Suomen olosuhteisiin sähköautoja ei pitäisi missään nimessä ostaa!
Käyttökokemukset ovat todella karua luettavaa!!
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/0d2cf713-dcd2-4e8d-b12b-5cd97d0762fc
Sähköautojen talvikäyttö karmeaa luettavaa!
30
257
Vastaukset
- Anonyymi00001
Viime talven kireillä pakkasilla tuli todistettua että vety on paras vaihtoehto Suomen olosuhteisiin! 😃👍
https://yle.fi/a/74-20207854- Anonyymi00003
Aivan, alkusanoissa se kerrottiin, että ongelmia riitti.
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Aivan, alkusanoissa se kerrottiin, että ongelmia riitti.
Ongelmia oli siis akkubusseissa mutta vetytekniikka toimi upeasti kovimmillakin pakkasilla! 👍😃
- Anonyymi00017
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ongelmia oli siis akkubusseissa mutta vetytekniikka toimi upeasti kovimmillakin pakkasilla! 👍😃
Eipä nuo vetybussitkaan vakuuttanut, ainakaan Jyväskylässä.
- Anonyymi00024
Vetyauto ei toimi kovilla pakkasilla ja range leikkautuu kuten sähköautollakin.
- Anonyymi00002
Jos auton toimintamatka tippuu -50% kun vähänkin pakkanen nipistää, niin kyse on tuoteviasta.
- Anonyymi00004
Ei vaan ominaisuudesta. Toisaalta se "tippuminen" on luokkaa 20-40% ja kaikissa voimanlähteissä kova pakkanen tekee samoin, toisissa ehkä vähemmän, mutta onko se oikea ongelma kun sen tietää ja auton voi ladata kotona yö aikaan täyteen?
- Anonyymi00005
Saattaa olla karmeaa luettavaa. Käyttö on kyllä ihan miellyttävää. Eikä se 15-20% alenema oikeastaan haittaa jää sitä sentään jäljelle sellaisen 350 kilsaa. Itse asiassa viime tammikuussa -20 asteessa kotoa lähtiessä oli 340km. ajoin esilämmitetyn auton pikalataukseen ja normaalilämpöinen akku ja koko auto toimi lähes normaaleilla kantamilla. Alempi maski peitettyä. Maantienopeuksissa akku pysyi yllättävän lämpimänä. -20 asteen pakkasella ajon aikainen kulutus 24 kwh/100 kokonais latauskulutus ja lämmitys 32 kwh/100 tammikuussa 19 kwh/100 huhtikuussa.
Kyllä pitää paikkansa Suomi on paska maa. - Anonyymi00006
Yllättyneet käsi ylös! Sähköautoilijat ovat kyllä mokailun mestareita! 🤣
https://www.helsinginuutiset.fi/incoming/9397703- Anonyymi00008
Oikeastaan jutussa kerrottiin polttomoottoriautojen kuskien olevan vähintään yhtä kovia mokailijoita ja lukutaidottomia. Pysäköivät latauspaikoille tollot.
- Anonyymi00009
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa vihdoin myös Suomeen. Näitä ongelmia ei ole vetyautoilijoilla.
- Anonyymi00010
Polttisjuskit ovat makoilun, nimittäin auton alla makoilun mestareita.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Omituista. Takana 50 v kaikennäköisillä autolla ja kertaakaan ei ole ollut tarvetta maata auton alla. Jos auton alustaan on tarvinnut tehdä jotain, niin hommat on hoituneet nosturilla ja aiemmin rasvamontun päällä.
Nykynuori tuskin edes tietää mikä rasvamonttu on, joten tässä hieman sivistystä:
Rasvamonttu on autotallin tai korjaamon betonilattiaan tehty noin 1,5 metrin syvyinen syvennys. Sen tarkoituksena on mahdollistaa auton tai traktorin alla työskentely seisoma-asennossa, jolloin päästään käsiksi ajoneuvon pohjaan, moottoriin ja voimansiirtoon. - Anonyymi00013
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oikeastaan jutussa kerrottiin polttomoottoriautojen kuskien olevan vähintään yhtä kovia mokailijoita ja lukutaidottomia. Pysäköivät latauspaikoille tollot.
Mitä tuohon "talvi ja sähköauto" tulee, niin näistä on uutisoitu ihan naapureistakin "ei sovellu näille leveysasteille". Enkä todellakaan jaksa uskoa, että nuo naapurit olisi niin fanaattisen kiimaisia sähköautoihinsa kuin suomalaiset. Uskon ennemmin naapureiden uutisointeja kuin Suomen median, joka on keslittynyt ainoastaan ja vain aivopesuun, ei faktaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Miten niin? En mä ole ikinä maannut auton alla, en edes tän nykyisen. Minkä ihmeen takia? On keksitty jo aikoja sitten "tarvikkeita". Tiedätkö, että myös sähkäreissä on sellasia kuluvia/hajoavia osia, jotka täytyy vaihtaa. Sä et osaa itse tehdä mitään remonttia, joku muu "makaa" sunkin sähkärin alla ja korjaa sen. Kyllä on niin v***n tyhmää porukkaa ettei tiedä mistään mitään, sinunlaisiasi sanon someaivoiksi.
Muuten, olen aina huoltanut ja lorjannut autoni ihan omin pikku kätösin, laskeskelin kerran, että säästöt on ollut varmaan jo 30k. Osat ulkomailta, työlleni en hintaa laske, lukisinko harrastukseksi ja satavarmasti tiedän, että homma on tehty. - Anonyymi00022
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitä tuohon "talvi ja sähköauto" tulee, niin näistä on uutisoitu ihan naapureistakin "ei sovellu näille leveysasteille". Enkä todellakaan jaksa uskoa, että nuo naapurit olisi niin fanaattisen kiimaisia sähköautoihinsa kuin suomalaiset. Uskon ennemmin naapureiden uutisointeja kuin Suomen median, joka on keslittynyt ainoastaan ja vain aivopesuun, ei faktaan.
Ei kukaan muu ole niin fanaattinen kuin suomilainen. Toisen mielipide on aina väärä ja toisella on aina väärä auto. Ei muualla kukaan välitä millä joku toinen ajaa.
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei kukaan muu ole niin fanaattinen kuin suomilainen. Toisen mielipide on aina väärä ja toisella on aina väärä auto. Ei muualla kukaan välitä millä joku toinen ajaa.
Kyllä samaa kuraa ulkomaillakin harrastetaan. Somessa vittuilu ja väittely on reppanalle tapa purkaa itseään ja ahdistua lisää ja tästä on tullut maailmanlaajuinen harrastus ja itsensä nolaamisensa ja tyhmyyttämisen tapa.
- Anonyymi00012
Vetyauto. 😃👍
- Anonyymi00015
Patterilelut eivät sovellu talvipakkaseen. Kysy vaikka lapseltasi jos et itse osaa.
- Anonyymi00018
Kovin moni ei ikinä palaa polttikseen kun on päässyt sähköauton makuun ja tavi ei ole ongelma kuin niille jotka ajavat päivittäin pieniakkuisella autolla Hangosta Nuorgamiin.
- Anonyymi00019
Miksi sähköautot voittavat TM:n talviautovertailut?
- Anonyymi00021
Siksi, koska niissä oikeasti ajetaan autoilla ja testataan niitä. Saadaan ihan oikeita kokemuksia ja testituloksia.
Ei pelkästään linkitetä satunnaisia lehtijuttuja, ja uskota niihin ilman, että on edes käynyt sähköauton sisällä. - Anonyymi00030
Anonyymi00021 kirjoitti:
Siksi, koska niissä oikeasti ajetaan autoilla ja testataan niitä. Saadaan ihan oikeita kokemuksia ja testituloksia.
Ei pelkästään linkitetä satunnaisia lehtijuttuja, ja uskota niihin ilman, että on edes käynyt sähköauton sisällä.Sanokaa sitten kun testausvaihe on päättynyt ja sähköauto on tuotteistettu. Ei kiirettä.
- Anonyymi00020
Autolla ajetaan keskimäärin 50 km päivässä.
- Anonyymi00023
Minulla tulee kilometrejä enemmän, mutta ei se mitään. Sähköä saa omasta laturista halvalla, vatsinkin silloin, kun minä nukun. Polttoksiin en palaa.
- Anonyymi00026
Hauskoja nämä avausten otsikot, vetävät jo vertoja iltapäivälehtien järkyttävästi yliampuvina klikkiotsikoiden.
- Anonyymi00028
Pihalla sähköauto 4:ttä kesää alkamassa 3 talvea takana. Kevät toimet, huolto jarrut ja renkaat, katsastus vasta 2027 keväällä. Ajettu 110000 km. Soh 92,5% ei mitään ongelmia, hyvin on toiminut. Miten joku räkänokka tietää paremmin miten minun autoni toimii, kuin minä itse. Juhannuksena vielä joku jälkeen jäänyt toistaa sitä "talvella range.. jne., kuin opetettu papukaija samalla älyllä, (anteeksi papukaija),
- Anonyymi00029
Kyllä mä mieluummin luen sähköautojen talvikäytöstä ku kokeilen itse samaa.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kyllä mä mieluummin luen sähköautojen talvikäytöstä ku kokeilen itse samaa.
Luet myös miestenlehtiä. Minä en lue, kokeilen mieluummin luonnossa, koska on annettu kyky ja tilaisuus. Lueskele sinä reppana vaan lehtiä, hyvällä tuurilla voi joku kertoa miltä tuntuu ajaa ihan oikeasti.
- Anonyymi00027
Oho oho.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031090- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait228761Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies87734Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688