Ai, että pitäsköhän käydä ostaan vappu suklaata Marabou 6kpl/10€ ja Brumbergin uutuusmaku skumppasuukko, kun ei naiselta suukkoja saa, niin Brumbergilta saa.
Voisi tehdä vaikka suklaavanukasta ja laittaa 100g suklaata...
Siltään en oikeen suklaata syö, kun on aika makeaa tuo Marabou suklaa ja maitosuklaata ostan.
Vois tehdä myös suklaa lakupiirakan, kun se oi aikas herkku.
Nakkeja ostin pari pakettia, kun oli Lidlissä tarjouksessa äpillä 2,30€.
Simaa tein tänään ja eilen tilasin vappumunkkeja 6kpl/8€.
Vappuaattona voi tehdä mukavan pyörälenkin 15km päähän pizzeriaan, jossa vapumukkeja 1€/kpl, jos 4-5 vappumunkkia ostas, niin pääsis herkutteleen kunnolla.
Aiankin sään puolesta oikeen hieno ilma, kun auronkoista ja yli +10 lämmintä.
Vois tulomatkalla pysähtyä vaikka kaivonkannelle vappumukkia nauttiin, linnut visertää tautalla ja arska paahtaa taivaalla.
Naiset ei sellasta ymmärrä, ne on känissä vappuna.
Tein myös kavis sosekeiton, varsiselleriä, porkkana, sipuli, perunaa, kasvislientä, kookosmaitoa, persijaa ja soseutin lopuksi ja oli oikeen maukasta ja hyvää.
t. Ätmi
Mehevästi vappuun
8
134
Vastaukset
- Anonyymi00001
Brunberg ok. Marabou on ollut minulla boikotissa yli neljä vuotta jo.
- Anonyymi00003
Minä boikotoin maraboun suklaata vain silloin, kun sen hinta oli huipussa, mutta nyt kun hinta laksee kaakaon maailmanmarkkinahinnan laskun johdosta, niin marabouta ostelen.
Halpahalli muka halpa kauppa, ei pärjää halpahallin tarjous, kun Marabou suklaa 4kpl/10€ Tokmannin 6kpl/10€ hinnalle.
Itse en välitä niistä Brunbergin uutuusmauista. Minulla on aina samat "pususuosikit" vuodesta toiseen: mansikka ja suklaa. 🍓😃🍫
Haluaisin huomautella: Kaikki naiset eivät ole kännissä vappuna!!
(sosekeitto reseptisi kuulostaa herkulliselta) 😁- Anonyymi00002
Keitosta sain varmaan vielä maukkaamma, kun lisäis siihen paistettuja herkkuiseniä ja koskenlaskija sulatejuustoa.
Syksyllä löysin kantarelleja ja tein niistä sienikeiton sienikastikkeen sijaan.
Ai että tuli herkullista kantarellikeittoa. Nyt tajuan miksi kantarelli on niin suosittu sieni, siitä tulee järkyttävän herkulista keittoa.
Suppilovahveroista tulee myös herkullista sienikeittoa ja kuivatuista suppilovahveroista saa myös sienikeittoa ja antavat erittäin hyvän maun kastikkeisiin, wikä tarvi kuin ruokalusilakallisen, niin makua tulee.
Saa muuten HK:n eineslihapullakastikkeen gurmee ravintolatason luokkaa, kun laittaa vielä juustomakuista ruokakermaa.
t. Ätmi
- Anonyymi00004
Oi, tuo sinun ruokalistasi kuulostaa tosi hienolta, niin ihanan kasvispainotteista!
Kieltämättä tuo suklaa-lakupiirakka varmasti hieman kiihottaa, siis makuhermoja. Kaikkien suklaaherkkujen ystävä kyllä olen, on kiva paistaa itse jotain herkkuja silloin tällöin. Ei liian usein kuitenkaan.
Jos olisi joku päivä hieno ilma ja aurinkoista niin voisi lähteä kaupungille kävelemään ja katselemaan näyteikkunoita, ehkä kävisi hieman katsomassa jossain liikkeestä keväisiä vaatteita, jos löytyisi jotain raikkaita värejä. Oletko sinä hommannut mitään kevätvaatteita, vai onko vielä liian aikaista sellaisille?
Mi-Mies- Anonyymi00005
https://www.soppa365.fi/reseptit/leivonta-juhli-ja-nauti-makea-leivonta/suklaa-lakupiiras
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/suolakinuski-suklaajuustokakku/9020374#gs.geok9s
Tuo suklaa lakupiirakka on kyllä herkkua, pari kertaa tehnyt sitä.
Joskus, kun lakritsin ja suklaa himo yllättää, niin tuo on kyllä siihen.
Bastogne keksejä olen käyttänyt, mutta Digestive keksejä käytän seuraavan kerran.
Suklaa lakupiirakkaa ei tarvi paistaa uunissa. Kannattaa antaa jähmettyä jääkaapissa kunnolla vaikka yön yli ennekuin laittaa suklaakuorrutteen päälle, muuten sekoittuvat.
Suolakinuski-suklaajuustokakkua en ole kokeillut, mutta vaikuttaa kyllä herkulliselle.
Se vaatii uunia, mutta voihan sitäkin soveltaa, että ilman uuniakin valmsituu.
Pohja on samanlainen, kuin juustokakuissa, joita ei paisteta ja täyte myöskin.
Kanamuna ja maito varmaan tekee sen ja vehnäjauho, että kakku täytyy paistaa.
Jos suklaan sulattaa ja vatkaa tuorejuuston sekaan ja lisää muut ainekset, niin varmaan menee paistamattakin, kuten tavalliset juustokakutkin.
Juu, ei noita juusto ja suklaakkuja joka päivä, eikä viikkokaan syödä.
Muutaman kerran vuodessa tai sitten vaikka kerran kuukaudessa.
Pullaa olen nykyään leiponut 2,5 dl nestemäärällä 16 pullaa eli yhden pellillisen.
Riittää kahdeksi viikoksi, kun yhden pullan iltakahvilla nautin.
Oli lähes 10 vuoden tauko, etten pullaa leiponut, ostin vaan kaupasta.
Korvapuusteja, texaspullia, kookospullia, vaniljapullia, dallaspullia, rahkapullia ja hillotäytepullia tulee leivottua.
Kyllä se itse leivottu pulla vaan on hyvää ja herkullista...
Kyllähän elämässä täytyy olla jotain pieniä nautintoja
t. Ätmi - Anonyymi00006
En kevätvaatteita ole hommannut, mennään niillä mitä on.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
https://www.soppa365.fi/reseptit/leivonta-juhli-ja-nauti-makea-leivonta/suklaa-lakupiiras
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/suolakinuski-suklaajuustokakku/9020374#gs.geok9s
Tuo suklaa lakupiirakka on kyllä herkkua, pari kertaa tehnyt sitä.
Joskus, kun lakritsin ja suklaa himo yllättää, niin tuo on kyllä siihen.
Bastogne keksejä olen käyttänyt, mutta Digestive keksejä käytän seuraavan kerran.
Suklaa lakupiirakkaa ei tarvi paistaa uunissa. Kannattaa antaa jähmettyä jääkaapissa kunnolla vaikka yön yli ennekuin laittaa suklaakuorrutteen päälle, muuten sekoittuvat.
Suolakinuski-suklaajuustokakkua en ole kokeillut, mutta vaikuttaa kyllä herkulliselle.
Se vaatii uunia, mutta voihan sitäkin soveltaa, että ilman uuniakin valmsituu.
Pohja on samanlainen, kuin juustokakuissa, joita ei paisteta ja täyte myöskin.
Kanamuna ja maito varmaan tekee sen ja vehnäjauho, että kakku täytyy paistaa.
Jos suklaan sulattaa ja vatkaa tuorejuuston sekaan ja lisää muut ainekset, niin varmaan menee paistamattakin, kuten tavalliset juustokakutkin.
Juu, ei noita juusto ja suklaakkuja joka päivä, eikä viikkokaan syödä.
Muutaman kerran vuodessa tai sitten vaikka kerran kuukaudessa.
Pullaa olen nykyään leiponut 2,5 dl nestemäärällä 16 pullaa eli yhden pellillisen.
Riittää kahdeksi viikoksi, kun yhden pullan iltakahvilla nautin.
Oli lähes 10 vuoden tauko, etten pullaa leiponut, ostin vaan kaupasta.
Korvapuusteja, texaspullia, kookospullia, vaniljapullia, dallaspullia, rahkapullia ja hillotäytepullia tulee leivottua.
Kyllä se itse leivottu pulla vaan on hyvää ja herkullista...
Kyllähän elämässä täytyy olla jotain pieniä nautintoja
t. ÄtmiTäytyy sanoa että on nuo modernit miehet kyllä taitavia. Ei tarvi naista mihinkään kun osaa itse tehdä vaikka leivonnaisia ja ties mitä. En minä vaan osaa. Teen vaan putkitöitä, metallitöitä, korjausta ja rakentamista ynnä muuta sellaista, perinteistä.
mies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568