Pelimaailman kriteerit

Anonyymi-ap

Millaiset kriteerit erilaisiin peleihin on ja millä pelaat.
Meikäläinen pelaa tietokoneella ja XBOX OneX pelikonsolilla.
En tykkää pelata pelejä, joissa tarkoitus on jatkuva räiskintä, vihollisia/aombeja tulee suurina laumoina ja koko ajan pitää vaan ampua hullun laitta.
Tai tulee 5-10 metrin gonzaales hirviä, jota pitää tulittaa tuhansia kertoja, eikä millään kuole.

Tykkään ja pelaan pelejä, jotka on simulaatio tyyppisiä ja realistisia.
Olen aloittanut pelaaman SnowRunner ajosimulaatiota, jossa on erilaisa tehtäviä, kuten suohon uponneen kuorma-auton hinaus.
Nyt on kesken yhden löydetyn kuorma auton Garagelle saaminen, sinne piti hinata varuste kontti ja matka oli pitkä, upotti matkalla ja piti hinata.
Kuorma-auto saatiin hinattua vesilammesta ja siihen pitäisi saada polttoainetta.
Pelissä on monta karttaa ja useita sesoneita, joita voi ostaa Stemin kaupasta eli saa uusia kulkuneuvoja ja kartoja.

Myös junapelit kiinnostaa. Ostin pienoismallijunaradan rakennuspelin jota myöskin olen pelanut.
Fishing Planet peliä olen pelanut, mutta nyt oli pidempi tauko ja siinä ajassa tuli uusi kalastuspaikka lähelle Norjaa, siellä on suuria merikaloja.
EuroTruck simualtor peliä olen myöspelanut, se on mukava rekalla ajo peli.
Metsästyspeliä olen myös pelanut, siinä saa rahaa ammutuista elukoista.
Rahaa voi käyttää tehokkaampiin aseisiin.
Monesti joutuu jäljestämään, jos on heikkotehoinen tussari.

GTA6 peliä moni odottaa, mutta minä en ainakaan odota, vaikka onhan se graafisesti hieno ja varmaan uusia hienoja ominaisuuksia.
GTA5 peliä olen pelanut, mutta jatkuva samojen tehtävine toisto alko tympiin.
Montakohan kymmentä kertaa olen varastanut auton sukellusveneestä.
Se auto pitää ajaa sitten yli kymmenen kilometriä kaupunkiin ja matkan varrella on kymmeniä väijytyksiä, poliiseja ja siviilit kiilaa eteen.
Mitään järkeä ole edes ajaa kaupunkiin, vaan ajele lähistöllä olevana rautatie tunneliin, sinne ei poliisit seuraa ja siellä saa rauhassa odotella, kunnes etsintä päättyy ja saa sitten rauhassa ajaa autovarikolle.

En osta GTA6 peliä, koska se vaatii toimiakseen XBOX series konsolin tai Playstation 5 konsolin, joita minulla ei ole.
XBox konsoleita ei enää edes tuoda eurooppaa myyntiin.
Konsoleiden hinnat on kallistuneet tosi paljon.

11

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei minkäänlaista. Vastuuntuntoinen aikuinen ei enää mitään typeriä lasten pelejä pelaile. Luulisi jo ihmisten tajuavan kasvaa moisesta ajantuhlauksesta aikuiseksi käyttämään aikansa johonkin oikeasti järkevämpään......

• Anonyymi00004

Toteaa kateellinen lammas 7.00-16.00 työelämän oravanpyörässä roikkuva.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Toteaa kateellinen lammas 7.00-16.00 työelämän oravanpyörässä roikkuva.

Ihan tälleen mielenkiinnosta kysyn, että miten tuo liittyy pelaamiseen? Valtaosa ihmisistä, jotka pelaavat tietokonepelejä, käyvät myös töissä.

• Anonyymi00002

Pelaan pelejä, jotka ovat minusta viihdyttäviä. Siihen mikä on minusta viihdyttävää ei ole olemassa mitään selkeää ja yksinkertaista määritelmää.

Peli voi olla viihdyttävä puuhtaasti toimintansa puolesta, eli periaatteessa myös räiskintä menee. Pidän kuitenkin siitä, että sillä räiskinnällä on selkeä tavoite ja rytmitys, eike se ole täysin loputonta ja minun silmissäni tavoitteetonta. En nyt saa tosin päähäni yhtään puhtaasti räiskintäpeliä, josta olisin eritysemmin pitänyt. Joitain minipelejä toisten pelien sisällä lähinnä. Dynasty Warriors ei ole räiskintää, mutta vähän sellaista räimintää parhaimmillaan ... ihan viihdyttäviä ovat olleet, mutta en ole tullut ktsoneeksi noita uusia.

Peli voi olla viihdyttävä myös tarinansa ja juonensa takia. Olen tosin äärimmäisen nirso niiden tarinoiden suhteen ja minulla menee melko nopeasti hermo kovin korkealentoiseen juoneen. Sellainen sopivan lyhyt ja napakka tarina vanhempien Resident Evileiden tai vaikka Last of Us tyyliin. Yritän nyt lähinnä valita eyleisesti tunnettuja nimiä, en niinkään niitä mielestäni parhaita.

Hyvin toteutettu platformer on aina mieleeni. Niissä pitää kuitenkin ohjaus olla just eikä melkein ja vaikeustaso hyvin mietitty. Perinteiset seikkailupelit ovat yksi lemppareistani, mutta en ole pitkään aikaan törmännyt hyvään sellaiseen. Myöskään erinomaisia rpg moninpelejä ei oikein ole tällä hetkellä tarjolla ... tai no minun makuuni erinomaisia ei ole tarjolla. Monipelit muutenkin tuppaavat tällä hetkellä olemaan vain nettimoninpelejä ja se on harmi. En ala ostamaan toista konsolia samaan talouteen niitä varten. Kuten varmaan huomaat, niin koen, ettei tällä hetkellä ole hirveästi makuuni olevia laatupelejä tarjolla ... olenkin siis viimeiaikoina tyytynyt vain rakentelemaan dinosauruspuistoani, kun pelityttää.

• Anonyymi00003

Far Cry Primal. GTA:t ovat hyviä sillä niissä on oikea juoni. Jotkut elämämkoululaiset saavat tosin vaikutteita niistä. Ja miksei lapsetkin? Ne on petollisia jutskia. Tietyt tornipuolustuspelit on hyviä ja fifaa on mukavaa pelata etenkin kännäillessä. -💊-.

• Anonyymi00006

En pelaa koska ei siitä rahaa tule yhtään.

Rahapeleihin kylläkin menee liikaa / kk. Olisi hurjat rahat säästössä jos vaikka viimeiset 5 vuotta olisi edes puolet säästöön jotenkin mutta ..

• Anonyymi00007

Vedonlyönnissä on sääntö, panos 1-2% pelikassasta.
        1% olen vedonlyönnissä laittanut panosta yhteen vetoon.
        Ei siinä voi puhua tienaamisesta, kun muutaman kuukausi sitten oli pelikassa 50€ ja nyt siellä 36 euron paikkeilla.
        Joas puoli vuotta menee, että saa pelikassan sinne 50 euroon, niin ei todellakaan tienaa.
        Oiekissa töissä tienaa tunnissa sen, mitä vednolyönnissä puolessa vuodessa ja kun menee kauppaan niin ei sillä puolen vuoden vedonlyönnissä tienaamalla summalla saa juurikaan mitään ostoskoriin sitä 36 eurosta sinne 50 euroon. eli 14 eurolla.

• Anonyymi00008

Vedonlyönnissä alle 3,5 maalia tuplakohde, kerroin 2,20, Panos 0,36€ ja voitto 0,79€ eli
        voittoa 0,43€.
        Ei ollut suuri voitto, muttei ollut panoskaan, kuin 1% pelikassasta.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Vedonlyönnissä alle 3,5 maalia tuplakohde, kerroin 2,20, Panos 0,36€ ja voitto 0,79€ eli
        voittoa 0,43€.
        Ei ollut suuri voitto, muttei ollut panoskaan, kuin 1% pelikassasta.

Eikun se oli alle 2,5 maalia nuo kohteet, meni taas väärin koko kirjoitus.
        Ei alle 3.5 maalin kohteilla ole niin korkeat kertoimet, että kahdella kohteella saisi kertoimen yli 2.
        Pelien lopputulokset oli 1-0 ja 0-1.

• Mä sitä kun ajankin Penetratorsin tiimissä EA Sportsin WRC-peliä ja kartanlukijani on itse tatuoitukaluinen penetraattori Uncle B. Royal 🙂🙂🙂

• Anonyymi00010

Eipä ole vuosiin tullut pelattua kuin PC:llä Football Manageria. Sekin alkaa jäädä ja keskityn rahapeleihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      57
      2814
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      40
      2445
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      94
      2000
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1315
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1159
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      155
      851
    7. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      80
      784
    8. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      706
    9. Ymmärrätkö jo nyt, että

Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt
      Ikävä
      44
      682
    10. 43
      665
    Aihe