Ukrainalaisten ja Venäläisten lähteiden mukaan Venäjän suunnitelmissa on valmistaa Kiinan avustuksella jopa 20.000 liitopommia joka kuukausi. Nykyään niitä tiputetaan Ukrainan asemiin noin 250kpl päivittäin eli noin 7500 kuukaudessa.
Osaltaan selittää sen miksi Ukrainalla on kateissa jopa 300.000 sotilasta.
Venäjä aikoo tuplata liitopommien valmistuksen
8
139
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ukraina toteuttaa nyt samaa. Edullisia liitopommisarjoja perinteisiin ilmapommeihin nyt kun hävittäjiä tulee koko ajan lisää. Tämä keskipitkän kantaman hyökkäysdroonien Keskipitkän matkan iskuihin käytetään B2-, Hornet-, HF-1-, HF-2, RAM-2X- ja Bulava-drooneja. Noin 160 kilogramman taistelukärjellä varustettua pitkän kantaman FP-2-räjähdedroonia käytetään tarvittaessa tukena sen tuhovoiman vuoksi. Keskipitkän matkan droonien oma räjähdelasti on vain viiden kilogramman luokkaa. käyttö liittyy laajempaan Ukrainan pyrkimykseen murtaa Venäjän ilmapuolustusta jopa 200 kilometrin syvyydessä rintaman takana. Iskussa nähty tarkkuus viittaa siihen, että drooneja voidaan ohjata viime metreillä suoraan kohteeseen. Tämä tekee niistä tehokkaan erityisesti liikkuvia ilmatorjuntajärjestelmiä vastaan.
- Anonyymi00007
Ukrainan uusi häirintälaite päihittää Venäjän liitopommit
Ukraina ottaa käyttöön päivitettyä häirintälaitetta, joka päihittää jopa parhaan venäläisen teknologian.
”KAB-ohjusten tehokkuus laski nollaan”, Lima-Quant-järjestelmän kehittäjien tiedottaja kertoi minulle. ”Noin 700 kilometrin pituisella rintaman osuudella vihollinen pudotti 869 KAB-ohjusta yhden edellisen kuukauden aikana. Näiden iskujen seurauksena kahdeksan sotilasta loukkaantui lievästi.”
Laite häiritsee venäläisten käyttämää GLONASS-satelliittipaikannusta (ja GPS:ää), jolloin ohjautuvat pommit menettävät kohteensa ja ohittavat maalinsa.
Lima Quant on paranneltu versio aiemmasta ukrainalaisesta Lima-häirintäjärjestelmästä.
🇺🇦
- Anonyymi00002
Nytkö tiltu on hukannut 300 000 Ukrainalaista sotilasta 🤣Ei tiltuksi aleta tiltuksi synnytään 😁
- Anonyymi00003
"Ukraine estimates that 200,000 of its soldiers are absent without official leave (AWOL), meaning they have left their positions without permission to do so, the country’s new Defense Minister Mykhailo Fedorov revealed on Wednesday."
https://edition.cnn.com/2026/01/14/world/ukraines-new-defense-chief-reveals-200-000-soldiers-have-gone-awol-and-2-million-are-draft-dodging
Ukrainalaisten mukaan ovat kuolleet, mutta jos ovat virallisesti "kadoksissa", niin kuolleiden perheille ei tarvitse maksaa.
Nyt kun SAAB:n valmistamat tutkavalvontakoneet ovat vihdoin Ukrainan toimesta saatu operatiiviseen toimintaan, niin näiden liitopommeja kuljettavien ja ”ampuvien” koneiden toiminta muuttuu selvästi haastavammaksi kuin aikaisemmin:
Koneet kun joutuvat lentämään suhteellisen lähelle Ukrainan aluetta pommeja tiputtaessaan.- Anonyymi00006
Venäjä käyttää jo nyt pidemmän kantaman liitopommeja.
- Anonyymi00004
Ukraina teki Venäjän ”pysäyttämättömistä” liitopommeista rautaromua yhdessä yössä
- Anonyymi00005
Ukraina oli umpipulassa Venäjän ihmepommien kanssa: Näin painajainen loppui
Yksi Ukrainan isoimmista ongelmista sodassa Venäjää vastaan on poistunut uuden tekniikan avulla, uutisoi Forbes.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243