Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Anonyymi-ap

35

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei välttämättä sitä henkeä asu.

Ei jos on herjaaja, silloin henki karttaa.

• Anonyymi00002

Jumala vaikuttaa vai ei?

Miksi on tuhansia lahkoja ja miljardeja käsityksiä Raamatun Jumalasta?

• Anonyymi00003

"Miksi on tuhansia lahkoja ja miljardeja käsityksiä Raamatun Jumalasta?"

Siksi että ihmisen päässä asuu antikristuksen henki, joka auttaa ihmistä löytämään Raamatusta ihmiselle itselleen mieluisia jakeita. Juuri siksi maailmassa on miljoonia lahkoja.

• Anonyymi00004

Helluntalaisia ei kiinnosta otsikon aihe, koskapa ajatellaan, että pelastus tulee ihmisen ulkopuolelta? Siksipä sitä Jeesusta odotellaan?

• Anonyymi00024

no se on sinun oma jahkaamisesi- Mitä se yleensä kenellekään kuuluu, koska et ole Jumala

• Anonyymi00005

Mitä meille itseasiassa kuuluu mitä kukin ajattelee mistäkin. Tärkeää on mitä itse ajattelemme, miten itse olemme mukana siinä kelkassa, joka vie taivaaseen.

• Anonyymi00020

>>>>>Mitä meille itseasiassa kuuluu mitä kukin ajattelee mistäkin. Tärkeää on mitä itse ajattelemme, miten itse olemme mukana siinä kelkassa, joka vie taivaaseen.<<~

Itsekkyys on lihan teko. Elävässsä uskossa oleva rakastaa Jumalaa ja lähimnäistä ja tahtoo kuten Jumalakin että tämä pelastuisi.
        Lähimmäisen rakkaus ilmenee käytönnön teoissa., ja puheissa .Kuolleessa uskossa ei ole tekoja.

”Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa? Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on? Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?”
        ‭‭Jaakobin kirje‬ ‭2‬:‭14‬-‭20‬ ‭FB38‬‬

”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00006

En ole mikään satuolennon temppeli. Kummallista noitauskoa vielä nykyään.

• Anonyymi00025

ei se sinulle olekaan tarkoitettu- jahkaa vain itseksesi ja jätä roikkumasta palstalla.
        Mene sinne torille jahkaamaan lastesi seuraksi- siellähän ne puukkojen kanssa elävät,
        sekä akkasi on vain sinuin itsesi hyväksikäytön kohteena.
        Siitähän sinä puhut ja kehut- omaa elämääsi.

Eli mitä sinun asioitten tuputtaminen meille kuuluu- ei pätkääkään.

• Anonyymi00007

Slaava Ukraina!

• Anonyymi00008

Uskosta ajatellaan että se on hullua kun herjaajat pääsevät siinä melskaamaan, niin ei kukaan voi siitä ajatella siitä tosissaan jos siinä vain herjataan toinen toisiaan.

Joskin se onkin saatanan tarkoitus. Hämärtää uskon oikea sanoma.

• Oikea sanoma? Mikä niistä tuhansista?

Jos kristinuskonharhan epäjumala olisi oikea jumala, toki hän pystyisi estämään herjaamisen ja osoittamaan oikeelisen tavan palvata itseään.

Näin ei kuitenkaan tapahdu, joten voitte olla varmoja siitä että paalvotte epäjumalaa.

• Anonyymi00010

Saatanan enkeli piti peliään Paavalin ruumiin temppelissä, eikä mies mahtanut sille yhtään mitään.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAAANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi00012

Paavalia ei tule pilkata...
        Minä tiedän mitä tuo tarkoittaa... Minuakin on Saatanan enkeli kiusaamassa. Se on annettu minulle. Ja tiedän aivan tasan mitä tuo tarkoittaa... Joudun kamppailemaan ja aina välillä lankean. Mutta minulla on lupa myös langeta - se on Jumalan armoa.
        Kaiken tämän kestän. Sillä tiedän että vapautukseni on lähellä.... Pakko vain jaksaa...
        Ja en ole "tavallinen uskovainen".

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Minä tiedän mitä tuo tarkoittaa... Minuakin on Saatanan enkeli kiusaamassa. Se on annettu minulle. Ja tiedän aivan tasan mitä tuo tarkoittaa... Joudun kamppailemaan ja aina välillä lankean. Mutta minulla on lupa myös langeta - se on Jumalan armoa.
        Kaiken tämän kestän. Sillä tiedän että vapautukseni on lähellä.... Pakko vain jaksaa...

Paavali oli erään korkean okkultistisen tietäjän mukaan teurgi.
        Teurgin on oltava ehdottoman puhdas ja epäitsekäs voidakseen harjoittaa teurgiaa - Jumalan pyhien tieteiden tutkimista.
        Teurgiaa on olemassa useampi alalajia. Ja jos sinulla ei ole olemassa avaimia näihin lajehin ja niiden sisältöihin, et voi ymmärtää teurgin puhetta. Tästä syystä esim. Paavalia on helppo pilkata.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei kenelläkään ole lupaa langeta. Jumala tahtoo, ettei kukaan lankeaisi. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei kenelläkään ole lupaa langeta. Jumala tahtoo, ettei kukaan lankeaisi. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää.

"Ei kenelläkään ole lupaa langeta. Jumala tahtoo, ettei kukaan lankeaisi. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää."

Kyllä minun mielestäni ihminen voi langeta - se mahdollisuus on aina ihmisessä. Kunhan ei tietoisesti valitse väärää elämää.

Tuhlaajapoika on Jeesuksen kertoma vertaus (Luuk. 15:11–32), joka kuvaa Jumalan armoa ja anteeksiantoa. Poika tuhlaa perintönsä, palaa katuen kotiin, ja isä ottaa hänet iloiten vastaan. Tarina korostaa, että Jumala antaa anteeksi rikkomukset ja ottaa vastaan jokaisen, joka kääntyy Hänen puoleensa

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

"Ei kenelläkään ole lupaa langeta. Jumala tahtoo, ettei kukaan lankeaisi. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää."

Kyllä minun mielestäni ihminen voi langeta - se mahdollisuus on aina ihmisessä. Kunhan ei tietoisesti valitse väärää elämää.

Tuhlaajapoika on Jeesuksen kertoma vertaus (Luuk. 15:11–32), joka kuvaa Jumalan armoa ja anteeksiantoa. Poika tuhlaa perintönsä, palaa katuen kotiin, ja isä ottaa hänet iloiten vastaan. Tarina korostaa, että Jumala antaa anteeksi rikkomukset ja ottaa vastaan jokaisen, joka kääntyy Hänen puoleensa

Tuhlaajapoika ei palannut rypemään lätäkössä. Hänellä ei ollut lupaa langeta.

• Anonyymi00022

>>>>>>Saatanan enkeli piti peliään Paavalin ruumiin temppelissä, eikä mies mahtanut sille yhtään mitään.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAAANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.<<<

Se " enkeli" kreikaksi " angelos" suomeksi lähettiläs, sanan saattaja oli kaksi jalkaiset ihmiset saatanan lähetteinä jotka kivittivät , pahoin pitelivät yms. Paavalia. Ne olivat lähettiläitä " lihassa" lihan ruumiissa siis Paavalin ulkopuolla rusikoivia ihmisiä.

”Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭10‬ ‭FB38‬‬

Paaavali ei antanut samalla mitalla takaisin näille pahoin pitelijöile vaan jättti heidät Jumalan käsiin Hänen tuomittavakseen

• Anonyymi00033
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tuhlaajapoika ei palannut rypemään lätäkössä. Hänellä ei ollut lupaa langeta.

"Tuhlaajapoika ei palannut rypemään lätäkössä. Hänellä ei ollut lupaa langeta."

Tarina tuhlaajpojasta on tietysti allegorinen, eikä sitä voi tavallinen uskovainen ihminen ymmärtää...
        Kysymys on tuhlaajapojankohdalla henkilökohtaisesta "ylöstempauksesta", jossa hänet puhdistetaan ja hän on tämän puhdistuksen - "vaatteiden vaihdon", jälkeen tajunnallisesti sen henkimaailman alueen ulotumattomissa, joiden kautta Saatanan enkeleillä on valta ja toisinaan myös yhteys tietämättömiin ihmisiin.
        Mutta tämä onkin esoterismiä Raamatun esoteerisesta puolesta.... Eikä tavallinen uskovainen voi sitä, eikä kannata yrittää ymmärtää...

• Anonyymi00011

1Kor.3:16-17 Ettekö te tiedä teitänne Jumalan temliksi, ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku Jumalan templin turmelee, sen Jumala turmelee; sillä Jumalan templi on pyhä, niinkuin tekin olette. Biblia (1776) 1Kor.3:9. +

• Anonyymi00013

Tarkoittaa Pyhällä Hengellä täytettyjä uskovia. He ovat Jumalan temppeli, eivät kaikki mahdolliset tomppelit. Tarkoitetaan Jumalan pyhiä, Jumalan Pyhän Hengen pyhittämiä eikä itseään kehuvia.

• Anonyymi00016

Hautausurakoitsija opettaa ja teroittaa asioita aivan oikein: " kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa" (Matt. 6:6)

• Anonyymi00018

Tai voi muutoinkin rukoilla, mutta niin salattu Jumala kuulee.

Voi sitä vaikka miten innoissaan toisten edessä rukoilla, mutta ei Jumala kuule niitä.

• Anonyymi00019

>>>>>"Totuus voittaa valheen – Jumala asuu meissä"<<<

Siis puhdas sydämisissä.

”Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.”
      ‭‭Matteus‬ ‭5‬:‭8‬ ‭FB38‬‬

”Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia". Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa. Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.

Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.”
      ‭‭Apostolien teot‬ ‭15‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
      ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että

lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00023

Ei tuollaisia hengellisiä juttuja voi kertoa ihmisille. Hui kauhistus.

He aloittavat kauhean herjauskampanjan sekä kopioivat Raamatusta jokaisen jakeen missä mainitaan sana laki.

He ovat raivon vallassa kuin aikanaan fariseukset Jeesukselle kun Jeesus yritti puhua uudesta liitosta.

• Anonyymi00028

Paavali keksi ns. lihateorian.
        Synnit voi laittaa lihojen ja vanhojen aatamien syyksi, niin ei niistä tarvi itse ottaa vastuuta.

Kyllä ihmisen on otettava itse vastuu kaikista omista synneistään, ei sitä vastuuta voi ulkoistaa millekään lihoille ja vanhoille aatameille.

• Anonyymi00026

Pyhä Henki ja Saatanan henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Molemmilla Sauleila oli sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi00027

Salaman välähdys, sokaistuminen ja hevosten pillastuminen viittaa paremminkin tähän tapahtumaan Damaskon tiellä.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

• Anonyymi00029

Paavalin rienaajat menevät kadotukseen kirjoitti Pietari.
        Rienaaja oletko adventisti?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Paavalin rienaajat menevät kadotukseen kirjoitti Pietari.
        Rienaaja oletko adventisti?

Totta kai on kun samaan hengenvetoon korostaa lakia sekä sitä miten ei Paavali voi kumota lakeja, ei murhamies voi kumota lakeja.

Yleensä parjaaja, panettelijat ovat sapatisteja. Mikä syy kellään mulla oli herjata Paavalia tai muita laittomuuden tekijöiksi. Ei pienintäään syytä, muiden mielestä muut saavat uskoa mitä uskoa ei heitä tarvitse pommittaa koko ajan Raamatulla eikä keksiä kaikenlaisia herjoja millaisia muka ovat.

Sapatietien lempipuuhaa se on.

• Anonyymi00031

2Moos.12:48 Jos joku muukalainen asuu sinun tykönäs, ja tahtoo pitää Herralle pääsiäistä, niin ympärileikattakoon kaikki miehenpuolet, ja sitte käyköön sitä tekemään, ja olkoon niinkuin maan omainen, sillä ei yhdenkään ympärileikkaamattoman pidä sitä syömän. Biblia (1776)

• Anonyymi00032

5Moos.29:4 Ja ei Herra vielä nytkään tähän päivään asti antanut teille sydätä ymmärtämään ja silmiä näkemään ja korvia kuulemaan. Biblia (1776) Jes.6:10.

• Rakkaus voittaa vihan.❤️
      - Veikko Vennamo -

• Anonyymi00034

Jeesus käski rakastaa panettelijoita eikä lähteä mukaan panettelemalla heitä vielä enemmän kuin mitä he panettelevat. Sillä tavalla ei ole osa lapsseutta eikä Jumalaa, joka antaa sateen niin pahoille kuin hyvillekin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      131
      3109
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      2961
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      105
      1351
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      137
      1071
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1057
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1047
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      977
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      959
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      777
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      763
    Aihe