Ihme on tapahtumassa. Yhdessä asiassa työttömien kyttääminen vähenee.
Syksystä alkaen saa opiskella vapaasti avoimia opintoja, jos laki hyväksytään. Ehdotetut lakimuutokset on tarkoitettu tulemaan voimaan viimeistään syksyllä 2026.
Mikähän koira tähän on haudattuna?
Olis hyvä, jos noilla voi korvata karenssin jälkeen työssäoloehdon.
Syksyllä opiskelemaan
17
439
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lakiehdotus löytyy täältä.
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/hallitus-esittaa-helpotuksia-opiskeluun-tyottomana-mahdollisuudet-opiskella-lisaantyvat
Avoimet korkeakouluopinnot eivät jatkossa vaikuttasi työttömyysturvaan, jos työnhakija on täyttänyt 25 vuotta. Tämä koskisi opintoja yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa, kansalaisopistoissa ja kesäyliopistoissa.- Anonyymi00002
Ajatella, mikä vapaus. Työtön saa opiskella kansalaisopistossa.
Mitä alaluokkaa työttömät tähän asti on olleet, kun ei saa harrastaa, kuten muut ihmiset? - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ajatella, mikä vapaus. Työtön saa opiskella kansalaisopistossa.
Mitä alaluokkaa työttömät tähän asti on olleet, kun ei saa harrastaa, kuten muut ihmiset?Myös kansalaisopiston kursseilla opiskellaan taitoja, joita ihminen voi hyödyntää halutessaan lisätulojen hankkimiseen, jos puitteet tähän ovat kunnossa.
Itse töissä, ja opiskelisin mielelläni, mutta monen kurssin ajankohdat ovat olleet sopimattomia.
Vanhempi väki ehtii ja pystyy niihin, mutta normaalissa työssä käyvä ei. - Anonyymi00009
Miksi vain avoimia jotka eivät johda tutkintoon?
Miksi työtön ei saa opiskella johonkin ammattiin? - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miksi työtön ei saa opiskella johonkin ammattiin?Työttömien kannattaisi opiskella sosionomeiksi
silloin olisi rahahuolet ohi - Anonyymi00017
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miksi työtön ei saa opiskella johonkin ammattiin?Avoimen yliopiston ja AMK:n opinnoilla voi hakea avoimen väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi.
Jos työtön opiskelisi ammattiin (esim. amis), hän olisi päätoiminen opiskelija ja siten työttömyyspäiväraha vaihtuisi opintotukeen.
- Anonyymi00004
Koskeeko tuo nyös ulkomaisten korkeakoulujen avoimia kyrsseja?
- Anonyymi00005
On meillä reilu hallitus kun antaa luvan opiskella kansalaisopiston kursseilla. Nyt voi paukuttaa mattoja ihan rehellisesti. Te-virkailija ei voi enään lätkäistä selvityspyyntöä tämän sortin omaehtoisesta aktiivisuudesta.
- Anonyymi00006
Miksi piti välillä poistaa työttömiltä opiskeuoikeus avoimissa korkeakouluissa ja aikuiskoulutuksissa? Orpon PerSKokkarehallitus on takinkääntäjä, kun ensin poistaa (leikkaa ja kiristää) ja sitten palauttaa poistamansa.
- Anonyymi00007
Eipä tuo lohduta. Kurssien hinnat nousseet. Aikoinaan olisin tarttenut 5 op. Niin olisin saanut perusopinnot suoritettua. Kielsivät, vaikka oli sovittu. Vielä selvitys perään. Nyt en enää tuollaista " havittele".
- Anonyymi00008
Ovat netissä etupäässa ja illalla, että kyllä työssäolevakin voi suorittaa.
- Anonyymi00010
mutta kotona pitää olla jo kello 21 työttömänä
- Anonyymi00011
21.30 olin, kun opiskelin avoimessa.
- Anonyymi00012
Tullee voimaan heinäkuun alusta?
- Anonyymi00014
Korkeakoulujen lukuvuosi vaihtuu 1.8., joten ennen elokuuta ei kannata ilmoittautua opintojaksoille.
- Anonyymi00015
Onhan se hyvä jos työtön saataisiin päivähoitoon sinne opintojen äärelle, vaikka se tuskin mitään todellista mullistavaa tulosta saa jatkossa aikaan työllistymisessä.
Kyllä se niin on, että aikuisten opiskelut on puuhastelua jos työssä ollut aiemmin 10- 20v!
Kyseessä oikeasti se "päivähoitopaikka" vain, turha muuta kuvitella! Todelliset opiskelijat ovat niitä opintojaan jo käyneet enemmän ja lähtökohtana paremmissa asemissakin opintojen jatkumossa kohti ammattia!- Anonyymi00016
TUo on hyvä varmaan kuitata mahdollinen työssäoloehto..etänähän ne noi kurssit nykyää on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581091Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11820Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75775- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83573Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45522Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36494Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43483Sinun kanssasi
Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver36476