Miksi miehet väittävät olevansa kilttejä

Anonyymi-ap

Kun eivät kuitenkaan ole?
Kiltti ihminen ei syyttele muita tai vaadi ketään rakastamaan itseään tai manipuloi muita rakastamaan itseään väittämällä olevansa kiltti.

Kiltti tarkoittaa ”hyvää toiselle tahtova”.

28

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Älä yleistä kaikkia miehiä koskevaksi. Maailmassa on myös ihan oikeasti kilttejä miehiä ja naisia. Jätä ilkeä kumppani ja etsi tilalle oikeasti kiltti!

    • Käytän mieluummin sanaa sensitiivinen kuvaamaan persoonallisuuttani.

    • Anonyymi00002

      Miehet valehtelevat.

      • Anonyymi00020

        Itse sanoisin, että itsensä kiltiksi mieltäminen on helppoa mm. Narsistisesti käyttäytyvälle, silloin syyllistää toisen, että hän aiheuttaa omalla huonolla käyttäytymisellä toiselle pahan mielen ja helpommin syyn raivostumiselle ja vihalle?

        On myös luonne eroja, jolloin vääränlaiset toisilleen voivat kärjistää tilanteita, jolloin toisen kiltteys voi kadota, kun kokee, ettei toinen ole mieleinen itselle. Kaikissa meissä on hyviä ja huonoja puolia. Käyttäytymiseen voi vaikuttaa monet asiat.

        Toiset saa paremmin ne toisen hyvät puolet esille ja vääränlaiset ne huonot puolet esille. Jälkimmäistä itse kutsun, että ovat vääränlaisia luonteita toisille ja siten ongelmat suhteessa enemmän todennäköistä ja ensin mainitussa riidat paljon harvinaisempia, enemmän iloa?

        Mielikuvilla on merkitystä, jokaisella ne ovat omanlaisia. Koulutuksilla, kokemuksilla, perhetaustalla, kaverisuhteilla, harrasteilla voi olla suuri merkitys ajatteluun . Toiset ovat ehdottomia vähän kaiken suhteen ja toiset ovat avoimempia, joustavampia.

        Ekstrovertit ovat ulospäin suuntautuneita, huomion haluaisempia ja rauhattoamampia, introvertit viihtyvät paremmin omissa oloissa, alla hyvä kuvaus mistä introvertit saavat nautintoa ja koen sitä lukiessa, että olen enemmän introvertti kuin ekstrovertti.

        Omalla lapsuudellani oli iso vaikutus sille, että minusta tuli enemmän introvertti kuin ekstrovertti. Vaikka olin aika rauhaton luonne ja ikäviä asioita tehnyt lapsena. Olin perheen nuorimpana myös alistettu monella tapaa. Ehkä se synnytti sitä vihaa muita kohtaan itsellä?

        https://www.findance.com/uutiset/70933/11-hiljaista-nautintoa-jotka-tekevat-introvertista-onnellisen


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Itse sanoisin, että itsensä kiltiksi mieltäminen on helppoa mm. Narsistisesti käyttäytyvälle, silloin syyllistää toisen, että hän aiheuttaa omalla huonolla käyttäytymisellä toiselle pahan mielen ja helpommin syyn raivostumiselle ja vihalle?

        On myös luonne eroja, jolloin vääränlaiset toisilleen voivat kärjistää tilanteita, jolloin toisen kiltteys voi kadota, kun kokee, ettei toinen ole mieleinen itselle. Kaikissa meissä on hyviä ja huonoja puolia. Käyttäytymiseen voi vaikuttaa monet asiat.

        Toiset saa paremmin ne toisen hyvät puolet esille ja vääränlaiset ne huonot puolet esille. Jälkimmäistä itse kutsun, että ovat vääränlaisia luonteita toisille ja siten ongelmat suhteessa enemmän todennäköistä ja ensin mainitussa riidat paljon harvinaisempia, enemmän iloa?

        Mielikuvilla on merkitystä, jokaisella ne ovat omanlaisia. Koulutuksilla, kokemuksilla, perhetaustalla, kaverisuhteilla, harrasteilla voi olla suuri merkitys ajatteluun . Toiset ovat ehdottomia vähän kaiken suhteen ja toiset ovat avoimempia, joustavampia.

        Ekstrovertit ovat ulospäin suuntautuneita, huomion haluaisempia ja rauhattoamampia, introvertit viihtyvät paremmin omissa oloissa, alla hyvä kuvaus mistä introvertit saavat nautintoa ja koen sitä lukiessa, että olen enemmän introvertti kuin ekstrovertti.

        Omalla lapsuudellani oli iso vaikutus sille, että minusta tuli enemmän introvertti kuin ekstrovertti. Vaikka olin aika rauhaton luonne ja ikäviä asioita tehnyt lapsena. Olin perheen nuorimpana myös alistettu monella tapaa. Ehkä se synnytti sitä vihaa muita kohtaan itsellä?

        https://www.findance.com/uutiset/70933/11-hiljaista-nautintoa-jotka-tekevat-introvertista-onnellisen

        Aivan totta. Olen samaa mieltä tuon kirjoituksen kanssa.


    • Anonyymi00003

      Se on täysin totta, tuollainen käytös ei ole kilttiä. Kiltti voi toivoa, mutta ei ala vaatimaan. Kilttikin voi kysyä, mutta ei ala kinaamaan, jos toista ei kiinnosta. Kiltti ei syyllistä. vaikka loisikin pettynyt.

    • Anonyymi00004

      Olin aiemmin kiltti mies, sitten kyrpiinnyin naisiin kun kiltteydellä en saanut mitään.

      • Anonyymi00005

        Eli et oikeasti ollut koskaan kiltti.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Eli et oikeasti ollut koskaan kiltti.

        Juurikin noin. Kiltti voi pettymysten myötä muuttua varovaiseksi, vetäytyväksi ja pidättäytyä esim. kokonaan enää ilmaisemasta mitään kiinnostuneisuuta. Oikeasti kiltti ei kuitenkaan ikinä muutu katkeraksi, ilkeäksi ja kyrpiintyneeksi k.pääksi.


      • Anonyymi00009

        Nainen ei ole myyntiautomaatti. Luuletko että naiset eivät huomaa ette oikeasti ole kiltti ja halua heille hyvää, vaan esitit kilttiä saadaksesi haluamasi.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Nainen ei ole myyntiautomaatti. Luuletko että naiset eivät huomaa ette oikeasti ole kiltti ja halua heille hyvää, vaan esitit kilttiä saadaksesi haluamasi.

        En mitään esittänyt. Ihminen voi muuttua kokemustensa seurauksena.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        En mitään esittänyt. Ihminen voi muuttua kokemustensa seurauksena.

        Ihmisen perusluonne ja synnynnäinen temperamentti ei muutu, kuin korkeintaa fyysisen aivovamnan seurauksena. Eli jos nyt et ola saanut pahaa iskua päähäsi jossain kohtaa, niin et ole koskaan ollut oikeasti kiltti. Sinut on toki voitu kasvattas kiltiksi jne. mutta et ole ikinä ollut persoonaltasi kiltti.


      • Anonyymi00015

        Kun et saanut mitään? Eli siis toimit vain hyötyäksesi? Et siis oikeasti ollut sellainen. Toki ei missään tilanteessa kannata loputtomasti antaa jos ei ole vastavuoroista mutta siinä on eroa että tekeekö vain saadakseen vai siksi että se tulee luonnostaan.
        Kiitti ei myöskään tarkoita samaa kuin että antaa kaikessa periksi tai olisi vetelä.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Juurikin noin. Kiltti voi pettymysten myötä muuttua varovaiseksi, vetäytyväksi ja pidättäytyä esim. kokonaan enää ilmaisemasta mitään kiinnostuneisuuta. Oikeasti kiltti ei kuitenkaan ikinä muutu katkeraksi, ilkeäksi ja kyrpiintyneeksi k.pääksi.

        Paljon totta, mut kiltti voi olla optimistinen ja valaa uskoa siihen, että joskus vielä onnistun, vaikka olisi joutunut monesti pettymään naiseen. Sitä ajattelee, että he jotka pettymyksiä toivat, eivät olisi olleetkaan niitä joiden kanssa olisi ollut hyvä olla.

        Ongelmia syntyy aina vääränlaisen naisten seurassa, ei heidän kanssa, joiden kanssa on hyvä ja helppoa olla. Arvostus syntyy kemiasta ja hyvistä ajatusten vaihdoista. Heitäkin on, malttia vaan enemmän ja kyllä se aurinkokin sinne risukasaan paistaa.

        Tasa-arvoisuus syntyy hyvien juttutuokioiden jälkeen, samaistuminen helpottaa yhdessä oloa. Toisten kanssa on vaan helpompi aloittaa jutustelu (tämä mielessä, onnistumiset enemmän mahdollisia). Jalat maassa ja läsnäoleva asenne, yhteiset ajatukset. Se on siinä.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Paljon totta, mut kiltti voi olla optimistinen ja valaa uskoa siihen, että joskus vielä onnistun, vaikka olisi joutunut monesti pettymään naiseen. Sitä ajattelee, että he jotka pettymyksiä toivat, eivät olisi olleetkaan niitä joiden kanssa olisi ollut hyvä olla.

        Ongelmia syntyy aina vääränlaisen naisten seurassa, ei heidän kanssa, joiden kanssa on hyvä ja helppoa olla. Arvostus syntyy kemiasta ja hyvistä ajatusten vaihdoista. Heitäkin on, malttia vaan enemmän ja kyllä se aurinkokin sinne risukasaan paistaa.

        Tasa-arvoisuus syntyy hyvien juttutuokioiden jälkeen, samaistuminen helpottaa yhdessä oloa. Toisten kanssa on vaan helpompi aloittaa jutustelu (tämä mielessä, onnistumiset enemmän mahdollisia). Jalat maassa ja läsnäoleva asenne, yhteiset ajatukset. Se on siinä.

        Miki oletat, ettei kiltti voisi "valaa uskoa siihen, että joskus vielä onnistun jne"? Missä ihmeessä on sanottu mitään tuota vastaan? Oikein mikään mistä tuossa puhut ei liity poikein mitenkään siihen mitä itse edellä sanoin. Oikein ymmärrä mitä edes yrität sano minun viestiini liittyen, mutta jään odottamaan josko selvennät hieman.

        Oleellista on tämä "oikeasti kiltti ei kuitenkaan ikinä muutu katkeraksi, ilkeäksi ja kyrpiintyneeksi k.pääksi". Noin simppeliä se vain on ja tuo erottaa toisistaan ne, jotka ovat aidosti luonteeltaan kilttejä, niistä jotka on opetettu olemaan kilttejä, mutta eivät aidosti sitä ole. Kaikki kilteiksi opetetutkaan eivät tietenkään muutu katkeriksi jne. vaan osaavat käsitellä pettymyksiään.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Miki oletat, ettei kiltti voisi "valaa uskoa siihen, että joskus vielä onnistun jne"? Missä ihmeessä on sanottu mitään tuota vastaan? Oikein mikään mistä tuossa puhut ei liity poikein mitenkään siihen mitä itse edellä sanoin. Oikein ymmärrä mitä edes yrität sano minun viestiini liittyen, mutta jään odottamaan josko selvennät hieman.

        Oleellista on tämä "oikeasti kiltti ei kuitenkaan ikinä muutu katkeraksi, ilkeäksi ja kyrpiintyneeksi k.pääksi". Noin simppeliä se vain on ja tuo erottaa toisistaan ne, jotka ovat aidosti luonteeltaan kilttejä, niistä jotka on opetettu olemaan kilttejä, mutta eivät aidosti sitä ole. Kaikki kilteiksi opetetutkaan eivät tietenkään muutu katkeriksi jne. vaan osaavat käsitellä pettymyksiään.

        Tartuin tähän kohtaan sanomisessasi. esim. kokonaan enää ilmaisemasta mitään kiinnostuneisuuta. Muuten olin samaa mieltä.


    • Anonyymi00007

      ei tietenkään vaadi. Mutta ei se ole keltään pois jos rakastaa etäältä.

      • Anonyymi00022

        On se jos se toinenkin rakastaa ja ikävöi itsensä lopullisesti pois. Koska toinen pysyy vaan etäällä eikä lähellä.


    • Anonyymi00008

      Ne miehet joihin olen itse tutustunut jotka ovat itse kertoneet olevansa kilttejä ovat olleet henkisesti väkivaltaisia, tunne-elämältään kylmiä ja empatiakyvyttömiä, äärimmäisen itsekkäitä, naisvihamielisiä, vähätteleviä, pettäjiä, manipuloivia ja hyväksikäyttäjiä. No voitte arvata olenko halunnut jatkaa suhdetta tai tapailua kun luonne on selvinnyt. No en. Näitä kiltiksi tekeytyjiä on aivan liikaa.

      • Anonyymi00010

        😳Kun lukee näitä tekstejä niin järjestäen kaikki naiset on s*koja. 🤪🤑


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        😳Kun lukee näitä tekstejä niin järjestäen kaikki naiset on s*koja. 🤪🤑

        Hyökkäsit syytöksellä perustelematta mitään noita mainitsemiani asioita. Jopa syytös oli ennemminkin solvaus vaikka perustetta. Ei liittynyt mihinkään konkreettiseen. Ei mitenkään kovin älykästä. Lähinnä tukee vain sitä, että tunnistit itsesi etkä ota vastuuta siitä, että kohtelet muita huonosti.
        Noi dollarisilmät voit unohtaa. Olen nainen joka ei ole koskaan suostunut ottamaan miehiltä mitään vastaan. Tulen toimeen omillani. Katselisitko itse itseäsi suhteessa?


    • Anonyymi00011

      Jos mies kutsuu itseään "kiltiksi", on 100 % varmaa, että hän ei ole kiltti. Noista tyypeistä pitää pysyä kaukana.

      Niiden miesten luo kannattaa hakeutua, jotka sanovat olevansa "pahoja poikia" kun pistivät allaskaappiin varalle vain yhden vessapaperirullan kahden sijasta.

      • Anonyymi00018

        Pätee muuten naisiin myös, jos kailottaa omia hyviä luonteenpiirteitä koko ajan, se on hälytysmerkki.


    • Anonyymi00013

      Voin kuvitella kuinka tämä kaikki pohdinta rasittaa päätäsi. Muista juoda macha latte strawberry teesi..😂

    • Anonyymi00017

      Varmaan ei ole semmoisia ihan täydellisiä miehiä tai naisia. Osa rakkaudessa on sitä, että opettelee sietämään toisen heikkoja kohtia ja toivoo, että toinen sietää omia. Näin ajattelen. Mieheltä.

      • Anonyymi00019

        Niin ei kukaan ole täydellinen eikä sitä voi keltään vaatia. Toiminta ja puhe ei mene aina käsikädessä mutta jos on valmis myöntämään omat kompastuskivensä ja ottamaan vastuuta ja haluaa tehdä aidosti töitä, ihmissuhteilla voi olla mahdollisuus.


      • Anonyymi00021

        Kiltteys, aitokaan sellainen, ei todellakaan tee ihmisestä täydellistä. Aidossa kiltteydessä on ihan omanlaisensa haasteet, sekä kiltin henkilön itsensä, että muiden kannalta. Kiltti ei tosiaan katkeroidu ja hauku ja räyhää, mutta kiltti tekee sitten muuta, jos häneen sattuu tarpeeksi lujaa. Kiltti ja empaattinen ottaa ja häipyy, pesee kätensä kokonaan siitä ihmissuhteesta, kun ei enää pysty vastaanottamaan enempää pettymystä. Kiltti katoaa kokonaan, tai muuttuu kylmän ja väliinpitämättömän oloiseksi, ulkoistaa vähintään omat tunteensa, mutta tosiaan mieluiten häipyy kokonaan. Kiltteys ei siis todellakaan tee ihmisestä täydellistä, vaan vain hieman eri tavalla "viallisen".


    • No niin ku toisessa ketjussa kerroin. Että tää oli se siivooja, joka mua kiltiksi nimitteli. En oo koskaan sanonu itteeni kiltiksi.

      Ja mitä syyttelyyn ja vaatimiseen tulee. Niin syytän ja vaadin niin kauan, että saadaan koulutusasiat kuntoon ja täystyöllisyyden. En aio olla osa lammaslaumaa ja taputella käsiä hyvä hyvä ja onnellisia ollaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe