Sain terapiaa aikoinaan. Mutta se terapia ei auttanut minua lainkaan. Että keksi sun isästä jotain hyvää. että millä tavoin ollut se ns. hyvä isä?
En voi ymmärtää tämän kaltaista terapiaa, jossa oma isä raiskaa ja hakkaa omaa lastaan. Sain hakea koivun vitsaa ulkoa ja myös isäni riisui omat housuni alas, että voi remmillä ihan löydä lastaan? Ja pakottaa tämän jälkeen vielä lastaan pyytämään häneltä anteeksi, että voi, kun se lapsi on niin paha ja huono?!! Ja oma isä pyytää alaikäistä lastaan sänkyyn ja raiskaamaan lastaan? Niin terapeutti ääliö ajattelee, että mukamas on ihan terapeuttista keksiä tästä isästä ihan hyviä asioita ja sillähän ne monet traumat toki lähtee. Totesi vain minulle, että isä kohteli minua vanhan aikaisesti? Että ihan vanhan aikaisesti, että siihenkö kuuluu lasten seksuaalinen hyväksikäyttö? En usko enää mihinkään terapiaan lainkaan, jossa syyllisestään sitä lasta ja myös myöhemmin, että ajattele ,että miltä muista tuntuu? Minut aina kasvatettu siten, että pitää aina ajatella miltä muista tuntuu? !! Mutta terapia ei auta siihen lainkaan, että miltä minusta se tuntui? ? Ja jos keksi lainkaan keskustella terapeutin kanssa kun ei ole mitään sanottavaa lainkaan, kun ei lapsista oltu lainkaan kiinnostuneita minun aikana , että lapset ovat näkyvillä ym-. Niin terapeutti syyllistää minua siitä, kun en puhu lainkaan? Ei hän ymmärrä lainkaan, jos lapsia ei ole kuunneltu hänen aikanaan ja lapsen pitää vain oppia olemaan läsnä omille vanhemmlle ja vain kuunnella heitä. Niin että sitten mukamas tulee näistä lapsista aikuisena puheliaita, kun heidät jo vaiennettu jo lapsina.
Sorry pitkä tarina, mutta uskon, että näin monelle käynyt myös.
Miten lapsi saa oikeutta vanhana?
3
142
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olen todella pahoillani puolestasi. Minulle ei ole käynyt noin, mutta kyllä äitini onnistui elämäni pilaamaan. Hän on maannut haudassa jo jonkun vuoden, en vain voi antaa anteeksi. Sanotaan että anteeksianto helpottaisi, mutta ei se minun elämääni tuo takaisin. Enkä pysty. Hän teki kaikkensa nöyryyttääkseen ja häpäistääkseen minua. Ei niistä aineksista rakenneta elämää.
Hän ei koskaan rakastanut minua, tuskin kyllä ketään muutakaan. Itseään kehui kuinka kauniit rinnat hänellä on ja naiskaverillaan vain sellaiset tyhjät pussit. Aikuisenakin hän teki kaikkensa että nöyrryyttäisi ja häpäisisi minut. Varsinkin, jos siinä oli miehiä läsnä.
Kunnollinen, raitis, seurakunnan työntekijä. Pidetty, hyvä ihminen, kaikille mukava ja mielin kielin. Kotona haukkui kaikki lapsista aikuisiin. Meillä oli täydellinen kulissiperhe, jossa minut uhrattiin.
Työskenteli lasten kanssa ja väitti olevansa lapsirakas. Suorastaan vihasi joitain lapsia. Laahasi miehiä kotiin, lähinnä ukkomiehiä ja ihan selvin päin panemaan, kun minä olin esipuberteetti-ikäinen ja menettänyt isäni alle pari vuotta aiemmin. En yksilöi tänne, miten hän minua haukkui ja nöyryytti. Joka tapauksessa itsetuntoni oli nolla, pidin itseäni, rumana, tyhmänä, osaamattomana ja laiskana.
Kaiken lisäksi aikuisena kun voin todella huonosti, sanoi että siskonikin oli ihan kiva, mutta sinä olit lapsena aivan ihmeellinen. Kaikki imperfektissä. Että olin menetetty tapaus. Lisäksi hän sanoi tyttärelleni kun hän oli teini-ikäinen, että sinä taidat olla nyt se meidän perheen kaunotar. Ihmettelin sitäkin, kun oli aina haukkunut ulkonäköäni. Nuorena aikuisena paras ystäväni sanoi, että olen tyhmä , jollen ymmärrä että olen kaunis. No en todellakaan ymmärtänyt.
11-vuotiaana äiti antoi kokeilla takkiaan ja sanoi että haluaisitko sen, kun ei itse enää tarvitse? Kun sovitin sitä, sanoi että eihän tuo sinulle sovi, kun sinulla ei ole rintoja!
Pikkulapsena kun en syönyt velliäni mitä oli joka ainut aamu, luki minulle satua, jossa poika laihtui joka kuvassa, polki jalkaansa ja uhmasi että velliäni en syö, en syö. Toiseksi viimeisessä kuvaruudussa oli jo tulitikun laiha. Viimeisessä kuvassa oli hautakumpu, johon oli laitettu vellikattila.
Myös muita pöperöitään en saanut useinkaan alas, niin istutti tunteja ruokapöydässä, enkä päässyt leikkimään ulos kavereiden kanssa. Kun aikuisena humalapäissäni olin yrittänyt lääkkeillä tappaa itseni, niin äiti tuli siihen sairaalavuoteelleni seuraavana päivänä. En saanut edes silmiäni auki, olin niin väsynyt lääkkeistä. Minulla oli pieni lapsi. Hän haukkui, että en voi tappaa itseäni, että hän on sen ikäinen ettei välttämättä lastani saisi ja hän joutuisi ties minne.
Lisäksi hän sanoi siinä sairaalavuoteella että hänen oma siskonsa oli sanonut vähän isäni kuoleman jälkeen (kun oireilin, eikä kukaan lohduttanut yhtään, eikä yksikään aikuinen tukenut minua), että hän voi järjestää minut mielisairaalaan, jotta äitini saisi rauhassa elää omaa elämäänsä. Että tiesivät jo silloin, etten ole ollenkaan normaali. Lapsena haukkui minua mbd:ksi ( nykyajan ADHD) ja nimelläni ei kutsunut vaan siskolleni sanoi aina " tuo pentu".
Oma siskonsa oli sellaisessa asemassa työssään, että olisi sen lataamopaikan helposti saanut järjestettyä. Äiti sitten sanoi että hän oli niin hyvä ihminen, ettei laittanut minua hoitoon. No olisihan hän menettänyt orvoneläkkeen, jonka minusta sai. Mutta saihan hän sitä rahaa jo siskostani ja itsestään, koska oli leski.
Olen käynyt kaksi pitkää psykoterapiaa. Ei ne traumat mihinkään katoa. Kerran äiti aloitti siskon kanssa haukkumaan minua joulupöydässä, kun vasta istuuduin alas. Olin jo nuori aikuinen. Otin pienen lapseni kainaloon ja tilasin taksin. Kumpikin vain katsoi lähtöäni.
Viimeinen psykoterapeuttini sanoi, että äitini käänsi meitä siskoksia toisiamme vastaan. Siskoni vihasi minua syntymästään ja sain kokea todella raakaa väkivaltaa tältä monta vuotta vanhemmalta siskoltani.
Ollessani aikuinen, äiti sanoi, että isäni ei olisi minua halunnut (olin isän tyttö), mutta hänpä päätti että "siskoni" tarvitsee kaverin. Ja niinpä teki minut. Mitään hyvää en itsessäni nähnyt. Joskus oli jotain kunnianhimoisia haaveita, mutta äitini sanoi, ei kannata, et sinä pysty. Onnistui lannistamaan minut täysin.
Jossain kohtaa ymmärsin, että en ollut se epäonnistunut ja idiootti, vaan paljon heitä molempia lahjakkaampi. No myöhäistä se oli että minusta mitään olisi tullut. No töissä kävin niin kauan, kunnes loppuunpaloin täysin.
Sisko sitten äidin kuoleman jälkeen jatkoi minun kiusaamistani. Paljasti valheita, joita äiti oli minulle kertonut. Ne oli varsinaisia elämänvaiheita. No emme ole enää siskoni kanssa missään tekemisissä, mutta silloin piti hoitaa tiettyjä hautajais - ja perunkirjoitushommia, jotka tietysti jätti minun kontolleni, vaikka olin loppuunpalanut ja kuntoutustuella.
Lapsieni ja parin hyvän ystävän avulla jaksan elää. Unettomuus ja painajaiset ovat suurin ongelmani, muuten koen että pärjään jotenkin. - Anonyymi00002
Meillä kaikilla taitaa olla traumaattinen lapsuus. Eri vuosikymmeninä erilaiset kamaluudet. Mikähän se on. Piru ja valtiovalta joka käskee meitä olemaan tietyllä tavalla? Kaavassa?
Miten sen saisi loppumaan.
Miksi vanhempia opetetaan kasvattamaan lapsiaan tietyllä tavalla ja mistä ne opit tulee?
Esi isiltä?- Anonyymi00003
Nuo raiskaukset ovat varmasti kaikkein traumatisoivimpia. On niitä tapauksia saanut kuulla, kun isä on vienyt juuri ja juuri puberteetti-ikään tulleelta tyttäreltään neitsyyden. Tuskin sellaisesta voi toipua koskaan täysin. Toivon kuitenkin, että aloittaja löytää tavan elää hyvää elämää ja saa elämäänsä ihmisiä, jotka välittävät ja ovat luottamuksen arvoisia. Tai jotain muuta, luonnon, eläimet tms. jotka eivät tee pahaa ja ovat uskollisia. Ansaitset kaiken hyvän 🙏❤️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3432799SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis652266Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781949Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis651581- 1401532
- 691129
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021019Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön261950Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li7918- 39800