Helluntailaisuudessa uskotaan pelastusvarmuuteen ja helluntaiseurakunnan ylöstempaukseen vastoin Jumalan Sanaan.
Epäraamatullista lahkouskoa ja lupauksia
29
223
Vastaukset
- Anonyymi00001
Käärmeen lupaukset !
- Anonyymi00002
"Julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."
Taivaaseen väkisin tunkeutujat = lahkolaiset käärmeen hengessä.
Jeesus sanoo ettei laki katoa minnekään mutta käärmepastorit väittävät toista.- Anonyymi00021
>>>>>"Julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."
Taivaaseen väkisin tunkeutujat = lahkolaiset käärmeen hengessä.
Jeesus sanoo ettei laki katoa minnekään mutta käärmepastorit väittävät toista.<<<<<
-------
Terve Raamatun tulkinta huomio asiayhteydet. Kenelle, milloin,miksi missä olosuhteissa. ym.
Jumalan laki on Jumalan Sanaa joka ei katoa mihinkään.
Elävässä uskossa oleva ei herjaa toisia Jumalan lapsia, vaan pitää itsestään vaarin ettei häneen ryhdy se paha.
1. Johanneksen kirje 3:9-10 FB38
”Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.”
---------
Luukas 16:16-17 FB38
”Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.”
Hän tarkoitti yksinkertaisesti sitö että lakia ei voi muuttaa.( Jumalan Sana on muuttumaton)
--------
Taivaaaseen ei voi väkisin tunkeutua. Ihmisen on synnyttävä elävään uskoon( ts."uudesti synnyttävä")
Kukaan ei voi itsestään päättää syntyä. Se tulee ulkopuolelta , evankeliumin kuulemisen ja sen uskomisen kautta.
1. Pietarin kirje 1:23-25 FB38
”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
----
- Anonyymi00003
Helluntailaissus ja helluntaikaste ei pelasta ketään vaikka maksaisit täydet kymmenykset ja puhuisit kielillä.
- Anonyymi00004
Miten sinä suhtaudut harhaoppisiin ?
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,- Anonyymi00022
Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.
Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehotuksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.
- Anonyymi00005
Tuo heidän terminsä "tempaus" on tarkoituksellisesti luotu merkitsemään muuta kuin Raamatun kertoma Jeesuksen seuraajien "ensimmäinen ylösnousemus".
Helluntailaiset eivät koskaan puhu ylösnousemuksesta, jota kristityt tunnustavat, koska he rajaavat "tempauksensa" koskemaan vain helluhntailaisia, ei kristinuskoisia eli kristittyjä.
Raamattu ei puhu samnaakaan TAPAHTUMASTA nimeltä "Tempaus". Tapahtuma on Ensimmäinen Ylösnousemus, joka tapahtuu niin nopeasti, että Raamattu kertoo meidät "temmattavan" ylös pilviin Jeesuksen luo. Yksi sana ei tee tuosta itse tapahtumasta "tempausta". Yhtä hyvin voisi luoda käsitteen esim. sanalle "ylös pilviin": "meidät pivistytetään!"
Oleellista on siis huomata, että helluntailaisuus kieltää "uskovien ylösnousemuksen" ja opettaa ainoastaan omien vapaamuurariensa temppuilevan yläilmoihin, oman suurmestarinsa luo. - Anonyymi00006
Tempaukseen todellakin uskotaan helluntaiseurakunnissa helluntailaisittain, eikä Raamatun mukaisesti. Mutta siitä asiasta on turha kiistellä, koska se asia valkenee helluntailaisillekin siinä vaiheessa, kun esim. kadotuksen lapsi ilmestyy, eikä tempausta tapahtunut ennen sitä.
Pelastuvarmuus taas perustuu yksin siihen, että tietää tulleensa uskoon. Ja jos uskovana elää siivoelämää kristittynä ja pitää tilivälinsä lyhyinä Jumalan kanssa, niin silloin voi olla varma siitä, että pääsee armosta myös perille.- Anonyymi00009
Maanpäällä jaetut taivaspaikat
- puhujan lupaukset pelastusvarmuudesta
- omat tunteet pelastusvarmuudesta
- Anonyymi00007
Mikään kaste ei pelasta Raamatun mukaan.
- Anonyymi00012
Kyllä perinteisten vanhojen Kristillisten kirkkojen tekemä kaste lapselle pelastaa lapsen. Siirtää hänet tästä maailmasta Jumalan valtakuntaan. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, ei pääse sinne sisälle. Aikuisen on vaikea pelastua. Rikkaalle se on yhtä mahotonta kuin kamelin käydä neulansilmän läpi.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00013
Kyllä kaste pelastaa Jeesuksen tekona kuitenkin:
" Raamattu 1992
Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
Galatalaiskirje 3:26-27
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.
Matteus 28:19-20
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
1. Pietarin kirje 3:21
Pietari vastasi: »Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.»
Apostolien teot 2:38
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Markus 16:16
Jeesus vastasi: »Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.»
Johannes 3:5
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.
Apostolien teot 22:16
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
Roomalaiskirje 6:3
Paljon kansaa oli kastettu. Kun myös Jeesus oli kastettu, niin taivas aukeni hänen rukoillessaan ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: »Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.»
Luukas 3:21-22
Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?
Apostolien teot 10:47
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
1. Korinttilaiskirje 12:13
Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.
Apostolien teot 19:5-6
Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
Apostolien teot 2:41
Silloin Paavali sanoi: »Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen.»
Apostolien teot 19:4
Hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.
Tituskirje 3:5
Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: ’Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.’
Johannes 1:33
Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan, oppi kasteista ja puhdistusmenoista sekä kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemus ja iankaikkinen tuomio.
Heprealaiskirje 6:1-2
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella." - Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kyllä kaste pelastaa Jeesuksen tekona kuitenkin:
" Raamattu 1992
Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
Galatalaiskirje 3:26-27
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.
Matteus 28:19-20
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
1. Pietarin kirje 3:21
Pietari vastasi: »Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.»
Apostolien teot 2:38
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Markus 16:16
Jeesus vastasi: »Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.»
Johannes 3:5
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.
Apostolien teot 22:16
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
Roomalaiskirje 6:3
Paljon kansaa oli kastettu. Kun myös Jeesus oli kastettu, niin taivas aukeni hänen rukoillessaan ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: »Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.»
Luukas 3:21-22
Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?
Apostolien teot 10:47
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
1. Korinttilaiskirje 12:13
Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.
Apostolien teot 19:5-6
Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
Apostolien teot 2:41
Silloin Paavali sanoi: »Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen.»
Apostolien teot 19:4
Hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.
Tituskirje 3:5
Minäkään en häntä tuntenut. Mutta hän, joka lähetti minut kastamaan vedellä, sanoi minulle: ’Se, jonka päälle näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, kastaa Pyhällä Hengellä.’
Johannes 1:33
Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan, oppi kasteista ja puhdistusmenoista sekä kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemus ja iankaikkinen tuomio.
Heprealaiskirje 6:1-2
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.">>>>Kyllä kaste pelastaa Jeesuksen tekona kuitenkin<<<
Jeesus Kristus pelastaa ne jotka uskovat Häneen.
Siteeramasi Raamatun paikat on kirjoitettu JO USKOSSA oleville. - Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kyllä perinteisten vanhojen Kristillisten kirkkojen tekemä kaste lapselle pelastaa lapsen. Siirtää hänet tästä maailmasta Jumalan valtakuntaan. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, ei pääse sinne sisälle. Aikuisen on vaikea pelastua. Rikkaalle se on yhtä mahotonta kuin kamelin käydä neulansilmän läpi.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.>>>>>Kyllä perinteisten vanhojen Kristillisten kirkkojen tekemä kaste lapselle pelastaa lapsen. Siirtää hänet tästä maailmasta Jumalan valtakuntaan. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi kasteessa<<<<
Sittenhän se on ihmisen teko? Eihän ihminen voi toista ihmistä taivas kelpoiseksi tehdä?
En ole koskaan kuullut että joku puhetaidoton vauva olisi tunnustanut suullaan etä " Jeesus Kristus on Herra" ja pyytänyt kastetta, uskottuaan evankeliumin?
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana
( evankeliumi ), jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38 - Anonyymi00032
Anonyymi00020 kirjoitti:
>>>>>Kyllä perinteisten vanhojen Kristillisten kirkkojen tekemä kaste lapselle pelastaa lapsen. Siirtää hänet tästä maailmasta Jumalan valtakuntaan. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi kasteessa<<<<
Sittenhän se on ihmisen teko? Eihän ihminen voi toista ihmistä taivas kelpoiseksi tehdä?
En ole koskaan kuullut että joku puhetaidoton vauva olisi tunnustanut suullaan etä " Jeesus Kristus on Herra" ja pyytänyt kastetta, uskottuaan evankeliumin?
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana
( evankeliumi ), jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38Ei tietenkään ole ihmisen teko, vaan ihminen ottaa vastaan ja saa sen mitä kaste Jumalan käskynä lupaa, myös vauvat saavat, vaikka eivät vielä ymmärrä. Kaste on suuri lahja ja etuoikeus Jumalalta, joka liittää meidät Jeesuksen hankkimaan pelastukseen. Armon väline siis.
- Anonyymi00008
Ensimmäinen ylösnousemus on uskoontulo, joka tapahtuu kasteessa Jumalan lupauksen mukaan ja tunteessa ennemmin tai myöhemmin tai ei ollenkaan, mutta Jumalan puolelta kasteessa. Ja sitä voi kutsu myös jonkin näköiseksi "tempaukseksi", lupausten perusteella. Usko täytyy olla, automaatti ei kaste voi olla.
- Anonyymi00010
Jotkut uskovat että retkahtava kaatuminen on merkki pelastusvarmuudesta.
Puhujan käsien voimahengillä on ratkaiseva merkitys. - Anonyymi00011
Käärmeuskossa käytetään Raamatun ulkopuolisia hengellisiä uustermejä.
- Anonyymi00014
Helluntailaisuus ja muut Jenkkilahkot on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotuja antikristillisiä eksytyksiä ja heresioita.
- Anonyymi00016
Kuka lahkokäärmepastori on kastettu Pyhällä Hengellä ja tulella !?
- Anonyymi00017
Hengellisissä tilaisuuksissa joissa käytetään tunteiden pumppausta, hurmoshenkiä ja jokkosuggestiota jossa kliimaksi on hurmoshengessä juopuminen.
"Tunteet tarkoittavat ihmisen sisäisiä kokemuksia, jotka ilmaisevat reaktioita tilanteisiin, ajatuksiin ja kehon tilaan." - Anonyymi00018
>>>>Helluntailaisuudessa uskotaan pelastusvarmuuteen ja helluntaiseurakunnan ylöstempaukseen vastoin Jumalan Sanaan.<<<<
Eihän uskon kohde ole em. vaan Jeesus Kristus.
Mitä "pelastus varmuuteen tulee , niin Jumala ei varssta toisen omaa. Hän ottaa vaib omansa joihin Hän on sinettinsä ( omistajan merkitsemät ) laittanut.
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Roomalaiskirje 8:6-9 FB38
”Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Ei auta omaa asiaa Jumalan edessä toisia solvaamalla. Päin vastoin kerää päällensä Jumalan vihaa joka kohtaa tottelemattomuuden lapsia.
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset,
koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.”
Roomalaiskirje 2:1-8 FB38- Anonyymi00023
Luterilaisen ns. kasteen jälkeen syntiset ovat yhä edelleen syntisiä. Kaste ei pese pois syntejä. Pietari todistaa: nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jeesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,
Samoin Jeremia todistaa, ettei luonnollinen vesi pese pois syntejä: pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettuna Nooasta: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
Nooa oli uskossa Jumalaan ennen arkkiin menoa. Yksikään syntinen ei mennyt arkkiin, vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat Jumalan Sanaa, menivät arkkiin.
Luterilaisten 'kaste pelastaa-oppi' on tyhjän jankkaamista, harhaoppi, jonka sadat Raamatun jakeet kumoavat.
Vanhurskaus, otollisuus Jumalalle saadaan uskon kautta,
- Anonyymi00024
Maanpäällä taivaspaikkoja ja pelastusvarmuuksia jakelevat etenkin uususkonnolliset isomman rahauhrin toivossa.
Ovelien Käärmeiden lupauksia. - Anonyymi00025
Moniko herjaaja olisi päässyt Nooan mukana arkkiin?
- Anonyymi00026
Helluntailaisilla on uskon kohde helluntailaisuus ja helluntaikaste.
- Anonyymi00027
Olennaista on se että montako herjaaja Nooa olisi ottanut arkkiin mukaan, olisiko sanonut että kun noin hyvin osaat herjata toisia, niin sinun on pakko olla niin hyvä ihminen että sinut säästetään ettei herjaava usko pääse kuolemaan ja unohtumaan.
Ja onhan sen täytynyt olla, koska on säilynyt. Toisaalta ei vedenpaisumus mitään muutakaan pahuutta poistanut, se vain tappoi ihmisiä, mutta silti yhtä herjataan toinen toisiaan sekä tapetaan ihmisiä. Kyllä se synti tuli mukaan arkkiin. - Anonyymi00034
Ei lahkolaisuus saa aikaan vain herjoja, vaan myös sotarikoksia ja kansanmurhia.
On se paha juttu.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww731177EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43668
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30616