Petri Paavola väittää, että Jumala hyväksyisi Vanhan testamentin kreikankielisen käännöksen Septuagintan Jumalan sanan alkutekstiksi. Tämä ei pidä paikkaansa ollenkaan. Jumala on antanut Vanhan testamentin hebrean kielellä ja se on virallinen alkuteksti.
https://rumble.com/v79gse0-apostasia-luopumus-ylstempaus.html?start=210
Septuagintassa on monia käännösvirheitä verrattuna hebrealaiseen masoreettiseen tekstiin. Teologit ovat julkaisseet mielenkiintoisia kirjoja siitä, miten Septuagintaa on käännetty tahallaan väärin sen mukaan, mikä oli kääntäjien oppi. Septuagintassa on masoreettiseen tekstiin verrattuna lisäyksiä ja eräät lauseet ovat jopa vaihtaneet paikkaa.
Juutalaiset eivät käytä Septuagintaa ollenkaan, koska he pitävät sitä huonona käännöksenä.
Petri Paavolan opetus on todella vaarallisella tavalla hakoteilla, koska hän yrittää syöttää teille tekstiä, joka ei perustu alkuperäiseen Raamattuun.
Petri Paavolan väärä opetus Septuagintasta
30
296
Vastaukset
- Anonyymi00001
Septuagintassa on monia eroja masoreettiseen tekstiin verrattuna. Yksi niistä on se, että jae Mal 4:4 (3:22), joka on Septuagintassa siirretty kirjan viimeiseksi lauseeksi.
https://www.ellopos.net/elpenor/greek-texts/septuagint/chapter.asp?book=42&page=4- Anonyymi00019
Sepe tuo gingsengiä
- Anonyymi00002
Tässä on tekoälyn kokoamia esimerkkjä siitä, kun Septuagintan kääntäjät ovat muuttaneet käännöstä sen mukaan, mikä on ollut heidän oma mielihalunsa tai oppinsa.
https://chat.mistral.ai/chat/f5993c8e-ebe6-4e68-aa35-a7ee1f759295 Heprean kieli on olemassa mutta hebrean kieli on satusetien sepitettä.👳♂️
- Anonyymi00003
Ap. t. 26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä:
Joh. 19:20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi. Anonyymi00003 kirjoitti:
Ap. t. 26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä:
Joh. 19:20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi."Hebrean kieli" on judaistien pakkomielle.👳♂️
Heprean kieli on oikein!🇮🇱👍- Anonyymi00004
Demokrates kirjoitti:
"Hebrean kieli" on judaistien pakkomielle.👳♂️
Heprean kieli on oikein!🇮🇱👍Jumalan valtakunta taivaassa on kuningaskunta, jossa ei ole demokratiaa. Siellä ovat kaikki judaisteja, myös pakanat. Se paikka ei taida olla sinua varten. Taidat olla niitä, jotka haluavat mennä sinne toiseen paikkaan.
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jumalan valtakunta taivaassa on kuningaskunta, jossa ei ole demokratiaa. Siellä ovat kaikki judaisteja, myös pakanat. Se paikka ei taida olla sinua varten. Taidat olla niitä, jotka haluavat mennä sinne toiseen paikkaan.
Judaismi ei kiitos nyt aina ja ikuisesti aamen.✡️☠️👎
- Anonyymi00005
Demokrates kirjoitti:
Judaismi ei kiitos nyt aina ja ikuisesti aamen.✡️☠️👎
Joo, sinä haluat mennä sinne tuliseen järveen. No tervemenoa sitten.
Ilm 15:3 ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas!
4 Kuka ei sinua pelkäisi, Herra, kuka ei ylistäisi nimeäsi? Sinä yksin olet pyhä. Kaikki kansat tulevat eteesi ja kumartavat sinua, sillä sinun oikeat tuomiosi ovat tulleet julki. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ilm 15:3 ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas!
4 Kuka ei sinua pelkäisi, Herra, kuka ei ylistäisi nimeäsi? Sinä yksin olet pyhä. Kaikki kansat tulevat eteesi ja kumartavat sinua, sillä sinun oikeat tuomiosi ovat tulleet julki.Mooses ei päässyt koskaaan Luvattuun maahan. Miksi pitää seurata Moosesta?
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Joh. 19:20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.Paavali kuuli ja puhui siansaksaa. Täyttä hebreaa.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mooses ei päässyt koskaaan Luvattuun maahan. Miksi pitää seurata Moosesta?
Kyse oli maantieteellisestä luvatusta maasta.
Kyllä Mooses taivaaseen pääsee tietenkin.
Jeesuskin kehottaa uskomaan Moosesta. (Ei mitään Ylivainiota)
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. Anonyymi00005 kirjoitti:
4 Kuka ei sinua pelkäisi, Herra, kuka ei ylistäisi nimeäsi? Sinä yksin olet pyhä. Kaikki kansat tulevat eteesi ja kumartavat sinua, sillä sinun oikeat tuomiosi ovat tulleet julki.Haistsiävittu Juudas.🍑💩🖕
- Anonyymi00010
Demokrates kirjoitti:
Haistsiävittu Juudas.🍑💩🖕
Minä tiedän, että sinä "Demokrates" olet pimeyden palvelija.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Minä tiedän, että sinä "Demokrates" olet pimeyden palvelija.
Mummos on pimeyden palvelija.🎃
- Anonyymi00013
Demokrates kirjoitti:
Mummos on pimeyden palvelija.🎃
Ovat olleet kummatkin jo kauan edesmenneitä.
- Anonyymi00017
Demokrates kirjoitti:
Sepä hauskaa.😹👍
Mitä hauskaa siinä on?
- Anonyymi00018
Demokrates kirjoitti:
Jostain syystä vaan naarattaa.😹👍😹😹👍🎃🪵
Sinulla on vakava henkilökohtainen ongelma. No se on sinun oma ongelmasi.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sinulla on vakava henkilökohtainen ongelma. No se on sinun oma ongelmasi.
Sinulle tekisi hyvää kaasutus.✡️🕎
🌪🌪🌪
🏭🏭🏭☠️⚡️⚡️✋️
- Anonyymi00009
Pentecostalismin isähahmo Parhami vietiin vankilaan sodomiasta nuoren Juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa
v. 1907.- Anonyymi00011
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.😢😭😭 - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.😢😭😭Anabatistit hukutettiin veteen tai tynnyriin, koska he olivat ottaneet upotuskasteen.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Anabatistit hukutettiin veteen tai tynnyriin, koska he olivat ottaneet upotuskasteen.
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
Raamatussa ei ole missään kieltoa kastaa toiseen tai kolmanteen kertaan. Paavali tarkoitti yhdellä kasteella yhtä ainoaa oikeaa kasteoppia.
- Anonyymi00020
Hei AP !
Miksi haastat täällä PP:tä ?
Ei hän ole hellari.
Ja jos ja kun haastat häntä näin julkisesti, niin miksi et silloin sinä itse kirjoita omalla nimelläsi ?
Ihan vaan kyselen mielenkiinnosta.
En ole mikään PP fani saati seuraaja !- Anonyymi00021
Siis eikö olisi rehtiä toimia omalla nimellä, jos toista ja toisen oppeja arvostelee ?
Silloin voisivat muut tutkia sinun omat oppirakennelmat ja uskomukset samoin. - Anonyymi00023
Voititko itse selittää, kuka on tämä "AP"? Käydään sitten julkista keskustelua.
- Anonyymi00024
Petri Paavola on opillisesti hyvin lähellä konservatiivista helluntailaisuutta, jossa on ripaus myös adventismia.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151