apua!

pöllö

kertokaa nyt ihmeessä et miksi miehet osaa vain sanoa "emmä tiiä,ihan sama" tai "katellaan"?
tää on tosi tärkeetä joten pliis kertokaa!!!!!!!
nii ja tää ei ole sit mikään läppä!

16

2340

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnn

      Näin naisena kommentoin sen verran että ainakin parisuhteessa tuo ärsyttää aivan suunnattomasti.."ihan sama" kuulostaa siltä kuin mies ei välittäisi ollenkaan vaikka sitten pitkän tivaamisen jälkeen selviää että sillä oikeasti on väliä mutta mies ei vaan saa mielipidettään sanottua..

      Ja muuten, meillä kotona kun mies sanoo "katellaan", tarkoittaa se samaa kuin "ei"

      • mies...

        veisitkö roskat?
        - ihan kohta.

        tarkoittaa "ei".

        pitäiskö mun laittaa tä punanen?
        - en tiiä.

        tarkoittaa "ei".

        tämä mustako siis?
        - päätä itse.

        tarkoittaa "kyllä".


      • hyypi'o'
        mies... kirjoitti:

        veisitkö roskat?
        - ihan kohta.

        tarkoittaa "ei".

        pitäiskö mun laittaa tä punanen?
        - en tiiä.

        tarkoittaa "ei".

        tämä mustako siis?
        - päätä itse.

        tarkoittaa "kyllä".

        veisitkö roskat?
        - ihan kohta.

        tarkoittaa -> vien ne kun jaksan ja kun itseäni huvittaa.

        pitäiskö mun laittaa tä punanen?
        - en tiiä.

        tarkoittaa -> ihan yksi lysti mitä puet päällesi kunhan ei ole jätesäkki.

        tämä mustako siis?
        - päätä itse.

        tarkoittaa -> lue edellinen.


      • Anonyymi

        Koska se on ihan sama ja valitsen vain pakon edessä vaihtoehdon, senkin valitsen lopulta vain sen kautta että kumpi vaihtoehto todennäköisemmin lopettaa sen mäkätyksen enkä siksi että minulla olisi asian puolesta juuta tai jaata oikeasti. Se tivaaminen on motivaattorina merkityksekkäämpää kuin se itse valinta; sinä pakotat valitsemaan tilanteessa jossa se on IHAN SAMA mitä valitsee. Miehellä olisi varaa olla välinpitämätön oikeasti.

        Että se "Ihan sama" tarkoittaa kirjaimellisesti että valinta tästä tai tuosta ei muuta miehen mielestä asioiden tilaa merkittävästi määrin huonompaan tai parempaan suuntaan.

        Miksi tämä on niin hankala pointti? Asian turhanpäiväinen vatvominen kuluttaa energiaa ja on tavallaan tympeää tehdä merkityksettömiä valintoja vain siksi että nainen ei menettäisi hermojaan. Monivalintojen tekeminen "ihan sama" asioiden listassa on typerää elämänsisältöä.


    • Miäs

      Sanoisin noin jos asia ei kiinnostaisi yhtään, asialla ei olisi p**kankaan vertaan väliä tai en todellakaan tietäisi jotakin. Jos joku kysyisi: "kumpi näistä posliini vaaseista on parempi? tämä vai tämä?" niin silloin vastaisin juuri noin (sillä mistä minä sen tietäisin). Voisin kuvitella että nainen sanoisi vastaavasti miehen auto jutuille, tms.. "Katellaan" taas sanoisin kun en halua päättää/hyväksyä/kieltää asiaa aivan heti (siis lähi kuukausina tai vuosina) vaan vasta pienen pohtimisen jälkeen (eli sitten joskus). Luulen että noilla lauseilla pärjää aika pitkälle parisuhteessa, vai tarviiko niiden lisäksi osata joitain muutakin lauseita ja murahduksia? Toisaalta kun itse kuulun sinkku joukkoon niin vähän vaikea... Äsh... En mä tiiä, ihan sama...

      ;-)

    • tyroneracer

      em mä tiiä = voiko rehellisempää vastausta enää mies naiselle antaa ? Ei voi.

      katellaan = asiaa harkitaan ja tutkitaan useasta eri kulmasta ennen päätöstä. Yleensä viisaan ja varovaisen miehen tapa.

      Ihan sama = tällainen mies antaa naiselle vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        "katellaan" on myös aikaperspektiivin lisäämistä. Kun sanon "katellaan" niin se tarkoittaa että asia ei nähdäkseni vaadi mitään välitöntä toimenpidettä. Autossa ilmennyt ongelma? Hetken ropaamisen jälkeen todetaan että ongelma ei ole toistunut ja siksi sen korjaaminen välittömästi ei oiken onnistu KATELLAAN miten se tilanne tästä kehkeytyy, tuleeko lisää ongelmia, paheneeko tila, saavutetaanko lisää tietoa hiljalleen rauhassa asiaan suhtautumalla.

        Sitä minulle se "katellaan" tarkoittaa. Asiaan palataan myöhemmin jos tarvetta on.


    • Eila

      Muutama mahdollisuus:

      Jos mieheni vastaa "emmätiiä, ihan sama", häntä ei luultavasti kiinnosta asia sen enempää. Tai sitten hoputan liian pikaista vastausta.

      Jos hän sanoo vain "emmätiiä", on parasta antaa hänelle miettimisaikaa - jos hän sanoo vain "ihan sama", se tarkoittaa todellakin sitä ilman rivien välejä, joten teen oman pääni mukaan. "Katellaan" tarkoittaa sitä, että hän saattaa tarvita miettimisaikaa.

      Olen laskenut leikkiä, että minun kannattaa kysyä asiat kaksi viikkoa ennen kuin tarvitsen vastauksen. Jos asia on vastaamisen arvoinen (odotellessani vastausta huomaan se itsekin oliko se kysymys niin vastausta vaille), mies sitten ottaa asian itse puheeksi, kun hän on sen miettinyt - joskus siihen voi riittää esim viisi minuuttia ja joskus mennä se kaksi viikkoa, riippuen siitä, miten iso juttu on kyseessä.

      Siis anna sinäkin sille miehelle aikaa miettiä asiaa omassa päässään, jos asia on niin oleellinen. Kyllä hän sitten kertoo, jos hänellä on tuon kummempia mielipiteitä. Voit vaikka sanoa, että tarvitset tiedon silloin ja silloin (tarkoittaa usein useamman päivän - ei viiden sekunnin - päästä) Jos mies edelleen vastaa "emmä tiiä jne", teet oman pääsi mukaan tai harkitset, viitsitkö katsella moista miestä.

      • Mies ei ole aivan spontaani tapaus jolta tulee koko ajan revolverivastauksia.

        Sitä paitsi nopea vastaus tarkoittaa sitä että ei ole harkinnut asiaa tarkkaan ja siitäkin voidaan oottaa vähän pulttia.

        "onks tää mekko kaun...?" "-ON!"

        Mut tärkeissä asioissa mies kyllä vastaa kysymykseen kun on siihen valmis.


      • Eila
        Frederico kirjoitti:

        Mies ei ole aivan spontaani tapaus jolta tulee koko ajan revolverivastauksia.

        Sitä paitsi nopea vastaus tarkoittaa sitä että ei ole harkinnut asiaa tarkkaan ja siitäkin voidaan oottaa vähän pulttia.

        "onks tää mekko kaun...?" "-ON!"

        Mut tärkeissä asioissa mies kyllä vastaa kysymykseen kun on siihen valmis.

        Muutama viikko sitten katselin kauhuissani olohuoneen seiniä: huusholliin tulossa luultavasti sukulaisia kylään ja seinät olivat karmivassa kunnossa. Ohimennen mainitsin asiasta (ehkä kerran, pari vuodessa olen heittänyt syötin). Mieheni vastaus oli luokkaa "emmä tiiä, katotaan". Jätin asian sikseen.

        Eilisaamuna oletin saavani autokyydin keskustan kauppoihin, mutta kuinkas kävikään: isäntä oli jo vetänyt lehdet olohuoneen lattialle ja oli sekoittelemassa maalia. Minä totesin suunnilleen "aha" ja bussi vei minut asioille. :) Enkä ollut asiasta pahoillani, koska sellainen oletus on turha, jota en ole mieheltäni tarkistanut etukäteen. Kun palasin, seinä oli aikaa sitten maalattu. :)

        Siis älkää hyvät kanssasisaret hoppuilko - vastaus voi olla vaikka tuollainen, kun miehelle antaa aikaa miettiä. :)


      • Niina
        Eila kirjoitti:

        Muutama viikko sitten katselin kauhuissani olohuoneen seiniä: huusholliin tulossa luultavasti sukulaisia kylään ja seinät olivat karmivassa kunnossa. Ohimennen mainitsin asiasta (ehkä kerran, pari vuodessa olen heittänyt syötin). Mieheni vastaus oli luokkaa "emmä tiiä, katotaan". Jätin asian sikseen.

        Eilisaamuna oletin saavani autokyydin keskustan kauppoihin, mutta kuinkas kävikään: isäntä oli jo vetänyt lehdet olohuoneen lattialle ja oli sekoittelemassa maalia. Minä totesin suunnilleen "aha" ja bussi vei minut asioille. :) Enkä ollut asiasta pahoillani, koska sellainen oletus on turha, jota en ole mieheltäni tarkistanut etukäteen. Kun palasin, seinä oli aikaa sitten maalattu. :)

        Siis älkää hyvät kanssasisaret hoppuilko - vastaus voi olla vaikka tuollainen, kun miehelle antaa aikaa miettiä. :)

        minkäs väriset seinät sait? ;)


      • Eila
        Niina kirjoitti:

        minkäs väriset seinät sait? ;)

        ...ettei väriä vielä kannata mainita, koska se muuttuu toiseksi heti, kunhan tulee tapetit seiniin. Siihen voi mennä viikko tai viisi vuotta, mutta hällä väli. ;)


      • Niina
        Eila kirjoitti:

        ...ettei väriä vielä kannata mainita, koska se muuttuu toiseksi heti, kunhan tulee tapetit seiniin. Siihen voi mennä viikko tai viisi vuotta, mutta hällä väli. ;)

        Ei muuta kuin mansikoita syömään...;)


    • petri...

      emmä tiiä, en usko että tuossa on mitään totuudenperää, tai ihan sama vaikka oliski.
      katellaan

    • mies

      kysyessä että sako hänelle soittaa, että "mulle voi soittaa kuka vaan"
      ja kysyessä lähtisikö ravintolaan hän sanoi "olisiko se viisata....voishan sitä ehkä joskus"
      niettä mitähän lie meinas, en oo soittanu...

    • Anonyymi

      Itseasiassa naiset osaavat vain sanoa "emmätiiä" miehet kyllä osaa puhua
      Pentele >:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe