Läheinen tai ystävä tehnyt virheen

Anonyymi-ap

Ettekö te muka tunne yhtään läheisiä tai ystävää joka joskus on tehnyt virheitä?

Tarvitsee apua ja tukea, että kestää!

Ettekö te edes läheisistä tai ystävistä välitä?

Ettekö te edes heitä auta ja tue?

Annatte läheisen tai ystävän särkyä ja ette välitä lainkaan, kun toisella on paha olla?

Ja tarvitsee apua ja tukea prosessin aikana ja sen jälkeen.

Ettekö te haluaisi ja toivoisi, että teidän läheiset ja ystävät tukee teitä, jos on jotain pahaa teille käynnyt? Ja auttaa kestämään prosessi ja sen jälkeen???

29

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kuka tahansa voi joutua tilanteeseen ,jossa tapahtuu pahaa!!

      Ainoastaan pahaa ei voi tapahtua, jos olet vain yksin kotona ja etkö liiku mihinkään ja etkä anna kenenkään tulla kylään!

      • Anonyymi00004

        Älä viitsi huutaa...

        xLiner


    • Anonyymi00002

      Vinkki vitonen: älä luo tyhjästä ongelmia muille ja sen menet "pelastamaan ja auttamaan". Sä et mitään hyvyyspisteitä siitä saa vaan vihollisia itsellesi.

      • Anonyymi00006

        On se ongelma, kun ihmiset eivät välitä läheisistä ja ystävistä niin paljon, että auttaa ja tukee tarvittaessa ja en puhu rahasta.

        Muutenkin voi auttaa ja tukea.

        Olla lähellä. Ei jätä yksin. Kuuntelee. Lohduttaa. Auttaa ja tukee prosessin aikana sillei että on läheisen tai ystävän elämässä myös silloin, kun on vaikeaa eikä vain silloin, kun kaikki on hyvin.

        Mitä on elämä ilman läheisiä tai ystäviä??

        Pelkkää typerää työtä.


      • Juu työkaverikin sano, kun sanoin ettei toi meidän homma oileen hyvin menny. Niin sano vaan ettei tänne oo mitään hyvyyksiä tultu tekemään.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        On se ongelma, kun ihmiset eivät välitä läheisistä ja ystävistä niin paljon, että auttaa ja tukee tarvittaessa ja en puhu rahasta.

        Muutenkin voi auttaa ja tukea.

        Olla lähellä. Ei jätä yksin. Kuuntelee. Lohduttaa. Auttaa ja tukee prosessin aikana sillei että on läheisen tai ystävän elämässä myös silloin, kun on vaikeaa eikä vain silloin, kun kaikki on hyvin.

        Mitä on elämä ilman läheisiä tai ystäviä??

        Pelkkää typerää työtä.

        "Ihmiset ei välitä". Oikeasti välittää, pieni osa ei.


    • Anonyymi00003

      Tukee? Rahaako pummat? Surkuti-surkuti juttuja ei jaksa kuunnella. Tulee ihan hvetin raskas asetelma, jos suhde ei ole tasapuolinen.

      Rahaa ei tipu. Voi todeta, että ikävä kun sulle kävi noin. Riittääkö? 😉

      xLiner

    • Anonyymi00005

      Rahaa tulee heti sinulle mieleen???

      Annatte läheisen tai ystävän särkyä ja ette välitä lainkaan, kun toisella on paha olla?

      Ja tarvitsee apua ja tukea prosessin aikana ja sen jälkeen.

      Eikö läheinen tai ystävä muka voi tarvita muuta apua ja tukea kuin rahaa prosessin aikana ja sen jälkeen?

      Joku joka on lähellä. Joku joka kuuntelee. Auttaa kestämään prosessia ja sen jälkeen??

      Etkö tue ja auta ystävää prosessin aikana ja sen jälkeen? Millainen on ihminen, joka ei läheisiä ja ystävää tue ja auta kestämään prosessia?? Miksi ihmisen pitää kestää yksin?

      En puhunut rahasta, kun sanoin, että auttaa ja tukee läheisiä tai ystäviä!!

      Itse en jättäisi läheistä tai ystävää kestämään yksin koko prosessia ja sen jälkeen.

      Kyllä läheisistä ja ystävistä pitää välittää!

      Entä, jos sama tapahtuisi minulle?? Luuletko että läheiset ja ystävät tukisi ja auttaisivat, kun olen heille kääntänyt selkää, kun ovat tarvinneet apua ja tukea!

      • Anonyymi00016

        Tukea voi henkisesti; kuunnella, keskustella, neuvoa eli laittaa vettä hanhen selkään. Näin.
        Mutta ei tukija mikään pankki ole. Siihen vetoaminen, kiristäminen ja painostaminen ei ole avunpyyntö.
        Vilma


    • Anonyymi00007

      Jätät läheisen tai ystävän kestämään prosessia!

      Vain koska läheinen tai ystävä on tehnyt virheen, jonka takia joutuu prosessia kestämään.

    • Anonyymi00008

      Miksei ihmiset enää välitä läheisistä tai ystävistä?

      Mitä on elämä ilman läheisiä tai ystävää??

      Typerää työtä.

      Vain työtä eikä olisi läheisiä tai ystäviä.
      Olla vain työn jälkeen aina yksin.
      Kurja elämä on tuollainen.

    • Anonyymi00009

      Jos minun läheiset ja ystävät eivät välittäisi minusta lainkaan. En haluaisi heitä enää ikinä tuntea!!

      Vaikeassa tilanteessa sen näkee ketkä läheiset ja ystävät oikeasti välittää ja ketkä eivät!

      Mitä tekisin läheisillä ja ystävällä, jos eivät ole myls silloin elämästäni, kun minulla on paha olo!!!!!

    • Anonyymi00010

      Ei ole sellaisia läheisiä kenestä välittäisin.
      Jos joku "läheinen" tekee virheen, niin se lakkaa olemasta läheinen sillä hetkellä ja saa pärjätä ihan omillaan omien virheidensä kanssa.

      • Anonyymi00011

        Virheen. Kun on liikkunut ja on raiskattu.

        Virhe on siinä, että tekijä on voinut olla tuttu tai kaveri, johon ihminen on täysin luottanut ja uskaltanut hänen kanssaan liikkua ja käydä baarissa. Käydä kylässä miehellä ja mies hänellä kylässä ja ennen tekoa mies on ollut mukava ja kiltti ja eikä ikinä ole halunut seksiä. Nainen on luottanut mieheen täysin, kun tämä on puhunut, että ovat vain kavereita.

        Baarissa ei yksin voi käydä, kun juopot iskee.

        Mies ja nainen ovat sopine, että ovat vain kavereita, kun kummallakin on toinen jota yrittää tehdä mustasukkaiseksi jotta haluaa suhteeseen.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Virheen. Kun on liikkunut ja on raiskattu.

        Virhe on siinä, että tekijä on voinut olla tuttu tai kaveri, johon ihminen on täysin luottanut ja uskaltanut hänen kanssaan liikkua ja käydä baarissa. Käydä kylässä miehellä ja mies hänellä kylässä ja ennen tekoa mies on ollut mukava ja kiltti ja eikä ikinä ole halunut seksiä. Nainen on luottanut mieheen täysin, kun tämä on puhunut, että ovat vain kavereita.

        Baarissa ei yksin voi käydä, kun juopot iskee.

        Mies ja nainen ovat sopine, että ovat vain kavereita, kun kummallakin on toinen jota yrittää tehdä mustasukkaiseksi jotta haluaa suhteeseen.

        No, en olisi tuolla tavoin käyttäytyvän naisen kaveri, minulla ei ole mitään syytä olla.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Virheen. Kun on liikkunut ja on raiskattu.

        Virhe on siinä, että tekijä on voinut olla tuttu tai kaveri, johon ihminen on täysin luottanut ja uskaltanut hänen kanssaan liikkua ja käydä baarissa. Käydä kylässä miehellä ja mies hänellä kylässä ja ennen tekoa mies on ollut mukava ja kiltti ja eikä ikinä ole halunut seksiä. Nainen on luottanut mieheen täysin, kun tämä on puhunut, että ovat vain kavereita.

        Baarissa ei yksin voi käydä, kun juopot iskee.

        Mies ja nainen ovat sopine, että ovat vain kavereita, kun kummallakin on toinen jota yrittää tehdä mustasukkaiseksi jotta haluaa suhteeseen.

        Raiskatuksi tuleminen ei ole virhe. Eikä raiskaus ole virhe, vaan se on karsea rikos.

        - Sheena


    • Anonyymi00012

      Ei minuakaan kukaan ole tullut auttamaan. En minäkään mene sekaantumaan. Kai heillä on ystäviä joihin turvautua, minulla ei ole.

    • Anonyymi00013

      On niitä muitakin virheitä mitä elämässä tekee.

      Esimerkiksi väärä työpaikka.
      Väärä puoliso .

      Sotkenut väliaikaisesti rahatilanteen.

      Paha olo voi johtua väärästä työpaikasta.

      • Anonyymi00017

        Jostain syystä nuokaan virheet eivät nyt herätä yhtään sääliä minussa.


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Jostain syystä nuokaan virheet eivät nyt herätä yhtään sääliä minussa.

        No ei tässä mitään sääliä kukaan kaipaakka. Sääliä vääksyssä. Mutta tuskin meistä kukaan vääksystä on kotosin.

        Juu työpaikka voi olla raskas, mutta todennäkösesti työpaikkaa vaihtamalla joutuu vaan ojasta allikkoon. Vikaa on suomalaisessa johtamisessa, pitäs pikkuhiljaa perehtyä ruotsalaiseen malliin. Itekin oon aatellu vaihtaa johonkin opetushommaan. Mutta kun lapset loppuu ja opetuksesta leikataan, niin eipä voi.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Jostain syystä nuokaan virheet eivät nyt herätä yhtään sääliä minussa.

        Voihan olla ihmisiä, jotka hakeutuvat sellaisen läheisyyteen, mistä voisi hyötyä.
        Ei reilua tai rehellistä.
        Motiivi on itsekäs.
        Varsinkin, jos itse on sössinyt kaiken vaikkapa eron jälkeen.
        Vilma


    • Anonyymi00015

      Mitä o elämä ilman läheisiä ja ystäviä?

      Kurjaa.

      Yksin vain kotona työn jälkeen.

      • Juu töissä sitä on joskus purua suu täynnä. Ihan sakeenaan ilma purua täynnä. Just sellasta se elämä sitten on. Ykssin täällä pitää tulla toimeen.


    • Riippuu tilanteesta. Apua ja tukea on niin monenlaista.

      Ihanteellinen apu ja tuki mielestäni sitä, että kumpikin osapuoli auttaa ja tukee toinen toisiaan. Että ollaan yhdessä vahvempia.

      Sitten taas jos toinen vaan ottaa, mutta ei anna mitään takaisin, sitä kutsun tekohengittämiseksi. Ja varsinkin jos toinen sanoo että auta ja tue, mutta ei ota apua ja tukea vastaan, tilanne on mahdoton eikä toista voi auttaa ja tukea.

      Mielestäni auttaminen ja tukeminen ei ole lähtökohtaisesti sitä, että toista tekohengittää loputtomiin. Paras apu ja tuki on sitä, että toisen ohjaa oikeaan suuntaan esim. ohjaamalla toisen jonkin sortin ammattiauttajalle. Mutta loppupeleissä ihmisen on itsensä haluttava ottaa apu vastaan ja tehtävä itse se kova työ.

      En tiedä mikä tilanteesi on, mutta jos et keksi muuta, niin marssi päivystykseen ja sano että tarvitset apua.

      • Anonyymi00021

        "varsinkin jos toinen sanoo että auta ja tue, mutta ei ota apua ja tukea vastaan, tilanne on mahdoton eikä toista voi auttaa ja tukea."

        Juu, ja tuollainen tilanne on hyvin yleinen. Jos tosiaan pyytää "virheissään" apua , on ennen kaikkea itse osattava auttaa itseään.

        - Sheena


    • Anonyymi00018

      Kaikki nuoret miehet tekee virheitä esim sanoo naiselleen näytätpä nätiltä pussataanko niin saa nyrkin naamaansa

    • Anonyymi00019

      Minkä virheen hän on tehnyt? :) Oliko vikapano?

    • Anonyymi00020

      Kaikki tekee joskus virheitä, mutta niistä selviää usein ilman kenenkään apua.

      Joillekin sattuu ja tapahtuu pahaa, mutta se on eri asia kuin virheet. Eli olisi oikein hyvä, jos vähän avaisit millaisesta virheestä on kyse.

      - Sheena

    • Anonyymi00024

      Tietysti autan, se on luontevaa.
      Läheisiä autan jatkuvasti, mikä olisi tärkeämpää mitä läheisten hyvinvointi?

      AV

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe