Ottamatta kantaa kurdien ja arabien välisen vihanpidon syihin, voidaan todeta, että Lähi-Itä on jo Suomessa.
Ainakin Oulun ”pitsasotaan” on suuri vaikutus etnisillä jännitteillä. Oulun Toppilan Pizzeria Napolitanaan tehdyn iskun syyt ovat reviiritaistelussa ja mahdollisesti reviirijaosta seuraavien ”kymmenyksien” maksamisista tai maksamatta jättämisistä. Asiaa ei kuitenkaa helpota se, että Napolitanan omistajat ovat Irakin arabeja, ja vastapuoli kurdeja.
Eri etniset taustat voivat olla suurempi ongelma kuin pelkkä kiista reviireistä. Koska lähtömaissakin aseet puhuvat, jatkuu sama meno täälläkin silloin, kun asioista ei päästä puhumalla yksimielisyyteen. Ja yksimielisyyteen pääseminen voi erilaisista etnisistä taustoista ja historian rasitteista johtuen olla todella haastava tehtävä.
Ei tarvita Nostradamuksen kykyjä tai kristallipalloa ennustaakseen, että etnisiin reviiri- ja talouskiistoihin perustuvia väkivaltaisia yhteenottoja tullaan näkemään jatkossakin. Koston tie on lähi-itäläisille usein se toimintamalli, mille heidän maailmankuvansa on rakennettu.
Lähi-itä on jo Suomessa, juttu vuodelta 2016
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181