Valitetaan, ettei esim vanhusten hoitokaitoksissa ole riittävästi henkilökuntaa. Jopa yhden vanhuksen syottäminen voi viedä tunnin tärkeää työaikaa. Meillä on satoja tuhansia työtöntä vapaan tuollaisiin avustaviin töihin vastikkeena tuille. Yölliseen valnontaankin heillä olisi käyttöä.
Työttömille olisi kaikenlaista puuhaa.
60
282
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ilman koulutusta ei voi hoitaa ketään. Eräällä paikka ku nalka eräs hampuudi syötti vanhuksia. Kävi silleen ett. Söi itse vanhusten ruuat, syötettävät jäivät nölissäön olemaan.
- Anonyymi00003
Ei ulkoiluttamiseen, syöttämiseen, pukemiseen koulutusta tarvita. Sinä varmaan tarvitsisit, kun vaikutat noin yksinkertaiselta.
- Anonyymi00009
Jep, helpostihan sitä kymmenen ihmisen ruoat syö.
- Anonyymi00014
Minä taas kuulin, että joku vei niiltä astiatkin.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Minä taas kuulin, että joku vei niiltä astiatkin.
Käteinen on ollut helposti katoavaa myös.
- Anonyymi00016
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei ulkoiluttamiseen, syöttämiseen, pukemiseen koulutusta tarvita. Sinä varmaan tarvitsisit, kun vaikutat noin yksinkertaiselta.
Oikeasti koulutusta tarvittaisiin vain harvoihin tehtäviin. Mutta hallitusten mielestä varmaan roskaämpärin tyhjentämiseenkin tarvittaisiin parin vuoden tutkinto.
- Anonyymi00023
Anonyymi00003 kirjoitti:
Minusta Suomessa ei kenellekään tarvitsisi maksaa palkkaa.
Sinäkin voisit tehdä ilman, mutta olisitko valmis?
Vastikkeella alkaisi poru vai mitä? - Anonyymi00032
Anonyymi00015 kirjoitti:
Käteinen on ollut helposti katoavaa myös.
Kyllä ja huonekalut. Niitäkin on kuulemma hävinnyt paljon.
- Anonyymi00034
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eläimiä syötetään. Vanhuksia ruokitaan. Pukeminenkin pitää tehdä vammat huomioiden.
- Anonyymi00036
Anonyymi00016 kirjoitti:
Oikeasti koulutusta tarvittaisiin vain harvoihin tehtäviin. Mutta hallitusten mielestä varmaan roskaämpärin tyhjentämiseenkin tarvittaisiin parin vuoden tutkinto.
Sehän siinä juuri on, kun mitään ei enää saisi tehdä ilman jotain lupia tai koulutuksia.
Ihmiset pystyisivät tekemään paljonkin vaikka tuollaisia "hanttihommia", eihän siihen paljoa vaadita, mutta kun aina on joku laki vastassa, kuka saa tehdä mitä, ja kuka ei.
Mennyt ihan järjettömäksi kaikki lait ja rajoitukset.
- Anonyymi00002
Työtä ois palkkaa ei haluta maksaa. Eikä mitään voi tehdä ilman koulutusta. Kokoomus haluais piika ja renki yhteiskunnan, orjatyötä 24 /7 kunnes kuolee nälkään.
- Anonyymi00004
"Kokoomus haluais piika ja renki yhteiskunnan"
Orpolla onkin hyvä piika Purrassa. - Anonyymi00006
Mikä tuossa on vaikeaa? Saat tukiaisia, olkoon se "palkka". Onko vaikea uhrata omaa "kallista aikaasi" vaikkapa jonkun vanhuksen syöttämiseen tai ulkoiluin? Tunti päivässä työtä. "Oikeita" töitä tehdään n 8tuntia päivässä, osa-aikasta vähempi.
- Anonyymi00020
Anonyymi00004 kirjoitti:
Orpolla onkin hyvä piika Purrassa.Jotkut puolueet haluaisivat perustaa jugend nuorisotyöjärjestön.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jotkut puolueet haluaisivat perustaa jugend nuorisotyöjärjestön.
Heil Purra?
- Anonyymi00024
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mikä tuossa on vaikeaa? Saat tukiaisia, olkoon se "palkka". Onko vaikea uhrata omaa "kallista aikaasi" vaikkapa jonkun vanhuksen syöttämiseen tai ulkoiluin? Tunti päivässä työtä. "Oikeita" töitä tehdään n 8tuntia päivässä, osa-aikasta vähempi.
No niin, minä vaihdan paikkaa kanssasi, sitten tämä ehdotuksesi kuulostaa loistavalta vai mitä?
- Anonyymi00037
Anonyymi00004 kirjoitti:
Orpolla onkin hyvä piika Purrassa.Kumpikohan tuossakinkin on talutusnuorassa...
- Anonyymi00039
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jotkut puolueet haluaisivat perustaa jugend nuorisotyöjärjestön.
Jaa, että järjestöjä.... ja vielä muka uusia, kun vanhoiltakin otetaan rahat ja tuet pois.
Järjestötoiminta on tärkeää monille ihmisille, ja jos sekin lopahtaa, niin kuinka niidenkin ihmisten käy ?
- Anonyymi00005
Yritykset lopettaa ja irtisanoo. Ei ole työttömien vika kun uutta työtä ei ole. Kansan edustsjat saa yli 7000€ kk, sopeutusrahaa ilman mitään velvollisuuksia. Rahaa saa pää oma tulojen lisäksi. Työttömiltä nyysitään viimeset hilut.
- Anonyymi00013
TTussa on ajatusfa. Tänä vuonna suomalaisen paperit taskussa työttömana uudistuksen myötä jotuu äkkiä pienistä lisätuloon viittavista seikoista jopa päivärahan maksuun vaikuttavaan tarkkailuun. Hullua vertailussa kansanedustajan soputusrahaan. Uudistettu menettely ei liity työnhakemisen suunnitelmaan aivan suoranaisesti. Kapenevan ohdakkeinen on suomalaisen työttömän tie.
Pieni eläkeläisiä on puolitoista miljoonaa ja lisää tulee ennen aikaisesti alle 65
Virkaa sijaistuksia yli miljoona ja lisää tulee.
Miljoona alaikäistä.
Ukuja maahanmuuttajia tulee jatkuvasti lisää. - Anonyymi00040
Monet työttömät myös hakevat todella ahkerasti töitä, ja siltikin heiltä leikataan jos vaikka mitä tukia ym., vaikka ei ole heidän oma vikansa edes, jos ei onnistu työllistymään.
- Anonyymi00007
y',' pm pmheö,a lim emsom åoy'' pööa raja ka sotyrm tyuä
- Anonyymi00008
🤣🤣🤣Miten onnistuit saamaan noin monta kirjoitusvirhettä yhteen tekstiin?
- Anonyymi00010
Droonivalvojaksi ei tartte koulutusta.
- Anonyymi00027
Ei ole maata eikä mantuja omistuksessa. Pelkkää kateutta työttömyyttä kohtaan tässä maassa.
Miksi pitäisi drooneja valvoa.
Ei kiitos ja näkemiin kun drooneja näkyy, revi siitä. - Anonyymi00058
Olin armeijassa it:ssä kyllä siellä.yritettiin kouluttaa ainakin alkeita varusmiehille.
- Anonyymi00011
Sillä lähihoito alalla on töitä ja kannattaisi mennä kynnelle kykenevien koska joskus sitä apua voi tarvita itsekin kun rajallista on elämä.
- Anonyymi00043
Lähihoitajaksikin tarvitaan koulutus. Kai moni ehkä alkaisikin hoitajaksi, jos se kävisi tuosta vain.
- Anonyymi00012
SDP estää työnteon jos ei ole koulutusta. Toisaalta kukaan ei halua maksaa palkkaa.
- Anonyymi00017
Siihen tarvitaan vuosien koulutus.
Ensimmäinen vuosi:
Tämä on lautanen: 🥣
Siihen voi laittaa erilaisia ruokia: 🧆🥦🥕
Toinen vuosi:
Nämä ovat ruokailuvälineitä: 🍴🥄
Niillä nostellaan lautaselle aseteltua ruokaa asiakkaan suuhun.
Kolmannella vuodella käsitellään juomia, juomalaseja ja kahvikuppeja.. - Anonyymi00018
Oli lukuja ilmoitettu että Ruotsissa on puoli miljoonaa miljonäärin!
ja että Suomessa on saman verran puoli miljoonaa työtöntä! - Anonyymi00019
Pitää pikkukakaroidenkin vahtimiseen olla koulutus. Joku jos syöttää vanhusta ja vanhus tukehtuu ruokaan kuka vastaa. Joku ulkoiluttaa vanhusta ja vanhus kärventyy auringossa tai paleltuu pakasessa kuka vastaa.
- Anonyymi00029
Vanhus voi saada jonkun sairaskohtauksenkin yllättäen, oma isäni menetti yllättäen tajunnan hoitokodissa ja kaatui suoraan lattialle, hoitaja huolehti heti isälle apua ja hänet käytettiin päivystyksessä kuvattavana. Vanhustenhoidossa on suotavaa olla ammattitaitoisia hoitajia huolehtimassa vanhuksista, omaiset voi halutessaan käydä ulkoiluttamassa omia läheisiään ja auttelemassa ruokailussa jne...
- Anonyymi00044
Koulutettu joutuu varmaa myös vastuuseen, jos hoidokille sattuu jotakin ikävää.
- Anonyymi00052
Totta ettei esim.kouluavustaja voi yksinään valvoa lapsia koulun välitunneilla, itse kouluavustajana ollessani vahdin yhdessä koulussa yksin lasten perään välitunneilla, opettajat olivat sisällä, kun menin toiseen kouluun kouluavustajaksi, siellä sanottiin ettei missään nimessä avustajaa voi yksin jättää lapsia vahtimaan, opettajat oli kuitenkin vastuuhenkilöitä.
- Anonyymi00021
Yksityiset hoivafirmat vastustavat ilmaista työvoimaa. Ei sellaista saa käyttää, se on liian suuri kilpailuetu.
- Anonyymi00025
Miten niin ILMAISTA. Työntekijät ne vastustaa. Miksi kenellekkään naksettas 2000 jos tehtävään saadaan 1000 eurollakin henkilö tekemään sosiaalitukia vastaan.
- Anonyymi00031
Anonyymi00025 kirjoitti:
Miten niin ILMAISTA. Työntekijät ne vastustaa. Miksi kenellekkään naksettas 2000 jos tehtävään saadaan 1000 eurollakin henkilö tekemään sosiaalitukia vastaan.
Jos ruvettaisiin käyttämään työttömiä hoivapaikoissa tekemässä tiettyjä työtehtäviä, niin pikkuhiljaa homma menisi siihen, ett niillä työttömillä teetettäisiin sellasta työtä mihin tarvittaisiin hoitajia, hoivapaikka rupeaisi vähentämään oikeita hoitajia ja pyörittäisi toimintaa ilmaisilla työttömillä.
- Anonyymi00022
ALOITTAJA SINÄ VOIT NÄYTTÄÄ ESIMERKKIÄ!
ILMAN PALKKAA ! - Anonyymi00026
Semmoiseen laitokseen voisi ottaa nuorempiakin asumaan , tavallaan puoli hoitoon mutta nämä kun vielä johonkin pystyy ,auttavat siellä, sitten kun vanhenevat, he ottaa huoneen mikä oli vanhuksella ja omaan nuoren huoneeseen tulee uusi työntekijä tilalle. . ?
Huippu idea.- Anonyymi00028
Työntekijät siis asuisi , se lisäisi turva ym varmuutta,
työntekijällä pitäs olla asteen parempi huone ja ovi lukko jotain lisuketta ,
siitä sitten kun olisi siis suora siirtymä hoitopuolelle niukemman varustelun huoneeseen kun aika koittaa.
Tämä olisi etevää ihmisten kierrätystä.
Samaan laitokseen myös krematorio? - Anonyymi00045
Väittävät että sekään ei ole ilmaista, vaan siihen menee rahaa.
- Anonyymi00046
Anonyymi00028 kirjoitti:
Työntekijät siis asuisi , se lisäisi turva ym varmuutta,
työntekijällä pitäs olla asteen parempi huone ja ovi lukko jotain lisuketta ,
siitä sitten kun olisi siis suora siirtymä hoitopuolelle niukemman varustelun huoneeseen kun aika koittaa.
Tämä olisi etevää ihmisten kierrätystä.
Samaan laitokseen myös krematorio?Mä voisin oikaista suoraan sinne krematorioon, olisi ehkä helpompaa. Ja tulisi kai halvemmaksikin, ettei tule liikaa kuluja.
- Anonyymi00030
Myös viestiketjun aloittajalle voisi opettaa oikein kirjoitusta.
- Anonyymi00035
Aloittajalle hoitaja suoraan kadulta. Voi tulla rumaa jälkeä, mutta mitäs siitä. Vaikkapa lääkevirhe ja kirjausvirhe. Vaipat väärinpäin ja sitä rataa.
- Anonyymi00038
Ketjun aloittaja on joku viisastelija.
- Anonyymi00041
Apostoli Paavali: "Orjein on toteltava isäntiään." Nähtävästi osa haluaisi palauttaa orjuuden onhan hallituksessa porukkaa, minkä mielestä Raamatun sana on laki.
- Anonyymi00042
Hallitus on estänyt työttömiltä kaiken mahdollisen tekemisen.
- Anonyymi00048
Ei pimeen työn tekemistä kumminkaan.
- Anonyymi00047
Paska-housu-hallitus.
- Anonyymi00053
Maailma on kuulkaas jo niin valmis, että suomalaisten työtä ei tarvita tai se ei enää kelpaa..Viisaammat tekevät vähät työt.
- Anonyymi00054
Suomi on huono pelaamaan maailman markkinoilla
koska Suomalaiset edustelijat ovat yleisesti epävarmoja
mielistelijöitä! - Anonyymi00055
Suomi on huono pelaaja kansainvälisillä markkinoilla
koska Suomalaiset edustelijat ovat yleisesti epävarmoja
mielistelijöitä. - Anonyymi00056
Luuseri on Loser isolla L'ällä!
L! - Anonyymi00057
Mä oon ollut työttömänä pitämässä seuraa vanhuksille.
- Anonyymi00063
Pieraisen aina huvikseni
- Anonyymi00059
Suomi on se Isolla L'ällä!
- Anonyymi00060
Pitää kirjata tämä ylös että kun olet itse tätä vailla voimme palkata kadulta jonkin kuutamokävelijän sinua ruokkimaan.
- Anonyymi00061
Vanhusten hoidossa pulaa ja työttömiä 300 000.
Ja lekkerinpelaajia vielä enempi. Laiskoja ukkoja ja akkoja jokapaikka täynnä.
Ei pidä puhua mistään työvoimapulasta.
Grahn-Laasonen kotioville hommaa viinaa, miksi ei tuomita linnaan työvoiman turmelemisesta ja terveyden.- Anonyymi00062
Totta kommentoit.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181