
Hebrews 11:6 (KJB)
But without faith it is impossible to please him: for he that cometh to God must believe that he is, and that he is a rewarder of them that diligently seek him.
- Anonyymi00039
Lasketaanko tavoitetuksi, kun postilaatikkoon oli pudotettu uskonnollista propagandaa, joka meni suoraan roskiin?
- Anonyymi00040
Ei siellä kukaan laskenut mitään "tavoitettuja"!!!!
Jeesus kutsuu KAIKKIA! - Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei siellä kukaan laskenut mitään "tavoitettuja"!!!!
Jeesus kutsuu KAIKKIA!Jeesus ei näyttänyt olevan kutsujien joukossa
- Anonyymi00047
Anonyymi00042 kirjoitti:
Jeesus ei näyttänyt olevan kutsujien joukossa
Tietenkin Jeesus oli läsnä.
"Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." - Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
"Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."En nähnyt Jeesusta vaikka mölyä kyllä piisasi
- Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
"Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."Tätäkö tarkoitat?
Matt. 7:
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41] - Anonyymi00054
Anonyymi00050 kirjoitti:
Tätäkö tarkoitat?
Matt. 7:
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]OK. Jeesus varoittaa tästäkin. Hänen nimeään käytetään väärin ja se on hyvin yleistä esimerkiksi "vapaissa suunnissa"
Anonyymi00047 kirjoitti:
"Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."Raamattu ei ole todiste. Oliko Jeesus oikeasti läsnä? Itse en ole ikinä missään nähnyt enkä kokenut Jeesusta.
- Anonyymi00074
torre3 kirjoitti:
Raamattu ei ole todiste. Oliko Jeesus oikeasti läsnä? Itse en ole ikinä missään nähnyt enkä kokenut Jeesusta.
Sen huomaa, että et ole kokenut Jeesuksen läsnäoloa. Se huokuu joka sanastasi. Jeesus on herrasmies eikä pakota ketään luokseen taivaaseen. Usko on juuri sitä, että uskoo siihen, mitä ei vielä näe. Jeesus rakastaa sinuakin ja vuodatti verensä, jotta sinäkin pelastut, jos vain uskot sen ja otat sen omalle kohdallesi vastaan.
Sinusta huokuu kauna, pilkka, ilkeys, valhe.
- Anonyymi00043
Taitaa noilla kädennosto -uskoontulijoilla mennä huonosti. Miljoonat menivät kuin kankkulan kaivoon eikä ketään tullut ratkaisuun.
- Anonyymi00044
Päinvastoin.
Moni pyysi esirukousta puolestaan ja eräät uskostaan luopuneet palasivat takaisin.
Ei niistä pidä huudella toreilla. - Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
Päinvastoin.
Moni pyysi esirukousta puolestaan ja eräät uskostaan luopuneet palasivat takaisin.
Ei niistä pidä huudella toreilla.Aamen!
- Anonyymi00045
Kiitos kun kerroit.
- Anonyymi00048
Hieno kampanja. Ateistitkin huomasivat.
- Anonyymi00052
Kyllä,
- Anonyymi00055
Ok.
- Anonyymi00065
Tavoitteet ylittivät.
- Anonyymi00066
Aina jaksaa naurattaa tuo luterilaisen kommentti, nyt edellä, ettei kaste nyt yksin riitä (Lutherin sanoin asetetaan Perkele ihmisen kimppuun), vaan on myös palvottava Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna Jumalana, ennen kuin taivaspaikka heltyy.
- Anonyymi00067
Lutherin sarkasmi kristinuskossa oli kyllä parhaimmillaan!
- Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Lutherin sarkasmi kristinuskossa oli kyllä parhaimmillaan!
Luther ei itsekään tiennyt, miten pitäisi opettaa kasteesta:
"Ellemme siis pätevämmin osaa vastata tähän kysymykseen ja TODISTAA, että pienet lapset itse uskovat; (niin minä)
VAKAASTI NEUVON: niin pian kuin mahdollista LAKATTAKOON ÄLKÖÖNKÄ kastettako lapsia OLLENKAAN, ettemme moisella mielikuvituksellisella ilveilyllä, jonka takana ei mitään ole, pilkkaisi ja häpäisisi suuresti ylistettyä Jumalan majesteettia. Parempi on olla yhtäkään lasta kastamatta, kuin tuolla tavoilla ILVEHTIÄ ja leikitellä Jumalan sanan ja sakramenttien kanssa, ikään kuin Jumala olisi joku narri", (Kaste ja usko. Martti Luther
- Anonyymi00069
Eikö tuo kampanja ollut yksinkertaisesti vain Paavalinkin arvostelemaa "itse valittua vanhurskautta mikä ei ruumista säästä"
- Anonyymi00070
Minustakin tuntui ettei sillä ollut mitään tekemistä Jumalan kanssa. Pelkkää ihmiskeskeistä puuhastelua. Ei ollut mitenkään kiinnostavaa. Pelkkää markkinapeliä ja hengellistä showta.
- Anonyymi00076
Anonyymi00070 kirjoitti:
Minustakin tuntui ettei sillä ollut mitään tekemistä Jumalan kanssa. Pelkkää ihmiskeskeistä puuhastelua. Ei ollut mitenkään kiinnostavaa. Pelkkää markkinapeliä ja hengellistä showta.
Minustakaan siinä ei ollut Jeesus mukana. Se oli hengetöntä jeesustelua. Uskontoa harrastuksena. Ehkä joku noista ihmisistä oli uskossa, mutta oliko kukaan heistä uskossa Jeesuksen vuodattamaan sovitusvereen, eli uudestisyntyneitä pelastuneita?
Anonyymi00076 kirjoitti:
Minustakaan siinä ei ollut Jeesus mukana. Se oli hengetöntä jeesustelua. Uskontoa harrastuksena. Ehkä joku noista ihmisistä oli uskossa, mutta oliko kukaan heistä uskossa Jeesuksen vuodattamaan sovitusvereen, eli uudestisyntyneitä pelastuneita?
Raamatussa Jeesus edellytti tekoja pelastumiseen. Onko niitäkään?
- Anonyymi00081
torre3 kirjoitti:
Jeesus saarnasi juutalaisille kuningaskunnan evankeliumia, joka tulee taas voimaan uskovien ylöstempauksen jälkeen. Siihen kuuluu myös omat teot. Pian alkavassa ahdistuksen ajassa täytyy kieltäytyä pedon merkistä.
Paavalille Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin Jumalan armosta yksin uskon kautta Jeesuksen sovitusvereen. Me emme tässä armon ajassa pelastu omilla teoillamme emmekä voi uudestisyntymistämme, kerran sen saatuamme, menettää omilla teoillamme. Jos voisimme menettää pelastuksemme omilla teoillamme tai hyvien tekojemme puuttumisella, jokainen meistä menettäisi sen monta kertaa joka päivä. - Anonyymi00082
torre3 kirjoitti:
Lut kirkko ainakin edellyttää vanhempien, kummien ja papin tekoja, jotta lapsi pelastuisi.
- Anonyymi00085
Anonyymi00082 kirjoitti:
Lut kirkko ainakin edellyttää vanhempien, kummien ja papin tekoja, jotta lapsi pelastuisi.
Kyllä. Jeesuskin edellytti. Hän käski julistaa evankeliumia, rakastaa, opettaa ja kastaa. Työsarkaa kyllä riittää.
Luterilainen kristitty Jumalan armosta - Anonyymi00090
torre3 kirjoitti:
Olet ymmärtänyt ihan väärin!
- Anonyymi00092
Anonyymi00090 kirjoitti:
Olet ymmärtänyt ihan väärin!
Torre on ymmärtänyt ihan oikein - löytyy Matteuksen evankeliumin 7. luvusta - eii jokainen pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee taivaallisen isän tahdon.
Ongelmana taitaa vain olla, kun uskovaiset luulevat Saatanaa jumalaksi, joka käskee tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa, he luulevat sitä 'taivasten valtakunnan isän' tahdoksi. - Anonyymi00093
Anonyymi00085 kirjoitti:
Kyllä. Jeesuskin edellytti. Hän käski julistaa evankeliumia, rakastaa, opettaa ja kastaa. Työsarkaa kyllä riittää.
Luterilainen kristitty Jumalan armostaTotta: "Kyllä. Jeesuskin edellytti. Hän käski julistaa evankeliumia, rakastaa, opettaa ja kastaa. "
Mutta nuo teot EIVÄT PELASTA ketään. Vain henkilökohtainen usko, jonka Jumala vaikuttaa, voi pelastaa ihmisen:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."! - Anonyymi00098
Anonyymi00093 kirjoitti:
Totta: "Kyllä. Jeesuskin edellytti. Hän käski julistaa evankeliumia, rakastaa, opettaa ja kastaa. "
Mutta nuo teot EIVÄT PELASTA ketään. Vain henkilökohtainen usko, jonka Jumala vaikuttaa, voi pelastaa ihmisen:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."!Jeesus on kristinuskossa edelleenkin vain opettamanaan Jumalana kiroukseksi kirottu uhri, ja Paavalin toimesta hänen opetuksensakin on kirottu Raamatun mukaan.
- Anonyymi00099
Anonyymi00098 kirjoitti:
Jeesus on kristinuskossa edelleenkin vain opettamanaan Jumalana kiroukseksi kirottu uhri, ja Paavalin toimesta hänen opetuksensakin on kirottu Raamatun mukaan.
Eli se evankeliumi, jota Jeesus käski julistaa - edellä on siteerattu Matt. 7 lukua, se koko taivasten valtakunta perataan kristinuskolla pois, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.
Löytyy Matt.13:33 ja Paavali 1.Kor.5:7 - Anonyymi00102
Paavali pitää uskojiaan pilkkana.
- Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Paavali pitää uskojiaan pilkkana.
Se on sitä juutalaisuuden ylemmyydentuntoa, mikä ylikaiken ärsytti Lutheria, tietäen samalla, että juuri tästä syystä he ovat täysin ylivoimaisia.
- Anonyymi00104
Anonyymi00093 kirjoitti:
Totta: "Kyllä. Jeesuskin edellytti. Hän käski julistaa evankeliumia, rakastaa, opettaa ja kastaa. "
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."!"Usko Herraan JeesukSEEN", niin lähdet Paavalin tielle, ja perkaat koko taivasten valtakunnan pois, mutta jos "uskot Herraa JeesuSTA", et lähde, koska Jeesus sanoo juutalaisten jumaluutta Saatanaksi ja valheen isäksi. Se on näin helppoa. Vain yhdestä sanan päätteestä kiinni.
- Anonyymi00105
Anonyymi00085 kirjoitti:
Luterilainen kristitty Jumalan armostaKristinuskossa Paavalin sanoin Jeesuksen evankeliumi on kirottu. On vain Paavalin oma evankeliumi kuoliaaksi kidutetusta ja tosi Jumalana kirotusta Jeesuksesta.
- Anonyymi00106
Anonyymi00105 kirjoitti:
Kristinuskossa Paavalin sanoin Jeesuksen evankeliumi on kirottu. On vain Paavalin oma evankeliumi kuoliaaksi kidutetusta ja tosi Jumalana kirotusta Jeesuksesta.
Luterilaisuus on yhtälailla Paavalin kristinuskoa.
- Anonyymi00107
Anonyymi00106 kirjoitti:
Luterilaisuus on yhtälailla Paavalin kristinuskoa.
En tiedä mitä pissaa on ihmisellä päässä - paitsi Lutherin sanoma "jo luonnostaan vihattavuus", jos ei näe mitään eroa Jeesuksen opetuksen ja Paavalin opetuksen välillä, kun ne ovat totaalisen päinvastaiset. Ne Matt.7 kaksi eri tietä.
- Anonyymi00083
Kamppanja kuulostikin joltain ulosottolaitoksen yhteistyö ja avunantosopimukselta. Samppanjat lieneekin jo juodut.
- Anonyymi00084
Upea kampanja!
- Anonyymi00087
Kampanjoikaa uudestaan vaan, jos sellaisesta tykkäätte. Minua se ei haittaa. Itsepähän käytätte rahanne omiin huvituksiinne.
- Anonyymi00091
Hyvää työtä.
- Anonyymi00094
Onnistunut kampanja
- Anonyymi00101
Kun lukee uskojien juttuja edellä, on vaikea kuvitella, että he edelleenkin ovat näin pihalla Raamatun tarinasta.
- Anonyymi00108
Kiitos vastuksesta.
- Anonyymi00109
Minä olin tuohon aikaan kovin yksinäinen ja ajattelin että voisinko löytää itselleni tyttökaverin koska mainoksessahan puhuttiin sen löytämisestä. Ehkä ujouteni takia en kuitenkaan löytänyt etsimääni. Kerroin tästä yhdelle uskovalle joka alkoi haukkumaan minua että minulla oli väärä motivaatio mennä hengelliseen kokoukseen. Toivon että ensi kerralla, kun vastaavia kampanjoita järjestetään, järjestäjät voisivat kertoa mikä se oikea mitiivi sitten on. Minusta motiivini oli oikein hyvä. En tykkää ravintoloissa käymisestä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233