Venäjällä valitetaan ilmavoimien kriisistä
Vaikka lentomekaanikoista on pulaa, lähetetään näitä edelleen tuhansittain rintamalle jalkaväeksi.
Venäjän ilmavoimien sisäpiiritiedoista usein perillä oleva Z-sotablogi Fighterbomber valittaa, että venäläiset Suhoi Su-34-hävittäjäpommittajat eivät pysty pudottamaan enempää pommeja. Samalla blogi tulee paljastaneeksi maan ilmavoimien ongelmia.
Nykyinen tahti Ukrainaa vastaan eli 10 000 liitopommia kuukaudessa voitaisiin nostaa 15 000–16 000 liitopommiin, jos koneet saataisiin aina varustettua kuudella UMPK-pommilla.
– Pudottaaksemme enemmän tarvitsemme enemmän lentokoneita ja teknikkoja. Lentokonemekaanikoista on tullut yllättäen puute, Fighterbomber kirjoittaa.
Blogi valittaa, että ”hervoton määrä lentäjiä on vapautettu palveluksesta”, kun näiden palvelussopimukset ovat päättyneet.
– Uusia ei ole koulutettavaksi eikä ole kouluttajia tai mitään, millä heitä kouluttaa. Koska kaikki ovat taistelemassa rintamalla, ei uusia paikkoja vapaudu ja on mahdotonta kouluttaa nuorta lentäjää, joka ei ole palkkalistoilla.
Kirjoittaja päivittelee, että “vaikka mekaanikot ja insinöörit ovat jo nyt harvassa, heitä edelleen lähetetään tuhansittain” rintamalle jalkaväkenä.
– Lisäksi he vartioivat sotilaslentokenttiä, seisovat asennossa lentokentillä, partioivat ja tekevät vartiovuoroja sekä kaikkea muuta typerää sen sijaan, että valmistelisivat ja huoltaisivat lentokoneita.
Bloggarin mukaan UMPK-liitopommeja voisi kyllä alkaa kiinnittää Suhoin Su-35 ja ja Su-50 hävittäjiin, mutta teknisistä ongelmista johtuen nämä pommit irtoaisivat lennon aikana.
– Mutta sitten alkaisivat pommit putoilla talojen katoista läpi. Eli lisäys jossain tapahtuisi vähenemisenä muualla.
Normaalia venäläista tapakulttuuria jota esiintyy myös armeijassa. Ja kaikessa muussakin...
Venäjällä valitetaan ilmavoimien kriisistä
4
85
Vastaukset
- Anonyymi00001
Todennäköisesti propagandaa, siellä ei lähetetä ketään väkisin rintamalle vaan värväydytään palkkaa vastaan, toinen juttu ettei tuossa koko jutussa ole mitään järkeä kouluttaa ensin erikoisosaamista ja sen jälkeen heittää kaikki kouluttaminen haaskuun
- Anonyymi00002
Pidän kuitenkin fighterbloggeria luotettavanpana kuin tuntematonta Jesseä
Telegram-kanava Fighterbomberia pidetään yhtenä vaikutusvaltaisimmista ja suhteellisen luotettavimmista venäläisistä "Z-milblogger" -lähteistä ilmailun ja Venäjän ilmailuvoimien (RuAF) suhteen. - Anonyymi00003
Venäjällä on vain yksi ongelma!
Aloittamansa hyökkäyssota. Ilman sitä valtava määrä kuolleita ja rampautuneita kansalaisia rakentaisi maata, hyvinvointi kasvaisi ja Venäjä olisi kansainvälisessä yhteistyössä mukana.
Kaasu ja öljy virtaisi maailmalle normaalisti, kansa vaurastuisi hyvää vauhtia.
Mikä virus sai Putinin aloittamaan järjettömän hyökkäyssodan ja tuhoamaan maansa tulevaisuutta ja aiheuttamaan Ukrainalle valtavaa kärsimystä?
Yksi syy on selvä.Pitkään vallassa olevat diktaattorit ovat aina seonneet vallasta ja sortuneet lopulta tuhoisiin virheisiin.
Venäläiset maksavat kovan hinnan siitä, että suostuivat epärehellisiin vaaleihin ja vähitellen valta keskittyi tiiviisti diktatuuria suosivien käsiin.
Putinin ympärillä pyörivät kaveri vanhukset ovat yhtä sekopäisiä kuin lauman johtaja. Venäjä ei tule muuttumaan ellei kansa siivoa pois mätää hallintoa jokaiselta hallinnon tasolta.
Tämä on korruptoituneessa rikollisuuteen tottuneessa maassa lähes mahdoton tehtävä. Tarvittaisiin suunnanmuutokseen valtava ihme! - Anonyymi00004
Kyllä Putin kokee Ceauceskun kohtalon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1231694Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581242
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771191