Testi uskavaisille

Anonyymi-ap

Edessäsi on sininen ja punainen nappi. Jos painat sinistä nappia niin pääset välittömästi uskomaasi paratiisiin, kuin myös samalla tapaa uskovat. Vääräuskoiset ja ateistit joutuvat välittömästi ikuiseen kärsimykseen. Pääset siis 100% varmasti taivaaseen ja Jumala on oikeasti olemassa, ikuisen nautintosi hinta on että lukemattomat ihmiset joutuvat ikuiseen kärsimykseen.

Jos paina punaista nappia, niin tiedät 100% varmuudella, ettei mitään Jumalaa, taivasta, sekä helvettiä ole olemassa. Elät ainoata elämääsi ja on sinun vastuulla etsiä oma merkityksesi. Et tule elämään ikuisesti paratiisissa, mutta toisaalta kukaan ei tule kärsimään ikuisesti.

Kumpaa nappia painat teisti?

67

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Apukoulaiselle liian monimutkainen valinta ja rajapinta railille ei tarpeeksi rajapintoja!

• Anonyymi00002

rajapinta raili 🤣

• Anonyymi00003

Ei mennä napilla painaisi sini punaa
      Ei. Toinen fundamentti uskovien rock
      Ateistit menevät helvettiä kohti
      Noh . Minä juttelen totuuden
      Olen liberaali uskova ja nuo
      väitteet ovat vain oman itsetunnon
      kohotusta. Ainoa asia joka ajaa tauolle
      kuoleman jälkeen. Ovat teot maallisessa
      Pahat teot. Väärässä eläminen. Jatkuva
      paha joka ei lopu millään. Tämä ihminen
      ei koskaan pelkää kuolemaa. Hän voi ottaa
      toisen hengen, ja elvistellä ynnä muuta..
      Ateismi ei johda helvettiin. Ja tuokin paikka on odotusta. Ei lopullista. Tämä
      tieto- arvaus--usko. Mitä vainajat puhuvat

• Anonyymi00004

Et tainnut ymmärtää. Kumpaa nappia painaisit, sinistä vai punaista?

• Anonyymi00010

Niin, kumpaa painaisit?

• Anonyymi00012

Jos argumentoisin avaruusolentojen olemassaolon puolesta niin esittelisin näitä tekstejä.

Argumenttini olisi kuinka avaruusolento ei kykene käyttämään ihmisten kieltä koska käyttävät normaalisti telepatiaa. He kykenevät pitkälti käyttämään yksittäisiä sanoja, mutta lause ei luonnistu.

• Anonyymi00043

Kristittynä painan tietenkin sinistä nappia, koska jokainen järkevä tekee niin. Kukaan ei menetä mitään. Nytkin Jumalan pilkkaajilla ja kiroajilla on helvetti edessä. He pääsevät nauttimaan pahuudesta, jota he rakastivat. Kristittyjä on monta miljardia ja Raamatun Jumalaan uskovia ties mitenpaljon, joten ainakin puolet pääsevät takaisin paratiisiin
        Vain kapinallinen Luzifer ja hänen enkelinsä ja pahuuden valinneet järjettömät ihmiset, menevät omaan paikkaansa.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Kristittynä painan tietenkin sinistä nappia, koska jokainen järkevä tekee niin. Kukaan ei menetä mitään. Nytkin Jumalan pilkkaajilla ja kiroajilla on helvetti edessä. He pääsevät nauttimaan pahuudesta, jota he rakastivat. Kristittyjä on monta miljardia ja Raamatun Jumalaan uskovia ties mitenpaljon, joten ainakin puolet pääsevät takaisin paratiisiin
        Vain kapinallinen Luzifer ja hänen enkelinsä ja pahuuden valinneet järjettömät ihmiset, menevät omaan paikkaansa.

Myönnät siis olevasi julma ja itsekäs sadisti, kuten monet uskovaiset ? Ja kuten palvomasi jumala on ?

• Tässä ajatusleikissä sinisen napin takana olisi sanoinkuvaamaton hirviö ja lopputulos olisi se, että napin painajakin kärsisi ikuisessa piinassa. Ei kai tuollaista itsensä salaavaa ja väärin uskovien ja uskomattomien tarkoituksellista kiduttamista hyväksyvää voi muuksi kutsua kuin epäluotettavaksi ja sadistiseksi hirviöksi.

En avaisi pandoran lipasta vaan painaisin punaista.

• Anonyymi00018

Sinisen napin takana on ateistien jumalkuvan ongelma. Ateisti ei tosin sitä myönnä, että hänellä olisi mitään jumalkuvaa. Testi kuitenkin sen jumalkuvan taas paljasti.

• Anonyymi00018 kirjoitti:

Sinisen napin takana on ateistien jumalkuvan ongelma. Ateisti ei tosin sitä myönnä, että hänellä olisi mitään jumalkuvaa. Testi kuitenkin sen jumalkuvan taas paljasti.

Ei tämä ole ateistien jumalkuva vaan ajatusleikki. Normaalijärjellä varustetulle tämä on ihan selvä, vaikka aloituksessa ei erikseen sanota ”ajatusleikki”.

Toisekseen minä tai muut ateistit eivät tässä maalaa mitään omaa jumalkuvaa vaan se on annettu valmiina aloituksessa: ”Vääräuskoiset ja ateistit joutuvat välittömästi ikuiseen kärsimykseen…ikuisen nautintosi hinta on että lukemattomat ihmiset joutuvat ikuiseen kärsimykseen.”

Sinulla itselläsi on vääristynyt kuva Jumalastasi. Vaikka se on objektiivisesti arvioituna täysi sadisti ja hirviö niin silti sinä uskot tuon hirviön olevan hycä ja nöyristelet sitä.

• Anonyymi00019
        Suolainen_setä kirjoitti:

Ei tämä ole ateistien jumalkuva vaan ajatusleikki. Normaalijärjellä varustetulle tämä on ihan selvä, vaikka aloituksessa ei erikseen sanota ”ajatusleikki”.

Toisekseen minä tai muut ateistit eivät tässä maalaa mitään omaa jumalkuvaa vaan se on annettu valmiina aloituksessa: ”Vääräuskoiset ja ateistit joutuvat välittömästi ikuiseen kärsimykseen…ikuisen nautintosi hinta on että lukemattomat ihmiset joutuvat ikuiseen kärsimykseen.”

Sinulla itselläsi on vääristynyt kuva Jumalastasi. Vaikka se on objektiivisesti arvioituna täysi sadisti ja hirviö niin silti sinä uskot tuon hirviön olevan hycä ja nöyristelet sitä.

Minulla ei ole jumalia, koska olen agnostikko. Joten haukut väärää puuta!

Ateistien jumalkuva on tällaisten ajatusleikkien väistämätön seuraus. Ensin ateisti luo jumalasta hirviön ja sitten ihmettelee, miksi uskovaiset uskovat moiseen jumaluuteen. No, miksi ateisti itse luo tuollaisia käsityksiä jumalista. Ei tarvitse vastata ;)

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Ateistien jumalkuva on tällaisten ajatusleikkien väistämätön seuraus. Ensin ateisti luo jumalasta hirviön ja sitten ihmettelee, miksi uskovaiset uskovat moiseen jumaluuteen. No, miksi ateisti itse luo tuollaisia käsityksiä jumalista. Ei tarvitse vastata ;)

”No, miksi ateisti itse luo tuollaisia käsityksiä jumalista.”

Ei ateisti luo mitään käsityksiä. Ne löytyvät Raamatusta. VT:n juutalaisilla synnin palkka on kuolema, UT:n kristityt laittavat paremmaksi ja synnin palkka on ikuinen kidutus helvetissä.

• Anonyymi00020

Ei ateisti luo mitään käsityksiä. Ne löytyvät Raamatusta. VT:n juutalaisilla synnin palkka on kuolema, UT:n kristityt laittavat paremmaksi ja synnin palkka on ikuinen kidutus helvetissä.

Uskontojen maailmassa on paljon
        Ihmisen luomia tuomioita. Jos ihan
        pilkulleen mennään, niin helvetin
        portit avautuvat jo "väärästä uskosta "

Voit olla Unicefin pelastustyöntekijä
        Tai Red Cross lääkäri. Mutta se ei

auta, jos olet vääräuskoinen !!
        Tämä ajatus joutaa haudattavaksi.
        Teot ratkaisevat. Mitä kylvät sitä
        niität. Tämä hyvässä ja pahassa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Uskontojen maailmassa on paljon
        Ihmisen luomia tuomioita. Jos ihan
        pilkulleen mennään, niin helvetin
        portit avautuvat jo "väärästä uskosta "

Voit olla Unicefin pelastustyöntekijä
        Tai Red Cross lääkäri. Mutta se ei

auta, jos olet vääräuskoinen !!
        Tämä ajatus joutaa haudattavaksi.
        Teot ratkaisevat. Mitä kylvät sitä
        niität. Tämä hyvässä ja pahassa.

Näinhän tietyt kristinuskoiset julistavat kuinka "oikeita kristittyjä" on vähän ja vain harva pääsee taivaaseen.

Tämä on minusta outoa kuinka ateisteille itketään sitä kun he tuovat esille näitä uskomuksia eikä suoraan tuollaisten väittäjille.

Ja vielä isommalla osalla on piilotettuna tuo "vääräuskoiset helvettiin" agenda. Yleensä puhutaan kuinka usko Jeesukseen pelastaa, joka juuri tarkoittaa sitä kuinka teoista huolimatta muut tuomitaan.

Joten kristinuskossa hyvin harva oikeasti on sitä mieltä, että vain teot ratkaisevat.

Tässä sinun kommentissa jäi nyt ihmetyttämään oletko sinä tuo aikaisempi agnostikko? Meinaan se tekisi koko kommentistasi äärimmäisen oudon.

Mutta eikö sinun kuuluisi sitten aloituksessa painaa punaista painiketta ilman epäilystä ja kiertelyä?
        Tämä kiukuttelu siitä kuinka aloitus on väärässä eikä haluta vastata on juuri se vastuun pakoilu jota oletinkin tapahtuvan.

-C

• Anonyymi00023

Hieman hassua kehottaa ateistia tutustumaan teologiaan. Raamatusta varmasti löytyy jumalkuvia, mutta ovatko ne vanhentuneita? Siinäpä ateistille kysymys, eikä taaskaan tarvitse vastat ;)

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Hieman hassua kehottaa ateistia tutustumaan teologiaan. Raamatusta varmasti löytyy jumalkuvia, mutta ovatko ne vanhentuneita? Siinäpä ateistille kysymys, eikä taaskaan tarvitse vastat ;)

”Hieman hassua kehottaa ateistia tutustumaan teologiaan.”

Niinpä. Siksi ihmettelen, että miksi jatkat asian jankuttamista.

”…mutta ovatko ne vanhentuneita?”

Raamatun Jumala on muuttumaton eli Raamatun sana on edelleen relevanttia uskovaiselle. Meille ateisteille se pronssikautinen vuohipaimenjumala on tietysti jo vanhentunut.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00019 kirjoitti:

RaamatunJumala on luonut meidät kaikki rakkaiksi lapsikseen. Monet ovat hylänneet rakastavan isänsä ja kutsuu Häntä hirviöksi. Paratiisimaiseen Jumalan valtakuntaan on tehty selvä ja kaikille edullinen tie, Kaikkivaltiaan Herramme Jeesuksen kautta. Jeesuksen opetusten mukainen tie, on siunauksellinen jo täällä maanpäällä, lihalisena ihmisenä eläessämme. Kristityt uudestisyntyessään, siirtyvät heti henkisielunsa kanssa Jumalan valtakunnan lapsiksi. Muilla on vielä aikaa runsaasti kiinnostua Jeesuksen helmoihin siirtymisestä. Viimeistään tuhatvuotinen valtakunta, näyttää konkreettisesti Herramme Jeesuksen opetusten ylivertaisen paremmuuden, verrattuna nykyiseen, tai antikristuksen vaivan aikaan. Jossa kapinallinen Luzifer joukkioineen toteutti unelmiaan.

• Anonyymi00057

”Hieman hassua kehottaa ateistia tutustumaan teologiaan.”

Niinpä. Siksi ihmettelen, että miksi jatkat asian jankuttamista.

”…mutta ovatko ne vanhentuneita?”

Raamatun Jumala on muuttumaton eli Raamatun sana on edelleen relevanttia uskovaiselle. Meille ateisteille se pronssikautinen vuohipaimenjumala on tietysti jo vanhentunut.

"Raamatun sana on edelleen relevanttia uskovaiselle."

Eihän nyt ollut kysymys uskovaisten jumalkuvasta, vaan ateistien jumalkuvasta. Argumenttisi meni ohitse kohteesta!!

• Anonyymi00007

Mene vaihtamaan lääkityksesi!

• Anonyymi00008

Vaihdoin lääkityksen ja käännyin kristinuskosta islamiin.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Vaihdoin lääkityksen ja käännyin kristinuskosta islamiin.

Hyvä valinta, ojasta allikkoon!

• Anonyymi00011

Tämä on hyvä ajatusleikki. Itse painaisin tietysti punaista nappia

Kristinuskoiset mainostavat omaa moraaliaan ja tekevät todella usein väitteitä tuosta sinisestä napista. He vain ulkoistavat painajan itsestään pois. Tähän kun lisää väitteen kuinka sinisen napin painaja on rakkaus, niin homma on äärimmäisen irvokas.

En usko, että saat vastauksia tähän teisteiltä. Siinähän joutuisi punnitsemaan omaa uskomustaan. Käsien heiluttelua näyttikin jo olevan.

• Anonyymi00013

'Kristinuskoiset mainostavat omaa moraaliaan ja tekevät todella usein väitteitä tuosta sinisestä napista. He vain ulkoistavat painajan itsestään pois. Tähän kun lisää väitteen kuinka sinisen napin painaja on rakkaus, niin homma on äärimmäisen irvokas.'

Osuit naulan kantaan.

• Anonyymi00014

Kumpikaan namikka ei sovi yhteen todellisuuden kanssa.

• Anonyymi00015

Kyseessä on kuvitteellinen testi ja sopii hyvin todellisuuteen.

• Painaisin sinistä nappia ja menisin paratiisiin Putinin kanssa.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi00016

Putin on putinisti.

• Anonyymi00017

Pitäis olla enemmän vaihtoehtoja
      Nämä eivät ole todellisia
      Syy seuraus ^ seuraamuksia
      Ei paratiisiin pääsy kosketa muita

• Anonyymi00022

En painele, mutta kerran ollaan kaiketi oikeuden edessä. Teen parhaani.

• Anonyymi00024

Sinisen napin painajat ovat selvästikin itsekkäitä sadistisia hirviöitä...

• Anonyymi00025

Testi on näköjään täysin ylivoimainen uskovaiselle.

• Anonyymi00026

Jos et paina jompaakumpaa nappia joudut helvettiin. Aikaa on kaksi minuuttia.

• Anonyymi00027

Kukaan ei enää uskalla ottaa testiä

• Anonyymi00033

Aika moni varmaan painaisi nyt sitä että olen yhtä kuin Jeesuksen taivas

• Anonyymi00055

Koska en ole itsekäs sadistinen hirviö painan luonnollisesti punaista nappia.

• Anonyymi00028

Ei ole minun tehtäväni painaa tuollaisia nappeja. Jumala on luonut maailman ja päättää millainen se on ja mitä ihmisiltä odotetaan. Jumala odottaa uskoa Jeesukseen ja ne jotka eivät kuultuaan usko, saa painua sinne helvettiin. Helvetti on se paikka mihin jumalankieltäjät menevät siksi koska ei heidän ikuisille sieluille ole muuta paikkaa. Jumalan läsnäolo kun ei heille kelpaa. Me uskovat emme päätä mitä Jumala teille uskottomille tekee. Hän on täydellinen js täysin oikeudenmukainen. Ihmiset on kaikki valehtelijoita, myös ateistit.

• Anonyymi00030

Älä valehtele!

• Anonyymi00061

Lopeta tuo käsien heiluttelu. Se olet sinä joka valitset napin.... vapaa tahto.

Voin kertoa salaisuuden. Itse asiassa on sama, kumpaa nappia painat, ne on langoitettu samoin. Jumalaa ei ole.

• Anonyymi00064

Jännä juttu kuinka tämäkin kristinuskoinen ylpeänä esittelee, kuinka sairas moraali hänellä on.

En usko hänen pohtineen ikinä uskoaan, vaan hänelle on vain kertottu mitä pitää hokea mantrana.

"Ei ole minun tehtäväni painaa tuollaisia nappeja."

Eli et halua ottaa vastuuta teoistasi. Tämä on mielestäni huonoa moraalia.

"Jumala on luonut maailman ja päättää millainen se on ja mitä ihmisiltä odotetaan."

Ei ole mitään todisteita kuinka minkäänlainen jumala olisi luonut yhtään mitään. Sen sijaan ihminen on jo selvittänyt miten maapallo kehittyi.

Olet kristinuskoinen, eikä heidän keskuudessa ole yksinkertaisesti yhtä mielipidettä siitä mitä heidän Jumalansa odottaa. Tämä näkyy tuhansina ristiriitaisina kuppikuntina.

Tämän lisäksi on tietenkin muut uskonnot, joissa on erilaisia juttuja.

Näin ulkopuolisena kaikki uskonnot ovat samassa veneessä, eikä yhdestäkään ole mitään syytä uskoa tyhjiä väitteitä.

"Jumala odottaa uskoa Jeesukseen ja ne jotka eivät kuultuaan usko, saa painua sinne helvettiin."

Tämä tarkoittaa sitä, että uskostasi puhuminen tuomitsee muita. Miksi kirota muita? Jos oikeasti uskoisit mitä sanoit ja olisit hyvä ihminen, niin et kertoisi uskostasi.

Ja tämä viittaa siihen, ettei teot elämän aikana edes merkitse. Saat olla sarjamurhaaja, ja silti pääset taivaaseen kunhan uskot Jeesukseen. Mutta henkilö, joka ei ole ikinä tehnyt pahaa joutuisi helvettiin. Minusta tämä on oksettava moraali.

"Helvetti on se paikka mihin jumalankieltäjät menevät siksi koska ei heidän ikuisille sieluille ole muuta paikkaa."

Siis juuri sinun uskoman version. Joka muuten saattaa olla myös väärä.
        Minusta tämä kertoo kuinka sinun uskoma Jeesus on hirviö. Hän ei siis osannut kaiken luojana tehdä muuta paikkaa kuin kidutuskammion?

Mitä jos sinä löytäisit itsesi helvetistä? Jos siellä saisit tietää kuinka uskoit väärin. Olisiko tämä sinusta reilua ja ansaittua?

"Jumalan läsnäolo kun ei heille kelpaa."

Tälläistä valintaa ei ole saanut.

Kuten aikaisemmin kysyin. Mitä jos sinä löytäisit itsesi helvetistä ja sanotaan kuinka sinulle ei kelvannut Jumalan lasnäolo? Vaikka todellisuus olisi se ettet vain tiennyt asiasta ja palvoit väärää jumalaa tai väärin Jumalaa.

"Me uskovat emme päätä mitä Jumala teille uskottomille tekee."

Mutta sinähän juuri kertoit jo sinun päätöksesi.

"Hän on täydellinen js täysin oikeudenmukainen."

Eli. Jos löydät itsesi helvetistä niin se olisi sinun mukaasi oikeudenmukaista ja täydellistä, koska palvoit väärin jumalaa tai väärää jumalaa?

"Ihmiset on kaikki valehtelijoita, myös ateistit."

Itse olen havainnut kuinka kristinusko vaatii rankkaa valehtelua niin henkilölle itselleen kuin muillekin. Se on hyvin pitkälti pakollista, jotta henkilö ylipäätään voi uskoa.

Moni entinen kristitty on tullut ateistiksi juuri sen takia että on lukenut vihdoin Raamatun. Jos sen takia joutuisi helvettiin, ettei halua valehdella asiasta, niin ei se taivas mikään hyvä paikka olisi.

• Anonyymi00029

Lähimmäisrakkaana painan tietenkin sinistä nappia, koska lähimmäisrakkaana rakastan eniten itseäni eli kaikkein lähimmäistä. Juuri minut pitää säilyttää ikuisesti, koska olen niin ihanan ihana (suutelen itseäni kädelleni). Maailmankaikkeus ei ole mitään, ellei juuri minua säilötä taivaalliseen etikkaliemeen ikiajoiksi. Muut sielut joutavat vaikka kaatopaikalle.

• Anonyymi00031

Ihminen ei päätä sitä millaiseksi hänet on luotu. Eikä ihminen päätä sitä miten paha hän todellisuudessa on (Jumala on moraalin seppä) ja mitä ihminen ansaitsee. On ihmiskeksintö, että ihmisellä olisi jotain valtaa päättää se, mikä on hyvää ja mikä pahaa ja minkälainen rangaistus pahasta ansaitaan.
        Jokainen ihminen tietää viimeistään siinä vaiheessa kun hänen omaa omaisuuttaan viedään, mitä varastaminen on ja, että se on hänestä väärin. Moraali on tullut Jumalalta.
        Minäkin uskottelin joskus olleeni hyvä ihminen. Uskon kautta olen kuitenkin ymmärtänyt miten epäonnistuneita ihmiset oikeasti ovat. Miten itsekkäitä ja rakkaudettomia kaikki ihmiset lopulta ovat. Oma maallinen elämä nähdään kaikkein tärkeimpänä asiana.

Kaikki sodathan perustuvat siihen kun ihmisjohtajat himoavat valtaa, kunniaa ja mammonaa, siis katoavia maallisia asioita ohi menevään elämäänsä. Me poistumme täältä kaikki. Ristiretkissä Paavi tavoitteli noita asioita yhdessä kuninkaiden kanssa. Hitler tavoitteli niitä myös. He noudattivat maallisten ihmisten opetuksia siitä mikä elämässä on tärkeää (eläminen saadakseen mahdollisimman paljon irti tästä elämästä).

• Anonyymi00032

Kyllä jotkut ansaitsee ikuisen kärsimyksen, se ei kuitenkaan velvoita ketään aasialaista opiskelemaan sitä tosiasiaa että Jumala on olemassa.

• Anonyymi00048

Kukaan ei ansaitse kärsiä ikuisesti, ei edes Hitler.

• Anonyymi00054

Kuten esimerkiksi Trump ja hänen koko fasistipoppoonsa, sekä jenkkiläiset fundiskristityt ?

• Anonyymi00034

Itsemurhasta on uskonnoissa tehty suuri synti, koska JOS oikeasti uskoisi paratiisiin eikä itsemurhaa olisi rajoitettu, niin elossa kituuttaminenhan olisi sysityhmää.
      KUN uskovaisetkin sisimmässään epäilevät että taivaan riemua ei ehkä olekkaan, he turvautuvat hanakasti lääketieteeseen lykätäkseen kuolemaansa.

• Anonyymi00035

Itsemurha on aika tuttua Usassa.
        Varsinkin jos on ns. Hyökkääjä
        Eli ottaa hengen, henkiä usean
        ihmisen elämän . Pois. Lopettaa
        Ensin muiden elämän. Ja itsensä
        Onko paratiisi paikkaa ?

Ei ole !!

Ihminen joutuu Jumalan eteen 100 %

Siksi edesmenneet sanovat

We Failed

We are sitting here with other
        Criminals

• Anonyymi00036

Raamatussa ei neuvota etsimään pikaista kuolemaa siksi että on olemassa paratiisi. Jumala käyttää uskovia (aidosti hänen puoleensa kääntyneitä) oman hyvän tahtonsa toteuttamiseen maailmassa.

Efesolaiskirje 2:8-10 FB38
        [8] Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — [9] ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. [10] Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Sinäkin uskot että kuollut voi herätä eloon:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18688448/elaman-alkupera-ja-jeesuksen-kuolleistanouseminen

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Raamatussa ei neuvota etsimään pikaista kuolemaa siksi että on olemassa paratiisi. Jumala käyttää uskovia (aidosti hänen puoleensa kääntyneitä) oman hyvän tahtonsa toteuttamiseen maailmassa.

Efesolaiskirje 2:8-10 FB38
        [8] Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — [9] ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. [10] Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Sinäkin uskot että kuollut voi herätä eloon:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18688448/elaman-alkupera-ja-jeesuksen-kuolleistanouseminen

...
        Olisi todella itsekästä päättää päivänsä vain koska itse haluaa heti paratiisiin. Etenkin kun Jumala ei ole sitä pyytänyt. Jumalan tahto on, että ihminen elää täällä sen aikaa kuin Hän antaa ja sallii, ei itselleen vaan Jeesukselle.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

...
        Olisi todella itsekästä päättää päivänsä vain koska itse haluaa heti paratiisiin. Etenkin kun Jumala ei ole sitä pyytänyt. Jumalan tahto on, että ihminen elää täällä sen aikaa kuin Hän antaa ja sallii, ei itselleen vaan Jeesukselle.

Jumala on ollut olemassa uskovien mukaan miljardeja vuosia ja luonut 2000 miljardia galaksia, mutta on tärkeää, että joku rääpäle yhden galaksin reunamilla pokkuroi hänelle muutaman vuosikymmenen, jonka pysyy hengissä?

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Jumala on ollut olemassa uskovien mukaan miljardeja vuosia ja luonut 2000 miljardia galaksia, mutta on tärkeää, että joku rääpäle yhden galaksin reunamilla pokkuroi hänelle muutaman vuosikymmenen, jonka pysyy hengissä?

No mitä ihmistä ihmeellisempää on löydetty tieteessä? Ei mitään. Maailmankaikkeus toimii yksinkertaisempien lakien mukaan kuin ihminen. Ihminen on edelleen ihmeellisin asia maailmankaikkeudessa. Tiede kun ei tunne mitään muuta joka osaisi vaikkapa tutkia ja pohtia maailmaa ja olemassaoloa.

Raamattu kuvaa ihmistä mitättämömänä, mutta toisaalta tähän pieneen ihmiseen on aikanaan laitettu heijastus/kuva Jumalasta. Ihmisen mitättömyys ja Jumalan suuruus ovat todisteita siitä, että Raamattu pitää paikkansa. Katso maailman valtakuntia: kaikkialla suurina pidettyjä palvellaan. Mutta mitä teki Jumala Raamatun mukaan?

Filippiläiskirje 2:5-8 FB38
        [5] Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, [6] joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, [7] vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; [8] hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

Matteus 20:28 FB38
        [28] niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."

2. Korinttilaiskirje 5:19 FB38
        [19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Missään maailman valtakunnassa ei ole toimittu näin. Että kuningas palvelee kansaa. Ja kun se kuningas on vieläpä Jumala joka on luonut kaiken, niin huomataan miten ainutlaatuinen Jeesus oikeasti on. Mistä ihmisen mielikuvitukseen olisi noussut ajatus Jumalasta joka nöyrtyy näin? Kun ei Putin esimerkiksi mene ja kuole kansansa puolesta edes maallisista syistä. Ainoa järkevä selitys on, että niin todella tapahtui, että "Jumala tuli lihaksi".

Jumala ei ole ollut olemassa jotain vuosia, vaan aina ja ikuisesti. Ei hän ole osa luomakuntaa.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

No mitä ihmistä ihmeellisempää on löydetty tieteessä? Ei mitään. Maailmankaikkeus toimii yksinkertaisempien lakien mukaan kuin ihminen. Ihminen on edelleen ihmeellisin asia maailmankaikkeudessa. Tiede kun ei tunne mitään muuta joka osaisi vaikkapa tutkia ja pohtia maailmaa ja olemassaoloa.

Raamattu kuvaa ihmistä mitättämömänä, mutta toisaalta tähän pieneen ihmiseen on aikanaan laitettu heijastus/kuva Jumalasta. Ihmisen mitättömyys ja Jumalan suuruus ovat todisteita siitä, että Raamattu pitää paikkansa. Katso maailman valtakuntia: kaikkialla suurina pidettyjä palvellaan. Mutta mitä teki Jumala Raamatun mukaan?

Filippiläiskirje 2:5-8 FB38
        [5] Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, [6] joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, [7] vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; [8] hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

Matteus 20:28 FB38
        [28] niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."

2. Korinttilaiskirje 5:19 FB38
        [19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Missään maailman valtakunnassa ei ole toimittu näin. Että kuningas palvelee kansaa. Ja kun se kuningas on vieläpä Jumala joka on luonut kaiken, niin huomataan miten ainutlaatuinen Jeesus oikeasti on. Mistä ihmisen mielikuvitukseen olisi noussut ajatus Jumalasta joka nöyrtyy näin? Kun ei Putin esimerkiksi mene ja kuole kansansa puolesta edes maallisista syistä. Ainoa järkevä selitys on, että niin todella tapahtui, että "Jumala tuli lihaksi".

Jumala ei ole ollut olemassa jotain vuosia, vaan aina ja ikuisesti. Ei hän ole osa luomakuntaa.

....
        Ja koko ihmiskunta on syntinen. Me olemme jo teoillamme tuominneet Jumalan Pojan kuolemaan ristillä. Helvetissä ihminen on omien syntiensä sovituksena. Meistä jokainen on omalla synnillään pakottanut Jumalan uhriksi synneistämme. Ja koska Jumala on ikuinen, on tämä uhrikin ikuinen. Jeesus hylättiin ikuisuudeksi, ja hän nousi kuolleista ikuisesti hallitakseen.

Matteus 27:46 FB38
        [46] Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Tämä ei ole mikään epätoivon huuto, vaan Jeesus huusi kirjoitettavaksi, että hänet todella hylättiin kuin hän olisi ollut meidän syntiemme ruumiillistuma:

2. Korinttilaiskirje 5:21 FB38
        [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Helvettiin ihminen joutuu siksi kun ei Jumala voi enempää rakastaa eikä enempää maksaa meistä. Hän itse ristiinnaulittuna on Jumalan viimeinen tarjous meidän sielustamme.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

....
        Ja koko ihmiskunta on syntinen. Me olemme jo teoillamme tuominneet Jumalan Pojan kuolemaan ristillä. Helvetissä ihminen on omien syntiensä sovituksena. Meistä jokainen on omalla synnillään pakottanut Jumalan uhriksi synneistämme. Ja koska Jumala on ikuinen, on tämä uhrikin ikuinen. Jeesus hylättiin ikuisuudeksi, ja hän nousi kuolleista ikuisesti hallitakseen.

Matteus 27:46 FB38
        [46] Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Tämä ei ole mikään epätoivon huuto, vaan Jeesus huusi kirjoitettavaksi, että hänet todella hylättiin kuin hän olisi ollut meidän syntiemme ruumiillistuma:

2. Korinttilaiskirje 5:21 FB38
        [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Helvettiin ihminen joutuu siksi kun ei Jumala voi enempää rakastaa eikä enempää maksaa meistä. Hän itse ristiinnaulittuna on Jumalan viimeinen tarjous meidän sielustamme.

....
        Kaikki maailman synti tehdään tällä hetkellä Jeesuksen piikkiin. Jumala heittäisi jokaisen synnintekijän kadotukseen jos Jeesus ei olisi uhrattu. Kaikki tämä sota, valehtelu, irstaus, epäjumalien palvominen, avuorikokset, ahneus, ylpeily, tehdään Jeesuksen piikkiin. Nyt Jumala kutsuu ihmisiä laittamaan toivonsa Jeesukseen ja kääntymään pois pahasta, uskon kautta.
        Ja yksi hänen tarkoituksensa on, että voisimme tehdä elämällämme jotain hänellekin, emmekä vain palvelisi itseämme kuten ihminen lopulta tekee, jos ei palvele Herraa Jeesusta.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00042 kirjoitti:

....
        Kaikki maailman synti tehdään tällä hetkellä Jeesuksen piikkiin. Jumala heittäisi jokaisen synnintekijän kadotukseen jos Jeesus ei olisi uhrattu. Kaikki tämä sota, valehtelu, irstaus, epäjumalien palvominen, avuorikokset, ahneus, ylpeily, tehdään Jeesuksen piikkiin. Nyt Jumala kutsuu ihmisiä laittamaan toivonsa Jeesukseen ja kääntymään pois pahasta, uskon kautta.
        Ja yksi hänen tarkoituksensa on, että voisimme tehdä elämällämme jotain hänellekin, emmekä vain palvelisi itseämme kuten ihminen lopulta tekee, jos ei palvele Herraa Jeesusta.

Jos Jeesus sovitti minunkin syntini, niin miksi hän ei ole helvetissä?

Jeesuksen "uhraus" oli yksi iso vitsi, koska Jumala ei voi kuolla. Se oli näyttelyä.

Jeesus muuten sanoi että ainoastaan Jumala on hyvä, eikä yksikään ihminen. Joten Jeesuksen mukaan ihminen ei voi koskaan olla hyvä.

• Anonyymi00041

Taivas ja 🔥🔥🔥🔥Helvetti🔥🔥🔥🔥
      -asioissa ei napeilla pelata ja Taivaaseen ei
      hevillä pääse - eikä muuallakaan musiikilla.

• Anonyymi00044

Mikään ei muutu, kun painat sinistä nappia. Helvettiin menevät samat kuin nytkin. Evankeliumia on julistettu 2000 vuotta. Mutta yhä järjettömät hinkuvat helvettiin, valitessaan rehvastellen pahuuden ja helvetin.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Mikään ei muutu, kun painat sinistä nappia. Helvettiin menevät samat kuin nytkin. Evankeliumia on julistettu 2000 vuotta. Mutta yhä järjettömät hinkuvat helvettiin, valitessaan rehvastellen pahuuden ja helvetin.

"Helvettiin menevät samat kuin nytkin."

Annas kun arvaan, kuvittelet itse pääseväsi taivaaseen.

"Evankeliumia on julistettu 2000 vuotta."

Tässä on yksi isoimmista syistä, miksi en ole uskossa. Kristinuskon levittäminen tapahtuu samalla tapaa kuin keksityn uskonnon. Jos Jumala on olemassa, niin hän ei tarvi erehtyväisten ihmisten suita sanansa levittämiseen, vaan hän tekisi sen itse. Evankeliumitkin ovat täynnä ristiriitoja ja virheitä, koska ne on ihminen kirjoittanut, ei Jumala.

"Mutta yhä järjettömät hinkuvat helvettiin, valitessaan rehvastellen pahuuden ja helvetin."

Minä en mitään helvettiä valitse, en usko helvetin olemassaoloon.

• Anonyymi00049

Hyvän ja pahan erotuksen on tapahduttava tämän aikakautemme aikana. On vain kaksi vaihtoehtoa. Kapinallisen Luziferin ideologia, voittaa pahuudella hyvyys. Tai uudenliiton, vapaan tahdon voimalla, valita Jeesuksen Herrauden horjumaton rakkauden ja hyvyyden ideologia ja pyrkimys Jeesuksen kaltaisuutta kohti tulevassa mielenkiintoisessa ikuisuudessa.

• Anonyymi00050

"Rakasta minua tai satutan sinua!" ideologia.

• Anonyymi00051

Rakkaus voittaa erittäin pahankin
      Rakkauden edessä on voimaton
      Maailmassa kaikki uskot mukana
      Ateismi on vastavoima

• Anonyymi00052

Miksi sitten kaikissa syvästi uskonnollisissa maissa on heikoimmat ihmisoikeudet?

• Anonyymi00056
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Miksi sitten kaikissa syvästi uskonnollisissa maissa on heikoimmat ihmisoikeudet?

Poliittinen valta kun sekoittuu
        uskonnolliseen. Ihmisoikeuksia
        voidaan menettää.

Liekö Pohjois-Korea kuitenkin
        paras esimerkki maasta, missä
        nämä oikeudet romuna.
        Erikoinen poikkeus missä valta
        keskittynyt, kuin super fundamentti
        maassa.

Mutta vielä astetta räikeimpää ja
        ihmiset ovat täysin tunteellisesti
        manipuloituja:

Yksi Isä Ihmisjumala
        Epäilen ettei normiateisti esim
        EU alueelta siedä vaan hylkii

• Anonyymi00058

Ettekö tiedä, että on olemassa Jeesuksen moraalia ja etiikkaa, universaalia, ja että sitä voi löytää aivan kuten matematiikastakin löytyy? Luonnonlait ja luonnonvakiotkin todistavat, että tässä on samasta asiasta kysymys.

Jeesuksessa on rauha ja rakkaus ilo ja tyytyväisyys kaikkien kesken.

• Anonyymi00059

Ilman moraali ei ole viisautta, järjellä voi tehdä tappoaseita, mikä on valintasi?

• Anonyymi00060

Kyllä liberaali ihminen voi tuntea
        Jeesuksen sielun maailmaa
        Peräti hyvin, ja samaistua
        Maailmaan täynnä rakkautta.
        Varsinkin tänään - väkivalta uutisten
        jatkuvasta tulvasta huolimatta

Kosmoksen kieli on matematiikka.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Liberaali tarkoittaa vapautta kaikkeen mitä sovitaan: BDSM: kidutusta ja ruoskintaa, se edustaa liberaalisia paheita, ei Hengen hedelmiä.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Onko rakkaus matematiikkaa? se kuuluu elämään

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      892
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      883
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      334
      664
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      626
    Aihe