Onko kenellekään tehty yläleuan hampaiden purennan korotusta? En oikeen tiedä edes mitä se tarkoittaa, mutta nyt suunnitellaan tällaista. Miten tehtiin, kuinka pitkään kesti tämä operaatio ja miten toipuminen?
Purennan korotus???
4
293
Vastaukset
- Anonyymi00001
Itselläni on parasta aikaa korotushoidot menossa. Ala,- ja yläleuan poskihampaat on korotettu ns. vetokalvoja apuna käyttäen muovilla ja yläleuan etuhampaat tullaan korottamaan keraamisilla kruunuilla. Kaikkinensa käyntikertoja tullee kymmenkunta ja pääsääntöisesti yksi käynti on kestänyt noin 1.5-2 tuntia, eli pora tulee kyllä tutuksi. Suosittelen, että pyrit olemaan ilman puudutusta, niin paljon kun voit, koska silloin sinun on merkittävästi helpompi tunnustella suutasi ja sanoa jos joku hammas jää purressa "kanittamaan". Kipu on kuitenkin verrattain lyhytaikaista, eikä vaadi erillistä toipumisaikaa/sairaslomaa. Julkisenpuolen erikoishammaslääkärin tekemänä hoitokäyntikerta maksaa noin150e ja hammasteknikon valmistamat kruunut noin 500e kappale.
- Anonyymi00002
Kiitos! Vihdoinkin joku jolle on tehty. Onko ollut suu/hampaat kipeänä? Mulla tulossa 2 ulkomaan matkaa n 5 kk välein.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kiitos! Vihdoinkin joku jolle on tehty. Onko ollut suu/hampaat kipeänä? Mulla tulossa 2 ulkomaan matkaa n 5 kk välein.
Ainakin itsellä operointien jälkeen hampaat ovat tovin aikaa herkemmät ja jomottavammat, niin kylmälle kuin kuumalle, mutta ei kuukausikaupalla. Suorana hyötynä on ollut se, ettei hampaita enää vihlo, ja onhan ne tietysti alkuperäisiä paremman näköiset. Jos sinulle tehdään keraamiset kruunut etuhampaisiin, niin yleensä menee viikkoja, ennen kuin ne ovat valmiit ja tämän ajan sinulla tulee olemaan väliaikaiset kruunut suussa. Ajoita se "lopullisten" kruunujen laitto sillä tavoin, jos mahdollista, ettei sinun tarvitse lähteä ulkomaille reissaamaan väliaikaisilla kruunuilla. Niiden purukesto ei välttämättä ole järin hyvä, ja ne näin ollen halkeilee merkittävästi helpommin, ja ovat toki muutenkin aika paljon raffimmat, kuin ne lopulliset keraamiset kruunut. Ehdottomasti suosittelen ko. operaatiota, vaikkei se kaikkein kivuttomin välttämättä olisikaan. Hyödyt merkittävästi haittoja suuremmat. Tsemppiä sinulle jatkoon!
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ainakin itsellä operointien jälkeen hampaat ovat tovin aikaa herkemmät ja jomottavammat, niin kylmälle kuin kuumalle, mutta ei kuukausikaupalla. Suorana hyötynä on ollut se, ettei hampaita enää vihlo, ja onhan ne tietysti alkuperäisiä paremman näköiset. Jos sinulle tehdään keraamiset kruunut etuhampaisiin, niin yleensä menee viikkoja, ennen kuin ne ovat valmiit ja tämän ajan sinulla tulee olemaan väliaikaiset kruunut suussa. Ajoita se "lopullisten" kruunujen laitto sillä tavoin, jos mahdollista, ettei sinun tarvitse lähteä ulkomaille reissaamaan väliaikaisilla kruunuilla. Niiden purukesto ei välttämättä ole järin hyvä, ja ne näin ollen halkeilee merkittävästi helpommin, ja ovat toki muutenkin aika paljon raffimmat, kuin ne lopulliset keraamiset kruunut. Ehdottomasti suosittelen ko. operaatiota, vaikkei se kaikkein kivuttomin välttämättä olisikaan. Hyödyt merkittävästi haittoja suuremmat. Tsemppiä sinulle jatkoon!
Kiitos tosi paljon! 👍
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429