Olen 35v mies, ja olen ihan korviani myöten ihastunut reilu 30–vuotiaaseen naiskollegaani. Olen oikeastaan ihan varma siitä, että hänkin on ihastunut minuun. Jos emme ole ihan lähietäisyydellä, niin vaihdamme nähdessämme usein pitkiä katseita ja tuntuu kuin hukkuisimme toistemme silmiin. Eräässä työpaikan juhlassa kohdatessamme moikkasin häntä iloisesti ja tuntui kuin koko nainen olisi lähtenyt silkasta ilosta ja innostuksesta lentoon. Jos joskus sanon hänelle palaverissa lyhyesti jotain tai muuten huomioin hänet, niin reaktio on aina sellainen epätavallisen iloinen pirskahdus. Jos istun häntä vastapäätä, niin hän juttelee muille aina silloin poikkeuksellisen iloisesti ja avoimesti. Minulle hän ei uskalla jutella, mutta vilkuilee silti salaa sekä tarkkailee, että katsonhan minäkin varmasti häntä aina välillä.
Tässä asiassa on nyt kaksi ongelmaa: Ensinnäkin me molemmat olemme selvästi aivan onnettoman ujoja vastakkaisen sukupuolen kanssa. Toisekseen näemme lopultakin aika harvoin.
Tämä tilanne ahdistaa, tuskastuttaa ja surettaa. En halua mitään niin paljon, kuin päästä viettämään aikaa sen naisen kanssa. Onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa? Tarvitsen nyt apua ja tukea. Kaikki mikä voisi vähänkään helpottaa ja auttaa tässä asiassa eteenpäin, otetaan vastaan.
Ahdistaa ja tuskastuttaa ihastuminen työpaikalla
24
766
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos olette samassa työpaikassa niin laita sähköposti tai chat-viesti. Aloita vaikka joku perjantai toivottamalla hyvää viikonloppua. Yksi kollega joskus teki sitä, että randomisti lähetti viikonlopputoivotuksia eri ihmisille (teams tai skype - en muista kumpi oli käytössä). Hän ei ollut ketään iskemässä. Oli käsittääkseni onnellisesti naimisissa. Kunhan ilahdutti ihmisiä. Mutta voihan samaa taktiikkaa käyttää tunnusteluun tällaisessa tilanteessa. Voit vaikka aloittaa, että Hei se ja se (kannattaa laittaa etunimi, ettei hän luule, että olet vahingossa laittanut väärälle ihmiselle), hyvää/mukavaa/aurinkoista/tms. viikonloppua! Ilahdutan kollegoita viikonlopputoivotuksilla ja tällä kertaa onnenpyörä pyörähti sinuun (tämäntyyppistä viestiä kollega joskus käytti - jos ei sovi luonteeseesi, niin voi jättää pois). Sitten kun hän toivottaa takaisin voit kysyä onko mitään viikonloppusuunnitelmia. Jos hänellä ei ole mitään erityistä, voit ehdottaa jotain. Yhteistä tietenkin. Jos hänellä on poikaystävä, hän varmasti mainitsee siitä viikonloppusuunnitelmissaan, ettet turhaan ehdota treffejä. Tai voit vain kysellä muttet vielä ehdota mitään. Kunhan aloitat small talkin. Seuraavana perjantaina voit sitten edetä samalla taktiikalla kohti treffiehdotusta. Ja samalla se on keskusteluavaus, jos hän vaikka uskaltaisi aloittaa jonkun jutun kanssasi livenä.
- Anonyymi00002
Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko analysoit tilannetta vielä pidemmälle ja luot asiasta vielä monimutkaisemman, tai sitten sanot vaan suoraan että "Mä tykkään susta, haluisitko joskus lähteä kahville tai johonkin yhdessä".
Nämä on ne vaihtoehdot. Toinen purkaa tilanteen heti, ja kuvauksellasi varmasti toisi hyvää. Toinen taas jatkaa jahkailua, ja pahimmillaan tilanne päätyy siihen että mitään ei ikinä tapahdu, ja jäät katumaan kiikkustuolissa että et uskaltanut.
Jos taas uskallat, ja vastine ei ole mitä haluat, niin ainakin tiedät. Ei tarvitse viettää enää unettomia öitä. Ja kukaan ei loukkaannu siitä jos sanot että pidät hänestä, vaikka tunteet eivät kohtaisi. Kaikki ottaa sen hyvällä jos toinen tykkää.
Ei tämä vaadi sinulta muuta kuin että lopetat jahkailun ja uskallat. <3 - Anonyymi00003
Työpaikka ympäristönä tuo oman paineensa parin muodostukseen. Se ei ole paras mahdollinen paikka tavata, joskin luonnollinen. Oletteko molemmat tahoillanne sinkkuja?
Kannustan ottamaan härkää sarvista ja pyytämään kollegaa vaikkapa kahvitauolla kahville tai lähtemään ulos lounaalle. Tuntuu luontevammalta ottaa kontaktia ja pyytää vapaa-ajalla ulos, kun sitä on harjoiteltu ensin työympyröissä. Bonus on, jos pääsette livahtamaan joskus kaksin kahville tai syömään. Silloin molemmat ehtivät puhua enemmän ja voit tarttua johonkin kollegan heittoon ja sitä kautta ehdottaa vaivihkaa tapaamista. Esim. kollega kertoo aloittaneensa avannossa käymisen, voit tällöin esim. kertoa ettet ole moista harrastanut, mutta pitäisi kokeilla uusiksi. Sit voi esim. jatkaa, että se olisi helpompaa seurassa kuin yksin kärvistellen. - Anonyymi00004
Onko tämä naiskollega sinkku?
- Anonyymi00005
Tuskin.
- Anonyymi00006
No jaa epäselväksi jäi että oletko edes tietoinen siitä onko hän edes sinkku
- Anonyymi00007
Kuvittelet vaan.
- Anonyymi00010
Tämä on totta. Ihastuneena,sitä alkaa kuvittelemaan oman pään sisällä kaikenlaista ja näkee toisen kiinnostuksen vaikka hän ei olisi kiinnostunut
- Anonyymi00008
En ole ap, mutta minulla on myös tilanne töissä, että olen lääpälläni noin 10 vuotta vanhempaan varattuun mieheen. Se ei auta asiaa, että hän tuntuu myös katselevan minua usein ja pitkään. En kuitenkaan usko, että tämä johtaa mihinkään ja parempi niin, sillä en halua olla perheenrikkoja. Salaa olen kuitenkin kiinnostunut hänestä, kun en mahda tälle tunteelle mitään 🚫
- Anonyymi00009
Nostan sulle hattua👍. Arvostan ihmisiä jotka pitåvät ihastuksen omana tietona kun tietää toisen olevan varattu eikä mene yrittämään varattua. Aamen 🙏🙏
- Anonyymi00013
Eipä sen tarvi mihinkään johtaa. Täysin inhimillistä joskus toki hieman surullista.
- Anonyymi00025
Typerää arvuuttelua, mutta voitko kertoa vähän lisää? Millä kirjaimella alkaa etunimesi? Sori, tyhmä uteluni. Kävitkö viime syksynä leikkauksessa?
Jos olet haaveissani ollut nuorempi nainen, niin asut naapurikunnassa 😌
Terveisin,
perheellinen mies töistä jonka elämässä ollut liian raskasta vuosikaudet ja sydän rikottu nykyisessä liitossa liian monta kertaa. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Typerää arvuuttelua, mutta voitko kertoa vähän lisää? Millä kirjaimella alkaa etunimesi? Sori, tyhmä uteluni. Kävitkö viime syksynä leikkauksessa?
Jos olet haaveissani ollut nuorempi nainen, niin asut naapurikunnassa 😌
Terveisin,
perheellinen mies töistä jonka elämässä ollut liian raskasta vuosikaudet ja sydän rikottu nykyisessä liitossa liian monta kertaa.Kuulostaa siltä, etten ole hän. Lapsena viimeksi ollut leikkauksessa. -A
- Anonyymi00011
Tuo on hyvin inhimillistä ja normaalia. Joskus vain kemiat kohtaa. Se on upea tunne varsinkin, jos se tulee puskista. Hämmentävääkin. Se kyllä ruokkimatta hiipuu, ruokkimalla siitä joko syntyy jotain tai sitten syntyy vain harmia.
Minulla on kokemusta harmista, mutta myös ystävyydestä lopulta.
Ollaan vaan ihmisiä.
Naiselta- Anonyymi00016
Ihminen on olento jolla on fyysisiä haluja, tunteita ja tarpeita.
- Anonyymi00014
Sekin on monen kipukohta. Jos ei juuri tietyllä tavalla tule nähdyksi tai omat tarpeet hukkuvat työn / surun alle, se voi yllättää, jos joku näkee pinnan alle. Ymmärtää ilman sanoja.
Tottakai se synnyttää vetovoimaa.- Anonyymi00021
Tosi moni elää täysin seksittömässä suhteessa
- Anonyymi00015
Rehellisesti sanottuna jotenkin tunnen omassa keississäni tunteen tällä hetkellä, mut ei se ole tuskaista... Se on lähinnä kevätyshimoa tällä hetkellä.
En tiedä vielä tarkkaan mitä tämä on. Erittäin kiva tunne. 😂 Mutta eikös ne pitäisi niin osata ottaakin. Kantavana voimana. 🤫
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle283577Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A142840Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1212771Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt242687Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1162438Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.771772Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥501698Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261676Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431461- 1461349