Luuk. 14:33
"Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta, mitä hänellä on."
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla oli vain syntisten katumuskaste.
Käännyttämällä aikaansaatu lahkousko on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiseksi, koska siellä sisällä on jo asukas valmiina.
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, se ei ole sovelias Jeesuksen omaksi.
Oma usko pitää kieltää ennen kastetta ja tunnustaa olevansa syntinen ja tarvitsevansa kasteen sen vuoksi.
"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on....
89
415
Vastaukset
- Anonyymi00001
Matt. 15:13
Hän vastasi: "Jokainen istutus, joka ei ole minun taivaallisen Isäni istuttama, revitään juurineen pois." - Anonyymi00003
Aloitus on täyttä totta.
- Anonyymi00004
Jaahah.
Kaikki rahat vain kirkon pastoreille. Puilla paljailla on hyvä olla.- Anonyymi00005
Aloitus koskee omaan uskoonsa luottamisesta kuin pukki suuriin sarviinsa. Siitä pitää luopua.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Aloitus koskee omaan uskoonsa luottamisesta kuin pukki suuriin sarviinsa. Siitä pitää luopua.
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. - Anonyymi00007
Nykyhalitus pitää kyllä huolen köyhien köyhtymisestä.
Ei siihen kirkkoa tarvita. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Nykyhalitus pitää kyllä huolen köyhien köyhtymisestä.
Ei siihen kirkkoa tarvita.Oikeiston ja muiden ääriryhmien sanelupolitiikka ei tarkoita demokratiaa.
- Anonyymi00009
Kirkollisevero perustuu lakiin.
Lahkoissa voidaan vaatia kaikki "vapaaehtoisena uhrilahjoina" pulitettvaksi lahkon johtajille. - Anonyymi00039
Anonyymi00006 kirjoitti:
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.Jätähän se toisten omistus rauhaan ja kipin kapin päätohtorin luo!Ei sun kaa pärjää enää,olet pakkomielteine,onko lääkitys kunnossa?Meidän asiat ei kuulu sulle ollenkaan,menikö jakeluun?
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jätähän se toisten omistus rauhaan ja kipin kapin päätohtorin luo!Ei sun kaa pärjää enää,olet pakkomielteine,onko lääkitys kunnossa?Meidän asiat ei kuulu sulle ollenkaan,menikö jakeluun?
Olet pelottava varas,niin paljon olette vieneet,ettei normaali ihminen tuollaiseen pysty!
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Olet pelottava varas,niin paljon olette vieneet,ettei normaali ihminen tuollaiseen pysty!
Häiritset meidän elämää kaikinpuolin,tämä on pitkään ollut jo poliisiasia! Periksi ei anneta!
- Anonyymi00043
Anonyymi00040 kirjoitti:
Jeesus ei kuulu nyt tähän,voisitteko lopettaa ton jeesuksesta puhumisen,hakeutukaa sinne lääkäriin!
- Anonyymi00010
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
"Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston." - Anonyymi00011
Milloin sinä itse luovut edes herjaamisesta Teuvo?
Se olisi hyvä lähtöaskel! - Anonyymi00012
Totuus karvastelee mielessä ja väärämieliset kutsuvat totuutta herjaamiseksi.
- Anonyymi00013
Lestadiolaistytöiltä kysyttiin: Mitä siellä seuroissa tehdään?
Tytöt vastasivat: Siellä istutaan ja uskotaan. - Anonyymi00014
Eikös presidentillä ole mahdollisuus erottaa hallitus ja määrätä uudet vaalit. Nyt taitaisi olla sen paikka?
- Anonyymi00015
Työttömiä on nyt yli 300.000 tuhatta ja köyhien asema on pohjamudissa.
Kekkonen määräsi hätätilahallistuksen kun työttämiä oli 70.000.
- Anonyymi00016
Ei ihminen voi luopua kaikesta mitä hänellä on. Se on aika vaikeaa, lähes mahdotonta yhtä vaikeaa lähes yhtä vaikeaa kuin kamelin käydä neulansilmän läpi on luopua herjaamisesta.
Se varsin helppoa ettei ole rahanahne ja siitä koko ajan vinkumassa että pitäisi saada jotain, sen onnistuu vielä lannistamaan, mutta ei sitä että lopettaa herjaamisen.- Anonyymi00017
Unohdit mainita kansanmurhan ja sapatin, adventistien epäjumalan.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Unohdit mainita kansanmurhan ja sapatin, adventistien epäjumalan.
Sapattitruamaa on vaikea saada poistumaan.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sapattitruamaa on vaikea saada poistumaan.
Ellen G.Whiten suuri taistelu (väkevä eksytys)
- Anonyymi00020
Jeesus oli melkein Mooseksen tasoinen kansan kusettaja.
- Anonyymi00021
Mooses ja Jeesus oli täytetty Pyhällä Hengellä ja he julistivat totuutta.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mooses ja Jeesus oli täytetty Pyhällä Hengellä ja he julistivat totuutta.
Joh. 5:46
Jeesus: "Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut."
- Anonyymi00023
Lahkolaiset kiroaa Mooseksen kirjoittamia lakeja ja käskyjä, vaikka Mooses oli täytetty Jumalan Pyhällä Hengellä.
Jes.63:11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä. - Anonyymi00024
Silloin he muistivat menneet päivät, muistivat Mooseksen, hänen palvelijansa, ja he kysyivät: -- Missä on hän, joka vedestä nosti omalle laumalleen paimenen ja asetti häneen Pyhän Henkensä?
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Kaikki eivät tosin päässeet luvattuun maantieteelliseen luvattuun maahan (Kaanaanmaahan), mutta kyllä koko Isrelin kansa pääsee kerran taivaaseen.
Room. 11:26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.- Anonyymi00025
Juutalaisethan tappoi sen Pelastajan ja ottivat veren päälleen.
Päättyi aika surkeasti se tarina. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Juutalaisethan tappoi sen Pelastajan ja ottivat veren päälleen.
Päättyi aika surkeasti se tarina.Antisemitistit syyttää Juutalaisia joka asiasta.
Pakanat tappoivat Jeesuksen.
Luuk. 18:32
Hänet annetaan PAKANOIDEN käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä JA TAPPAVAT HÄNET. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."
- Anonyymi00027
Pakanoilla ei ole mitään asiaa pyhään kaupuniin.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00028
Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista.
- Anonyymi00029
Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan.
- Anonyymi00030
Jeesus varoitti tästä ajasta, kun lait, käskyt, säädökset kumotaan ja kirotaan ja omilla julistuksilla ja uskonratkaisuilla mennään VÄKISIN sisälle Jumalan valtakuntaan.
- Anonyymi00032
Jeesus jätti aviorikoksesta tuomitun naisen kivittämättä.
Eli kumosi lain.
Mistä harhaoppiset keksii omia väännöksiä. - Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Jeesus jätti aviorikoksesta tuomitun naisen kivittämättä.
Eli kumosi lain.
Mistä harhaoppiset keksii omia väännöksiä.Ei kumonnut lakia, vaan hänellä oli maan päällä eläissään valta antaa syntejä anteeksi ja parantaa sairaita. Nyt Jeesus on taivaassa ja tilanne on toinen.
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi." - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ei kumonnut lakia, vaan hänellä oli maan päällä eläissään valta antaa syntejä anteeksi ja parantaa sairaita. Nyt Jeesus on taivaassa ja tilanne on toinen.
Luuk. 5:24
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.Murhamiehet ja roistot opettaa, että lait on kumottu. Nyt vaan eleillään vapaasti kuin ellun kanat.
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Murhamiehet ja roistot opettaa, että lait on kumottu. Nyt vaan eleillään vapaasti kuin ellun kanat.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
- Anonyymi00031
Ei pakanat pääse uuteen Jerusalemin temppeliin Juutalaisten Jumalanpalvelukseen.
Siellä on liitonaarkku, missä on laintaulut. Ei niitä ole kirottu, kuten pakanat opettaa.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.- Anonyymi00033
Jumala ennallistaa valitun kansansa Israelin ja temppelimenot palautetaan samaan loistoonsa kuin ne olivat Salomon aikana. Ja vielä paljon loistokkaammaksi!
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
And so all Israel shall be saved: as it is written, There shall come out of Sion the Deliverer, and shall turn away ungodliness from Jacob.
- Anonyymi00042
Mikä tarkoitus tuolla höpöttämisellä on?
Pitääkö ne aviorikkojat kivittää vai ei?- Anonyymi00045
Ei ketään pidä kivittää.
Ihminen joutuu vasta myöhemmiin vastamaan kaikista teoistaan viimeisellä tuomiolla.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi00046
Jaak. 4:12
Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari, hän, jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi? - Anonyymi00055
Kyllä!
- Anonyymi00044
Ei ne kaikki "Jeesustelijat" ole mihinkään taivaaseen menossa.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi00047
Joku ei saa kylliksi juopumuksestaan kaikesta mitä hänellä on.
- Anonyymi00048
Tottakai Saatana apureineen yrittää uskotella ja valehdella, että lait on kumottu.
Siten se houkuttelee ihmisiä syntiin, sillä synti tarkoittaa lain rikkomista.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.- Anonyymi00049
Juu, ei ne lahkolaisten hurmoskokemukset korvaa Jumalan lakin noudattamista.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
.
Juu, ei ne lahkolaisten hurmoskokemukset korvaa Jumalan LAKIEN noudattamista. - Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Herjaaminen kyllä korvaa.
Silloin ei tarvitse itse välittää laista mitään. - Anonyymi00052
Anonyymi00050 kirjoitti:
.
Juu, ei ne lahkolaisten hurmoskokemukset korvaa Jumalan LAKIEN noudattamista.Sillä tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi00053
Perinteinen terve kristinusko, Jumalanpalvelus, sakramentit ja diakoniatyö ei enää riitä tämän ajan ihmisille. Pitää saada kovempaa kamaa, hurmoshenki päälle ja
pää sekaisin. Siksi monet menee lahkoihin väkevämmän hengellisyyden houkuttelemina.
Ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi00056
Älä nyt höpötä naurettavia, mitään sakramentteja ei raamattu tunne!ne kuuluvat taikauskoon ja mmekanisoituun isiltä perittyyn talismaaneihin!
- Anonyymi00054
Ei minulla olekkaan enää mitää,sillä varas on vienyt kaiken!
- Anonyymi00057
Tarkoitatko pakkoveroja vaiko leville jäänyttä $
- Anonyymi00058
Väärämielisille lahkolaisille totuuden kuuleminen on herjaamista. Sitä ne hokee jatkuvasti, kun eivät kärsi kuulla totuutta.
- Anonyymi00059
2. Tim. 4:3
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia.
Afrikasta asti roudataan poppamiehiä puhumaan sitä, mitä halutaan kuullakin.- Anonyymi00060
Poppamiehet julistavat nopeata taivaaseen tempaamista ja väkevätä herätystä.
- Anonyymi00061
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti pian temmata taivaaseen.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin. Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on sydämestään ei luovu kaikesta, tarkoittaa sydänen asenneta.
- Anonyymi00062
Siinä viitataan Jeesuksen opetukseen ja oppiin ja henkeen ja uskoon mikä ihmisellä on.
"Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta, mitä hänellä on."
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois. - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Siinä viitataan Jeesuksen opetukseen ja oppiin ja henkeen ja uskoon mikä ihmisellä on.
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.Käännyttämällä aikaansaatu lahkolaisten usko on Perkeleestä. Se pitää repiä juurinensa pois. Samoin hurmoshenki mikä niissä vaikuttaa pitää ajaa tiehensä.
1. Tim. 4:1 "noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja" - Anonyymi00065
Vähissäpä ne on uskovaisten eväät. Ei ihme.
Anonyymi00062 kirjoitti:
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.Ihmisen omat viisaudet revitään pois, ei omilla keinoilla pääse elämään ijankaikkisuuteen.
Minä ole elämä ovi tie sanoo jeesus tie totuus ja elämä.
- Anonyymi00064
Sehän menee ihan herjaamiseksi.
- Anonyymi00066
Uskoon käännyttäjiä pitää varoa, jotka sanovat olevansa "uskovaisia" ja Jeesuksen seuraajia.
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi00067
MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsätäjiä. Oikeat perilliset joutuvat nuolemaan näppejään.
- Anonyymi00068
Sellaiset lahkot kannattaa myös sotarikoksia ja kansanmurhia.
Kuoleman kautta hyöty haetaan. - Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kuoleman kautta hyöty haetaan.Pahimmat eksyttäjät ovat niitä kaikista kovimpia "Jeesustelijoita". Ei mitään sotarikollisia.
Matt.7
22 MONI sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät - Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kuoleman kautta hyöty haetaan.Eksyttäjät ennustaa maailmanloppua ja pikaista tempaamista taivaaseen, kun liityt niihin lahkoihin.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen
- Anonyymi00071
Ei Jeesus tarkoittanut fyysistä luopumista, vaan henkistä.
Ettei tarraa vaikka kiinni herjaamiseen eikä siitö voi luopua mistään hinnasta.- Anonyymi00072
Totuus karvastelee mielessä, siksi väärämieliset kokevat totuuden kuulemisen herjaamisena.
- Anonyymi00073
Jeesus varmaan ennusti myös sen, että Hänen seuraajiaan riistettäisiin, heitä vietäisiin vankeutaa eli he menettäisivät omaisuutensa, heidät erotettaisiin perheistään, he menettäisivät vapautensa ja jopa henkensä. Hän kuitenkin teroitti, että Häneen kannattaa luottaa kaikesta huolimatta, koska Hänen kauttaan ihminen pelastuu ikuiseen elämään, täydelliseen turvaan ja iloon.
Kaikkea hyvää!- Anonyymi00076
Et ole siis kuullut mitään Jumalan varjeluksesta ja omiensa siunaamesta?
Joh. 10:28
Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. - Anonyymi00087
Anonyymi00076 kirjoitti:
Et ole siis kuullut mitään Jumalan varjeluksesta ja omiensa siunaamesta?
Joh. 10:28
Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.Kiitos kommentista. Jokainen Jumalaan luottava pääsee vaikeuksien läpi, kunnes saa kutsun kirkkauteen. Vaikeuksia ei kuitenkaan Jeesuksen seuraajiltakaan tule puuttumaan.
Jeesus tarkoittaa usein tässä kohdin suurinta varasta, paholaista, joka pyrkii ihmissielunkin varastamaan kadotuksen kuiluun. Jeesuksen ansiosta ihminen voi tämän välttää uskomalla Jumalan pelastustyöhön ja antautumalla Jeesuksen uhriveren suojaan.
Voi hyvin!
- Anonyymi00074
Kyllä se luopuminen on kokonaisvaltaista luopumista kaikesta mahdollisesta. Niin henkistä, mielentilan asioita, fyysistä ja kaikkea muuta mahdollista luopumista.
Luuk.18
28 Silloin Pietari sanoi: "Katso, me olemme luopuneet siitä, mitä meillä oli, ja seuranneet sinua".
29 Niin hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai vaimosta tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista,
30 ja joka ei saisi monin verroin takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää".
Mark.10
28 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".
29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.
31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."- Anonyymi00079
Moi. Kiitos kommentista. Ehkä voidaan suomentaa paremminkin. "Pistää etusijalle" (Jeesuksen). Jättää taka-alalle maallisen mammonan, voiton tavoittelun, ahneuden, henkilöpalvonnan yms.
Mitä lähimmäisiin tulee, niin jo Kymmenessä käskyssä lähimmäiset ovat kekseisessä asemassa Jumalan tärkeimmässä moraalisessa ohjeistuksessa Jumalan kunnioittamisen jälkeen ja ennen kaikkea siitä johtuen. "Jos kunnioittaa aidosti Jumalaa, kunnioittaa myös lähimmäisiään."
Ei saa riistää lähimmäistä, ei saa puhua hänestä pahaa, ei saa käyttää hyväksi, ei saa pahoittaa toisen mieltä jne.
Tottakai kaikki ihmiset ovat lähimmäisiä, mutta perheenjäsenet, sukulaiset, siarukset, vanhemmat ovat niitä kaikista lähimpiä lähimmäisiä. Heistä meidän täytyy aloittaa hyvän tekemisemme ja oikein elämisemme Jumalan kunniaksi.
Kaikkea hyvää!
- Anonyymi00075
Itsensä uskovaksi ja vanhurskaaksi ja hengelliseksi ihmiseksi julistaminen on pahasta.
Joh. 9:41
Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy."- Anonyymi00080
Hieno ajatuksen nosto. Kaikista vaarallisin on juuri tilanne, että ihminen ei ymmärrä tekevänsä syntiä. Esim. juuri huonosti käyttäytyminen muita kohtaan, pahan puhuminen tms. voivat usein uskovienkin keskuudessa olla juuri tällaisia syntejä. Niistä voi muodostua todellinen ansa "hurskaanakin" itseään pitäiville helposti.
Kaikkea hyvää!
- Anonyymi00077
Kiihkouksovaisina itsensä pitäneet lahkolaiset julistivat itsensä uskoviksi ja menivät Johanneksen luokse samaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.
Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla kun oli vain katuvien syntisten kaste vettä pään päälle kolme kertaa valelemalla.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. - Anonyymi00078
Samoista tyhmistä herjoista luopuminen on mahdotonta.
- Anonyymi00081
Lahkolaiset kieltää esim. perisynnin eli syntiinlankeemuksen, mistä kaikki tulivat osallisiksi heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.
- Anonyymi00082
Jumalan rakastaminen on ensimmäinen käsky. Siihen kaikki siunaukset on kytketty.
Se usein sivuutetaan kokonaan ja puhutaan pelkästä Jeesuksesta ja lähimmäisistä.
5. Moos. 6:5
Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
5. Moos. 11:1
"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.
Että menestyisist ja kauan eläisit maan päällä.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]- Anonyymi00083
Isä, Poika ja Pyhä Henki he yksi ovat.
Ei saa unohtaa heistä ketään.
- Anonyymi00084
1. Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - Anonyymi00085
Silloin pitäisikin hälytysellot soida kun Kolmiyhteinen Jumala kielletään:
Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat,
ja näin pyritään tekemään vallankaappaus pelkän Jeesus-nimen turvin.
Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta.- Anonyymi00086
Jenkkilahkot eivät tee ristinmerkkiä, koska he eivät tunnusta Kolmiyhteistä Jumalaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2402744- 1011154
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231121Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 57889
- 63851
- 130830
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238825