Eli pitäisi sähkökitara viedä perushuoltoon; kaulan säätö, otelaudan huolto yms yms. Minnehän kannattaisi viedä ja paljonkohan se suunnilleen maksaisi. Pääkaupunkiseudulla siis.
kitara huoltoon
15
6031
Vastaukset
Kitarapajasta (Kruunuhaassa) on ainakin hyvä kokemus. Kävin hiotuttamassa stratocasterini otenauhat joskus seitsemän vuotta sitten. Siihen sai mukaan kielten vaihdon ja hienovireen säädön... Valitettavasti en enää muista paljon teki. Tartu luuriin tai käy paikan päällä katseluostoksilla ja kysele samalla hinta-arvioita.
http://www.kitarapaja.com/- osaaja
Kitarapaja on hyvä mesta. Voi luottaa. Eivät mokaile, kuten muutamat muut korjaajat. Nuutinen tietää mikä kitara oikeasti on. Ei kopsaa mitään japsipaskaa.
- Jukistyle
Vai että kitarapajalle. Suosittelen mielummin että ostat jostain uuden kitaran, ja pyydät että kitara säädetään liikkeessä. Tulee huomattavaman paljon halvemmaksi kuin kitarapajan työt. Hyvää jälkee ne tekee, mutta maksaa aivan sairaista summia. Straton nauhojen vaihto 250€ :-)))
Lol- kopioon
kannatakaan tehdä 250 €:n remonttia. Sensijaan aito Fender, Gibson tai joku erikoisempi merkki ansaitsee 20 vuoden välein kunnollisen huollon...
Toisaalta halvemmallakin kitaralla saattaa olla esim. tunnearvoa, jonka takia siitä ei "voi" luopua vaan että se korjataan hinnalla millä hyvänsä. - mika2
.... 250€ ole reunalistattoman kitaran nauhojen vaihdosta ihan normi summa (eihän siinä mistään pikkutyöstä ole kyse) ja reunalistallisella menee yli kolmensadan. Puhut kitaroista ihan niinkuin ne olisi jotain kertakäyttökapineita kuten matkaradiot?!?! jos kitara on kahdenkymmenen vuoden jälkeen vielä käypänen soittopeli, niin kyllä siinä sen alkuperäinen ostohinta on jo menettänyt merkityksensä. En muutenkaan ymmärrä miksi edullinen kitara olisi jotenkin huoltojen ulottumattomissa, koska kyllä ne soitinrakentajatkin sitten neuvovat, että minkälaisiin operaatioihin ei kannata ryhtyä (ei todellakaan soittimen myyntihinnan perusteella, vaan soittimen kunnon).
Kitaraan ei oikein sovi sellainen suoraviivainen hintalappuajattelu, vaikka ymmärrän houkutuksen siihen, jos hintalappu ja lavassa oleva logo on ne ainoat laatukriteerit joita henkilö osaa arvioida. Kas kun halpoja kitaroita suolletaan liukuhihnalta älyttömiä määriä maailman marketteihin myytäväksi, niin niissä voi olla jos jonkinlaista rakenteellista ongelmaa, joka pitkälti syntyy siitä että ollaan tekemisissä orgaanisen rakennusmateriaalin kanssa vaativassa kohteessa. Kun siis valmistuskustannuksia painetaan alas, niin hukkapuumääriä karsitaan ja puun kuivumista kiirehditään etc. Em. seikat nostavat riskiä, että kitaran rakenteessa on ongelmia joko alun alkaenkin tai syntyy siinä vaiheessa kun kitara jatkaa kuivumistaan kotona oston jälkeen. Jos tulee ostaneeksi propellikaulan, niin ei halpaa propellikaulaa välttämättä ole järkevää korjauttaa. Mutta jos olet onnistunut blokkaamaan siitä joukosta sen hyvän yksilön, joka on värkätty kohtuullisista puista ja se on käytössä osoittautunut hyväksi ja ehtinyt kuivua ja kestää ilmanalan vaihteluita, niin ei siinä hintalaput todellakaan enää paina. Totta kai sellainen kitara on järkevämpää huoltaa kun lähteä arpomaan uutta, josta ei taas ole mitään takuita mikä se on. - lattuontaiei
Totta. Halpisroinan osat tehdään usein kehitysmaissa. Esim. jopa tunnetukin valmistajat teettävät kauloja, kansia ym. osia mm. Intiassa. Syy on hinta. Laatu voi olla sitten ihan mitä paskaa tahansa, puut väärennöksiä, väärin lakattua/muovitettuja etc.etc..
- write name here
Kristian Oesch (kitarahuolto.fi) tekee kuuleman mukaan hyvää jälkeä. Aikataulut saattaavat venyä, sillä on yhden miehen yritys. Sitten on Lottonen Herttoniemessä, itse teetin satulan heillä, pari päivää venyi, kun tekivät samalla myymälän remppaa.
- sdfghj876543
Eikös rehellinen soitinmekaanikko laita kitaran samantien täysin soittokuntoon? ? ?
"Juu, mä hioin nauhat niin ku sovittiin, mutta en tarkistanut ollenkaan muita seikkoja... joten kitara on aika kelvoton soitettavaksi! Toki mä teen senkin työn jos vaan hilloo löytyy tiskiin!" O_o
Aika pettynyt olen kitaramekaanikkojen työskentelyyn nykyään. Ja nuutisesta minä en puhu samaan aikaan kun kitaramekanikoista. Son luokkaus oikeita kitaratekinikkoja kohtaan. - eikannataturhistamaksel
Samoja kokemuksia. Seppä teettää vaativiakin töitä harjoittelijoilla ja lopputulos on sellaasta mitä sattuu. Hintaa yrittää kuitenkin selittelyjen kanssa täydestä työstä. Turusta löytyy ammattilaisia, jollei itteä viihtitytä perustyökaluja ostella ja hommia opetella.
- PuSe
"Eikös rehellinen soitinmekaanikko laita kitaran samantien täysin soittokuntoon? ? ?"
Jos vien autoni öljynvaihton niin rehellinen autokorjaamo tekee siihen moottoriremontin kun vähän tahtoo savuttaa?
Eiköhän se ole kaikilla aloilla käytänne että tehdään asiakkaan huoltoon tuomalle kohteelle se mitä on pyydetty ja sovittu. Siinä vastaanottovaiheessa on tietysti korjaajan hyvä tsekata mitä se kitara tarvitsee ja mitkä ovat asiakkaan toiveet. Mikkien toiminta, huonot (mahdollisesti joku turannut) juotokset, kiristimien kunto/laatu, kaularaudan toiminta on vähän vaikeaa todeta parin minuutin asiakaspalvelun aikana.- Reizka
"Eiköhän se ole kaikilla aloilla käytänne että tehdään asiakkaan huoltoon tuomalle kohteelle se mitä on pyydetty ja sovittu."
No tuo ei ainakan päde teillä siel krunikassa! Muistan kuin eilisen päivän ku Elmo vaihdatti nauhat teillä 2000-luvun alussa. Olin itse mukana kun se haki kitaran teiltä. Hintakin jäi jostain syystä mieleen... Luin eilen raakavedoksen menneitten vuosien tapahtumista. Rankkaa Faktaa tulossa!
Koittakaa lepytystä, voisi olla aiheellista.
Sounds like KP´s voice!
- Younazzz
Meidän uus kitaristi oli käyttänyt kitaransa nauharempassa. Ei voi kyllä sanoa kuin että totaalinen romahdus on käynyt pajan työn laadussa verrattuna mitä oli jälki tuossa 10v sitten. alakielet, A,E voisi poistaa kun niitä ei pysty käyttämään. Nähtiin myös kuva miten pajalla oli säädetty mikit *totaalinen repeäminen*
- tiedänsen
Nauharemppa on äärimmäisen tarkka ja vaikea homma. Sillä voidaan pilata kitara totaalisesti... ja niin on tapahtunut Suomessa jo monta kertaa. Kusipäiset korjaajat eivät edes tiedä koko asiaa.
- coldschool
Ei ole todellakaan mitään rakettitiedettä kitaran säätäminen,eikä senpuoleen huoltokaan ainakaan sellaiselle jolla EI OLE peukalo keskellä kämmentä.
Siinä tapauksessa lienee sovinnolla vietävä se skeba sinne "huoltoon",kyllä niille raha kelpaa aivan varmasti. - belseboop
Jokohan on odotettavissa samaa kuin autoissa,,eli "huoltokirja" pitää olla kitaran mukana,muuten arvoton vaikka olisi -57Gibsoni
Enpä oikeastaan edes ihmettelisi sitäkään,koska ei pleikkaria pelaamalla opi kitaraa säätämään eikä huoltotoimia tekemään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817