Keskisarja väittää. että Suomi oli itsenäisempi Venäjän vallan alla kuin nykyään

Anonyymi-ap

46

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Historioitsijana tämä Keskisarja ei ole sieltä terävimmästä päästä penaalia.
      Toisessa maailmansodassa Natsien vasalleina itärintamalla taisteli myös tuo Damaskuksen suurmuftin muslimipataljoona.

      Syyriasta tulleet paperittomat pakolaiset jotka eivät kyenneet puolustamaan omaa isänmaataan ovat täällä turvassa olihan myös Suomi aikansa Saksan vasallivaltio.

      • Anonyymi00002

        Huono vaiko valikoiva muisti Teemulla?


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Huono vaiko valikoiva muisti Teemulla?

        Parempi kuin sinulla.
        Älyäkin Teemulla on paljon enemmän.
        Teemun ei myöskään tarvitse roikkua Suomi24:ssä.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Parempi kuin sinulla.
        Älyäkin Teemulla on paljon enemmän.
        Teemun ei myöskään tarvitse roikkua Suomi24:ssä.

        Osuiko arkaan kohtaan maalittamisestasi päätellen?


    • Anonyymi00003

      saattaa muuten olla 🤔 suomi oli oma alueensa ja täällä päätettiin mitä tehdään , silloin sai kusetettua rautatiet suomeen , ei tule kysymykseenkään samanmoisen edun haaliminne EU :ta

      • Anonyymi00004

        suomi muuten tarvii moottoritiet suurien kaupunkien välille ja EU kustantaisi , siinä näkee totuuden !!!


      • Anonyymi00029

        nyt määrää ukraina täällä..mitä saa sanoa ja mitä ei


      • Anonyymi00045

        Aleksanteri 1 ja 2 olivat hyviä suomelle..


    • Anonyymi00008

      Teemu on kunnon populisti ja on laskenut, että noilla puheilla pääsee läpi ensi valeissakin, sen verran meiltä löytyy yksinkertaisia hölmöjä.

      • Anonyymi00028

        hölmöyden ja nerouden ero on häilyvä


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        hölmöyden ja nerouden ero on häilyvä

        Hautausmaalla työaikana haahuileva Keskikalja on malliesimerkki häilyvästä.


    • Anonyymi00009

      Milloin sinä antipersukopiokone hakeudut hoitoon tuon pakkomielteesi kanssa joka ajaa sinut kopioimaan vuoden jokaisena päivänä satoja lehtiartikkeleita s24 palstoille? Jopa maksullisia jotka ei edes aukea...

      • Anonyymi00010

        Ei estä antipersua käymästä satojen viestien yksinpuhelua avauksen viestiketjussa maksullisesta lehtijutusta minkä sisältöä hän ei edes tiedä koska hän ei pääse sitä edes lukemaan. 😁😁😁😁😁


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ei estä antipersua käymästä satojen viestien yksinpuhelua avauksen viestiketjussa maksullisesta lehtijutusta minkä sisältöä hän ei edes tiedä koska hän ei pääse sitä edes lukemaan. 😁😁😁😁😁

        eipä sillä ole mitään merkistystä ap:n kohdalla pääseekö hän lukemaan avauksen lehtijutun vai ei. Ap.n ollessa kuuluisa avauksista joihin kopioi lehtijuttuja joiden sisältö kumoaa hänen esittämät väittämät avauksessa lehtijutusta minkä hän avaukseensa kopioi. Koska ap ei koskaan ymmärrä lukemaansa. Koski ne mitä tahansa palstan sääntöjä joiden noudattamista hänen tulisi valvoa tai vastauksia joita kalastelee 24/7-365vrk vuodessa raivarit saaden saaliin uidessa trollin pyydyksiin. Hauskimpia kuitenkin ap:n kopioimat lehtijutut omien väittämien tueksi mitkä ne lehtijutut kumoaa.


    • Anonyymi00011

      Perussuomalaiset luulevat nyt, että Teemu tarkoitti sitä, että Suomen pitää liittyä Venäjään.
      On totta että Suomi oli hyvin vapaassa autonomisessa asemassa tuolloin vuonna 1881, mutta vuonna 1899 Venäjä aloitti raskaalla kädellä venäläistää Suomea ja otti pois autonomisen maan vapauksia. Jos historiaa aletaan siteerata, niin siitä voi kaivella sekä rusinoita, että akanoita.

    • Anonyymi00013

      Teemu on aito persu. Minkä hän sille voi?

      • Anonyymi00014

        Koska Keskisarja teki väitöskirjan eläimiin sekaantumisesti 1700-luvulla ei häneltä voi paljoa vaatia.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Koska Keskisarja teki väitöskirjan eläimiin sekaantumisesti 1700-luvulla ei häneltä voi paljoa vaatia.

        Hyh hyh, pitäisi laatia laki mikä estää sekaantumisen antipersuihin? 😬


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Koska Keskisarja teki väitöskirjan eläimiin sekaantumisesti 1700-luvulla ei häneltä voi paljoa vaatia.

        paljastuitko?


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Koska Keskisarja teki väitöskirjan eläimiin sekaantumisesti 1700-luvulla ei häneltä voi paljoa vaatia.

        sehän on tärkeä aihe ja hyvä tehdä tutkimusta kuika paljon täälläkin ku joka toisella koira


    • Anonyymi00017

      Teemu Keskisarja ja Johan Bäckman kuin kaksi marjaa.

    • Anonyymi00018

      Keskisarja kumartaa selkeästi venäjän suuntaan.

      • Anonyymi00025

        joo koska kaikki viittaa että olet tyranniaa harjoittavassa valtiossa sen propagandan onnellinen uhri


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        joo koska kaikki viittaa että olet tyranniaa harjoittavassa valtiossa sen propagandan onnellinen uhri

        ...viittaa siihen...


      • Anonyymi00027

        Hyvä!!


      • Anonyymi00033

        Aina yhtä hauskoja nämä "äärioikeistolaiset persut ovat venäjä mielisiä" avaukset harhoineen joiden viestiketjuista katoaa viestit joissa arvostellaan persuja s24 palstoilla maalittavia persuista pihalle potkittuja venäjämielisiä rotuopin julistajia..😂😂


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Aina yhtä hauskoja nämä "äärioikeistolaiset persut ovat venäjä mielisiä" avaukset harhoineen joiden viestiketjuista katoaa viestit joissa arvostellaan persuja s24 palstoilla maalittavia persuista pihalle potkittuja venäjämielisiä rotuopin julistajia..😂😂

        Kopiopersu ja kaasuvalotuksen taktiikka.


    • Anonyymi00019

      Jätkä jonka äly ei riitä Atrialle duunariksi on suorittanut ties mitkä akateemiset tittelit, on se jännäksi menny maailma!

    • Anonyymi00020

      Todellakin!!! Nythä tääl määrää ukrainalaiset ..just luin jostai et ukrainalaiset ei hyväksy et koulussa soitetaan venäläistä musaa kulttuurien päivänä

      • Anonyymi00024

        Persuja riepoo, kun ei voi julkisesti kuunnella venäläistä musiikkia ja samalla polkaista kiperän masurkan?


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Persuja riepoo, kun ei voi julkisesti kuunnella venäläistä musiikkia ja samalla polkaista kiperän masurkan?

        Keskisarja on kertonut tulevansa äärivasemmistolaisesta perheestä...Ihailua Venäjää kohtaan jo lapsesta asti.


      • Anonyymi00030 kirjoitti:

        Keskisarja on kertonut tulevansa äärivasemmistolaisesta perheestä...Ihailua Venäjää kohtaan jo lapsesta asti.

        Et taida kyllä ymmärtää historiasta mitään, jos yleensä sitä edes tunnet. Ääri- tai vähemmän vasemmistolaisestakaan perheestä kotoisin olo ei selitä millään tavalla ainakaan 1880-luvun aikaisen Venäjän ihailua. Tuo aika oli Venäjällä tsaarin vallan aikaa eli sen vallan, jonka vasemmisto ja bolshevikit halusivat kumota ja siinä onnistuivatkin. Tsaarin valtaa kannattavat olivat Venäjän valkoisten puolella. Sinun väitteesi vertaantuu samaan kuin sanoittaisiin, että tietysti joku kannatti Suomen sisällissodassa valkoisten voittoa, kun oli kommunistisesta perheestä. Kuulostaako kovin loogiselta ja järkevältä?

        Keskisarja kyllä tietää, mistä puhuu, vaikka vertaus nykyisyyden ja autonomian ajan kesken ontuukin ja pahasti. Automian aikana Suomen oma päätösvalta oli varmaan paljon suurempi kuin se oli koskaan Ruotsin vallan aikana. Suomi eli tsaarin vallan aikoina sekä hyviä että huonoja aikoja. Se riippui kulloisenkin tsaarin hyvän- tai pahantahtoisuudesta. Suomessa on kunnioitettu eirtyisesti tsaari Aleksanteri II kautta. Häntä pidetään tsaarina, joka kunnioitti Suomen oikeuksia ja hän oli muutoinkin melko edistyksellinen hallitsija. Hänen patsaansakin on saanut säilyä edelleen paraatipaikalla Helsingin senaatintorilla. Ministerit voivat valtioneuvoston suunnalta pälyillä sitä vaikka joka päivä. Se miksi vertaus ontuu, on silloinkin olemassa ollut jatkuva uhka siitä, että tuuli voi muuttua milloin tahansa vastakkaiseen suuntaan. Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka oli lisäksi täysin Venäjän käsissä. Nykyisen meillä ei ole mitään tällaista yläpuolellamme olevaa valtaa. Kaikki valta, mistä olemme vastineena jostakin edusta luopuneet, on tehty vapaaehtoisesti. Tsaarien aikoina meillä ei ollut niin laajamittaista suvereenia vapautta, mitä tsaari ei olisi voinut meiltä koska tahansa riistää.


    • Anonyymi00034

      Muistellaan historiaa. Kerenski se leipoi suuren taikinan pullaksi se aikoi koko Suomenmaan. Ai jai Kerenski turha on sun toiveesi Suomi on jo vapaa maa ryssän vallasta. Onhan näitä Suomi syöjiä muitnkin esim Zirinovski

    • Anonyymi00035

      Anonyymi00031
      2026-05-12 17:17:17

      mielipidepankki kirjoitti:
      Et taida kyllä ymmärtää historiasta mitään, jos yleensä sitä edes tunnet. Ääri- tai vähemmän vasemmistolaisestakaan perheestä kotoisin olo ei selitä millään tavalla ainakaan 1880-luvun aikaisen Venäjän ihailua. Tuo aika oli Venäjällä tsaarin vallan aikaa eli sen vallan, jonka vasemmisto ja bolshevikit halusivat kumota ja siinä onnistuivatkin. Tsaarin valtaa kannattavat olivat Venäjän valkoisten puolella. Sinun väitteesi vertaantuu samaan kuin sanoittaisiin, että tietysti joku kannatti Suomen sisällissodassa valkoisten voittoa, kun oli kommunistisesta perheestä. Kuulostaako kovin loogiselta ja järkevältä?
      Keskisarja kyllä tietää, mistä puhuu, vaikka vertaus nykyisyyden ja autonomian ajan kesken ontuukin ja pahasti. Automian aikana Suomen oma päätösvalta oli varmaan paljon suurempi kuin se oli koskaan Ruotsin vallan aikana. Suomi eli tsaarin vallan aikoina sekä hyviä että huonoja aikoja. Se riippui kulloisenkin tsaarin hyvän- tai pahantahtoisuudesta. Suomessa on kunnioitettu eirtyisesti tsaari Aleksanteri II kautta. Häntä pidetään tsaarina, joka kunnioitti Suomen oikeuksia ja hän oli muutoinkin melko edistyksellinen hallitsija. Hänen patsaansakin on saanut säilyä edelleen paraatipaikalla Helsingin senaatintorilla. Ministerit voivat valtioneuvoston suunnalta pälyillä sitä vaikka joka päivä. Se miksi vertaus ontuu, on silloinkin olemassa ollut jatkuva uhka siitä, että tuuli voi muuttua milloin tahansa vastakkaiseen suuntaan. Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka oli lisäksi täysin Venäjän käsissä. Nykyisen meillä ei ole mitään tällaista yläpuolellamme olevaa valtaa. Kaikki valta, mistä olemme vastineena jostakin edusta luopuneet, on tehty vapaaehtoisesti. Tsaarien aikoina meillä ei ollut niin laajamittaista suvereenia vapautta, mitä tsaari ei olisi voinut meiltä koska tahansa riistää.

      Lue lisää
      Jokohan sinä ap osaisit kertoa miksi sinä et mene peilin eteen itsesi kanssa keskustelemaan miksi sinun pitää tehdä se s24 palstoilla? Poistaen kaikilta palstoilta joissa monologejasi harrastat muiden viestit jotka niitä häiritsee.

    • Anonyymi00041

      En tiedä millaista oli Venäjän tai Ruotsin vallan alla, mutta vaikea on kuvitella miten maa voisi olla tätäkin vähemmän itsenäinen.

      • Anonyymi00044

        Kannattaa lukea historiaa ja kuvitella vähemmän. Itänaapuri on historiassa hyökännyt kymmeniä kertoja Suomeen. Eikö tästä pitäisi jo oppia jotakin eli ettei enää koskaan pidä mennä rähmälleen itänaapurin suuntaan? Kremlissä nähdään suomettumisen ajat meidän heikkoutenamme. Olkaamme siis vahvoja ja liitossa pohjoismaiden ja muiden saman länsimaisen arvomaailman jakavien valtioiden kanssa. Venäjä ei kuulu niihin.


      • Suomi on juuri niin itsenäinen kuin se tarvitsee ollakin. Harva valtio pystyy elämään missään tyhjiössä, jossa sen ei tarvitse liittoutua jonkun toisen kanssa tai suojautua ulko- ja turvallisuuspoliittisilta uhilta taikka edistääkseen kaupallisia etujaan.

        Suomi on maantieteensä vuoksi sellaisessa asemassa, että meillä on tasan kaksi vaihtoehto. Ne ovat joko kuuluminen Venäjän etupiiriin tai kuuluminen läntisen Euroopan koalitioon, missä osalliset hakevat turvaa toisistaan ja yhteisiä taloudellisia etuja. Olemme valinneet tämän jälkimmäisen vaihtoehdon sen jälkeen kuin meillä oli pakotettuna kokemusta ensimmäisestä vaihtoehdosta. Muita vaihtoehtoja ei ole. Ehkä Sveitsin tapaisella valtiolla on laajempaan itsenäisyyteen varaan sijaintinsa takia. Se ei tunne uhkaa miltään suunnalta.

        Et tarkenna sitä, miksi emme mielestäsi olisi itsenäisiä ja vielä vähemmän itsenäisiä kuin esim. muut EU-maat. Sen vuoksi asiaa on vaikea kommentoida tarkemmin.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Kannattaa lukea historiaa ja kuvitella vähemmän. Itänaapuri on historiassa hyökännyt kymmeniä kertoja Suomeen. Eikö tästä pitäisi jo oppia jotakin eli ettei enää koskaan pidä mennä rähmälleen itänaapurin suuntaan? Kremlissä nähdään suomettumisen ajat meidän heikkoutenamme. Olkaamme siis vahvoja ja liitossa pohjoismaiden ja muiden saman länsimaisen arvomaailman jakavien valtioiden kanssa. Venäjä ei kuulu niihin.

        Ja Ruotsi hyökkäsi suomalaisten avulla Venäjälle.
        Näin Snellmanin päivä pitää tietää sekin että suomalaiset saivat oman rahan joka menetettiin sosiaalidemokraattien ja kokoomuksen politiikalla Lipponen/Niinistö voimalla euroksi ja siitä tuli valuutta. Kaiken muunkin määrää EU ja maassa on vain nukkehallitus!


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Ja Ruotsi hyökkäsi suomalaisten avulla Venäjälle.
        Näin Snellmanin päivä pitää tietää sekin että suomalaiset saivat oman rahan joka menetettiin sosiaalidemokraattien ja kokoomuksen politiikalla Lipponen/Niinistö voimalla euroksi ja siitä tuli valuutta. Kaiken muunkin määrää EU ja maassa on vain nukkehallitus!

        Jopas oli melkoista Venäjän nuoleskelua. Hyh hyh 💩


    • Anonyymi00042

      Eduskunnan paskaharja.

    • Anonyymi00043

      Vanhasuomalaiset ( Kokoomus ) haikailee edelleen autonomian aikaa vastustaen Suomen itsenäisyyttä.

      • Anonyymi00046

        Talousoikeisto on aina palvonut rahaa. Valtio on sille vain kuppauksen kohde.


    • Anonyymi00048

      nykyään Suomi on ulkoa ohjatun siirtomaan asemassa,
      menettäjä, johtava massa-työttömyys ja taxi raiskaus valtio. kehitysmaa.

      • Anonyymi00051

        Persu toivoo pääsyä takaisin Venäjän "lämpimään" syleilyyn?


    • Anonyymi00052

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe