Onko teillä käteistä rahaa?

Anonyymi-ap

Itselläni ei ole ollut pitkiin aikoihin. Mutta yhtäkkiä tajusin, että jos yhteydet/sähköt menee poikki on kortti pelkkä muovinen läpyskä.

Pitänee käydä nostamassa pikkuisen jemmarahaa hätävara einesten viekkuun. Sitten saa katastrofi tulla.

>Simiti<

9

178

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tietenkin on. Nostan aina välillä vähän jemmaan enkä ota sieltä käyttöön. Ruokaa myös kaapit täynnä.

• Anonyymi00002

On mulla käteistä, noin kuukauden tarpeeksi. En tiedä pitäisikö olla enemmänkin.

• On. Kyllä sitä on hyvä olla. Ei tässä maailmantilanteessa tiedä mitä tuleman pitää.

• Anonyymi00003

On minulla käteistä aika paljon kotona. Sain joskus ison veikkausvoiton ja nostin ne käteisenä ettei kela saa tietää. En hakenut pariin kuukauteen tukia. Olen pitkään joku 15 vuotta säästänyt käteistä ja minulla on jopa kassakaappi sitä varten.

• Anonyymi00004

Muovikortti on helppo, voi vinguttaa lukijalaitteella pahemmin miettimättä, sekä on helpompi elää tavallisessa arjessa.
      Myös ihmismieliin vaikutetaan hiljaisuudella nykykehityksen haittapuolista ja pyritään luomaan turvallisuuden tunne sen kehityksen jatkumon puolesta.
      Mutta ovelat päättäjätkin tietävät, miten saada kansalaiset tarkkailuun.
      Olemalla hiljaa kun moderneja vaihtoehtoja esim. tavalliseen ostamiseen sekä myymiseen ja sosiaaliseen kanssakäymiseen tarjotaan digitalisoinnin ja edistykseenkin vedoten ja ollaan hiljaa jos kehityksen varjopuolia löydetään ja jonka tarjoamat mahdollisuudet herättäisivät tulevaisuudessa tavallisissa kansalaisissa pelkoa tarkkailusta ja samalla mahdollisesti vastustusta ?

Tyypillinen digitalisaation puolustelu -kommentti on mm. "Ei kai sinulla ole mitään salattavaa jos elät maan lakien mukaan" ?

Ongelmaksi muodostuu todennäköisesti myös samalla oikeuslaitoksen vähittäinen politisoitumiskehitys, sekä siihen liittyvä yhteiskunnan tukeman arvoilmapiirin puhtauden tarkkailu, vaikka liberalismin, vapauden keppihevosilla ratsastetaankin luoden ulospäin kuvaa modernista vapaasta yhteiskunnasta jossa demokratiakin toimii moitteettomasti.
      Edellä oleva ei ollut yleistys päättäjäportaan motiiveista.

• Anonyymi00006

Se on totta, että kaikesta toiminnastamme jää jälki. Sitä on vaikea välttää ja nykyään on kameroitakin kaikkialla.
        Ei nykyään voi tehdä oikein mitään, ettei jää jälkiä.
        Nämä palstan kirjoituksetkin tallennetaan ikuisiksi ajoiksi.

Puhelinyhteydet ja txt, sekä s-posti myös tallentuu ikuisesti. KRP hallitsee valtavaa aineistoa juuri sinusta!
        Edes paikallisliikenteen bussilla et voi mennä KRP:n tietämättä.

>Simiti<

• Anonyymi00005
      • Anonyymi00007

Mukavaa kun rahnaa on. Tosin mulla se ei vielä ole fyysisesti piirongin laatikossa. Mutta siihen tulee muutos.

>Simiti<

• Anonyymi00008

Tottakai on👤

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      149
      2179
    2. 121
      1465
    3. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      336
      1270
    4. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      65
      1195
    5. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1190
    6. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1181
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1169
    8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1109
    9. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      99
      978
    10. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      977
    Aihe