Korvatulpat

pörskekkeri

Osaisko joku kertoa mistä saisi semmoisia konserttikäyttöön tarkoitettuja korvatulppia?
Entäpä mimmoset ylipäätään kannattaisi hankkia?
Hintaluokka?
Kiitän.

16

29420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enpäs muista

mutta ne on silikonia - voi pestä ja käyttää piiitkään. Ovat toisissaan kiinni langalla.

• Earplug

Apteekista saa ostaa näitä kertakäyttöisiä earplugeja. Maksaa kait euron.

• ...

oli varmaanki saada sellaiset EI kertakäyttöiset.

• earplug
        ... kirjoitti:

oli varmaanki saada sellaiset EI kertakäyttöiset.

nimenomaan kaikissa konserteissa just jaetaankin. Ja nukkuessa on todella tehokkaat.

• pörskekkeri
        earplug kirjoitti:

nimenomaan kaikissa konserteissa just jaetaankin. Ja nukkuessa on todella tehokkaat.

Juu siis tarkoitin juuri niitä sellaisia ei-kertakäyttöisiä. En huomannut sitä mainita.

• poj
        pörskekkeri kirjoitti:

Juu siis tarkoitin juuri niitä sellaisia ei-kertakäyttöisiä. En huomannut sitä mainita.

korvatulpat-... älkäähä nyt naurattako!:D'
        (paitsi, jos kyseessä pienetlapset..)

• heartagramgirl
        poj kirjoitti:

korvatulpat-... älkäähä nyt naurattako!:D'
        (paitsi, jos kyseessä pienetlapset..)

No,jos haluu pitää kuulonsa vielä kauan niin kannattaa niitä käyttää. Mäki oon aina änkeemässä eturiviin festareilla ja sen jälkee korvat soi vuorokauden. Joskus voi käydä niin et se soiminen ei enää lopu. Sit ei oo enää kivaa,kyl mä suosittelen että jos käy keikoilla paljon,niin kannattaa käyttää. Ja jää ne ylimääräset särinät pois ja kuulee kunnolla kaiken. Vaikka ei ne kyl festareilla yleensä soita liian kovaa,mut sisätiloissa (kuten Hartwall-areenalla) musa soi aika kovaa.

• pörskekkeri
        heartagramgirl kirjoitti:

No,jos haluu pitää kuulonsa vielä kauan niin kannattaa niitä käyttää. Mäki oon aina änkeemässä eturiviin festareilla ja sen jälkee korvat soi vuorokauden. Joskus voi käydä niin et se soiminen ei enää lopu. Sit ei oo enää kivaa,kyl mä suosittelen että jos käy keikoilla paljon,niin kannattaa käyttää. Ja jää ne ylimääräset särinät pois ja kuulee kunnolla kaiken. Vaikka ei ne kyl festareilla yleensä soita liian kovaa,mut sisätiloissa (kuten Hartwall-areenalla) musa soi aika kovaa.

heartagramgirl vei sanat suustani. Korvatulppia kaipaan juuri siksi että kuulisin PAREMMIN ja pitempään. Naurakoot muut minkä jaksavat...

• -L-
        pörskekkeri kirjoitti:

heartagramgirl vei sanat suustani. Korvatulppia kaipaan juuri siksi että kuulisin PAREMMIN ja pitempään. Naurakoot muut minkä jaksavat...

Ainakin tuolta löytyy

http://www.stpaulssound.fi/tarvikkeet.html
        Ultratech "Hifi earit" vaimentaa äänen mutta säilyttää soundin

• elac.info
        pörskekkeri kirjoitti:

Sellaiset korvan mukaan silikonista valetut tulpat ovat aika tyyritä..n.150-200€.. Tässä osoite: http://www.ml-suojainpalvelut.fi/elacinfo.htm

• tinni

käykää vaikka tinnitusyhdistyksen kotisivuilla http://www.tinnitusyhdistys.fi/suojaus.htm
      yksilöllisesti valettavat kuulonsuojaimet maksaa 200 e, niihin saa tasaisen vaimennuksen - 15-25dB. Kertakäyttötulpissa ja pestävissäkin tulpissa on ongelmana vaimennuksen epätasaisuus; kun pistät tulpat päähän, kuulet bassotaajuudet ylikorostetusti. Parhaimmat ei-kertakäyttötulpat siinä suhteessa konserttikäyttöön ovat EAR hifi (n.30e) ja Bilsom 656 (n.10e), mutta nuo valetut suojaimet on ihan omaa luokkaansa.

• Tallustaja

Soittimia myyvistä liikkeistä saa ihan välttäviä monikäyttöisä tulppia 10-30 euron hintaan. Itselläni on parit erilaiset ja olen tosi tyytyväinen niihin: EAR- ja Alpine-merkkiset. Kanattaa hankkia jos käy paljon keikoilla, joissain tapauksissa itse musiikki kuuluu paljon paremmin tulppien kanssa kuin ilman.

• löytykö?

Haluaisin todellakin nukkumisen ajaksi korvatulpat jotka eivät paina vaan ovat miellyttävät sen lisäksi että antavat hyvin nukkua häiritseviltä ääniltä.
      "Rautakaupasta" saatavat rakennusmiesten korvatulpat eivät oikein tähän sovellu.

• Älykäs

Itse käytän usein ihan kuulosuojaimia. Niitä saa halvalla, ne kestää vuosia eikä paina korva sisältä. Tämä kuitenkin rajoittaa nukkumisasentoa. Tämä taas voi aiheuttaa joillakin ihmisillä yöllisiä ääntelyitä.

• alajgad

Te kellä on noita ER20 High-Fidelity tulppia, ni kuinka isot tulpat ne on? Mulla on tositosi pienet korvat, varmaan ihan verrattavissa lapsen korvan kokoon. Mahtuukohan noi tulpat mulle? Kuinka hyvin ne rutistuu kasaan?:)

• Kehuvat näitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      39
      9351
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      35
      3918
    3. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      39
      2544
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      126
      2509
    5. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      101
      2497
    6. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      27
      1967
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      16
      1645
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      33
      1447
    9. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1277
    10. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178