Onko mitään vaaraa että munuainen ylikuormittuisi jos tuon verran juo ja onko vaaraa jos joka päivä yhden vuoden aikana juo 3 litraa vettä päivässä että munuainen ylikuormittuisi??
Onko munuainen vaarassa jos juo vuorokaudessa 3 litraa vetttä?
8
99
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi sinun pitäisi juoda 3 litraa vettä päivässä ? Vähempikin riittää.
Suositus on, että joisi 1,5-2 litraa vettä vuorokaudessa.
Liiallinen veden juominenkin on vaarallista, eipä ensimmäisenä munuaisille, vaan aivoille. Oikein luit, aivot voivat vaurioitua, jos juo liikaa vettä.
Toki kesähelteellä on suositeltavaa juoda, nimenomaan vettä, ettei elimistö kuivu hikoillessa. Esim. alkoholi kuivattaa elimistöä, eikä kuivuminenkaan ole hyväksi.- Anonyymi00002
Minä kun oon ollu siinä luulossa että voi juoja huoletta 3 litraa vettä vuorokaudessa mut onko siinä mitään terveysvaaraa ja voisiko melko raskas elopainoni johtua liiallisesta nesteen, tässä tapauksessa vedenmäärästä kehossa??
Mun pitää varmaan alkaa mittaamaan vedenjuontiani tarkemmin. Se olisi varmin konsti ettei juo turhan liika-paljon. - Anonyymi00003
ääh sori sähän kerroit siinä olevan terveysvaara sori mä hätäilin. Ei ole täsä 7 vuoden aikana ilmennyt mitään terveyshuolia 3 litran vedenjuonnista vuorokaudessa mutta se on enemmänki tommonen heitto että noin kolome litraa saatan juua vettä mutta voi olla että juon vähemmän. En mittaa päivittäistä vedenjuontiani mut varmaan olis viisampi vai mitä? Siitä sainkin idean että alan tekheen niin.
Kyllä mä aika varma siitä että ainakin vähintään 2 litraa vettä juonu joka päivä tässä seittemän vuojen aikana. 3 litraakin mahdollista että ehkä vaihtelee 2 ja 3 litran väliä. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
ääh sori sähän kerroit siinä olevan terveysvaara sori mä hätäilin. Ei ole täsä 7 vuoden aikana ilmennyt mitään terveyshuolia 3 litran vedenjuonnista vuorokaudessa mutta se on enemmänki tommonen heitto että noin kolome litraa saatan juua vettä mutta voi olla että juon vähemmän. En mittaa päivittäistä vedenjuontiani mut varmaan olis viisampi vai mitä? Siitä sainkin idean että alan tekheen niin.
Kyllä mä aika varma siitä että ainakin vähintään 2 litraa vettä juonu joka päivä tässä seittemän vuojen aikana. 3 litraakin mahdollista että ehkä vaihtelee 2 ja 3 litran väliä.Voisit mittauttaa myös verensokerisi. Voi nimittäin johtua liian korkeasta verensokerista se, että täytyy juoda paljon. Olet lihava, voisit myös laihduttaa. Se alentaisi liian korkeaa verensokeria ja vähentäisi jatkuvaa janoa.
Korkea verensokeri on pidemmän päälle hyvin haitallinen, myös munuaisille.
- Anonyymi00005
Liiallinen nesteen saanti voi toki vaikuttaa myös turvotukseen. Elimistöön voi kertyä enemmän nestettä, jos juo tosi runsaasti.
Veren sokerin mittaus on yksi hyvä, koska sekään ei ole normaalia, jos koko ajan janottaa.
Taisi olla myös veren kalium ja natrium, jotka kertovat jotain nesteytyksestä.
Virtsan väristäkin pystyy näkemään, onko juonut liian vähän, tai kenties ehkä liikaakin.
Mitä tummempaa virtsa on, se kertoo, että elimistö saattaa olla kuiva. Ja toisaalta taas aivan liian vaalea virtsa, täysin väritön, kuin vesi, kertoo jo ehkä turhankin paljosta nesteen saannista.
Munuaisvika taas laittaa herkästi virtsan vaahtoamaan. - Anonyymi00006
Ei minulla ole mikään jano enkä ole ylipainoinen. Oon perusterve ja sopusuhtainen. Juon vettä paljon sen takia koska vesi on tärkeässä osassa elämääni koska oon kuullut että vettä pitää juoda 2-3 litraa päivässä.
- Anonyymi00007
Ja aloin nyt kirjaamaan ylös paperille juomisiani eli laitoin paperille nyt aamuna " 1 lasi vettä" ja lasken sen siten että juon vuorokaudessa 2 litraa vettä tai puolitoista litraa. Tarkoitus olisi koko loppuelämä kirjata ylös juomiseni.
Kun aiemmin sanoin että elopainoa minulla niin se johtuu lihasmassasta ja minulle sairaanhoitaja sanoi että olen sopusuhtainen. - Anonyymi00008
Sitä heti aina luullaan lihavaksi kun sosiaalisessa mediassa ihmiset kertovat korkeasta painostaan . Osalla korkia paino johtuu muista tekijöistä kuten raskas lihasmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial41644Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1161623Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2431149Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078- 128919
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2856- 10835
Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29827Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48823Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.163819