"Miksi pitäisi ottaa kantaa asiaan, en ole koskaan siellä käynyt, mutta pohjoisessa olen käynyt ainakin kolme kertaa, bueng Kan ja siinä megongin Laosin rajalla, mutta ne mennyt laosiin, koska ei ollut paluu viisumia, eikä vaimokaan kiinnostanut, enkä ole koskaan käynyt Inarissa"
Numban kirjoituksesta paistaa läpi tyypillinen tajunnanvirta, joka on hyvin yleistä päihtyneenä tai huumaantuneena kirjoitetuissa viesteissä. Teksti on jäsentelemätöntä, ja aiheet vaihtuvat lennosta ilman loogista aasinsiltaa.
Syitä kantaan ottamattomuuteen voineen ollen muitakin, mutta analysoin tuota selitystään hieman tarkemmin...
>§<
Kannan ottoni siihen miksi Numba ei ota kirjoa minuun...
6
135
Vastaukset
- Anonyymi00001
Korjaan otsikkoa: kantaa
- Anonyymi00002
Merkkejä mahdollisesta päihtymystilasta kirjoitushetkellä ovat:
* Assosiaatiot: Ajatus hyppää maantieteellisesti ja loogisesti kohteesta toiseen (Laosin raja => vaimo => Inari).
*Kirjoitusvirheet: "Megongin" (Mekong), "mennyt" (mennyt), "paluu viisumia" (paluuviisumi).
*Rakenne: Lause on pitkä, polveileva ja päättyy täysin irralliseen väitteeseen Inarista. - Anonyymi00003
Mitä Numba yrittää viestittää viestillään?
Viestin ydin ja sen taustalla olevat ajatukset voisin purkaa kolmeen osaan:
* Puolustautuminen ja välinpitämättömyys: Kirjoittaja aloittaa toteamalla, ettei hänen tarvitse ottaa kantaa johonkin tiettyyn keskustelunaiheeseen eli minuun ( eikä paikkaan tai asiaan), koska nämä asiat ei kosketa häntä eikä hän ole käynyt Chiang Maissa.
*Oman kokemuksen korostaminen: Numba haluaa kuitenkin osoittaa matkustelleensa ja siirtää huomion Thaimaan Bueng Kaniin Mekong-joen varrelle. Hän selittää (hieman sekavasti), miksi ei ylittänyt Laosin rajaa: syynä olivat viisumiongelmat ja vaimon kiinnostuksen puute.
*Absurdi vertaus: Lopun maininta siitä, ettei hän ole käynyt Inarissa, on viestin sekavin osa. Hän todennäköisesti vertaa "pohjoista" (Thaimaan koillisosia/pohjoista) Suomen Lappiin tai käyttää Inaria vertauskuvana paikasta, josta hänellä ei myöskään ole kokemusta.
>§< - Anonyymi00004
Tavallinen valehtelija hakee jotakin etua itselleen valehtelemisella, taikka salaa totuutta.
Patologiselle valehtelijalle totuudella ei ole mitään merkitystä.- Anonyymi00005
Bupelta otin hänukkään thian naissa ja hui hai:ssa kun mulla ei nokka pyorä keuli.
>>>>> By sensei BumBumNumbala <<<<<
- Anonyymi00006
Kili, kili, kili 55555
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt374441Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522379Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481442- 931288
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.281237Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381188Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä541149Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161965- 60931
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899