PS on hallituksessa ja Keskusta oppositiossa. Mennään uudella Holkerin hallituksella.
Ensi vaalika6dellakin
42
320
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sinä kumma ristiverinen olet, saat ollakkin, en siksi arvostele. Mutta kun toinenjalka demareissa ja toinen persuissa. Mutta niin minäkin olen, mutta lievemmin, kyllä keksusta ollut aina ohjenuorana, vaikka olen kokooomustakin äänestänyt. Kuitenkin aatteet kohtaa monessa. Perussuomalaiset on paljolti keksustan linjoilla, kun nyt ylemmyyden tunto sammutetaan hallitus vastuilla. Samaa keskustalaista perhettä ollaan perussuomalaistenm kanssa. Keskusta on vakaa puolue, ei hötkyillä puoleen eikä toiseen, varsinkin nyt puheenjohtajan aikaan. Kyllä me olemem blokkina kekssutapuett ja kokoomus se seuraava maan hoitaja, jota hoitamista on paljon. Saataisiin työn syrjästä kiinni laistajia, kun jonkin aikaa saadaan työmaalle, monille sitten passaa, huomaavat ettei tämä niin pahaa olekkaan, mitä vasurit kertoneet, että sossusta saa saman. Se kuitenkin aina oma raha voittaa sossun rahan, sinäkin varmaan sen tiedät alan tietäjänä, mita sossusta saat. Itse en ole koskaan sossun luukulla ollut, niin heiytän heille asiantuntemuksen. Jo opiskelu aikaan oma raha tienattiin ilman lainoja. Toki koti oli tukena paljon. Se ollut opiskelu kohdallakin pitkään, ei riitä 5 vuotta, siis varsinainen opiskelu, olisko noin 8 vuotta.
En ole demari enkä persu vaan liberalisti ja asevelisosialisti.
Tanner oli mies paikallaan. Siitä lienemme samaa mieltä.
Kyllä täällä eri mieltä saa olla ja kovastikin sanoa.
Everstiluutnantti ja MPP on näitä hyviä keskustelijoita.
Sitten on tämä poistakaa aloitus ja Pankkolängvitsi joka hokee törkeyksiä.
Kommunisti kun on.- Anonyymi00005
Maalaisliitto.kuriin kirjoitti:
En ole demari enkä persu vaan liberalisti ja asevelisosialisti.
Tanner oli mies paikallaan. Siitä lienemme samaa mieltä.
Kyllä täällä eri mieltä saa olla ja kovastikin sanoa.
Everstiluutnantti ja MPP on näitä hyviä keskustelijoita.
Sitten on tämä poistakaa aloitus ja Pankkolängvitsi joka hokee törkeyksiä.
Kommunisti kun on.Halla-aholainen fasistihan sinä olet. Huomaa, että Mein Kampfia on tavattu.
- Anonyymi00010
- ollaKKin
- toinenjalka
- keksusta
- keksustan
- ylemmyyden tunto
- hallitus vastuilla
- olemem
- kekssutapuett
- oleKKaan
-sossun rahan
- heiyteän
- opiskelu aikaan
Kyllä on opinnot menneet ihan hukkaan, jos kahdeksassa vuodessa ei ole oppinut edes kirjoittamaan oikein suomea. - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
- ollaKKin
- toinenjalka
- keksusta
- keksustan
- ylemmyyden tunto
- hallitus vastuilla
- olemem
- kekssutapuett
- oleKKaan
-sossun rahan
- heiyteän
- opiskelu aikaan
Kyllä on opinnot menneet ihan hukkaan, jos kahdeksassa vuodessa ei ole oppinut edes kirjoittamaan oikein suomea.Ja on väittänyt olevansa ylioppilas sekä suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa :)))
Kepu ja persut ovat kyllä paljolti eri linjoilla. Ne olivat joskus taannoin poliittisesti lähempänä toisiaan, mutta silloin pitää mennä Paavo Väyrysen johtaman Kepun ja Pekka Vennamon johtaman SMP:n aikaan. Sen jälkeen tiet ovat alkaneet kulkea täysin eri suuntaan.
Kepun suunta muuttui kohden Kokoomusta Esko Ahon ja Juha Sipilän puheenjohtajakausilla. Muutoin Kepussa vaikuttivat liberalismin tuulet. Näitä tuulia puhalsivat ennen muuta Olli Rehn ja Matti Vanhanen. Puoluejohto muuttui liberaalienemmistöiseksi, mikä sai Paavo Värysen kiukun purkaantumaan. Kepussa vaikuttavat edelleen talous edellä menevä liberaaliosasto ja aluepolitiikasta kiinni pitävä perinnejaosto. Ristiveto on melkoinen ja se tekee Kepusta paljossa toimintakyvyttömän. Toinen jalkaa repii toiseen suuntaan ja toinen vastakkaiseen. Jos Kepu onnistuisi hylkäämään maaseutupuolueen maineensa, sillä voisi olla potentiaalia osallistua ainakin hallituskumppaniksi pienpuolueena esim. sinipunahallituspohjassa. Jokaisen talouspolitiikkaan vakavasti suhtautuvan pitäisi ymmärtää vhdoin, ettei pienen kansan voimavaroja voi hukata pitkin maata sinne tänne. Kepulla on aina ollut myös viha-rakkaus -suhde demareihin. Anneli Jäätteenmäki yritti ujuttaa puolueeseen jopa sosiaalipoliittista näkemystä ja onnistuikin sillä nostamaan puolueen ihan ennätyskannatuslukuihin.
Persut ovat taas menneet ihan toiseen suuntaan 1990-luvun taitteen ajoista. Soinin persut eivät vielä tehneet megairtiottoa kohden ääri- ja laitaoikeistumista. Soini itse asiassa vierasti sellaista. Hän oli vaan puhdas populisti. Halla-Aho ja Purra muokkasivat persuista täysin uuden puolueen, joka muistuttaa monessa eurooppalaisia äärioikeistolaisia sekä Trumpin typeryksiä. Vanhasta maltillisesta maalaisliittolaisesta taustasta ei ole enää mitään jäljellä. Enemmän puolueen voi rinnastaa Lapuan liikkeeseen ja IKL:ään, joihin Maalaisliitto halusi pitää tiukan hajuraon.
Kepulainen maltillisuus yhdistää Kepua vasemmistolaiseen maltillisuuteen eli demareihin. Se on osa tätä viha-rakkaus-suhdetta. Vastapuolen kanssa on aina mahdollista neuvotella ja päästä järkevään kompromissiin. Persuilla ei ole mitään kompromissihaluja useissakaan asioissa, koska he ovat ääri-ideologisesti suuntautunut puolue. Toisaalta Suomen talous ei kestä punamultayhteistyötä siinä muodossa, että se olisi vanhan mallista sulle-mulle jakopolitiikkaa.- Anonyymi00035
Maalaisliitto.kuriin kirjoitti:
En ole demari enkä persu vaan liberalisti ja asevelisosialisti.
Tanner oli mies paikallaan. Siitä lienemme samaa mieltä.
Kyllä täällä eri mieltä saa olla ja kovastikin sanoa.
Everstiluutnantti ja MPP on näitä hyviä keskustelijoita.
Sitten on tämä poistakaa aloitus ja Pankkolängvitsi joka hokee törkeyksiä.
Kommunisti kun on.Kommumisti msinittu, siis ei liberaali, vaan 1960-luvulle jäänyt persutrolli.
- Anonyymi00002
Persuedustajat istuvat ensi kaudella työttöminä.
- Anonyymi00003
En usko sitä, kun nyt ei ole varaa vasemsmito laakereille jäädä lepäämään. Joka niin mukavaa olisikin makoilla ja raha juoksee. Ihan kuten eläkkeellä, mutta kun se työiässä ja terveenä, niin maksajista pulaa. Vasemmmisto järjestänyt näille äänestäjilleen kansaneläkkeen, joka ennen oli vaarien ja mummojen eläke. "älä tee työtä, saat saman sossusta". Tämä kyllä väärää politiikkaa vasemmiston puheenjohtajalta. Kun päinvastoin tulisi innostaa työntekoon. €urot loppuu näitä maksellessa.
Anonyymi00003 kirjoitti:
En usko sitä, kun nyt ei ole varaa vasemsmito laakereille jäädä lepäämään. Joka niin mukavaa olisikin makoilla ja raha juoksee. Ihan kuten eläkkeellä, mutta kun se työiässä ja terveenä, niin maksajista pulaa. Vasemmmisto järjestänyt näille äänestäjilleen kansaneläkkeen, joka ennen oli vaarien ja mummojen eläke. "älä tee työtä, saat saman sossusta". Tämä kyllä väärää politiikkaa vasemmiston puheenjohtajalta. Kun päinvastoin tulisi innostaa työntekoon. €urot loppuu näitä maksellessa.
Suvi Anne piti näille kuria ja oli jämpti valtiovarainministeri. Viinasenkin kanssa kommunistit silloin pärjäsi.
Arhin ajoista alkaen mennyt alaspäin.- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
En usko sitä, kun nyt ei ole varaa vasemsmito laakereille jäädä lepäämään. Joka niin mukavaa olisikin makoilla ja raha juoksee. Ihan kuten eläkkeellä, mutta kun se työiässä ja terveenä, niin maksajista pulaa. Vasemmmisto järjestänyt näille äänestäjilleen kansaneläkkeen, joka ennen oli vaarien ja mummojen eläke. "älä tee työtä, saat saman sossusta". Tämä kyllä väärää politiikkaa vasemmiston puheenjohtajalta. Kun päinvastoin tulisi innostaa työntekoon. €urot loppuu näitä maksellessa.
Vaan kun asia ei perustukaan sinun uskomiseesi vaan äänestäjien tahtotilaan. Persuille ei hyvä tule heilumaan. Piste.
- Anonyymi00011
Anonyymi00003 kirjoitti:
En usko sitä, kun nyt ei ole varaa vasemsmito laakereille jäädä lepäämään. Joka niin mukavaa olisikin makoilla ja raha juoksee. Ihan kuten eläkkeellä, mutta kun se työiässä ja terveenä, niin maksajista pulaa. Vasemmmisto järjestänyt näille äänestäjilleen kansaneläkkeen, joka ennen oli vaarien ja mummojen eläke. "älä tee työtä, saat saman sossusta". Tämä kyllä väärää politiikkaa vasemmiston puheenjohtajalta. Kun päinvastoin tulisi innostaa työntekoon. €urot loppuu näitä maksellessa.
Mitkä persutrolli, ovat "vasemsmito laakerit"?
Väitän, että, persutrolli, lähes jpkainen työtön menisi töihin, jos töitä olisi.
Käsittämätöntä on, että persut jatkaa "vasemsmitoa" siitä, että ovat ajaneet Suomen työmarkkknat kaaokseen ja tuhannet yritykset konkurssiin.
- Anonyymi00006
Holkerin Harri kuoli 2011.
- Anonyymi00007
ML.kuriin/oik.jne/ML.n kurittaja = se sama persutrolli.
- Anonyymi00008
Kok, persut, kristil. Siinä teille hallitus.
- Anonyymi00014
Ja lehmätkin lentävät 🤣
- Anonyymi00009
Kun yli 90 prosentin todennäköisyydellä SDP on seuraava pääministeripuolue, niin ei persut ole siinä hallituksessa mukana. Joko Kokoomus tai Keskusta on. Itse veikkaan sinipunaa.
- Anonyymi00015
Eikö kokoomus ja kommunistit ole toisiaan pois sulkeva. Tuskin nämä samassa hallituksessa.
Kyllä minäkin olen kannalla kun enemmistöhallitusta tehdään, siinä keksustapuolueet, nyt 84 %.
Ei siinä hallituksessa ole vasemmistolla eikä vihreillä sijaa. Jäävät vähemmistönä oppositioon.
Tähän blokkiin sama mitä SDP saa vaalissa, ei ole merkitystä. Tuskin lakkoilijoita niin kumarretaan että saisivat merkittävästi ääniä. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eikö kokoomus ja kommunistit ole toisiaan pois sulkeva. Tuskin nämä samassa hallituksessa.
Kyllä minäkin olen kannalla kun enemmistöhallitusta tehdään, siinä keksustapuolueet, nyt 84 %.
Ei siinä hallituksessa ole vasemmistolla eikä vihreillä sijaa. Jäävät vähemmistönä oppositioon.
Tähän blokkiin sama mitä SDP saa vaalissa, ei ole merkitystä. Tuskin lakkoilijoita niin kumarretaan että saisivat merkittävästi ääniä.6 -minuutin takia työpäivää kohti isot tahtaat lakossa 112 päivää, hallituksen vastaiset lakot.
Siihen totuttuun tapaan AKT yhtyi, satamat kiinni kuukaudeksi. Nämäkö olisi maan pelastus. Neuvostoliiton opetuslapset hankaloittaa maan menoa. Nämä tulisi lähettää Venäjälle, lakkoilkoot siellä. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eikö kokoomus ja kommunistit ole toisiaan pois sulkeva. Tuskin nämä samassa hallituksessa.
Kyllä minäkin olen kannalla kun enemmistöhallitusta tehdään, siinä keksustapuolueet, nyt 84 %.
Ei siinä hallituksessa ole vasemmistolla eikä vihreillä sijaa. Jäävät vähemmistönä oppositioon.
Tähän blokkiin sama mitä SDP saa vaalissa, ei ole merkitystä. Tuskin lakkoilijoita niin kumarretaan että saisivat merkittävästi ääniä.Kepu on milloin vssemsmitos, milloin oikeistoa, kulloisenkin tarpeen mukaan
"Keskustassa nyt 84 %??
Kerro persutrolli lisää??
Meitä "kommunsiteja" on 87 %!! Anonyymi00015 kirjoitti:
Eikö kokoomus ja kommunistit ole toisiaan pois sulkeva. Tuskin nämä samassa hallituksessa.
Kyllä minäkin olen kannalla kun enemmistöhallitusta tehdään, siinä keksustapuolueet, nyt 84 %.
Ei siinä hallituksessa ole vasemmistolla eikä vihreillä sijaa. Jäävät vähemmistönä oppositioon.
Tähän blokkiin sama mitä SDP saa vaalissa, ei ole merkitystä. Tuskin lakkoilijoita niin kumarretaan että saisivat merkittävästi ääniä.Vaalitulos tullee olemaan demareille sen verran suotuisa, että Antti Lidtmanin johdolla ja kysymyksillä aletaan käydä hallitusneuvotteluja. Ilman kysymyksiin vastaamista on selvää, että silloin yksi puolue putoaa heti kättelyssä pois pelistä eli persut. Jos perusjen kannatus vaaleissa odotetusti romahtaa, heidät on helppo senkin puoleen sivuuttaa. Sitten vaihtoehdoksi jää sinipuna tai Marinin hallituksen kaltainen vihervasemmisto ryyditettynä Kepulla ja RKP:llä. Kokoomus halunnee hallitukseen, koska se ei halua, että kaikki sen aikaansaannokset perutaan. Vaalituloksesta paljon riippuu, mitä kokoonpanoa aletaan ensisijaisesti sommitella. Ei siis ole lainkaan sama, mitä SDP vaaleissa saa. Jos se saa vaalivoiton ja suurimman puolueen aseman, sen tahdissa aletaan marssia.
Vaalien merkittävin tulos tulee olemaan se, että pääsemme eroon Suomen selvästi haitallisimmasta puolueesta eli persuista ainakin neljäksi seuraavaksi vuodeksi. Se että pahin jarru irroitetaan, antaa jo sinällään toivoa.- Anonyymi00021
mielipidepankki kirjoitti:
Vaalitulos tullee olemaan demareille sen verran suotuisa, että Antti Lidtmanin johdolla ja kysymyksillä aletaan käydä hallitusneuvotteluja. Ilman kysymyksiin vastaamista on selvää, että silloin yksi puolue putoaa heti kättelyssä pois pelistä eli persut. Jos perusjen kannatus vaaleissa odotetusti romahtaa, heidät on helppo senkin puoleen sivuuttaa. Sitten vaihtoehdoksi jää sinipuna tai Marinin hallituksen kaltainen vihervasemmisto ryyditettynä Kepulla ja RKP:llä. Kokoomus halunnee hallitukseen, koska se ei halua, että kaikki sen aikaansaannokset perutaan. Vaalituloksesta paljon riippuu, mitä kokoonpanoa aletaan ensisijaisesti sommitella. Ei siis ole lainkaan sama, mitä SDP vaaleissa saa. Jos se saa vaalivoiton ja suurimman puolueen aseman, sen tahdissa aletaan marssia.
Vaalien merkittävin tulos tulee olemaan se, että pääsemme eroon Suomen selvästi haitallisimmasta puolueesta eli persuista ainakin neljäksi seuraavaksi vuodeksi. Se että pahin jarru irroitetaan, antaa jo sinällään toivoa.Ei se demarien voitto ole ollenkaan varmaa, sen verran sekaisin SDP sisäisesti on.
Razimyar ja Mäkynen saattavat hyvinkin ajaa puolueen kunnon alamäkeen. Ei Suomen kansa sentään niin tyhmää ole, että lähtisi heidän ääripopulismiin mukaan.
Suomen haitallisin puolue on Vihreät, tosin nykyisin Vasemmistoliitto ajaa kovaa kyytiä itseään tuolle paikalle. Molemmilla on edessään jatko oppositiossa, vaikka SDP hallitusta muodostaisikin. Ei edes Lindman ole niin tyhmä, että ottaisi nämä haittapuolueet muykaan hallitukseen. Vai onko? - Anonyymi00022
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eikö kokoomus ja kommunistit ole toisiaan pois sulkeva. Tuskin nämä samassa hallituksessa.
Kyllä minäkin olen kannalla kun enemmistöhallitusta tehdään, siinä keksustapuolueet, nyt 84 %.
Ei siinä hallituksessa ole vasemmistolla eikä vihreillä sijaa. Jäävät vähemmistönä oppositioon.
Tähän blokkiin sama mitä SDP saa vaalissa, ei ole merkitystä. Tuskin lakkoilijoita niin kumarretaan että saisivat merkittävästi ääniä.Kokoomus ja kommunistit? 🤔 Sinipuna tarkoittaa Kokoomuksen ja SDP:n pohjalle rakennettavaa hallitusta.
Kun SDP tulee olemaan seuraava pääministeripuolue, niin on ensisijaisesti heistä kiinni, onko hallituksessa mukana Kokoomus vai Keskusta. Ja sitten toissijaisesti siitä, kuinka paljon Kokoomus tai Keskusta hallitukseen haluavat, ja mitä siten Lindtmanille vastaavat. - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ei se demarien voitto ole ollenkaan varmaa, sen verran sekaisin SDP sisäisesti on.
Razimyar ja Mäkynen saattavat hyvinkin ajaa puolueen kunnon alamäkeen. Ei Suomen kansa sentään niin tyhmää ole, että lähtisi heidän ääripopulismiin mukaan.
Suomen haitallisin puolue on Vihreät, tosin nykyisin Vasemmistoliitto ajaa kovaa kyytiä itseään tuolle paikalle. Molemmilla on edessään jatko oppositiossa, vaikka SDP hallitusta muodostaisikin. Ei edes Lindman ole niin tyhmä, että ottaisi nämä haittapuolueet muykaan hallitukseen. Vai onko?Lindtman tavallaan tarvitsee hallitukseen mukaan joko Vasemmistoliiton tai Vihreät. Vaikea sen kai olisi olla pääministeripuolue, jos hallituksessa ei olisi mitään muuta puoluetta vihervasrmmistosta?
- Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Lindtman tavallaan tarvitsee hallitukseen mukaan joko Vasemmistoliiton tai Vihreät. Vaikea sen kai olisi olla pääministeripuolue, jos hallituksessa ei olisi mitään muuta puoluetta vihervasrmmistosta?
Niin, Lindman tavallaan tarvitsee jompaa kumpaa, koska pelkää, että kannatus valuu vasemmalle jos jäävät oppositioon.
Se on harhaluulo.
Lipponen veti aikanaan niin oikeistolaista talouslinjaa, että nykyinen Kokoomus on kaukana vasemmalla siitä. Pohjalla oli Liisan listaa ja muutenkin uskaliasta säästöpolitiikkaa.
Ei SDP:n suosio siitä romahtanut, Lipponen sai uusittua pääministeriyden, ja kolmas meni niukasti Jäättenmäen ulkopolitiikkaan kohdistaman kampanjoinnin myötä, ei kovan talouslinjan myötä.
Lindmannin olisi hyvä ottaa oppia ja uskaltaa heittää rohkeat omat säästölistat kehiin, sillä varmistaisi vaalivoiton ja torppaisi opposition huutelua ensi kaudella. Vaan eihän Antista siihen ole, kehuu vaan Espanjaa joka väärinkäyttämällä EU rahaa korjaa talouttaan.
Holkerin hallituksen kokoonpano ei ole enää mahdollinen, koska SMP:tä ei enää ole. Nykyistä persuporukkaa ei voi pitää SMP:n perinnönjatkana. Soinin PS olisi sitä vielä ollut. Persut eroavat niin vahvasti demareista ja RKP:tä, ettei persujen kanssa ole järkevä lähteä samaan hallitukseen.
Pohjana sinipuna olisi minusta hyvä, että RKP on siinä luontevasti mukana. Tällä kolmen porukalla ei saada ihan enemmistöä, vaikka menisi vaaleissa oikeinkin myönteisesti niiden osalta. Yksi puolue tarvittaisiin vielä jatkeeksi ja oma suosikkini siihen on Vihreät. Suomeen on tärkeää saada hallitus, joka katsoo tulevaisuuden talousvirtaukseen uteliaasti ja myönteisesti. Vihreän teknologian ylösnousemus on edelleen käynnissä ja siksikin Vihreät olisi oikea puolue hallituksessa. Tarvitaan myös edelleen vihreän puhtaan energian vahvistamista. Siihen kuuluu silloin olennaisena osana myös ydinvoiman lisäämisen harkitseminen. Vihreät näyttäisi muuttaneen aiemmin tiukkaa ydinvoimavastaisuutta. Taidetaan tarvita parikin uutta suurempaa reaktoria ja sitten pienydinvoimaloita, kun niitä alkaa olla tarjolla. Ydinvoima tekee Eurooppaa riippumattomaksi niin venäläisesti, amerikkalaisesta kuin Lähi-idän fossiilisesta energiasta. Persut ovat talouspoliittinen käsijarru, joka on juuttunut tiukasti kiinni. Sillä menolla taloudella on vain yksi suunta - alaspäin.- Anonyymi00018
"Tarvitaan myös edelleen vihreän puhtaan energian vahvistamista. Siihen kuuluu silloin olennaisena osana myös ydinvoiman lisäämisen harkitseminen. Vihreät näyttäisi muuttaneen aiemmin tiukkaa ydinvoimavastaisuutta."
Vihreät on jääneet uudesta energia ratkaisuista paitsi, kuten jäivät ydinvoimastakin. Nyt suunnitellaan täyttä häkää uusien polttoaineiden valmistusta, joita jo puupohjainen tuotannossa. Mutta parempaa luvassa hiilidioksidista ja vedystä jo koe ohjelmia tehty mm diedelin valmistukseen, jaosta puuttuu pienhiukkaset ja muukin maaöljystä tehtyjen haitta-aineet mm rikki. Aine jo käytössä koe ja mittaus mielessä. Kaikki ollut erittäin lupaavaa.
Kun kiinnostaa niin sain olla mukana VTT tilaisuudessa asian tiimoilta. Kaikki viitaisi mielestäsi siihen että dieseleistä voidaan riisua Ad Blue laitteet, myös hiukkasuodatin onko käyttöä kun hiukkaspäästöjä ei ole, samoin pakokaasun uudelleen kierrätys EGR jääneet virattomaksi, haitaksi vain moottorille.
Nänä uudet aineet mm diesel käy sellaisenaan vanhoille moottoreille erinomaisesti. Setaani arvot nousee, joka diesel aineessa kertoo paremmasta hyötysuhteesta -noin lyhyesti.
(osa varmaan tietää hyötysuhteen) -tarkoittaa että vähemmällä polttoaineella saadaan enenmmän samalla ainemäärällä.
Kysynkin MPP mistä tietosi että vihreät nämä osaa ? Politiikan takia vastustavat, joita ollut pakko muuttaa politiikkaa kun ollaan niin energia vajaa, mm ydinvoiman suhteen.
Toivon MPP että älä kerro satuja, kun on parempaakin tietoa mitä sinulla on.
inssi Anonyymi00018 kirjoitti:
"Tarvitaan myös edelleen vihreän puhtaan energian vahvistamista. Siihen kuuluu silloin olennaisena osana myös ydinvoiman lisäämisen harkitseminen. Vihreät näyttäisi muuttaneen aiemmin tiukkaa ydinvoimavastaisuutta."
Vihreät on jääneet uudesta energia ratkaisuista paitsi, kuten jäivät ydinvoimastakin. Nyt suunnitellaan täyttä häkää uusien polttoaineiden valmistusta, joita jo puupohjainen tuotannossa. Mutta parempaa luvassa hiilidioksidista ja vedystä jo koe ohjelmia tehty mm diedelin valmistukseen, jaosta puuttuu pienhiukkaset ja muukin maaöljystä tehtyjen haitta-aineet mm rikki. Aine jo käytössä koe ja mittaus mielessä. Kaikki ollut erittäin lupaavaa.
Kun kiinnostaa niin sain olla mukana VTT tilaisuudessa asian tiimoilta. Kaikki viitaisi mielestäsi siihen että dieseleistä voidaan riisua Ad Blue laitteet, myös hiukkasuodatin onko käyttöä kun hiukkaspäästöjä ei ole, samoin pakokaasun uudelleen kierrätys EGR jääneet virattomaksi, haitaksi vain moottorille.
Nänä uudet aineet mm diesel käy sellaisenaan vanhoille moottoreille erinomaisesti. Setaani arvot nousee, joka diesel aineessa kertoo paremmasta hyötysuhteesta -noin lyhyesti.
(osa varmaan tietää hyötysuhteen) -tarkoittaa että vähemmällä polttoaineella saadaan enenmmän samalla ainemäärällä.
Kysynkin MPP mistä tietosi että vihreät nämä osaa ? Politiikan takia vastustavat, joita ollut pakko muuttaa politiikkaa kun ollaan niin energia vajaa, mm ydinvoiman suhteen.
Toivon MPP että älä kerro satuja, kun on parempaakin tietoa mitä sinulla on.
inssiMikään puolue ei ole vihreän teknologian insinööritaitojen osaaja eikä tarvitsekaan olla. Vihreät voivat asettaa kriteereiksi vain sen, että energiatuotantomalli on haitattomampaa kuin nykymutoisen ilmastonmuutosta edistävän energian käyttäminen. Tekniset yksityiskohdat ovat insinöörien taidoista kiinni. Vihreillä on halua edistää kaiken fossiilivapaan energian ja teknologian käyttöä. Vihreät ovat esimmäisinä esittäneet, että vihreän energian ja teknologian edistämisessä on uusi taloudellinen mahdollisuus. Nyt näyttää kovasti siltä, että Ruotsissa taas jälleen kerran tehdään asioita, kun meillä vaan jatketaan väittelyä siitä, pitääkö vihreätä energiaa kutsua vihreäksi vai puhtaaksi.
Persuillahan asenne on täysin vastakkainen. Heillä esiintyy edelleen vahvaa ilmastonmuutoksen kieltämisasennetta. Puolueessa ajatellaan yleisesti, että meidän eikä muidenkankaan pidä ainakaan tehdä mitään ensimmäisinä. Siinä sitä odotellaan ties kuinka monta vuosikymmentä ennen kuin kukaan tekee mitään.
Vihreiden lisäksi ilmastonmuutoksen vaarat ottaa tosissaan koko vihervasemmisto sekä Kokoomus ja RKP. Senkin vuoksi tältä pohjalta olisi hyvä rakentaa tuleva hallitus.- Anonyymi00030
mielipidepankki kirjoitti:
Mikään puolue ei ole vihreän teknologian insinööritaitojen osaaja eikä tarvitsekaan olla. Vihreät voivat asettaa kriteereiksi vain sen, että energiatuotantomalli on haitattomampaa kuin nykymutoisen ilmastonmuutosta edistävän energian käyttäminen. Tekniset yksityiskohdat ovat insinöörien taidoista kiinni. Vihreillä on halua edistää kaiken fossiilivapaan energian ja teknologian käyttöä. Vihreät ovat esimmäisinä esittäneet, että vihreän energian ja teknologian edistämisessä on uusi taloudellinen mahdollisuus. Nyt näyttää kovasti siltä, että Ruotsissa taas jälleen kerran tehdään asioita, kun meillä vaan jatketaan väittelyä siitä, pitääkö vihreätä energiaa kutsua vihreäksi vai puhtaaksi.
Persuillahan asenne on täysin vastakkainen. Heillä esiintyy edelleen vahvaa ilmastonmuutoksen kieltämisasennetta. Puolueessa ajatellaan yleisesti, että meidän eikä muidenkankaan pidä ainakaan tehdä mitään ensimmäisinä. Siinä sitä odotellaan ties kuinka monta vuosikymmentä ennen kuin kukaan tekee mitään.
Vihreiden lisäksi ilmastonmuutoksen vaarat ottaa tosissaan koko vihervasemmisto sekä Kokoomus ja RKP. Senkin vuoksi tältä pohjalta olisi hyvä rakentaa tuleva hallitus.Vihreillä on tapana vastustaa kaikkea uutta. Ydinvoimaa silloin kun se oli uutta, siis 1970 luvulta lähtien. Nyt ollaan sitten niin ydinvoimamyönteisiä, niin ydinvoimamyönteisiä että.
Nyt sitten vihreät vastustavat puupohjaisten biopolttoaineiden kehittämistä, koska muka metsäkato. Samalla kylläkin puolustetaan Helsingin päätöstä tuoda Afrikasta lapsityövoimaa riistämällä tuotettua pähkinänkuorta, joka vieläpä sisältää myrkkyjä jotka, jos eivät liukene vesistöihimme, aiheuttavat palaessaan mm. PAH yhdisteitä merkittävän määrän.
Vihreiden "vihreä" energia on tuulivoima, jota saamme jos saamme ja milloin sattuu saamaan. Siis jos tuulee, ja vaikka tuuleekin, niin lavat saatta olla jäässä, ja silloin ei pyöri. Sen tieltä metsää kaadetaan yhtä tuulimyllyä kohden 5-8 hehtaaria, ja siirtolinjat vielä päälle. Suunnitteilla oleva harjulinja tuhoaisi pysyvöästi 2000 hehteeria metsää. Siitä viis, mutta vihreät jaksavat kyllä narista jokaisesta muusta hehtaarinkin avohakkuusta,
- Anonyymi00019
Vihreät nyt vastustaa turvetta ydinvoiman sijaan. Kohta sekin tulee laajemmin. Ja sitä riittää. Uutta kasvaa, oli pöljää kasvava saada kasvamattomaksi. Joillekin pöljill meni läpi, EU:kin malli.
- Anonyymi00020
Persut on menneen talven lumia, turha puolue. Persut joutaa historian roskatynnyriin.
Kokoomus pienpuolueeksi. Kokkarit liikaa persuuntuneet
Kannatan demareiden ja keskustan yhteistyötä, sillä Suomi nousee ja pelastuu. - Anonyymi00024
Oik.jne./ ML/ PERSUTROLLI.
- Anonyymi00026
Maalaisliitto.kuriin kirjoitti:
Ei ole Steinbekki tämä komupoju. Pankkolängvitsin opetuslapsi.
Ja älä huuda."Steinbekki"
Yhteinen äidinkielenopettaja pankkomajurin kanssa?
- Anonyymi00028
KEPU ja SDP ovat pelkästään yhteistä hyvää jakavia puolueita. Tulojen hankkiminen on muiden tehtävä ja vastuulla.
Nämä mainitut kaksi pääsevät keskenään helposti sopimukseen "sulle-mulle" periaatteella kun kumpikin saa haluamansa. He pystyvät helposti selittämään että tämä toimintatapa on kaikkien kannalta paras. Lasku siirtyy muiden maksettavaksi.
Tämän hetkisen tilanteen ja mielipiteiden mukaan näyttää että em. tilanne jälleen realisoituu (toteutuu)- Anonyymi00029
Tulojen hankkiminen muiden vastuulla? No kuinkas, kun nämä muut eivät ole kolmessa vuodessakaan onnistuneet kääntämään taloutta kasvuun eli tuottamaan uutta hynää? Sadallatuhannella uudella työpaikalla ja sadalla tuhannella uudella työttömällä on merkittävä vaikutus valtiontalouteen. Ensimmäisellä positiivisesti ja jälkimmäisellä negatiivisesti. Kumpiko on toteutunut istuvan hallituksen toimesta?
Tämä ei pidä kaikilta osin paikkaansa. On totta, että Kepu ja demarit ovat historiallisesti sulle-mulle jakopuolueita. Mutta sen sijaan siitä, että tulojen hankkiminen olisi jätetty muiden hoidettavaksi, ei välttämättä pidäkään paikkaansa. Usein on käynyt niin, että talous on kasvanut punamultayhteistyön vallitessa myös hyvin. Viimeisimmät hyvän talouskasvun hallituksia olivat Paavo Lipposen hallitukset. Suurimmat kasvun vuodet sotien jälkeen osuivat punamultakausiin. Talouskasvu on nytkin selvästi surkeampaa kuin Marinin hallituksen aikana jopa koronasta huolimatta.
Lipposen hallitusten aikaisen kasvun ydin oli taloudellisen rakenteemme mullistava muutos. Perinteisen vientiteollisuudemme rinnalla ja johtotähdeksi syntyi ensimmäistä kertaa kuluttajatuotteita globaalisti myyvä yritys eli Nokia. Nokia hiipumisen jälkeen palasimme pitkälti vanhaan sykliseen talousrakenteeseen, jossa kysyntä erityisesti paperiteollisuuden osalta hiipui. Ruotsi ja muut pohjoismaat pärjäävät mm. laajemman elinkeinorakenteensa turvin. Varsinkin Tanskalla on oma Nokian tapainen kuluttajiatuotteita tekevä yritys eli lääkejätti Novo Nordisk. Suomessa valmistetaan vain metsä- ja metalliteollisuuden tuotteita, joista on monet ovat ns. investontituotteita kuten paperikoneet ja metsäkoneet tai välituotteita kuten selluloosa. Suomessa on monia sellaisia muutosjarruja, joita muissa pohjoismaissa ei ole. Näitä ovat kannattamattomuutta ylläpitävät yritystuet sekä listaamattomuutta suosiva osinkojen huojennusjärjestelmä, mikä ei ohjaa rahaa investointeihin vaan seiniin ja omistajien omiin tarpeisiin.
- Anonyymi00031
Kuinka monta nikkiä?
Oik.jne/maalais/kommumisti/persutrolli?- Anonyymi00032
Miksi jauhat tuota samaa. Eihän täällä nikeistä ole kyse vaan mitä kirjoitetaan.
Oletko hieman tyhmä? - Anonyymi00033
Eikös täällä pitäisi keskustella palstan aiheesta eikä trollata toisten nikeistä?
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Eikös täällä pitäisi keskustella palstan aiheesta eikä trollata toisten nikeistä?
Näitä riittää, näitä pilkun n*ssijoita, joille nikkien vahtaaminen ynnä muu on elämän ainoa sisältö.
Asiaan. - Anonyymi00036
Anonyymi00032 kirjoitti:
Miksi jauhat tuota samaa. Eihän täällä nikeistä ole kyse vaan mitä kirjoitetaan.
Oletko hieman tyhmä?Persutrolli uhriutuu saatuaan ensin nenilleen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82784Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 24447
- 47417
- 30406
