Sisarkateus miten ilmenee

Anonyymi-ap

Sisarkateus miten se ilmenee

25

482

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No emmä tiiä, tulee joku catfaitti

• Anonyymi00017

Sisar kateus voi johtua myös yhdestä tai molemmista vanhemmista syntyen? Huono kotikasvatus voi poikia kateutta, jos on suosittu jotain enemmän kuin muita tai ei ole puututtu reilulla tavalla epäoikeudenmukaisuuksiin?

Manipuloinnit, provosoinnit voivat sisarusten välillä aiheuttaa kismaa myös vanhemmalla iällä, jos niistä on jäänyt käsittelemättömiä traumoja, joista ollut haittaa toisen tulevalle tekemiselle?

Narsisti sisarena voi synnyttää näitä kokemia. Hyväksikäytöt, valheet, kiusaamiset ja huono epäreilu käytös toista kohtaan voi vaikuttaa asioihin, miten toinen sen kaiken kokee? Olettamuksia.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sisar kateus voi johtua myös yhdestä tai molemmista vanhemmista syntyen? Huono kotikasvatus voi poikia kateutta, jos on suosittu jotain enemmän kuin muita tai ei ole puututtu reilulla tavalla epäoikeudenmukaisuuksiin?

Manipuloinnit, provosoinnit voivat sisarusten välillä aiheuttaa kismaa myös vanhemmalla iällä, jos niistä on jäänyt käsittelemättömiä traumoja, joista ollut haittaa toisen tulevalle tekemiselle?

Narsisti sisarena voi synnyttää näitä kokemia. Hyväksikäytöt, valheet, kiusaamiset ja huono epäreilu käytös toista kohtaan voi vaikuttaa asioihin, miten toinen sen kaiken kokee? Olettamuksia.

Millä tavalla kuvailemassa tilanteet ovat "kateutta"?

Ei millään tavalla.

• Anonyymi00002

Ilmenee siten ettei sitä ainakaan ole. En ole kateellinen siskolleni että hänellä on lapsi ja minulla ei ole.
      Meillä on muutenkin niin eri ympyrät ja olemme ihmisinä erilaisia.
      Miksi pitää elämänsä tuhlata että olisi kateellinen?

• Anonyymi00004

No meillä taas on siskon kans yks-yks nii on voinu sanoo jokes on you now. Mustaa huumorii

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

No meillä taas on siskon kans yks-yks nii on voinu sanoo jokes on you now. Mustaa huumorii

Että jos mm ei lisää niitä skidejä sepiteltäis, äitiskään tuskin arvostais

• Anonyymi00006

sillee se ilmenee , että kirjotettaa toisest tänne soopelii ja mustamaalataa toisia. tai no lähinnä se vanhempi yrittää...

• Anonyymi00009

Jep ja näillä jotkut jopa joka rönsyllä ja linjalla, toisiaankin maalittavat ja suolaavat jos mahkuja, suolaaminen nääs edellyttää edes hippusen totuutta

• Anonyymi00007

Sisarkateus voi ilmetä sekaantumisen sisaruksen elämään, kun haluaa aiheuttaa hämmennystä, ja eripuraa esim pariskunnan välille. Ja se voi ilmetä vuosien varrella niinkin, ettei pidä sisarustaan oikeutettuna perimään vaikkei mitään testamenttia ole ollutkaan, ja voi se ilmetä toisen elämän vähättelynä, ja mustamaalaamisena. Eli ollaan katseita joko toisen luonteesta, elämäntiverista, lapsista, työstä, ulkonäöstä. Ihan mistä tahansa, mitä kateellinen itse kokee olevansa jäänyt vaille. Jateelle ei pidä antaa siimaa siinä asiassa. Pitää vain omista oikeuksistaan tiukasti kiinni, omasta perheestään, eikä suostu siihen että kade sotkee elämän täysin.

• Anonyymi00008

Tuota voi kutsua myös "sisarusrakkaudeksi", mutta siemen sille tulee kyllä vanhemmilta ja vanhempien eriarvoisesta kohtelusta.
      Toisilla se itsekkyys on jo voimakkaammin luonteessa mutta sitä ruokkii pahimmin vanhempien eriarvoinen kohtelu.
      Voi ilmetä niinkin rajuna että paras vaihtoehto on ottaa lopullinen pesäero sisaruksiin, usein se on itselle parasta jos on kohteena sisarusten kateudelle.

• Anonyymi00010

Kun täytyy polkea toista alas joka asiassa.

• Anonyymi00011

Se voi varmasti ilmetä monella tapaa; mitätöintiä, vähättelyä, arvostelua tai sit pitää aina tehä tai hankkia väjän parempi kuin toisella, ostaa parempi auto ym. Joskus se voi menmä niinkin että syyttää toista kadehtimisesta kun oioeaati itse kadehtii.

• Anonyymi00012

Mitä sitä suotta kajehtii on sitä parempaakin tekemistä. Jos toisella on enempi velkaa tai rikosrekisteri niitä vois kajehtia ehken.

• Anonyymi00013

Vuan kainuulaiseen luonteeseen se soppii kuin muna suuhun tuo katteus.

• Anonyymi00014

Katteus on myrkky syvämes ja sen saastuttaa. Ei voi elää kun kadehttii tai ei kerkeä.

• Anonyymi00015

Japsikotterolla kun ajjaa niin ei hyvästä tiiä.

• Anonyymi00016

Minun nuorempi sisko oli mulle kateellinen.
        Teki kaikenlaista kiusaa minulle ha lopulta alkoi naimaan minun mieheni kanssa ja tätä jatkui yli puoli vuotta.
        Mieheni oli tehnyt meidän häkkivarastoon paikan missä siskoni antoi mieheni naida häntä.
        Löysin paikan aivan sattumalta.
        Häkkivarasto oli verkot vuorattu pahvilaatikoilla ja keskellä oli vuodesohva.
        Sohvalla oli spermainen lakana ja peitot ja tyynyt kaiken kukkuraksi sieltä löytyi naisten pikkarit.
        Menin kerran mieheni perässä kun myös siskoni hävisi.
        Löysin parin häkkivarastosta kun mieheni nuoli siskoni pillua.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Minun nuorempi sisko oli mulle kateellinen.
        Teki kaikenlaista kiusaa minulle ha lopulta alkoi naimaan minun mieheni kanssa ja tätä jatkui yli puoli vuotta.
        Mieheni oli tehnyt meidän häkkivarastoon paikan missä siskoni antoi mieheni naida häntä.
        Löysin paikan aivan sattumalta.
        Häkkivarasto oli verkot vuorattu pahvilaatikoilla ja keskellä oli vuodesohva.
        Sohvalla oli spermainen lakana ja peitot ja tyynyt kaiken kukkuraksi sieltä löytyi naisten pikkarit.
        Menin kerran mieheni perässä kun myös siskoni hävisi.
        Löysin parin häkkivarastosta kun mieheni nuoli siskoni pillua.

Kuinka alas ihmiset voivat vajota? Hyi helvetti.

• Anonyymi00018

"Kateus" on jostain syystä suomalaisten pakkomielle ja selitys joka ongelmaan. Ihmiset ovat oikeasti hyvin harvoin kateellisia toisilleen. En ole varma onko kateutta oikeasti edes olemassa. Miksi kukaan olisi kateellinen toiselle? Kyse on yleensä epäoikeudenmukaisuuteen tai muuhun altavastaajan asemaan joutumisen kokemukseen reagoimisesta, tai sitten muusta mielivaltaisesta käytöksestä joltakin osapuolelta. Narsisteille tavanomaista on tulkita kaikki omaan perseilyyn tulevat reaktiot "kateudeksi".

• Anonyymi00020

Joskus luin jutun koirien käytökseen liittyvästä tutkimuksesta. Tutkimuksen mukaan koirat "tuntevat kateutta". Juttu oli käännetty englannista suomeksi. Kun luin englanninkielisen version kyseisestä tutkimuksesta alkuperäinen teksti oli että "dogs have a sense of fairness."

Englanninkielisessä tutkimuksessa oli siis tutkittu korien kykyä oikeudenmukaisuuteen. Suomentaja oli jälleen päättänyt käännellä kaiken pilkalliseen muotoon.

En tiedä mikä perusasenneongelma saa suomalaiset aina tulkitsemaan kaiken pilkallisella tavalla kun puhutaan ihmisten tai jopa eläinten käyttäytymisestä tai sosiaalisesta elämästä.

• Anonyymi00022

Vihasi minua syntymästä asti. Emme ole olleet muutamaan vuoteen enää missään tekemisissä isosiskoni kanssa. Julmaa väkivaltaa 5 vuotta vanhemmalta. Vanhemmat eivät suojelleet tai puuttuneet, ennen kuin veri alkoi lentää siihen malliin, että seinä oli maalattava. Ahdisti minut nurkkaan ja viilteli minua partakoneen terällä. Ihan tavallista oli, että hakkasi päätäni lattiaan. Jos olisin kalju, kuhmut päässäni näkyisivät. Kun vanhemmilla oli menoa, eivät enää jättäneet meitä kahden. Tuttavien tytär tai poika olivat paikalla. Eivät sinänsä hoitamassa, mutta paikalla varmistamassa ettei sisko tapa minua. En ole normaali, koska elämän alku oli raakaa. Olemme siskoni kanssa täydelliset vastakohdat. Minulla on aina ollut kova hoivavietti ja olisin toivonut pikkuveljeä tai -siskoa, josta olisin saanut pitää huolta.

• Anonyymi00023

Epäilemättä siskosi on kuitenkin pärjännyt mainiosti suomalaisessa työelämässä ja elämässä muutenkin?

Niinhän se yleensä menee että juuri tuon tyyppiset persoonallisuudet kuin siskosi porskuttavat työelämässä ja uraputkissaan kuin kalat vedessä. Heidän uhrinsa rampautuvat ja elämästä tulee loppuiäjsi vaikeaa. Ongelmat eivät jää kotipesään.

Elämä on todella epäreilua.

• Anonyymi00024

Minulla on kiusaava pikkusisko. En usko että se johtuu kateudesta. Luulen että hän vain kertakaikkiaan nauttii kiusaamisesta kiusaamisen itsensä vuoksi ilman kummempaa syytä. Hän viihdyttää itseään tekemällä inhottavia temppuja minulle ja nauttii kun saa minut suuttumaan.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Minulla on kiusaava pikkusisko. En usko että se johtuu kateudesta. Luulen että hän vain kertakaikkiaan nauttii kiusaamisesta kiusaamisen itsensä vuoksi ilman kummempaa syytä. Hän viihdyttää itseään tekemällä inhottavia temppuja minulle ja nauttii kun saa minut suuttumaan.

Outoa että vieläkin kuvitellaan häiriökäytöksen taustalla olevan aina joku syy. Kuten kateus.

Minulla on pikkusisko joka lapsena naureskeli avoimesti että sua on kiva kiusata. Ei hänellä ole mitään erityistä motiivia miksi hän tykkää ärsyttämisestä. Lapsesta asti siitä tuli hänelle vain tapa joka on jatkunut läpi elämän ja aiheuttanut minulle paljon psyykkistä kuormitusta. Ei hän piittaa tippaakaan miltä minusta tuntuu tai millaisia vaikutuksia hänen harrastamallaan tahallisella ärsyttämisellä on minun elämääni. Erityisesti hän nauttii kaikenlaisista passiivisaggressiivisista tempuista ja leikeistä joilla saa provosoitua minusta reaktion. Se että hän saa minut suuttumaan on hänelle suuri palkinto.

En usko että pikkusisko itsekään tietää miksi kohtelee minua noin. Ei siihen ole mitään syytä. Ei se ole kateutta, ei kostoa, ei hänen omaa psyykkistä oireiluaan. Ei suinkaan. Korkeintaan se on vain viihdettä. Tapa mihin tottui lapsena eikä viitsi opetella tavoistaan ulos.

Ihmisten on yleensä vaikea uskoa että ihmiset usein tekevät äärimmäisenkin pahoja tekoja ilman mitään syytä. Me halutaan aina löytää joku syy ihmisen valitseman käytöksen taustalta. Motiivia ei välttämättä ole.

• Anonyymi00026

En ymmärrä miten kateus liittyy tuohon tarinaan. Tuohan on koko perheen harrastamaa väkivaltaa yhtä sisarusta kohtaan. Olivatko kaikki kuitenkin kateellisia tälle väkivallan uhreille vai miten kateus liittyy tähän?

Suomessa kaikki selitetään kateudella. Mikä on muuten ärsyttävää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      367
      1415
    2. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      63
      936
    3. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      116
      895
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      83
      880
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      62
      835
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      701
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      681
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      609
    9. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      56
      594
    10. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      112
      554
    Aihe