Kanan hankinta

Anonyymi-ap

Olisko nainen mukavaa, jos mies ostaisi hääpäivä lahjaksi sinulle kanan.
Et tarvitsi ostaa enää kananmunia.
Kana munii kuulemma yhden munan päivässä ja oliko se kaksi vuotta, kun kana munii tehokkaimmin.
Kana varmaan maksaa 200-400 euroa ja päälle sitten viljan siemenet, joita kana syö.
Tuliskohan halvemmaksi kana, kuin kaupan kananmunat.
Mutta, jos nainen on teho leipuri eli leipoo kerran viikossa pullaa, kakkuja, pikku kakkuja, leipää, munakasta, täyte kakkuja, piirakoita, kääretorttuja ja muita leivonnaisia, niin silloin varmaan 10 kanaa naiselle tarvis.

15

211

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No tietysti olisi. Sellaiseen afrikkalaiseen savimajaan sopii tuoda myös yksi vuohipukki pihalle ja lämmittäähän se muutenkin kylminä öinä.

• Anonyymi00002

Vaikutanko siltä että olen munan puutteessa?

• Anonyymi00010

K ky kyl kyllä vaikutat

• Anonyymi00003

Tee verranto.

• Anonyymi00004

Kanat sinänsä ovat ihan jees, mutta tässä on pari ongelmaa. En tule ikinä menemään naimisiin, eli tuleei olemaan hääpäivää. En tule myöskään asimaan sellaisessa paikassa, että minulla olisi paikka pitää kanaa/kanoja. Minä myös inhoan leipomista.

Kaikkinensa todella huono idea siis mieheltä, mutta voin antaa sen kanan siskolleni. Hänellä on sopiva paikka kanalle ja ollutkin lainakanoja parina kesänä.

• Anonyymi00006

Ai niin, ja ihan tavallisen munivan kanan (siis ei mitään hyperhienoa rotukanaa) saa Suomessa hintaan 20-50 euroa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ai niin, ja ihan tavallisen munivan kanan (siis ei mitään hyperhienoa rotukanaa) saa Suomessa hintaan 20-50 euroa.

Ja noin satasella ruokkii neljää kanaa vuoden verran. Eivät ole siis hirveän kalliita elikoita ruokkia.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Onkos kana noin halpa....
        Kana munii parissa vuodessa 700 munaa ja sit kanan voi panna lihoiks sen jälkeen.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Onkos kana noin halpa....
        Kana munii parissa vuodessa 700 munaa ja sit kanan voi panna lihoiks sen jälkeen.

On kuin onkin.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mäkin kiinnitin tuohon huomiota, 400 euroa kanasta, kun broilerin kilohinta jotain 5eur. En usko.(sivu)

• Anonyymi00005

muna ennen vauvaa.

• Pienikin kananhoito sitoo jokapäivisesti. Ei voi matkustaa ilman sijaista tai perheen kanssa.

Pienimuotoinen munantuotanto ei pysty likikään samoihin hintoihin kuin suurtuotanto. -exKynis.mi

• Ei kiitos. En osaa hoitaa kanoja ja mitäs minä sillä kaikella kananp*skalla teen, kun ei ole peltoakaan (eikä kukkapenkkejä).
      Mielummin ostan kananmunat kaupasta, kuten tähänkin asti.

Voit lahjoittaa sen ylimääräisen kanan jollekin eläinrakkaalle maajussille/ -justiinalle, joka osaa arvostaa kanalahjaasi. 😊🐔

• Anonyymi00012

En ole henkisesti valmis kanaemoksi, joten kanojen on hyvä elellä jossain muualla kuin minun pihallani. Ehkä toisessa todellisuudessa, jossa asuisin maatilalla ja olisi mahdollisuus pitää enemmänkin eläimiä, voisin harkita pientä kanalaumaa. Tällä hetkellä en kuitenkaan edes harkitse. Minulle riittää naapurissa ajoittain kiehuva kukko 😊

Aletheias

• Anonyymi00013

Jotta kana munii, tarvitaan myös kukko. Ja niitä kanoja useampia, ei yksi muna päivässä riitä. Minulla menee vähintään neljä munaa päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      120
      3028
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      35
      1415
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      104
      1279
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1027
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1017
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      1008
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      937
    8. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      747
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      733
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      681
    Aihe