Mehevästi vappuun

Anonyymi-ap

Ai, että pitäsköhän käydä ostaan vappu suklaata Marabou 6kpl/10€ ja Brumbergin uutuusmaku skumppasuukko, kun ei naiselta suukkoja saa, niin Brumbergilta saa.
Voisi tehdä vaikka suklaavanukasta ja laittaa 100g suklaata...
Siltään en oikeen suklaata syö, kun on aika makeaa tuo Marabou suklaa ja maitosuklaata ostan.
Vois tehdä myös suklaa lakupiirakan, kun se oi aikas herkku.
Nakkeja ostin pari pakettia, kun oli Lidlissä tarjouksessa äpillä 2,30€.
Simaa tein tänään ja eilen tilasin vappumunkkeja 6kpl/8€.
Vappuaattona voi tehdä mukavan pyörälenkin 15km päähän pizzeriaan, jossa vapumukkeja 1€/kpl, jos 4-5 vappumunkkia ostas, niin pääsis herkutteleen kunnolla.
Aiankin sään puolesta oikeen hieno ilma, kun auronkoista ja yli +10 lämmintä.
Vois tulomatkalla pysähtyä vaikka kaivonkannelle vappumukkia nauttiin, linnut visertää tautalla ja arska paahtaa taivaalla.
Naiset ei sellasta ymmärrä, ne on känissä vappuna.

Tein myös kavis sosekeiton, varsiselleriä, porkkana, sipuli, perunaa, kasvislientä, kookosmaitoa, persijaa ja soseutin lopuksi ja oli oikeen maukasta ja hyvää.

t. Ätmi

8

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Brunberg ok. Marabou on ollut minulla boikotissa yli neljä vuotta jo.

      • Anonyymi00003

        Minä boikotoin maraboun suklaata vain silloin, kun sen hinta oli huipussa, mutta nyt kun hinta laksee kaakaon maailmanmarkkinahinnan laskun johdosta, niin marabouta ostelen.
        Halpahalli muka halpa kauppa, ei pärjää halpahallin tarjous, kun Marabou suklaa 4kpl/10€ Tokmannin 6kpl/10€ hinnalle.


    • Itse en välitä niistä Brunbergin uutuusmauista. Minulla on aina samat "pususuosikit" vuodesta toiseen: mansikka ja suklaa. 🍓😃🍫

      Haluaisin huomautella: Kaikki naiset eivät ole kännissä vappuna!!

      (sosekeitto reseptisi kuulostaa herkulliselta) 😁

      • Anonyymi00002

        Keitosta sain varmaan vielä maukkaamma, kun lisäis siihen paistettuja herkkuiseniä ja koskenlaskija sulatejuustoa.
        Syksyllä löysin kantarelleja ja tein niistä sienikeiton sienikastikkeen sijaan.
        Ai että tuli herkullista kantarellikeittoa. Nyt tajuan miksi kantarelli on niin suosittu sieni, siitä tulee järkyttävän herkulista keittoa.
        Suppilovahveroista tulee myös herkullista sienikeittoa ja kuivatuista suppilovahveroista saa myös sienikeittoa ja antavat erittäin hyvän maun kastikkeisiin, wikä tarvi kuin ruokalusilakallisen, niin makua tulee.
        Saa muuten HK:n eineslihapullakastikkeen gurmee ravintolatason luokkaa, kun laittaa vielä juustomakuista ruokakermaa.

        t. Ätmi


    • Anonyymi00004

      Oi, tuo sinun ruokalistasi kuulostaa tosi hienolta, niin ihanan kasvispainotteista!
      Kieltämättä tuo suklaa-lakupiirakka varmasti hieman kiihottaa, siis makuhermoja. Kaikkien suklaaherkkujen ystävä kyllä olen, on kiva paistaa itse jotain herkkuja silloin tällöin. Ei liian usein kuitenkaan.
      Jos olisi joku päivä hieno ilma ja aurinkoista niin voisi lähteä kaupungille kävelemään ja katselemaan näyteikkunoita, ehkä kävisi hieman katsomassa jossain liikkeestä keväisiä vaatteita, jos löytyisi jotain raikkaita värejä. Oletko sinä hommannut mitään kevätvaatteita, vai onko vielä liian aikaista sellaisille?

      Mi-Mies

      • Anonyymi00005

        https://www.soppa365.fi/reseptit/leivonta-juhli-ja-nauti-makea-leivonta/suklaa-lakupiiras
        https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/suolakinuski-suklaajuustokakku/9020374#gs.geok9s

        Tuo suklaa lakupiirakka on kyllä herkkua, pari kertaa tehnyt sitä.
        Joskus, kun lakritsin ja suklaa himo yllättää, niin tuo on kyllä siihen.
        Bastogne keksejä olen käyttänyt, mutta Digestive keksejä käytän seuraavan kerran.
        Suklaa lakupiirakkaa ei tarvi paistaa uunissa. Kannattaa antaa jähmettyä jääkaapissa kunnolla vaikka yön yli ennekuin laittaa suklaakuorrutteen päälle, muuten sekoittuvat.

        Suolakinuski-suklaajuustokakkua en ole kokeillut, mutta vaikuttaa kyllä herkulliselle.
        Se vaatii uunia, mutta voihan sitäkin soveltaa, että ilman uuniakin valmsituu.
        Pohja on samanlainen, kuin juustokakuissa, joita ei paisteta ja täyte myöskin.
        Kanamuna ja maito varmaan tekee sen ja vehnäjauho, että kakku täytyy paistaa.
        Jos suklaan sulattaa ja vatkaa tuorejuuston sekaan ja lisää muut ainekset, niin varmaan menee paistamattakin, kuten tavalliset juustokakutkin.

        Juu, ei noita juusto ja suklaakkuja joka päivä, eikä viikkokaan syödä.
        Muutaman kerran vuodessa tai sitten vaikka kerran kuukaudessa.
        Pullaa olen nykyään leiponut 2,5 dl nestemäärällä 16 pullaa eli yhden pellillisen.
        Riittää kahdeksi viikoksi, kun yhden pullan iltakahvilla nautin.
        Oli lähes 10 vuoden tauko, etten pullaa leiponut, ostin vaan kaupasta.
        Korvapuusteja, texaspullia, kookospullia, vaniljapullia, dallaspullia, rahkapullia ja hillotäytepullia tulee leivottua.
        Kyllä se itse leivottu pulla vaan on hyvää ja herkullista...
        Kyllähän elämässä täytyy olla jotain pieniä nautintoja

        t. Ätmi


      • Anonyymi00006

        En kevätvaatteita ole hommannut, mennään niillä mitä on.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        https://www.soppa365.fi/reseptit/leivonta-juhli-ja-nauti-makea-leivonta/suklaa-lakupiiras
        https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/suolakinuski-suklaajuustokakku/9020374#gs.geok9s

        Tuo suklaa lakupiirakka on kyllä herkkua, pari kertaa tehnyt sitä.
        Joskus, kun lakritsin ja suklaa himo yllättää, niin tuo on kyllä siihen.
        Bastogne keksejä olen käyttänyt, mutta Digestive keksejä käytän seuraavan kerran.
        Suklaa lakupiirakkaa ei tarvi paistaa uunissa. Kannattaa antaa jähmettyä jääkaapissa kunnolla vaikka yön yli ennekuin laittaa suklaakuorrutteen päälle, muuten sekoittuvat.

        Suolakinuski-suklaajuustokakkua en ole kokeillut, mutta vaikuttaa kyllä herkulliselle.
        Se vaatii uunia, mutta voihan sitäkin soveltaa, että ilman uuniakin valmsituu.
        Pohja on samanlainen, kuin juustokakuissa, joita ei paisteta ja täyte myöskin.
        Kanamuna ja maito varmaan tekee sen ja vehnäjauho, että kakku täytyy paistaa.
        Jos suklaan sulattaa ja vatkaa tuorejuuston sekaan ja lisää muut ainekset, niin varmaan menee paistamattakin, kuten tavalliset juustokakutkin.

        Juu, ei noita juusto ja suklaakkuja joka päivä, eikä viikkokaan syödä.
        Muutaman kerran vuodessa tai sitten vaikka kerran kuukaudessa.
        Pullaa olen nykyään leiponut 2,5 dl nestemäärällä 16 pullaa eli yhden pellillisen.
        Riittää kahdeksi viikoksi, kun yhden pullan iltakahvilla nautin.
        Oli lähes 10 vuoden tauko, etten pullaa leiponut, ostin vaan kaupasta.
        Korvapuusteja, texaspullia, kookospullia, vaniljapullia, dallaspullia, rahkapullia ja hillotäytepullia tulee leivottua.
        Kyllä se itse leivottu pulla vaan on hyvää ja herkullista...
        Kyllähän elämässä täytyy olla jotain pieniä nautintoja

        t. Ätmi

        Täytyy sanoa että on nuo modernit miehet kyllä taitavia. Ei tarvi naista mihinkään kun osaa itse tehdä vaikka leivonnaisia ja ties mitä. En minä vaan osaa. Teen vaan putkitöitä, metallitöitä, korjausta ja rakentamista ynnä muuta sellaista, perinteistä.


        mies


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe