Yksi RCT-tutkimus vertasi rosmariiniöljyä 2%:n minoksidiiliin, ja todettiin että ovat yhtä tehokkaita perinnöllisen hiustenlähdön hoitoon. Kun youtube-videoita katselin, niin välillä tuli vähätteleviä kommentteja rosmariiniöljyn tehokkuudesta. Joten päätin sitten testata sitä itse, kun ohimoiltani on lähtenyt hieman hiuksia, se tapahtui jo yli 20 vuotta sitten. Muuten hiukseni ovat tallessa.
Olen kokeillut vaikka mitä ravintolisiä, mutta ei niillä vaikuta olevan juurikaan vaikutusta uusien hiusten kasvuun. Tähän tarvitaan tosiaan täsmähoitoa, mutta kannattaa huomata, että hiuspohjan on oltava valmiiksi hyvässä kunnossa, ja tietysti suurin osa hiuksista pitää olla ennestään tallessa, jotta tämä hoito toimisi hyvin. Tämä on siis tällaista pienempää fiksausta, mutta toimii myös yleensä alueisiin, joissa hiukset ovat ohentuneet.
Tässä on muutama kuva allaolevan tutkimuksen hoitotuloksista:
https://static1.squarespace.com/static/5d4cbfb00e6b2e00019b59b2/t/61f03232e0c0ab15a2b7be6a/1643131442668/rosemaryminoxidil.pdf
Nyt vain muutaman viikon rosmariiniöljyn käyttämisen jälkeen (päivittäin) huomaan pientä uutta hiuskasvua ohimoillani, eli kyllähän tämä vaikuttaa toimivan. Tietysti uudet hiukset ovat vielä harvassa, mutta voihan olla että muutaman kuukauden kuluttua näyttää vieläkin paremmalta. Yleensä vaaditaan noin 6-12 kk hoitoa. Rosmariiniöljy on myös hyvin halpaa verrattuna minoksidiiliin. Rosmariiniöljyllä vaikuttaa olevan myös vähemmän sivuvaikutuksia tutkimusten perusteella.
Nykyään löytyy myös tutkimuksia monen öljyn yhdistelmistä (esim. rosmariiniöljy+ risiiniöljy tai laventeliöljy), jotka vaikuttavat lupaavilta.
Karnosiinihappo on diterpeeninen polyfenoli, jota esiintyy pääasiassa rosmariinissa (Rosmarinus officinalis) ja salviassa (Salvia officinalis), jolla on voimakkaita antioksidanttisia, tulehdusta estäviä, antiandrogeenisia, hermosoluja suojaavia ja hiustupen uudistavia ominaisuuksia.
Ursolihappo: Tämä on yksi rosmariinin tärkeimmistä ainesosista. Se aktivoi päänahan verenkiertoa, mikä parantaa hiustupen hapen ja ravinteiden saantia, edistäen hiustenkasvua.
Antioksidantit (kuten rosmariinihappo): Suojaavat hiuspohjaa vapaiden radikaalien aiheuttamalta stressiltä, mikä voi vähentää hiustenlähtöä.
Rosemary oil vs minoxidil 2% for the treatment of androgenetic alopecia: a randomized comparative trial
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25842469/
Therapeutic Potential of Carnosic Acid in Alopecia: A Mechanistic Perspective
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/40780265/
Rosmagain™ as a Natural Therapeutic for Hair Regrowth and Scalp Health: A Double-Blind, Randomized, Three-Armed, Placebo-Controlled Clinical Trial
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC12256010/
Testaan rosmariiniöljyä hiusten kasvuun
36
321
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mä laitan nenän alle. Haluan vahvat kalaviikset.
- Anonyymi00005
Kalapuikko viikset on niiiin retroa, että täytyy kunnioittaa niiden pitäjiä. Itselläni on jännämiehen sänki vaikka olen hirmu kiltti ihminen.
>Simiti<
- Anonyymi00002
HAHAAA! Mä oon YLIMIES 💪😎🚬. Osoituksena testot = Karvat yrittävät vaeltaa päälaelta naamalleni. Mähän näyttäisin aivan mustapartaiselta joulupukilta jos en leikkelisi ittiäni. Hyödyllisen kuuloinen jutska toi. Miesten kaljuuntuminen johtuu siitä että hiusten uusiutumistahti ja elinkierto ovat liian lyhyet. Wanha hius ei ehdi kasvaa ennen kuin se kuolee ja uutta mikroskooppista hiusta alkaa puskemaan sen tilalle. Jokin testojen härskiintyminen siinä taustasyynä. -💊-.
"Miesten kaljuuntuminen johtuu siitä että hiusten uusiutumistahti ja elinkierto ovat liian lyhyet. "
Onkohan näin? Kyllä nämä erot miesten ja naisten välillä ovat varmaan monimutkaisempia, muutenhan kaikki miehet olisivat lopulta kaljuja. Ainakin infektion osuus ihossa on suuri, mutta siitä ei juuri puhuta. Hiukset ovat herkkiä irtoamaan, jos ihossa on joku pienempi tulehdus.
Se on myös tarkkaa näiden öljyjen kanssa, yhdessä hiustutkimuksessa käytettiin kontrollina kookosöljyä, mutta se oli selvästi heikompi aine kuin rosmariiniöljy, ja kookosöljy oli luultavasti parempi kuin ei mitään.- Anonyymi00009
m36-intj kirjoitti:
"Miesten kaljuuntuminen johtuu siitä että hiusten uusiutumistahti ja elinkierto ovat liian lyhyet. "
Onkohan näin? Kyllä nämä erot miesten ja naisten välillä ovat varmaan monimutkaisempia, muutenhan kaikki miehet olisivat lopulta kaljuja. Ainakin infektion osuus ihossa on suuri, mutta siitä ei juuri puhuta. Hiukset ovat herkkiä irtoamaan, jos ihossa on joku pienempi tulehdus.
Se on myös tarkkaa näiden öljyjen kanssa, yhdessä hiustutkimuksessa käytettiin kontrollina kookosöljyä, mutta se oli selvästi heikompi aine kuin rosmariiniöljy, ja kookosöljy oli luultavasti parempi kuin ei mitään.Hiusjuuret täytyy olla tallessa,muuten ei kasva!monet miehet on tosiaan kaljuja,mut onhan niitä peruukkeja nykyään!
- Anonyymi00010
m36-intj kirjoitti:
Se on myös tarkkaa näiden öljyjen kanssa, yhdessä hiustutkimuksessa käytettiin kontrollina kookosöljyä, mutta se oli selvästi heikompi aine kuin rosmariiniöljy, ja kookosöljy oli luultavasti parempi kuin ei mitään.Kyllä mä oon lukenut netistä androgeenisesta kaljuuntumisesta. Mä oon siis auktoriteetti tässä(kin) asiassa 😎🚬. Mutulla vedetään 💪. Emojit on kivoja :). Ois kyllä mahtavaa luennoida miljoonayleisölle arskalasit silmillä ja rööki huulesa. Lasit peittäisivät kännisen katseen sopivasti alleen.
Mutta joo, A.I. tarjosi mulle juuri vampyyrihoitoa hiuksiani vastaan 🧛♂️. Omasta verestäni ☝️🩸. On siitä aikaa kun lueskelin hiusjuttuja mutta kumminkin. Hiusten uusiutuminen ja kasvu häiriintyvät teston myötä eli syynä on testot. Miesten vaiva lähinnä. A.I.: "Androgeeninen alopecia on yleisin perinnöllinen hiustenlähdön muoto, joka johtuu hiustuppien yliherkkyydestä dihydrotestosteroni (DHT) -hormonille." On niitä vaikka mitä vitsauksia. Geneettiset ja tulehdukselliset taustasyyt. -💊-. Anonyymi00010 kirjoitti:
Kyllä mä oon lukenut netistä androgeenisesta kaljuuntumisesta. Mä oon siis auktoriteetti tässä(kin) asiassa 😎🚬. Mutulla vedetään 💪. Emojit on kivoja :). Ois kyllä mahtavaa luennoida miljoonayleisölle arskalasit silmillä ja rööki huulesa. Lasit peittäisivät kännisen katseen sopivasti alleen.
Mutta joo, A.I. tarjosi mulle juuri vampyyrihoitoa hiuksiani vastaan 🧛♂️. Omasta verestäni ☝️🩸. On siitä aikaa kun lueskelin hiusjuttuja mutta kumminkin. Hiusten uusiutuminen ja kasvu häiriintyvät teston myötä eli syynä on testot. Miesten vaiva lähinnä. A.I.: "Androgeeninen alopecia on yleisin perinnöllinen hiustenlähdön muoto, joka johtuu hiustuppien yliherkkyydestä dihydrotestosteroni (DHT) -hormonille." On niitä vaikka mitä vitsauksia. Geneettiset ja tulehdukselliset taustasyyt. -💊-."Androgeeninen alopecia on yleisin perinnöllinen hiustenlähdön muoto, joka johtuu hiustuppien yliherkkyydestä dihydrotestosteroni (DHT) -hormonille."
Tämä on yleinen väite, ja muitakin tärkeitä tekijöitä voi olla. Esim. hiirikokeissa havaittiin että piparminttuöljy edisti hiirien karvojen kasvua paremmin kuin 3% minoksidiili. Mutta piparminttuöljyllä ei pitäisi olla suoria vaikutuksia DHT:hen. Ihmisillä vastaavia tutkimuksia ei taida olla vielä olemassa.
Peppermint Oil Promotes Hair Growth without Toxic Signs
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4289931/- Anonyymi00016
Anonyymi00009 kirjoitti:
Hiusjuuret täytyy olla tallessa,muuten ei kasva!monet miehet on tosiaan kaljuja,mut onhan niitä peruukkeja nykyään!
Hiusjuuret ei katoa kaljuuntumisen seurauksena mihinkään.
- Anonyymi00003
Haluaisitko itsellesi tappavan hantavirusinfektion? Jos et haluaisi niin miksi et?
- Anonyymi00011
Kyllä. Kyllä haluaisin. Onneksi ei tarvitse perustella miksi kyllä. Sarkasmia? Ois mielenkiintoista tietää mitkä pöpöt on oikeasti levitetty biolabroista pullauttaen ulos maailmalle ja mitkä ovat luonnollisia. Punkkitautien epäillään saaneen alkunsa New Yorkin edustalla sijaitsevasta biolaboratoriosta. Väitän vakaasti että 2020-flunssa oli lähtöisin paikallisesta biolabrasta.
Ja vaikka se oiskin ollut lähtöisin eläintoreista niin se on silti erittäin tuomittavaa ja tahallista toimintaa / törkeää huolimattomuutta. Ei siihen voi vedota etteivätkö mustan surman levittäjät tietäisi tänä päivänä zoonoosien riskeistä. Siihen on täysin turha vedota. Ebolaakin on epäilty laboratorion tuotokseksi. Entä hiv/aids 🤔? Olenko hullu, vai nero kun kyselen näitä asioita? Maniassa? Liikaa ideoita päässäni? -💊-.
- Anonyymi00004
Älä runkkaile niin paljolti 😘
- Anonyymi00006
Toisilla lääkkeillä on sivuvaikutus. Tukka alkaa kasvamaan uudestaan jos käyttää niitä. Mutta niitä ei ole tarkoitettu siihen vaan siis se tulee siinä ohella
- Anonyymi00007
Olisiko palstalaiset olleet tänään kaupassa kun monella miehellä oli ostoskärryssä rosmariinia?
- Anonyymi00008
Jonneilta lähtee kuulemma tukka jo teineinä. Epäilen teknologian vaikutuksia. Liikunnan määrä, kännykän räplääminen, mu-nien hiplaaminen jne 😁. Kemikaalit, mikromuovit, geenit. Ravinto on täynnä miljardeja kemikaaleja. E-koodit ovat kemikaaleja. Vatuttaa niin että tukkakin lähtee päästä 😀! Niin... Olisitte vaan kuunnelleet sitä Orwellia ajoissa. Hahaa 😀! Toi emoji sopii täydellisesti naimisiin ton naurun kanssa. Än-äs "Tukka hyvin, kaikki hyvin" 👌. -💊-.
- Anonyymi00012
Onko sinulla mitään tuotesuositusta antaa?
Ei nyt pitäisi olla suurta väliä, ostin itse Puhdas+-merkkistä rosmariiniöljyä, se taitaa olla halvinta, eri kokoja on olemassa. 25 ml riittää ehkä koko vuodeksi, sitä kannattaa laimentaa vähän vedellä.
- Anonyymi00015
m36-intj kirjoitti:
Ei nyt pitäisi olla suurta väliä, ostin itse Puhdas -merkkistä rosmariiniöljyä, se taitaa olla halvinta, eri kokoja on olemassa. 25 ml riittää ehkä koko vuodeksi, sitä kannattaa laimentaa vähän vedellä.
Siis laitetaanko sitä hiuspohjaan? Eivätkö hiukset muutu rasvaisen näköisiksi?
Rosmariini on ainakin hyvän tuoksuinen, mutta aika voimakas mausteena. Pizzan mausteseksissa varmaan useimmille tuttu. Anonyymi00015 kirjoitti:
Siis laitetaanko sitä hiuspohjaan? Eivätkö hiukset muutu rasvaisen näköisiksi?
Rosmariini on ainakin hyvän tuoksuinen, mutta aika voimakas mausteena. Pizzan mausteseksissa varmaan useimmille tuttu.Kyllä laitetaan, rosmariiniöljy kannattaa laimentaa veteen. En tiedä muuttuvatko hiukset rasvaisen näköiseksi, mutta ne kannattaa varmaan pestä vedellä jossakin vaiheessa. Itse en käytä rosmariiniöljyä koko hiuspohjaan, vaan vain ongelmallisiin kohtiin.
- Anonyymi00019
m36-intj kirjoitti:
Kyllä laitetaan, rosmariiniöljy kannattaa laimentaa veteen. En tiedä muuttuvatko hiukset rasvaisen näköiseksi, mutta ne kannattaa varmaan pestä vedellä jossakin vaiheessa. Itse en käytä rosmariiniöljyä koko hiuspohjaan, vaan vain ongelmallisiin kohtiin.
Käyttäytyykö rosmariiniöljy jotenkin erityisesti, vai kuinka öljyä voi laimentaa vedellä. Yleensähän öljy ja vesi eivät sekoitu ilman jotain emulgoivaa ainetta.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Käyttäytyykö rosmariiniöljy jotenkin erityisesti, vai kuinka öljyä voi laimentaa vedellä. Yleensähän öljy ja vesi eivät sekoitu ilman jotain emulgoivaa ainetta.
Itse kuvittelisin, että joku toinen öljy toimisi laimentamisessa paremmin.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Sanotaan että rosmariiniöljy ei sekoitu hyvin veteen, mutta jos antaa seoksen seistä vähän aikaa, ja sekoittaa, niin ei näy mitään isoja kuplia, jossa olisi vain rosmariiniöljyä tällä öljyllä mitä itse käytän. Myös kuumaan veteen sekoitettuna öljy liukenee paremmin. Ei se sekoittuminen ole varmaan täydellistä. En itse halua käyttää muita öljyjä, sillä ne sotkevat hiuksia liikaa.
- Anonyymi00022
m36-intj kirjoitti:
Sanotaan että rosmariiniöljy ei sekoitu hyvin veteen, mutta jos antaa seoksen seistä vähän aikaa, ja sekoittaa, niin ei näy mitään isoja kuplia, jossa olisi vain rosmariiniöljyä tällä öljyllä mitä itse käytän. Myös kuumaan veteen sekoitettuna öljy liukenee paremmin. Ei se sekoittuminen ole varmaan täydellistä. En itse halua käyttää muita öljyjä, sillä ne sotkevat hiuksia liikaa.
Onpas outoa öljyä. En ole koskaan kuullut, että vesi ja öljy sekoittuisivat.
Risiiniöljy (castor oil) on yksi sellainen öljy, jonka nimiin vannovat ripsien kulmakarvojen jne. kasvattamisessa. Toimisikohan se myös tuossa laimentimena. Öljyistähän se toki on, mutta niin öljyt yleensä ovat. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Risiiniöljy (castor oil) on yksi sellainen öljy, jonka nimiin vannovat ripsien kulmakarvojen jne. kasvattamisessa. Toimisikohan se myös tuossa laimentimena. Öljyistähän se toki on, mutta niin öljyt yleensä ovat.Ai niin ja hiuksiinhan siis ihan tarkoituksellisesti laitetaan öljyjä. Ehkä se on vain se määrä, paljonko laittaa.
Anonyymi00022 kirjoitti:
Risiiniöljy (castor oil) on yksi sellainen öljy, jonka nimiin vannovat ripsien kulmakarvojen jne. kasvattamisessa. Toimisikohan se myös tuossa laimentimena. Öljyistähän se toki on, mutta niin öljyt yleensä ovat.Tästä risiiniöljystä on tehty tutkimus (katso aloitukseni), ja yhdessä rosmariiniöljyn kanssa se vaikutti toimivan hyvin, pitäisi varmaan käyttää sitä sitten, niin saisi sen liukenemisen myös toimimaan paremmin. Ja tähän mikroneulaus lisänä, niin meillä on versio 2 valmiina, jossa on huomattavasti parempi teho hiusten kasvattamiseen, ainakin teoriassa.
- Anonyymi00013
Kato Per-hana! Mähän oon oikee magician 🧙♂️🔮. Kuulkaas kun mää aloin katteleen hipsutinta/päänhierontalaitetta netistä että pitäiskö ostaa yks hiustenkasvatusta varten. No mä sit avasin mun yhen kaapin oven ja siellähän törrötti yksi hipsutin jo omasta takaa 😅. Kaikille vastaväittäjille viesti - ULI-ULI 😄! -💊-.
Hyvä että mainitsit tuon, unohdin että mikroneulauksella saa aikaan myös hiuskasvua, joka yhdistettynä rosmariiniöljyyn/minoksidiiliin antaa vieläkin parempia tuloksia. Mikroneulaus on kevyt esteettinen toimenpide, jolla voidaan hoitaa myös ihon ikääntymisen merkkejä.
Tuollainen sylinteri, jossa on paljon piikkejä ei sovi niin hyvin hiusten kasvattamiseen, vaan pitäisi olla tuollainen mikroneulausleimasin, joka eroaa perinteisestä rullaavasta dermarollerista siten, että neulat painetaan ihoon kohtisuoraan (leimaamalla) rullaamisen sijaan.
https://anna.fi/lifestyle/kauneus/mikroneulaus-voi-pelastaa-ihon-tai-pistaa-sen-pilalle-nain-se-toimii- Anonyymi00014
m36-intj kirjoitti:
Hyvä että mainitsit tuon, unohdin että mikroneulauksella saa aikaan myös hiuskasvua, joka yhdistettynä rosmariiniöljyyn/minoksidiiliin antaa vieläkin parempia tuloksia. Mikroneulaus on kevyt esteettinen toimenpide, jolla voidaan hoitaa myös ihon ikääntymisen merkkejä.
Tuollainen sylinteri, jossa on paljon piikkejä ei sovi niin hyvin hiusten kasvattamiseen, vaan pitäisi olla tuollainen mikroneulausleimasin, joka eroaa perinteisestä rullaavasta dermarollerista siten, että neulat painetaan ihoon kohtisuoraan (leimaamalla) rullaamisen sijaan.
https://anna.fi/lifestyle/kauneus/mikroneulaus-voi-pelastaa-ihon-tai-pistaa-sen-pilalle-nain-se-toimiiKaikkea kannattaa kokeilla. Plasebovaikutuksistakin voi olla fyysisesti hyötyä. I believe. Mikroneulaus herättelee kehon omaa kollageenin tuotantoa ja sitä kautta lisää hyalurinihappoa, nuin artikkelissa todettiin. Eli kollageenin syöminen kannattaa ja hyaluronihappoa kannattaa kokeilla. En tiiä syödäänkö sitäkin. -💊-.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kaikkea kannattaa kokeilla. Plasebovaikutuksistakin voi olla fyysisesti hyötyä. I believe. Mikroneulaus herättelee kehon omaa kollageenin tuotantoa ja sitä kautta lisää hyalurinihappoa, nuin artikkelissa todettiin. Eli kollageenin syöminen kannattaa ja hyaluronihappoa kannattaa kokeilla. En tiiä syödäänkö sitäkin. -💊-.
Tästä mikroneulauksesta ja minoksidiilistä on tehty sen verran paljon tutkimuksia, että yksi meta-analyysitutkimus niiden tehokkuudesta on julkaistu viime vuonna. Vaikuttaa kyllä lupaavalta, varsinkin kun katsoo kuvia hoitotuloksista eri tutkimuksista. Jostain syystä näitä tutkimuksia ei olla juurikaan tehty länsimaissa.
Evaluating the efficacy and safety of combined microneedling therapy versus topical Minoxidil in androgenetic alopecia: a systematic review and meta-analysis
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/40056230/- Anonyymi00017
m36-intj kirjoitti:
Tästä mikroneulauksesta ja minoksidiilistä on tehty sen verran paljon tutkimuksia, että yksi meta-analyysitutkimus niiden tehokkuudesta on julkaistu viime vuonna. Vaikuttaa kyllä lupaavalta, varsinkin kun katsoo kuvia hoitotuloksista eri tutkimuksista. Jostain syystä näitä tutkimuksia ei olla juurikaan tehty länsimaissa.
Evaluating the efficacy and safety of combined microneedling therapy versus topical Minoxidil in androgenetic alopecia: a systematic review and meta-analysis
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/40056230/Se on sit vähän niinku lobotomia. Sama juttu botoxin kanssa. Kyllä on olemassa hulluja ihmisiä ketkä ottavat naamoihinsa voimakasta hermomyrkkyä. Rassataanko siinä leukaperiä jollain instrumentilla? You know what? En edes halua tietää 😅. Saa ankkahuulet. Ihmisbarbie. Iho on elin, eli se mitä päänahkaan levittää imeytyy siihen enemmän tai vähemmän.
Suunsisäisesti syötynä luulisi aineiden vaikuttavan enemmän, jos ne siis ovat syömäkelpoisia. Hetkinen, sehän on sit yks ja sama mennä säännöllisiin päänahan akupunktiohoitoihin. Sama asia, eri nimellä vaan. Oon jo pitkään digannut muutenkin akupunktiohoitojen sisältämästä potentiaalista. -💊-. Anonyymi00017 kirjoitti:
Se on sit vähän niinku lobotomia. Sama juttu botoxin kanssa. Kyllä on olemassa hulluja ihmisiä ketkä ottavat naamoihinsa voimakasta hermomyrkkyä. Rassataanko siinä leukaperiä jollain instrumentilla? You know what? En edes halua tietää 😅. Saa ankkahuulet. Ihmisbarbie. Iho on elin, eli se mitä päänahkaan levittää imeytyy siihen enemmän tai vähemmän.
Suunsisäisesti syötynä luulisi aineiden vaikuttavan enemmän, jos ne siis ovat syömäkelpoisia. Hetkinen, sehän on sit yks ja sama mennä säännöllisiin päänahan akupunktiohoitoihin. Sama asia, eri nimellä vaan. Oon jo pitkään digannut muutenkin akupunktiohoitojen sisältämästä potentiaalista. -💊-."Se on sit vähän niinku lobotomia"
Ei tietenkään ole. Näitä eteerisia öljyjä ei kyllä kannata syödä, ne ovat suurempina määrinä myrkyllisiä maksalle tai munuaisille. Paikallisesti käytettynä systeeminen imeytyminen on vähäistä, joten maksa ei kuormitu merkittävästi. Rosmariinilla on kuitenkin maksaa suojaava vaikutus pienempinä määrinä. Akupunktiohoito on kyllä ihan erilainen hoito kuin mikroneulaus (neulat ovat paljon suuremmat ja niitä on vain muutamia).- Anonyymi00018
m36-intj kirjoitti:
"Se on sit vähän niinku lobotomia"
Ei tietenkään ole. Näitä eteerisia öljyjä ei kyllä kannata syödä, ne ovat suurempina määrinä myrkyllisiä maksalle tai munuaisille. Paikallisesti käytettynä systeeminen imeytyminen on vähäistä, joten maksa ei kuormitu merkittävästi. Rosmariinilla on kuitenkin maksaa suojaava vaikutus pienempinä määrinä. Akupunktiohoito on kyllä ihan erilainen hoito kuin mikroneulaus (neulat ovat paljon suuremmat ja niitä on vain muutamia).Tuli mieleen kun Hannibal Lecter oli kolmestaan ruokapöydässä Claricen ja Paulin kera. "Olet mitä syöt" 🤭. Linkkiä en tohdi nyt laittaa. Ylidramatisoin ja pelleilin kirjoittaessani tiettyjä jutskia tuossa edellä. Kasvien siitepöly on kuulemma hyväksi hiuksille. Se ois mitä mahtavin shampoo (paitsi jos on allerginen). -💊-.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tuli mieleen kun Hannibal Lecter oli kolmestaan ruokapöydässä Claricen ja Paulin kera. "Olet mitä syöt" 🤭. Linkkiä en tohdi nyt laittaa. Ylidramatisoin ja pelleilin kirjoittaessani tiettyjä jutskia tuossa edellä. Kasvien siitepöly on kuulemma hyväksi hiuksille. Se ois mitä mahtavin shampoo (paitsi jos on allerginen). -💊-.
Wtf? Nyt googlettamalla löysin siitepölyn olevan pikemminkin haitallista hiuksille kuin hyödyllistä. Oon silti satavarma että luin joskus netistä siitepölyn olevan bueno juttu kaljuuntumista vastaan. Riippuu varmaan minkä kasvin siitepölystä puhutaan. -💊-.
- Anonyymi00024
jooh mutta niin varoityuksen sana josyain wellafleksin ulyr5astrong jutuista voimakkaitysa...
- Anonyymi00025
kaupassa ostamassa jotain muotovaahtoa niin tyttömyyjätä jotain wella-flexia, voimakkainya varmaan miyä on...
- Anonyymi00026
missä kalju, siellä älykkyyden puutos, vanha viisaus.
- Anonyymi00027
Sukulaismieheni Kekkonen on asiasta eri mieltä, kuten olen minäkin ;). Sillä tavalla kaljuus voi olla osoitus älykkyyden puuttumisesta mikäli kohonneet testot 💪 johtavat tilanteeseen missä mies on hallitsemattoman aggressiivinen (vankiloiden jännämieschadit). -💊-.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882513- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww831391EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje121206- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102791Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe34785- 54783
- 30706