Olen 35v mies, ja olen ihan korviani myöten ihastunut reilu 30–vuotiaaseen naiskollegaani. Olen oikeastaan ihan varma siitä, että hänkin on ihastunut minuun. Jos emme ole ihan lähietäisyydellä, niin vaihdamme nähdessämme usein pitkiä katseita ja tuntuu kuin hukkuisimme toistemme silmiin. Eräässä työpaikan juhlassa kohdatessamme moikkasin häntä iloisesti ja tuntui kuin koko nainen olisi lähtenyt silkasta ilosta ja innostuksesta lentoon. Jos joskus sanon hänelle palaverissa lyhyesti jotain tai muuten huomioin hänet, niin reaktio on aina sellainen epätavallisen iloinen pirskahdus. Jos istun häntä vastapäätä, niin hän juttelee muille aina silloin poikkeuksellisen iloisesti ja avoimesti. Minulle hän ei uskalla jutella, mutta vilkuilee silti salaa sekä tarkkailee, että katsonhan minäkin varmasti häntä aina välillä.
Tässä asiassa on nyt kaksi ongelmaa: Ensinnäkin me molemmat olemme selvästi aivan onnettoman ujoja vastakkaisen sukupuolen kanssa. Toisekseen näemme lopultakin aika harvoin.
Tämä tilanne ahdistaa, tuskastuttaa ja surettaa. En halua mitään niin paljon, kuin päästä viettämään aikaa sen naisen kanssa. Onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa? Tarvitsen nyt apua ja tukea. Kaikki mikä voisi vähänkään helpottaa ja auttaa tässä asiassa eteenpäin, otetaan vastaan.
Ahdistaa ja tuskastuttaa ihastuminen työpaikalla
3
221
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos olette samassa työpaikassa niin laita sähköposti tai chat-viesti. Aloita vaikka joku perjantai toivottamalla hyvää viikonloppua. Yksi kollega joskus teki sitä, että randomisti lähetti viikonlopputoivotuksia eri ihmisille (teams tai skype - en muista kumpi oli käytössä). Hän ei ollut ketään iskemässä. Oli käsittääkseni onnellisesti naimisissa. Kunhan ilahdutti ihmisiä. Mutta voihan samaa taktiikkaa käyttää tunnusteluun tällaisessa tilanteessa. Voit vaikka aloittaa, että Hei se ja se (kannattaa laittaa etunimi, ettei hän luule, että olet vahingossa laittanut väärälle ihmiselle), hyvää/mukavaa/aurinkoista/tms. viikonloppua! Ilahdutan kollegoita viikonlopputoivotuksilla ja tällä kertaa onnenpyörä pyörähti sinuun (tämäntyyppistä viestiä kollega joskus käytti - jos ei sovi luonteeseesi, niin voi jättää pois). Sitten kun hän toivottaa takaisin voit kysyä onko mitään viikonloppusuunnitelmia. Jos hänellä ei ole mitään erityistä, voit ehdottaa jotain. Yhteistä tietenkin. Jos hänellä on poikaystävä, hän varmasti mainitsee siitä viikonloppusuunnitelmissaan, ettet turhaan ehdota treffejä. Tai voit vain kysellä muttet vielä ehdota mitään. Kunhan aloitat small talkin. Seuraavana perjantaina voit sitten edetä samalla taktiikalla kohti treffiehdotusta. Ja samalla se on keskusteluavaus, jos hän vaikka uskaltaisi aloittaa jonkun jutun kanssasi livenä.
- Anonyymi00002
Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko analysoit tilannetta vielä pidemmälle ja luot asiasta vielä monimutkaisemman, tai sitten sanot vaan suoraan että "Mä tykkään susta, haluisitko joskus lähteä kahville tai johonkin yhdessä".
Nämä on ne vaihtoehdot. Toinen purkaa tilanteen heti, ja kuvauksellasi varmasti toisi hyvää. Toinen taas jatkaa jahkailua, ja pahimmillaan tilanne päätyy siihen että mitään ei ikinä tapahdu, ja jäät katumaan kiikkustuolissa että et uskaltanut.
Jos taas uskallat, ja vastine ei ole mitä haluat, niin ainakin tiedät. Ei tarvitse viettää enää unettomia öitä. Ja kukaan ei loukkaannu siitä jos sanot että pidät hänestä, vaikka tunteet eivät kohtaisi. Kaikki ottaa sen hyvällä jos toinen tykkää.
Ei tämä vaadi sinulta muuta kuin että lopetat jahkailun ja uskallat. <3 - Anonyymi00003UUSI
Työpaikka ympäristönä tuo oman paineensa parin muodostukseen. Se ei ole paras mahdollinen paikka tavata, joskin luonnollinen. Oletteko molemmat tahoillanne sinkkuja?
Kannustan ottamaan härkää sarvista ja pyytämään kollegaa vaikkapa kahvitauolla kahville tai lähtemään ulos lounaalle. Tuntuu luontevammalta ottaa kontaktia ja pyytää vapaa-ajalla ulos, kun sitä on harjoiteltu ensin työympyröissä. Bonus on, jos pääsette livahtamaan joskus kaksin kahville tai syömään. Silloin molemmat ehtivät puhua enemmän ja voit tarttua johonkin kollegan heittoon ja sitä kautta ehdottaa vaivihkaa tapaamista. Esim. kollega kertoo aloittaneensa avannossa käymisen, voit tällöin esim. kertoa ettet ole moista harrastanut, mutta pitäisi kokeilla uusiksi. Sit voi esim. jatkaa, että se olisi helpompaa seurassa kuin yksin kärvistellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746