Kyse ei nyt ole siitä, että olisi merkittävät tuloerot ansiotyöstä. Vaan kokonaisuudesta.
Naisystäväni muutti luokseni asumaan ja laittoi oman asuntonsa vuokralle. Hän luonnollisesti saa siitä vuokratulot. Kokonaisuutena hän tienaa selvästi minua enemmän.
Ehdotin, että laitamme minun asunnostani tulevat kulut tasan puoliksi. Hän ei suostunut, vaan maksaa vain puolet vastikkeesta. Maksan itse kokonaan lainanlyhennyksen, joka on tuplasti vastiketta suurempi.
Onko tämä reilua?
Asumiskulujen jakamisesta
12
359
Vastaukset
- Anonyymi00001
On reilua. Sähkö/vesi puoliksi.
- Anonyymi00002
Oma vai vielä pankin? Se naisesi asunto.
- Anonyymi00004
Onhan se reilua. Silloin asuntokin on täysin sinun omistuksessasi. Se ei ole huono veto. Jos nainen maksaisi osuuden lainanlyhennyksistä, hänelle syntyy myös omistusoikeus vähintään maksamansa osuuden verran. Jos eroatte, joudut kaivamaan kuvetta. Eli maksele pois vaan niin vältät myöhempiä ongelmia. Eli kyllä se on hyvä jako sinunkin kannaltasi.
- Anonyymi00005
Joo harva se pelkällä vastikkeella saa missään asua. Paa maksamaan vaan tai sitten takas sinne omaan kämpään.
- Anonyymi00006
Tai sit paat sen maksamaan vesi ja sähkökulut. Nehän ei vaikuta missään mutta saat lyhennettyä omaa lainaa josta jää sinulle pesämuna seuraavaan taloon tai asuntoon.
- Anonyymi00007
Siis jos asunto pn sinun nimissäsi niin se nainenhan on vähän kuin vuokralla sulle ja sillä rahalla sinä saat asunnon itsellesi eikä hän. Eli sinä kasvatat omaisuutta toisin kuin hän. Jos tulee ero niin hän menettää kaiken. Sähköstä ja vedestä olisi kohtuullista hänen maksaa jotain.
- Anonyymi00008
On reilua. Ei toisella ole mitään velvoitetta, eikä syytä maksaa sinun omistusasuntoasi. Jos hän maksaa niin sitten hän myös omistaa osan asunnostasi.
- Anonyymi00009
Ja jos haluat hänen osallistuvan lainanmaksuun, niin sitten otatte yhteisen lainan (tai omat lainat) ja myyt hänelle sen osan asunnostasi, jonka verran haluat hänen siihen lainanmaksuun osallistuvan.
- Anonyymi00010
Ihan OK mielestäni. Maksat kuitenkin lainaa ns. itsellesi. Tod. näk. naisen asemassa maksaisin kuitenkin koko vastikkeen
- Anonyymi00011
Sulla viksu nainen...
Sinä omistat asunnon eli sinä maksat lainat...😊 - Anonyymi00012
Totta kai sinä maksat oman asuntosi lainalyhennykset. Miksi jonkun muun pitäisi ne maksaa?
Toisaalta jos nyt jo tulee ongelmia rahaan liittyen, parisuhde on tuhoon tuomittu. - Anonyymi00013
Tuo on reilua. Et voi odottaa että puliskosi maksaa sinun lainanlyhennystäsi.
Hänen soisi maksavat puolet yhtiövastikkseesta, kotivakuutuksesta, sähköstä, vedestä jne...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2911764IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471569Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1521284Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021131- 1421093
Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701047Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.781042Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73963Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48922Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta152877