Purennan korotus???

Anonyymi-ap

Onko kenellekään tehty yläleuan hampaiden purennan korotusta? En oikeen tiedä edes mitä se tarkoittaa, mutta nyt suunnitellaan tällaista. Miten tehtiin, kuinka pitkään kesti tämä operaatio ja miten toipuminen?

4

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Itselläni on parasta aikaa korotushoidot menossa. Ala,- ja yläleuan poskihampaat on korotettu ns. vetokalvoja apuna käyttäen muovilla ja yläleuan etuhampaat tullaan korottamaan keraamisilla kruunuilla. Kaikkinensa käyntikertoja tullee kymmenkunta ja pääsääntöisesti yksi käynti on kestänyt noin 1.5-2 tuntia, eli pora tulee kyllä tutuksi. Suosittelen, että pyrit olemaan ilman puudutusta, niin paljon kun voit, koska silloin sinun on merkittävästi helpompi tunnustella suutasi ja sanoa jos joku hammas jää purressa "kanittamaan". Kipu on kuitenkin verrattain lyhytaikaista, eikä vaadi erillistä toipumisaikaa/sairaslomaa. Julkisenpuolen erikoishammaslääkärin tekemänä hoitokäyntikerta maksaa noin150e ja hammasteknikon valmistamat kruunut noin 500e kappale.

      • Anonyymi00002

        Kiitos! Vihdoinkin joku jolle on tehty. Onko ollut suu/hampaat kipeänä? Mulla tulossa 2 ulkomaan matkaa n 5 kk välein.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Kiitos! Vihdoinkin joku jolle on tehty. Onko ollut suu/hampaat kipeänä? Mulla tulossa 2 ulkomaan matkaa n 5 kk välein.

        Ainakin itsellä operointien jälkeen hampaat ovat tovin aikaa herkemmät ja jomottavammat, niin kylmälle kuin kuumalle, mutta ei kuukausikaupalla. Suorana hyötynä on ollut se, ettei hampaita enää vihlo, ja onhan ne tietysti alkuperäisiä paremman näköiset. Jos sinulle tehdään keraamiset kruunut etuhampaisiin, niin yleensä menee viikkoja, ennen kuin ne ovat valmiit ja tämän ajan sinulla tulee olemaan väliaikaiset kruunut suussa. Ajoita se "lopullisten" kruunujen laitto sillä tavoin, jos mahdollista, ettei sinun tarvitse lähteä ulkomaille reissaamaan väliaikaisilla kruunuilla. Niiden purukesto ei välttämättä ole järin hyvä, ja ne näin ollen halkeilee merkittävästi helpommin, ja ovat toki muutenkin aika paljon raffimmat, kuin ne lopulliset keraamiset kruunut. Ehdottomasti suosittelen ko. operaatiota, vaikkei se kaikkein kivuttomin välttämättä olisikaan. Hyödyt merkittävästi haittoja suuremmat. Tsemppiä sinulle jatkoon!


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Ainakin itsellä operointien jälkeen hampaat ovat tovin aikaa herkemmät ja jomottavammat, niin kylmälle kuin kuumalle, mutta ei kuukausikaupalla. Suorana hyötynä on ollut se, ettei hampaita enää vihlo, ja onhan ne tietysti alkuperäisiä paremman näköiset. Jos sinulle tehdään keraamiset kruunut etuhampaisiin, niin yleensä menee viikkoja, ennen kuin ne ovat valmiit ja tämän ajan sinulla tulee olemaan väliaikaiset kruunut suussa. Ajoita se "lopullisten" kruunujen laitto sillä tavoin, jos mahdollista, ettei sinun tarvitse lähteä ulkomaille reissaamaan väliaikaisilla kruunuilla. Niiden purukesto ei välttämättä ole järin hyvä, ja ne näin ollen halkeilee merkittävästi helpommin, ja ovat toki muutenkin aika paljon raffimmat, kuin ne lopulliset keraamiset kruunut. Ehdottomasti suosittelen ko. operaatiota, vaikkei se kaikkein kivuttomin välttämättä olisikaan. Hyödyt merkittävästi haittoja suuremmat. Tsemppiä sinulle jatkoon!

        Kiitos tosi paljon! 👍


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe