Oma ilmainen ei käy enää. Samaa sarjaa kuin taksamittaripakko. Kuluja lisää.
Cantell kertoo, että esityksen myötä hakija ei voi enää itse ottaa ja toimittaa passikuvaansa poliisille. Passikuvan ottaminen rajataan Y-tunnuksen omaaville toimijoille.
Lain voimaantulon jälkeen viiden vuoden passin voisi halutessaan hakea Cantellin mukaan kerran. Sen jälkeen voimassaoloaika on aina kymmenen vuotta. Tarkoituksena hänen mukaansa on, että viiden vuoden passi olisi huomattavasti halvempi ja hakemuksia tulisi eri vuosille.
”Jos koko kansa käy kymmenen vuoden välein hakemassa passin, asiakasmäärät olisivat melkoisia. Kahdeksan vuotta välissä olisi hiljaisempaa. Näinä vuosina olisi hyvä monen asioida. Kukaan ei pidä ruuhkista.”
Persut pakottavat 10v passeissa ottamaan kalliin virallisen kuvan
9
156
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onhan tuo hulluutta kun ammattilaisen ottama kuva voi olla huonompi mitä itse saa otettua kun huolellisesti tekee ohjeen mukaan...
- Anonyymi00002
Ei oo hirmukallis https://passipiste.fi/passikuva/kajaani/
Ja ammattilainen https://kuvastudiopori.fi/hinnasto/, ei oo älytönhinta sielläkään. - Anonyymi00003
kylläpä taas pitää vinkua joka asiasta. elämä on kallista kehdosta hautaan. toiset osaa elää, mutta joillakin se vastustaa joka asiassa... onko se vain periaatteelinen asenne että joka asiasta pitää olla eri mieltä?
- Anonyymi00004
Miksi vitussa pitää aina vaan lisää kuluja keksiä omat itseotetut passikuvat ovat tähän asti kelvanneet aivan hyvin.
- Anonyymi00005
Oiskohan eu- sääntöjä?
- Anonyymi00007
Harrastevalokuvaajana olen ottanut ammattilaistasoisia valokuvia, ammattilaistasoisilla järjestelmillä koko sen ajan kun kuvia on itse saanut ottaa. Nyt sitten keksitään yhtäkkiä, että itse ei saa valokuvia ottaa?
Onko tämä taas sitä hallituksen työllisyyspolitiikkaa, jossa saadaan kulutusta lisättyä yrityksille? Eikö voisi laittaa vaikka niin, että valokuvan voi ottaa ainoastaan valtion oma valokuvapalvelu, eli tästä voisi tehdä veroluonteisen maksun. Hinta vaikka 180€ / sarja + alv 25,5%, niin saataisiin vähän valtiolle tuloja. Saa käyttää ideaa.- Anonyymi00009
Ei kaikille harrastelijoille voi antaa oikeuksia lähettää kuvia poliisin järjestelmiin. Ties mitä viruksia ja haittaohjelmia lähettäisivät.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei kaikille harrastelijoille voi antaa oikeuksia lähettää kuvia poliisin järjestelmiin. Ties mitä viruksia ja haittaohjelmia lähettäisivät.
Juu, ja tulee kerralla direktiivin mukainen kuva.
- Anonyymi00008
Selvästi valokuvaajat maksaneet lahjuksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial191754Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1441738Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3111390Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 1391048
- 285975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3945- 11945
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898