Onko helluntailaisuus lahkohenkeä vai uskonpuhdistusliike ?

Anonyymi-ap

Helluntailaisuudessa ei ole ollut koskaan uskonpuhdistusta vaan eriseuraisuutta ja oikean + väärän sekoitusta lyhyen lopunajan historiansa aikana.

Toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste, (Raamattu - yksi kaste).

26

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Helluntaiseurakunnat esiintyvät eri nimillä eksytystarkoituksella.

• Anonyymi00002

Helluntaihengestä sikisi myös äärikarismaattisuus ja kaatovillitykset.

• Anonyymi00003

Helluntailaisuudessa on paljon vääriä profeettoja ylöstempauksen viitekehyksessä.

• Anonyymi00004

Azusan helluntai = toinen helluntai on aivan eri kuin Raamatun Helluntai.

• Anonyymi00005

Raamatussa on kolme kastetta.

Johanneksen kaste.

Kaste pyhässä hengessä Kristukseen.

Kaste vedessä Herran Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi00006

Johannes 13:26

Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä KASTAN ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.

Jeesuksen kastaminen.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Johannes 13:26

Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä KASTAN ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.

Jeesuksen kastaminen.

Myös adventistifariseukset kastavat samanlaisella kasteella kuin helluntailaiset.

• Anonyymi00008

Se on eksytystä jos upotuskastaminen poistaisi harhaopin hengen.

• Anonyymi00009

Vedenpaisumuksessa ihmiset upposivat ja hukkuivat.

Jumalan pisaroivaa kastetta

Sananlaskut 3:20
      Hänen toimestansa syvyydet kuohuivat esiin, ja pilvet pisaroivat kastetta.

• Anonyymi00010

Upotuskaste mainitaan.

Luuk. 8:33

Silloin henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.

• Anonyymi00011

Helluntaikasteessa liitytään seurakunnan jäseneksi.
      Löytyykö Raamatusta ?

• Anonyymi00023

Löytyykö Raamatusta pakkovauvakaste.
        Entäs valtiokirkko.
        Arkkipiispat, piispat...????

• Anonyymi00012

Raamatussa kastaa ja upottaa ovat eri sanat ja niillä on eri merkitys.

Upotus liittyy aina johonkin pahaan.

Matt. 18:6

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Sielä se Parhami jo odottelee seuraajiaan?

• Anonyymi00013

Epäilyttää kun maallikoita käytetään suorittamaan upotuksia veteen.

Rehellisyyden nimissä olisi hyvä tietää onko kastajalla Jumalan kutsua.

• Anonyymi00015

Kuvaako toinen helluntai (Azusan sekoilut) helluntailaista "uskonpuhdistusta" !?

• Anonyymi00016

Uskotko että helluntaikaste antaa opillisen ylpeyden ja pelastusvarmuuden ?

• Anonyymi00017

Aikamoista satua pässeille ja lampaille.

"Me SAALEMISSA USKOMME, että seurakunta on PERHE, joka muodostaa KODIN."

Vrt. Mafia-perhe ja omertan laki helluntailaisuudessa.

• Anonyymi00018

Eipä amerikkalainen uususkonnollisuus tarkoita mitään uskonpuhdistusta.

Amerikka = lahkojen luvattu maa.

Amerikka = Sodoma.

• Anonyymi00019

Azusassa jopa helluntailiikkeen johtajat harjoittivat sodomalaisuutta ja samoin Suomessa.
      Tämä ei ole kristinuskoa vaan lahkolaisuudelle ominaista.

• Anonyymi00020

Ei herjaaminen ainakaan kuvaa uskonpuhdistusta.

• Anonyymi00021

Lopunajan eksytyksien tuulet puhaltavat että jopa valitutkin eksyvät.

• Anonyymi00022

En tiedä. Herätykset on lähtöisin Golgatan ristiltä asti. Kun taas Ilmestykset tulee Taivaasta tai Paratiisista. Mä oon käsityksessä että viides seurakunta on Ilmestys 14 taivaasta tuleva toinen enkeli joka aikanaan julistaa Babylonin tuhoutuneen.

8Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".

Ensimmäinen enkeli on selvästi Jehovan todistajat ja kolmas on ehkä Adventtikirkko ?

Onko siis Helluntaikirkko herätys (uskonpuhdistus) Golgatalta vai onko se Ilmestys Taivaasta kuin tuo toinen enkeli? Taivaan Ilmestyksiin voi liittyä taivaallinen evankeliumi ja sanoma. Sitä en tiedä mitä Herätyksiin liittyy. Niitä on harvoin ja niistä tietoa ei aivan joka päivä saa. Joten en tiedä niistä mitään.

Toisaalta se on itselleni melko samantekevää. Koska viimeksi on ollut uskonpuhdistusta laajassa mittakaavassa??? Intialaiset sanoo että puhdasta uskoa edeltää loukkauksiin syyllistymisen elämänvaihe. Ja jo pitkään on maailmallisuus, pilkka ja hirmuteot valinneet maailmassa. Olisi jo korkea aika syntyä puhdas usko jotenkin......

• Anonyymi00024

"Ensimmäinen enkeli on selvästi Jehovan todistajat ja kolmas on ehkä Adventtikirkko ?"

Uudestikastajatko ovat uskonpuhdistuksen merkkinä ?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

"Ensimmäinen enkeli on selvästi Jehovan todistajat ja kolmas on ehkä Adventtikirkko ?"

Uudestikastajatko ovat uskonpuhdistuksen merkkinä ?

En tiedä. Tuleeko vielä Herätyksiä tai Ilmestyksiä. Jotkut ovat alkaneet odottaa aivan muita asioita. Ylöstempausta, Jeesusta hakemaan omansa ja jopa Profeetta Isaa eli Kristuksen suun henkäystä maan päälle. Voiko ennen toista tulemista vielä olla joku uskonpuhdistus???

Vai joko on vuorossa toinen tulemus? Oon vähän jälkeen jäänyt kaikista näissä asioissa. Mä ootan Ilmestys 13 tapahtumia, mutta esim. Jehovan todistajat elävät jo Ilmestys 17-20 maailmankuvaa. Ei kukaan nyt enää voi tietää missä oikeastaan mennään.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

En tiedä. Tuleeko vielä Herätyksiä tai Ilmestyksiä. Jotkut ovat alkaneet odottaa aivan muita asioita. Ylöstempausta, Jeesusta hakemaan omansa ja jopa Profeetta Isaa eli Kristuksen suun henkäystä maan päälle. Voiko ennen toista tulemista vielä olla joku uskonpuhdistus???

Vai joko on vuorossa toinen tulemus? Oon vähän jälkeen jäänyt kaikista näissä asioissa. Mä ootan Ilmestys 13 tapahtumia, mutta esim. Jehovan todistajat elävät jo Ilmestys 17-20 maailmankuvaa. Ei kukaan nyt enää voi tietää missä oikeastaan mennään.

>>>>>>>En tiedä. Tuleeko vielä Herätyksiä tai Ilmestyksiä. Jotkut ovat alkaneet odottaa aivan muita asioita. Ylöstempausta, Jeesusta hakemaan omansa ja jopa Profeetta Isaa eli Kristuksen suun henkäystä maan päälle. Voiko ennen toista tulemista vielä olla joku uskonpuhdistus???

Vai joko on vuorossa toinen tulemus? Oon vähän jälkeen jäänyt kaikista näissä asioissa. Mä ootan Ilmestys 13 tapahtumia, mutta esim. Jehovan todistajat elävät jo Ilmestys 17-20 maailmankuvaa. Ei kukaan nyt enää voi tietää missä oikeastaan mennään.<<<<
        ------------------
        "........ Ei kukaan nyt enää voi tietää missä oikeastaan mennään...."

Ehkä parempi on kysyä itseltään olenko Tiellä, kuljenko valossa vai pimeässä?

”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭119‬:‭105‬ ‭FB38‬‬

Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana. Hänen seuraajansa ei kulje pimeässä.

”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
        ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭12‬ ‭FB38‬‬

”Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.”
        ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭1‬:‭6‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

”Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.”
        ‭‭Jesaja‬ ‭59‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00027

100 %:sti humpuukia.
      Juuri sitä porukkaa jolle Jeesus sanoo:" menkää pois."
      Ei siinä paljoa ihmeteot,profetoimiset ja kielillä puhumiset auta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      104
      2627
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      102
      1705
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1525
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      14
      1236
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      22
      1038
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      963
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      44
      921
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      119
      916
    9. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      337
      832
    10. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      77
      830
    Aihe