Mitä minun pitää tekemän jotta pelastaisin itseni?

Anonyymi-ap

Toivon vastauksia erilaisten kristillisten kirkkojen, herätysliikkeiden ja lahkojen edustajilta

195

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Et voi pelastaa itseäsi missään etkä mitenkään

• Anonyymi00078

Tietäjä T keskustelee nuoren N kanssa:

T: Kuvittele, että olet pinteessä eikä kukaan voi auttaa.
        N: Okei.
        T: Kuinka pääset pinteestä?
        N: En tiedä.
        T: Lopeta kuvittelemasta.

• Anonyymi00146
        UUSI

Täällä kommentoijissa on paljon pahoja ihmisiä. Ei kannata lukea näitä kommentteja. Sanoisin, että paljon myös tyhmiä ihmisiä. Luen sen sijaan jotain kirjaa… heippa. Jääkää te tänne jos haluatte. (En kyllä tiesä miksi kukaan haluaisi)

• UUSI

Naskalit mukaan jäällä liikkuessa, varsinkin jos olet uskonharhainen. Minä en auta uskonhaisia vaan jään avannon reunalle seuraamaan jeesuksen pelastustoimia.

• Anonyymi00002

Vapahtaja olet sinä.
      Pelasta itse itsesi uskonnoilta.

• Anonyymi00030

Kommnttision Jumalan pilkkaamista.

• UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Kommnttision Jumalan pilkkaamista.

Olematon epäjumala sietää äärettömän määrän pilkkaa, koska ei pysty sitä estämään.

• Anonyymi00003

Uskonnollisuus on osoitus alikehittyneisyydestä. Älä etsi mitään satuun perustuvaa pelastumista. Jos haluat ymmärtää jotain paremmin, tutki tietokirjallisuutta, älä satuja.

• Anonyymi00039

Et edes tiedä mikä ero on uskonnollisuudella ja uudestisyntymisen jälkeinen elämä Jeesuksen yhteydessä.
        Ei liturgiat eikä mikään ihmisen ulkopuolinen usklnnollinen temppu ilman omaa vapaaehtoista tahtoa auta.
        Jeesus on Jumalan Poika ja ainoa joka voi pelastaa teidän sielunne irti kaikista tekemistämme pahoista teoista seuraavista tuo. Ioista. Vain Jeesuksen Sovituksen ottaminen sydämen haltiaksi ja sen mukainen uudestisyntyminen johtaa pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.

• Anonyymi00168
        UUSI

Toisten matkiminen, "tieteen satujen" luetteleminen ei ole vielä mitään inhimillistä kehittyneisyyttä, jos ihminen ei ymmärrä ihmisyyttä, henkisyyttä ja ihmisaivojen suuria voimia. Sitä sanotaan vain tietojen matkimiseksi, joka alkaa aivan lapsesta alkaen ja jatkuu, ellei osaa kehittää omaa inhimillisyyttään, nähdä maailmassa muutakin kuin esim. "sirpin ja vasaran" , joita on toitotettu sukupolvesta sukupolveen ainoana totuutena. Hyvä esimerkki siitä on kin juuri itäinen naapurimme, jossa jopa kirkko on määrätty olemaan valtion puhetorvi, arkkipiispa Venäjän ja Putinen palvelija.

Hyvä merkki on myös "tiede", jota toitotetaan kansalle, joka ei ymmärrä, mitä tiede tosiasiassa onkaan, vain kansan palvelija. Toisten keksimien lauseiden jauhaminen on osoitus alikehittyneisyydestä, koska useimmat eivät edes ymmärrä, mitä suoltavat aivoistaan. Lapsikin osaa sen. Vanha vitsikin kertoo tällaisesta jankutuksesta sanoilla "hauki on kala", "hauki on kala" jne jne. Sellaisen jauhaminen ei ole mitään kehittyneisyyttä. Sen on osannut todeta jopa tuhansia vuosia sitten elänyt kalamies hauen nähtyään!!!

Uskonnollisuushan taas on rikkaus, jossa ihminen on joutunut miettimään jopa toista ihmistä, minkälainen hän onkaan, joskus pahassa, joskus taas hyvä lähimmäinen toiselle kärsivälle, mikä on lähes kaikkien uskontojen maanpäällinen yksi inhimillinen sanoma!

• Anonyymi00004

Herjata muita uskovia samoilla herjoulla ja paukuttaa Raamattua perään.

Varma ja hyväksi havaittu.

• Anonyymi00005

Sinin tulee olla uudestisyntynyt fundamentalisti.

• Anonyymi00006

Miten sellaiseksi tullaan?

• Sinin 😹👍

• Anonyymi00007

Eikö mene jakeluun että ainut pelastava usko on muiden herjaaminen ja Raamatulla paukittaminen.

Tai sitten olemassa suuri eksytys.

• Anonyymi00008

Rauhaa!

Suomi on Hesekielin kirjan Mesek joka on osa Googin joukkoa. Goog ja Maagog menee 1000 Vuotisen valtakunnan ajaksi vankeuteen saatanan kanssa. Mutta Mesekin osa on vajota ympärileikkaamattomien hautaan tai Tuonelaan. Koulussa mm. Syötetään lapsille verilettuja vaikka verta ei saa syödä. Se on yksi merkki luopumuksesta ja saatanan joukkoon kuulumisesta. Ollaan siis tavallaan ENNALTATUOMITTUJA. Näin Vanhan Testamentin valossa. Mutta Kristus toi Uuden Liiton, jossa ei ole mitään kadotus tuomiota. Jeesus on syntisten ja pahojen tuki ja turva sekä tulee toimeen saatanan kanssa.

Jos epäilee pelastumistaan ei ole täysin Uuden Liiton kelpoinen, vaan roikkuu yhä kiinni Vanhassa liitossa. Itse en epäile pelastumista mutta silti Jeesus on tahtonut minun tekevän siihen kuuluvia valintoja.

Hän kielsi menemästä armeijaan. Kutsui kuningas Salomon kautta matkustamaan Israeliin pyhiinvaellukselle. Kehotti Ihmisen Pojan kautta luopumaan omaisuudesta. Sen jälkeen kun olin näitä noudattanut tapahtui viisi kertaa ilmestyminen. Ja 2012 tienoilla Paavali ja Jeremia kehottivat laittamaan kaiken peliin tai muuten minut tapettaisiin.

Niin sitten ryhdyin pitämään messiaanisia aterioita ja kirjoittamaan Ilmestysten asioita.

Vuoden 2008 elokuun 31. Päivän jälkeen Suomi annettiin saatanan haltuun koska ei tunnustettu pahoja tekoja vaikka Jeesus vaati sitä. Pakoteitä oli sopimuksen mukaan Messiaanisuus ja säännöllinen Raamatun lukeminen. Itse olen saanut lohtua Messiaan odotuksesta paljon.

Miten voit varmasti uuden liiton saada osaksesi ja sydämeen. Siihen on ainakin 15 eri tapaa enkä voi tietää sitä joka sinulle sopii. Käytkö Herran Pyhällä Ehtoollisella, luetko Raamattua, odotatko Messiasta Mahdia ja Isaa. Miten toimit kun he saapuu. Heihin liittyy fitna että ollaan pyhimyksiä kun aamulla herätään mutta iltaan mennessä vajotaan synteihin. Oletko vakuuttunut uskollisuudestasi. Kerro hieman itse mihin kuulut ja mitä puuhaat?

• Anonyymi00009

Kaikki muu paitsi netissä herjaaminen, on turhuutta ja tuulen tavoittelua ja johtaa helvettiin.

• Anonyymi00012

Ketä pitää herjata ja millä tavalla?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Esimerkkejä kyllä löytyy kyntämättä ja kylvämättä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Loukkauksiin syyllistyminen ja suun puhtaaksi puhuminen johtaa kyllä aina PUHTAASEEN USKOON. Mutta kristityt vierastaa sellaista voimakkaasti. Heillä onkin 44000 eri lahjoa jotka tekopyhästi ja hämärästi toimivat. Eivätkä puhtaasti.

Hare Krishna liikkeen teoksissa mainitaan tuo loukkausten puhdistava vaikutus. Se on siis enemmän hindulaisuutta kuin kristillisyyttä. Jeesus itse menee 2100 jKr tienoilla Intiaan ja toimii siellä veedojen kokoamisen puolesta. Hän on silloin Vyasadeeva.

Miten käy kristinuskon? Rooma tulee pärjäämään ja elämään rauhassa, mutta Pohjois-Eurooopa ajautuu Mahabharatan sotiin. Vaikea on osoittaa muuta tietä kuin UUSI LIITTO KRISTUKSESSA. On nimittäin epävarmaa lahkojen ja kulttien ja jopa ekumenian menestyminen. Jos joku haluaa hindulaisuutta niin siitä tiestä minulla ei vielä ole tarpeeksi tietoa.

• Anonyymi00010

En edusta mitään kirkkokuntaa. Mutta kerron.
      Itse et voi itseäsi pelastaa. Kukaan ei ole niin ”hyvä” ihminen. Taivaaseen ei voi päästää syntiä. Synti on laittomuutta. Synnin palkka on kuolema.
      Mutta:
      Jeesus on ristinkuolemallaan hyvittänyt/poistanut kaikki syntisi.
      Rakkaudesta sinuun.
      Että sinä olisit valittu.
      Kun uskot Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.
      Pyydä uskoa, saat sen lahjana. Kun kyselet näistä asioista, niin se on jo merkki, että Jeesus kutsuu sinua nyt.
      Lue tai kuuntele Raamattua. Ruokit sillä uskoasi.
      Se on elävää Sanaa, joka ”ei tyhjänä palaa”.
      Muutos alkaa tapahtua sisimmässä ja huomaat sen valinnoissasi.

• Anonyymi00024

Suosittelen alkamaan Uuden testamentin tutkimisen. Uusi testamentti on meille Jumalan tahdon ilmoitus. Vanhaa testamenttia on vaikea ymmärtää ennen Uuden testamentin ilmoitusta.

• Anonyymi00011

Ap. t. 16:31
      Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Room. 10:9
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

• Anonyymi00014

Sitten tulee isot pojat ja sanoo, että riivaajatkin uskovat ja vapisevat.

Sekä liuta Raamatunjakeita siteeksi.

• Anonyymi00016

"Mitä minun pitää tekemän jotta pelastaisin itseni?"

Et mitään, sillä kaikki ihmisen oma teko on omaa vanhurskautta.
        Odota vain rauhassa, sillä se otsan kasteleminen vauvana riittää. Voit tietysti käydä joskus syömässä ehtoollisella syntejäsi anteeksi.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Odota vain rauhassa, sillä se otsan kasteleminen vauvana riittää. Voit tietysti käydä joskus syömässä ehtoollisella syntejäsi anteeksi.

Otsan kastelemisella ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille ja siellä on vain uskoon tulleiden upotuskaste.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Tuo on taas sen uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka vihaa uskovia. SE puhuu otsan kastelusta ja vauvoista. Sairas pedo se on

• Anonyymi00061
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Otsan kastelemisella ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille ja siellä on vain uskoon tulleiden upotuskaste.

Sellaista kastetta ei ole Raamatussa

• Anonyymi00017

Liikunta ja terveet elämäntavat auttavat. Tee parannus ja aloita kestävyysharjoittelu. Henkisellä puolella auttaa kun unohdat kaikki eiliset ja otat innostuneena vastaan kaikki uudet päivät. Siinä on kaikki pelastus sille missä olet karille ajanut.

• Ja aloitat säännöllisen kokaiinin sniffauksen.👃💵👍

• Anonyymi00018

Kaikilla on sama pelastus, kun ovat kristinuskoa - löytyy Paavalin Roomalaiskirje 7 luku - pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kun palvoo Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna Israelin Jumalana, jota opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana.

• Anonyymi00019

Tässä:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA; MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7

Kun Jeesus on sijaiskärsijänä, niin sinun ei tarvitse vastata ollenkaan omista teoista, riittää kun vaan uskot. Tämä on tällainen psykopaatti luenteenlaatu uskovaisilla kuin sarjamurhaajalla, kun ääni päässä käskee tappamaan.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tässä:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA; MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Kun Jeesus on sijaiskärsijänä, niin sinun ei tarvitse vastata ollenkaan omista teoista, riittää kun vaan uskot. Tämä on tällainen psykopaatti luenteenlaatu uskovaisilla kuin sarjamurhaajalla, kun ääni päässä käskee tappamaan.

Ja kun on niin holtiton luonteenlaatu, niin on oltava itse Jumala sijaiskärsijänä Jeesuksen nimeen - vähempi tällaiseen pahuuteen ei riittäisikään.

• Anonyymi00021

Älä vaan ala hihhuliksi vaan ajattele omilla aivoillasi. Niin tulee parempi olo. Älä missään nimessä usko n.s uskovaisten satujuttuihin.

• Anonyymi00041

Satujutuista en mitään tiedä enkä uskovaisia juurikaan tunne.
        Tiedän vain, että henkilökohtainen yhteys Jeesukseen
        on se juttu.

• Anonyymi00022

Parannus, mielen muutos, Jumalan tahdon mukaisesti Evankeliumin sanoman ottaminen sydämeen ja sen mukaisesti päätettävä uusielämä Jumala avulla. Sitten pyydä kastetta.
      Jos ei ole halukas parannukseen ei kastettu.

Luuk 3:
      7. Johannes sanoi väkijoukoille, jotka tulivat hänen kastettavakseen: "Te äkyykäärmeiden sikiöt! Kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
      Matt. 23:33
      8. Tehkää siis hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy, älkääkä ruvetko ajattelemaan: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.
      Luuk. 19:40; Joh. 8:39
      9. Kirves on jo pantu puiden juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen."
      Matt. 7:19

• Anonyymi00025

Jeesuksen julistamaksi käskemä evankeliumi on kristinuskossa kirottu, kuten hänen opetuksetkin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

Et sinä nyt samaan aikaan voi pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaat kuin Matteuksen evankeliumin 7 luvun mukaan, niitä isän tahtomia tekoja, vai onko ne juuri niitä vihattavia tekoja?!

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Jeesuksen julistamaksi käskemä evankeliumi on kristinuskossa kirottu, kuten hänen opetuksetkin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

Et sinä nyt samaan aikaan voi pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaat kuin Matteuksen evankeliumin 7 luvun mukaan, niitä isän tahtomia tekoja, vai onko ne juuri niitä vihattavia tekoja?!

Huh hei ja käytetään Jeesuksen nimeen Jumalaa vieläkiroukseksi kirottuna uhrina ja syödään kannibalistisella ihmissyönti riitillä!

• Anonyymi00028

Edelleen kaste on ihmisuhraukseen liittyvä Pedon merkki Ilmestyskirja luku 13. Ja tämä juutalaisuuden Saatana on ihan virallisesti myös arkeologisesti todistettu.

Koitakapaa nyt opetelka erottamaan Saatana ja Jumala hyvän ka pahan tiedon perusteella, vaikka molempia kutsutaan Jumalan nimellä.

• Anonyymi00029

Kyykäärmeen sikiö, on hän, joka saman isän käskystä palvoo uhria pyhänä, joka tämän tappoikin, kuten Paavali Jeesuksen.

• Anonyymi00031

Kuule, apu ei löydy juutalaisten tuntemattomien kirjoittajien evankeliumirunoiluista, joiden ainoa motiivi on synnyttää usko, vaan sinun korvien välissä olevasta älystä ja järjestä siihen, että mikä on moraalisesti hyvää tietoa ja mikä pahaa tietoa.

Yrittämällä tehdä nyt jonkinlainen miksaus kahdesta opista, joissa toisessa on Jumala ja toisessa on Saata, on jopa Raamatun mukaan tehty makdottomaksi, koska Paavalin tie vie helvettiin ja Jeesuksen tie vie takaisin paratiisiin.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kuule, apu ei löydy juutalaisten tuntemattomien kirjoittajien evankeliumirunoiluista, joiden ainoa motiivi on synnyttää usko, vaan sinun korvien välissä olevasta älystä ja järjestä siihen, että mikä on moraalisesti hyvää tietoa ja mikä pahaa tietoa.

Yrittämällä tehdä nyt jonkinlainen miksaus kahdesta opista, joissa toisessa on Jumala ja toisessa on Saata, on jopa Raamatun mukaan tehty makdottomaksi, koska Paavalin tie vie helvettiin ja Jeesuksen tie vie takaisin paratiisiin.

TE JOUDUTTE VALITSEMAAN HYVÄN TAI PAHAN.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

TE JOUDUTTE VALITSEMAAN HYVÄN TAI PAHAN.

Ja yhtään ainoa kohtaa ei Paavalin pahuuden evankeliumista sovi tuohon hyvään tietoon!

• Anonyymi00023

Johanneksen evankeliumi: 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
      Jeesus sydämeen niin alkaa evankeliumi kiinnostaa, tulee sisäinen rauha, sillä Jumalan hyvyys alkaa vetää puoleensa. Tulee Hengen hedelmiä.

• Anonyymi00035

No hallitsetko nyt IHMEIDEN TEKEMISEN?

• Anonyymi00036

Jeesusta, kun hänet lähetettiin tuomaan tietoa, ettei voida alistaa rahan vallalla, niin häntä ei lähetetty sivelemään mannaa sinun huonolle omalletunnollesi, että saat rauhan teoistasi huolimatta eikä syyllisyys kalva, kun palvot Jeesusta kirottuna Jumalana itsesi puolesta. Sinä saastainen sika!

• Anonyymi00033

Paholainen on lähetteineen ensimmäisien vastaajien joukossa turmelemassa uskon, myös näiden sivujen kautta.

Älä siis lue vastauksia täältä, vaan avaa Raamattusi ja lue aluksi Uutta Testamenttia. Voit sitten lukea myös Vanhaa Testamenttia.

Jeesus johtaa sinut totuuteen, jos olet vilpitön etsijä.

Täällä kirjoittavista useimmille taitaa pelastuksen tie olla täysin tuntematon. Sen sijaan he neuvovat tietä lopulliseen tuhoon, koska he ovat siirtyneet pahuuden ruhtinaan läheteiksi. He ovat susia lammasten vaatteissa. Varo heitä!

• Anonyymi00037

Minä en ole arkeologi - en myöskään Raamattu - JOKA TODISTAA, ETTÄ PALVOTTE JUMALAA UHRIKSI SAATANALLE JEESUKSEN NIMEEN.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Minä en ole arkeologi - en myöskään Raamattu - JOKA TODISTAA, ETTÄ PALVOTTE JUMALAA UHRIKSI SAATANALLE JEESUKSEN NIMEEN.

Yhdelläkään syntisen hyvällä kielikuvalla tämä Raamatun totuus - Lutherin sanoin teistä jo luonnostaan vihattavista ei muuksi muutu. Te Saatanan kyykäärmeen sikiöt Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.

• Anonyymi00040

Näillä jutuilla tosiaan voi olla enemmän kuin epätoivoista.

• Anonyymi00043

On se aika epätoivoista, kun Jumala omistaa helvetinkin, millä uhkailee uskovaisia, kun kuka tahansa tavis kadun tallaajakin tietää, että Saatana omistaa helvetin.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

On se aika epätoivoista, kun Jumala omistaa helvetinkin, millä uhkailee uskovaisia, kun kuka tahansa tavis kadun tallaajakin tietää, että Saatana omistaa helvetin.

Kuinka sekaisin on päänupin oltava, että nämä menevät keskenään sekaisin?

• Anonyymi00045

Jos sinä näet epätoivon, niin miltä sinun mukaan nyt pitäisi oijein pelastua?

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Jos sinä näet epätoivon, niin miltä sinun mukaan nyt pitäisi oijein pelastua?

Yhtään ainoa "pelastus" sanaa, millään sen sanan taivutusmuodollakaan ei löydy Matteuksen tai Markuksen evankeliumeista, kuten ei löydy yhtään ainoaa "armo" sanaakaan

Molemmat kuuluvat juutalaiseen syntioppiin, jonka jumaluutta Jeesus Raamatussa sanoo SAATANAKSI ja valheen isäksi. - ja näin vanha tieto, mutta ei kertaakaan 'uskona Jeesukseen' ole uskovaisten esille ottamana, ja Jeesus tapettiin juutalaisuuden vastustamisesta kristinuskon luoneen Paavalin toimesta!

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Yhtään ainoa "pelastus" sanaa, millään sen sanan taivutusmuodollakaan ei löydy Matteuksen tai Markuksen evankeliumeista, kuten ei löydy yhtään ainoaa "armo" sanaakaan

Molemmat kuuluvat juutalaiseen syntioppiin, jonka jumaluutta Jeesus Raamatussa sanoo SAATANAKSI ja valheen isäksi. - ja näin vanha tieto, mutta ei kertaakaan 'uskona Jeesukseen' ole uskovaisten esille ottamana, ja Jeesus tapettiin juutalaisuuden vastustamisesta kristinuskon luoneen Paavalin toimesta!

Tämä uskovaisten touhu valheineen on jotakin täysin käsittämättömän järkyttävää, kun vielä tietää mitä maailman sivu he ovat teheet Jeesuksen nimeen!

• Anonyymi00042

MISTÄ, MILTÄ SINUN PITÄISI PELASTAA ITSESI?

• Anonyymi00048

Niinpä lähdetään juuri tuosta kysymyksestä.
        Miten koet että tarvitse pelastusta? Tuntuuko että et elä oikein?
        Jos mä sä oisin niin:
        - miettisin mikä kalvaa kun tunnen että tarvitsen pelastusta. Jos se olisi vääriä tekoja niin käsittelisin ne yksi kerrallaan. Pyytäisin anteeksi ihmiseltä jolle olen katsonut tehneeni väärin. Jos olen toiminut omaa luonnettani vastaan, käsittelisin sen asian, varastanut, valehdellut. Selvittäisin ne asiat.
        Sen jälkeen todennäköisesti jo tuntisin että rauha virtaa olemukseeni, kun syyllisyyttä aiheuttavat asiat ovat lakanneet painamasta mieltä.
        Siinä sivussa rukoilisin Jumalaa että antaisi minulle voimaa selvittää epäselvyydet ja voimaa jatkaa elämääni niin että osaan tehdä oikeat ratkaisut, sellaiset jotka koen rehellisisiksi ja Jumalan tahdon mukaisiksi.
        Olet jo pitkällä että huomaat että parantamista on. Kaikki eivät huomaa vikaa itsessään. Siunausta sinulle toivon, elämäsi selkiytymistä ja Rauhaa yhteydessä Jumalaan.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Jos mä sä oisin niin:
        - miettisin mikä kalvaa kun tunnen että tarvitsen pelastusta. Jos se olisi vääriä tekoja niin käsittelisin ne yksi kerrallaan. Pyytäisin anteeksi ihmiseltä jolle olen katsonut tehneeni väärin. Jos olen toiminut omaa luonnettani vastaan, käsittelisin sen asian, varastanut, valehdellut. Selvittäisin ne asiat.
        Sen jälkeen todennäköisesti jo tuntisin että rauha virtaa olemukseeni, kun syyllisyyttä aiheuttavat asiat ovat lakanneet painamasta mieltä.
        Siinä sivussa rukoilisin Jumalaa että antaisi minulle voimaa selvittää epäselvyydet ja voimaa jatkaa elämääni niin että osaan tehdä oikeat ratkaisut, sellaiset jotka koen rehellisisiksi ja Jumalan tahdon mukaisiksi.
        Olet jo pitkällä että huomaat että parantamista on. Kaikki eivät huomaa vikaa itsessään. Siunausta sinulle toivon, elämäsi selkiytymistä ja Rauhaa yhteydessä Jumalaan.

Kyse ei ole kristinuskossa oikein elämisestä, vaan pelastua puhtaalla omallatunnolla tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Roomalaiskirje 7 luku edellä.

Palvella siis lihalla synnin lakia, kun on perannut Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan pois ja muuttunut syntiseksi.

Löytyy Jeesus 13:33 ja Paavali 1.Kor.5:7. Jopa Paavalin mukaan taivasten valtakunta on ensin ja sisäinen syntiominaisuus hankitaan.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Jos mä sä oisin niin:

Vastaat aivan oikein juuri Jeesuksen opetuksen mukaisesti - niitä tikkuja tongitaan vain omista silmistä ja omatunto on kompassi mikä ohjaa oikeall tiellä. Peukutus.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Vastaat aivan oikein juuri Jeesuksen opetuksen mukaisesti - niitä tikkuja tongitaan vain omista silmistä ja omatunto on kompassi mikä ohjaa oikeall tiellä. Peukutus.

Ja tämä nyt oikaistaankin käyttämällä Jeesusta kirottuna uhrina itsen puolesta, että saadaan omatunto hiljaiseksi "Jeesuksen nimeen", mikä hänen nimeen tekeminen on Matteuksen evankeliumin 7 luvun mukaan jopa laittomuuden tekemistä, näille hän sanoo, menkää pois, en tunne teitä.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Jos mä sä oisin niin:

Vielä iso kiitos Jeesuksen opetukseen liittyvästä kommentistasi, ja siitä miten tärkeä on omatunto, sitä nimenomaan ei kuulu vaientaa.

• Anonyymi00049

Kristinuskossa kysymykseesi on vain yksi ja oikea vastaus. Se on: ET MITÄÄN. Sinä et voi tehdä yhtään mitään pelastaaksesi itsesi. Jumalan ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni. Myös sinun!

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

• Anonyymi00054

Kyllä - kristinuskossa nimenomaan juutalaisuutena, Jeesuksen opetushan on Paavalin toimesta jopa kirottu, vaikka enkeli taivaasta sitä julistaisi.

Kuten Luther kirjoittaa "Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain VIHAN eikä mitään armoa",

Paavalin oppi perustuu pahuuteen ja siinä on jumaluuden paikalla jo Raamatusta Jeesuksen sanoin Saatana.

Mitään muuta armoa siinä ei ole kuin luterilaisuudessa "yksin armosta" helvetistä pois pääseminen, jos se Jumala, jota Jeesuksen nimeen palvoo uhrina omien pahojen tekojensa puolesta, tulee pelastamaan.

Ei Saatanan lupauksilla ole mitään katetta, joka haluaakin palveltavan lihalla synnin lakia (Room7).

Kuten Paavali sanoo 1.Kor.3:13, niin se päivä tulessa ilmestyy, joka näyttää teille, että mikä oli se TEKO uskoa häntä.

Ja tämä Paavalin Jumala on nimenomaan tulen Jumala ja uhrina on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Kyllä - kristinuskossa nimenomaan juutalaisuutena, Jeesuksen opetushan on Paavalin toimesta jopa kirottu, vaikka enkeli taivaasta sitä julistaisi.

Kuten Luther kirjoittaa "Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain VIHAN eikä mitään armoa",

Paavalin oppi perustuu pahuuteen ja siinä on jumaluuden paikalla jo Raamatusta Jeesuksen sanoin Saatana.

Mitään muuta armoa siinä ei ole kuin luterilaisuudessa "yksin armosta" helvetistä pois pääseminen, jos se Jumala, jota Jeesuksen nimeen palvoo uhrina omien pahojen tekojensa puolesta, tulee pelastamaan.

Ei Saatanan lupauksilla ole mitään katetta, joka haluaakin palveltavan lihalla synnin lakia (Room7).

Kuten Paavali sanoo 1.Kor.3:13, niin se päivä tulessa ilmestyy, joka näyttää teille, että mikä oli se TEKO uskoa häntä.

Ja tämä Paavalin Jumala on nimenomaan tulen Jumala ja uhrina on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala Jeesuksen nimeen.

Paavalin opilla mennään helvettiin 1.Kor.3:13 ja Jeesus opastaa tien takaisin paratiisiin ilmestyskirja 2:7 ja 2:17 mukaan, jossa voittaja saa syödä elämän puusta salattua mannaa. Tämä ei ole mikään kuoleman jälkeinen asia, vaan se koskee itse elämää.

• Anonyymi00056

Ei missään kuitenkaan sanota että omituisilla höpötyksillä pelastuu.

• Omituisilla höpötyksillä pelastuu.🗣
        No nyt se on sitten sanottu.😇❤️👍

• Anonyymi00057

Kristinuskossa pelastus tulee ihmisen ulkopuolelta. ei ihmisestä itsestään.

• Anonyymi00058

Voiko joku olla noin sokea: "Kristinuskossa kysymykseesi on vain yksi ja oikea vastaus. Se on: ET MITÄÄN."????

Eli ihmisen pitäisi vain istua kädet ristissä ja odottaa, että Jumalan armo ilmestyy????Kuinka kauan pitää odottaa?
        Vain pappi ja kummitko saavat tehdä jotain????eli "pelastaa ulkopuolisen ihmisen.

Raamatun ilmoitus on PÄINVASTAINEN:
        Ap 3
        "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen."

"Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Voiko joku olla noin sokea: "Kristinuskossa kysymykseesi on vain yksi ja oikea vastaus. Se on: ET MITÄÄN."????

Eli ihmisen pitäisi vain istua kädet ristissä ja odottaa, että Jumalan armo ilmestyy????Kuinka kauan pitää odottaa?
        Vain pappi ja kummitko saavat tehdä jotain????eli "pelastaa ulkopuolisen ihmisen.

Ap 3
        "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen."

U-k-i-e nr vikisee taas samoja asioita

• Anonyymi00062
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Niin, ja ÄKKIÄ sikllä mieli muuttui kun vielä eilen se kirjoitti: "Et mitään, sillä kaikki ihmisen oma teko on omaa vanhurskautta."

Helluntailaisille siis kääntyminen Jumalan puoleen on omavanhurskautta.

Ei ihme ettei kukaan ota vakavasti tuota helluntailaista mesuajaa

• Anonyymi00063
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Noin paljonko osaat sanoa asiasta?

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Noin paljonko osaat sanoa asiasta?

Älä vikise

• Anonyymi00065
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Niin, ja ÄKKIÄ sikllä mieli muuttui kun vielä eilen se kirjoitti: "Et mitään, sillä kaikki ihmisen oma teko on omaa vanhurskautta."

Helluntailaisille siis kääntyminen Jumalan puoleen on omavanhurskautta.

Ei ihme ettei kukaan ota vakavasti tuota helluntailaista mesuajaa

Sanopa muuta. Pelkkä trolli se on

• Anonyymi00066
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Ap 3

"Usko tulee kuulemisesta, eikä kasteesta."

-Miksi vänkäät tuota kastettasi joka paikkaan? Oletko joku kasteuskovainen?

"Eli ihmisen pitäisi vain istua kädet ristissä ja odottaa, että Jumalan armo ilmestyy????Kuinka kauan pitää odottaa?"

-Voi, voi! Jumalan armo on jo ilmestynyt, mutta sinä et ole huomannut sitä.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

"Eli ihmisen pitäisi vain istua kädet ristissä ja odottaa, että Jumalan armo ilmestyy????Kuinka kauan pitää odottaa?"

Tarvittiinko siihen Jumalan armon ilmestymiseen vettä?

• Anonyymi00068
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Ap 3

Sinun karismaanisessa lahkossasi usko ei tule kuulemisesta vaan se menee kuulemisesta.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Tuollaista kyselee helluntailainen joka ei ole kokenut Jumalan armoa

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Sinun karismaanisessa lahkossasi usko ei tule kuulemisesta vaan se menee kuulemisesta.

Toi oli hyvä!!!

• Anonyymi00071
        Anonyymi00068 kirjoitti:

OK. Helluntailaisuus on oikea valehtelijoiden klubi.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

OK. Helluntailaisuus on oikea valehtelijoiden klubi.

Niilo Yli.Vainion aikana kyseinen lahko muuttui ideologiasta suorastaan idiotismiksi. Tuo huijaususkonto laantui kun sitä alettiin tutkimaan eikä yhtään oikeasti parantunutta löytynyt. Paikkakunnan mielisairaaloissa sen sijaan piti lisätä resursseja ja lääkitystä lisätä niille jotka olivat käyneet telttakokouksissa.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Ehdottomasti tarvitaan, kuten myös ehtoollisella Jeesuksen syöminen, kuvitellen Augsburgin tunnustuksen mukaan ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Ap 3

Kyllä. Se on ilmaisen armon halveksimista, jos itse tekee jotakin hyvää - silloinhan Jeesus kidutettiin turhaan Paavalin toimesta kuoliaaksi, jos ihminen hallitseakin omat tekonsa!

• Anonyymi00076
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Tuollaista kyselee helluntailainen joka ei ole kokenut Jumalan armoa

Mistä sinä olet kokenut Jumalan armoa?

• Anonyymi00077
        Anonyymi00066 kirjoitti:

"-Voi, voi! Jumalan armo on jo ilmestynyt, mutta sinä et ole huomannut sitä."

Miten ja mistä se huomataan?

• Anonyymi00087
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Mistä sinä olet kokenut Jumalan armoa?

Hänen Sanassaan

• Anonyymi00073

Mikä on Jumalan armo, jota sanaa ei löydy edes Jeesuksen opetuksesta, ei yhtenäkään taivutusmuotona, sen enempää Matteuksen evankeliumista kuin Markuksenkaan.

MISTÄ JUMALA ANTAA ARMOA?

• Anonyymi00080

"Miten ja mistä se huomataan?"

Se huomataan silloin, kun katuva syntinen pyytää Jumalalta armoa ja anteeksiantoa:
        "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."!

Siihen ei tarvita kastetta.

• Anonyymi00081

Islam on erikoistunut Armo käsitteen tuntemukseen. Heillä on kaksi sanaa Rahmaan ja Rahim. Myös Englannissa Mercy ja Grace. Mujaddid Mirza Ghulam Ahmad selitti eräässä kirjassaan suurimmassa merkityksessä armo on sitä että Jumala itse toimii käsinäsi, jalkoinasi, suunasi ja silminäsi. Tälläistä tarvitsevat erityisesti lähimmäisiä rakastavat ammattimiehet: lääkärit ja lentäjät yms. Tuskin tavallinen tyhjäntoimittaja tarvitsee tätä suurinta armoa.

Jos todella olet kiinnostunut Armon merkityksestä pitää sinun tustua islamin luomiin dokumentteihin. Itsekään en tiedä siitä tarpeeksi.

• Armotonta menoa.🎼🎹🎵🎶🎸🎵🎶🎸🎶🎵🥁🎵🎶🎷🎵🎶🎺🎵🎶🎻🎵🎶🪕🎵🎶🕺🎶🎵🎙🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🗣🎶🎵🎵
        - Sepi Kumpulainen -

• Anonyymi00088
        Anonyymi00080 kirjoitti:

"Miten ja mistä se huomataan?"

Se huomataan silloin, kun katuva syntinen pyytää Jumalalta armoa ja anteeksiantoa:
        "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."!

Siihen ei tarvita kastetta.

Tottakai kaste tarvitaan kuten UT:sta nähdään

• Anonyymi00093
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Näin juuri! Tuo helluntailainen vaan jankkaa koko ajan "siihen ei tarvita kastetta"

Kai sillä on pelko Kristusta ja Hänen Sanaansa kohtaan.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Tätäkö tarkoitat:
        ""Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."!

Missä tuossa puhutaan kasteesta?

• Anonyymi00079

Ap. t. 16:31
      Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Room. 10:9
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut

2. Tim. 3:15
      ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Ensin evankeliumin julistus, sitten julistuksen kuuleminen ja uskon Jeesukseen vastaanottaminen ja sitten kasteen upotus Pyhän Hengen saamiseksi niin olet Jumalan lapsi ja Jeesus asuu sinussa iankaiken. Näin sinä voit pelastua.

• Anonyymi00083

<<<Se huomataan silloin, kun katuva syntinen pyytää Jumalalta armoa ja anteeksiantoa:
        "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."!<<<

Paavalin tärkein opetuskirje kirje Roomalaisille kristinuskon perustasta. Näytätkö, että missä kohdassa siinä on tämä Jumalan armo? Tai missä kohdassa Paavali kehottaa parannuksen tekemiseen synnistä?

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

<<<Se huomataan silloin, kun katuva syntinen pyytää Jumalalta armoa ja anteeksiantoa:
        "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."!<<<

Paavalin tärkein opetuskirje kirje Roomalaisille kristinuskon perustasta. Näytätkö, että missä kohdassa siinä on tämä Jumalan armo? Tai missä kohdassa Paavali kehottaa parannuksen tekemiseen synnistä?

Ja koska on luterilaisuus kristinuskona kyse, niin otetaan esille vielä Lutherin sanat tähän Jumalan armo-asiaan.

"Olisihan ollut lienteämpää, jos hän (Paavali) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan HÄN TAHTOI MEITÄ OLEMAAN SIINÄ MIELESSÄ, ETTÄ KAIKKI SE, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITÄÄN ARMOA ANSAINNUT."

Luther: Sidottu ratkaisuvalta s 349, 1982

Ei löytänyt Martti Lutherkaan Paavalin opista mitään armoa, mutta löysi kyllä, että te Paavalia uskovat olette jo luonnostanne vihattavia.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Ja koska on luterilaisuus kristinuskona kyse, niin otetaan esille vielä Lutherin sanat tähän Jumalan armo-asiaan.

"Olisihan ollut lienteämpää, jos hän (Paavali) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan HÄN TAHTOI MEITÄ OLEMAAN SIINÄ MIELESSÄ, ETTÄ KAIKKI SE, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITÄÄN ARMOA ANSAINNUT."

Ei löytänyt Martti Lutherkaan Paavalin opista mitään armoa, mutta löysi kyllä, että te Paavalia uskovat olette jo luonnostanne vihattavia.

Mitäpä uskovaiset, olette sitten mitä tahansa kristinuskon lajia tai lahkoa, lopettaisitte sen valehtelemisenne?

• Anonyymi00086
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Se luterilaisuuden slogani - yksin armosta - koskee sitä, kun te tällä Paavalin opilla menette helvettiin, jos se Jeesuksen nimeen palvomanne kuoliaaksi kidutettu ja kirottu tosi Jumala tulee teidät sieltä helvetistä pelastamaan vain YKSIN ARMOSTA.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Se luterilaisuuden slogani - yksin armosta - koskee sitä, kun te tällä Paavalin opilla menette helvettiin, jos se Jeesuksen nimeen palvomanne kuoliaaksi kidutettu ja kirottu tosi Jumala tulee teidät sieltä helvetistä pelastamaan vain YKSIN ARMOSTA.

Juutalaisuuden jumaluus on edelleenkin virallisen tiedon ja arkeologisin piirtokirjoitus löydöksin Raamatun tarinan Baal-jumala eli SAATANA, raamatun ilmestyskirjan luvun 13 mukaan puhuva Pedon kuva, jota te uskovaiset Jeesuksen uhrilla palvotte.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Juutalaisuuden jumaluus on edelleenkin virallisen tiedon ja arkeologisin piirtokirjoitus löydöksin Raamatun tarinan Baal-jumala eli SAATANA, raamatun ilmestyskirjan luvun 13 mukaan puhuva Pedon kuva, jota te uskovaiset Jeesuksen uhrilla palvotte.

Tämä uskovaisten huijaaminen on tullut nyt tiensä päähän.

• Anonyymi00099

Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, koska sinä et edes tiedä mitä evankeliumi on.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki, koska sinä et edes tiedä mitä evankeliumi on.

Raamatussa on Jeesuksen Israelin Jumalalla tekemä taivasten valtakunnan evankeliumi, jonka tie vie talaisin paratiisiin, ja juutalainen syntievankeliumi Saatanan ollessa jumaluutena, jonka tie vie helvettiin. Nämä ovat Matteuksen 7 luvun kaksi tietä.

Kumpaa evankeliumia tarkoitat?

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Raamatussa on Jeesuksen Israelin Jumalalla tekemä taivasten valtakunnan evankeliumi, jonka tie vie talaisin paratiisiin, ja juutalainen syntievankeliumi Saatanan ollessa jumaluutena, jonka tie vie helvettiin. Nämä ovat Matteuksen 7 luvun kaksi tietä.

Tuon taivasten valtakunnan evankeliumin tosin Paavali kiroaa, kun tekee syntievankeliumin ja käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois, että voi muuttua syntiseksi, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

• Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Tuon taivasten valtakunnan evankeliumin tosin Paavali kiroaa, kun tekee syntievankeliumin ja käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois, että voi muuttua syntiseksi, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

Piti osata erottaa tiedon perusteella Saatana ja Jumala toisistaan, että löysi oikean tien, kun kumpaakin kutsutaan Jumalan nimellä.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Piti osata erottaa tiedon perusteella Saatana ja Jumala toisistaan, että löysi oikean tien, kun kumpaakin kutsutaan Jumalan nimellä.

Tämä nimittäin on luomiskertomuksen syy siihen, että miksi ihminen on sidottu materiaan ihmeiden teon estämiseksi, kun tämä söi hyvän tiedon ja pahan tiedon puusta. Ei erota näitä.

Tästä syystä vain Jeesuksen opastama tie hyvällä tiedolla vie paratiisiin, missä elämän puusta voittaja saa syödä salattua mannaa.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Minä olen löytänyt Raamatustani vain yhden evankeliumin ja tarkoitan nimenomaan sitä.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Tämä nimittäin on luomiskertomuksen syy siihen, että miksi ihminen on sidottu materiaan ihmeiden teon estämiseksi, kun tämä söi hyvän tiedon ja pahan tiedon puusta. Ei erota näitä.

Tästä syystä vain Jeesuksen opastama tie hyvällä tiedolla vie paratiisiin, missä elämän puusta voittaja saa syödä salattua mannaa.

Jae löytyy 1.Mooseksen kirja, luku 3:22.

• Anonyymi00108

Sinun turvansoittamisesi ei ainakaan ketään pelasta yhtään mistään.

• Anonyymi00082

Turvaa Jeesukseen niin sinun käy hyvin.

• Anonyymi00089

Siinä ihana tiivistys

• Anonyymi00090

Vain uskomalla Jeesusta.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Siinä ihana tiivistys

Totta - Jeesukseen uskomalla löytääkin tien helvettiin, mihin luonnostaan vihattavat päätyvät, että saamme oikeudenmukaisen maailman, kuten ilmestyskirja kertoo, kun heidät Peto-jumalineen tungetaan tuliseen pätsiin.

Alkaa ilmestyskirjan luvusta 14, kun on selvinnyt, että "siitä on löydetty kaikkien niiden veri, jotka ovat maanpäällä tapetut".

• Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Totta - Jeesukseen uskomalla löytääkin tien helvettiin, mihin luonnostaan vihattavat päätyvät, että saamme oikeudenmukaisen maailman, kuten ilmestyskirja kertoo, kun heidät Peto-jumalineen tungetaan tuliseen pätsiin.

Alkaa ilmestyskirjan luvusta 14, kun on selvinnyt, että "siitä on löydetty kaikkien niiden veri, jotka ovat maanpäällä tapetut".

Ja koska kaikki muukin, mikä on Raamatussa, on livenä maailmassa näytelty, ei ole mitään syytä olettaa, etteikö myös tätä näyteltäisi.

• Anonyymi00106

Aloittajan kysymys on varmasti tahallisesti harhaanjohtava ja manipuloiva. Kristinuskossa ihminen ei pelasta itseään yhtään mistään. Olette kaikki menneet halpaan.

• Anonyymi00109

Sama väite kuin Gnostilaisen Johanneksen salaisen kirjan alun fariseuksen suussa. Taidatte kaivata kostoa kirkolle siitä mitä se aikanaan teki Gnostilaisille. Myös islamin Mahdiin liittyy innokas odotus että hän tuhoaa kaikki kristityt. On totta että mikäli kaikkea maailman murhattujen verta etsitään se löytyy Rooman kirkon alttareiden kätköstä. Se on Babylonin portto. Mutta PORTTO on mysteeri ja mysteerit kääntyvät aina päinvastaisiksi.

Eurooppa on täysin riippuvainen etelän resursseista ja tehtaista. Nämä suuttuvat porttoon ja kieltää kaupankäynnin. Portto näin menettää kaiken ja riisutaan alastomaksi. Mutta sitten Jumala armahtaa sitä. Se nimittäin on itse asiassa Maria Magdalena. Portto puetaankin yllättäen puhtaan valkoiseen pellavaan ja se pääsee osallistumaan Karitsan häihin jotka alkaa.

Koska kaikki tämä tapahtuu. Itse veikkaan 200 vuoden sisällä. Presidentti Trump on innoissaan jos saa kauppasopimuksen Kiinan kanssa. Näin Kiina sitoo Lännen täyteen riippuvuuteen itseensä. Lopulta se vetää maton Lännen alta pois. Ja Länsi jää puille paljaille. Jo Szu Tun Sotataidon kirjassa kuvataan sodan tärkeimmät vaiheet.

1. Ystävysty syvällisesti viholliseen
        2. Ota pois kaikki hänen huolto yhteytensä
        Jne.

Babylonin Portto tulee kokemaan yhtä sun toista aikanaan....

• Anonyymi00118
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Sama väite kuin Gnostilaisen Johanneksen salaisen kirjan alun fariseuksen suussa. Taidatte kaivata kostoa kirkolle siitä mitä se aikanaan teki Gnostilaisille. Myös islamin Mahdiin liittyy innokas odotus että hän tuhoaa kaikki kristityt. On totta että mikäli kaikkea maailman murhattujen verta etsitään se löytyy Rooman kirkon alttareiden kätköstä. Se on Babylonin portto. Mutta PORTTO on mysteeri ja mysteerit kääntyvät aina päinvastaisiksi.

Eurooppa on täysin riippuvainen etelän resursseista ja tehtaista. Nämä suuttuvat porttoon ja kieltää kaupankäynnin. Portto näin menettää kaiken ja riisutaan alastomaksi. Mutta sitten Jumala armahtaa sitä. Se nimittäin on itse asiassa Maria Magdalena. Portto puetaankin yllättäen puhtaan valkoiseen pellavaan ja se pääsee osallistumaan Karitsan häihin jotka alkaa.

Koska kaikki tämä tapahtuu. Itse veikkaan 200 vuoden sisällä. Presidentti Trump on innoissaan jos saa kauppasopimuksen Kiinan kanssa. Näin Kiina sitoo Lännen täyteen riippuvuuteen itseensä. Lopulta se vetää maton Lännen alta pois. Ja Länsi jää puille paljaille. Jo Szu Tun Sotataidon kirjassa kuvataan sodan tärkeimmät vaiheet.

Jne.

Ilmestyskirja kyllä kertoo siitä, kun Pedon kuvan eli juutalaisten Jumalan kumartajat tapetaan - siinä ei ole mitään mystistä tai ylevää.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Ilmestyskirja kyllä kertoo siitä, kun Pedon kuvan eli juutalaisten Jumalan kumartajat tapetaan - siinä ei ole mitään mystistä tai ylevää.

Ja mitä tulee kauppaan ja tavaraan, katsos kun Jeesus lähetettiin tuomaan tietoa pelastuksesta, opettamaan ihmeiden tekoa, ettei voida alistaa rahan vallalla.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Jne.

Veikkauksesi meni pieleen - se tapahtuu jo koko ajan.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Jne.

Ja mitä siihen Mahdin tuloon liittyy tuhota kaikki kristityt, se on kyllä JEESUS, ja löytyy ilmesttyskirja 14. luku, kun palaa ja vähän järjestelee kuvioit maasta ostettujen kanssa.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Ja mitä siihen Mahdin tuloon liittyy tuhota kaikki kristityt, se on kyllä JEESUS, ja löytyy ilmesttyskirja 14. luku, kun palaa ja vähän järjestelee kuvioit maasta ostettujen kanssa.

Katsos kun ne ovat nyt ne, joilla on se ihmeiden kyky, kuten telepatia, selvänäkö, tulevaisuuteen näkeminen - ihan kaikki mahdollinen, he pystyy järjestelemään konnille ansoja, pystyvät käräyttämään rikollisia, lahjontaan syyllisiä virkamiehiä, ja tapaamatta toisiaan sopimaan keskenään kuvioita, ettei kukaan tiedä kuka vuotaa sisäpiiritietoa, ja rikolliset ryhtyykin ampumaan toisiaan.

Tai kuten nainen televisiossa kertoi, että hän unessa näki täysin, että miten eräs selvittämätön murha oli tapahtunut, ja näin syyllinen saatiin kiinni. Tällä tavalla se tapahtuu.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Katsos kun ne ovat nyt ne, joilla on se ihmeiden kyky, kuten telepatia, selvänäkö, tulevaisuuteen näkeminen - ihan kaikki mahdollinen, he pystyy järjestelemään konnille ansoja, pystyvät käräyttämään rikollisia, lahjontaan syyllisiä virkamiehiä, ja tapaamatta toisiaan sopimaan keskenään kuvioita, ettei kukaan tiedä kuka vuotaa sisäpiiritietoa, ja rikolliset ryhtyykin ampumaan toisiaan.

Tai kuten nainen televisiossa kertoi, että hän unessa näki täysin, että miten eräs selvittämätön murha oli tapahtunut, ja näin syyllinen saatiin kiinni. Tällä tavalla se tapahtuu.

Teidän ongelma on se, että ette pysty sitomaan live-elämään raamattua mihin se juuri liittyy.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Teidän ongelma on se, että ette pysty sitomaan live-elämään raamattua mihin se juuri liittyy.

Ja taas porttotarinassakin Jumala armahtaa. Palaa hihat. PISTÄKÄÄ NYT PAKSUIHIN KALLOIHINNE, ETTÄ SE ON SAATANA. Koko tarina kertoo vain Saatanasta.

• Anonyymi00126
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Ja taas porttotarinassakin Jumala armahtaa. Palaa hihat. PISTÄKÄÄ NYT PAKSUIHIN KALLOIHINNE, ETTÄ SE ON SAATANA. Koko tarina kertoo vain Saatanasta.

Jumalla ei siinä vilahda edes yhdenkään pilkun takana!

• Anonyymi00127
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Jumalla ei siinä vilahda edes yhdenkään pilkun takana!

Jumala on kidutettu, tapettu, raastettu hengiltä, häpäisty, tuhottu ja syöty ehtoollisessa saatananpalvojien ihmisuhriateriana Jeesuksen nimeen!

• Anonyymi00128
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Jumala on kidutettu, tapettu, raastettu hengiltä, häpäisty, tuhottu ja syöty ehtoollisessa saatananpalvojien ihmisuhriateriana Jeesuksen nimeen!

Ja juuri tästä syystä tarvitaan se maasta ostettujen joukko lapioimaan tämä sontaläjä näiden hurskaiden uskojien jäljiltä.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Ja juuri tästä syystä tarvitaan se maasta ostettujen joukko lapioimaan tämä sontaläjä näiden hurskaiden uskojien jäljiltä.

Minun puolesta voisi alkaa vaikka katkomaan ellun kanojen kauloja, että päästäisiin eteen päin, kun mikään puhe ei mene kerran perille.

• Anonyymi00110

On totta että ihminen ei voi tehdä oman pelastumisensa suhteen yhtään mitään, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.

• Anonyymi00111

Miksihän Jumala ei pelasta kaikkia?

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Totta kai pelastaa, ei tarvitse kuin syödä kirottu Jeesus ja juoda tämä veri uskolla, ettei tarvitse vastata omista teoistaan, on Paavalin sanoin pelastunut tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Pelastus lukee edellä suoraan raamatusta.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Sitä me emme tiedä. Kaikki eivät tarvitse Jumalan rakkautta, mutta kaikille joille se kelpaa, se annetaan täysin ansiottomasti.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Sitä me emme tiedä. Kaikki eivät tarvitse Jumalan rakkautta, mutta kaikille joille se kelpaa, se annetaan täysin ansiottomasti.

Kyllä - ei mitään tarvitse tehdä, sen kun olla köllötellä Jumalan rakkaudessa.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Kyllä - ei mitään tarvitse tehdä, sen kun olla köllötellä Jumalan rakkaudessa.

Rakkauden kokeminen panee toimimaan eli jakamaan sitä rakkautta mitä on itsekin saanut tuntea. Töitä kyllä riittää eikä aikaa jää köllöttelemiseen.

• Anonyymi00134
        Anonyymi00132 kirjoitti:

Rakkauden kokeminen panee toimimaan eli jakamaan sitä rakkautta mitä on itsekin saanut tuntea. Töitä kyllä riittää eikä aikaa jää köllöttelemiseen.

Juu se rakkauden voima on niin valtava, että viime vuonnakin lähti miljoonia euroja rakkaushuijareille suomalaisten rahoja. Ja he uskoivat, ja he uskoivat ja he uskoivat rakkauteen - meni omat, lainatut ja varastetut, ihan kaikki.

Rakkaus sana kertoo vain eri tasoisista sekoamisista.

• Anonyymi00135
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Minkälainen on kuoliaaksi kidutetun ja kiroukseksi kirotun Jumalan rakkaus?

• Anonyymi00138
        Anonyymi00132 kirjoitti:

OK.

• Anonyymi00113

"Aloittajan kysymys on varmasti tahallisesti harhaanjohtava ja manipuloiva. Kristinuskossa ihminen ei pelasta itseään yhtään mistään. "

TOTTA KAI PELASTAA USKOLLA. Jos et usko, saat huonon olon ja pahan omantunnon sen tekemisestä mitä vihaat. ONHAN SE PELASTUS JUURI YKSIN USKOSTA.

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA; MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA, PELASTAA, PELASTAA, PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Voisikohan kirkko taas perustaa inkvisiitiokidutuksen näille kerettiläisille?

• Anonyymi00114

Tässä Luther kuvaa tätä vielä tarkemmin:

”Vaikka uskovalla on syntiä ja vaikka hän sitä tekeekin, hän pysyy kuitenkin hurskaana, kun taas epäuskoinen pysyy jumalattomana tehdessään syntiä. Siinä on tosihurskaiden viisaus ja lohtu, että vaikka heillä on ja he tekevät syntiä, he kumminkin tietävät: usko Kristukseen saa aikaan, ettei sitä merkitä heidän tililleen.”

• Anonyymi00115
        Anonyymi00114 kirjoitti:

”Vaikka uskovalla on syntiä ja vaikka hän sitä tekeekin, hän pysyy kuitenkin hurskaana, kun taas epäuskoinen pysyy jumalattomana tehdessään syntiä. Siinä on tosihurskaiden viisaus ja lohtu, että vaikka heillä on ja he tekevät syntiä, he kumminkin tietävät: usko Kristukseen saa aikaan, ettei sitä merkitä heidän tililleen.”

Uskovaiset on vapautettu vastuusta, kun Jeesuksen piikki on loputtomiin auki heidän pahan tekemiselleen, eikä tarvitse kuin olla köllötellä ellun kanoina.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Uskovaiset on vapautettu vastuusta, kun Jeesuksen piikki on loputtomiin auki heidän pahan tekemiselleen, eikä tarvitse kuin olla köllötellä ellun kanoina.

Tai todellisuudessahan se piikki on Luojajumalalla auki, kun Jeesus on kirottu tosi Jumalana.

• Anonyymi00145
        UUSI
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Vain uskonharhoissaan piehtaroivat voivat olla "syntisiä", kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen höperehdintä liikuta vähän vertaa.

• Anonyymi00116

Liity vapaa-ajattelijoihin.

• Anonyymi00117

Vaikea ymmärtää aloituksen kaltaista tulkintaa, jossa uhataan kuolemalla ja kerrotaan ainoa keino kuinka siitä selvitään. Uskominen, joka on ainoa selviytymiskeino, perustuu siinä pelkoon. Ovatko uskovaiset siis sellaisia?

Terveempi kristillisyys lähtee positiiviseen suuntaan ja pyrkii siihen mitä esimerkiksi Vuorisaarna tarkoittaa. Sen mukaan olisi otettava jokainen päivä vastaan sellaisena kuin se on, välittömästi ja ilman menneisyyden kokemuksia. Niinhän lapsetkin tekevät, heillä ei ole menneisyyttä eikä kokemuksia, traumoista puhumattakaan. Aikuisen ei pidä ryhtyä lapselliseksi, mutta on syytä elää tässä hetkessä ja kohdat asiat kuin uurena. Silloin ne ymmärtää oikein ja pystyy säilyttämään luovuutensa.

Eikä siihen mitään Raamattua lukea tarvitse. Eikä uskomisia vaan ihan tavallisen asian ymmärtämistä. Jos jokin pelastuu, se on mielenrauha ja elämänilo, minkä on pelon ja huonojen kokemusten vuoksi menettänyt.

• Anonyymi00131

Ei ole mitään enemmän tai vähemmän terveellistä kristillisyyttä. ON VAIN YKSI AINOA JA SAMA KRISTINUSKO.

Ja se perustuu siihen, kun Jeesuksen nimeen on itse Luojajumala kidutettu äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi, kirottu uhrina kiroukseksi ja syödään ehtoollisella kuvitelle ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, että pelastutaan olemaan vastaamatta omista pahoista teoista.

Haluatko kopioituna raamatusta - pelastus on kopioituna tässä edellä.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Ei ole mitään enemmän tai vähemmän terveellistä kristillisyyttä. ON VAIN YKSI AINOA JA SAMA KRISTINUSKO.

Ja se perustuu siihen, kun Jeesuksen nimeen on itse Luojajumala kidutettu äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi, kirottu uhrina kiroukseksi ja syödään ehtoollisella kuvitelle ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, että pelastutaan olemaan vastaamatta omista pahoista teoista.

Ideologiasi on samaa kuin idiotismisi

• Anonyymi00137
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Kysyn edellä uskovaisten Jumalan rakkaudesta - mitä ja minkälaista on kuoliaaksi kidutetun ja kiroukseksi kirotun Jumalan rakkaus - sitä kovasti edellä mainostetaan. Mitä se on?

• Anonyymi00139
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Kysyn edellä uskovaisten Jumalan rakkaudesta - mitä ja minkälaista on kuoliaaksi kidutetun ja kiroukseksi kirotun Jumalan rakkaus - sitä kovasti edellä mainostetaan. Mitä se on?

Tämä varmasti kiinnostaa monia, kun katsoo Jeesuksen ristille kidutuskuvaa häväistynä tosi Jumalana, opettamanaan hyvänä taivasten valtakunnan isänä raamatun mukaan ja Paavalin opilla - uskojien sanoin itse Luojajumalana.

• Anonyymi00140
        UUSI
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Ideologiasi on samaa kuin idiotismisi

En minä ole kristinusko - minä vain kerron mitä kristinusko on; ja se on idiotismia. Kuten kuvasitkin.

• Anonyymi00142
        UUSI
        Anonyymi00140 kirjoitti:

En minä ole kristinusko - minä vain kerron mitä kristinusko on; ja se on idiotismia. Kuten kuvasitkin.

Kristinuskon vähimmäisvaatimus kaikille maailman 45.000 kristitylle eri kirkkokunnalle on kolminaisuusoppi, joka on sanomani kristinuskon perusta kaikkiaan 2,4 MILJARDILLA uskojalla.

• Anonyymi00143
        UUSI
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Kristinuskon vähimmäisvaatimus kaikille maailman 45.000 kristitylle eri kirkkokunnalle on kolminaisuusoppi, joka on sanomani kristinuskon perusta kaikkiaan 2,4 MILJARDILLA uskojalla.

Ainoa mikä sanomastani puuttuu on, että menee kirottuna helvettiin - on Athanasioksen tunnustus.

• Anonyymi00157
        UUSI
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Kyllä Raamattua voi lukea ja ymmärtää monella tavalla. Uskominen on ongelmallista uskovaisillekin. He joutuvat kieltämään tosiasioita ja päätyvät ristiriitoihinsa. Elämä tässä hetkessä muuttuu velvoitteiksi elämälle toisessa ajassa. Ja ihmisten jakaminen omien uskomusten ja kuvitelmien mukaan on yleistä. Raamattua lukiessa olisi hyvä ajatella mitä on tarkoitettu ja missä teksin ympäristön tapahtumien kontekstissä sanat on lausuttu.

• Anonyymi00141
      UUSI

Aloittajalle

Et voi tehdä mitään pelastaaksesi itsesi. Jos sinulle kelpaa Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa, se on silloin sinun. Kelpaako?

• Anonyymi00151
        UUSI

JA MIKÄ SE RAKKAUS ON?

• Anonyymi00144
      UUSI

Raamattu on kokoelma ihmisten kirjoittamia mielikuvitustarinoita, ei mitään muuta, joten sieltä on turha etsiä elämälleen suuntaa.

• Anonyymi00148
        UUSI

Mikä tarve oli tulla mitätöimään?

• Anonyymi00147
      UUSI

Minä: "Kristinusko perustuu siihen, kun Jeesuksen nimeen on itse Luojajumala kidutettu äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi, kirottu uhrina kiroukseksi ja syödään ehtoollisella kuvitelle ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, että pelastutaan olemaan vastaamatta omista pahoista teoista."

Hän: "Ideologiasi on samaa kuin idiotismisi"

Katsokaamme tämä idiotismi ihan kädestä pitäen. Luterilaisuudessa on tärkein tunnustus Augsburgin tunnustus ja siitä tämä:

<<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI<<<

Nyt tosi Jumala on kuoliaaksi kidutettu uhri ristillä ja puhun kuoliaaksi kiduttamisesta, mutta Paavali käyttää sanaa TEURASTETTU. Mutta aika lähellä.

<<<1.Kor.5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, KRISTUS, TEURASTETTU.<<<

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=5

Ja Paavalin Galatalaiskirje - ja huomioikaa, ei ole kirottu, vaan kirottu KIROUS.

<<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu<<<

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3

Sitten Paavalin antamat ehtoollisen asetussanat tämän teurastetun pääsiäisen uhrilampaan syömiseen, joka on tosi Jumala - Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Kristus-hahmossa:

<<<1.Kor. 11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän kiitti, mursi ja sanoi.... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.<<<

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=11

Joten Augsburgin tunnustus antaa oikean tavan nauttia kannivalistinen ihmissyöntiateria:

<<<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<<

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

Paraniko idiotismi, kun sen otti oikein kädestä pitäen raamatusta ja tunnustuksesta? Pyhiä, kauniita kielikuvia - teurastaa ja kirota kiroukseksi ja syödä ruumis ja juoda veri.?

• Anonyymi00149
        UUSI

Ja sitten lilitetään se mihin kristinuskolla pelastutaan - otan tuolta edeltä vielä:

<<<Room. 7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA; MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<<

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luk

Pelastutaan tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihataan, ja palvelemaan lihalla synnin lakia. Kiinnittäisin huomiota termiin "palvella", nimittäin tämän opin jumaluutena on SAATANA, ja eikö tarina kerro, että jos sen kanssa tekee kaupat, on sitä myös palveltava?

• Anonyymi00150
        UUSI
        Anonyymi00149 kirjoitti:

Ja sitten lilitetään se mihin kristinuskolla pelastutaan - otan tuolta edeltä vielä:

<<<Room. 7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA; MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<<

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luk

Pelastutaan tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihataan, ja palvelemaan lihalla synnin lakia. Kiinnittäisin huomiota termiin "palvella", nimittäin tämän opin jumaluutena on SAATANA, ja eikö tarina kerro, että jos sen kanssa tekee kaupat, on sitä myös palveltava?

Miten monta kertaa minun on vielä otettava nämä raamatusta ja todistettava, että Jeesuksen nimeen te palvotte itse Saatanaa, kun palvotte tälle uhriksi Jeesusta opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana?

• Anonyymi00152
        UUSI
        Anonyymi00150 kirjoitti:

Miten monta kertaa minun on vielä otettava nämä raamatusta ja todistettava, että Jeesuksen nimeen te palvotte itse Saatanaa, kun palvotte tälle uhriksi Jeesusta opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana?

Ja nyt sitten uskovaiset - MIKÄ ON SE RAKKAUS TÄLLÄ OPILLA, jo monta kertaa kysytty?

• Anonyymi00153
        UUSI
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Ja nyt sitten uskovaiset - MIKÄ ON SE RAKKAUS TÄLLÄ OPILLA, jo monta kertaa kysytty?

Tarina on iso ongelma. Mutta raamatussa aukoton, ilman mitään tulkinnanvaraa - Paholainen varastaa uskojansa sielun.

Sopii luomiskertomuksen tarinaan elämän puun suojaamisesta hyvältä ja pahalta tiedolta, lähinnä jälkimmäiseltä, koska ihminen ei erota niitä, kuten tarina osoittaa, sopii tieteen aikakäsitteenä ajan sitomiseen materialla, mutta myös Jeesuksen kylväjävertaukseen vihollisesta, joka kylvi yöllä elonpeltoon rikkaviljan.

Mutta mitä meidän pitäisi ajatella uskojien kannalta, entä kuuluuko meidän ajatelka, että kirkko huijasi? Entä teologit - ovatko he itsekään edes tienneet, että mistä raamatun tarina todellisuudessa kertoo?!

Miten tilanteeseen kuuluisi suhtautua?!

• Anonyymi00154
        UUSI
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Tarina on iso ongelma. Mutta raamatussa aukoton, ilman mitään tulkinnanvaraa - Paholainen varastaa uskojansa sielun.

Sopii luomiskertomuksen tarinaan elämän puun suojaamisesta hyvältä ja pahalta tiedolta, lähinnä jälkimmäiseltä, koska ihminen ei erota niitä, kuten tarina osoittaa, sopii tieteen aikakäsitteenä ajan sitomiseen materialla, mutta myös Jeesuksen kylväjävertaukseen vihollisesta, joka kylvi yöllä elonpeltoon rikkaviljan.

Mutta mitä meidän pitäisi ajatella uskojien kannalta, entä kuuluuko meidän ajatelka, että kirkko huijasi? Entä teologit - ovatko he itsekään edes tienneet, että mistä raamatun tarina todellisuudessa kertoo?!

Miten tilanteeseen kuuluisi suhtautua?!

Kirkko hihkaisee "Aprilliä! Aprilliä!", ja kääntääkin uuden sivun. Niinkö?

• Anonyymi00156
        UUSI
        Anonyymi00154 kirjoitti:

Kirkko hihkaisee "Aprilliä! Aprilliä!", ja kääntääkin uuden sivun. Niinkö?

No, joka tapauksessa ilmestyskirja on vielä kesken - kaikkihan piti nyt tunkea tuliseen pätsiin petojumalineen?!

• Anonyymi00155
      UUSI

Lopeta kaikki ajatteleminen ja usko sokeasti kaikki mitä lahkokahjot sinulle satuilevat. Mitään ei saa ajatella, epäillä eikä kritisoida sanallakaan! Koskaan!

T: Hellariperheen kasvatti

• Anonyymi00158
        UUSI

Samat kokemukset tuosta lahkosta.

• Anonyymi00169
        UUSI

Mutta valehtelun opit ihan itse, otaksuisin !

Mikään kommentissasi ei pidä paikkaansa.

• Anonyymi00173
        UUSI
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Mutta valehtelun opit ihan itse, otaksuisin !

Mikään kommentissasi ei pidä paikkaansa.

Helluntailaisilla on suuri edustus Uskontojen uhrien vertaistukiryhmissä, jos sinua kiinnostaa ottaa asioista selvää. Suosittelen kaikille tuon lahkon välttämistä.

• Anonyymi00159
      UUSI

Lienee asia mikä pitää jokaisen opetella ihan itse

• Anonyymi00160
        UUSI

Se pätee hyvin rippikouluopetukseen.
        Kaikki itsenäinen ajattelu ja kritiikki on kiellettyä, jos aikoo saada kofirmation.

• Anonyymi00171
        UUSI
        Anonyymi00160 kirjoitti:

Kaikki itsenäinen ajattelu ja kritiikki on kiellettyä, jos aikoo saada kofirmation.

Tuokaan ei pidä paikkaansa vaan on helluntailaisen valetehtelua

• Anonyymi00172
        UUSI
        Anonyymi00160 kirjoitti:

Nykyään jopa kannustetaan itsenäiseen ajatteluun eikä uskontoihin kohdistuva kritiikkikään ole kiellettyä luterilaisissa rippikouluissa. Toki viidesläisyydessä on hyvin takapajuinen meininki.

• Anonyymi00161
      UUSI

Millä on aivopesty niin, että pitäisi edes äpäästä ripille? Tai kastaa lapsi?!

• Anonyymi00162
        UUSI

Eikö tämä ole jo itsenäisen ajattelun torppaamista, kuin se, että mitä pitäisi saada ajatella päästäkseen ripille?!

• Anonyymi00163
        UUSI
        Anonyymi00162 kirjoitti:

Eikö tämä ole jo itsenäisen ajattelun torppaamista, kuin se, että mitä pitäisi saada ajatella päästäkseen ripille?!

Ja kun nänä riitit edes olisivat johon hyvään, mutta kun ne liittyvät silkkaan pahuuteen, kuten edeltä raamattu todistaa.

• Anonyymi00164
        UUSI
        Anonyymi00163 kirjoitti:

Ja kun nänä riitit edes olisivat johon hyvään, mutta kun ne liittyvät silkkaan pahuuteen, kuten edeltä raamattu todistaa.

Lisäystä - oli se taas raskasta lukea pastorin yllättynyt kommenti kirkkoaktivistin vaimon murhasta.

• Anonyymi00165
        UUSI
        Anonyymi00164 kirjoitti:

Lisäystä - oli se taas raskasta lukea pastorin yllättynyt kommenti kirkkoaktivistin vaimon murhasta.

MIKÄ ON SE KIRKON IHMISEN ELÄMÄÄ TUKEVA SANOMA?!

• Anonyymi00166
        UUSI
        Anonyymi00165 kirjoitti:

MIKÄ ON SE KIRKON IHMISEN ELÄMÄÄ TUKEVA SANOMA?!

Ja edelleen - edellä raamatusta kristinuskon perusta, josta edellä kirjoittaja sanoo sitä idiotismiksi, luulleen että valehtelen.

MIKÄ ON SE USKOVAISTEN HOKEMA JUMALAN RAKKAUS TÄLLÄ OPILLA?

Nyt jukolavita te otatte vastuun valheistanne, ja jokainen!

• Anonyymi00167
        UUSI
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Ja edelleen - edellä raamatusta kristinuskon perusta, josta edellä kirjoittaja sanoo sitä idiotismiksi, luulleen että valehtelen.

MIKÄ ON SE USKOVAISTEN HOKEMA JUMALAN RAKKAUS TÄLLÄ OPILLA?

Nyt jukolavita te otatte vastuun valheistanne, ja jokainen!

Entä pappien ja teologien vastuu? Olisikohan pastorinkin syytä pohtia, että miten kirkkoaktivistin elämän suunta sai tällaisen tragediakäänteen? - Ei kun pestään vaan kädet kuin Pilatus!

• Anonyymi00174
      UUSI

Saatana tehtävä on torpata, estää toteutumasta Jeesuksen armo: ristin sovitus, siis Jumalan puolustussuunnitelma.
      Kirottu on se joka Jumalan työt turhiksi tekee!

• Anonyymi00175
        UUSI

Ja ristin sovitus perustuu Jeesuksen nimeen, kun Jumala on kuoliaaksi kidutettu ja KIROUKSEKSI kirottu uhrilahja.

Minkä voiman avulla luetaan kirouksia?

• Anonyymi00176
        UUSI
        Anonyymi00175 kirjoitti:

Ja ristin sovitus perustuu Jeesuksen nimeen, kun Jumala on kuoliaaksi kidutettu ja KIROUKSEKSI kirottu uhrilahja.

Minkä voiman avulla luetaan kirouksia?

Ja tässä tapauksessa itse Luojajumalan päälle Jeesuksen nimeen. Löytyy Gal .3:13.

• Anonyymi00177
        UUSI
        Anonyymi00176 kirjoitti:

Ja tässä tapauksessa itse Luojajumalan päälle Jeesuksen nimeen. Löytyy Gal .3:13.

Edeltä: "Saatana tehtävä on torpata, estää toteutumasta Jeesuksen armo: ristin sovitus, siis Jumalan puolustussuunnitelma. KIROTTU on se joka Jumalan työt turhiksi tekee!"

<<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu<<<

• Anonyymi00178
        UUSI
        Anonyymi00177 kirjoitti:

Edeltä: "Saatana tehtävä on torpata, estää toteutumasta Jeesuksen armo: ristin sovitus, siis Jumalan puolustussuunnitelma. KIROTTU on se joka Jumalan työt turhiksi tekee!"

Anonyymi00174, haluatko omin sanoin selittää tämän?

• Anonyymi00179
      UUSI

<<Saatana tehtävä on torpata, estää toteutumasta Jeesuksen armo: ristin sovitus, siis Jumalan puolustussuunnitelma. Kirottu on se joka Jumalan työt turhiksi tekee! <<

Saatanan tehtävä kuvataan usein vastustajana: hän pyrkii torppaamaan Jumalan armon työn estämällä ihmiset ottamasta vastaan ristin sovitusta. Hän ei aina hyökkää räikeästi, vaan käyttää hienovaraisia keinoja — houkutusta, valhetta, syyttelyä, välinpitämättömyyttä ja epätoivoa — saadakseen armon sanoman näyttämään merkityksettömältä tai liian kovalta kantaa. Hän kylvää epäluottamusta Jumalan hyvyyteen, vääristää opetuksia ja saa yhteisöt ja yksilöt riitelemään, niin että armon voima ei pääse vapaasti vaikuttamaan.

Lause "Kirottu on se, joka Jumalan työt turhiksi tekee" sanoo tämän raadollisesti: se osoittaa tuomion niille, jotka tahallisesti estävät tai peräti peruttavat armon toiminnan — johtavat ihmisiä harhaan, alistavat totuuden omaan voitontavoitteluunsa tai kylvävät sellaisia oppeja ja tekoja, jotka tekevät sovituksesta tyhjää. Se koskee sekä henkilökohtaista vastustusta että rakenteellista vastarintaa; kun ihmiset luovat järjestelmiä, opetuksia tai käytäntöjä, jotka sivuuttavat Kristuksen sovituksen, he muuttavat Jumalan pelastustyön tehottomaksi toisten kannalta.

Tässä näkyy myös moraalinen seuraus: joka tahallaan tekee armon sanoman hyödyttömäksi, kantaa vastuuta niistä sieluista, jotka eksyvät sen tähden. Vastaisku ei ole vihassa vaan kutsussa: pitää vastustaa kiusausta, saarnata selvästi, elää armahtavuutta ja pitää huolta, että ristintyö todella saa muuttavan voiman ihmisten arjessa — rukouksella, totuudella, yhteisöllä ja Pyhän Hengen toiminnalla.

• Anonyymi00183
        UUSI

Kokeilepa uudestaan, koska Kristus on juuri se teidän sovitustyön armonne KIROUKSENA RISTILLÄ, joka tekee Jumalan työn turhaksi.

• Anonyymi00180
      UUSI

Seuraava kysymys vastaa aloituksen kysymystä. Siihen Jeesus antaa itse vastauksen:

Laupias samarialainen

25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?" [10:25-28: Matt. 22:34-40; Mark. 12:28-34 : Matt. 22:35 | Matt. 19:16]
      26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
      27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]
      28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
      29 Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
      30 Jeesus vastasi hänelle näin: "Eräs mies oli matkalla Jerusalemista Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin.
      31 Samaa tietä sattui tulemaan pappi, mutta miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi.
      32 Samoin teki paikalle osunut leeviläinen: kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.
      33 "Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen. Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli.
      34 Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne. Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta.
      35 Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja, minä korvaan ne, kun tulen takaisin.'
      36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"
      37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."

Terv. Luterilainen kristitty Jumalan armosta

• Anonyymi00181
        UUSI

Sitten ei parane ihmisiä netissä herjailla jos aikoo pelastua.

• Anonyymi00184
        UUSI

Heh, nää on aina yhtä hilpeitä - sekaisin Jeesuksen evankeliumista Matteusta, VT:sta Moosesta ja syntiopista Paavalia - on Jeesusta, hänen murhaajaansa Paavalia ja vielä Moosestakin, jonka vastustamisesta Paavali surmasi Jeesuksen.

• Anonyymi00185
        UUSI
        Anonyymi00181 kirjoitti:

Sitten ei parane ihmisiä netissä herjailla jos aikoo pelastua.

Pelastuminen on pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa ja palvelemaan lihalla synnin lakia. Raamatusta kopioituna edellä useammankin kerran.

• Anonyymi00187
        UUSI
        Anonyymi00185 kirjoitti:

Pelastuminen on pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa ja palvelemaan lihalla synnin lakia. Raamatusta kopioituna edellä useammankin kerran.

Näiden uskovaisten Jumala on Raamatun tarinan Saatana, joka huijaa heitä armolupauksin, jos palvovat sille kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna uhrina Jeesusta tosi Jumalana, itse Luojajumalana, ja kun myy sielunsa Paholaiselle, joutuu palvelemaan sitä.

• Anonyymi00188
        UUSI
        Anonyymi00187 kirjoitti:

Näiden uskovaisten Jumala on Raamatun tarinan Saatana, joka huijaa heitä armolupauksin, jos palvovat sille kirottuna ja kuoliaaksi kidutettuna uhrina Jeesusta tosi Jumalana, itse Luojajumalana, ja kun myy sielunsa Paholaiselle, joutuu palvelemaan sitä.

Tästä syystä uskovaiset ovatvä solmussa näiden selitysten kanssa. Nimittäin Raamattu ja tunnustukset eivät valehtele, he menevät helvettiin, ainoastaan Saatanasta käytetään myös Jumalan nimeä.

• Anonyymi00189
        UUSI
        Anonyymi00188 kirjoitti:

Tästä syystä uskovaiset ovatvä solmussa näiden selitysten kanssa. Nimittäin Raamattu ja tunnustukset eivät valehtele, he menevät helvettiin, ainoastaan Saatanasta käytetään myös Jumalan nimeä.

Nämä Jumala ja Saatana piti osata erottaa hyvän tiedon ja pahan tiedon perusteella, mistä syystä ihminen karkotettiin paratiisista, ja aika sidottiin materiaan ikuisen elämän suojaamiseksi.

Löytyy 1.Moos.3:22

Tämä tarina osoittaa juuri miksi - koska ihminen ei erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa, niin oli ihmeiden tekeminen suojattava.

Tähän on tieteellinen selitys myös.

• Anonyymi00190
        UUSI
        Anonyymi00189 kirjoitti:

Nämä Jumala ja Saatana piti osata erottaa hyvän tiedon ja pahan tiedon perusteella, mistä syystä ihminen karkotettiin paratiisista, ja aika sidottiin materiaan ikuisen elämän suojaamiseksi.

Löytyy 1.Moos.3:22

Tämä tarina osoittaa juuri miksi - koska ihminen ei erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa, niin oli ihmeiden tekeminen suojattava.

Tähän on tieteellinen selitys myös.

Ja vaikka uskovaiset lisäisivät vielä metrin pituutta selityksiinsä, tarina on Raamatussa aukoton. Ei auta - Saatana ei muutu Jumalaksi.

• Anonyymi00191
        UUSI
        Anonyymi00190 kirjoitti:

Ja vaikka uskovaiset lisäisivät vielä metrin pituutta selityksiinsä, tarina on Raamatussa aukoton. Ei auta - Saatana ei muutu Jumalaksi.

saatana koittaa tehdä Jumalan pelastussuunitelan turhaksi, kaikki on syntisiä, joka ei tunnusta syntisyyttään eikä tunnista on saatanan orja.
        että silleen!

eksyttäjiä varokaa, siitä tunnette ne, ne vihaa Paavalia.

• Anonyymi00193
        UUSI
        Anonyymi00191 kirjoitti:

saatana koittaa tehdä Jumalan pelastussuunitelan turhaksi, kaikki on syntisiä, joka ei tunnusta syntisyyttään eikä tunnista on saatanan orja.
        että silleen!

Synti liittyy vsin Saatanaan, joka omistaa helvetin - kuten Martti Luther muinoin kysyi Saatanalta, kun päästeli suolikaasuja Vatikaanin suuntaan, että onko tämä jo senkin syntilistaansa varmasti merkinnyt.

• Anonyymi00194
        UUSI
        Anonyymi00191 kirjoitti:

että silleen!

Joko Paavalin Roomalaiskirjeen 7 luku muuttui Raamattuun, että hänen oppinsa pelastus on tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa ja palvella lihalla synnin lakia?

• Anonyymi00182
      UUSI

<<36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"
      37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."<<

Kaikki on lähimmäisiä, oli kaukana tai lähellä. Mikä Jeesus tarkoitti: Mene ja tee sinä samoin.
      tekeekö muut kuin Jeesus, kertoi itsestään, korkeitaan pyhät jotka on taivaan kansalaisia, tuskin muut.
      Olkaa siis Pyhät, kuin Jeesus on Pyhä.

• Anonyymi00192
        UUSI

Juu, mutta aikansa terroristi riehuttuaan sen ajan kirkossa, ja maailman kuuluisin ateisti, joka tapettiin teidän uskontonne vastustamisesta.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe