Yhteisöveroalella rahaa pankeille hyvä veli systeemillä

Anonyymi-ap

Kopra ihmettelee, miksi yhteisöveroale arvostellaan oppositiosta.
- yhteisöveroalella pankit saavat 140 miljoonaa ilman yhdenkään työpaikan luomista. Tätä ei Kokoomus ymmärrä, vaikka Harkimokin sen selitti. Tietty Katainen (kok.) pankkikonsernin yhteiskuntavaikuttaja johtajan hieroo käsiään
- kun on käytössä miljardi rahaa (mikä siis menetetään tulomenoina), eikö olisi järkevää kohdentaa se työpaikkojen luontiin ja kasvuun? Ei mene perille. Miksi? Ks. ed. kohta.

Tässä peitelläänkö hyvä veli jutut oppositiota haukkumalla.

17

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loistavaa jos pankit vaurastuvat, kohta ne voivat lainoittaa valtionkin, jolloin korkorahat jäävät kotimaahan! Todella hyvä idea!

      • Anonyymi00001

        Ei pankit jostain kumman syystä halua lainoittaa valtiota.


      • Anonyymi00003

        Osinkoina voitot valuvat ulkomaille.


      • Onhan sinulla tämän tästä kaikenlaisia "älynväläyksiä", mutta tämä on kyllä ehdottomasti ihan kärkipäässä. Siis sinusta on loistavaa, kun valtio antaa pankille rahat, jotta pankki voii antaa valtiolle lainaa. Eikö tämä pätisi yleisemminkin. Velvoitettaisiin kansalaisetkin lahjoittamaan pankille rahaa, jotta pankki voisi sitten myöntää lainan tarpeessa olevalle lainaa.

        Toiivotaan nyt kuitenkin, ettei kyky-Kokoomuksen talousviisaudet ole ihan vielä sinun tasollasi.


      • Korkorahoistakin vain osa jää kotimaahan. Nordean 30 suurimman omistajan joukossa on vain muutama kotimainen kuten eläkeyhtiöt Ilmarinen ja Varma. Muut ovat amerikkalaisia ja pohjoismaisia sijoitusyrityksiä. Se tarkoittaa ulkomaalaisten omistajien osalta sitä, että osingot menevät ulkomaille niiden osalta viimeistä ropoa myöten ja verotuskin riippuu maiden välisistä lähdeverosopimuksista, joissa Suomi myöntää vähintään samat saajamaalle kuin nämä Suomelle. Amerikkalaiset ovat yleensä lähdeveroista vapaat.

        Elii "mainio" idea tämäkin sinulta siirtää rahaa suomalaiselta veronmaksajalta ulkomaille ilman mitään vastiketta.


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Osinkoina voitot valuvat ulkomaille.

        Ulkolainen saa meiltä osinkoja vain, jos on sijoittanut tänne osinkoihin nähden valtavan summan rahaa. Tuokin edellyttää, että se yritys on tehnyt positiivista tulosta. Jos sijoitat vaikka vaatimattomat 100'000€ Suomen teollisuuteen niin muutama tonni vuodessa osinkoja on kohtuu kiitos siitä, että saamme käyttää sitä pääomaa yrityksen toiminnassa! Vai jaatko sinä miljooniasi noin vaan ilman vastapalveluita?

        Kannattaa muistaa kateuksissaankin jotta vain tuloksesta voidaan maksaa osinkoja eli konkurssikypsä yritys ei niitä maksa!


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Osinkoina voitot valuvat ulkomaille.

        Ulkolainen saa meiltä osinkoja vain, jos on sijoittanut tänne osinkoihin nähden valtavan summan rahaa. Tuokin edellyttää, että se yritys on tehnyt positiivista tulosta. Jos sijoitat vaikka vaatimattomat 100'000€ Suomen teollisuuteen niin muutama tonni vuodessa osinkoja on kohtuu kiitos siitä, että saamme käyttää sitä pääomaa yrityksen toiminnassa! Vai jaatko sinä miljooniasi noin vaan ilman vastapalveluita?

        Kannattaa muistaa kateuksissaankin jotta vain tuloksesta voidaan maksaa osinkoja eli konkurssikypsä yritys ei niitä maksa!


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Osinkoina voitot valuvat ulkomaille.

        Ulkolainen saa meiltä osinkoja vain, jos on sijoittanut tänne osinkoihin nähden valtavan summan rahaa. Tuokin edellyttää, että se yritys on tehnyt positiivista tulosta. Jos sijoitat vaikka vaatimattomat 100'000€ Suomen teollisuuteen niin muutama tonni vuodessa osinkoja on kohtuu kiitos siitä, että saamme käyttää sitä pääomaa yrityksen toiminnassa! Vai jaatko sinä miljooniasi noin vaan ilman vastapalveluita?

        Kannattaa muistaa kateuksissaankin jotta vain tuloksesta voidaan maksaa osinkoja eli konkurssikypsä yritys ei niitä maksa!


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Osinkoina voitot valuvat ulkomaille.

        Ulkolainen saa meiltä osinkoja vain, jos on sijoittanut tänne osinkoihin nähden valtavan summan rahaa. Tuokin edellyttää, että se yritys on tehnyt positiivista tulosta. Jos sijoitat vaikka vaatimattomat 100'000€ Suomen teollisuuteen niin muutama tonni vuodessa osinkoja on kohtuu kiitos siitä, että saamme käyttää sitä pääomaa yrityksen toiminnassa! Vai jaatko sinä miljooniasi noin vaan ilman vastapalveluita?

        Kannattaa muistaa kateuksissaankin jotta vain tuloksesta voidaan maksaa osinkoja eli konkurssikypsä yritys ei niitä maksa!


      • Anonyymi00004
        YXKAXEX kirjoitti:

        Ulkolainen saa meiltä osinkoja vain, jos on sijoittanut tänne osinkoihin nähden valtavan summan rahaa. Tuokin edellyttää, että se yritys on tehnyt positiivista tulosta. Jos sijoitat vaikka vaatimattomat 100'000€ Suomen teollisuuteen niin muutama tonni vuodessa osinkoja on kohtuu kiitos siitä, että saamme käyttää sitä pääomaa yrityksen toiminnassa! Vai jaatko sinä miljooniasi noin vaan ilman vastapalveluita?

        Kannattaa muistaa kateuksissaankin jotta vain tuloksesta voidaan maksaa osinkoja eli konkurssikypsä yritys ei niitä maksa!

        No, valtio lisää osinkoja ilman mitään vastiketta. Se tuntuu olevan tärkeää. Siihen menee MILJARDI.

        Olisi hyvä, että hallitus tukisi työpaikkojen luomista, niin puheet ja teot vastaisivat toisiaan, eikä homma jäisi hyvä veli touhuksi.


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Osinkoina voitot valuvat ulkomaille.

        Ulkolainen saa meiltä osinkoja vain, jos on sijoittanut tänne osinkoihin nähden valtavan summan rahaa. Tuokin edellyttää, että se yritys on tehnyt positiivista tulosta. Jos sijoitat vaikka vaatimattomat 100'000€ Suomen teollisuuteen niin muutama tonni vuodessa osinkoja on kohtuu kiitos siitä, että saamme käyttää sitä pääomaa yrityksen toiminnassa! Vai jaatko sinä miljooniasi noin vaan ilman vastapalveluita?

        Kannattaa muistaa kateuksissaankin jotta vain tuloksesta voidaan maksaa osinkoja eli konkurssikypsä yritys ei niitä maksa!


      • Anonyymi00005

        Röh röh ja minä en maksa vaipoistani mitään koska SS sosialistihallitus pisti ne aikoinaan yhteiskunnan maksettavaksi KRUIIIIK !!!


      • Anonyymi00007

        Paljon yhteisöveroale kannustaa sijoittamaan? Etenkin kun seuraava hallitus todennäköisesti palauttaa sen normaaliin Pohjoismaiseen ja Eurooppaleiseen tasoon?

        Jos kohdennettaisiin investointitukea työpaikkoja luoviin investointeihin ja tutkimukseen, olisi se paljon järkevämpää.

        Hallituksen tavoite työpaokoista on unohtunut. Orpo puhui hallituksen onnistumisesta ja jätti yhteisöveroalen puheesta pois, koska se ei kestä päivänvaloa. Kyseessä näyttää olevan kaljakaverin työpaikan hyvä veli tuki.


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Osinkoina voitot valuvat ulkomaille.

        Ulkolainen saa meiltä osinkoja vain, jos on sijoittanut tänne osinkoihin nähden valtavan summan rahaa. Tuokin edellyttää, että se yritys on tehnyt positiivista tulosta. Jos sijoitat vaikka vaatimattomat 100'000€ Suomen teollisuuteen niin muutama tonni vuodessa osinkoja on kohtuu kiitos siitä, että saamme käyttää sitä pääomaa yrityksen toiminnassa! Vai jaatko sinä miljooniasi noin vaan ilman vastapalveluita?

        Kannattaa muistaa kateuksissaankin jotta vain tuloksesta voidaan maksaa osinkoja eli konkurssikypsä yritys ei niitä maksa!


      • Anonyymi00008
        mielipidepankki kirjoitti:

        Onhan sinulla tämän tästä kaikenlaisia "älynväläyksiä", mutta tämä on kyllä ehdottomasti ihan kärkipäässä. Siis sinusta on loistavaa, kun valtio antaa pankille rahat, jotta pankki voii antaa valtiolle lainaa. Eikö tämä pätisi yleisemminkin. Velvoitettaisiin kansalaisetkin lahjoittamaan pankille rahaa, jotta pankki voisi sitten myöntää lainan tarpeessa olevalle lainaa.

        Toiivotaan nyt kuitenkin, ettei kyky-Kokoomuksen talousviisaudet ole ihan vielä sinun tasollasi.

        Eihän valtio anna rahaa pankille jos se verottaa vähemmän! Sehän on pankin rahaa alkujaankin, pankki on sen toimillaan ansainnut! Valtiolla ei edes ole rahaa mitä antaa kenellekään, kai nyt sen jo olet huomannut?

        Jos nyt olet eri mieltä, niin kerro missä on se valtion kassa, josta sitä rahaa jaettaisiin?


      • Anonyymi00008
        YXKAXEX kirjoitti:

        Ulkolainen saa meiltä osinkoja vain, jos on sijoittanut tänne osinkoihin nähden valtavan summan rahaa. Tuokin edellyttää, että se yritys on tehnyt positiivista tulosta. Jos sijoitat vaikka vaatimattomat 100'000€ Suomen teollisuuteen niin muutama tonni vuodessa osinkoja on kohtuu kiitos siitä, että saamme käyttää sitä pääomaa yrityksen toiminnassa! Vai jaatko sinä miljooniasi noin vaan ilman vastapalveluita?

        Kannattaa muistaa kateuksissaankin jotta vain tuloksesta voidaan maksaa osinkoja eli konkurssikypsä yritys ei niitä maksa!

        Kiukutteli tämä järjestelmä tuon viestin lähettelyssä. Yritin moneen kertaan ja näyttää lopulta menneen sitten useamminkin, joten valitan jos tuntuu toistolta!


    • Anonyymi00010

      Kopra haukkuu yhteisöveroalen vastustajia jättäen perustelematta yhteisöveron alentamista ja mitä sillä saa.

      Muistuttaa kovasti narsistista toimintatapaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe