Mitä Raamattu todella sanoo Paavalin opeista

Anonyymi-ap

🤏🤵‍Raamattu käsittelee Paavalin oppeja, mutta siinä ei mainita erikseen samaa mieltä olemisesta Jeesuksen kanssa. Paavali kumosi Jeesuksen opetuksia, julistaen kaikki hänen kanssaan eri mieltä olevat kirotuiksi. Siis samalla Jeesuksenkin ja TÄMÄ ON FAKTA.
Paavalin opit eivät monestikaan olleet Jeesuksen oppeja.

Fariseus Sauluksen opit eivät todellakaan olleet synkronisoitu Jeesuksen oppien mukaisiksi

Matteuksen evankeliumi:
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matteuksen evankeliumi:
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matteuksen evankeliumi:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Luukkaan evankeliumi:
17:23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Apostolien teot:
9:1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon. 9:9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.

Apostolien teot:
22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
22:9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
22:10 Ja minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tekemän?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskoon, niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu'.
22:11 Ja kun minä sen valon kirkkaudesta tulin näkemättömäksi, taluttivat seuralaiseni minua kädestä, ja niin minä tulin Damaskoon.
22:12 Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
22:13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
22:17 Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
22:18 ja näin hänet. Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta'.
22:19 Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun.

57

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Apostolien teot:
      26:12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
      26:13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
      26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
      26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
      26:19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
      26:20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.

Paavali kiroaa Jeesuksen:

Galatalaiskirje:
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

Jeesus julisti eri oppia kuin fariseus Saulus alias Paulus alias Paavali.

https://www.koivuniemi.com/raamattu

• Anonyymi00002
      UUSI

Paavalin herjaaminen on yksi lakihenkisyyden muoto.

Ei voida sietää Hengen miestä.

• Anonyymi00003
        UUSI

Room. "2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI MUKAAN."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=2

1.Korinttolaiskirje:

"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

2.Korinttolaiskirje:

"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."

2.Korinttolaiskirje:

"11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä. Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=2ko&luku=11

Paavali nyt sattui kuitenkin tappamaan ja kiroamaan Jeesuksen tämän Paavalin lahkon juutalaisuuden vastustamisesta, ja sanoi sen jumaluutta SAATANAKSI JA VALHEEN ISÄKSI.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Room. "2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI MUKAAN."

1.Korinttolaiskirje:

"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

2.Korinttolaiskirje:

"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."

2.Korinttolaiskirje:

"11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä. Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."

Paavali nyt sattui kuitenkin tappamaan ja kiroamaan Jeesuksen tämän Paavalin lahkon juutalaisuuden vastustamisesta, ja sanoi sen jumaluutta SAATANAKSI JA VALHEEN ISÄKSI.

Repikää siitä! Että kehtaatte halventaa näillä Paavalin kirouksilla, ruumiin syönneillä ja kidutuskuolemilla JEESUKSEN opettamanaan taivasten valtakkunnan Isä Jumalana, Israelin Jumalana!! Saisitte hävetä!

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:

2.Korinttolaiskirje:

2.Korinttolaiskirje:

Erittäin huonosti olet Raamattuasi lukenut ja tutkinut, koskapa väittämäsi ei vastaa aikakirjoissakin löytyvistä oikeusprosessista. Roomalainen oikeus päätti Jeesuksen ristiinnaulitsemisen kansan vaatimuksesta, vaikka juutalainen neuvosto ei löytänyt mitään syytä tuomioon.

Prosessikuvaus oikein lyhyesti:
        -Tuomio: Juutalainen neuvosto luovutti Jeesuksen roomalaisille syytettynä jumalanpilkasta ja kapinasta keisaria vastaan, koska juutalaisilla ei ollut oikeutta tuomita, esim. ristiinnaulita.
        -Teloituspaikka: Jeesus pakotettiin kantamaan ristiään teloituspaikalle Golgatalle, joka tarkoittaa "pääkallonpaikkaa".
        -Ristiinnaulitseminen: Jeesus naulittiin käsistä ja jaloista puiseen ristiin, joka nostettiin pystyyn muiden tuomittujen (kahden ryövärin) väliin. Sotilaat heittivät arpaa hänen vaatteistaan.
        -Kuolema: Tuskallisen ja hitaan kuoleman arvioidaan tapahtuneen iltapäivällä.

k_v

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Erittäin huonosti olet Raamattuasi lukenut ja tutkinut, koskapa väittämäsi ei vastaa aikakirjoissakin löytyvistä oikeusprosessista. Roomalainen oikeus päätti Jeesuksen ristiinnaulitsemisen kansan vaatimuksesta, vaikka juutalainen neuvosto ei löytänyt mitään syytä tuomioon.

-Tuomio: Juutalainen neuvosto luovutti Jeesuksen roomalaisille syytettynä jumalanpilkasta ja kapinasta keisaria vastaan, koska juutalaisilla ei ollut oikeutta tuomita, esim. ristiinnaulita.
        -Teloituspaikka: Jeesus pakotettiin kantamaan ristiään teloituspaikalle Golgatalle, joka tarkoittaa "pääkallonpaikkaa".
        -Ristiinnaulitseminen: Jeesus naulittiin käsistä ja jaloista puiseen ristiin, joka nostettiin pystyyn muiden tuomittujen (kahden ryövärin) väliin. Sotilaat heittivät arpaa hänen vaatteistaan.

k_v

JA PAAVALI TEKI SIITÄ KRISTINUSKON KIROAMALLA JEESUKSEN OPETTAMANAA TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄ JUMALANA.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

JA PAAVALI TEKI SIITÄ KRISTINUSKON KIROAMALLA JEESUKSEN OPETTAMANAA TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄ JUMALANA.

Voiko todella joku olla niin pöljä, ettei osaa lukea suoraan Raamatusta kopioimiani Paavalin omia tekstejä, KUN PAAVALI KERTOO ITSE KRISTIUSKON LUOMISESTAAN, perustuen juuri tuohon kuolemaan, kun johti juutalaisneuvoston johdossa Jeesuksen ja tämän oppilaiden eliminoimista?!

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

k_v

Tajuatko sinä - SIINÄ EI OLE ENSIMMÄISTÄKÄÄN MINUN VÄITTÄMÄÄ - ne ovat Paavalin omat sanat Raamatusta!

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tajuatko sinä - SIINÄ EI OLE ENSIMMÄISTÄKÄÄN MINUN VÄITTÄMÄÄ - ne ovat Paavalin omat sanat Raamatusta!

Lisäystä - Voi hyvä Luoja! Voiko tämä nyt enää olla edes totta!

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Voiko todella joku olla niin pöljä, ettei osaa lukea suoraan Raamatusta kopioimiani Paavalin omia tekstejä, KUN PAAVALI KERTOO ITSE KRISTIUSKON LUOMISESTAAN, perustuen juuri tuohon kuolemaan, kun johti juutalaisneuvoston johdossa Jeesuksen ja tämän oppilaiden eliminoimista?!

Valikoiden Raamatusta saa mieleisensä kuvauksen ja ns peukalopaikoilla jopa itselleen turmion, kas näin;

Ensimmäinen muistista; niin juudas meni ja hirtti itsensä.
        Toinen myös muistista; mene siis ja tee samoin.
        Näin sinä Paavalin kiroaja käytät Raamattua, jossa nyt ei tosiaan ole päätä eikä häntää...

Muutenkin riehumisesi mukamas asiantuntijana on pohjanoteeraus, kaikkine tulivuori, ynnä baalin palvojana.

• Anonyymi00007
      UUSI

Näin se vaan on. Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen omia opetuksia.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00016
        UUSI

Jos PAAVALIN USKON JUMALUUS ON SAATANA, ja Jeesus KIROTTU TOSI JUMALA, niin olisiko ongelma hiukan seuraa suurempi?

• Anonyymi00008
      UUSI

Paavali sai kannattajia vain Kreikan Korintossa, ei juurikaan muualla.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla vierailla opeillaan, ei yhdistänyt.

Luuk. 11:23

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi00017
        UUSI

Minkä Jeesus sanoi olevan juutalaisen opin jumaluutena, mikä on myös arkeologisin todistein tofistettu?

• Anonyymi00009
      UUSI

🤏🤵‍Paavalin oppi ei ollut Jeesuksen hyväksymää oppia. Paavali vääristeli, kirosi ja tuhosi Jeesuksen alkuperäisen, oikean opin.

• Anonyymi00018
        UUSI

Tämä on totta, mutta edelleenkin ihan virallisen tiedon mukaan JUUTALAISEN OPIN JUMALUUS ON SAATANA, mihin nämä kiroamiset liittyvät ja uskovaisten kimppuunsa saamat demonit.

• Anonyymi00011
      UUSI

Paavalin herjaaminen johtuu siitä, että ollaan lakihenkisiä, ei voida sietää Hengen opetusta.

Se jankkaaminen on niin nähty.

• Anonyymi00015
        UUSI

Ei olisi tarpeen jatkuvasti toistaa.

• Anonyymi00019
        UUSI

JOHTUU SIITÄ, KUN VIRALLISESTI ON ARKEOLOGISESTI VAHVISTETTU JEESUKSEN SANOMA TIETO, ETTÄ JUUTALAISUUDEN JUMALUUS ON RAAMATUN TARINAN SAATANA.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

JOHTUU SIITÄ, KUN VIRALLISESTI ON ARKEOLOGISESTI VAHVISTETTU JEESUKSEN SANOMA TIETO, ETTÄ JUUTALAISUUDEN JUMALUUS ON RAAMATUN TARINAN SAATANA.

Muinainen Baal-jumaluus, jota palvottiin Moolokin palvontana tulella, ja lapsiuhreilla sekä ihmissyönnillä.

Mikä vika siellä kahden korvan välissä, kun ei mene perille?

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Muinainen Baal-jumaluus, jota palvottiin Moolokin palvontana tulella, ja lapsiuhreilla sekä ihmissyönnillä.

Mikä vika siellä kahden korvan välissä, kun ei mene perille?

Sitä voisit kysyä lääkäriltäsi, kun seuraavan kerran tulee kierrolle.
        Lääkityksesi voisi myös uusia tai ainakin sinun pitäisi syödä ne, mitä on määrätty.
        Vain otettu lääke auttaa...

• Anonyymi00014
      UUSI

😅🤵‍Paavalin puheet ja tarinat jo Damaskuksen tien tapahtumista eroavat niin paljon toisistaan ajan kuluessa hänen niistä kertoessaan, että eihän niihin kukaan voi uskoa. Satusetäili koko tarinan. Kolme erillaista versiota tältä fariseukselta Saulukselta Paavalilta. Jeesus varoitti fariseuksista.

• Anonyymi00021
        UUSI

Niin ne kaikki on valetta - koko ideahan on hävittää Jeesuksen opettama Israelin Jumala, että juutalaiset saivst pahan Baal-jumalan tilalle ja väittivät sitä muinaiseksi Israelin Jumalaksi.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Niin ne kaikki on valetta - koko ideahan on hävittää Jeesuksen opettama Israelin Jumala, että juutalaiset saivst pahan Baal-jumalan tilalle ja väittivät sitä muinaiseksi Israelin Jumalaksi.

Tällä pahuudella on 2000 vuodessa rakennettu maanpäällinen helvetti rahalla ja tuhottu kokonaan ihmisten looginen ajattelukyky.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tällä pahuudella on 2000 vuodessa rakennettu maanpäällinen helvetti rahalla ja tuhottu kokonaan ihmisten looginen ajattelukyky.

Tätähän käytettiin holokaustissa, kun juutalaiset hankkivat oman valtion uhreilla.

KOKONAAN POLTETTU UHRILAHJA BAAL-JUMALALLE ON NIMELTÄ RAAMATUSSA HOLOKAUSTI.

• Anonyymi00022
      UUSI

Ei ole tosiaan tarpeen jatkuvasti länkyttää.

Kun harhaoppi ei uppoa, niin ei uppoa.

• Anonyymi00024
      UUSI

Paavalin opit ovat samat kuin Jumalan opit.

• Anonyymi00026
      UUSI

🤏🤵‍

😅🌈1.Korinttolaiskirje:
      9:5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?
      🌈😅
      😅🌈Apostolien teot:
      16:1 Niin hän saapui myös Derbeen ja Lystraan. Ja katso, siellä oli eräs opetuslapsi, nimeltä Timoteus, joka oli uskovaisen juutalaisvaimon poika, mutta isä oli kreikkalainen.
      16:2 Hänestä veljet, jotka olivat Lystrassa ja Ikonionissa, todistivat hyvää.
      16:3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.🌈😅

😅🌈[pitihän paavalin nyt vaimo matkoilleen mukaan saada]🌈😅

Roomalaiskirje:
      2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
      2:26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
      2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
      2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
      2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
      3:1 Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
      3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
      4:9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi".
      4:10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.
      4:11 Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
      4:12 ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
      15:8 Sillä minä sanon, että Kristus on tullut ympärileikattujen palvelijaksi Jumalan totuuden tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset,

1.Korinttolaiskirje:
      7:18 Jos joku on kutsuttu ympärileikattuna, älköön hän pyrkikö ympärileikkaamattomaksi; jos joku on kutsuttu ympärileikkaamatonna, älköön ympärileikkauttako itseään.
      7:19 Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.

• Anonyymi00027
      UUSI

🤏🤵‍Paavali pullikoi Jumalaa vastaan!

JUMALA:

3.Mooseksen kirja:
      11:7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. >> Jakeen lisätiedot

5.Mooseksen kirja:
      14:8 sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.

PAAVALI:

1.Korinttolaiskirje:
      10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

🤏🤵‍Ei hyvä!

2.Tessalonikalaiskirje:
      2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00028
        UUSI

Se juutalaisten Mooseksen Jumala on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva - SE JEESUKSEN SANOMA SAATANA.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Se juutalaisten Mooseksen Jumala on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva - SE JEESUKSEN SANOMA SAATANA.

Esiintyy raamatussa myös tulesta puhuen, kuten palavasta pensaasta sekä tulivuoren purkaukselka ärjymällä 5.Moos.4:10 alkaen.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Esiintyy raamatussa myös tulesta puhuen, kuten palavasta pensaasta sekä tulivuoren purkaukselka ärjymällä 5.Moos.4:10 alkaen.

Ei kun paranee.

Tulivuorijumala ilman tulivuorta.

Olisi jo aika viisastua.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ei kun paranee.

Olisi jo aika viisastua.

Pitäisikö kysyä Jeesukselta?

Jeesus puhuu fariseuksille ja juutalaisille:

<<<Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon. Te olette lähtöisin SAATANASTA. HÄN ON TEIDÄN ISÄNNE, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. SAATANA on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja VALHEEN ISÄ.<<<

https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/JHN.8

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Pitäisikö kysyä Jeesukselta?

Jeesus puhuu fariseuksille ja juutalaisille:

<<<Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon. Te olette lähtöisin SAATANASTA. HÄN ON TEIDÄN ISÄNNE, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. SAATANA on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja VALHEEN ISÄ.<<<

https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/JHN.8

Tämän juutalaisjumalan tulivuoren sisus on se tarinan helvetti, mihin uskovaiset ovat juutalaisen Paavalin opilla menossa. En usko, että Jeesus olisi muuttanut mieltään, enkä tiedä välittääkö teidän mielenmuutoksistanne, kun olette tällä hyvä-paha testillä jo olleet niitä muka ensimmäisiä, jotka tulevatkin lopulta viimeisiksi, ja lunnostaan vihattavina hävitetään ilmestyskirjan mukaan.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Tämän juutalaisjumalan tulivuoren sisus on se tarinan helvetti, mihin uskovaiset ovat juutalaisen Paavalin opilla menossa. En usko, että Jeesus olisi muuttanut mieltään, enkä tiedä välittääkö teidän mielenmuutoksistanne, kun olette tällä hyvä-paha testillä jo olleet niitä muka ensimmäisiä, jotka tulevatkin lopulta viimeisiksi, ja lunnostaan vihattavina hävitetään ilmestyskirjan mukaan.

Sai valita uskooko Jeesusta, joka opastaa tien takaisin paratiisiin ja saa ihmeiden tekokyvyn, vai uskooko Paavalia ja päätyy tuonne tulivuori Jahven helvettiin, kadotukseen. Ne Matteuksen evankeliumin 7. luvun kaksi eri tietä.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sai valita uskooko Jeesusta, joka opastaa tien takaisin paratiisiin ja saa ihmeiden tekokyvyn, vai uskooko Paavalia ja päätyy tuonne tulivuori Jahven helvettiin, kadotukseen. Ne Matteuksen evankeliumin 7. luvun kaksi eri tietä.

Mutta sen sanon - tämän paremmin ei Jeesus enää olisi voinutkaan varoittaa tuosta juutalaisen Paavalin tiestä, jonka vastustamisesta tapettiin jumalanpilkkassyytteellä Paavalin toimesta.

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ei kun paranee.

Olisi jo aika viisastua.

Mikä on tämä tietämättömyyden ylimielisyyden tunne, jolla käsket minua viisastumaan, joka uskoin Jeesusta?

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Mikä on tämä tietämättömyyden ylimielisyyden tunne, jolla käsket minua viisastumaan, joka uskoin Jeesusta?

Voin kertoa - syvä halveksuntani teitä kyykäärmeen sikiöitä kohtaan - Jeesusta lainatakseni - vain syvenee päivä päivältä.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Voin kertoa - syvä halveksuntani teitä kyykäärmeen sikiöitä kohtaan - Jeesusta lainatakseni - vain syvenee päivä päivältä.

Ja jos Jeesus jo Raamatussa sanoo, että juutalaisten jumaluus on SAATANA JA KAIKEN VALHEEN ISÄ, niin kyllä minä sen pystyn myös ääntämään, mutta tämän päivän pointti on, että se on myös arkeologisin todistein todistettu Ilmestyskirjan luvun 13 puhuvaksi Pedon kuvaksi, joka saa kaikki idiootit kumartamaan itseään.

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ja jos Jeesus jo Raamatussa sanoo, että juutalaisten jumaluus on SAATANA JA KAIKEN VALHEEN ISÄ, niin kyllä minä sen pystyn myös ääntämään, mutta tämän päivän pointti on, että se on myös arkeologisin todistein todistettu Ilmestyskirjan luvun 13 puhuvaksi Pedon kuvaksi, joka saa kaikki idiootit kumartamaan itseään.

Että onnea vaan - jos minä olisin tuo kumartelija, niin kyllä häpeisin itseäni ja syvästi jo tässä vaiheessa!

• Anonyymi00040
      UUSI

Paavalissa oli murhan ja valheen henki, paha demoni, jota ei otettu pois rukouksista huolimatta.

Apt.26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa,

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi00042
      UUSI

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

Hevosten säikähdys, sokaistuminen jne.

Kaikki viittaa siihen, että Paavali sai Saatanan enkelin sisälleen Damaskontiellä, kun henki sanoi hänelle: Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi00043
        UUSI

Demonia (The messenger of Satan, King James käännös)
        ei otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

Demoni ei saanut nousulupaa pois lentoon.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00044
      UUSI

Ihan varmasti kaikki huutavat aamenta kun puhutaan tulivuorijumalasta ilman tulivuorta.

• Anonyymi00045
        UUSI

No ihan varmaan, juu, kun pelastus lipsahtaa ehkä vielä ohi: Mutta paskaa puhut, ettei tulivuorijumalalla olisi tulivuorta!

<<<JAHVEN pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, JUMALKÄSITYKSET. Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja TULIVUOREN JUMALA, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[3]<<<<

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve

Onhan tuolla Midianissa sitten oltava tulivuori, ja Raamattu kertoo siitä näin:

5.Moos: <<<4:10 mitä tapahtui sinä päivänä, jona seisoit Herran, sinun Jumalasi, edessä HOOREBILLA, kun Herra sanoi minulle: 'Kokoa kansa, niin minä julistan heille sanani, että he oppisivat pelkäämään minua, niin kauan kuin elävät maan päällä, ja opettaisivat lapsensakin siihen'. Ja te astuitte esille ja jäitte SEISOMAAN VUOREN JUURELLE, ja VUORI PALOI TULENA, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä.

Ja Herra puhui teille tulen keskeltä. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen. Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.<<<

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=5mo&luku=4

Mitä luulet, onko montakin kertaa tänään vielä todistettava, että tulivuorijumalalla on myös tulivuori?

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

No ihan varmaan, juu, kun pelastus lipsahtaa ehkä vielä ohi: Mutta paskaa puhut, ettei tulivuorijumalalla olisi tulivuorta!

<<<JAHVEN pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, JUMALKÄSITYKSET. Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja TULIVUOREN JUMALA, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[3]<<<<

5.Moos: <<<4:10 mitä tapahtui sinä päivänä, jona seisoit Herran, sinun Jumalasi, edessä HOOREBILLA, kun Herra sanoi minulle: 'Kokoa kansa, niin minä julistan heille sanani, että he oppisivat pelkäämään minua, niin kauan kuin elävät maan päällä, ja opettaisivat lapsensakin siihen'. Ja te astuitte esille ja jäitte SEISOMAAN VUOREN JUURELLE, ja VUORI PALOI TULENA, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä.

Ja Herra puhui teille tulen keskeltä. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen. Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.<<<

Mitä luulet, onko montakin kertaa tänään vielä todistettava, että tulivuorijumalalla on myös tulivuori?

Missä siellä erämassa on tulivuori?

Sen pitäisi vieläkin olla tulta syöksemässä, eikä kadota taivaan tuuliin.

• Anonyymi00047
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Mutta uskon, että kun tunnustat sille syntisi vaikka saunan pesän tuleen, tai nuotiotuleen, niin kyllä se sinua kuulee, ole huoleti. Ja pääset sitten kuoltuasi sen luokse, kuten Paavali Raamatussa 1.Kor.3:13 lupaakin.

Sitähän me emme tiedä, että miten maanpinta on muuttunut 3.500 vuoden aikana, että mahtaako millainen kumpu sitten tänä päivänä olla, mutta eihän sen uskomiseen ole uskovaiset tähänkään asti tarvinneet sen kummoisempaa vuoripaikkaa - hyvin on Jumalaksi kelvannut ihan Raamatun eväilläkin Paavalin vakuuttelemana.

Ja ihan niin vankasti, kun lainaan Jeesuksen sanoja, että se onkin Saatana, niin lujaa syljetään päälle.

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Mutta uskon, että kun tunnustat sille syntisi vaikka saunan pesän tuleen, tai nuotiotuleen, niin kyllä se sinua kuulee, ole huoleti. Ja pääset sitten kuoltuasi sen luokse, kuten Paavali Raamatussa 1.Kor.3:13 lupaakin.

Sitähän me emme tiedä, että miten maanpinta on muuttunut 3.500 vuoden aikana, että mahtaako millainen kumpu sitten tänä päivänä olla, mutta eihän sen uskomiseen ole uskovaiset tähänkään asti tarvinneet sen kummoisempaa vuoripaikkaa - hyvin on Jumalaksi kelvannut ihan Raamatun eväilläkin Paavalin vakuuttelemana.

Ja ihan niin vankasti, kun lainaan Jeesuksen sanoja, että se onkin Saatana, niin lujaa syljetään päälle.

Te ootte kyllä sananmukaisesti sellaisia saatanan idiootteja,että ihme jos ootte päässeet edes peruskoulusta läpi, mutta kyllä Jumala kuulee, kun muistat puhua sille tuleen kuten Mooseskin!

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Missä siellä erämassa on tulivuori?

Sen pitäisi vieläkin olla tulta syöksemässä, eikä kadota taivaan tuuliin.

Jaa, kuule kun minä en ole kirjoittanut Raamattua, sinun on viisasta kääntyä juutalaisten puoleen, kun on heidän jumalastaan kyse.

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Jaa, kuule kun minä en ole kirjoittanut Raamattua, sinun on viisasta kääntyä juutalaisten puoleen, kun on heidän jumalastaan kyse.

Mutta 3500 vuotta on aika pitkä aika, maanpinta voi muuttua.

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Hyvin on riittänyt keskusteluun, että mitä Jumalan käskyjä kristittyjen on noudatettava Mooseksen laista, ja homojen vainoamiseen, vaikka ei ole konkreettista paikkaa ollutkaan.

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Hyvin on riittänyt keskusteluun, että mitä Jumalan käskyjä kristittyjen on noudatettava Mooseksen laista, ja homojen vainoamiseen, vaikka ei ole konkreettista paikkaa ollutkaan.

Ja sitten kristinuskossa se Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala on Jeesuksen nimeen tälle juutalaisten jumalalle teidän palvoma kiroukseksi kirottu uhri kuoliaaksi kidutettuna, jonka syötte Jahven ylipapin pääsiäisen uhrilammasateriana ehtoollisella, ja on vaan niin, kuulkaa, hurskasta ja Pyhää!

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Ja sitten kristinuskossa se Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala on Jeesuksen nimeen tälle juutalaisten jumalalle teidän palvoma kiroukseksi kirottu uhri kuoliaaksi kidutettuna, jonka syötte Jahven ylipapin pääsiäisen uhrilammasateriana ehtoollisella, ja on vaan niin, kuulkaa, hurskasta ja Pyhää!

Minkälaiset aivolut ihmisillä on, ettei 3500 vuotta vanha jumalkäsitys saa niin kuin yhtään kysymysmerkkejä korvien välissä aikaiseksi. Kyllä sietäisi kysyä papeilta ja piispoilta, että mitä helvettiä niiden päissä oikein liikkuu?!

• Anonyymi00057
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00053
      UUSI

Paavali oli paha mies. Naisten alistaja ja vaientaja. Ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät. Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00055
        UUSI

Ai kauheeta - syntisana - nyt nopeasti puhalla kolme lertaa ilmaan, se voi vaikka tuoda pahan hengen!

• Anonyymi00056
      UUSI

Ei tulivuoret mihinkään vuosituhansissa häviä.

Tulivuorijumala silkkaa harhaoppista höpötystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      84
      3262
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1304
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      181
      1243
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1040
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      971
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      310
      942
    7. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      95
      857
    8. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      849
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      835
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      825
    Aihe