Tilaatteko kotiinkuljetuksella kaupasta?

Anonyymi-ap

Korona aikana aloitin kotiinkuljetus tilauksen. Huomasin sen olevan hirmu kätevää. Sen jälkeen olen itse hakenut kaupasta vain nikotiinia ja etanolipohjaista virkistysjuomaa.

29

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joskus... jos en mielestäni kerkeä...

Korona-aikana opin pesemään hanurini kakkosen jälkeen, kun kaupasta ei saanut paperia...😁

Tapa jäi... puhtaampi lopputulos nääs...

https://youtu.be/WtLUuBOopfY?is=FJEb3e70IS3OkMJB

Kakkajutut.... ne on sun juttujas. 😃

• Anonyymi00002

Miten niin ei saanut paperia? Onko teillä sielläpäin tapana hamstrata paperia ja jonottaa ilmaisia ämpäreitä?

>Simiti<

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Miten niin ei saanut paperia? Onko teillä sielläpäin tapana hamstrata paperia ja jonottaa ilmaisia ämpäreitä?

>Simiti<

Ilmeisesti...😁

En vaan kerenny ekana. 😃

• Anonyymi00004

Tuo lähikauppa on aika kallis verrattuna isoihin marketteihin. Niin en ole tilaillut sieltä kotiinkuljetusta huvin vuoksi. Eikä ole onneksi tullut vielä pakottavaa tarvetta sellaiselle avulle. Isot kaupat eivät aja ruokaa tänne saakka.

Käyn ostoksilla työmatkojen varrella.

xLiner

• Anonyymi00011

Minun kohdalla taas isosta kaupasta tilaaminen tulee kuljetuksineen halvemmaksi, kuin lähikaupasta ostaminen.

>Simiti<

• Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Minun kohdalla taas isosta kaupasta tilaaminen tulee kuljetuksineen halvemmaksi, kuin lähikaupasta ostaminen.

>Simiti<

Joo siis isoissa kaupoissa minäkin pääasiassa käyn juurikin edullisuuden vuoksi. Tuossa lähellä käyn, jos jotain puuttuu enkä jaksa lähteä erikseen isommille kylille.

xLiner

• Anonyymi00005

Velttoilu lisääntyy, kuten lihominenkin.

• Anonyymi00016

On jollakin tuomitseva sävy kommentissa. Jolleivät kaikki elä kuten sinä, ei se tee heistä välttämättä sen veltompia tai lihavampia. Kotiin ruokakaupasta tilaaminen säästää rahaa, aikaa ja hermoja.

• Anonyymi00006

Kaupoille kävely on hyötyliikuntaa, joten en tilaa. Toisaalta olisi hyvä hallita etäostaminen. En ihan luota, että saan tuoretta ja edullista. Tämän luulon voisi tietenkin testata.
      Vilma

• Anonyymi00007

Tilaisin varmaan, jos minulla olisi jotain ongelmia liikkumisessa tai en jostain syystä mitenkään ehtisi itse kauppaan pyörimään. Nykytilassani kuitenkin kävelen mielummin, kun ei tuonne kauppaan niin pitkä matka ole. Vähän mukamas arkiliikuntaa samalla 🙂.

• Anonyymi00008

En tilaa.

Pidän fyysisestä kaupoissa käymisestä. Se tyydyttää metsästäjä-keräilijäviettiäni tehokkaasti.

Ja kun keräilen toisellekin ihmiselle, se tyydyttää suojeluviettiäni. 😍

🦄

• Anonyymi00009

Tilaan kotiinkuljetuksen silloin tällöin, jos minulla on valtava lista ostettavana tai olen kipeänä. Meillä on vain kahden henkilön talous, mutta poikani syö nelihenkisen perheen edesfä, niin ruokaa saa rahdata kotiin kassikaupalla ja joskus en vain jaksa ja silloin on näppärä tilata ruoat ja muut päivittäistavarat kotiovelle.

En myöskään erityisemmin pidä kaupassa käymisestä, niin kotiinkuljetus tai nouto ovat minulle hyviä tapoja hoitaa tätä arjen välttämåttlmyyttä.

Aletheias

• Anonyymi00010

Nyt kun tuli puheeksi niin tutkiskelin asiaa niin ajattelin nyt alkuun kokeilla systeemiä (painavilla tuotteilla joita aina menee eli esim. keltainen Jaffa 1,5 litraa jne.) näin autottomana ja mieluumminhan sitä on koneella kuin lähtee raahautumaan kauppaan :) K-Supermarketista tilaisin ja maksaisin verkkopankissa ja valitsisin oven taakse jätön mutta tuonti aika kallis eli 14,90 Mutta entäs kun jotain/joitain tuotteita ei ole ja on kieltänyt korvaavan tuotteen vaihtoehdon niin eikös silloin maksa tuotteesta jota ei kuitenkaan siis toimiteta?

• Anonyymi00015

Toi kuljetus taitaa olla k-kaupan jäsenasiakkaille noin 10 e eli ei mun mielestä kallis varsinkaan jos kauppaan on matkaa useampi kilometri ja ei oo sitä autoo itsellä. Kyllä se sen väärtti sit on mun mielestä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Toi kuljetus taitaa olla k-kaupan jäsenasiakkaille noin 10 e eli ei mun mielestä kallis varsinkaan jos kauppaan on matkaa useampi kilometri ja ei oo sitä autoo itsellä. Kyllä se sen väärtti sit on mun mielestä.

Tuonti taitaa olla 14,90 vaikka tavaraa olisi reilusti eli esim 3 pahvilaatikollista.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Eihän se ole kallista, jos ei ole autoa ja jos autolle ei ole muuta tarvetta, kuin kauppaostosten kuskaus, niin ei se 10€ ole kallis.
        Riippuu tietenkin kuinka usein tilaat, jos kerran viikossa, niin se on vuodessa 520€
        Ei sekään ole paljon, kymmenessä vuodessa 5200, jonka verran maksaa halpa käyttöauto.
        Autosta aiheutuu vuodessa paljon kuluja, vakuutus 150-250€, ajoneuvovero 100-200€, katsastus 50€, päästömittaus 25€, öljynvaihto 50-100€, muut huollot 100-300€, isommat remontit jopa lähemmäs 1000€ ja polttoainekulut 1,80-2,20€/l
        Autoa on tarvinut metsänhoito käyntien ja polttopuiden kuskaamiseen.
        Auton sais tietenkin vuoralle, joku katumaasturi peräkärryn vetoon, mut ei oo halpa.
        Vuorokausi maksaa 468€.
        Ei kannata vuokra autolla polttopuita kuskata, 468€lla saa enemän puita, mitä päivässä ehtisi puita kuskaamaan, kun matkaa tulee vajaa 130km, että pari kertaa korkeintaan ehtii tekeen reissua, kun puut pitää kasaa kärryyn ja purkaa kärrystä.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tuonti taitaa olla 14,90 vaikka tavaraa olisi reilusti eli esim 3 pahvilaatikollista.

Kyllä mä oon kaiken kokoiset tilauksetsillä noin 10 e kuljetusmaksulla. Riippuuko paikkakunnasta en tiedä mut nää siis hesassa ja nykyisin vähän kauempana mut sama hinta kuitenkin.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Eihän se ole kallista, jos ei ole autoa ja jos autolle ei ole muuta tarvetta, kuin kauppaostosten kuskaus, niin ei se 10€ ole kallis.
        Riippuu tietenkin kuinka usein tilaat, jos kerran viikossa, niin se on vuodessa 520€
        Ei sekään ole paljon, kymmenessä vuodessa 5200, jonka verran maksaa halpa käyttöauto.
        Autosta aiheutuu vuodessa paljon kuluja, vakuutus 150-250€, ajoneuvovero 100-200€, katsastus 50€, päästömittaus 25€, öljynvaihto 50-100€, muut huollot 100-300€, isommat remontit jopa lähemmäs 1000€ ja polttoainekulut 1,80-2,20€/l
        Autoa on tarvinut metsänhoito käyntien ja polttopuiden kuskaamiseen.
        Auton sais tietenkin vuoralle, joku katumaasturi peräkärryn vetoon, mut ei oo halpa.
        Vuorokausi maksaa 468€.
        Ei kannata vuokra autolla polttopuita kuskata, 468€lla saa enemän puita, mitä päivässä ehtisi puita kuskaamaan, kun matkaa tulee vajaa 130km, että pari kertaa korkeintaan ehtii tekeen reissua, kun puut pitää kasaa kärryyn ja purkaa kärrystä.

Näinpä juuri. Itse tilaan kaksi kertaa kuukaudessa kuljetuksen eli noin 20 e kuukaudessa ei paha mun mielestä.

• Anonyymi00012

No enpä, kun samalla reissulla hoituu sitten ruokakauppaa mielenkiintoisemmatkin kohteet, kun kylille lähtee.
      Eli kun ruoka on loppu, niin pääsen hakemaan mielenkiintoisia pultteja, muttereita ja rautaa :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00013

Tiettyihin kommentteihin totean, että kyllä terveenä varmaan on kivaa pyöriä kaupassa. Itselläni tosiaan liikkuminen ei ole mikään itsestään selvyys.

Ajakaas mönkkärillä täysillä päin kiveä. Useiden volttien ja 11 kuukauden sairaalareissun jälkeen voimme palata asiaan.

>Simiti<

• Anonyymi00014

En tilaa, kuljetus-/keräilymaksut ovat liian kalliit. Ulkomailla asuessa tilasin viikottain ruoat kotiin, mutta siellä se maksoi noin 3,5 euroa per kuukausi (sis. rajattomasti kuljetuksia). Sen maksoi mukisematta ja mielellään.

• Anonyymi00021

Maksaahan ne bussimatkatkin kauppaan ja takaisin, täällä 2x3,40=6,80 kun kotiin tuonti 14,90
        Ja kotiintuonnissa ei tarvitse lähteä ulos meluun ja saasteisiin.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Maksaahan ne bussimatkatkin kauppaan ja takaisin, täällä 2x3,40=6,80 kun kotiin tuonti 14,90
        Ja kotiintuonnissa ei tarvitse lähteä ulos meluun ja saasteisiin.

En käytä julkisia liikennevälineitä vaan pyöräilen ruokakauppaan.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

En käytä julkisia liikennevälineitä vaan pyöräilen ruokakauppaan.

Pyöräiletkö talvellakin? Itse en uskalla jos liukasta vielä ja jos vielä pitkä matka sinne kauppaan.😯

• Anonyymi00020

Joskus kaverit tuo ovelle jos on ite vaikka kipeänä. Se on mun kotiinkujetus, maksaa vain noin 50 egee.

• Anonyymi00028

Juu halpaa 😯 kyllä jos vaan 50 egee?🫢

• Anonyymi00022

Seuraava vaihe; Tulee uusi "syöttäjien" ammattikunta.

• Anonyymi00023

Ei kai siinä. Juottajat on jo keksitty.

• Anonyymi00029

Juu palvelut sen kun vaan paranee. 🤗

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2875
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1151
    Aihe