kysymys muslimeille

ei sisäpiirissä

Milloin heräätte? Milloin muslimit alkavat vastustaa väkivaltaa, vihaa ja terrorismia ja sanoutuvat irti siitä? Milloin loppuu länsimaalaisen kulttuurin ja ihmisten vihaaminen ja halveksiminen.

Me olemme ottaneet teidät asumaan maahamme ja antaneet koulutuksen, asunnon ja sosiaaliturvan ja mikä on kiitos -räjäytätte meidät taivaan tuuliin.

17

1495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntynyt täällä.

• Muslimimies

Ei minua ole "otettu" asumaan tähän maahan. Olen syntynyt täällä. Enkä minä vihaa tai halveksi länsimaisia ihmisiä enkä kulttuuria.

ENKÄ räjäytä ketään taivaan tuuliin.

• jaina

ja opetat hänelle käsitteet pyhästä sodasta.

Britannian pakipojatkin olivat syntyperäisiä ja vanhempansa rauhaarakastavia. Missä mielestäsi meni vikaan ja mitä ajattelit tehdä, ettei jatkossa mene vikaan?

Länsimaisen ihmisen näkövinkkelistä maailmanlaatuisten konfliktien pienin yhteinen nimittäjä on islam, väkivallan ja taantumuksen ilosanoma, mutta toki toivon sinun osoittavan, että käsitys on väärä.

• jaina
        jaina kirjoitti:

Britannian pakipojatkin olivat syntyperäisiä ja vanhempansa rauhaarakastavia. Missä mielestäsi meni vikaan ja mitä ajattelit tehdä, ettei jatkossa mene vikaan?

Länsimaisen ihmisen näkövinkkelistä maailmanlaatuisten konfliktien pienin yhteinen nimittäjä on islam, väkivallan ja taantumuksen ilosanoma, mutta toki toivon sinun osoittavan, että käsitys on väärä.

ettei tähänkään asialliseen kysymykseen tule vastausta

Sitten ollaan rääkymässä, ettei ole asiallista keskustelua: ei kai ole, kun argumentointi loppuu ensimmäiseen vasta-argumenttiin. Ei niin tavattoman vakuuttavaa.

• arabityttö

Ei lisättävää samat sanat

• arabityttö
        jaina kirjoitti:

haluat. Hän juuri sanoi oman kantansa ja sä vieläki pyydät osiotusta hänen normaliudesta. HALOO mitä hänen pitää tehdä?? Hän just sano olevansa normaali rauhallinen muslimi täällä mitä pitää viel tehdä todistukseksi.. hohhoh

• arabityttö
        jaina kirjoitti:

ettei tähänkään asialliseen kysymykseen tule vastausta

Sitten ollaan rääkymässä, ettei ole asiallista keskustelua: ei kai ole, kun argumentointi loppuu ensimmäiseen vasta-argumenttiin. Ei niin tavattoman vakuuttavaa.

"käsityksenne olevan väärässä" muuten kuin olemalla itse rauhallisia ihmisiä mutta ongelma jjuri on siinä että TE ETTE HUOMA MEITÄ HILJAISIA MUSLIMEITA vaan ne hullut huomataan

• Muslimimies
        jaina kirjoitti:

minulla ei ole lapsia ja ikääkin on jo sen verran että ei taida tullakaan :( Mutta toivossa on hyvä elää inshallah.

• jaina
        arabityttö kirjoitti:

"käsityksenne olevan väärässä" muuten kuin olemalla itse rauhallisia ihmisiä mutta ongelma jjuri on siinä että TE ETTE HUOMA MEITÄ HILJAISIA MUSLIMEITA vaan ne hullut huomataan

Täällä länsimaissa ollaan totuttu siihen, että keskustelu on rauhanomaista, ei vaikeneminen, vittuuntuminen ja räjäytteleminen.

Olisiko aika huomata, näin keskustellen, siis ne rauhanomaisetkin. Ongelma vain tahtoo olla, ettei islam sinällään ole rauhantahtoinen uskonto: argumentit loppuvat. Tai sitten on niin, ettei rivimuslimin ole luvallista tehdä omia tulkintojaan ja puhua uskonnostaan omalla suullaan. Tai sitten on niin, että ns. vääräuskoista kohtaan tulee osoittaa vaikenemisellaan ylenkatsetta. Korjaa toki, jos olen väärässä, mielellään perusteluin, kiitos.

Ainiin, missähän päin maailmaa niitä eläisi, niitä rauhanomaisia muslimeja? Vilkaisu ulkomaan uutisiin riittänee selittämään kysymyksen taustaa?

• jaina
        arabityttö kirjoitti:

haluat. Hän juuri sanoi oman kantansa ja sä vieläki pyydät osiotusta hänen normaliudesta. HALOO mitä hänen pitää tehdä?? Hän just sano olevansa normaali rauhallinen muslimi täällä mitä pitää viel tehdä todistukseksi.. hohhoh

siis, muistin virkistykseksi ne, jotka panivat laakista hengilta muutaman 50 henkeä Lontoossa,
        olivat vanhempiensa mukaan maahan varsin hyvin sopeutuneita ihmisiä: koulutettuja, hyväkäytöksisiä ja maassa sivistyneitä. Varmaan kuten vanhempansakin.

Miksi sitten kävi niin kuin kävi? Kuulisin mielelläni sinun versiosi tai nimim. Muslimimiehen, mutta olen skeptinen, sillä rehellinen analyysi pitää sisällään vaikeita asioita. En ollut vailla todistusta kenenkään normaaliudesta.

Ensinnäkin sen, että islam ei oikeastan ole edes uskonto, vaan sekoitus arabikulttuuria, uskontoa, fatalismia ja fasistista maailmanvalloitusaatetta.

Toiseksikin rehellinen "mikä-meni-vikaan" ongelman pohtiminen johtaa pyhän sodan käsitteeseen, ja jos tässä vaiheessa on jäljellä rohkeutta, rehellisyyttä ja inhimillisyyttä pesäeroon aatteeseen joka julistaa sotaa pyhänä. (Tästä muuten suora natsivertaus.) Sotahan on silmitöntä tappamista, raiskaamista, silpomista, kaaosta ja totaalista sääntöjen puutetta. Semmoisen pitäminen kunnioitettavana ja pyhänä kertookin mielestäni kaiken oleellisen islamista.

Kuulisin mielelläni perustelut sille, miksi käsitykseni olisi väärä, jotta voisin muuttaa käsityksiäni.

• heheheheee

Rantalaisen Simppakin internetissä?
        Kaikki Simo Rantalaiset kääntyy muslimeiksi.

• ateistien

Mikä on shiian mielipide juutalaisten ja monijumalaisten tai vaikka ateistien kanssa kanssakäymisestä? Onko tämä kiellettyä?

Rauha teille,

Herra Sistanin fatwa 308

Jokainen moslimi voi ystävystyä ja kanssakäydä ei-moslimin kanssa, kunhan se on vilpitöntä. He voivat tarpeen tullessa auttaa toisiaan tässä maailmassa.

(Aikaisemmin käsittelimme Herra Sistanin fatwaa numero 309, jonka mukaan voimme onnitella juutalaisia, kristittyjä sekä ateisteja eri tilaisuuksissa. Lukija voi hakusanalla 309 hakea fatwan.)

Herra Sistanin fatwa 311

Kiltteys ihmisiä kohtaan, kaikkia ihmisiä, kuuluu suositeltaviin rituaaleihin joita on korostettu meidän uskonnossamme. Profeetta (SAAS) sanoi: "Minun Jumalani on käskenyt minua olemaan ystävällinen ihmisiä kohtaan samalla tavalla kuin Hän on käskenyt minua suorittamaan pakolliset rukoukseni…Ystävällisyys ei ole rajoitettua vain Moslimeja kohtaan…

(Henkilö, joka väittää, että kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa ei ole sallittua tai on rajoitettua ei ole puhunut shiian näkökulmasta. Kun Profeetalle (SAAS) ilmoitettiin, että hän on Profeetta (SAAS), paljon eri uskonnon ihmisiä kääntyi Islamiin hänen (SAAS) tapojen ja ystävällisyyden vuoksi. Suomalaiset, jotka ovat palanneet Islamiin ovat tutustuneet moslimeihin ja/tai lukeneet artikkeleita Islamista. Jos meidän kanssakäymistä rajoitettaisiin, kuinka Islam leviäisi?)

http://www.suomenshiiamuslimit.org/phpBB2/viewtopic.php?t=2525

• Andeamis

itse hoitavat kansainvälisen vihan itseensä näillä hirmutöillä.miksi muslimiyhteisö ei selkeästi sanoudu irti noista toimista ja paljasta heitä vaan suojelee näitä rikollisia,joku aina varmasti tietää noiden kahelien touhuista mutta salaa tiedot.

• hallelujaa

Tiedätkö miksi?
      Minä voin vastata tähän.
      He eivät halua tuomita muslimi veljiä tai siskoja, eivät vaikka he olisivat väärässä. He eivät kykene näkemään heidän sydämeensä. Heille riittää se, että kuollut itsemurhapommittaja oli muslimi. Hänen arvostelunsa on väärin kaikilta näkökulmilta katsottuna, katso keskusteluni musliminaisen kanssa aikaisemmin.

• Andeamis

kaikki muslimit ovat rikollisia ja vastuussa noissa teoista.miksi moskeijoissa sallitaan vihan ja väkivallan julistusta, miksi heitä ei aseteta tuomiolle.jos minä saarnaan väkivaltaa heitä vastaan, joudun syytteeseen kensankiihotuksesta.hallelujalle sanoisin, kiitos vastauksestasi,olet todella oikeassa.

• Andeamis kirjoitti:

kaikki muslimit ovat rikollisia ja vastuussa noissa teoista.miksi moskeijoissa sallitaan vihan ja väkivallan julistusta, miksi heitä ei aseteta tuomiolle.jos minä saarnaan väkivaltaa heitä vastaan, joudun syytteeseen kensankiihotuksesta.hallelujalle sanoisin, kiitos vastauksestasi,olet todella oikeassa.

tuossa jutussasi ei täsmää...keksitkö???

• siviilitarkkailija
        karvapää kirjoitti:

tuossa jutussasi ei täsmää...keksitkö???

Se on se että juttu on täysin totta. Kaltaisesi henkilön, joka on kasvanut ja syntynyt hyväksymään kyselemättä asioita, ei pysty kyseenalaistamaan ja haastamaan sisäänrakennetua rasismia. Rasismia jota Islamissa on paljon. Juttu ei ehkä ollut elegantisti muotoiltu, mutta siinä on totuuden siemen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      269
      9942
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      318
      7136
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      84
      1858
    4. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      108
      1529
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1471
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1181
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1139
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      47
      946
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      24
      800
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      752
    Aihe