Osaisko joku kertoa mistä saisi semmoisia konserttikäyttöön tarkoitettuja korvatulppia?
Entäpä mimmoset ylipäätään kannattaisi hankkia?
Hintaluokka?
Kiitän.
Korvatulpat
16
29354
Vastaukset
- enpäs muista
mutta ne on silikonia - voi pestä ja käyttää piiitkään. Ovat toisissaan kiinni langalla.
- Earplug
Apteekista saa ostaa näitä kertakäyttöisiä earplugeja. Maksaa kait euron.
- ...
oli varmaanki saada sellaiset EI kertakäyttöiset.
- earplug
... kirjoitti:
oli varmaanki saada sellaiset EI kertakäyttöiset.
nimenomaan kaikissa konserteissa just jaetaankin. Ja nukkuessa on todella tehokkaat.
- pörskekkeri
earplug kirjoitti:
nimenomaan kaikissa konserteissa just jaetaankin. Ja nukkuessa on todella tehokkaat.
Juu siis tarkoitin juuri niitä sellaisia ei-kertakäyttöisiä. En huomannut sitä mainita.
- poj
pörskekkeri kirjoitti:
Juu siis tarkoitin juuri niitä sellaisia ei-kertakäyttöisiä. En huomannut sitä mainita.
korvatulpat-... älkäähä nyt naurattako!:D'
(paitsi, jos kyseessä pienetlapset..) - heartagramgirl
poj kirjoitti:
korvatulpat-... älkäähä nyt naurattako!:D'
(paitsi, jos kyseessä pienetlapset..)No,jos haluu pitää kuulonsa vielä kauan niin kannattaa niitä käyttää. Mäki oon aina änkeemässä eturiviin festareilla ja sen jälkee korvat soi vuorokauden. Joskus voi käydä niin et se soiminen ei enää lopu. Sit ei oo enää kivaa,kyl mä suosittelen että jos käy keikoilla paljon,niin kannattaa käyttää. Ja jää ne ylimääräset särinät pois ja kuulee kunnolla kaiken. Vaikka ei ne kyl festareilla yleensä soita liian kovaa,mut sisätiloissa (kuten Hartwall-areenalla) musa soi aika kovaa.
- pörskekkeri
heartagramgirl kirjoitti:
No,jos haluu pitää kuulonsa vielä kauan niin kannattaa niitä käyttää. Mäki oon aina änkeemässä eturiviin festareilla ja sen jälkee korvat soi vuorokauden. Joskus voi käydä niin et se soiminen ei enää lopu. Sit ei oo enää kivaa,kyl mä suosittelen että jos käy keikoilla paljon,niin kannattaa käyttää. Ja jää ne ylimääräset särinät pois ja kuulee kunnolla kaiken. Vaikka ei ne kyl festareilla yleensä soita liian kovaa,mut sisätiloissa (kuten Hartwall-areenalla) musa soi aika kovaa.
heartagramgirl vei sanat suustani. Korvatulppia kaipaan juuri siksi että kuulisin PAREMMIN ja pitempään. Naurakoot muut minkä jaksavat...
- -L-
pörskekkeri kirjoitti:
heartagramgirl vei sanat suustani. Korvatulppia kaipaan juuri siksi että kuulisin PAREMMIN ja pitempään. Naurakoot muut minkä jaksavat...
Ainakin tuolta löytyy
http://www.stpaulssound.fi/tarvikkeet.html
Ultratech "Hifi earit" vaimentaa äänen mutta säilyttää soundin - elac.info
pörskekkeri kirjoitti:
Sellaiset korvan mukaan silikonista valetut tulpat ovat aika tyyritä..n.150-200€.. Tässä osoite: http://www.ml-suojainpalvelut.fi/elacinfo.htm
- tinni
käykää vaikka tinnitusyhdistyksen kotisivuilla http://www.tinnitusyhdistys.fi/suojaus.htm
yksilöllisesti valettavat kuulonsuojaimet maksaa 200 e, niihin saa tasaisen vaimennuksen - 15-25dB. Kertakäyttötulpissa ja pestävissäkin tulpissa on ongelmana vaimennuksen epätasaisuus; kun pistät tulpat päähän, kuulet bassotaajuudet ylikorostetusti. Parhaimmat ei-kertakäyttötulpat siinä suhteessa konserttikäyttöön ovat EAR hifi (n.30e) ja Bilsom 656 (n.10e), mutta nuo valetut suojaimet on ihan omaa luokkaansa.- Tallustaja
Soittimia myyvistä liikkeistä saa ihan välttäviä monikäyttöisä tulppia 10-30 euron hintaan. Itselläni on parit erilaiset ja olen tosi tyytyväinen niihin: EAR- ja Alpine-merkkiset. Kanattaa hankkia jos käy paljon keikoilla, joissain tapauksissa itse musiikki kuuluu paljon paremmin tulppien kanssa kuin ilman.
- löytykö?
Haluaisin todellakin nukkumisen ajaksi korvatulpat jotka eivät paina vaan ovat miellyttävät sen lisäksi että antavat hyvin nukkua häiritseviltä ääniltä.
"Rautakaupasta" saatavat rakennusmiesten korvatulpat eivät oikein tähän sovellu. - Älykäs
Itse käytän usein ihan kuulosuojaimia. Niitä saa halvalla, ne kestää vuosia eikä paina korva sisältä. Tämä kuitenkin rajoittaa nukkumisasentoa. Tämä taas voi aiheuttaa joillakin ihmisillä yöllisiä ääntelyitä.
- alajgad
Te kellä on noita ER20 High-Fidelity tulppia, ni kuinka isot tulpat ne on? Mulla on tositosi pienet korvat, varmaan ihan verrattavissa lapsen korvan kokoon. Mahtuukohan noi tulpat mulle? Kuinka hyvin ne rutistuu kasaan?:)
- Kehuvat näitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584