Mikä ruokavalio laihduttaa nopeimmin

Anonyymi-ap

Se on vähähiilihydraattinen ruokavalio mikä laihduttaa nopeimmin.
Olin laihtunut muutama vuosi sitten tuolla VHH ruokavaliolla 10 kertaa nopeammin mitä tavallisella ruokavaliolla eli kuukaudessa 5 kiloa missä tavallisella ruokavaliolla oli aikaisemmin mennyt vuosi

Ruokana ollut pääasiassa kaalipata ja myöhemmin perunaruoka.
Se on aivan sama mitä ruokaa käyttää,se on pääasia että se on vähähiilihydraattista.
Kaali,peruna,riisi käy käy siihen hyvin.

Nyt olen tehnyt lihakastikkeen jossa kasviksia,sen ETU on siinä että siitä samasta saa tehtyä monenlaista eri ruokaa.Sitä voi syödä perunan,riisin,pastan yms kanssa.
Lihasta ruokaa syömällä lähtee parhaiten nälkä ja saa paljon proteiinia.Proteenit otan melkein kaikki pelkästään lihasta ja kananmunista.

Laihdutuksen aikana ei saa syödä yhtään ainoaa karkkia tai suklaanpalaa KOSKA niillä kalorimäärät nousee helposti puolella 😱

En ota ennen ja jälkeen kuvia koska se on pelkkää ajan tuhlausta.Syödystä kalorimäärästä tietää laihtumisen.
Riittää kun mitat merkkaa kerran kuukaudessa.

58

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      aloita syömää jostain kiposta, astiasta, syö 2,5-3,5 dl , kokosi, painosi ja liikuntasi mukaan.
      siis valitse itsellesi sopiva astian koko

      syö vain se määrä ja lähde pöydästä.

      syö yleensä AINA 5 KERTAA PÄIVÄSSÄ
      -vain jos olet poikkeuksellisesti illalla syönyt liikaa voi aamupalan jättää ja syö sitte 10-11 aikaa.

      vältä suolaa.
      älä laita suolaa omiin ruokiisi jos syöt jotain kaupan ruokaa joka on jo suolattua.
      jos teet puuroa, ohukaisia, pullaa, älä laita niihin suolaa.

      leipä lihottaa, varsinkin siinä oleva suola ja siinä päällä oleva rasva.

      Lopeta lihaleikkeleet ja Sulatejuusto.

      Lopeta kaikki limpsat, myös kalorittomat ja kaikki pullovedet.
      Lopeta ainakin niin, että et osta kotiin.

      en ny jaksa enempää
      pääasia, syö 5 kertaa, ja jostain kiposta eikä kukkuralautaselta, jotta näet saman määrän joka ateria, vatsalaukkusi pienenee, kun et ahmi koskaan.

      Pieni rauhallinen kävely ulkona on aina hyväksi. Mutta liikkuminen kalorinpolttamismielessa ei ainakaan alussa ole hyväksi, koska ..........
      sen mitä 30 min kulutat, syöt helpolla 1 minuutissa.
      ........... ja jos laihtumineen perustuu liikuntaan, se voi epäonnistua kun tulee sateinen päivä tms.
      Tavallinen ja nykyinen liikunta;si on aivan ok.

      Laihdutuskuureissa pitäisi muistaa että saa KALKKIA , siis KALSIUMIA joko ruoasta tai 1 tablettikin olis varmaan hyvä , sillä jos tulee luukatoa, se ei korvaannu koskaan.

      oon vanha.

      • Anonyymi00024

        "aloita syömää jostain kiposta, astiasta,"

        Ruoka yleensä syödään astiasta. Mistähän sinä olet aiemmin syönyt kun näin ihan innovaation olet tehnyt että ruuan voi syödä astiasta taikka jostain kiposta. 😳


    • Anonyymi00002

      Kuka jaksaa koko ajan kyylätä painoansa? Ei kö siitä tuu stressiä? Hyvä kun laihduit = arvostan sitä että oot saanu sen aikaan. Hienoa!
      Itte miettiny hiilarien vähentämistä että ehkä liikaa appaamme isukin kaa hiilareita.

      • Anonyymi00003

        Kannataisi vaihtaa elinpiiriään, jos isukki tuo noin pahoja ongelmia. Harva asuu isänsä kanssa.


      • Anonyymi00004

        Siinä tapauksessa että on ongelmia painon kanssa sitä on hyvä kyylätä, joskus, ei koko ajan. Jos painolle jotain tekee. Paria kiloa sinne tänne on turhaa noteerata. Sen verran paino vaihtelee päivittäinkin. Vasta plus miinus 5 kiloa alkaa olemaan muutosta suuntaan tai toiseen. 10 kiloa huomaa jo päälle päin.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Siinä tapauksessa että on ongelmia painon kanssa sitä on hyvä kyylätä, joskus, ei koko ajan. Jos painolle jotain tekee. Paria kiloa sinne tänne on turhaa noteerata. Sen verran paino vaihtelee päivittäinkin. Vasta plus miinus 5 kiloa alkaa olemaan muutosta suuntaan tai toiseen. 10 kiloa huomaa jo päälle päin.

        Näinpä joo. Sammaa mielt.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Kannataisi vaihtaa elinpiiriään, jos isukki tuo noin pahoja ongelmia. Harva asuu isänsä kanssa.

        Joo ei monet asu vanhemman kaa. Olen iältäni 44 vuotias . Tunnen pari mua 25 vuotta vanhempaa jotka asuu vielä nykyääkin vanhemman luona ja he molemmat on korkeapalkkaisessa duunissa. Yleensä ennakkoluuloja ja vääriä olettamuksia että kaikki isänsä /vanhempansa luona asuvat on jotenkin heikkohermoisia. Itse olen heikkohermoinen. Heikkohermoisuuteni näkyy vähän kaikessa eli kontaktit ihmisiin suppeata enkä katsokaan aina ihmisiin päin ja heikkohermoisuus ilmenee myös painonpudotus-operaatioissa kun alan tuskailemaan kun elämänlaatu huononee jos ei saa pudotettua painoa että otan sen liian vakavasti että hermot melkein menee.


      • Anonyymi00053

        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01276

        Painonhallinnan monipuolinen tuki

        Syömisen ja painon säätelymekanismien monimutkaisuus aiheuttaa sen, että yhdenlainen tuki ja lähestymistapa riittää harvoin etenkään pitkään jatkuneiden hankaluuksien voittamiseksi. Jos mieliala on masentunut tai omat keinot eivät riitä helpottamaan stressitilaa, on hyvä kääntyä syömisasioihin perehtyneen psykologin, psykoterapeutin tai lääkärin puoleen. Etenkin jos lihavuuteen yhdistyy vaikeita syömisen säätelyn pulmia, näyttää hoidossa parhaiten toimivan psykologisen ja ravitsemuksellisen lähestymistavan sekä lääkehoidon ja liikunnan yhdistäminen.


    • Anonyymi00005

      KAIKKI nopeasti laiihduttavat ruokavaliot ovat vääriä.
      Painonhallinnan avain on se, että syö vain sen minkä kuluttaa. Laihduttaessa kannattaa ruokavalion olla mahdollisimman lähellä sitä mistä tulee pysyvä elämäntapa. Energiaa vain piirun verran vähemmän.
      Nopeasti laihduttavat dieetit eivät ole elämäntapa, vaan kikka, joka johtaa jojoiluun.

      Hitaasti hyvä tulee.

      • Anonyymi00006

        Kyllä VHH laihduttaa aivan pysyvästi ja kaiken lisäksi nopeasti.Se on aivan todettu asia.
        Siinä on liikkumiseenkin sopivasti hiilihydraattia.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kyllä VHH laihduttaa aivan pysyvästi ja kaiken lisäksi nopeasti.Se on aivan todettu asia.
        Siinä on liikkumiseenkin sopivasti hiilihydraattia.

        Höps.
        Jos siirtyy pysyvästi dieettiin joka laihduttaa nopeasti, niin kuolee ennen pitkää nälkään.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Höps.
        Jos siirtyy pysyvästi dieettiin joka laihduttaa nopeasti, niin kuolee ennen pitkää nälkään.

        Ei tuossa nälkään kuole,siinähän saa syödä paljon.
        Silloin kun hiilihydraatit on pienet,niin samalla myös kalorimääräkin on pienemmät mitä tavallisella ruokavaliolla.Eli sillä laihtuu aivan itsestään vaikka syö paljon.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Höps.
        Jos siirtyy pysyvästi dieettiin joka laihduttaa nopeasti, niin kuolee ennen pitkää nälkään.

        Nälkään kuolee vasta kun omat rasvavarastot on kulutettu, se läskimakkara vatsassa on säilöttyä energiaa joka sitten otetaan käyttöön kun ruuasta ei saa tarpeeksi energiaa. Keto ja VHH dietti taas helpottaa tätä tapahtumaa kun insuliini pysyy alhaisena.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ei tuossa nälkään kuole,siinähän saa syödä paljon.
        Silloin kun hiilihydraatit on pienet,niin samalla myös kalorimääräkin on pienemmät mitä tavallisella ruokavaliolla.Eli sillä laihtuu aivan itsestään vaikka syö paljon.

        Se on näin yksinkertaista

        Lopeta kokonaan niitten tuotteiden syöminen mistä olet lihonut ja mistä lihot niin laihdut ☹️
        Ei sitä muuten laihdu.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Se on näin yksinkertaista

        Lopeta kokonaan niitten tuotteiden syöminen mistä olet lihonut ja mistä lihot niin laihdut ☹️
        Ei sitä muuten laihdu.

        Lihotte vain lisää JOS jatkatte niitten lihottavien ruokien syömistä 🙁


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Se on näin yksinkertaista

        Lopeta kokonaan niitten tuotteiden syöminen mistä olet lihonut ja mistä lihot niin laihdut ☹️
        Ei sitä muuten laihdu.

        "Tuote" joka lihottaa on kilokalori.
        Syökö eläinrasvaa vai hiilareita, niin muut terveysvaikutukset voivat olla eri, mutta kilokalori on kilokalori.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Höps.
        Jos siirtyy pysyvästi dieettiin joka laihduttaa nopeasti, niin kuolee ennen pitkää nälkään.

        Ei kaikille sovikaan dieetti joten oon kanssas samaa mieltä. Se voi olla toiselle se dieetti kidutusta. Voi tulla sydämenrytmihäiriöitä ja muita terveysongelmia.


    • Anonyymi00011

      "Ruokana ollut pääasiassa kaalipata ja myöhemmin perunaruoka.
      Se on aivan sama mitä ruokaa käyttää,se on pääasia että se on vähähiilihydraattista.
      Kaali,peruna,riisi käy käy siihen hyvin."

      Ehkä tässä syy miksi et ole onnistunut kun syöt perunaa ja riisiä eli supernopeita hiilareita.

      • Anonyymi00013

        En ole koskaan niistä lihonut,nehän on erittäin vähäkalorista ruokaa.
        Olen lihonut AINA vain herkuista.Olen nyt tajunnut lopettaa ne tarkan seurannan avulla.
        Senhän tietää siitä että jos alkaa jotakin syömään ja alkaa lihomaan,se pitää lopettaa HETI.

        Velikin on nyt lihonut 20 kiloa makkaroista,maidosta,pullassa,paprikamajoneesista liian suurista aterioista.Ei ole tajunnut lopettaa vaikka olen varoitellut melkein joka päivä 😂


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        En ole koskaan niistä lihonut,nehän on erittäin vähäkalorista ruokaa.
        Olen lihonut AINA vain herkuista.Olen nyt tajunnut lopettaa ne tarkan seurannan avulla.
        Senhän tietää siitä että jos alkaa jotakin syömään ja alkaa lihomaan,se pitää lopettaa HETI.

        Velikin on nyt lihonut 20 kiloa makkaroista,maidosta,pullassa,paprikamajoneesista liian suurista aterioista.Ei ole tajunnut lopettaa vaikka olen varoitellut melkein joka päivä 😂

        Ihmisen pitää ITSE haluta laihtua,ei se mitään auta jos joku muu sanoo että laihduta.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ihmisen pitää ITSE haluta laihtua,ei se mitään auta jos joku muu sanoo että laihduta.

        Yksi lihomisen SYY voi olla sekin että syö liian rasvaista ruokaa.Varsinkin getogeeninen ruoka ON lihottavaa koska siinä on paljon rasvaa.😳
        Eli pitää syödä ennemmin mahdollisimman vähärasvaista ruokaa JOS haluaa pysyä samassa painossa tai laihtua.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Yksi lihomisen SYY voi olla sekin että syö liian rasvaista ruokaa.Varsinkin getogeeninen ruoka ON lihottavaa koska siinä on paljon rasvaa.😳
        Eli pitää syödä ennemmin mahdollisimman vähärasvaista ruokaa JOS haluaa pysyä samassa painossa tai laihtua.

        Sillä ketoruokavaliolla on useat ihmiset saaneet terveytensä parannettua, päässeet eroon diabeteksestä ja laihtuneet sekä rasvamaksa on tervehtynyt. Vaikka täysrasvaisessa ruuassa on enempi energiaa niin asia korjautuu sillä kun ei vaan tule syötyä jatkuvasti ja liikaa, 2-3 ruokailua riittää eikä verensokerit mene vuoristorataa kokoajan. Hiilarirajoitus riittää eikä sitä voita tartte lusikalla erikseen syödä. En itse ole ketolla vaan elelen VHH:lla ja pätkäpaastolla, hyvin toimii, jaksaa kuntoilla ja laihtumista tapahtuu.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Yksi lihomisen SYY voi olla sekin että syö liian rasvaista ruokaa.Varsinkin getogeeninen ruoka ON lihottavaa koska siinä on paljon rasvaa.😳
        Eli pitää syödä ennemmin mahdollisimman vähärasvaista ruokaa JOS haluaa pysyä samassa painossa tai laihtua.

        miks pitää riidellä siitä jos joku on ylipainoinen? Me monet ihmiset kamppailemme ylipainon kanssa eikä sitä auta kärjistävä, jopa populistinen kommentointi. Ihmiset varmasti yrittää tehdä parhaansa laihtuakseen mutta moni ei onnistu siinä.

        Minäkin monta kertaa yrittänyt laihduttaa enkä ole onnistunut kuin kerran. Eli noin 8 kertaa oon yrittäny laihduttaa ja vain kerran onnistuin siinä. Ei ole helppoa lihasmassageeneillä kun esim liikunnan seurauksesta mulla nousee paino koska lihakset kasvaa.

        Vali vali liikaa valitetaan ja riidellään ja syytellään ylipainoisia. Eikä korkea paino aina automaattisesti tarkoota sitä että on läskikasa vaan korkia paino voi johtua esim raskaasta lihasmassasta.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sillä ketoruokavaliolla on useat ihmiset saaneet terveytensä parannettua, päässeet eroon diabeteksestä ja laihtuneet sekä rasvamaksa on tervehtynyt. Vaikka täysrasvaisessa ruuassa on enempi energiaa niin asia korjautuu sillä kun ei vaan tule syötyä jatkuvasti ja liikaa, 2-3 ruokailua riittää eikä verensokerit mene vuoristorataa kokoajan. Hiilarirajoitus riittää eikä sitä voita tartte lusikalla erikseen syödä. En itse ole ketolla vaan elelen VHH:lla ja pätkäpaastolla, hyvin toimii, jaksaa kuntoilla ja laihtumista tapahtuu.

        Kyllä minulla toimii ainakin vähärasvainen ruoka,JOS laittaa esim ruokaan reilusti majoneesia,kalorit nousee heti vähintään puolella.
        Kannattaa syödä ennemmin suuria annoksia vähäkalorista ruokaa kuin pieniä annoksia rasvaista ruokaa.Koska se on annoskoko mikä tekee kylläiseksi.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Yksi lihomisen SYY voi olla sekin että syö liian rasvaista ruokaa.Varsinkin getogeeninen ruoka ON lihottavaa koska siinä on paljon rasvaa.😳
        Eli pitää syödä ennemmin mahdollisimman vähärasvaista ruokaa JOS haluaa pysyä samassa painossa tai laihtua.

        "Yksi lihomisen SYY voi olla sekin että syö liian rasvaista ruokaa.Varsinkin getogeeninen ruoka ON lihottavaa koska siinä on paljon rasvaa"

        Miksikähän sitten ketogeeninen ruokavalio on kaikkein nopein ja terapeuttinen painonpudotuskeino. Itsellä ihan viikon sisään palautui yöunet, allergia- ja astmaoireet katosi, ja turvotus hävisi kun jätin sokerin, leivät, riisin ja perunan.

        Jos olet käsittänyt että ketolla syödään perunaa ja riisiä jotka nostaa verensokerin raketin lailla niin ei ihme jos ei keto ole toiminut. Aika paljon kukkua esiintyy mutta yleissivistys nyt on monella mitä on.

        Terveisin vhh, ensin ketolla 30kg laihtunut. Ja tuli ne veitsenterävöt vatsalihaksetkin.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        "Yksi lihomisen SYY voi olla sekin että syö liian rasvaista ruokaa.Varsinkin getogeeninen ruoka ON lihottavaa koska siinä on paljon rasvaa"

        Miksikähän sitten ketogeeninen ruokavalio on kaikkein nopein ja terapeuttinen painonpudotuskeino. Itsellä ihan viikon sisään palautui yöunet, allergia- ja astmaoireet katosi, ja turvotus hävisi kun jätin sokerin, leivät, riisin ja perunan.

        Jos olet käsittänyt että ketolla syödään perunaa ja riisiä jotka nostaa verensokerin raketin lailla niin ei ihme jos ei keto ole toiminut. Aika paljon kukkua esiintyy mutta yleissivistys nyt on monella mitä on.

        Terveisin vhh, ensin ketolla 30kg laihtunut. Ja tuli ne veitsenterävöt vatsalihaksetkin.

        minä laihduin 20-25 killoo ruokavaliolla jossa söin kaikkea ruokaa paitsi vähensin tuplana jopa triplana herkut .


    • Anonyymi00019

      Onko ihmiset tyhmiä koska painonpudottaminen ei ole heleppoa??
      Moni on kokeillut, ilman tulosta. Siihe vaikuttaa monet asiat kuten painonpudotus-kuvioissa voi tehdä myös virheitä ja joillakin on riesana esim lihasmassageenit tai lihavuusgeenit tai joku sairaus joka nostattaa painoa kuten kilpisrauhasen vajaatoiminta.

      Jos painonpudotus olis helppoa niin ei täällä Suomessa olisi niin paljon lihavia ihmisiä.Oletteko oikeasti noin tyhmiä? Ja uskon että suurin osa yrittää aina tehdä kaikkensa pudottaakseen painonsa. Sori olen nyt hieman hyökkäävä. Ärsyttää vain välillä nää kirjottelut.

      • Anonyymi00020

        Pelkät kilot voivat johtaa harhaan. Painoindeksi on väestötasolla hyvä mittari ylipainon yleisyydestä, mutta yksilötasolla se on vain viitteellinen. Lihaksikkaan painoindeksi voi olla korkeampi kuin jojo-laihdutuskuurilla lihaksistonsa kuihduttaneen sohvaperunan, mutta silti sohvaperunalla voi olla liikaa läskiä, mutta lihaksikkaalla ei.

        Normaalipaino tarkoittaa tervettä rasvaprosenttia. Lihasmassa ei ole lihavuutta. Vastaavasti laihdutuskuuri joka kuihduttaa lihasmassaa ei ole tervettä laihduttamista, vaan itsetarkoituksellista ja epätervettä painon pudotusta.

        Jos motivaatio on kohdallaan (miten sitä ikinä mitataankaan), mutta laihdutus ei onnistu, on kyse syömishäiriöstä. Syömishäiriön hoito kuuluu psykologian ja lääketieteen piiriin. Jos todellista motivaatiota ei ole se kannattaa hankkia tai sitten hyväksyä ylipainonsa riskeineen.


      • Anonyymi00022

        Siinä pitää olla kärsivällinen,ei ne tulokset tule nopeasti.
        Vasta sitten kun on noudattanut dieettiä kaksi viikkoa tulosta alkaa tulemaan.
        Jos kalorit pysyy koko ajan 2300 niin laihtuu varmasti.


      • Anonyymi00023

        Ei painonpudotus ole koskaan aivan helppoa,mutta sitä voi tehdä helpompaa.
        Ensin pitää ymmärtää se asia mistä olet lihonut 😳ja lopettaa sen syönti mistä olet lihonut🧐.Ei kevyttä ruokaa syömällä voi lihoa,ja kevyt ruokaakin voi olla hyvää jos osaa sen tehdä.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Ei painonpudotus ole koskaan aivan helppoa,mutta sitä voi tehdä helpompaa.
        Ensin pitää ymmärtää se asia mistä olet lihonut 😳ja lopettaa sen syönti mistä olet lihonut🧐.Ei kevyttä ruokaa syömällä voi lihoa,ja kevyt ruokaakin voi olla hyvää jos osaa sen tehdä.

        Kyllä ymmärsin mistä olen lihonut. Kun jätin pelkästään sokerin (kaiken missä sokeria on) ja vehnän ja muut viljat, riisin ja perunan niin paino putosi itsestään. Siinä vaiheessa tajusi miksi vhh toimii.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Siinä pitää olla kärsivällinen,ei ne tulokset tule nopeasti.
        Vasta sitten kun on noudattanut dieettiä kaksi viikkoa tulosta alkaa tulemaan.
        Jos kalorit pysyy koko ajan 2300 niin laihtuu varmasti.

        pitäiskö laskea kalorit aina? Ei mulla hermot kestä sitä = poden ahdistuneisuus-häiriötä. Pitäisi niinku aina laskea puntaroida kaikki syöminen niinkö?
        Ja 2300 kaloria päivässä niin pitäs laihtua .

        Mutta entä jos kalorimäärä on korkeampi kun esim aamulla syön enemmän jottei tarvi syödä illalla? Iltasyönti on kuulemma huono asia joka lihottaa ja muutenki terveydelle ei välttämättä hyvä asia.

        Onko vaarana mulla nyt lihota /syyä kaloreita yli 2300 kun aamupala on isompi kalorimäärältään vaan pitäisikö annoskoot olla aina pieniä joka syöntikerralla yhren vuorokauden aikana?

        Jotenkin tuntuu että oon tosi älyllisesti pihalla painonpudotus-asioissa että 20 vuotta jotenkin en ole oppinut että varmaan osittain johtuu hahmotushäiriöstäni kun mulla on aivoissa hahmotushäiriö kun tämä älyllinen este taitaa olla se syy etten ymmärrä miten pitää syyä ja mitä pitää syyä.

        Mä kyllä syön nykyään enemmän kasviksia ja en joka syöntikerralla perunaa ja tummaa makarooni että tumma makarooni on jääny aika vähiin.

        Esim eilen tein wokkivihanneksia ja kanaa. Maustoin mustapippurilla ja muskottipähkinällä.

        Apua olen pulassa kai vai pitääkö odottaa ja olla kärsivällinen . En ole käynyt puntarilla että aion käydä kerran kuukaudessa puntarilla. Viimeksi näytti lukemaa 92kg (olen 175cm pitkä) eli onhan tuo liikaa vaikka iso osa painostani koostuisikin lihasmassasta mutten tykkää oikein lihasmassasta kun esim raskas elopaino vaikeuttaa kävelemistä ja nivelet lujilla ja kun paljon elopainoa niin hengästyy nopeammin. Siksi suosinut viime aikoinan pyöräilyä.

        Aikomus olisi käydä puntarilla noin 12 päivä kesäkuuta. Mielenkiinnnolla odottelen tulosta. Tuun kertomaan tänne mikä on paino 12.päivä. Viimeksi siis 92kg:a.

        En aio enempää punnita itteeni kun mun pitää huomioda oma henkinen hyvinvointi kun pakko kertoa ettei se ole kovin hyvä että marraskuussa 2025 kävin psykiatrisessa sairaalassa tarkkailussa ja ne passitti mut takaisin kotiin ja käyn nykyään terapeutilla kahdenkeskisissä jutteluissa. Niin terapeutti on sanonut mm että älä ota stressiä elämääsi liikaa koska se ei sovi minulle.

        Painonpudotus-jutut esim niis pithää olla varovainen ettei ahdistu isommin. Muistan monet epäonnistuneet painonpudotukseni kuinka olin kiukkuinen siitä että melkein hermostuneena sain hermoromahduksen ja pompin tasajalkaa ylös kuin pikkulapsi.

        Ei ole helppoa pudottaa painoa, pakko sanoa ja nolona myöntää mutta ehkä yritän puolustella itteeni vedoten hahmotushäiriööni mutta ehkä se on tekosyy.

        On monet neuvoneet mennä ravitsemusterapeutin puheille. otin yhteyttä sähköpostitse Pippa laukkaan muttei se koskaan vastannut että tällä sivustolla ne sanoi mun lähettäneen sähkärin väärään paikkaan että sen takia se ei vastannut.

        On aika monet neuvoneet myös että mun pitäs alakaa laskea kalorit aina kun syön.

        Tähän asti oon puntarilla käynyt ja itse pyrkinyt syömään terveellisempää kevyempää ruokaa. Saas sitte nähhä millaisia tuloksia saan.


        Joku sanoi pittäää olla kärsivällinen. No koetan olla mutta hermostuttaa ja pelottaa hieman mutta ei liikaa hermostuta. Pyrin olemaan silti rauhallinen.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Siinä pitää olla kärsivällinen,ei ne tulokset tule nopeasti.
        Vasta sitten kun on noudattanut dieettiä kaksi viikkoa tulosta alkaa tulemaan.
        Jos kalorit pysyy koko ajan 2300 niin laihtuu varmasti.

        tuleeko sinulle kova nälkä illalla noin kello 19.00-21.00 aikana? Syötkö silloin?
        mun on pakko syödä kello 19.00-21,00 aikana pari kertaa esim yksi ruisleipä kalkkunaleikkeellä ja banaani koska en pysty taistelemaan kovaa nälkää vastaan.

        Mistä siis johtuu kova nälkäni tuohon aikaan? nyt oon yli viikon syöny isomman aamupalan mutta silti meinaa iskeä illalla kello 19.00 -21.00 aikana nälkä. Ei niin suuri nälkä kuin aiemmin mut silti pitää hieman ottaa jotain. Olenko vain sisuton löysä tyyppi joka ei pysty taistelemaan näläkää vasttaan?

        Osaatteko siis taistella nälkää vastaan että jos teille tulee nälkä niin te ette kuitenkaan syö koska teillä on sisua &taistelutahtoa jolloin ei tarvi syödä?

        Mut eikö se ole tosi vaikiaa jos on kovakin nälkä esim että onko se silloin jopa terveysriski jos ei syö jos on kova nälkä??

        Varmaan joo nykyihmiset syö liikaa ja liian epäterveellistä= siksi lihavuus monen ongelmana.

        Toinen syy on geenit tai liikunnan puute. Myös geenit vaikuttaa lihomiseen koska tunnen monia ihmisiä jotka syö aika paljon ja ei aina terveellistä ruokaa niin ne ei koskaan lihoa vaan pysyy tikkulaihoina.

        Harrastan siis liikuntaa, että ihan hikiliikuntaakin harrastan välillä. En aina hikiliikuntaa. Masennus on hieman esteenä hikiliikunnalle kun on masennus niin ei huvita oikein aina jolloin liikunta jää aika kevyeksi mut kai sekin parempi kuin ei mittään.


        sanoit kalorimäärä pithää olla 2300 . Mä en laske kaloreita, En siis tosiaan voi tietää paljonko syön kaloreita vuorokaudessa. Syön terveellistä ruokaa. Yleensä pieniä annosmääriä paitsi nyt noi viikon syöny aamupalan hieman isomman kuin päivän muut ateriat.

        Silti kuitenkin meinaa illalla iskeä nälkä. Oon lukenut iltasyönti ei ole hyväksi onko totta?


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Ei painonpudotus ole koskaan aivan helppoa,mutta sitä voi tehdä helpompaa.
        Ensin pitää ymmärtää se asia mistä olet lihonut 😳ja lopettaa sen syönti mistä olet lihonut🧐.Ei kevyttä ruokaa syömällä voi lihoa,ja kevyt ruokaakin voi olla hyvää jos osaa sen tehdä.

        kyl mää syön kevyttä ruokaa. Vuoden aikana 3 kiloa olin lihonut mutta nyt 1 kuukauden syönyt vielä kevyemmin. En varma oonko syöny tässä vuoden aikana raskaampaa ruokaa, ehkä. Esim marinoituja broilerinkoipia että kai niissä yli 10% rasvaa on että oisko noin 13 prossaa.
        Sitten syöny täsä vuoje aikana paljon myös kevyttä ruokaa. Myös välillä kuten sanoin esim marinoituja broilerinkoipia ja perunoiden kanssa ruskeaa kastiketta. Ruskea kastike voi olla lihottava jos käyttää kastikkeessa rasvaa liikaa. Yrittäny aina olla maltillinen rasvan kaa etten lorauta liikaa. Kastikkeen teossa pakko käyttää rasvaa jonkun verran, muuten kastiketta tulee liian vähän eikä siitä riitä välttämättä kahdellekaan jos aikoo kastikkeilla ja perunoilla + porkkaraaste syödä yhden vuorokauden sitä joka lämminaterialla.

        nyt en käyny vielä puntarilla kun oon viilannu täsä kuukauden ajan syöntiäni että veikkaisin että paino on voinu pudota kilolla tai parilla mutta saas sitte nährä .,.. mulla myös liikunta nostaa painoa kun on lihasmassageenit. Veljelläni sama juttu että liikunta nostaa painoa. Meijän on siis iso haaste laihtua. Kuulostaako tekosyyltä&selittelyltä?

        Vai onko niin että emme osaa syyä? Mä syön pieniä aterioita vuorokaudessa mutta nyt noin viikon ajan syöny enemmän aamupalalla ettei tarvi illalla napostella kun monasti illalla iskee näläkä jolloin en pysty taisteleen nälkää vastaan. Oonko siis sisuton kun en pysty taistelemaan nälkää vastaan? Tuleeko sullekin nälkä illalla ? Pystytkö kuitenkin taistelemaan nälkää vastaan illalla? Osaakko sanua mistä johtuu kun mulla iskee välillä kovakin nälkä illalla? On iskenyt vieläkin tässä viikon aikana nälkä illalla vaikka aamupalan syöny isomman kuin päivän muut ateriat? Mistä tämä johtuu kun silti iskee illalla nälkä? Johtuuko se lääkkeistäni? Popsin mielenterveyslääkkeitä. Muun muassa aamulääke SSRI lääkkeisiin kuuluva joka voi nostattaa ruokahalua&painoa.

        Pyrin syömään terveellistä ruokaa että ei ole nykyään sitä ongelmaa että syön kastikkeita ja niin edelleen.

        haaste on myös kun asun isäni kanssa joka haluaa vaatii syyä rasvaisempaa ruokaa. Oon nyt tehnyt niin että hän saa syyä rasvaisempaa ja itte suyön kevyempää. Isällä tehty kaksi kertaa sydänoperaatio ja vaikka hoitajat neuvoneet syyä terveellisemmin, ei meinaa syyä isä terveellisesti.

        Mulla myös vaarana sairastua sydän-ja verisuonitauteihin kun esim vyötärönympärysmittani on yli 100cm jolloin riski kasvaa sydän-ja verisuonisairauksiin on suuri. Kun mittasin vyötärön&mahani sain eri mittaustuloksia kuten 104cm, 108cm, 109cm ja 112cm joten en voi silloin olla varma mikä on mun oikea mahan&vyötärön mitta koska olen niin avuton kun en osaa mitata.

        Apua olenko oikeasti pulassa painoni kanssa vai onko mulla paino-ongelmaa koska sairaanhoitaja sanoi mua sopusuhtaiseksi. Myös isäni ja äitini ja veljeni sanoo mun olevan sopusuhtainen. Minä itte myös näen itseni sopusuhtaisena.

        mull on todettu pikkulapsena hahmotushäiriö jolloin älykkyyspuoleni ei välttämättä toimi niin hyvin. Se voi tarkoottaa sitä etten osaa pudottaa painoa . Kai se pitäs ravitsemusterapeuttiin ottaa yhteyttä tai mennä paikan päälle mutta kun en halua. Ja yhtä asiaa en aio koskaan eli en halua koskaan kaloreita mitata koska hermostuisin siitä.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Kyllä ymmärsin mistä olen lihonut. Kun jätin pelkästään sokerin (kaiken missä sokeria on) ja vehnän ja muut viljat, riisin ja perunan niin paino putosi itsestään. Siinä vaiheessa tajusi miksi vhh toimii.

        ai pitäskö peruna ja leivät jättää pois? Eikös tutkimuksissa sanota että esim sydänmerkityt leivät on hyvä asia terveydelle. Kannattaako edes kokonaan lopettaa terveellisen leivän syöntiä? Eikös ihminen tarvi kuituakin ?

        Peruna ja leipä pois ja riisit ja makarooni niinkö? Mä oon syöny perunaa mut vähentänyt tumman makaroonin syöntiä. Perunaa noin 3 kertaa viikossa noin parin viikon aikana.
        Onko se liikaa?

        Mitä ruokaa sitten ihminen voi syödä jos pitää karsia viljatuotteetkin pois? Menee mulla aika vaikeaksi etten osaa keksiä mitään ruokaa kun mielikuvitus ruoanlaitossa ei toimi.

        Oon tekeny wokkivihanneksia ja kanaa ja joskus kanan korvannut kalalla. Sen kanssa en perunaa syöny aina.

        Uusia pottuja ja silliä syötiin toissa päivänä isän kanssa.

        Terveellistä leipää syön noin 5-6 palaa vuorokaudessa, onko liikaa? Laitan leivän päälle usein kalkkunaleikettä jotta saa myös proteiinia.

        Mitä jos syön liikaa vuorokauden aikana proteiinia ja hiilihydraatteja niin onko ihmekkään ettei paino meinaa pudota?

        En ole laskenut kaloreita joten en tiiä paljonko menee kaloreita vuorokaudessa. Syön pieniä määriä ruokaa. Aamupalan oon syöny nyt viikon ajan isomman suhtteessa päivän muihin aterioihin koska on ollut ongelmana iltasyönti koska illalla iskee nälkä joka kertoisi ehkä siitä että oon syöny esim liian pienen aamupalan. onko sulla iltasyöntiä? onko sulla illalla kova nälkä? Mulla on mut nyt noin viikon ajan nälkä ei ole ollu yhtä suuri kuin aiemmin kun aiemmin söin pienemmän aamupalan mutten pysty oikein koskaan taistelemaan nälkää vastaan vaan menen jääkaapille herkästi syömään. Olenko siis sisuton ihminen?

        Vai ootko sitä mieltä että päivän kaikki ateriat pitää olla pieniä?

        harrastan myös liikuntaa ja mulla on lihasmassageenit jolloin liikunnan seurauksesta mulla kasvaa lihakset ja paino nousee.

        On tosi isoja haasteita pudottaa painoa. En meinaa onnistua sitten ollenkaan. Oon yrittäny elämäni aikana pudottaa painoa noin 8 kertaa ja onnistunut vain kerran. On se vaikiaa tää elämä välillä puuh huoh! Mut huumori auttaa.

        Mulla mahan&vyötärö yli 100cm joten riski sairastua veri-ja sydänsairauksiin on suuri. En osaa sanoa mikä on mahanmittani kun sain eri mittaustuloksia mut se on varma että yli 100cm mutten tiiä onko se 104cm vai onko jopa 112cm.

        isälle tehty kaksi pallolaajennusta eli isällä veri-ja sydäntauti . Verisuonet menee herkästi tukkoon jolloin pitää tehdä pallolaajennus. On sanottu että pitää panostaa ruokavalioo.


        palaan vielä perunaan ja terveellisen leipään. En usko että minä lopetan koskaan niiden syöntiä kokonaan(enkä voi esim terveellisen leivän syöntiä lopettaa koska oon ahne perso sille ja mun on vaikea olla syömättä leipää alle 5 leipää vuorokaudessa koska leipä on niin hyvää) koska en usko että ne on terveydelle huono asia. Onko siis vaara se etten tule laihtumaan silloin koskaan? Osaatteko neuvoa


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Kyllä ymmärsin mistä olen lihonut. Kun jätin pelkästään sokerin (kaiken missä sokeria on) ja vehnän ja muut viljat, riisin ja perunan niin paino putosi itsestään. Siinä vaiheessa tajusi miksi vhh toimii.

        kyl kai mää silti osaan keksiä ruoan mitä tehhä kun tässä hätäilen nyt hieman. Pahoittelut useista viesteistä meneekö jo spämmäyksen puolelle??

        Mutta yritän niinku hankkia tietoa. Onko teillä antaa mitään ruokareseptejä minulle kun en osaa oikein keksiä mitään ruokaa mikä ei lihota? Kertokaa!
        oon siis aika usein nyt tehny wokkivihanneksia ja kanaa ja tällä viikolla perunaa emme ole syöneet niin paljoa ja muistaakseni toissa viikollakin perunan määrä jäi pienemmäx.

        Leipä, se on semmonen että en tiiä pystynkö koskaan luopujmaan siitä täysin. Oomma syöneet isän kaa terveellisiä leipiä esim sydänmerkittyjä leipiä. Noin 5-6 palaa leipää syön vuorokaudessa. Täälä keskustelupalstalla on iät ja ajat keskustelu leivästä ja viljatuotteista kun osa puolustaa niitä ja osa kritisoi. sinä siis kuulut siihen ryhmään joka väittää että viljatuotteet lihottaa /ei hyvä asia.
        minä kun oon aina sitä mieltä kuten esim terveys.asiantuntija Pippa laukka että terveellistä leipää voi syyä.

        Oomme ehkä syöneet perunaa ja tummaa makaroonia liikaa koko elinikämme ajan. Nyt noin kahen viikon ajan syöneet niitä vähemmän. Makaroonia ei ollenkaan puolentoista viikon aikana. Käytän tummaa makaroonia joka parempi kuin vaalea makarooni.


        Ettehän kuitenkaan morkkaa meitä jotka emme ole onnistuneet painonpudotusjutuissa??
        Minulle tulee paha mieli jos joku haukkuu minua kun en osaa pudottaa painoa. Saatan pillahtaa itkuun ihan.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Kyllä ymmärsin mistä olen lihonut. Kun jätin pelkästään sokerin (kaiken missä sokeria on) ja vehnän ja muut viljat, riisin ja perunan niin paino putosi itsestään. Siinä vaiheessa tajusi miksi vhh toimii.

        oon mä toki onnistunut kerran painonpudotuksessa (muut seitsemän kertaa oon epäonnistunut) ja sen muistan että silloin noin 20 kiloa laihduin kahdessa vuodessa ja silloin ruokavalio oli esim tällainen;

        1.perunaa
        2.tumma makarooni
        3.lihatuotteet
        4.maitotuotteet(rasvaton maito)
        5.terveellinen ruisleipä noin 5 palaa vuorokaudessa, joskus neljä palaa
        6,kasvikset
        7.hedelmät
        8.marjat
        9.vesi(noin 2 litraa vettä päivässä)
        esim nuo

        karkkiakin silloin söin kerran kahdessa viikossa. Söin siten että tyhjensin pussin hitaasti että kesti usea päivä ennenkuin söin sen loppuun.

        nyt en ole pariin kuukauteen koskenutkaan karkkiin.

        Siirryin jokunen aika sitten ksylitolikarkkiin. Nyt en sitäkään syöny kun luin että myös se lihottaa.

        karkit oon korvannut hedelmillä esim banaani joka makeannälkään hyvä keino. Eikä tarvi syyä kokonaista banaania aina mut kyl mää kokonaisen vejän jos oon tehny esim 10-19km pituisen pyörälenkin ja vettä päälle.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Kyllä ymmärsin mistä olen lihonut. Kun jätin pelkästään sokerin (kaiken missä sokeria on) ja vehnän ja muut viljat, riisin ja perunan niin paino putosi itsestään. Siinä vaiheessa tajusi miksi vhh toimii.

        Anteeksi monet viestini. Koetan puolustaa itteeni vedoten ahdistuneisuus-häiriööni kun minulla on ahdistuneisuus-häiriö. Toivottavasti ymmärrät.-


      • Anonyymi00032 kirjoitti:

        oon mä toki onnistunut kerran painonpudotuksessa (muut seitsemän kertaa oon epäonnistunut) ja sen muistan että silloin noin 20 kiloa laihduin kahdessa vuodessa ja silloin ruokavalio oli esim tällainen;

        1.perunaa
        2.tumma makarooni
        3.lihatuotteet
        4.maitotuotteet(rasvaton maito)
        5.terveellinen ruisleipä noin 5 palaa vuorokaudessa, joskus neljä palaa
        6,kasvikset
        7.hedelmät
        8.marjat
        9.vesi(noin 2 litraa vettä päivässä)
        esim nuo

        karkkiakin silloin söin kerran kahdessa viikossa. Söin siten että tyhjensin pussin hitaasti että kesti usea päivä ennenkuin söin sen loppuun.

        nyt en ole pariin kuukauteen koskenutkaan karkkiin.

        Siirryin jokunen aika sitten ksylitolikarkkiin. Nyt en sitäkään syöny kun luin että myös se lihottaa.

        karkit oon korvannut hedelmillä esim banaani joka makeannälkään hyvä keino. Eikä tarvi syyä kokonaista banaania aina mut kyl mää kokonaisen vejän jos oon tehny esim 10-19km pituisen pyörälenkin ja vettä päälle.

        Ksylitolissa on kyllä energiaa noin 2 kcal/g mutta sitä ei pysty käyttämään niin paljoa että se lihottaisi koska se aiheuttaa isona annoksena ripulia. Ksylitoli saattaa (varmaa tietoa) lisätä myös sydänkohtauksia.


      • Anonyymi00034
        hvp27 kirjoitti:

        Ksylitolissa on kyllä energiaa noin 2 kcal/g mutta sitä ei pysty käyttämään niin paljoa että se lihottaisi koska se aiheuttaa isona annoksena ripulia. Ksylitoli saattaa (varmaa tietoa) lisätä myös sydänkohtauksia.

        kiitos tiedosta. oon pärjänny 2 viikkoa ilman ksylitolikarkkia kun korvannu sen banaanilla.
        Joskus voin ehkä ostaa ksylitolikarkkia = ei silloin tapa olettaisin.


      • Anonyymi00035
        hvp27 kirjoitti:

        Ksylitolissa on kyllä energiaa noin 2 kcal/g mutta sitä ei pysty käyttämään niin paljoa että se lihottaisi koska se aiheuttaa isona annoksena ripulia. Ksylitoli saattaa (varmaa tietoa) lisätä myös sydänkohtauksia.

        ripulin kautta paino putoaa joo mutta ei kannata tolla tekniikalla alakaa laihduttaa.


      • Anonyymi00036
        hvp27 kirjoitti:

        Ksylitolissa on kyllä energiaa noin 2 kcal/g mutta sitä ei pysty käyttämään niin paljoa että se lihottaisi koska se aiheuttaa isona annoksena ripulia. Ksylitoli saattaa (varmaa tietoa) lisätä myös sydänkohtauksia.

        anteeksi huono viesti toi ripuliin viittaava anteeksi. Mie ehkä hermoilen liikaa painonpudotus-asiassa nyt. Ahdistuneisuus-häiriö kun on.


      • Anonyymi00037
        hvp27 kirjoitti:

        Ksylitolissa on kyllä energiaa noin 2 kcal/g mutta sitä ei pysty käyttämään niin paljoa että se lihottaisi koska se aiheuttaa isona annoksena ripulia. Ksylitoli saattaa (varmaa tietoa) lisätä myös sydänkohtauksia.

        mittani ovat ; 175cm ja 91kg /


        moni sanoo mua sopusuhtaiseksi että näytän kuulemma sopusuhtaiselta. Ittekin näen itteni sopusuhtaisena.

        Näytän hoikemmalta ja moni ihmettelee suurta elopainoani. Eikä mahanikaan ole hirveän suuri mut on siinä jotakin vähän tossa vatsassa mutta sekin pääosin raskasta lihasta. Joillakin vatsassa voi se ihra olla höllyvän pehmeää selluliittiläskiä, minulla ei vaan kivikova vatsaklöntti. Haluisin toki että olisi hieman pienempi.

        Olenko liian tiukka itselleni? Pelottaa joskus että mitä jos mulle pian tulee syömishäiriö tai joku ulkonäköön viittaava häiriö. Se riski olemassa.


        mulla myös lihakset kasvaa liikunnan seurauksesta jolloin paino nousee. Veljelläni myös lihakset kasvaa liikunnan seurauksesta jolloin hänellä paino nousee.

        Paino voi nousta ihan pelkällä kävelylenkillä kun se tiivistää roppaa&lihaksia. Pyöräily etenkin nostattaa painoa. On toki varmaan hyvä asia jos läski korvaantuu aina lihaksella vai mitä?

        mutta ongelma tässä korkeassa painossa/painoindeksissä on se että kävely ja etenkin juoksu on joskus hankalaa kun lihakset on tiellä ja hapettaa kun isot lihakset ja nivelet lujilla. Siksi suosinut pyöräilyä.


        varmaan joo mun pitää nyt lopettaa tää kirjoottelu. Menee liiallisuuksiin nyt. Pitää jarruttaa. Aion tulla teille kertoon sitten kun ens kerran käyn puntarilla millainen tulos. Tai sitten en tuu kertoon. Pitäs kai ottaa rennosti mutta jos ottaa liian rennosti niin paino voi nousta.

        Pitäs löytää tasapaino että henkinen hyvinvointi olisi parempi minulla. Ahdistun niin kovin herkästi.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        tuleeko sinulle kova nälkä illalla noin kello 19.00-21.00 aikana? Syötkö silloin?
        mun on pakko syödä kello 19.00-21,00 aikana pari kertaa esim yksi ruisleipä kalkkunaleikkeellä ja banaani koska en pysty taistelemaan kovaa nälkää vastaan.

        Mistä siis johtuu kova nälkäni tuohon aikaan? nyt oon yli viikon syöny isomman aamupalan mutta silti meinaa iskeä illalla kello 19.00 -21.00 aikana nälkä. Ei niin suuri nälkä kuin aiemmin mut silti pitää hieman ottaa jotain. Olenko vain sisuton löysä tyyppi joka ei pysty taistelemaan näläkää vasttaan?

        Osaatteko siis taistella nälkää vastaan että jos teille tulee nälkä niin te ette kuitenkaan syö koska teillä on sisua &taistelutahtoa jolloin ei tarvi syödä?

        Mut eikö se ole tosi vaikiaa jos on kovakin nälkä esim että onko se silloin jopa terveysriski jos ei syö jos on kova nälkä??

        Varmaan joo nykyihmiset syö liikaa ja liian epäterveellistä= siksi lihavuus monen ongelmana.

        Toinen syy on geenit tai liikunnan puute. Myös geenit vaikuttaa lihomiseen koska tunnen monia ihmisiä jotka syö aika paljon ja ei aina terveellistä ruokaa niin ne ei koskaan lihoa vaan pysyy tikkulaihoina.

        Harrastan siis liikuntaa, että ihan hikiliikuntaakin harrastan välillä. En aina hikiliikuntaa. Masennus on hieman esteenä hikiliikunnalle kun on masennus niin ei huvita oikein aina jolloin liikunta jää aika kevyeksi mut kai sekin parempi kuin ei mittään.


        sanoit kalorimäärä pithää olla 2300 . Mä en laske kaloreita, En siis tosiaan voi tietää paljonko syön kaloreita vuorokaudessa. Syön terveellistä ruokaa. Yleensä pieniä annosmääriä paitsi nyt noi viikon syöny aamupalan hieman isomman kuin päivän muut ateriat.

        Silti kuitenkin meinaa illalla iskeä nälkä. Oon lukenut iltasyönti ei ole hyväksi onko totta?

        Banaani ei ole laihduttajan ruokaa, mielettömästi sokeria, eikä muitakaan hedelmiä pidä jatkuvasti syödä sokerin takia, mielummin vihanneksia.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Banaani ei ole laihduttajan ruokaa, mielettömästi sokeria, eikä muitakaan hedelmiä pidä jatkuvasti syödä sokerin takia, mielummin vihanneksia.

        No kaikessa on sitä ja tätä = ei voi syödä mitään muuta lähinnä kuin kasviksia . Asiantuntijat usein sanoo että pitää syyä kasviksia, kanaa, kalaa, marjoja ja hedelmiä.

        mulla on sokerin/makeannälkä joten pitää karkki korvata banaanilla.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Banaani ei ole laihduttajan ruokaa, mielettömästi sokeria, eikä muitakaan hedelmiä pidä jatkuvasti syödä sokerin takia, mielummin vihanneksia.

        Vastaus on sinulle selvä = makeannälkää en saa pois ainakaan vihanneksilla.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Banaani ei ole laihduttajan ruokaa, mielettömästi sokeria, eikä muitakaan hedelmiä pidä jatkuvasti syödä sokerin takia, mielummin vihanneksia.

        kiitos neuvosta. Empä ostakkaan tänään banaania. Eilen söin varmaan 3 banaania ainakin, jopa 4.
        Oli vain makeanhimo. Mistä johtuu makeanhimo? Syönkö väärin kun on makeanhimo vai oonko perso ihminen?


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Banaani ei ole laihduttajan ruokaa, mielettömästi sokeria, eikä muitakaan hedelmiä pidä jatkuvasti syödä sokerin takia, mielummin vihanneksia.

        mistä johtuu etten 44-vuotiaana vieläkään osaa syyä oikein? Kertooko se tyhmyydestä vai uppiniskaisuudesta etten usko mitään mitä muut neuvoo? Nyt ainakin kun kerroit tuon banaanista &hedelmistä niin empä aio syyä niitä liikaa ainakaan mutten kokonaan lopeta hedelmien syöntiä.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        kiitos neuvosta. Empä ostakkaan tänään banaania. Eilen söin varmaan 3 banaania ainakin, jopa 4.
        Oli vain makeanhimo. Mistä johtuu makeanhimo? Syönkö väärin kun on makeanhimo vai oonko perso ihminen?

        "Oli vain makeanhimo. Mistä johtuu makeanhimo? "

        Makeanhimo johtuu siitä että metaboliasi on sekaisin, ja verensokerisi nousee ja laskee liian jyrkästi.


    • Anonyymi00047

      Kirjoitin ostoslistan paperille ;
      viivasin yli banaanin

      Listalla on;

      siemennäkkäri(siemen on todistetusti hyvä asia ihmiselle)
      ruisleipä
      rasvaton maito(minulle)
      kevytmaito(isälle)

      jos nyt joku tulee sanoon , älä osta sitä ja tuota niin en aio ottaa enää neuvoa vastaan. Jos esim joku sanoo että ei saa laihduttajan syyä siemennäkkäriä niin en kuuntele neuvoa. En minä aio kitua dieetillä ainakaan. Dieetti ei sovi minulle = tulee sairauksia siitä = kokemusta on ei sovi minulle oon yrittäny dieettiä.

      Onko tällä palstalla kaikki joitain dieettien kannattajia?
      minä oon onnistunut kerran elämäni aikana pudottaan painoa sellaisella ruokavaliolla jossa on perunaa, terveellistä leipää, tummaa makarooni, kasviksia, marjoja, hedelmiä , vettä ja maitotuotteita.

      Tästä voisin tehdä päätelmän; en välttämättä siis kuuntele ihan kaikkia neuvoja jos saan neuvoja täällä.

      • Anonyymi00048

        lisään kala ja kana joita söin silloin kun laihduin 2 vuoden aikana 20 killoo.


      • Anonyymi00051

        Unohdin mainita ostoslistalta kalkkunaleikkeen.
        Kalkkunaleike on hyvää ja vähärasvaista. Sitä laitan leivän päälle.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Unohdin mainita ostoslistalta kalkkunaleikkeen.
        Kalkkunaleike on hyvää ja vähärasvaista. Sitä laitan leivän päälle.

        Kalkkunaleikkeessäkin paljon lisäaineita....


      • Anonyymi00056

        "Onko tällä palstalla kaikki joitain dieettien kannattajia?"

        1. Tämä on laihdutus -palsta
        2. Jokainen noudattaa jotain dieettiä = ruokavaliota


    • Anonyymi00049

      Ymmärrän toki ettei sitä siemennäkkäriä/siemeniä&jyviä saa syyä liian paljon jos meinaa laihduttaa. Mut ei niitä tarvi kokonaan kieltääkään. Sama asia banaanin kanssa.

      • Anonyymi00050

        Anteeksi ööh kirjoitin väärin = siemen ja jyvä on sama asia. Tarkoitin ettei kannata siemennäkkäriä, siemeniä ja pähkinöitä ja banaaneja laihduttajan liikoja. Ei kieltääkää.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Anteeksi ööh kirjoitin väärin = siemen ja jyvä on sama asia. Tarkoitin ettei kannata siemennäkkäriä, siemeniä ja pähkinöitä ja banaaneja laihduttajan liikoja. Ei kieltääkää.

        Onko banaani siemen?


    • Anonyymi00052

      Monipuolisella ruokavaliolla oon minä ainakin onnistunut pudottamaan painoa 3 vuotta sitten. 2 vuodessa lähti poies 20 kiloa. Ei mitään dieettiä eikä mitään ketodieettiä. Jotkut uskoo painonpudotuksessa siihe että pitää syyä kasviksia ja kalaa vain eikä juuri mitään muuta. Minä oon sekasyöjä enkä välttämättä voisi kuvitella olevinaankaan mitään muuta. Ihmisen hammasrakenne&biologia on kuin sekasyöjän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe