Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei sanonut, että kansa pitää vaihtaa.
Maksumuurin takana, joten jos ei tunnuksia, niin ei kannata edes klikata:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012018792.html
Orpo räyhää: kansan on muututtava
401
4828
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos sentään aivan kaikki suomalaiset eivät ole sisäistäneet kokoomuksen "todellisuutta", niin silloinhan Suomella on vielä toivoa.
- Anonyymi00095
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
- Anonyymi00133
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
Orpo valitsi hallituksen toverinsa ... nyt kukaan ei saa tukea ja ovat ilmiriidoissa kaikki keskenään...RANTANEN tänäänkin yritti vierittää syyn entiselle hallitukselle.. näkee että se on itse se tupajumi...ollut kolme vuotta jo .. ANDERS EI SAA TUKEA.. koulunkäyntiin..ORPO on pimee dorka...PURRA TUHOSI SUOMEN.....KAIKKI ASIAT...RAHA ASIAT ...purra syö voikukkia ja siitä tehtyä viinaa....ei ihme .. tätä kieroutunutta hallitusta jota orpo ihailee...
- Anonyymi00185
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
Muutos on haate ja mahdollisuus. muutosjohtaja
- Anonyymi00258
Anonyymi00185 kirjoitti:
Muutos on haate ja mahdollisuus. muutosjohtaja
Orpo on itse tämän Suomen suurin ongelma ja Purra keikkuu ylimpänä ...oksalla...👹🔥🤯🖕
- Anonyymi00281
Purra ja Orpo haluaa vaihtaa kansan toiseen.
- Anonyymi00294
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
Purra persut tekee bäestönvaihtoa:
viimeksi sipilöivät 51000 uutta kehitysmaalaista suomeen...
nyt Purra tuomassa 200 000- 300 000 uutta halpatyövoimaa Suomeen...
samaan aikaan toki tuhottu suomalaisten köyhien elämänmahdollisuudet kaikin keinoin... - Anonyymi00295
Anonyymi00294 kirjoitti:
Purra persut tekee bäestönvaihtoa:
viimeksi sipilöivät 51000 uutta kehitysmaalaista suomeen...
nyt Purra tuomassa 200 000- 300 000 uutta halpatyövoimaa Suomeen...
samaan aikaan toki tuhottu suomalaisten köyhien elämänmahdollisuudet kaikin keinoin...= Purrapersut tekee väestönvaihtoa..... "
- Anonyymi00296
Anonyymi00295 kirjoitti:
= Purrapersut tekee väestönvaihtoa..... "
800 000 suomensuomalaista pakkolääkitty haitallisilla ja vaarallisilla psyykelääkkeillä = kansantuhontaa...
- Anonyymi00300
Anonyymi00185 kirjoitti:
Muutos on haate ja mahdollisuus. muutosjohtaja
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19278754/sahkolaskuja-ei-tarvitse-maksella!-lakimies-jaana-kavonius-kertoo-totuuspuolueen-sivut
- Anonyymi00323
Anonyymi00185 kirjoitti:
Muutos on haate ja mahdollisuus. muutosjohtaja
Kaikki mitä kokoomus tekee nytkin on myrkkyä ja vahingoittavaa..
- Anonyymi00335
Anonyymi00281 kirjoitti:
Purra ja Orpo haluaa vaihtaa kansan toiseen.
Justiinsa näin.. hirvittävä hallitus.. :( !!
- Anonyymi00337
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
Oikein kovvoo vauhtii! Kuopiossa ja Mikkelissä ollaan hyvin, hyvin tyytyväisiä.
- Anonyymi00340
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
Ei orpo purra pysty parempaan koskaan... paholaisia kun ovat nyt jo niin miinuksella....
- Anonyymi00352
Kansa tarvitsee töitä ja palkkaa . Toivo ei riitä.
- Anonyymi00355
Anonyymi00323 kirjoitti:
Kaikki mitä kokoomus tekee nytkin on myrkkyä ja vahingoittavaa..
Pahimmat ympäristömyrkyt: DDT, PCP ja SDP
- Anonyymi00386
Anonyymi00258 kirjoitti:
Orpo on itse tämän Suomen suurin ongelma ja Purra keikkuu ylimpänä ...oksalla...👹🔥🤯🖕
NÄIN ON!
- Anonyymi00389
Niin.Muutos on lähdettävä aina itsestä.
- Anonyymi00390
Anonyymi00185 kirjoitti:
Muutos on haate ja mahdollisuus. muutosjohtaja
Muuta minne muutat,niin velkas vain sikiää.
- Anonyymi00392
Anonyymi00281 kirjoitti:
Purra ja Orpo haluaa vaihtaa kansan toiseen.
Sanna halusi suomalaiset upottaa suohon.
- Anonyymi00417
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
Ilmaisrahaa jakoa kokoomuksen haluumalla tavalla rikkaille sosiaalietuutena
Tuen saaja
Maksettu
1
UPM-Kymmene Oyj
60 997 150,83
2
Viking Line Abp
54 143 228,25
3
Finnlines Oyj
41 749 129,7
4
Tallink Silja Oy
32 502 729,82
5
Metsä Board Oyj
20 863 622,3
6
Outokumpu Stainless Oy
20 520 535,38
7
Nokia Solutions and Networks Oy
19 142 163
8
Vermon Ravirata Oy
18 264 947,54
9
Stora Enso Oyj
17 769 031,64
10
Rauma Marine Constructions Oy
17 671 530
11
Boliden Kokkola Oy
17 424 277,08
12
ESL Shipping Oy
16 845 665,58
13
Kemira Chemicals Oy
16 290 803,52
14
Rederiaktiebolaget Eckerö
15 508 111,41
15
MIELI Suomen Mielenterveys ry;MIELI Psykisk Hälsa Finland rf
13 385 000
16
Outokumpu Chrome Oy
12 366 341,37
17
Neste Oyj
11 513 326,02
18
Oy Trailer-Link Ab
11 131 782,58
19
Stora Enso Publication Papers Oy Ltd
10 520 626,4
20
SSAB Europe Oy
10 463 366,81
21
Sappi Finland Operations Oy
10 206 442,27
22
Bore Oy Ab
10 153 829,46
23
Tampereen Ravirata Oy
8 548 772,15
24
NoHo Partners Oyj
8 385 560,28
25
Scandic Hotels Oy
8 362 384,71
26
Finnpilot Pilotage Oy
8 117 138
27
ICEYE Oy
7 377 324
28
KONE Oyj
7 105 833
29
Lahden Hevosystäväinseura ry
7 024 099,72
30
Sandvik Mining and Construction Oy
6 920 743
Sija
Tuen saaja
Maksettu
31
Etelä-Pohjanmaan Hevosjalostusliitto ry
6 666 835,65
32
Fortum Power and Heat Oy
6 639 045
33
Picosun Oy
6 394 865
34
Stora Enso Veitsiluoto Oy
6 183 028,99
35
Finnair Oyj
6 000 000
36
Tervolan Saha ja Höyläämö Oy
5 914 737,7
37
Yellow Film & TV Oy
5 704 212,02
38
Meyer Turku Oy
5 465 329
39
Langh Ship Oy Ab
5 369 411,65
40
Turun Hippos ry
5 354 271,4
41
Keski-Suomen Ravirata Oy
5 157 144,4
42
Suomen Messut Oyj
5 137 075,15
43
Pohjolan Hevosystävät ry
5 081 934,49
44
NLC Ferry Ab Oy
5 069 887,02
45
Metsä Fibre Oy
5 053 763,34
46
Solar Films Inc Oy
5 012 190,31
47
Valkealan Hevosystäväinseura r.y.
4 988 875,22
48
IQM Finland Oy
4 972 543
49
Kuopion Ravirata Oy
4 836 144,4
50
BASF Battery Materials Finland Oy
4 783 218
51
Terrafame Oy
4 758 857,22
52
Eckerö Shipping Ab Ltd
4 566 702,13
53
Prima Shipping Oy Ab
4 532 140,93
54
Kuhmo Oy
4 517 844,92
55
Kesko Oyj
4 454 000
56
Holiday Club Resorts Oy
4 337 078,94
57
Stora Enso Oulu Oy
4 325 191,98
58
Borealis Polymers Oy
4 297 065,39
59
Yara Suomi Oy
4 230 200,55
60
Groke Technologies Oy
4 201 433
61
Porin Ravit Oy
4 149 245,72
62
Varjo Technologies Oy
4 100 000
63
Hiihtokeskus Iso-Ylläs Oy
4 061 860
64
Mikkelin Ravirata Oy
3 993 146,52
65
Swissport Finland Oy
3 969 463,41
66
Meriaura Invest Oy
3 964 106,82
67
Forssan Seudun Hippos ry
3 911 747,13
68
Metsä Spring Oy
3 909 568
69
Finnkino Oy
3 800 836,23
70
Vaaran Palkki Oy
3 756 571
71
Valmet Technologies Oy
3 739 629
72
Oy Nordisk Film Ab
3 684 155,7
73
Vaisala Oyj
3 680 519
74
Kanresta Oy
3 645 641,4
75
ABB Oy
3 612 399
76
Helsinki -filmi Oy
3 492 299,2
77
Neste Shipping Oy
3 441 600,65
78
Avecra Oy
3 424 758,03
79
Compass Group Finland Oy
3 288 908,63
79
Hotel Arthur Oy
3 247 794,08
80
Joensuun Ravirata Oy
3 239 328,55
81
Savonlinnan Oopperajuhlien Kannatusyhdistys ry
3 195 000
82
Tampere-talo Oy
3 186 339,57
83
SATS Finland Oy
3 181 333,93
84
Valmet Automotive Oyj
3 117 494
85
Bio Rex Cinemas Oy
3 116 208,84
86
Elokuvayhtiö Oy Aamu Ab
3 069 025
87
Pakkasmarja Oy
3 061 693,3
89
CWT Finland Oy
2 975 969,18
90
Fisher King Oy
2 945 006,32Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, aina työntekijöiden kiky-maksujen palauttamisesta työnantajille lähtien.
Hiljaista on ollut. Aina on kysymys yritetty kääntää jonkun muun syyksi. Etenkin edellinen hallitus on ollut suosikkisyyllinen, jopa persujen omiin tekemisiin.
Nyt kun vaalikautta on jäljellä enää vuosi, niin eväät näyttää olevan syöty persuleirissä. Mutta.
Kysytään nyt vielä kuitenkin, ihan vaan tulevia eduskuntavaaleja varten, että mitkä ovat persujen perustelut vaalilupauksiensa pettämiselle, ja oliko päätös ainutkertainen ratkaisu tälle hallituskokoonpanolle, toisin sanoen pakon sanelema tilapäisratkaisu? Pääministeriasemassa kansalaisten kannalta huonot päätökset peruttaisiin ja toteutettaisiin lupaukset, jotka annettiin ennen kevään 2023 vaaleja?
Yksinkertaistaen; jatkossa lupaukset siis pidetään, jos vielä kerran annamme äänenne teille, ja teemme persuista suurimman vallankäyttäjän?Onko velkajarru kokoomuksen huijaus?
Käykö tässä niin, että kokoomus pumppaa nyt rahat kaverikapitalismiin ja torppaa vasemmiston toiminnan velkajarrulla? Vai miksi kokoomus ei noudata omaa jarruaan?
Velkajarrulla Kokoomus pakottaa seuraavan hallituksen jatkamaan valtion omaisuuden myyntiä.
Orpon hallitus pienentää voimakkaasti valtion tuloja seuraavalta hallitukselta:
- 6 miljardin Länsiratapommi
- miljardin yhteisöveroale
- miljardin veroale hyvä tuloisille
- jopa polttoaineveroalennus tehdään vasta 2027, jolloin verotulo tippuu vasta seuraavalta hallitukselta (n. 100 miljoonaa)
- 4 miljardin valtion o - Anonyymi00432
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
Juu mamut meitä tulevassa sodassa puolustaa eivät vaan armeijaa ole käyneet!!!orpo tanssii orpopojan valssin.
- Anonyymi00442
Anonyymi00281 kirjoitti:
Purra ja Orpo haluaa vaihtaa kansan toiseen.
Purra ja Orpo vaihtoon!!!!!
- Anonyymi00460
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
Orpo VAIHTOON
- Anonyymi00462
Anonyymi00296 kirjoitti:
800 000 suomensuomalaista pakkolääkitty haitallisilla ja vaarallisilla psyykelääkkeillä = kansantuhontaa...
joo ne 60-70-80-luvuilla annetut piikit olis kyllä hyvä tutkia että mitä sairauksia lapsiin lykättiin
- Anonyymi00463
Anonyymi00095 kirjoitti:
Suomen kansa vaihtuu parempaan kovoo vauhtia.
niiin tästä vaihdosta tuloksena on ahkerat ja kuuliaiset kansalaiset siihen on pyrittävä keinolla millä hyvänsä ja priimaa pukka tulemaan hienoa
- Anonyymi00464
Anonyymi00463 kirjoitti:
niiin tästä vaihdosta tuloksena on ahkerat ja kuuliaiset kansalaiset siihen on pyrittävä keinolla millä hyvänsä ja priimaa pukka tulemaan hienoa
Jauho Rikka mukana!
- Anonyymi00002
Kokoomus ei ole kansaa varten. Kansa on kokoomusta varten.
Melko ylimielinen.- Anonyymi00006
Onko kansa pettänyt kokoomuksen niin kuin max hitlerimäisesti?
- Anonyymi00022
Hyvin sanottu
- Anonyymi00024
.
- Anonyymi00075
Anonyymi00006 kirjoitti:
Onko kansa pettänyt kokoomuksen niin kuin max hitlerimäisesti?
Katsokaa torstain eduskunnan kyselytuntia. Siinä tulee Orpon tyhmyys ,voi meitä onko Suomen kansa todellakin ansainnut Orpon .
- Anonyymi00082
Anonyymi00075 kirjoitti:
Katsokaa torstain eduskunnan kyselytuntia. Siinä tulee Orpon tyhmyys ,voi meitä onko Suomen kansa todellakin ansainnut Orpon .
Mitähän tyhmyyttä tässäkin taas halutaan osoittaa???!!!
Pelkkää räksytystä räksytyksen vuoksi!! - Anonyymi00183
Me olemme täällä sinua ja sinun kansallisia oikeuksiasi varten,vaikket sitä itse vielä tiedäkään.
- Anonyymi00186
Miten kävikään 1918 ????????????
- Anonyymi00280
Anonyymi00075 kirjoitti:
Katsokaa torstain eduskunnan kyselytuntia. Siinä tulee Orpon tyhmyys ,voi meitä onko Suomen kansa todellakin ansainnut Orpon .
Sitä saa mitä tilaa. Orpon ja Purran.
- Anonyymi00282
Anonyymi00186 kirjoitti:
Miten kävikään 1918 ????????????
Kerro, jos tiedät. Tätä aikaa on muuten turha vertailla yli sadan vuoden takaiseen.
- Anonyymi00324
Anonyymi00075 kirjoitti:
Katsokaa torstain eduskunnan kyselytuntia. Siinä tulee Orpon tyhmyys ,voi meitä onko Suomen kansa todellakin ansainnut Orpon .
Kaikki nämä kyselytunnit ovat olleet Orpon ja Purran tyhmyyttä , kieroa haukkumista ja manipulointia.. tekevät pahoja asioita ja päätöksiä hallituksensa kanssa.
- Anonyymi00339
Anonyymi00324 kirjoitti:
Kaikki nämä kyselytunnit ovat olleet Orpon ja Purran tyhmyyttä , kieroa haukkumista ja manipulointia.. tekevät pahoja asioita ja päätöksiä hallituksensa kanssa.
Ja tai eivät tee mitään vaikka rahoitus on....ollut jo .. kuten droonit ja muu ... orpo purra heaaveilee veloista rakennettua höttöä.....huomeenna orpo drooni kokkoukseen ... taas , Rantanen sössii.....kokoo hallitus on kyrpä otassa ja kyselee suomalaisilta neuvoja... nin kuin aina tai raippa nousee.. orpo purr hallitus ULOS!🔥🔥🔥🔥🥱🥱🥱👹👹👹👺👺👺🤯🤯🤯🥱🥱🥱🐽🐽🐽🐽💩💩💩
- Anonyymi00375
Anonyymi00282 kirjoitti:
Kerro, jos tiedät. Tätä aikaa on muuten turha vertailla yli sadan vuoden takaiseen.
Mannerheim lynkkasi valkoisen ylivallan kanssa punaista alkuperäisheimoa montunpohjille.. Linder tiedusteli vieresä: "Meinaako se herra kristin-ritari jättää jonku elloonki, vai itekkös aattelitte kaikki työt alkaa tekemään?".
- Anonyymi00383
Anonyymi00280 kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Orpon ja Purran.
En ole tilannut kumpaakaan.
- Anonyymi00436
Petturi urpo
- Anonyymi00003
Kokoomuksen todellisuus on paljon todelllisempi kuin S24-"todellisuus".
- Anonyymi00007
Kansa valitettavasti näkee todellisuuden omassa lompakossaan, eikä siinä valemaailmassa mitä perussuomalainen Riikka Purra Orpon korvasn suputtaa hihitellen ministerien aitiossa.
Paitsi lompakkoa niin ihmisten omaisuus on romahtanut kun asuntojen hinnat haja-asutusalueilla ovat pienentyneet.- Anonyymi00008
Onko ne Purran kädet siinä pöydällä samalla vai hierooko hän jotain pöydän alla piilossa?
- Anonyymi00141
Anonyymi00008 kirjoitti:
Onko ne Purran kädet siinä pöydällä samalla vai hierooko hän jotain pöydän alla piilossa?
Siltä näyttää kun orpo tärisee ja repii ja tökkii mikrofonia.....koko ajan....
- Anonyymi00011
Kokoomuksella on itse aiheutettu uskottavuusongelma.
Kun se aloitti apupuoluunsa kanssa hyvinvointivaltion alasajon valheisiin perustuvilla väittämillä leikkausten vaikutuksista talouskasvuun, niin ei ole ihme, että kansa näkee asiat eri tavalla kuin Kokoomus.
Kokoomus valehteli hyväosaisten verohelpotusten talouden vireyttä lisäävästä vaikutuksesta, se valehteli leikkausten negatiivisesta vaiktuksesta, se valehteli lakko-oikeuden rajoittamisen vaiktuksesta ja se valehteli työlainsäädännön muutoksien vaiktuksesta jne....
Ainiin, se valhteteli tanskanmallista työttömien päähänpotkimisen perusteluksi ja tyuöntekijöiden irtisanomisen helpottamiseksi.
niin, ja tunnin junasta myös, se ei ollut edes suunnitelmissa tunnin juna vaan tuntikahdenkymmenen minuutin juna jne. ja saaga jatkuu muutoinkin.
Ei ihme, että kansa ei usko Kokoomuksen viestiä.- Anonyymi00019
Lähes jo 40 vuotta sitten jo alkoi hyvinvointivaltion alasajo. Sen käynnisti silloinen presidentti Mauno Koivisto (sd), pääministeri Harri Holkeri ja valtiovarainministeri Erkki Liikanen. Hae netistä Koiviston konklaavi, 80-luvun kasinotalous, ja 90-luvun lama, niin tiedät mistä lähti.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lähes jo 40 vuotta sitten jo alkoi hyvinvointivaltion alasajo. Sen käynnisti silloinen presidentti Mauno Koivisto (sd), pääministeri Harri Holkeri ja valtiovarainministeri Erkki Liikanen. Hae netistä Koiviston konklaavi, 80-luvun kasinotalous, ja 90-luvun lama, niin tiedät mistä lähti.
Holkeri kok ja Liikanen sd.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lähes jo 40 vuotta sitten jo alkoi hyvinvointivaltion alasajo. Sen käynnisti silloinen presidentti Mauno Koivisto (sd), pääministeri Harri Holkeri ja valtiovarainministeri Erkki Liikanen. Hae netistä Koiviston konklaavi, 80-luvun kasinotalous, ja 90-luvun lama, niin tiedät mistä lähti.
Tottakai hyvinvointivaltiota pitää sopeuttaa ajan mukaan, mutta se pitää tehdä reilusti ja oikeudenmukaisesti niin, että kansa ymmärätää muutosten tarpeellisuuden ja että kaikki on mukana sitä tekemässä ja maksamassa.
Nykyhallituksen perusteet ovat olleet räikeän valheellisia ja kohdentuneet todella rajusti huonompiosaisiin. - Anonyymi00044
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tottakai hyvinvointivaltiota pitää sopeuttaa ajan mukaan, mutta se pitää tehdä reilusti ja oikeudenmukaisesti niin, että kansa ymmärätää muutosten tarpeellisuuden ja että kaikki on mukana sitä tekemässä ja maksamassa.
Nykyhallituksen perusteet ovat olleet räikeän valheellisia ja kohdentuneet todella rajusti huonompiosaisiin.Rikkaat eivät ole missään vaiheessa osallistuneet "talkoisiin" vaikka niin on sanottu jo vuosia että "kaikkien" täytyy osallistua.
Hyvin moni hallitus on luullut että rikkaita nuolemalla saadaan ne sijoittamaan yrityksiin ja työpaikkoihin mutta ei narsisti sijoita.
Moraali on täysin erilainen kuin silloin kun yrityksiä 1950-luvulla perustettiin. Silloin pomo pyrki saamaan itselleen tuloja ja työntekijät siinä sivussa.
Nyt asetelma on se että pomon pitää saada miljoona voittoa ihmisten riiston kustannuksella keinolla millä hyvänsä. Ei riitä enää toimeentulo kuten ennen vaan miljoona euroa on minimi voittona muutoin ei laiteta tikkua ristiin. Heillähän on jo toimeentulo joten ei se ole heille mikään tarve kuten 1950-luvulla. Vaan nyt miljoonavoitot on ainoa motiivi tehdä yhtään mitään. Siksi niiden lahjonta ja nuoleminen on TURHAA. - Anonyymi00061
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lähes jo 40 vuotta sitten jo alkoi hyvinvointivaltion alasajo. Sen käynnisti silloinen presidentti Mauno Koivisto (sd), pääministeri Harri Holkeri ja valtiovarainministeri Erkki Liikanen. Hae netistä Koiviston konklaavi, 80-luvun kasinotalous, ja 90-luvun lama, niin tiedät mistä lähti.
Holkerin hallitus ja siinä Holkeri pääministerinä ja Liikanen valtiovarainministerinä 1987 aloitti Suomen lopullisen alamäen ja vielä Koivisto pressana ja hänen konklaavi mutta onneksi Manu on jo siirtynyt suorasääristen yhdistykseen Holkerin kanssa.
- Anonyymi00073
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tottakai hyvinvointivaltiota pitää sopeuttaa ajan mukaan, mutta se pitää tehdä reilusti ja oikeudenmukaisesti niin, että kansa ymmärätää muutosten tarpeellisuuden ja että kaikki on mukana sitä tekemässä ja maksamassa.
Nykyhallituksen perusteet ovat olleet räikeän valheellisia ja kohdentuneet todella rajusti huonompiosaisiin.hyvä pointti että yks parhaista viesteistä mitä nähähy näillä palstoilla pitkään aikaan.
- Anonyymi00107
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tottakai hyvinvointivaltiota pitää sopeuttaa ajan mukaan, mutta se pitää tehdä reilusti ja oikeudenmukaisesti niin, että kansa ymmärätää muutosten tarpeellisuuden ja että kaikki on mukana sitä tekemässä ja maksamassa.
Nykyhallituksen perusteet ovat olleet räikeän valheellisia ja kohdentuneet todella rajusti huonompiosaisiin.Kaikki eivät voi olla mukana tekemässä ja maksamassa, kun köyhät sivuutetaan ja syrjäytetään kokonaan.
- Anonyymi00120
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tottakai hyvinvointivaltiota pitää sopeuttaa ajan mukaan, mutta se pitää tehdä reilusti ja oikeudenmukaisesti niin, että kansa ymmärätää muutosten tarpeellisuuden ja että kaikki on mukana sitä tekemässä ja maksamassa.
Nykyhallituksen perusteet ovat olleet räikeän valheellisia ja kohdentuneet todella rajusti huonompiosaisiin.Siihen asti kun Kokoomus pääsi asioista päättämään, hyvinvointivaltio kehittyi. Sen jälkeen on puhuttu pelkästään säästämisestä, sopeuttamisesta = säästäminen , uudistamisesta =säästäminen, talkoista = säästäminen, jne, jne.
Mitä tämä tarkoittaa? Sitä että myydään ja tuhotaan tuottava valtion omaisuus, yksityistetään verorahoilla tuotettavat palvelut, annetaan infran ja koulutuksen rapistua, tuhotaan toimiva terveydenhuolto, annetaan tiestön rapistua, lakkautetaan valtion virastojen palvelupisteet, päivystykset, ambulanssitoiminta, palolaistokset, posti, jne, jne.
Säästyneet rahat jaetaan ulkomaille, toisten sotimiseen, rikkaitten veronalennuksiin ja ympäri maailmaa haalitun paskasakin elättämiseen, joihin riittää kymmeniä miljardeja vuodessa
Siinä välissä rakennetaan ajastaan jälkeen jääneitä ratikkalinjoja sadoilla miljoonilla ja täysin turhia rautateitä entisten viereen miljardeilla, että muutama Turusta Helsinkiin mahdollisesti junalla kulkeva pääsisi välin 12 minuuttia nopeammin.
Ajan mukaan "sopeuttamisen" ei pitäisi tarkoittaa pelkästään taantumista. - Anonyymi00160
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lähes jo 40 vuotta sitten jo alkoi hyvinvointivaltion alasajo. Sen käynnisti silloinen presidentti Mauno Koivisto (sd), pääministeri Harri Holkeri ja valtiovarainministeri Erkki Liikanen. Hae netistä Koiviston konklaavi, 80-luvun kasinotalous, ja 90-luvun lama, niin tiedät mistä lähti.
Demarit ovat olleet Ahtisaarenkin avustuksella aloittamassa valtion alasajoa varakkaiden eduksi. Mutta kokoomuksen kädenjälki näkyy kaikkein pahiten. Demarit halusivat kokoomuksen kelkkaan hyötyäkseen itse tilantesta. Liityttiin EUiin ja Euro tuli. Kaikki puolueet haistoivat että nyt tulee mahdollisuus vetää rahoja välistä
- Anonyymi00230
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lähes jo 40 vuotta sitten jo alkoi hyvinvointivaltion alasajo. Sen käynnisti silloinen presidentti Mauno Koivisto (sd), pääministeri Harri Holkeri ja valtiovarainministeri Erkki Liikanen. Hae netistä Koiviston konklaavi, 80-luvun kasinotalous, ja 90-luvun lama, niin tiedät mistä lähti.
Päänaukomisliike Persuja ei onneks vielä silloin ollut lanseerattu.
- Anonyymi00293
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tottakai hyvinvointivaltiota pitää sopeuttaa ajan mukaan, mutta se pitää tehdä reilusti ja oikeudenmukaisesti niin, että kansa ymmärätää muutosten tarpeellisuuden ja että kaikki on mukana sitä tekemässä ja maksamassa.
Nykyhallituksen perusteet ovat olleet räikeän valheellisia ja kohdentuneet todella rajusti huonompiosaisiin.Väestönvähennystä huonompiosaisia nälkään tappamalla....ja herraperse paisuu!!
- Anonyymi00318
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lähes jo 40 vuotta sitten jo alkoi hyvinvointivaltion alasajo. Sen käynnisti silloinen presidentti Mauno Koivisto (sd), pääministeri Harri Holkeri ja valtiovarainministeri Erkki Liikanen. Hae netistä Koiviston konklaavi, 80-luvun kasinotalous, ja 90-luvun lama, niin tiedät mistä lähti.
Koivisto kai totesikin jossain vaiheessa,että."Tarttees tehrä jotain.Mutta heti perään totesi,että.Parree olla tekemättä mitään.Olihan hän tosi viisas valtiomies.😂😂😂😂
- Anonyymi00353
Anonyymi00020 kirjoitti:
Holkeri kok ja Liikanen sd.
Liikaselta huijattiin iso summa rahaa.
- Anonyymi00356
Anonyymi00230 kirjoitti:
Päänaukomisliike Persuja ei onneks vielä silloin ollut lanseerattu.
Mutta punikit oli.
- Anonyymi00376
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tottakai hyvinvointivaltiota pitää sopeuttaa ajan mukaan, mutta se pitää tehdä reilusti ja oikeudenmukaisesti niin, että kansa ymmärätää muutosten tarpeellisuuden ja että kaikki on mukana sitä tekemässä ja maksamassa.
Nykyhallituksen perusteet ovat olleet räikeän valheellisia ja kohdentuneet todella rajusti huonompiosaisiin.Niin.. nykyaika on sitä EU "kulutusyhteiskuntaa", ei hyvinvointivaltioyhteiskuntaa.. Eli Rooman Klubi (jonka ainoa edustaja Suomessa on kirjattu olevaksi Tarja Halonen) lynchaa pois köyhiä kuluttajia, ja perustelevat asiaa sillä, että "no kun ilmasto muuttuu". Vaikka köyhät ei oikeastaan kuluta mitään.. Köyhät ei aja esim. Teslalla, jota varten tarttee ihan hirviästi kaivella maata ja kuljetella kaaukaa Kiinasta litiummia.. Köyhät pessee sukkasa tai käyttää ne loppuun asti... Ko rikkaat nakkasee olan yli pari kertaa päiväsä ja vaihtaa uusiin.. Hirvee määrä polymeerejä mennee hukkaan.. Eli jos tässä niinkö joitakin ihmisiä pitäis tähän malliin lynchata mitä rikkaat esim. lynchasi köyhiä koronan aikana.. Niin rikkaisiin mitäisi kohdentaa enemmänkin lynchaamisia.. Koska rikkailla on ostovoimaa, eli ne kuluttaa koko ihmiskunnan loppuun tällä menolla... Ja nyt kun hinnat ovat ostanee itelleen sopivimmiksi 300% ni köyhiltä leikkaavat ihmisarvoisen elämän oikeuttavan välttämättömän elämän toimeentulonkin -50%, eli puoleen! Eli koska kaikki kehittyy YK:n Kestävän Kehityksen mukaan kalliimmaksi kokoajan, koska nykyisin noudatettava talousmalli sannoo, että rikkaiden ostovoimaa pittää kuitenkin kompensoida hintoja nostamalla, niin myös vähäosaisten solidaarisia sosiaalitukiakin pitäisi Kestävän Kehityksen malllin mukaisesti korottaa, eikä jättää yhteiskunnan ulkopuolelle. Ja usein kun puhutaan toimeen tulotuesta, niin kukaan ei kerro, että kenen kanssa sen kanssa pitäisi tulla toimeen - niin juurikin porvareiden, koska "yhteiskunta" on saksaksi Bürgerliche Gesellschaft eli vapaammin suomennettuna "porvariveljeskunta".. Eli toimeentulotuella pitäisi voida tulla toimeen porvareiden kanssa.. Soli 1918 vuoden välirauhansopimuksen ehto, että porvarit takaa meille Perustuslaillisen toimeentulon kanssaan.. Nyt se on meiltä riistetty! Vain 100% toimeentulotuki voi kattaa välttämättömän ihmisarvoisen elämän, ei 50%.. Ja koska nostivat hinnatkin ostovoimaansa vastaaviksi, niin silloin myös asumistukien ja toimeentulotukien olisi pitönyt nousta, päinvastoin kuin nyt, että niitä leikataan. Eivät enää halua että tullaan heidän kanssaan toimeen!
- Anonyymi00377
Anonyymi00376 kirjoitti:
Niin.. nykyaika on sitä EU "kulutusyhteiskuntaa", ei hyvinvointivaltioyhteiskuntaa.. Eli Rooman Klubi (jonka ainoa edustaja Suomessa on kirjattu olevaksi Tarja Halonen) lynchaa pois köyhiä kuluttajia, ja perustelevat asiaa sillä, että "no kun ilmasto muuttuu". Vaikka köyhät ei oikeastaan kuluta mitään.. Köyhät ei aja esim. Teslalla, jota varten tarttee ihan hirviästi kaivella maata ja kuljetella kaaukaa Kiinasta litiummia.. Köyhät pessee sukkasa tai käyttää ne loppuun asti... Ko rikkaat nakkasee olan yli pari kertaa päiväsä ja vaihtaa uusiin.. Hirvee määrä polymeerejä mennee hukkaan.. Eli jos tässä niinkö joitakin ihmisiä pitäis tähän malliin lynchata mitä rikkaat esim. lynchasi köyhiä koronan aikana.. Niin rikkaisiin mitäisi kohdentaa enemmänkin lynchaamisia.. Koska rikkailla on ostovoimaa, eli ne kuluttaa koko ihmiskunnan loppuun tällä menolla... Ja nyt kun hinnat ovat ostanee itelleen sopivimmiksi 300% ni köyhiltä leikkaavat ihmisarvoisen elämän oikeuttavan välttämättömän elämän toimeentulonkin -50%, eli puoleen! Eli koska kaikki kehittyy YK:n Kestävän Kehityksen mukaan kalliimmaksi kokoajan, koska nykyisin noudatettava talousmalli sannoo, että rikkaiden ostovoimaa pittää kuitenkin kompensoida hintoja nostamalla, niin myös vähäosaisten solidaarisia sosiaalitukiakin pitäisi Kestävän Kehityksen malllin mukaisesti korottaa, eikä jättää yhteiskunnan ulkopuolelle. Ja usein kun puhutaan toimeen tulotuesta, niin kukaan ei kerro, että kenen kanssa sen kanssa pitäisi tulla toimeen - niin juurikin porvareiden, koska "yhteiskunta" on saksaksi Bürgerliche Gesellschaft eli vapaammin suomennettuna "porvariveljeskunta".. Eli toimeentulotuella pitäisi voida tulla toimeen porvareiden kanssa.. Soli 1918 vuoden välirauhansopimuksen ehto, että porvarit takaa meille Perustuslaillisen toimeentulon kanssaan.. Nyt se on meiltä riistetty! Vain 100% toimeentulotuki voi kattaa välttämättömän ihmisarvoisen elämän, ei 50%.. Ja koska nostivat hinnatkin ostovoimaansa vastaaviksi, niin silloin myös asumistukien ja toimeentulotukien olisi pitönyt nousta, päinvastoin kuin nyt, että niitä leikataan. Eivät enää halua että tullaan heidän kanssaan toimeen!
Tuloksena vallankumous kuten Venäjällä. Rikkaat ulos maasta ja köyhät valtaan.
- Anonyymi00012
Armeijassa opetettiin että jos maasto ja kartta eivät vastaa toisiaan, niin maasto on virheellinen!
Hyvä Petteri.- Anonyymi00108
Kartanlukijassahan ei ole koskaan mitään vikaa......
- Anonyymi00176
Tätä en olekaan tiennyt.
Hyvä oppia uutta.
Oikein humoristinen oivallus tai perustelu. - Anonyymi00326
Orpo pitää linnan juhlissa kunniamerkkejä ilman kunniaa.
- Anonyymi00013
IS:ssä oli puhe drooneista ja vastaavista uhista. Kansa tarvitsee muka lisää tietoa, miten toimia. Oli uhka mikä hyvänsä, tässä istun enkä muuta voi. Voi olla, että istuskelen sattumalta hotelli helpotuksessa, mutta sieltäkään ei parane lähteä mihinkään kesken kaiken.
- Anonyymi00179
Niin ja kehotus piiloutua kuoppaan jos näkee droonin.
On vaan hidasta kaivaa...asfaltti erityisen joustamatonta.
Voi saada kyllä majoituksen kun alkaa lapioda.
- Anonyymi00014
Kokoomus on saanut kansan silmissä valehtijan maineen tartuntana apupuolueestaan.
- Anonyymi00015
Persut vetää koko ajan myös kokoomusta alas omaan persu-Untergangiinsa
- Anonyymi00140
Anonyymi00015 kirjoitti:
Persut vetää koko ajan myös kokoomusta alas omaan persu-Untergangiinsa
Orpo on ominut Purran johtolauseen, Tukea tarvitsevat ovat heidän melestään kädet toisten taskussa.
Parivaljakon pitäisi lukea perustuslaki. Seillä sanotaan, että hallituksen tehtävä on huolehtia siitä, että jokaisella on työtä. Meillä kerätään kansalta työttömyysvakuutusmaksu ja sairasvakuutusmaksu. Niiden tarkoitus on toimina VAKUUTUKSENA pahan päivän varalle. Kun esim sote menoja lasketaan, niin miksi niihin liittybiä tuloja ei vähennetä? - Anonyymi00143
Kokoomus saivartelee ja lässyttää etsii syyllisiä .. muista.. muut raivoo kuten Partanen ja kumppanit .......
- Anonyymi00327
Enemmistö ei auta enää . Orpo on Purran kanssa itse maineensa jo tuhonnut...
Kansasta suuri osa elää punavihreässä usvassa. Siellä tehdään petospolitiikkaa, luvataan jotain reilumpaa ja johdetaan kansaa harhaan. Mielestäni on erittäin perusteltua räyhätäkin.
☝️🙄Mistä johtuu, että kuvittelet rajuja kustannuksia ja turvallisuuden heikentymistä aiheuttavien mamujen olevan "kummituksia persun pään sisällä"? Miten nämä "kummitukset" kummittelee virallisissakin tilastoissa negatiivisina lukuina ja konkreettisina uhkina? Jos et kykene tekemään realistisia havintoja todellisesta elämästä, on ilmiselvää, että elät punavihreässä usvassa.
☝️🙄- Anonyymi00033
Mr.Perfect kirjoitti:
Mistä johtuu, että kuvittelet rajuja kustannuksia ja turvallisuuden heikentymistä aiheuttavien mamujen olevan "kummituksia persun pään sisällä"? Miten nämä "kummitukset" kummittelee virallisissakin tilastoissa negatiivisina lukuina ja konkreettisina uhkina? Jos et kykene tekemään realistisia havintoja todellisesta elämästä, on ilmiselvää, että elät punavihreässä usvassa.
☝️🙄Hienosti osoitit olevasi yksi niistä, joten tuo persujen mt-ongelma on nyt palstallakin todistettu. Hienoa.
Kyllä, maahanmuuttajista on meille paljon iloa. Käytän aika paljon heidän ravintolapalveluitaan, jopa toimitukset tulevat lähes aina maahanmuuttajien tuomina. Takseistakin ilahduttavan useaa kuljettaa työteliäs maahanmuuttaja.
Terveelle kansalaiselle maahanmuuttajista on pelkästään hyötyä ja iloa, eikä vähiten sote-palveluissa.
Kannattanee sinunkin etsiä hoitoa tuolle nuppiviallesi. - Anonyymi00046
Anonyymi00033 kirjoitti:
Hienosti osoitit olevasi yksi niistä, joten tuo persujen mt-ongelma on nyt palstallakin todistettu. Hienoa.
Kyllä, maahanmuuttajista on meille paljon iloa. Käytän aika paljon heidän ravintolapalveluitaan, jopa toimitukset tulevat lähes aina maahanmuuttajien tuomina. Takseistakin ilahduttavan useaa kuljettaa työteliäs maahanmuuttaja.
Terveelle kansalaiselle maahanmuuttajista on pelkästään hyötyä ja iloa, eikä vähiten sote-palveluissa.
Kannattanee sinunkin etsiä hoitoa tuolle nuppiviallesi.Puhut kuten elitisti joka halusi itselleen edullisia palvelijoita.
Mutta suuriosa suomalalista menetti työnsä heidän takiaan ja turvallisuuden ja omaisuuden. Joten olet pelkkä narsisti joka kaivaa omaa hautaansa koska muita ryöstämällä ei saa pysyvää hyvinvointia. - Anonyymi00048
Anonyymi00033 kirjoitti:
Hienosti osoitit olevasi yksi niistä, joten tuo persujen mt-ongelma on nyt palstallakin todistettu. Hienoa.
Kyllä, maahanmuuttajista on meille paljon iloa. Käytän aika paljon heidän ravintolapalveluitaan, jopa toimitukset tulevat lähes aina maahanmuuttajien tuomina. Takseistakin ilahduttavan useaa kuljettaa työteliäs maahanmuuttaja.
Terveelle kansalaiselle maahanmuuttajista on pelkästään hyötyä ja iloa, eikä vähiten sote-palveluissa.
Kannattanee sinunkin etsiä hoitoa tuolle nuppiviallesi.Sana "terveelle" tulisi korvata sanalla "rikkaalle" niin olisit edes hieman vähemmän valehtelija.
- Anonyymi00063
Anonyymi00046 kirjoitti:
Puhut kuten elitisti joka halusi itselleen edullisia palvelijoita.
Mutta suuriosa suomalalista menetti työnsä heidän takiaan ja turvallisuuden ja omaisuuden. Joten olet pelkkä narsisti joka kaivaa omaa hautaansa koska muita ryöstämällä ei saa pysyvää hyvinvointia.Palkansaajat saavat TES-palklkaa ja yrittäjät tietysti hinnoittelvat itsensä kuinka haluavat.
Suomi on vapaa maa tuossa suhteessa. Tavallisesta kansasta on kyse palveluiden käyttäjissä. - Anonyymi00065
Anonyymi00048 kirjoitti:
Sana "terveelle" tulisi korvata sanalla "rikkaalle" niin olisit edes hieman vähemmän valehtelija.
Osuipa se kalikka taas tarkasti köyhään fattapersuun.
Tavallinen työtä tekevä kansanosa käyttää ravintolapalveluita, ja sote-palveluja jokainen elämänsä aikana. - Anonyymi00109
Hihiih. Olen toipunut mt-potilas, enkä todellakaan ole, enkä edes alkaisi persuksi, en kannattaisi ikinä. Pois se minusta....
- Anonyymi00125
Mr.Perfect kirjoitti:
Mistä johtuu, että kuvittelet rajuja kustannuksia ja turvallisuuden heikentymistä aiheuttavien mamujen olevan "kummituksia persun pään sisällä"? Miten nämä "kummitukset" kummittelee virallisissakin tilastoissa negatiivisina lukuina ja konkreettisina uhkina? Jos et kykene tekemään realistisia havintoja todellisesta elämästä, on ilmiselvää, että elät punavihreässä usvassa.
☝️🙄Missä usvassa itse elät?
Kokoomus ja Persut niitä on tänne haalineet.
Edellisen 39 vuoden aikana hallitus on ollut 12 vuotta Demarivetoinen, Lipposen ja Marinin aikana tänne ei tullut juuri ketään, Marini aikana rajatkin olivat kiinni. Ennätykset ovat persujen hallituskausilta ja loput Kokoomuksen.
Veloista Kokoomus on ollut ottamassa 165 Miljardia, Demarit 40 miljardia ja silloinkin Kokoomus vinkui lisää. Purra on ottanut velkaa ylivoimaisesti eniten ja tulee jäämään historiaan velka kuningattarena.
Koko 39 vuoden aikana velkaa on vähentänyt Lipponen 1 ja 2 sekä Sipilän hallitukset. - Anonyymi00144
Mr.Perfect kirjoitti:
Mistä johtuu, että kuvittelet rajuja kustannuksia ja turvallisuuden heikentymistä aiheuttavien mamujen olevan "kummituksia persun pään sisällä"? Miten nämä "kummitukset" kummittelee virallisissakin tilastoissa negatiivisina lukuina ja konkreettisina uhkina? Jos et kykene tekemään realistisia havintoja todellisesta elämästä, on ilmiselvää, että elät punavihreässä usvassa.
☝️🙄Tässä sinulle realistista asiaa todellisuudesta. Työnantajapersut maksavat liian pientä palkkaa maahanmuuttajille. Nämä eivät voi elättää perhettään vaan joutuvat hakemaan toimeentulotukea. Kaikki ulkomaalaiset toimeentulotuen saajat eivät ole työttömiä vaan jokainen lapsikin lasketaan erillisenä toimeentulotuen saajaksi.
https://www.pam.fi/artikkelit/vieraskieliset-ja-toimeentulotuki-mita-luvut-oikeasti-kertovat/ - Anonyymi00147
"Pösilöitäkin" tarvitaan, hyvä että meitäkin on. Kiitos.
Anonyymi00125 kirjoitti:
Missä usvassa itse elät?
Kokoomus ja Persut niitä on tänne haalineet.
Edellisen 39 vuoden aikana hallitus on ollut 12 vuotta Demarivetoinen, Lipposen ja Marinin aikana tänne ei tullut juuri ketään, Marini aikana rajatkin olivat kiinni. Ennätykset ovat persujen hallituskausilta ja loput Kokoomuksen.
Veloista Kokoomus on ollut ottamassa 165 Miljardia, Demarit 40 miljardia ja silloinkin Kokoomus vinkui lisää. Purra on ottanut velkaa ylivoimaisesti eniten ja tulee jäämään historiaan velka kuningattarena.
Koko 39 vuoden aikana velkaa on vähentänyt Lipponen 1 ja 2 sekä Sipilän hallitukset.Persut ei ole haalinut Suomeen yhtä ainuttakaan sosiaalitukiperäistä maahanmuuttajaa. Sen tiedät itsekin, mutta ideologiasi orjana joudut valehtelemaan. Eikö olisi aika tehdä jotain tuollaiselle elämälles? Ihan sun itses tähden.
☝️🙄- Anonyymi00166
Anonyymi00033 kirjoitti:
Hienosti osoitit olevasi yksi niistä, joten tuo persujen mt-ongelma on nyt palstallakin todistettu. Hienoa.
Kyllä, maahanmuuttajista on meille paljon iloa. Käytän aika paljon heidän ravintolapalveluitaan, jopa toimitukset tulevat lähes aina maahanmuuttajien tuomina. Takseistakin ilahduttavan useaa kuljettaa työteliäs maahanmuuttaja.
Terveelle kansalaiselle maahanmuuttajista on pelkästään hyötyä ja iloa, eikä vähiten sote-palveluissa.
Kannattanee sinunkin etsiä hoitoa tuolle nuppiviallesi.Minä en näiden ulkoa tuotujen halpistyövoimaa käytä. Heidän ei pitäisi edes olla maassa pientä osaa lukuunottamatta. Boikottiin
- Anonyymi00181
Anonyymi00033 kirjoitti:
Hienosti osoitit olevasi yksi niistä, joten tuo persujen mt-ongelma on nyt palstallakin todistettu. Hienoa.
Kyllä, maahanmuuttajista on meille paljon iloa. Käytän aika paljon heidän ravintolapalveluitaan, jopa toimitukset tulevat lähes aina maahanmuuttajien tuomina. Takseistakin ilahduttavan useaa kuljettaa työteliäs maahanmuuttaja.
Terveelle kansalaiselle maahanmuuttajista on pelkästään hyötyä ja iloa, eikä vähiten sote-palveluissa.
Kannattanee sinunkin etsiä hoitoa tuolle nuppiviallesi.Osasta on iloa ja apua. Niin pitääkin olla.
Osasta ei valitettavasti ole, ja he taas taitavat kokea meistä kotimaamme alkuperäisimmistä ihmisistä olevan heille hyötyä, palvelijoita ja elättäjiä. Tämä kasvattaa eripuraa. - Anonyymi00197
Mr.Perfect kirjoitti:
Persut ei ole haalinut Suomeen yhtä ainuttakaan sosiaalitukiperäistä maahanmuuttajaa. Sen tiedät itsekin, mutta ideologiasi orjana joudut valehtelemaan. Eikö olisi aika tehdä jotain tuollaiselle elämälles? Ihan sun itses tähden.
☝️🙄2015 hallitus Kepu Kokkarit ja Persut, paljon tuli porukkaa rajan yli hoitoon.
Anonyymi00197 kirjoitti:
2015 hallitus Kepu Kokkarit ja Persut, paljon tuli porukkaa rajan yli hoitoon.
Ihan turhaa tuo troIIaaminen on, kun tiedät itsekin, miksi persuja haukutaan rasisteiksi.
- Anonyymi00233
Anonyymi00166 kirjoitti:
Minä en näiden ulkoa tuotujen halpistyövoimaa käytä. Heidän ei pitäisi edes olla maassa pientä osaa lukuunottamatta. Boikottiin
Mikä se pieni osa mahtaa olla?
- Anonyymi00283
Anonyymi00033 kirjoitti:
Hienosti osoitit olevasi yksi niistä, joten tuo persujen mt-ongelma on nyt palstallakin todistettu. Hienoa.
Kyllä, maahanmuuttajista on meille paljon iloa. Käytän aika paljon heidän ravintolapalveluitaan, jopa toimitukset tulevat lähes aina maahanmuuttajien tuomina. Takseistakin ilahduttavan useaa kuljettaa työteliäs maahanmuuttaja.
Terveelle kansalaiselle maahanmuuttajista on pelkästään hyötyä ja iloa, eikä vähiten sote-palveluissa.
Kannattanee sinunkin etsiä hoitoa tuolle nuppiviallesi.Oikein haastettu. Minunkin kaksi somalivävyni ovat ökytuloineen, yli150 000 vuodessa molemmat, ilostuttaneet perheittensä elämää. Kun tyttärenikin tienaavat korkeasti koulutettuina myös hyvin, on persuilla syytä kadehtimiseen.
- Anonyymi00290
Anonyymi00283 kirjoitti:
Oikein haastettu. Minunkin kaksi somalivävyni ovat ökytuloineen, yli150 000 vuodessa molemmat, ilostuttaneet perheittensä elämää. Kun tyttärenikin tienaavat korkeasti koulutettuina myös hyvin, on persuilla syytä kadehtimiseen.
Kyllä somput saa näköjään sossusta paljon rahaa!
- Anonyymi00347
Persut ovat aina olleet, ja tulevat aina olemaan, perssuomalaisia. Soini vei mennessään puolueen ainoat aivosolut.
- Anonyymi00357
Anonyymi00144 kirjoitti:
Tässä sinulle realistista asiaa todellisuudesta. Työnantajapersut maksavat liian pientä palkkaa maahanmuuttajille. Nämä eivät voi elättää perhettään vaan joutuvat hakemaan toimeentulotukea. Kaikki ulkomaalaiset toimeentulotuen saajat eivät ole työttömiä vaan jokainen lapsikin lasketaan erillisenä toimeentulotuen saajaksi.
https://www.pam.fi/artikkelit/vieraskieliset-ja-toimeentulotuki-mita-luvut-oikeasti-kertovat/Sosialistit voi perustaa yrityksiä ja poistaa nämä ongelmat.
Helppoa vai mitä, eikä vaadi minkään puolueen jäsenkirjaa.
- Anonyymi00017
Petterillä on ollut jo kolme (3) vuotta aikaa saada droonihälytykset kuntoon.
Persut tapansa mukaan syytti edellistä hallitusta, mutta eivät ole itse panneet tikkua ristiin asian ajamiseksi.
Saamatonta paskasakkia koko hallitus.Missä mielikuvitusmaailmassa elät? Todellisuudessa tämä ongelma on saapunut hallituksen tietoon jo viime vuonna ja silloin hallitus myös määräsi hankkeeseen määrärahatkin.
Saamaton hallitus? Luoja paratkoon vasemmistoIaista huIIuutta!
☝️🙄- Anonyymi00127
Mr.Perfect kirjoitti:
Missä mielikuvitusmaailmassa elät? Todellisuudessa tämä ongelma on saapunut hallituksen tietoon jo viime vuonna ja silloin hallitus myös määräsi hankkeeseen määrärahatkin.
Saamaton hallitus? Luoja paratkoon vasemmistoIaista huIIuutta!
☝️🙄Ja edellisen hallituksen olisi pitänyt persujen mukaan ratkaista nuo ongelmat?
- Anonyymi00148
Anonyymi00127 kirjoitti:
Ja edellisen hallituksen olisi pitänyt persujen mukaan ratkaista nuo ongelmat?
Vai jättävätkö edelleen seuraavalle hallitukselle ratkaistavaksi ?
- Anonyymi00025
Taitaa aika montaa kokkaretta hävettävän Petterin jutut.
- Anonyymi00026
Orpo laulaa .........ois varmaan parempi lähtee pois kun Purra on liekinheittäjä.........oot mun liekinheittäjä...............
- Anonyymi00027
Ompas tästä sällistä tullut ylimielinen. Pääministerin tautiko vaivaa.
- Anonyymi00198
Enään puuttuu että laittaa käden poveen kuin eräs suurmies historiassa, pönöttää jo muutoin samalla lailla.
- Anonyymi00032
Orpon ja Purran pitää tilata Temusta mieleinen kansa jota voi sitten ajaa mielinmäärin yli höyryjyrällä ja lakaisukoneilla.
- Anonyymi00034
Kas kun ei sanonut, että suomalainen on syntynyt vain yhtä tarkoitusta varten: maksamaan veroa valtiolle.
Orpo nauraa röhöttää yli 15 000€/kk palkalla lihapatojen äärellä posket turvonneina lihan mässyttämisestä.- Anonyymi00052
Ensimmäinen lauseesi käy selväksi jokaiselle kunhan elää täällä muutaman vuoden.
Koulu ei ole lapsia varten vaan lapset koulua varten.
Valtio ei ole ihmisi0ä varten vaan orjat valtuota varten.
Eihän maanpuolustuskaan tarkoita ihmisten puolustamista vaan sitä että orjat kuolee eliitin omaisuuden puolesta. - Anonyymi00079
Pullan syöjältä tuo Örpö enemmänkin näyttä, kuin lihan syöjältä.
- Anonyymi00111
Jos joskus joutuu vanhuspalveluihin, vanhainkotiin, tms. niin eiköhän ne rahat siltäkin kuppaa pois. Rikkaita varmaan hoidetaan koko rahan edestä....
- Anonyymi00378
Anonyymi00111 kirjoitti:
Jos joskus joutuu vanhuspalveluihin, vanhainkotiin, tms. niin eiköhän ne rahat siltäkin kuppaa pois. Rikkaita varmaan hoidetaan koko rahan edestä....
Mahtaa sapettaa, kun tajuaa ettei olekaan niitä rikkaita vaan samalla viivalla kuin perusduunarit.
Kun Orpo osuu ytimeen, vasemmalla alkaa itku ja hammasten kiristely.
☝️😆- Anonyymi00130
Tuskin olet siinä tuloluokassa joka Orpon politiikasta hyötyy, Orpo kun ei itsekään ole varsinaista kohderyhmää.
Tai sitten olet helvetin tyhmä. - Anonyymi00348
En usko, että Petturi Urpolla on koskaan ollut järkevää sanottavaa.
- Anonyymi00379
Orpo ei osuisi ytimeen edes raidetykillä.
- Anonyymi00035
Nämä MAAILMANPARANTAJAT
Sdp ja muut vasurit
...........
Tilanne on se, että HYVINVOINTIYHTEISKUNTA on
lopetettu.
Sitä ei ole enää olemassa.
Ja tuskin koskaan enään tuleekaan tähän maahan.
Mitenkähän se saataisiin teitin kalloon uppoamaan.
Rahaa ei ole, eikä sitä tule.
Nyky talouskasvulla ei pilvilinnoja rakenneta
ENÄÄN KOSKAAN.
JUHLAT ON OHI hipit.- Anonyymi00113
Näitä kaikkia palstoja ja ihmisten kommentteja kun lukee, niin ei jää epäselväksi, että hyvinvointiyhteiskunta ja sen ihmiset ovat rappioituneet.
- Anonyymi00131
Näinhän se on. -87 Alkaneen Kokoomuspolitiikan lopputuloksena.
SDP ja muut vassarit eivät ole sitä oppositiosta pystyneet tekemään.
- Anonyymi00038
Eikö näiden elättien asenne myös muututtava omaa kansaa kohtaan . Veronmaksajat maksaa tämän surkean hallituksen möhläykset .
- Anonyymi00039
"Poliisi vei Petteri Orpon"
Poliisi on eri mieltä. Poliisi on siis samaa mieltä kuin kansan.
" Poliisi vei Petteri Orpon ylistykseltä pohjan."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ecf1fe64-217d-400a-87e1-dcab198a5a9d - Anonyymi00041
Haluaako orpo kumartelua? Kootaan kaikki köyhät polvistumaan sen eteen ja tunnustamaan : olemme valmiit alistumaan siihet että otat meidän ruokarahat ja lahjoitat ne rikkaille, toimit oikein kun ryöstät meitä ja rahoitat sotia kaikkialla maailmassa.
Olisiko siinä orpolle mieluinen kansa? - Anonyymi00042
Vinkkinä meillä on eduskunnassa kaksisataa idioottia jotka elämästä täysin irrallaan heillä ei ole edes harmainta haisua mitä elämä on
- Anonyymi00091
PELKKÄ OMAA ETUA TAVOITTELEVA YLIMIELINEN PELLE PORUKKA TUOLLA ON.
- Anonyymi00043
Oppositiojohtaja Orpo ajoi moottoritietä Turkuun, kun tunnin junaa ei vieläkää oltu saatu tehtyä.
Radiosta kuului varoitus: "Varoitus kaikille Turun moottoritietä kulkeville! Moottoritietä ajaa yksi auto väärää kaistaa vasten vastaantulevaa liikennettä!"
Ortpo sanoi itsekseen: "Yksi? Näitä väärään suuntaan meneviä autojahan on kymmeniä!"- Anonyymi00237
Viimeksi turkulainen Orpo ajoi autonsa syvään vesilammikkoon, kun tiellä oli vettä ja ⚠️-varoitusmerkki ja lisäkilvessä luki: TUL VAA.
- Anonyymi00045
Koska Orpo on turkulainen, niin tietenkin hän on eri mieltä kuin 1,8 miljoonaa uusimaalaista.
- Anonyymi00350
Toivottavasti ne tamperelaiset opiskelijat saavat pian irrotettua Turun mantereesta.
- Anonyymi00051
Porvarit ovat Suomen kansan eliittiä.
- Anonyymi00114
Maanläheisin "eliitti" istuu lähiöpubeissa parantamassa maailmaa. Siellä tiedetään, millaista elämä on, kun ei kuulu siihen oikeaan eliittiin.
- Anonyymi00059
Mitä sitten pitäisi tehdä? Pakkohan se on töihin mennä kun työnantaja niin edellyttää tai ei tule palkkaa ja rahaa elämiseen.
Ensin Häkkänen kehuu miten on mahtava droonien torjuntakyky ja sitten Orpo seuraavaksi että ihmisten pitääkin piiloutua ja varoa drooneja. - Anonyymi00062
Valtio informoi kansaa tasoa Neuvostoliitto ja sitten apulaispäämänisteri kiukuttelee kuin pikkutyttö. Luulen että on aika vaihtaa kansa tai hallitus!
- Anonyymi00066
Poliitikot tekevät parhaansa valehdellakseen ja kustaakseen ihmisiä silmään ja sitten pitäisi arvata mikä on nyt se todellisuus missä pitäisi minäkin hetkenä elää
- Anonyymi00067
Iltalehden jutusta:
"...poIiisi ja hätäkeskus tekivät Petteri Orposta peIIen."- Anonyymi00068
On se ollut pelle jo koko hallituksen ajan. Persut pitävät sitä pilkkanaan
- Anonyymi00145
Anonyymi00068 kirjoitti:
On se ollut pelle jo koko hallituksen ajan. Persut pitävät sitä pilkkanaan
Persut ovat vielä tyhmempiä... patajuoppoja ....aivot juotu pihalle.. jo..
- Anonyymi00248
"Poliisi vei Petteri Orpon"
iltalehti.fi/politiikka/a/ecf1fe64-217d-400a-87e1-dcab198a5a9d
- Anonyymi00069
Orpo on eka juoksupoika tyhmänpulskea leveilijä ei mitään muuta työnantajien apulainen luulee olevansa vaikka mitä mitätön mitätömyys joutuu historian roskalaatikkoon
- Anonyymi00072
Kun hyvä hallitusohjelma ja kansa on eri mieltä niin kansan vika.
- Anonyymi00081
Petteri Orphan
- Anonyymi00084
Kokoomuslaiset on poliitikkojen eliittiä, kannattaisi muiden vaan nöyrästi kuunnella ja totella.
- Anonyymi00085
Kuulkaahan politiikoot TEIDÄN TÄYTYY MUUTTUA EI KANSAN,
jos ette tee mitään kansalaisten hyväksi teidän täytyy poistua .- Anonyymi00089
Jos ja kun kansa on 80 prosenttia vassuja, ei mikään muutu paremmaksi. Vasemmistoaate suosii ylikansallisuutta eikä kannusta töihin. Tämän vuoksi talous on Euroopan kurjin
Talous nousee vain työllä kuten Vietnamin esimerkki osoittaa. Siellä tehdään töitä valtavasti ja talouskasvu on Aasian hurjinta.
Täällä sensijaan kannustetaan sohville väki. Mitä laiskempi kansa, sitä kurjempi talous. - Anonyymi00351
Anonyymi00089 kirjoitti:
Jos ja kun kansa on 80 prosenttia vassuja, ei mikään muutu paremmaksi. Vasemmistoaate suosii ylikansallisuutta eikä kannusta töihin. Tämän vuoksi talous on Euroopan kurjin
Talous nousee vain työllä kuten Vietnamin esimerkki osoittaa. Siellä tehdään töitä valtavasti ja talouskasvu on Aasian hurjinta.
Täällä sensijaan kannustetaan sohville väki. Mitä laiskempi kansa, sitä kurjempi talous.Hankala on töitä saada, kun kukaan ei ota töihin. Yrittänyt hakea töitä jo vuosia enkä ole kertaakaan saanut edes haastattelukutsua, hyvistä hakemuksista ja amk-tutkinnosta huolimatta. Jalka oven väliin -systeemikään ei toimi, käynyt paikan päällä kysymässä ja vastaus aina "avoimet työpaikat löytyy netistä".
Joten turha on työttömiä syyllistää, töiden saanti riippuu enemmän työnantajasta kuin meistä.
- Anonyymi00086
Orpo hehkuttaa Suomen viranomaisia mutta leikkauslistallaan on julkinen hallinto eli viranomaiset. Ryssitäänkö sitten kaikki kun tieto ei kulje ja yksityinen hoitaa minimikustannuksilla vain sen, mistä saa voittoa.
- Anonyymi00087
no ei tietenkään elä! kansa käy töissä tienaamassa rahaa itselleen, ja ne jotka on tuottavissa töissä tai yrittäjiä tienaavat ne vero rahat suomelle joilla orponkin koko elämä maksetaan !
- Anonyymi00088
Kyllä sen pitää muuttua ahkeraksi kuten Vietnamin kansa on. Sen maan talous nousee Aasian hurjinta vauhtia.
- Anonyymi00092
Kansa on toivotontapaus, mutta hallituksessa sentään vain kympin onnistujia talouspolitiikassaan.
- Anonyymi00116
Sielläkin on samoja kansalaisia, niitä kansalaisia, jotka kansalaiset on sinne valinnut.
- Anonyymi00094
NYT VIIMEITÄÄN ORPON PITÄÄ EROTA!
- Anonyymi00096
Ainoastaan selkärankaiset eroaa.
- Anonyymi00097
ORPON MUUTUTTAVA, MIELUUMMIN EROTTAVA.
- Anonyymi00098
Orpo myöntää etti nauti kansan luottamusta.
- Anonyymi00100
Orpo on todella surkea pelle.
- Anonyymi00101
EK on jo ilmoittanut, miten viranomaisilmoituksiin pitää suhtautua. Oikea valtahan on EKlla, koska orpopurra suostuivat heidän juoksutytöikseen. Nyt myös sosiaaliministerille pyllistetään, vauvasta faariin.
- Anonyymi00102
Kansa on syypää, eivät poliitikot, sanoo Orpo.
"Pääministeri Petteri Orpolla (kok) on 25 minuuttia aikaa. HS on pyytänyt, että hän selittäisi vielä kerran viime perjantain tapahtumia – ja mitä opittavaa niistä on.
Opittavaa tosiaan on paljon, käy ilmi Orpon kanssa keskustellessa. Hän yllättyi viikko sitten itsekin siitä, mitä erittäin harvinaisesta drooniuhasta ja siitä kertovasta viranomaistiedotteesta seurasi – ja mitä ei seurannut.
Ensi maanantaiksi hän on kutsunut koolle laajan joukon viranomaisia ja keskeisiä päättäjiä eri valtionhallinnon aloilta, kaupungeista, Kuntaliitosta, hyvinvointialueilta ja työmarkkinajärjestöistä.
Tarkoitus on käydä läpi tilannekuva ja puhua varautumisesta ja siitä, mihin toimenpiteisiin on ryhdytty ja pitää vielä ryhtyä.
”Että Suomi on ensi kerralla vielä paremmin varautunut.”
Kaikille pitäisi olla selvää, miten vaaratilanteessa toimitaan. Viikko sitten kävi nimittäin ilmi, että kouluissa, päiväkodeissa, sairaaloissa saati tavallisilla työpaikoilla ei ollut toimivia ohjeita vaaratilanteen varalle.
”Otan erittäin vakavasti sen, että jatkossa ihmiset osaavat toimia näissä tilanteissa”, Orpo sanoo. Se on ymmärrettävää, koska tällaisiin tilanteisiin ei ole totuttu.
Orpon mukaan ohjeet vastaavaa vaaratilannetta varten pitäisi olla kaikilla mielessä, eikä vain jossain nettisivulla. Suomi ei elä ”syvää rauhanaikaa”, joka vallitsi ennen Venäjän vuonna 2022 aloittamaa hyökkäyssotaa Ukrainaan.
Monille viranomaisille ja esimerkiksi pääministerille tämä on selvä asia. Nyt kävi ilmi, että kansalaiset elävät eri todellisuudessa. Tähän Orpo haluaa muutoksen.
”Oli valtava joukko kysymyksiä, jotka eivät olleet ihmisille selviä. Se minulle selvisi. Pelastusviranomaisille ne asiat ovat selviä. Mutta se ei todellakaan riitä.”
Suomea pidetään varautumisen mallimaana. Orpon mukaan se onkin totta viranomaistasolla, mutta ei laajasti yksilötasolla.
”Sellaista henkilökohtaista resilienssiä täytyy kasvattaa”, hän sanoo. Resilienssi tarkoittaa kykyä kestää vaikeuksia ja sopeutua.
Suomessa on jo monikanavainen varoitusjärjestelmä eli vaaratiedotteet lähtevät 112-sovellukseen sekä televisioon, radioon ja nettisivuille. Tarvittaessa käytetään myös kaupungilla kuuluvia väestöhälyttimiä.
Orpo kertoo yllättyneensä siitä, miten hitaasti tämän tueksi puhelimiin tulevaa cell broadcast -varoitusjärjestelmää on kehitetty. Kriisitietoisuutta ei ole nähtävästi ollut tarpeeksi hallinnossakaan.
Pakko kysyä: onko Suomi, hallitus tai pääministeri epäonnistunut, kun isoja korjausliikkeitä tarvitaan?
”Viranomaiset valtioneuvoston alaisuudessa ovat tehneet erittäin hienoa työtä tässä erittäin vaikeassa turvallisuusympäristössä, muuttuvien uhkien maailmassa”, hän vastaa.
Droonit olisi pystytty torjumaan, ja korjausliikkeitä on tehty, Orpo sanoo. Ongelma on vain se, että kansalaisia ei ollut valmisteltu."- Anonyymi00117
Onko kansa syypää, jos sille ei anneta mahdollisuutta ??
- Anonyymi00162
Vaaratilanteita varten on Suomessa harjoiteltu vuosikymmeniä. Ensi maanantaina taas kuullaan vaaratilanteenharjoitusulinat tasan kello 12.
Kuinka moni turvantarvitsija on saanut sydärin kun on saapunut rauhalliseen suomeen ja kuukauden eka arki päivä kuulevat ilmahälytyksen soivan eikä kukaan juokse pommisuojaan? - Anonyymi00180
Mutta Orpo on täysin oikeassa. Eikä tämä liity kansaan.
Jos se johinkin liittyy, niin edelliseen hallitukseen. Sen aikana Venäjä soti jo Ukrainssa ja oli korona.
Korona tuli ja meni. Marin käynnisti velkarahalla kulutusjuhlat ja ei tullut mieleenlään panostaa Orpon esille ottamiin asioihin.
Ohisalo puuhasteli soiden parissa, ovathan ne tietysti mukavampia asioita kaiken maaliman uhat. - Anonyymi00182
Anonyymi00180 kirjoitti:
Mutta Orpo on täysin oikeassa. Eikä tämä liity kansaan.
Jos se johinkin liittyy, niin edelliseen hallitukseen. Sen aikana Venäjä soti jo Ukrainssa ja oli korona.
Korona tuli ja meni. Marin käynnisti velkarahalla kulutusjuhlat ja ei tullut mieleenlään panostaa Orpon esille ottamiin asioihin.
Ohisalo puuhasteli soiden parissa, ovathan ne tietysti mukavampia asioita kaiken maaliman uhat.Ja nyt oppositio sitten tahallaan väärin ymmärtämällä politikoi. Ja aihe on pieni suhteessa siihen miten iloisia Moskovassa ollaan kun Suomalaiset riitelevät keskenään mokomasta asiasta.
Opposition politiikan teko on karkaamassa käsistä, mopo keulii pahasti. - Anonyymi00184
....Ongelma on vain se, että kansalaisia ei ollut valmisteltu."...
Juuri näin. Orpo on täysin oikeassa, siihen on nyt ministeriöiden panostettava.
Korona ei herättänyt näköjään Ohisaloa pitämään huolta näistä asioista eikä Marin johtanut näitä asioita. Oli vaan juhlat mielessä ja lehtien kansikuvat.
Hyvä että Orpo on huolestunut tilanteesta. Ihmetyttää että oppositiota tällainen hermostuttaa. Tai ei kun ymmärtää että heidän sotkujahan nyt siivotaan.
- Anonyymi00103
ORPO ON DIKTAATTORI!
ORPO VIHAA SUOMEN KANSAA!
ORPO ULOS JA HALLITUS VAIHTOON!
HETI! - Anonyymi00104
"korjausliikkeitä on tehty, Orpo sanoo. Ongelma on vain se,
että kansalaisia ei ollut valmisteltu."
Viraomaiset ja valtioneuvosto toimivat ihan oikein. Kansalaisten osalta yhtälö kuitenkin petti, ja tuli kaaos.- Anonyymi00164
Mä en huomannut mitään kaaosta, onko jokin tärkeä uutinen jäänyt multa kuulematta?
- Anonyymi00105
Elän oikein mielelläni eri todellisuudessa kuin Kokoomus.
- Anonyymi00119
Onko kokoomuksen todellisuus sama kuin EK:n todellisuus jonka mukaan droonihyökkäyksiin ei tarvitse reagoida?
- Anonyymi00132
Anonyymi00119 kirjoitti:
Onko kokoomuksen todellisuus sama kuin EK:n todellisuus jonka mukaan droonihyökkäyksiin ei tarvitse reagoida?
Työnantaja kun sanoo jotta palkkaa ei makseta jos et tule töihin niin silloin on mentävä
- Anonyymi00112
Pitäisiköhän täällä Suomessa päättäjiä vaihtaa presidenttiä myöden? Yleensä, kun työntekijä ei osaa tehdä työtään tai tekee firmalle vahinkoa, niin saa potkut. Eikö saman pitäisi koskea myös kansanedustajia, ministereitä ja presidenttiä.
- Anonyymi00165
Kunnanvaltuustoja.
- Anonyymi00177
Yksinkertainen homma, jos hallituksesta puhut.
Välikysymys vaan ja jos se saa kannatusta eduskunnassa, niin hallitus on nurin
Jos ei onnistu, niin vaalit lähestyvät, vaalityötä vaan tekemään. Ja kun nykyinen oppositio, mukaanlukien vasemmistolainen keskusta, saa yli 50 prosenttia, niin hallitus vaihtuu.
En usko noihin kumpaankaan. - Anonyymi00178
Anonyymi00165 kirjoitti:
Kunnanvaltuustoja.
Kunnanvaltuustoja pitäisi lopettaa yli sata.
- Anonyymi00118
Miksi OrpoPurra muutti tilastointeja niin, että Suomen velkasuhde paheni niiden johdosta 7% yhdessä yössä?
Sille muutokselle ei ollut tarvetta EU:sta, mutta sillä sai peloteltua väestön uskomaan, että näin rajut leikkaukset ovat ainoa vaihtoehto.
Noh, sillä sitten ajettiin Suomi suohon ja ihan oikeasti velkaantumaan kun kulutus loppui ja talouskasvu sen myötä.- Anonyymi00123
Kovastihan nuo väittävät talouskasvun olevan nousussa.....
Lehmäkin lentäisi, jos sillä olisi siivet.... - Anonyymi00170
Oudointa tässä on että diktaattorit toimii sadisminsa mukaan riippumatta siitä uskooko kansa sen tarpeen vai ei. Joten kansan mielipide on niille roskan arvoinen eli ne halveksii kansaa ja yleensä ihmisyyttä.
Ehkä se propaganda tehdään oikeasti niitä muutamia vaikutusvaltaisia rikkaimpia varten eihän kansan mieli ja nälkä heitä liikuta. Mutta jos puolueen suurin tukija suuttuisi niin voisi käydä huonosti. - Anonyymi00190
Anonyymi00123 kirjoitti:
Kovastihan nuo väittävät talouskasvun olevan nousussa.....
Lehmäkin lentäisi, jos sillä olisi siivet....Lehmä on lentänyt vuoden 2023 puolivälistä - ja jossakin nurkan takana piti olla kasvua jota ei koskaan tullutkaan
- Anonyymi00121
Orpo valehteli, että kokoomus on kansan asialla. Ei ole, vain 10% kansasta on varakasta ja heidän asiallaan ovat sekä kokoomus, että mersupersut!
- Anonyymi00171
Demokratiaa ei siis ole olemassa kuten ei tasa-arvoakaan.
Turha valehdella kenenkään asioista joiden olemassaolo on kadonnut. Jos niitä koskaan on ollutkaan. Meidät on vain koulussa kasvatettu luulemaan että ne on olemassa. - Anonyymi00175
Nämä 10 prosenttia maksavat leijonan osan Suomen tuloveroista ja koordinoivat valtavaa määrää muita verotuloja.
Vasemmistolaisen mielestä rikksita ei saisi olla. Mutta verot kuitenkin kelpaisivat.
Niinkuin Harkimo joskus totesi, Ruotsalaisia on siunattu viisaammilla demareilla. - Anonyymi00193
Anonyymi00175 kirjoitti:
Nämä 10 prosenttia maksavat leijonan osan Suomen tuloveroista ja koordinoivat valtavaa määrää muita verotuloja.
Vasemmistolaisen mielestä rikksita ei saisi olla. Mutta verot kuitenkin kelpaisivat.
Niinkuin Harkimo joskus totesi, Ruotsalaisia on siunattu viisaammilla demareilla.Niin, kun puhut ainoastaan valtion tuloverosta (kunnallsivero ei ole progressiivinen) tuo pitää pitkälti paikkansa, suurituloisten (10%) osuus on 45-55% VALTION TULOVEROSTA.
Mutta
Suurituloisten osuus veroista on alle 30%.
Eli mikä tässä on ongelma, esimerkiksi minä keskituloisena eläkeläisenä maksan suhteessa paljon kovempaa veroa kuin suurituloinen. - Anonyymi00358
Anonyymi00193 kirjoitti:
Niin, kun puhut ainoastaan valtion tuloverosta (kunnallsivero ei ole progressiivinen) tuo pitää pitkälti paikkansa, suurituloisten (10%) osuus on 45-55% VALTION TULOVEROSTA.
Mutta
Suurituloisten osuus veroista on alle 30%.
Eli mikä tässä on ongelma, esimerkiksi minä keskituloisena eläkeläisenä maksan suhteessa paljon kovempaa veroa kuin suurituloinen.Suurituloisten osuus veroista on alle 30%.
Eli mikä tässä on ongelma, esimerkiksi minä keskituloisena eläkeläisenä maksan suhteessa paljon kovempaa veroa kuin suurituloinen.
Demarit ovat luvanneet korottaa eläkeläisten verotusta, kun ovat
voittaneet vaalit.
- Anonyymi00122
Vaan kuka muuttaisi orpon.
Heh.
Drooneistahan tuo hesarin jutussa puhui ja vastaisuudessa paremmasta varautumisesta niihin.
Hälytys/ilmoitusjärjestelmähän on jo olemassa kuin vain käyttäisivät niitä.
Kun Suomi vuonna 2017 täytti 100 vuotta, tuli siitä jokaisen suomalaisen kännykkään onnittelutekstari.- Anonyymi00124
Joo miten vaikeaa on lähettää yksi tekstiviesti kuulemma siihen menee tunteja nykyään jollakin on hidas kirjoituspeukalo
- Anonyymi00129
Anonyymi00124 kirjoitti:
Joo miten vaikeaa on lähettää yksi tekstiviesti kuulemma siihen menee tunteja nykyään jollakin on hidas kirjoituspeukalo
Niin. Ei tarvii kuin yksi viesti joka lähtee joukkoviestilähetyksenä kaikille suomalaisille.
- Anonyymi00134
Anonyymi00129 kirjoitti:
Niin. Ei tarvii kuin yksi viesti joka lähtee joukkoviestilähetyksenä kaikille suomalaisille.
Hätäviestijärjestelmä tuli pakolliseksi jo vuonna 2022 mutta sitä ei vieläkään ole. Ja tämä on Orpon mukaan kansalaisten syy eikä poliitikkojen ja viranomaisten?
- Anonyymi00138
Anonyymi00124 kirjoitti:
Joo miten vaikeaa on lähettää yksi tekstiviesti kuulemma siihen menee tunteja nykyään jollakin on hidas kirjoituspeukalo
Siis onko niillä peukalotkin.....?
- Anonyymi00139
Anonyymi00124 kirjoitti:
Joo miten vaikeaa on lähettää yksi tekstiviesti kuulemma siihen menee tunteja nykyään jollakin on hidas kirjoituspeukalo
Suomi voisi ottaa käyttöön heittämällä saman CB-järjestelmän joka on ollut käytössä muualla Euroopassa (esim. Virossa) jo vuodesta 2012
- Anonyymi00159
Anonyymi00134 kirjoitti:
Hätäviestijärjestelmä tuli pakolliseksi jo vuonna 2022 mutta sitä ei vieläkään ole. Ja tämä on Orpon mukaan kansalaisten syy eikä poliitikkojen ja viranomaisten?
Eipä tainnut niin tatkoittaa. Se oli vilme hallituksen selkeä vastuu. Sota oli alkanut, ei Rinne ollut asiasta kiinnostunut. Sodan lisäksi tuli korona ja vielä senkään jälkeen ei Marin ollut asiasta kiinnostunut.
- Anonyymi00161
Anonyymi00139 kirjoitti:
Suomi voisi ottaa käyttöön heittämällä saman CB-järjestelmän joka on ollut käytössä muualla Euroopassa (esim. Virossa) jo vuodesta 2012
Tuntuu ihmeelliselle mikä siinä maksaa... selvässä yksinkertaisessa asiassa, joka jo valmiina.
- Anonyymi00163
Anonyymi00159 kirjoitti:
Eipä tainnut niin tatkoittaa. Se oli vilme hallituksen selkeä vastuu. Sota oli alkanut, ei Rinne ollut asiasta kiinnostunut. Sodan lisäksi tuli korona ja vielä senkään jälkeen ei Marin ollut asiasta kiinnostunut.
Ja nyt Orpo ja hallitus joutuu tätäkin pa3kaka3aa siivoamaan.
Ja joka on siivonnut, tietää että se ensin leviää ja kärpäsiä lentää ympärillä turhaan päristen.
Ja muitakin kasoja on siivottavana. Yritä Orpo ja muut jaksaa, meitä on suuret määrät kansalaisia, jotka ymmärtävät miten hankalaa työtä teette. - Anonyymi00168
Anonyymi00139 kirjoitti:
Suomi voisi ottaa käyttöön heittämällä saman CB-järjestelmän joka on ollut käytössä muualla Euroopassa (esim. Virossa) jo vuodesta 2012
Ei ole käytässä Virossa, valmistuu noin samazn aikaan kuin meillä.
Ei myöskään Ruotsissa, projekti on siellä loppuvaiheessa.
YLE voisi näistä tietysti jakaa tietoa, mutta keskittyy lähinnä opposition tukemiseen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nytt-varningssystem-mobilt-meddelande-vid-vma - Anonyymi00172
Anonyymi00161 kirjoitti:
Tuntuu ihmeelliselle mikä siinä maksaa... selvässä yksinkertaisessa asiassa, joka jo valmiina.
Niin, miksiköhän sitä ei Marinin hallitus toteuttanut?
Nyt se sitten tulee tehdyksi tämän hallituksen toimesta. - Anonyymi00173
Anonyymi00139 kirjoitti:
Suomi voisi ottaa käyttöön heittämällä saman CB-järjestelmän joka on ollut käytössä muualla Euroopassa (esim. Virossa) jo vuodesta 2012
Viron jörjestelmä valmistuu vuoden loppuun mennessä.
Ruotsin on lähes valmis.
Olisi tietysti odottanut, että Rinteen ja Marinin hallitukset olisivat sen tehneet.
Vastuu oli työparilla Ohisalo ja Kaikkonen. - Anonyymi00188
Anonyymi00139 kirjoitti:
Suomi voisi ottaa käyttöön heittämällä saman CB-järjestelmän joka on ollut käytössä muualla Euroopassa (esim. Virossa) jo vuodesta 2012
No ei voi.
Toki jos edellinen hallitus olisi käynnistänyt työt, eikä odotettu nykyisen hallituksen toimia, oltaisiin ehkä valmiimpia.
Järjestelmän rakentaminen kestää, koska siinä yhdistyvät:
- koko maan televerkot
- useat viranomaiset
- kriittinen tietoturva
- lainsäädäntö ja
erittäin korkea luotettavuusvaatimus johon liittyy laaja testaaminen.
Js tietysti myös rahoitus, jonka nykyinen hallitus kaivoi budjetistaan, kun Marinin hallitus ei osallistunut. Rahat menivät juhlintaan ja julkisten menojen rajuun kasvattamiseen. - Anonyymi00199
"Kun Suomi vuonna 2017 täytti 100 vuotta, tuli siitä jokaisen suomalaisen kännykkään onnittelutekstari."
Ja kun vuonna 1917 Suomi itsenäistyi, niin ei tullut onnittelutekstaria yhdellekään suomalaiselle.
Tekniikkaa tulee ja tekniikkaa menee. Tekstiviestejä välittävät "2G"-verkot, eli Radiolinjan 1990-luvun alussa lanseeramat ensimmäisen sukupolven digitaaliset matkapuhelinverkot, ajetaan alas jo tällä vuosikymmenellä. - Anonyymi00292
Anonyymi00134 kirjoitti:
Hätäviestijärjestelmä tuli pakolliseksi jo vuonna 2022 mutta sitä ei vieläkään ole. Ja tämä on Orpon mukaan kansalaisten syy eikä poliitikkojen ja viranomaisten?
Niin, pitäisikö ottaa käyttöön ns. Ketjukirje?
Jokainen vähänkin kirjoitustaitoinen lähettäisi koko oman puhelimeen tallennettujen tahojen vastaanottajille viestin -" varo, vaara, piloudu kuoppaan. Heti, älä viivyttele",
Ja lopuksi vielä kehotus lähettää viesti eteenpäin. - Anonyymi00298
Anonyymi00159 kirjoitti:
Eipä tainnut niin tatkoittaa. Se oli vilme hallituksen selkeä vastuu. Sota oli alkanut, ei Rinne ollut asiasta kiinnostunut. Sodan lisäksi tuli korona ja vielä senkään jälkeen ei Marin ollut asiasta kiinnostunut.
Marin hoiti koronat ja hoiti Suomen Natoon ja auttoi Suomen kansaa koronakriisissä samaan aikaan kun oppositio vinkui lisärahaa elinkeinoelämälle ja yritti kampittaa hallitusta kriisin aikaan, ( Kokoomuksen puoluekokouksessa Orpo nosti hurmoshenkisyyttä uholla, me kaadamme hallituksen) eikä puhettakaan että mailmanlaajuisen epidemian aikana olisi pienen Suomen kansan pitänyt olla yhtenäinen. Meillä ei ole varaa tälläiseen politiikkaan mitä Orpo ajaa, varsinkin kun hän on itse täysin alisuoriutunut työssään ja herääkin epäillys että ajaako hän ollenkaan Suomen tasavallan asiaa, niin luokkattomasti hän on ainakin tässä asiassa suoriutunut.
- Anonyymi00299
Anonyymi00172 kirjoitti:
Niin, miksiköhän sitä ei Marinin hallitus toteuttanut?
Nyt se sitten tulee tehdyksi tämän hallituksen toimesta.Tuleeko, kolme vuotta on ollut aikaa toimia? Parin viimevuoden aikana tämä troonisota on näyttänyt yleistyvän, olisko ollut hallitukselle tilausta ennustajalle jo vuonna 2022 mitenkä sotatoimet edistyy. Tämä hallitus ei ehdi reakoimaan, kun aika menee edellisen hallituksen arvostelimiseen ja jo seuraavan hallituksen ohjeistamiseen. On meillä pellet päättävissä asemissa, mitä pahaa me kansalaiset olemme tehneet, no osa pösilöistä äänestivät nämä järjenjättiläiset valtaan ja siitä kärsitään taas yksi vuosikymmen.
Anonyymi00163 kirjoitti:
Ja nyt Orpo ja hallitus joutuu tätäkin pa3kaka3aa siivoamaan.
Ja joka on siivonnut, tietää että se ensin leviää ja kärpäsiä lentää ympärillä turhaan päristen.
Ja muitakin kasoja on siivottavana. Yritä Orpo ja muut jaksaa, meitä on suuret määrät kansalaisia, jotka ymmärtävät miten hankalaa työtä teette.Vaikutat hieman pöljältä.🪵
- Anonyymi00135
Orpohan on melkein oikeassa: Kansan on muutettava! Lähinnä töiden perässä ulkomaille.
- Anonyymi00137
Orpo on kyllä ihan oikeassa. Kansa elää ankeassa todellisuudessa ja Orpo päättömissä houreissa ja EK:n kirjoittaman hallitusohjelman valheissa.
- Anonyymi00158
Ek ja nallekin osallistunut siihen.
- Anonyymi00187
Orpon hallitus on ollut pelkkä EK:n Nukkehallitus käytännössä
- Anonyymi00149
Suomen kansa ei nauti pääministerin luottamusta.
Orpon mielestä hallitus tekee oikeita asioita kun hallitus toimii oikean ideologian mukaisesti. Jos sitten asiat eivät toimi niin vika ei voi olla hallituksessa. Vian siis täytyy olla kansassa. Kansa ei vain ymmärrä kuinka hyviä ja oikeita asioita hallitus tekee. No, suunnilleen samoin ajatellaan myös vasemmiston puolella. Kansassa on vika kun se ei ymmärrä kuinka erinomaisia asioita liberaali vasemmisto ajaa. Vasemmistokin toimii mielestään oikean ideologian mukaisesti eikä niin ollen voi tehdä mitään väärää. Kansalaiset, jotka eivät ymmärrä liberaalin vasemmiston hienoa ideologiaa ovat populisteja.
Minä, populistinen kansalainen, olen kurkkua myöten täynnä sitä, että systeemejä arvioidaan ideologian perusteella eikä sen perusteella miten ne toimivat.- Anonyymi00157
...Minä, populistinen kansalainen, olen kurkkua myöten täynnä sitä..
Js minä taas siitä kuinka oppositiolle ei riitä normaalit ihmisiä kunnioittavat tavat tehdä politiikkaa. Antti L ja K ovat tekemässä myyrän työtä itselleen.
Toivon todellakin että nykyinen hallitus jaksaa tehdä työtä lopuun asti. Kaikille ministereille voimia.
Opposition tahallinen väärinymmärtämisen taktiikka toimii heidän mielestä hyvin. Olen äärettömän huolisani siitä. Se ei ole Suomen kokonaisetu. - Anonyymi00174
Juuri näin. Mutta kun ymmärrys on kadonnut niin toimivuus ei ole merkityksellistä vaan ideologia eli narsismi ja pakkomielteet ja himot.
Toinen perusta toiminnalle tulisi olla inhimillisyys. Koko Raamattu perustuu sille laille että hyvää tekemällä menestyy ja saa siunauksen taivaasta ja pahaa tekemällä tulee tuho ja tuomio.
Mutta tämä on kokonaan hyljätty ja luotetaan ideologiaan jonka mukaan ahneus tuo menestyksen ja riisto.
Nämä voivat tuottaa rahaa satanisteille jonkin aikaa mutta tuho on varma seuraus ajallaan.
- Anonyymi00151
Oppositio käyttää taitavasti väärinymmärtämisen taktiikkaa ja saa myrskyn vesilasiin pienestäkin asiasta. Myös mielensä pahoittaminen on hyvä keino.
Tämä hälytysjärjestelmä ongelma tuli oppositiolle kuin taivaan lahja. Siitä kun nyt meuhkataan YLEn kiitettävällä tuella, ei tarvitse keskustella ikävistä asioista. Kuten velkajarrun keinoista, Antti L ja K voi jauhaa tästäkin asiasta pari viikkoa.- Anonyymi00152
Hyvin on unohdettu että sota alkoi 2014 ja erityisesti edellytettiin järjestelmän rakentamista Marinin aikana. Taisi olla keskusta puolustusministeri ja vihreät sisäministeri. Ja PM demari ja VM keskusta.
- Anonyymi00154
Vastaavasti toimiva järjestelmä ei ole toiminnassa vielä Ruotsissa eikä Virossa. Ruotsalaiset saavat sen ehkä hiukan nopeammin kuin Suomi ja Viro suunnilleen samaan aikaan.
En ole kuullut näistä maista vastaavaa meuhkaamista kuin oppositio on Suomessa järjestänyt YLEn tuella. - Anonyymi00155
Anonyymi00154 kirjoitti:
Vastaavasti toimiva järjestelmä ei ole toiminnassa vielä Ruotsissa eikä Virossa. Ruotsalaiset saavat sen ehkä hiukan nopeammin kuin Suomi ja Viro suunnilleen samaan aikaan.
En ole kuullut näistä maista vastaavaa meuhkaamista kuin oppositio on Suomessa järjestänyt YLEn tuella.Oppositio luo hyvää maaperää venäjän hybridivaikuttamiselle.
Kyllä nyt pahasti keulii oppositiolla. - Anonyymi00169
Anonyymi00154 kirjoitti:
Vastaavasti toimiva järjestelmä ei ole toiminnassa vielä Ruotsissa eikä Virossa. Ruotsalaiset saavat sen ehkä hiukan nopeammin kuin Suomi ja Viro suunnilleen samaan aikaan.
En ole kuullut näistä maista vastaavaa meuhkaamista kuin oppositio on Suomessa järjestänyt YLEn tuella.https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nytt-varningssystem-mobilt-meddelande-vid-vma
- Anonyymi00189
Anonyymi00169 kirjoitti:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nytt-varningssystem-mobilt-meddelande-vid-vma
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nytt-varningssystem-mobilt-meddelande-vid-vma
Oho, miksei YLE ole tällaisia asioita pitänyt esillä? - Anonyymi00191
Anonyymi00169 kirjoitti:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nytt-varningssystem-mobilt-meddelande-vid-vma
Jaa ruotsilla ollut jo ajat sitten toimiva varoitusjärjestelmä kaikilla viranomaisilla henkilöiden kännyköihin.
- Anonyymi00220
Anonyymi00191 kirjoitti:
Jaa ruotsilla ollut jo ajat sitten toimiva varoitusjärjestelmä kaikilla viranomaisilla henkilöiden kännyköihin.
Juu tulee hälytys heti kännykkään tekstiviestinä jos lähistöllä esim. isompi tulipalo, tulva tms. Mutta tuo linkityksssä oleva uusi varoitushälytys ei ole vielä tullut käytäntöön.
Yleinen paikkakuntakohtainen vaarahälytys, sen toimivuutta kokeillaan kerran kuussa yhtenä päivänä maanlaajuisesti. Jos oikea vaara olisi olemassa niin silloin pitäisi hakeutua pommisuojaan, mutta juuri kukaan ei tiedä missä sellainen sijaitsee.
- Anonyymi00194
ihan sama mitä joku Orpo sössöttää
- Anonyymi00196
asiakommentti +1 AHHASHAAHAHHAAHA
Naishallitus vei meidän rahat
- Anonyymi00202
Kuka erosikaan yhden tekstiviestin vuoksi? Nyt ei naisten ahdistelukaan aiheuta mitään?
- Anonyymi00203
Suomen nero Käsi Katainen tilasi Suomelle tulevaisuuden Ennusteen Tohtori ? Mukamas Californian kamultaan hintaan 700.000 Euroa . Eli näitä saakelin hulluuksia edelleen kansamme makselee . Katainen ois ollut hyödyllinen syntyen kuolleena ?
- Anonyymi00204
Joku syöttää valmiiksi järjestelmän kansalle. Mutta vikoja ei saa korjata?
- Anonyymi00205
Kesälomien siirto.
- Anonyymi00206
JOHTAA PELOLLA!
- Anonyymi00211
Oot ihan pellolla🤣
- Anonyymi00226
Mitä sinä pelkäät ja HUUVAT?
- Anonyymi00208
Hesari koijaan yksinkertaisia lukijoita🤣🫣
- Anonyymi00219
Demareilla on aina koijaus mielessä!
- Anonyymi00210
Tämä on Taas näitä vasemman reunan hysterisointeja ja väärinymmärryskiiman tuotoksia.
- Anonyymi00216
Kokoomus ja kokoomulsen äänestäjät voisi lähteä Suomesta ja ottaa halpatyövoimansa mukanaan
- Anonyymi00217
Viidennes vastasi kyselytutkimukselle ettei valtion velan kasvamisella ole väliä, eh.
- Anonyymi00218
Demareita ja muuta vihervasemmistoahan se viidennes on.
- Anonyymi00244
Anonyymi00218 kirjoitti:
Demareita ja muuta vihervasemmistoahan se viidennes on.
Viidennes ei hallitse taloutta ja on holhouksessa mutta on vahvasti mieltä, ja hallitus on tietenkin harhainen, mutta he sitävastoin näkevät miten talousasiat ovat.
- Anonyymi00222
EROA ORPO! ORPO ULOS!
- Anonyymi00250
Kuten sulla on se päässä taloustaiturina
- Anonyymi00443
Orpon länsiratahanke pitää ehottomasti torpata.
- Anonyymi00223
Voi olla että tää Orpon veto on liikaa Kokoomusjohdolle!
- Anonyymi00224
Kokoomus Orpon porvarihallituksen pitää nöyrtyä
------------------------------------------------------------------ - Anonyymi00229
Kansa räyhää: Hallituksen on muututtava.
- Anonyymi00234
ORPO ULOS. ORPO ULOS. ORPO ULOS. ORPO ULOS. ORPO ULOS. ORPO ULOS.
- Anonyymi00289
Mikset kutsu sitä sen oikealla nimellä - kukko?
- Anonyymi00241
Kansan muututtava.
Kyllä ja muuttuuhan se vähän, kun Grahn-Laasonen toimittaa viinaa kotioville. - Anonyymi00242
Pelotellaan Venäjällä ja Rahattomuudellla.
Kumpikaan ei ole totta! - Anonyymi00243
Orpon tulee nyt EROTA!
- Anonyymi00247
Tosi orpo olo!
- Anonyymi00249
Turpa kii orpo!
- Anonyymi00255
Terveiset Orpolle: et ole osa minun Suomea.Lähde pois Suomesta! ‼️🥁
- Anonyymi00257
Tainnu herra sitten unohtaa kuka valitsee kenet ja ketä varten valinnat tehdään.
Kansanedustajat ovat kansalle töissä, eikä päinvastoin.- Anonyymi00359
Noussu kusi päähän ja kunnolla. Kukaan toinen pääministeri viimeisen 40:n vuoden aikana ei ole ollut yhtä täynnä itseään (tai kuulostanut haastatteluissa kiukuttelevalta 4-vuotiaalta).
- Anonyymi00260
Kuinka pienillä aivoilla maatamme johdetaan
- Anonyymi00265
Olemattomilla. Yhtä hyviin tuloksiin kuin nyt päätöksenteon kautta valtiollisen politiikan kautta olisi päästy arpomalla kadulta edustajat hoitamaan tehtäviä, todennäköisemmin vielä tuloksellisemmin kuin nyt.
- Anonyymi00261
Marinin hallitus kasvatti suomalaiset kieroon.
- Anonyymi00262
Kymmeniä vuosia alalla toimineet, pitkälle koulutetut psykiatritkaan eivät ymmärrä mikä on orpon ja kumppaniensa harhainen "todellisuus"...
- Anonyymi00263
Orpon tulisi syyttää sdp vihvas rkp kesk ja kok vasenta laitaaa sekä yleä ja ym muuta äärivas mediaa tyhmän kansan harhaanjohtamisesta äänestää heitä. Heidän johdollaan työteliäästä ja koulutetusta kansasta tuli musl ... palvelijoita ja vokelahkon uskovaisia jossa sukupuoliakin on kymmeniä 9p luvulta alkaen. Perussuomalaiset ovat ainoa pelastus femiinvokeneiteilyyn, sanovatkin asiat kuten ne ovat ja vetävät kotiin päin.
- Anonyymi00275
Kylläpäs sinäkin taliaivo jauhoit taas sellaista roskaa, että ei mitään rajaa. Hallitus vaihtoon nyt heti ja Lindtman pääministeriksi!
- Anonyymi00360
Persesuomalaisista ei ole muuhun kuin lannanluojiksi tunkiolle.
- Anonyymi00266
Työtön äänestä porvaria ja ole orpolle mieliksi. Saat mitä tilasit. Kurjuutta kurjuuden jälkeen.
- Anonyymi00268
Heikkolaatuisen kansan on muututtava piti sanoman. Niin se arvo-orpo muuttui.
- Anonyymi00288
Heikkolaatuinen kansa? Kutsutko Kiinaa Suomeen?
- Anonyymi00269
Huonoin sosiaalisintaidoin varustetulla ei ole helppoa nykyään. Pitäisi olla itseään esiintuova jos aikoo saada duunia.
- Anonyymi00270
Kansa pitää ilman muuta vaihtaa - Orpo on oikealla asialla. Mutta mikä maa/kansa suostuu tuollaiseen vaihtoon?
- Anonyymi00286
Se tarkoittaa, että koko Suomi pitää vaihtaa ainoastaan 3. ja 4. tason luonteisiin, hyväuskoisiin, jotka ei kyseenalaista.
- Anonyymi00361
Anonyymi00286 kirjoitti:
Se tarkoittaa, että koko Suomi pitää vaihtaa ainoastaan 3. ja 4. tason luonteisiin, hyväuskoisiin, jotka ei kyseenalaista.
Suomalaiset Amerikkaan ja MAGA-kansa Suomeen. Suomalaiset ja Amerikka voittaa tässä vaihdossa.
- Anonyymi00271
Olen aivan samaa mieltä että suurmies Petteri Orpo tarvitsee uudenlaisen kansan jota johtaa.
Ratkaisuna tähän ehdotankin että Orpo perheineen lähetetään Somaliaan.- Anonyymi00287
Se tyyppi on kukon vuonna syntynyt. Kuka sellaisen hallitukseen päästi?
- Anonyymi00272
Romanian kansa sopiii Orpolle. Siellä on johtaja tehnyt maasta jo kertaalleen velattoman, ja palkinnut siitä myös johtajansa.
- Anonyymi00273
PEDON KÄTYRI!
Efesolaiskirjeen luvun 6 jae 12 on osa Raamatun tunnettua opetusta Jumalan taisteluvarustuksesta. Jakeessa todetaan:”Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tämän pimeyden maailmanvaltiaita vastaan ja avaruuden pahoja henkiä vastaan.”
####
- Anonyymi00274
Kun kansa perusteellisesti säteilytetään 5g ja datakeskusten infraäänisäteilyllä saadaan emotionaalinen reaktiokynnys laskettua sa samaan aikaan verisuonitaudit ja neurologiset vaivat ylös niin on muuta miettimistäkin, ei haittaa droonit eikä sodassa kuoleminenkaan pelota niin plajon. On kansa valmis kuolemaan USA:n, Venäjän tai vaikka Kiinan puolesta riippuen siitä kuka poliitikot milläkin hetkellä kahvittaa.
- Anonyymi00276
Orpoilla on se arvopohja.
- Anonyymi00277
Kokoomuksen toivo talkoot, eli köyhät asunnottomiksi ja ilman sairaanhoitoa sekä ikikarenssiin kuolemaan kaduille.
Siitä on Kokoomuksen arvopohja tehty.
Eli kurjuuden maksimointi ja yhteiskunnan tuhoaminen.- Anonyymi00278
"ORPO on pimee dorka..."
Oli napakasti ja totuudenmukaisesti sanottu tuolla ylempänä ketjussa.
- Anonyymi00284
"Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei sanonut, että kansa pitää vaihtaa."
Kiitos tästä tiedosta... - Anonyymi00291
Alkaa muistuttaa jo kolmannen valtakunnan suurta johtajaa....haista paska pätkä!
- Anonyymi00334
Auts ,tuo taisi mennä henkilöön .Usko pois ,ny menee pika pikaa hommaamaan piilokorot.
- Anonyymi00297
Uusia sloganeita hallituksen tueksi:
- Talouskasvu tulee - oletko valmis?
- Usko talouskasvuun, ja sinä pelastut! - Anonyymi00301
Ei ehkä hallituksella kaikki hallussa. Vaan auta armias kun sdp hallitsee. Velkaa lisää ja kun korkoihin ei varaa, on se kaikkien muiden vika!
- Anonyymi00302
Täysin turha urpo , kalliiksi tulee tämän tunnin juna Turun ratikka !
- Anonyymi00303
Orpo olo! Orpon pitää erota, Se nyt vaan on tän demokratian idea!
- Anonyymi00304
Orpo seonnut!
- Anonyymi00305
Purra seonnut aikoja sitten!
- Anonyymi00306
Hallitus sekoomassa!
- Anonyymi00363
Ei ihme, kun johdossa on Sekoomus.
- Anonyymi00444
Mutta ketkä ne on sinne korkeimmalle pallille äänestänyt??????????????????????
- Anonyymi00307
Demokratiaan kuuluu että johto vaihdetaan, kansan haluamaan! Ei toisin päin!
- Anonyymi00313
Orpo kääntää tämän opin ylösalaisin. Kansa on kelvotonta, joutaa vaihtoon!
- Anonyymi00322
Anonyymi00313 kirjoitti:
Orpo kääntää tämän opin ylösalaisin. Kansa on kelvotonta, joutaa vaihtoon!
Mistä sait tuollaisen ajatuksen, joltakin demarilta vai vihreältä? KERRO!!!!
- Anonyymi00329
Hyvä että kerroit! Tuota ei varmaan kukaan tajunnutkaan!🤣🤣🤣
- Anonyymi00308
Kansa ei eroa! Orpo eroaa!
- Anonyymi00314
Minne me edes lähdettäisiin, jos kävisikin niin, että Orpon hallitus jatkaa ja kansan on erottava, koska on epäkelpoa ainesta hallittavaksi?
Somaliaanko me suomalaiset sitten lähdetään? Vuoroin vieraissa? Vai mennäänkö Ruotsiin, kuten ennenvanhaan, tai Amerikkaan laivalla? - Anonyymi00321
Anonyymi00314 kirjoitti:
Minne me edes lähdettäisiin, jos kävisikin niin, että Orpon hallitus jatkaa ja kansan on erottava, koska on epäkelpoa ainesta hallittavaksi?
Somaliaanko me suomalaiset sitten lähdetään? Vuoroin vieraissa? Vai mennäänkö Ruotsiin, kuten ennenvanhaan, tai Amerikkaan laivalla?On teitä tyhmiä, miksi on kaikki tyhmyys tänne kirjoitettava?????
- Anonyymi00309
Orpon muututtava!
- Anonyymi00311
ORPO PETTI KANSAN!
- Anonyymi00312
ORPO VAIHTOON!
- Anonyymi00315
KANSA VAIHTAA ORPON!
- Anonyymi00316
Orpon pitää erota NYT!
- Anonyymi00317
Kokoomus erottaa orpon!
- Anonyymi00320
Kun nyt kuitenkin on täysin yksiselitteisesti selvää, että Orpo on pätevämpi ja viisaampikin kuin aloitta tai Sofia Virta, kannattaako tätä keskustelua jatkaa?
- Anonyymi00328
Lindman Virta Tuppurainen on luvanneet kaikki joutilaat ja työttömät laittaa todellisiin töihin eikä olemattomiin suojatyö paikkoihin millä ei ole yhteiskunnallisesti mitään merkitystä.
Näkemäksi jää onnstuvatko jos pääsevät ohjamaan suomessa olevat maahanmuuttajat töihin.- Anonyymi00331
Orpo ei pettänyt, hän teki juuri niin kuin perikadon aikaansaamiseksi pitää tehdä.
- Anonyymi00332
orpo painukoot v******!
- Anonyymi00333
"Orpo on pätevämpi ja viisaampikin"
Kyllä se näin on, paskoo kaiken mihin koskee.
PS. "en muuta keksinyt"- Anonyymi00364
Orpo on kuin kuningas Midas, mutta kullan sijasta tuleekin paska.
- Anonyymi00336
Olen samaa mieltä Orpon kanssa, kansan on muututtava - että eivät enää valitse jatkossa tuollaista johtoa.
- Anonyymi00341
Hallituksen muututtava myös!!!!!
- Anonyymi00342
Osaamaton, vain syödä ja paskantaa osaava kansa haluaa elää velaksi. Paha vain, että EU ja IMF eivät tule sallimaan velaksi elämistä ja tulevat äärimmäisen kovat leikkaukset ajavat Suomen kehitysmaahanmuuton myötä kehitysmaatilaan.
- Anonyymi00343
En tiedä tarkalleen, millä tavalla toivoisitte minun reagoivan tähän tietoon, sillä en ole varma, millainen vastaus tai toiminta sopisi parhaiten tilanteeseenne.
Voisitteko kertoa lisää siitä, mitä odotatte tai millaista tukea kaipaatte, jotta osaisin reagoida odotustenne mukaisesti? - Anonyymi00344
Lämmin keli tänään
- Anonyymi00345
Orpon muututtava!
Orpopoika saa seuraavan noopelin räyhänpalkinnon.🎩🏅
- Anonyymi00346
Orpo hyväksyy kuitenkin n aistenahdistelijan ministeriksi.
- Anonyymi00365
Samanlainen aivopieru kuin Israelin kansalla, kun valitsivat terroristijohtajan pääministeriksi (Yitzhak Shamir).
- Anonyymi00349
Orpo kärsii johtajataudista. Johtajille on tyypillistä syytellä työntekijöitä.
- Anonyymi00362
Vasampien valheitako?
- Anonyymi00366
Venäjällä saattaisi avautua paikka Orpolle. Ole Petteri yhteydessä Ananias Tyrpiäiseen, hän on järjestelemässä asioita.
- Anonyymi00367
pm Esko Aho sanoi 1991 että Suomen työväestö on liian tyytyväistä , siksi niitä täytyy näytyyttää . hän avasi Suomen rajat, heti tänne vaelsivat venäläiset. virolaiset, somalit,
ym 3. maista työttömät , kun siinä ei vielä ollut tarpeeksi niin. hän keksi 25% alvin joka
tavaraan ja palvelutyöhön, eli persut ei oo ainoat jotka on tyrineet, Sauli Niinistö sanoi
1999 tv:ssä että Suomi ei enää tarvitse tuotannollista työvoimaa kun kaikki tuotanto
tullaann siirtämään jonnekin etelämaihin, oikeastaan kaikki oli jo siirretty 1990 luvulla - Anonyymi00371
Kyllä minuakin kiukuttas kun en sais 4 vuoteen tunnin junaa ja ratikkaa edes Turkuun . Vaalikausikin loppuu.
- Anonyymi00372
ORPO KÄVI ENS TÖIKSEEN ANTAMASSA MEIDÄN RAHAT UKRAINAAN. VAI ISRAELIIN. AINII.UT NEHÄN ON SAMA ASIA. SUOMEN KANSAN OMAT RAHAT MENEE MUIHIN MAIHIN. RI OMALLE KANSALLE. PAINUKAA HELVETTIIN SIELTÄ EU JO MAKSAA MEILLE IHAN RIITTÄVÄSTI. EI ME TARVITA EDUSKUNTAA
- Anonyymi00373
Kansaa vaihdetaan jo 40% syntyjistä ulkomaalaisia venäläiset oldottaa eikä tee töitä. Mitä ne istuu asunnoissaan ja ostelee kirpparwilla.ja miksi!!!!
- Anonyymi00374
Orpo olo, huonoin hallitus ikinä, todella ylimielinen asenne näillä. Omituista käytöstä äänestäjiltä (17-20%) äänestää aina sitkeästi Kokkareita, jotka edustavat valtakunnallisesti noin 1% rikkainta kansanosaa. Taaskin hukataan pari miljardia tai ylikin veronalennuksia hyvätuloisille ja Turun junaan???? Entä yhteisövero? Yritystuet?
Ns. Kristilliset??? Tämäkin porukka näyttää todelliset kyntensä olemalla tälläisessä kyykytys hallituksessa. Superkäveiliä Sari tuntui ennen vaaleja olevan huolissaan vain ammattiyhdistyksistä, toivottavasti veronmaksajien maksama ministerin palkkio täyttää mukavasti tiliänne.
Etuoikeutettujen Rkp:n säälittävä asenne ranta-Ruotsin säilyttämiseen, esim. eivät sovi edes samoihin kouluihin valtaväestön kanssa. Kalliiksi tulee veronmaksajille. Ranta-Ruotsin virallinen asema poistettava välittömästi.
Olisiko Persujen kannatus tätä luokkaa, jos nimi olisi vielä Suomen Maaseudun Puolue, taikka Kepu:n Maalaisliitto? Näin meitä kusetetaan nimiä vaihtamalla! Maataloustukiin menee pari miljardia vuosittain ilman tarveharkintaa.
Kahdella kauppaketjulla käytännössä monopoli, jolloin maajussit ei saa omiaan pois.
Katsokaas eduskunnan kulujen kasvua viralliselta sivultaan.
Eduskunnan toimintamenot:
Eduskunnan menot sisältyvät valtion talousarvioon. Vuoden 2025 talousarviossa eduskunnan kaikki menot yhteensä ovat 148,0 miljoonaa euroa.
JOH 3:16 - Anonyymi00380
On tullut aika pysäyttåä virkakoneisto
- Anonyymi00382
Voihan se olla niin ettei Orpo elää kansan vastaisesti. Harvinaisen tyhmä äijä.
- Anonyymi00384
Suomen kansa on YHTÄ MIELTÄ SIITÄ ETTÄ ORPON JA PURRAN ON EROTTAVA, SUOMEN KANSA ELÄÄ NYT KURJUUDESSA JA PASKASSA MIHIN ORPON JOHTAMA HALLITUS ON JÄRJETTÖMILLÄ JA TUHOAVILLA LEIKKAUKSILLA MEIDÄT KAIKKI SAATTANUT, TÄTÄ ON TODELLISUUS, NYT ÄKKIÄ DROONIT KAATAMAAN JA TUHOAMAAN ORPO JA PURRA!
- Anonyymi00394
Nettoverorahaa ei valtiolle edelleenkään synny osaamattomuuteen perustuen, lisää osaamattomuutta on lisää kehitysmaakehitystä. Ja velat ja erityisesti velan korot on edelleenkin maksettava velkojille, vaikka vasemmistoliiton Paavo Arhinmäki oli virheellisesti sitä mieltä, että valtio voi velkaantua huolettomasti. EU ja IMF pakotteillaan on viimeistään osoittanut Paavo Arhinmäen käsitykset vääriksi.
- Anonyymi00387
Kokoomus ja perussuomalaiset ovat nyt tulleet siihen johtopäätökseen että kansan on erottava 👆
- Anonyymi00395
Tuollaisia sitten elätellään verovaroilla.
- Anonyymi00396
Orpokin kannattaa väestönvaihtoa.
- Anonyymi00397
Miksi oikestolaiset nillittävät vasemmistolaisille kaikesta valtion velasta ym., vaikka Suomen eduskunnassa on ollut 105 vuotta oikeistoenemmistö ja vain neljä vuotta vasemmistoenemmistö? Kaikki Suomen päätökset ovat AINA olleet oikeiston tekemiä. Myös ne valtavat velkamäärät, jotka oikeisto on ottanut huonoilla sopimuksilla. Hävetkää Suomen oikeistolaiset.
- Anonyymi00399
Mutta kun ei ole selkärankaa.
- Anonyymi00398
Alisuoriutuja.
- Anonyymi00400
ORPO = PELOLLA JOHTAMINEN!
- Anonyymi00401
Orpo haluaa erottaa alisuoriutujat kuten itsensä.
- Anonyymi00402
orpo näyttääkin ihan koulukiusatulta yliopisto jannulta joka ei uskalla lähestyä ihmisiä
- Anonyymi00403
Kun he leikkaavat meiltä niin myös mekin leikkaamme heiltä. Kyllä meillä on keinomme aloittaen syntyvyydestä aina tulojen pimitykseen asti.
- Anonyymi00404
OrpoPurrran leikkauspoltiikka on todeella helppoa kääntää itseään vastaan. Suomessa ei kannata ainakaan menestyä. Sanoisin että siinä on parasta a:ta mm. Ranska. Ennnen tiesi kansa mutta nyt Nalle tietää eli B.Walhroos.
- Anonyymi00405
Maailmallakaan pakotepolitiikka ei ole johtanut muuhun kuin että talous on siirtynyt jonnekin muualle ja yleensä osunut omaan nilkkaan kaikkein pahiten.
- Anonyymi00406
Orpo......heh........phaskaa puhuva eu'n juoksupoika!
- Anonyymi00407
Hölmöstä politiikasta voi seurata niin paljon outoja lieveilmiöitä että jopa kauhuelokuvat jäävät toiseksi niin ja hölmöläistarinat. Jopa totaalihulluus voidaan joutua määrittää kokonaan ihan uudestaan.
- Anonyymi00408
Kyllä Helsingin Kalasataman tulipalo kertoo ihan kaiken kun tehdään kunnon säästöpolitiikkaa ja rakennetaan talo kustannustehokkaasti oikein edelläkävijänä.Yksi Grilli tuhosi kaiken ns. sekunneissa. Siinäpä parhaiten varoittava malli miten Suomen voi käydä OrpoPurran politiikassa.
- Anonyymi00409
Hallinto on kansaa varten ja hallituksen pitää muistaa olevansa kansan nöyriä palvelijoita. Vaihtoon jos tulos on huono.
- Anonyymi00410
Eikä kansa tule elämään, Orpon kanssa samassa todelisuudessa. Mutta Suomen kansallinen kokoomus pitäisi vaihtaa, vaikka toveri Venäläisiin. Ja laitetaan uudet viisivuotisohjelmat käyntiin mikään ei voi mennä pahemmin pieleen kuin EK:n tekemä hallitus ohjelma: täh?
- Anonyymi00411
KANSAN ON MUUTUTTAVA
On totta, että vaikea ymmärtää. Venäjällä se on tosi vaikeaa.
Kansan vaihtoa ajavat vasemmistoliitto, vihreät, eli taistolaiset, sekä sostemit. Pitkälle edennyt. Tämä vuosisadan puolessa välissä saavuttaneet täydellisest tavoitteensa.
Keskustalla sama tavoite, uskontokin on vaihdettu islamiin ja kristinusko hävitetty. - Anonyymi00412
Oikeastaan Orpo suuntaa asennettta ja erittäin vahvaa innokkuutta. Elämässä pitääkin olla asennetta kuin Porno elokuvan teossa että vain "Tuumasta toimeen" ja aidon Rakkauden tunnistaa kun on samaa intohimoa ja tunteen paloa kuin Hallituksen säästöleikkauksissa ja Ulosottolaitos kun se ryhtyy Ulosmittaus toimiin.
- Anonyymi00413
Miten muka Suomen kansalla ei ole resistenssiä? Orpon hallitus on laittanut suomalaiset kärsimään mikä lisää resilienssiä
- Anonyymi00414
Hallitus nyt sekoilee melkein kaikessa kuin uskonto jossa pääroolia esittää sukupuolielimet, mikset sitten muut elimet? Vakavasti miten ihmeessä köyhän rahat liittyy valtiontalouteen kun niitä ei edes juuri ole? Urpo tosiaan tarvitsee mieleisensä kansan kupattavaksi ihan alasti asti ja sitten pyhä usko käy viimeksi kiinni sukukalleuksiin.
- Anonyymi00415
Orpon hallitus mellastaa veronmaksajien rahoilla.
- Anonyymi00416
Miten voi näyttää niin KOULUPOJALTA?
- Anonyymi00418
ORPON EROTTTAVA!
- Anonyymi00419
Zelenslyi! DEMOKRATIA lähestyy vääjäämättä.
- Anonyymi00420
Petteri tekee alisuoriutumisen maailmanennätystä.
- Anonyymi00421
Tää hukkapätkä on kyllä yks ääliö ja saattaa Suomen vaaraan!!
- Anonyymi00449
Stubb tuhoo suomen!
- Anonyymi00423
Idiootti marionetti jauhaa paskaa ja toistaa opeteltuja fraasejaan.
- Anonyymi00424
Ennenvanhaa tällaset Orpon kaltaset muilutettiin Venäjälle! Näytetään sille et meit kansaa on enemmän! Menköö muualle muuttumaan yksinänsä! Sille maksetaan sopeutumisesta, EI kansalle!
- Anonyymi00425
Kokoomus palkitaan Miljardöörien toimesta . Mahdollisesti etelän öljyprinssien toimesta jopa henkilökohtaisesti muslimien vastaan otosta . Tähän on Suomen Vasemmisto tehokkaasti osallistunut . Britannian joukkoraiskauksia / murhineen kaipaavat Suomalaistytöillekin .!
- Anonyymi00426
Orpon täytyy muuttua!
- Anonyymi00433
Miten voit muuttaa kenenkään luonnetta? Se tyyppi syntynyt kukon vuonna!
- Anonyymi00428
Orposta ei miestä tule.
- Anonyymi00429
Urpo ulos!
- Anonyymi00430
ORPON ON EROTTAVA!
- Anonyymi00431
Orpu on vastuussa myös lähettämistään troijan hevosista persuissa!
- Anonyymi00434
Ja Orpon on erottava.
- Anonyymi00435
Orpo loikoilee veronmaksajien rahoilla.
- Anonyymi00437
Himoverottaja SDP tulee ja alkaa repimään veronkorotuksia palkoistamme ja kaiken kukkuraksi SDP jakaa sitten näitä rahoja muille maille vierahille vähät ne välittää Suomalaisista. Velkarahaakin SDP jako sinne tänne aiheuttaen valtiontaloutemme surkean tilaneteen.
- Anonyymi00439
Eroa orpo NYT!
- Anonyymi00440
Orpo elää jossain omassa todellisuudessaan!
- Anonyymi00441
They were laughing at this dummy at the White House!
- Anonyymi00445
Suomessakin on löytynyt arvopohja, orpon hallitusta alemmas tuskin kukaan enää pääsee.
- Anonyymi00446
SDP pääsee alemmaksi heittämällä sillä' SDP on arvopohjan alimmassa kuopassa.
- Anonyymi00466
Mitä yhteistä on punkilla ja punikilla?
Kumpikin on verenimijä.
- Anonyymi00447
Hallitus vaihtoon
- Anonyymi00453
Kan sanrosvohallitus laittoi rahat hyvätuloisten veroaleen.
- Anonyymi00454
Orpon on hajotettava tää hullujen hallitus!
- Anonyymi00455
No jopas...
- Anonyymi00456
Mul on kolmen minuutin juna ja se tulee kuin ammuttuna.
- Anonyymi00457
Räyhä Orpo!
- Anonyymi00458
Orpon erottava
- Anonyymi00459
Onko räyhänhenki iskenyt
- Anonyymi00461
Räyhäävä orpo!
- Anonyymi00465
Liekinheittimellä kansan perskarvat käryää.
- Anonyymi00467
Ajakaa Räyhänhenki pois Orposta!
- Anonyymi00468
Ihme pääministeri! EROA PASKA!
- Anonyymi00469
Natsihallitus todella vihaa ja inhoaa köyhiä ja vammaisia.
- Anonyymi00470
Tulos tai ulos! Orpo ULOS!
- Anonyymi00471
Oikea tapa pelastaa maa on LISÄÄ RAHAA KÖYHILLE
- Anonyymi00472
Kokoomus Orpo on nihilisti.
- Anonyymi00474
Räyhänhenki pitää häätää orposta! Huhuu kokoomus! Viekää orpo manaajalle
Ketjusta on poistettu 87 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17605- 68567
- 95552
- 26512
- 44493
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437