Olen "keskivertoinsinööri" ja omistelen tätänykyä Volvo V70 sedanin. Olen seurannut mielenkiinnolla tämän palstan kirjoittelua Ladoista puolesta ja vastaan samalla, kun olen seurannut naapurini, noin parivuotiaan Lada 110 omistamista.
Vaikka en tälle palstalle saisi kirjoittakkaan, ajattelin rohkaista mieleni ja rikkoa tätä "lakia". Lada 110 kiinnostaa, eli millaiset ihmiset sitä ajavat, miksi se on niin halveerattu ja taas toisaalla niin tunnekuohuja herättävä.
En ole Lada -naapurini kanssa juurikaan hänen ajokistaan keskustellut, vaikka muuten onkin paljon juteltu. Naapurini vaikuttaa ihan tavalliselta keskiluokkaiselta perheelliseltä, eikä millään muotoa nk. "aatteen mieheltä", jollaisiksi Lada -kuskit usein mielletään.
Kiinnostuin asiasta niin paljon, että kävin tuossa päivänä eräänä paikallisessa Delta autossa koeajamassa Lada 112 -mallin. Myyjä suhtautui koeajopyyntööni jotenkin vaivautuneesti, haki kuitenkin avaimet pihalla könöttävään koeajoyksilöön ja tuli opastamaan vielä ajonestolaitteen käytössä. Ehkä kuitenkin Fiatin tai Alfan esittely olisi ollut hänelle mieluisampaa??? Ajokorttiakaan hän ei kysynyt nähtäväksi, kuka nyt Ladaa varastaisi.
Päällisin puolin Lada 112 HB näytti varsin asialliselta kokonaisuudelta, mikään ei ärsyttänyt. Kuskin pukille istahtaminenkaan ei tuottanut sen suurempaa kulttuurishokkia, vaikka interiöörin etuosa olikin Volvon jälkeen jotenkin "resuisen" oloinen. Oven sulkeminen aiheutti kaikuvan, metallisen "klontsahduksen" joka pani epäilemään, pysyykö se ajossa paikoillaan. No, sulkeutui se silti.
Pakollisten ajonestolaitteen ja valvontayksikön kilkuttelujen säestämänä käänsin virta-avaimesta ja johan värähti. Volvon kuiskaavaan käyntiin verrattuna saanen sanoa, että värinöitä oli jonkin verran. Mutta moottori käynnistyi laakista.
Vaihteet olivat peruutusta lukuun ottamatta täsmällisen oloiset, vaikkakin vaihdekeppi lotkui pari senttiä vaihteen ollessa kytkettynäkin. Mutta vaihteisto toimi muuten hyvin.
Taajama-ajossa merkille pantavaa oli tehostamattoman ohjauksen raskaus, suuri kääntöympyrä ja paljon poljinvoimaa vaativat jarrut. Eipä Ladaa kaupungissa ilokseen pyörittele.
Tilanne muuttui maantielle siirryttäessä. Ohjaus tuntui napakalta ja täsmälliseltä. Toki ajomelua oli Volvoon verrattuna enemmän, eikä kiihtyvyys pienemmästä moottorista johtuen likikään samaa luokkaa. Mutta muuten Lada kulki sallittuja maantienopeuksiamme varsin vaivattomasti.
Huomionarvoisaa oli, että korin ilmanvastus tuntui olevan kohdallaan. Se suhisi erittäin vähän ajoäänien muodostuessa lähinnä rengaskohinasta ja moottorin värinöistä tietyllä kierrosnopeudella. Pieni lisä-äänieristys ja moottorin parempi tasapainoitus tekisivät ihmeitä.
Samoin on laita yleisessä viimeistelyssä, korin ja verhoilun sovituksissa yms. Kojetaulun natinat kuoppaisella tiellä vähenisivät varmasti tuntuvasti pehmeämpiä muovilaatuja käyttämällä.
Palasin koejolta ristiriitaisin tuntein. Koeajon perusteella Ladassa on kyllä ainesta perusperus -autoksi, vaikka kaikki on tehty vähän sinne päin. Volvolla ajamaan tottuneena Ladassa hirvittää kaikki, mutta toisaalta......
En nyt ota kantaa tämän enempää Ladan puutteisiin kuten puuttuviin ABS -jarruihin, Airbageihin, ajotietokoneisiin ym, ym.
Haastattelin vielä myyjää ennen poislähtöäni. Sain kuulla, että ajokkiin saa erittäin edullisesti lisävarusteina mm. aluvanteet, sähkölasit eteen ja taakse, sähkösäätöiset peilit, lämmitettävät etuistuimet, ilmastoinnin jne ja että sen keskikulutus sijoittui 7.5 l/100 km tienoille. Halutessaan siis saattoi tilata sen hintaisen ja tasoisen ajokin, kuin haluaa.
Lopuksi se hinta! Perus HB:n saa n. 10 000 eerolla, sedanin n. 11 000 ja farkun n.12 000. Noissa hintaluokissa ei juuri kilpaijoista ole tungosta ja tuolla hintaa saa kuitenkin varsin asiallisen, täyskokoisen uuden kulkupelin.
Toki tuolla rahalla saa monenlaista käytettyäkin, mutta ne alkavat olla jo väistämättä vuosia vanhoja ja kymmeniä-, ellei satojatuhansia ajettuja, joten korjaus- ja huoltokuluja niihinkin pakosti tulee.
Volvoni hinnalla saisi KOLME Lada 112 HB:iä. Toki Volvo on ajoltaan ja ominaisuuksiltaan aivan eri planeetalta, mutta onko se myös kolme kertaa parempi, kun ajatellaan tavallista arkiajoa...?
Koeajo ja tutustuminen Ladaan antoi ainakin meikäläiselle ajattelemisen aihetta. En kyllä ostaisi sellaista itselleni ja ohitan sellaisen edelleen, kun se ajelee kaikessa rauhassa rajoitusten mukaan, mutta nyt eri ajatuksella.
Enää se ei ole pelkkä köyhien tientukko, vaan varmastikkin tarvitsijalleen hyödyllinen ajokki superhalpoine hintoineen, kohtuuhyvine sisätiloineen, edullisine huoltoineen ja kohtuullisine polttoainekulutuksineen.
Nämä olivat siis meikäläisen kokemusia!
Koeajoin Lada 110:nen
47
26563
Vastaukset
- autoteknikko
Pitäisi ehkä verrata samaan hintaluokkaan , muissa merkeissä on valinnan varaa paremmin.
Korjaukset ovat myös erihintaisia , yksilökohtaisia eroja on paljon.
Ehkä myös mökkitie voi olla haaste , josta toiset eivät selviä. - Koccu
Söitkö niitä sieniä paljonkin?
- Arska Tahtaalta
Huonosti herra "keskivertoinsinööri" Volvonsa tuntee!
Uskon kyllä että hän on ajanut 112 ladalla ja saattaa jopa omistaakin sellaisen, sen verran hyvin hän ko auton ominaisuudet/omituisuudet tuntee.
Mutta voin kertoa "keskivertoinsinöörillemme", ettei Volvon V70 sarjassa ole sedan mallia!
Kaikki V70-sarjan, kuten myös V40, V50 ja V90 mallit ovat farmari-malleja. Lieneekö kirjain V sitten tarkoittavan varianttia.
Sedan mallit ovat S kirjaimella alkavia, kuten S40, S60, S70, S80 ja S90
Keksi ensi kerralla parempi provo.- Arska Tehtaalta
Että halvin Volvo V70 ei ole hinnaltaan kolminkertainen ladaan verrattuna, vaan nelinkertainen.
- Volvo V70
Arska Tehtaalta kirjoitti:
Että halvin Volvo V70 ei ole hinnaltaan kolminkertainen ladaan verrattuna, vaan nelinkertainen.
Sorry nyt hirveästi, mutta olet täysin oikeassa: AUTONI ON FARMARI!!! Aloittaessani edellistä tekstiäni, aloitin kirjoittamalla lausetta koskien Lada 110 sedania. En ollut juttuni alkuun tyytyväinen, joten deletoin sanoja pois, aloitin lausetta uudelleen ja siksi tekstiin jäi kummittelemaan tuo sana "sedan", eikä sitä tullut korjattua, kuten ei myöskään jutun otsikkoa, jossa lukee: "Lada 110" vaikka tosiasaiassa ajoin Lada 112 HB:tä
Mitä hintaan tulee, vedin hieman matalaa profiilia arvioidessani, kuinka monta Ladaa yhden V70:nen hinnalla saisi. Molempien hintaan kun vaikuttaa varustelutaso, niin Ladassa kuin Volvossakin. Arvioni oli siis vain suuntaa-antava, enkä arvannut jonkun takertuvan siihen noinkin orjallisesti.
Luin tuossa muitakin kirjoitukseeni tulleita kommentteja ja hämmästyin! Mitähän provosoivaa olin kirjoittanut? Olen nyt kokeillut ko. ajoneuvoa ja kertonut siitä koeajolla saamani omat kokemukseni. Niissä ei mielestäni ollut käsittääkseni mitään loukkaavaa, näillä palstoilla lukee usein paljon pahempaakin tekstiä ja aivan kiusalla kirjoitettua.
Selvennykseksi voinen kertoa, etten kirjoittele tätä episodia lukuun ottamatta muitten merkkien palstoille. Tiedän millä itse arkenani ajelen ja että olen todellakin koeajanut Lada 112 HB:n silkasta mielenkiinnosta ajokkiin.
Verisesti loukatuille anteeksipyyntö, pahoitteluni kommenteissani olleisiin huolimattomuus -asiavirheisiin ja kaikille oikein hyvää kesän jatkoa! - Topi
Volvo V70 kirjoitti:
Sorry nyt hirveästi, mutta olet täysin oikeassa: AUTONI ON FARMARI!!! Aloittaessani edellistä tekstiäni, aloitin kirjoittamalla lausetta koskien Lada 110 sedania. En ollut juttuni alkuun tyytyväinen, joten deletoin sanoja pois, aloitin lausetta uudelleen ja siksi tekstiin jäi kummittelemaan tuo sana "sedan", eikä sitä tullut korjattua, kuten ei myöskään jutun otsikkoa, jossa lukee: "Lada 110" vaikka tosiasaiassa ajoin Lada 112 HB:tä
Mitä hintaan tulee, vedin hieman matalaa profiilia arvioidessani, kuinka monta Ladaa yhden V70:nen hinnalla saisi. Molempien hintaan kun vaikuttaa varustelutaso, niin Ladassa kuin Volvossakin. Arvioni oli siis vain suuntaa-antava, enkä arvannut jonkun takertuvan siihen noinkin orjallisesti.
Luin tuossa muitakin kirjoitukseeni tulleita kommentteja ja hämmästyin! Mitähän provosoivaa olin kirjoittanut? Olen nyt kokeillut ko. ajoneuvoa ja kertonut siitä koeajolla saamani omat kokemukseni. Niissä ei mielestäni ollut käsittääkseni mitään loukkaavaa, näillä palstoilla lukee usein paljon pahempaakin tekstiä ja aivan kiusalla kirjoitettua.
Selvennykseksi voinen kertoa, etten kirjoittele tätä episodia lukuun ottamatta muitten merkkien palstoille. Tiedän millä itse arkenani ajelen ja että olen todellakin koeajanut Lada 112 HB:n silkasta mielenkiinnosta ajokkiin.
Verisesti loukatuille anteeksipyyntö, pahoitteluni kommenteissani olleisiin huolimattomuus -asiavirheisiin ja kaikille oikein hyvää kesän jatkoa!Luulisi sitä paremmankin selityksen keksivän...
Koeajaa HB:n, kirjoittaa kuitenkin sedanista ja vielä sekoilee merkeissäkin. Juupa juu ...
Myöntäisit vaan reilusti että oli keksitty juttu. Sama se vaikka et myöntäisikään, uskottavuus on kuitenkin jo mennyt. - Iigor
Topi kirjoitti:
Luulisi sitä paremmankin selityksen keksivän...
Koeajaa HB:n, kirjoittaa kuitenkin sedanista ja vielä sekoilee merkeissäkin. Juupa juu ...
Myöntäisit vaan reilusti että oli keksitty juttu. Sama se vaikka et myöntäisikään, uskottavuus on kuitenkin jo mennyt.Mää luin noi edelliset jutut kanssa ja totesin että ehkä ton volvohepun juttu oli keksitty, mutta en oikeen käsitä, mikä siinä porukkaa närästi. Ittelläni on ollu jo neljättä vuotta tommonen uuskorinen farmariladukka ja mää voin kyllä allekirjottaa ihan noi ton tyypin koeajokokemukset. sähkövikaa on pientä ollu maadotuspropleemaa ja silleen. Muoviosat on ollu hauraita, erilaisia korvakkeita on menny poikki ja murtunu kojelaudan osat nitisee ja natisee kuoppasilla teillä ja semmosta
se on muuten ihan sama koeajaako hatsbakin, seedanin ja farkun. ne on ihan samanlaisia ajaa kaikki. Ja joka ei usko tätä mun juttuu tai ton volvohepun kirjotusta niin menköön koeajaan semmosen jossain niin huomaa kyllä - Dave_From_Sheffield
V=Versality=Monipuolisuus.
- Tervahjo
Iigor kirjoitti:
Mää luin noi edelliset jutut kanssa ja totesin että ehkä ton volvohepun juttu oli keksitty, mutta en oikeen käsitä, mikä siinä porukkaa närästi. Ittelläni on ollu jo neljättä vuotta tommonen uuskorinen farmariladukka ja mää voin kyllä allekirjottaa ihan noi ton tyypin koeajokokemukset. sähkövikaa on pientä ollu maadotuspropleemaa ja silleen. Muoviosat on ollu hauraita, erilaisia korvakkeita on menny poikki ja murtunu kojelaudan osat nitisee ja natisee kuoppasilla teillä ja semmosta
se on muuten ihan sama koeajaako hatsbakin, seedanin ja farkun. ne on ihan samanlaisia ajaa kaikki. Ja joka ei usko tätä mun juttuu tai ton volvohepun kirjotusta niin menköön koeajaan semmosen jossain niin huomaa kylläJos Ladan hinnalla saisi Volvon laatua, ei kai kukaan ostaisi Volvoja. Ladohajan sitä ostettaisiin.
- kisälli harjoittelij
ei tää meidän "insinööri" näköjään tiedä millä hän ajaa.
Alkuun se oli V70 Sedan, mutta huomauttelujen jälkeen hän huomasikin sen olevan Farkku Volvo. Kummasti on autokauppias päässyt kusettamaan. Myynyt asiakkaalle Sedanin, joka nyt illan hämyssä tarkastettaessa osoittaui kuitenkin Farkuksi.
Volvo taitaa tarkoittaa tuolla V:llä Vagonia, kun taas volkkari käyttää tuota Variantia.
Taitaa tuo meidän insinööri olla kuitenkin se "naapurin" mies, eli ajelee itse Lada 112 SedanHBFarmarilla punalippu kauniisti peruutuspeilissä lepattaen.
Olisikohan tämä insinöörimme kuitenkin dipl.ins. Jos vaikka todistuksen olisi lukenut väärin.
Miksi muuten insinöörillä on herneen kokoiset aivot????????????????
Ne on sateessa turvonneet!
- isoisä48
Et taida olla keskiverto insinööri.
Ajattelet kuin amispoika.
Kirjoitat kuin olisit kateelinen muille.
Olisiko sinulla peiliä, kannattaisi katsoa siihen ja ajatella.
Keskivertoinsinöörillä on
-parempi käytös
-perhe
-Volvo - isoisä48
Miksi kirjoittelt tämänlaisia,
hieman eri nimimerkillä
useilla palstoilla.
Luuletko että keskiverto insinööri kulutta kesäänsä niin.- on palsta missä
käsitellään salaliittoteoriat.
- ottaa
oppia muutkin ja kokeilla vaikka vaan mielenkinnosta.
- ladari
Huonosta Volvo-tuntemuksestasi huolimatta voin allekirjoittaa Lada 110 koeajokokemuksesi. Käytettynä ostetulla 110 farkulla on tullut itse köröteltyä nyt 20tkm ja kokemukset on hyvin samankaltaiset. Tosin 110 on meluisampi kuin mitä mainitset. Luulisi Volvon omistajan moittivat Ladan pumpulipenkkejä.
Missäs Delta-Autossa antavat 110:n koeajoon? Moista ei ainakaan tehdä paikallisissa Deltoissa.
Kyllähän 110 on kova ruostumaan ja kaikki sähkövarusteet tuntuvat menevän rikki, jos se vain käytännössä on mahdollista. Köyhän miehen auton paras ominaisuus on pieni bensan kulutus.- miehen teon
Vielä kun myyt Volvon, ostat tuliterän Ladan ja
vielä jää rutkasti hilloa pröystilyyn,
niin kyllähän naapureita ja työkavereita
kadehdittaa.
- Vekkeli
Unohdit kertoa vaihtaneesi sen V70 Sedanisi kolmeen Lada 112:n.
- Osku54
...ohitan sellaisen edelleen, kun se ajelee...RAJOITUSTEN MUKAAN...
- Ladaileva
Ajeletko silmät kiinni vai etkö ole huomannut, että S ja V -sarjojen uudet Volvot pyrkivät ohi kaikesta, mikä tiellä liikkuu! Samaa tautia näyttävät potevan myös uusien A -sarjojen Audit. Erityisesti Lada, olipa se uusi tai vanha, tuntuu olevan niille sananmukaisesti punainen vaate sen ajonopeudesta riippumatta ja onhan se hyvä näyttää tientukoille, kuka tahdin määrää!
- autoileva
Ladaileva kirjoitti:
Ajeletko silmät kiinni vai etkö ole huomannut, että S ja V -sarjojen uudet Volvot pyrkivät ohi kaikesta, mikä tiellä liikkuu! Samaa tautia näyttävät potevan myös uusien A -sarjojen Audit. Erityisesti Lada, olipa se uusi tai vanha, tuntuu olevan niille sananmukaisesti punainen vaate sen ajonopeudesta riippumatta ja onhan se hyvä näyttää tientukoille, kuka tahdin määrää!
...se on sitä läntistä ylivoimaa....
- Lattara
Onko "omistelemasi" volvo omasi vai oletko ns. Pankin autonkuljettaja?
- erkki_l
mulla on otsikon mukainen auto, joka on palvellut ilman suuria korjauksia 760.000 km. Jokseenkin samoilla perusteilla kuin volvomies kävin minäkin ajamassa 110:n pari vuotta sitten. Ja loppumietelmät minulla koeajon jälkeen olivat samat. Jos minulla olisi autotalli ja siinä nosturipaikka (kuten joillakin tutuillani on), niin itse huoltaen ja täyspäisesti ajaen saisi varmaan Ladalla kilometrejä aika halvalla. Käyn silloin tällöin ajelemassa muitakin autoja, jotta pysyn "ajan tasalla". Hupaisaa on tosin se, miten me kaikki suhtaudumme näihin autoasioihin näinkin tunteenomaisesti. Olen muuten käynyt lada-meetingissä Kangasalan Mobiliassa, ja siellä oli vielä kunnon pyöreälamppu-ladoja aivan loistavassa kunnossa. Siinä olisi mainio harrasteauto!
- Giorgy
ja asiallisesti kirjoitettu.
Terv. Giorgy Potumchkin - samarasta fordiin
Minusta insinöörin kertomus Ladan koeajosta ihan mukava. Itselläni on ollut kolme Samaraa, mutta kun perheen hallitus alkoi keskustella ohjaustehostimesta ja ilmastoinnista niin merkki vaihtui (ei toki uuteen, ja vain yksi samaroista oli ostettu uutena). Delta-auton myyjät eivät todellakaan ole innostuneista uusien Ladojen myynnistä, ja Ladakerhon sivustolta vasta huomasin, että uuteen 1,6 -koneella varustettuun 110:iin saa ohjaustehostimen (jostain kuulin että periaatteessa saisi ilmastoinninkin). Vaan eipä minulle hiiskuttukaan ohjeustehostimesta, vaikka kyselin viime keväänä. Olen kysellyt myös uudesta Lada Calinasta, vastauksena olkapään kohautus. Eikä Deltan www-sivuilla Ladasta kerrota oikeatsaan mitään. 110 farmarin kuva on ja lyhyt teksti. Ei muuta. Jotta sillä lailla myydään. Tai ei myydä.
- keijokäki
tuli huomattua tuo sama ''haluttomuus'' myydä tuossa jokunen kesä sitten.
kyselin koe ajoa lada 110hb:seen ja odottelin 10-15 min siinä mutta kun paikalle pörhärsi fiiattia (tjs)ostava asiakas niin johan sitä alettiin pommittaan.. soitinkin sitten maahan tuojalle tästä asijasta ja sainkin kuin sainkin sähköherkut ilmaiseksi tähän kyseiseen autoon.
ihmettellä täytyy miksi he eivät halua palvella ladaa ostavia vaan muita kalliimpia autoja ostavia asiakkaita.. maahantuojakin saisi varmasti useamman auton vuodessa myytyä kun palvelu olisi parempaa deltassa.. eihän niitä ladoja niissä tv:ee mainoksissakaan näy tai missään deltan mainoksissa.
- C5Harmaa
Tasapainoisesti ja asiallisesti kirjoitettu. Itsekullekin tekee välillä hyvää kokeilla muita merkkejä. Monasti olen yllättynyt, kuinka fiksuja ratkaisuja joissain muissa merkeissä on. Omaan on ollut tyytyväinen, kun paremmasta ei ole ole tiennyt :-). Kuten saamastasi palautteesta huomaat, hyvin tunnepitoisesti autoon näytetään suhtautuvan. Asiallista keskustelua on todella vaikea saada aikaan. Oman merkin "sisällä" se näyttää onnistuvan, mutta eipä juuri muuten.
- LADA
Seuratkaapas kuinka vinhaa vauhtia laskee sitikoiden arvo. xanttian saa nykyään 500 eurolla.
Ei aikaakaan kun c5 mallin saa 1500 eurolla.
Sitikkaa en huolisi,mitä järkeä on ostaa sellainen auto josa laskee 10 vuodessa arvo lähes nollaan. Eikö se ole suuruudenhulluilla autovelallisilla sama ostaa rols royse kerralla, miksette osta kertaheitolla kunnon velkapirssiä.
Sanotaan että auto on takavetoinen, tahi etuvetoinen. Joo, mutta jotku ne ajelee vekselivetoisilla autoilla. Velkaahan saa.....
- Volgax
"Volvo V70 sedanin" Sedan tarkoittaa tietääkseni porrasperämallia, joka V70 ei ole. V70 on farmarimalli.
- pitkät päällä
Hyvin kirjoitettu.
Olisitpa vielä selvittänyt, onko se itse korjattavissa. Todennäköisesti. Nykyäänhän autoilijan ongelma on, ettei omaisuuteensa saa häiriön sattuessa koskea itse. Viat ovat järjettömiä ja Suomen oloissa vaarallisia - pakkanen hyydyttää älypelin taipaleelle ja käyttäjät menehtyvät. Ladan perässähän pidetään myös kirvestä, tikkuaskia ja viinapulloa, joiden avulla pysyy ainakin hengissä kunnes pelastajat saapuvat. Mutta nykyautoon ei pääse kuin dna-näytteen antamalla ja pakkasella se ei ehkä huoli... - masinol
näillä palstoilla ajokortittomat pojatkin muuttuvat insinööreiksi ja näinollen ainakin maailman kalleimman traktorin omistajaksi.on minullakin ollut yksi tämänmerkkinen traktori muttei ole enää.
- järkevä autonkäyttäjä
kiitos asiallisesta kirjoituksesta Ladan koeajosta. Totuushan lienee, että suuri osa Ladan käyttijistä ovat minuudeltaan vahvoja (siis joille vaihdekeppi ei ole s--:n jatke) ja taloudellisesti ajattelivia.
Miksi maksaa autosta enemmän kuin tarvitsee, etenkin jos vuosittainen kilometrimäärä on vähäinen.
Sijoituksenahan auto erittäin huono; menettää arvoansa aina kymmenessä vuodessa.
Ajamalla järkevähintaisella autolla jää huomattava summa rahaa kaikkeen muuhun: matkustamiseen, omakotitaloon, kesämökkiin,jne.
Ei enää tarvitse kopioida cd-levyjä ilmaiseksi netistä, kun on varaa ostaa ihan oikea levy, josta tekijäkin saa laillisen korvauksensa.
:-) hyvää kesää kaikille ladisteille! - Sait
Kylläpä sait typeriä vastauksia täysin asialliseen artikkeliisi Ladan koeajosta. Parista pienestä virheestä vedetään johtopäätöksiä, että et ole insinööri ja ettet ole edes koeajanut koko autoa. Huh huh.
Taitaa Lada olla jo artikkelina aika provosoiva.
Kiitos sinulle kirjoittamistasi kokemuksista ja mielipiteistä ja jatka ihmeessä samaan malliin. - Mieluummin lada, kuin volvo...
Kyllä se pojjaat on näin, että sama millä autolla ajetaan, ennemmin lada, kuin velka volvo. Mitä sitä volvon resuja laittamaan, kun samat km, ajaa ladallakin. Minä ostan seuraavaksi ladan, ihmisillä on vain suuruuden hulluutta ja kamalan velan ottotarve autoon, vain naapureiden takia, ettei kukaan vahingoissakan pääse köyhäksi sanomaan, tahi luulemaan. Olaan aitoja perus suomalaisia, ihan tavallisia ihmisiä, ei suuruudenhulluja autovelallisia. Volvo kuuluu kalliimpiin merkkeihin ja kaikkein huonompiin, niissä ei ole enää nykyään mitään kehuttavaa, samoin kalliit bensiinirosvot, kuten bmw. En huolisi nuita autoja edes ilmaiseksikaan. Ja mitä tulee suomen nopeusrajoituksiin, niin ladalla ehtii sen 80km/h ihan hyvin, tahi 100km/h. Kun eipä sitä saa ajella kovempaa kuin mitä nopeusrajoitus sanoo. Ja miten on talvivarmuus. Kyllä lada paiskii laudalta nämä ylihintaisen volvon romut sekä huonosti tehdyt bmw, t mennen tullen. Volvot on nykyään sekasikiöitä, monen auton osat laitettu, kuin parhaaseen jätekasaan. Ladaan ei tarvi edes lokilämmitintä 40 asteen pakkasella, ja lähtee kivutta käyntiin. Miten on volvo kuskit, saatteko sitä kallista bensarosvoa edes 10 asteen pakkasella suoratartista käyntiin.!
Nautinnollisia velattomia kilometrejä kaikille ladan omistajille, haltijoita on juuri nuo velallisten ylihintaisten kotusten omistajat.
TV. tuleva lada omistaja. Siis, omistaja.! - pin
Minä pidän asiallisesta ja kiihkottomasta tyylistäsi. Kirjoituksesi ansaitsisi sivistyneempää palautetta kuin on muutamilta saanut.
Olen kahlannut kyseistä automerkkiä koskevaa kirjoittelua varmaan satoja sivuja viime aikoina, syykin on ilmeinen: tein kaupat 112 HB:sta.
Mielestäni olet lähimpänä sitä mitä tulisi vaatia yleisesti luettavaksi tarkoitetuilta viesteiltä.
Kiitos! - se nyt,
että joku on keskivertoinsinööri ja omistaa Volvon? Tottakai ihmiset ostaa sellaisen auton, kuin itse mielivät. Tuli vain mieleen että aika usein insinöörit ajaa uudehkolla Volvolla.. On toki niitäkin insinöörejä, jotka ajaa Ladalla. Onhan isoissa Volvoissa yleensä isot moottoritkin niin ei tarvitse kuin pikkusen kaasua painaa niin johan potkas ja mentii ylinopeutta.. Eikä siinä mitää. :D Ja Citroenista sen verran, olen 18v vasta kortin saanut, mutta meillä on ollut nyt 5 vuotta Citroen ZX 1.8i farmari eikä ole tarviinnut isompia remontoida. Ja kulutuskin on maantiellä siinä 6 pintaan sadalla. Eikä natise juuri ollenkaan. Mitä nyt pari vuotta sitten rupesi jarruttaessa paukuttamaan takajousitus pohjaan mutta katsastuksessa ei mitään sanottu.. :O Nyt vasta iskarit vaihetaan. Että sellasta noille sitikan haukkujille. :) Arvo tosiaan on pudonnut melkoisesti.. Mutta halpa on ollut pitää.. Ja eikös se niin ole, että autoa vaihdetaan yleensä 3-5 vuoden välein? :D
- uhti
Olisiko joku niin ystävällinen ja kertoisi, missä sijaitsee Lada 110 HB:n ( 2003 ) latausgeneraattorin jännitteensäädin.Muistakin tiedoista k.o. laturin suhteen olisin hyvin kiitollinen. Muuten, Lada on aivan kelpo auto. Siinä on paljon hyviä ominaisuuksia.
- Tsekkaa
uhti kirjoitti:
Olisiko joku niin ystävällinen ja kertoisi, missä sijaitsee Lada 110 HB:n ( 2003 ) latausgeneraattorin jännitteensäädin.Muistakin tiedoista k.o. laturin suhteen olisin hyvin kiitollinen. Muuten, Lada on aivan kelpo auto. Siinä on paljon hyviä ominaisuuksia.
Laturiongelmiin vastaus löytyy ladakerhon sivuilta eli ladakerho.fi
- repe60
Olen omistanut lada 110;n nyt 3 vuotta ja se oli aluksi ihan jees, mutta siinä on ollut luvattoman paljon pikkuvikoja kuten esim. lamppujen toiminta tai sähköiset ikkunat. pinnani tuli täyteen kesäkuussa, kun se lakkasi lähes kulkemasta eli paineet katosi.Korjaus maksoi tuhat euroa. Nyt on harkinnassa auton vaihto.
- zraisin
..."Ohitan Ladan edelleen sen ajaessa normaaleja taajamanopeuksia"
Hieman koomista muuten asiallisessa viestissä. Siis Lada on ohitettava vaikka mikä olisi, heh... ?!?- MB C180
Lada ohittaa sinut kun Poliisi kirjoittaa Sinulle sakkolappua. Hautaan ennättää ylinopeutta ajamattakin. T.MB C180
- SAMARAN ROMU
MB C180 kirjoitti:
Lada ohittaa sinut kun Poliisi kirjoittaa Sinulle sakkolappua. Hautaan ennättää ylinopeutta ajamattakin. T.MB C180
Näin on tapahtunut vuonna 1993 Rantsilassa. MB-kuski ajoi samarani ohitse huimaa ylinopeutta ja oli myöhemmin poliisin pysäyttämänä tien sivussa.
- rs
SAMARAN ROMU kirjoitti:
Näin on tapahtunut vuonna 1993 Rantsilassa. MB-kuski ajoi samarani ohitse huimaa ylinopeutta ja oli myöhemmin poliisin pysäyttämänä tien sivussa.
itelläni oli lada monta vuotta käyttöautona, mutta rupesin haluamaan tehokkaampaa vaunun eteen joten nyt ajelen chevyllä. vanhemmat ladat ,joita minulla oli toimivat siinä kun muutkin autot ympärilleni seuraillessa. volvonkin olen omistante sellaisen 240:n joka palveli hyvin. nyky ladoissa on kuulema sähkövikoja. ne tuli samaan aikaan boschin tuotteiden kanssa. sähkövioista suurin osa osuu juuri noihin saksalaisiin osiin joten muistakaa moittiat varoa niitä kaikissa merkeissä. viimestelyssä olisi kait vähän petrattavaa, mutta katsokaapa noita kalleempia hinttaan mukautettuna kritiikillä niin huomaatte pian niissäkin puutteita (löytyy niin pemusta mesestä kyn tojostakin ja tällä palstalla puhutusta volvosta). kirjoitus oli asiallinen vaikka pari kirjoitusvirhettä olikin, muta eiköhän noille junteillekkin jotka tarttuvat pilkun muotoonkin asian sisältö tullut selväksi. eikä kompin ja sedanin ero ole aina selvä merkkiliikkeessäkään. on kokemusta varaosaa hankkiessa eräseen länsieurooppalaiseen kulkuvälineeseen. kiitiasiallisesta kirjoituksesta. näin mielellään kirjoitellaan jatkossakin. hyvää kesää kaikille eteenkin ldadsteille ja mukavia ajokilometrejä eteenkin päin.
- Ladamiäs
Juuri tommoisia ennakkoluulottomia kuskeja Lada kaipaa. Siinäs näit, että Lada on hyvä auto ja se ideaki on olla teknisesti simppeli. En miekään oo komaari, vaikka aja Samaralla.
- ex-ooppelikuski
....lähtee nyt ostaa itelleen oman Ladan. Tämä neiti tarvii ainoastaan auton mikä kuljettaa lyhyitä matkoja varmasti kelillä kun kelillä. Lopuilla rahoilla lähen etelään ottaa rusketuksen pintaan :)
- Ladamiäs
ex-ooppelikuski kirjoitti:
....lähtee nyt ostaa itelleen oman Ladan. Tämä neiti tarvii ainoastaan auton mikä kuljettaa lyhyitä matkoja varmasti kelillä kun kelillä. Lopuilla rahoilla lähen etelään ottaa rusketuksen pintaan :)
Nythän sä olet tajunnut koko kupletin juonen. Kun ostaa Lada, niin jää rahaa muuhunkin. Ja eihän kaikkein köyhimmät voi ajaa Ladaa. Ja Ladan ajo vaatii todella terveen itsetunnon. Vinkki: Osta alle satkun ajettu Samara. Se on varma valinta.
- Ladmees
Ladamiäs kirjoitti:
Nythän sä olet tajunnut koko kupletin juonen. Kun ostaa Lada, niin jää rahaa muuhunkin. Ja eihän kaikkein köyhimmät voi ajaa Ladaa. Ja Ladan ajo vaatii todella terveen itsetunnon. Vinkki: Osta alle satkun ajettu Samara. Se on varma valinta.
Ihan naurattaa, kun lukee näitä kaikkia keskusteluja, missä puhutaan Ladasta. Ihmiset, jotka ei ole varmaan koskaan Ladaa ajanutkaan haukkuu sen pystyyn :D
Itse vaan nautin tilanteesta, kun saan kulkupelin niin halvalla.. Ostin 110 ladan, vaihdoin siihen jäykemmän alustan, vaimensin ovet, lisäsin oviin hieman painoa, vaimensin moottoritilaa, asensin kauko-ohjaimen keskuslukkoon, ostin uuden akun, laitoin vapaavirtaussuodattimen ja ruostesuojasin lisää. Pieksee sisämelussa nyt kalliit länsiautot mennen tullen!
Ei voi muuta sanoa, kun että onnellista velanmaksua vaan kaikille kalliin länsiauton omistajille! Vaimon kanssa laitettiin asuntoon nekin rahat ja asutaan vähän leveemmin! - mosse-samara
Ladmees kirjoitti:
Ihan naurattaa, kun lukee näitä kaikkia keskusteluja, missä puhutaan Ladasta. Ihmiset, jotka ei ole varmaan koskaan Ladaa ajanutkaan haukkuu sen pystyyn :D
Itse vaan nautin tilanteesta, kun saan kulkupelin niin halvalla.. Ostin 110 ladan, vaihdoin siihen jäykemmän alustan, vaimensin ovet, lisäsin oviin hieman painoa, vaimensin moottoritilaa, asensin kauko-ohjaimen keskuslukkoon, ostin uuden akun, laitoin vapaavirtaussuodattimen ja ruostesuojasin lisää. Pieksee sisämelussa nyt kalliit länsiautot mennen tullen!
Ei voi muuta sanoa, kun että onnellista velanmaksua vaan kaikille kalliin länsiauton omistajille! Vaimon kanssa laitettiin asuntoon nekin rahat ja asutaan vähän leveemmin!kirjoitti asiaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885