Monasti liikunta tekkee hyvvää muttei minulle että on koko ajan masennus päällä että koko ajan vaan nukkua ja maata sängyssä eikä tehä kotonaan mitään.
On se sillai ikävätä kun asun toisen ihmisen kanssa(isä) niin inhottavaa kun kaikki tahtoo mennä niin että minä vaan makaan ja toinen touhuaa.
Onko täällä muita samasta ongelmasta potevia?
Kun ei saa mitään aikaan kun on niin uupunut.
Kova masennus kun
28
284
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minkä ikäinen olet kun asut vielä vanhemman luona ja mikä masentaa?
- Anonyymi00003
44-vuotias olen.
- Anonyymi00002
Miksi et hae apua masennukseen?
- Anonyymi00004
Käyn terapiassa eri ongelmien vuoksi. Masennus ei ole lähtenyt pois 17 vuoden aikana.
- Anonyymi00005
Lempipaikka sohova &sänky ku ei mittään saa aikaiseksi. Pillahdan välillä itkuun kun haluisin auttaa isääni mutten pysty kun ihan uupunut . Yritin tossa haravoida heiniä kottikärryyn mut piti jättää homma kesken. Kaikki tekeminen/työ jää aina kesken. Heti sitten vaan makaamaan. Omaan tuttuun ja turvalliseen kuplaan.
En tiedä näin ollu tää kuvio oikeastaan jo teinivuosista asti että heti ekat muistikuvat liittyy ihan teinivuosiin kun silloinkin olin niin "löysää elementtiä" . Koko ikä oikeastaan nuokuttu, haukoteltu ja lepäilty. En tiedä tuntuu rasittavalta kun haluis työskennellä muttei voi. Eläkkeelläkin vois esim tehä edes jotain aktiviteettia eikä vain makoilla.
Koulukiusaaminen voisko olla syy masennukseen? Noin 18vuotiaana alkoi ongelmat isontua.
Kun on kiusattu niin masentuu koska ei koe itseä arvokkaaksi??Oon yrittäny käsitellä ja puhua nää asiat terapiassa.
Aloitin terapian vuonna 2001 ja se loppui 2004 . 2006 oli joku pieni juttu en muista mikä mutta 2008-2015 oli pitkäaikaisin terapiajaksoni.
Sitten 2025 marraskuu alakoi uudelleen terapia. Eläke myönnettiin minulle 2014(takuueläke).
Oon kyl vuosikauvet siis jauhanut &kerrannut noi asiat kiusaaminen sun muut. Mutta tämän miehen mieli on jotain harmaata masentunutta "massaa". Liekkö horoskooppikartalla vaikutusta jopa tähän? Oon synty härkä.- Anonyymi00008
Olet käynyt terapiassa 17 vuotta . onko terapeutti yrittänyut saada vointiasi paremmaksi. Et arvosta itseäsi niin miten terapeutti on yrittänyt auttaa sinua tässä asiassa?
- Anonyymi00011
Olet käynyt terapiassa. Olette varmasti puhuneet tunteiden tunnistamisesta ja käsittelystä. Älä hyvä ihminen vedä jotain horoskooppia siihen ettet osaa arvostaa itseäsi. Ethän hyvä ihminen elä sen mukaan mitä sun horoskooppi sanoo. Koulukiusaaminen ei liity mitenkään sinun horoskooppiin. Kun olet puhunut terapioissa koulukiusaamisesta ja sen herättämistä ajatuksista niin mitä sulle on sanottu ja miten sitä on käsitelty? Sinun mielenterveys ja hyvinvointi ei liity horoskooppiin. Todella vainoharhaista "syyttää" horoskooppia omasta voinnista.
- Anonyymi00006
Lääkkeet väsyttää. Alkoholi väsyttää.
Kahvi ja tee piristää, sekä tumma suklaa. Lisäksi d-vitamiinia. Muutaman tunnin jaksaa touhuta kun vetää kaikkia noita aamusella.- Anonyymi00007
Eipä kahavi auta. Lääke voi väsyttää kun käytän mielenterveyslääkkeitä. Alkoholia en käytä.
- Anonyymi00009
Onko tuo alkoholin nauttiminen terapeutin suositus ja neuvo? ihan oikeesti. Syötkö monipuolisesti ja ravintoainerikasta ravintoa. Ei ole ihme että voit huonosti.
- Anonyymi00010
Sinä käytät lääkkeitä ja alkoholia. Ihmettelet kun voit huonosti. Saako kysyä kuka on sua neuvonut käyttämään lääkkeitä ja alkoholia . Ja se tukee terveyttä ja hyvinvointia?
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Onko tuo alkoholin nauttiminen terapeutin suositus ja neuvo? ihan oikeesti. Syötkö monipuolisesti ja ravintoainerikasta ravintoa. Ei ole ihme että voit huonosti.
Sotket nyt ajatuksesi . Minä en ole tuo henkilö jolle vastasit eli tuo henkilö joka kirjoitti tuon kommentin ei ole minä avauspostaaja.
Minulla avauspostaajalla on kova masennus mutta alkoholia en ole sotkenut kuvioihin.
Masennusta kuvaa esim hyvin se että vain harva asia tekee mut onnelliseksi ja moni asia on pakkopullaa ja uuvuttaa minut henkisesti ja joka usein vie lepäileen sängynpohojalle.
Joo sekoitin nyt jotenkin horoskoopit tähän. Se oli vain ehkä tommonen humoristinen heitto jollain tappaa tuo astrologia.
Astrologiassa tietyt merkit sen ammattialan ammattilaisten taholta on todettu tietyissä asioissa elämässä suotuisimpana merkkeinä mitä tulee esim elämässä selviytymiseen.
oon läpikäyny terapiassa kiusaamisjutut sun muut = ihan kaikki. Isoin kriisi on ohi että tilanteeni on vakaa kuitenkin. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sotket nyt ajatuksesi . Minä en ole tuo henkilö jolle vastasit eli tuo henkilö joka kirjoitti tuon kommentin ei ole minä avauspostaaja.
Minulla avauspostaajalla on kova masennus mutta alkoholia en ole sotkenut kuvioihin.
Masennusta kuvaa esim hyvin se että vain harva asia tekee mut onnelliseksi ja moni asia on pakkopullaa ja uuvuttaa minut henkisesti ja joka usein vie lepäileen sängynpohojalle.
Joo sekoitin nyt jotenkin horoskoopit tähän. Se oli vain ehkä tommonen humoristinen heitto jollain tappaa tuo astrologia.
Astrologiassa tietyt merkit sen ammattialan ammattilaisten taholta on todettu tietyissä asioissa elämässä suotuisimpana merkkeinä mitä tulee esim elämässä selviytymiseen.
oon läpikäyny terapiassa kiusaamisjutut sun muut = ihan kaikki. Isoin kriisi on ohi että tilanteeni on vakaa kuitenkin.En voinut tietää. Jokainen fiksu ihminen tietää kuitenkin ettei alkoholia ja lääkkeitä käyetä . ylipäänsä miksi alkoholiakaan pitää käyttää
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sotket nyt ajatuksesi . Minä en ole tuo henkilö jolle vastasit eli tuo henkilö joka kirjoitti tuon kommentin ei ole minä avauspostaaja.
Minulla avauspostaajalla on kova masennus mutta alkoholia en ole sotkenut kuvioihin.
Masennusta kuvaa esim hyvin se että vain harva asia tekee mut onnelliseksi ja moni asia on pakkopullaa ja uuvuttaa minut henkisesti ja joka usein vie lepäileen sängynpohojalle.
Joo sekoitin nyt jotenkin horoskoopit tähän. Se oli vain ehkä tommonen humoristinen heitto jollain tappaa tuo astrologia.
Astrologiassa tietyt merkit sen ammattialan ammattilaisten taholta on todettu tietyissä asioissa elämässä suotuisimpana merkkeinä mitä tulee esim elämässä selviytymiseen.
oon läpikäyny terapiassa kiusaamisjutut sun muut = ihan kaikki. Isoin kriisi on ohi että tilanteeni on vakaa kuitenkin.No mikä sinua uuvuttaa ja miksi siihen ei auta mikään. Jos horoskooppi oli läppä niin pystyt jollekin nauramaan. Jos tillanteesi vakaa niin ei se siltä vaikuta.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sotket nyt ajatuksesi . Minä en ole tuo henkilö jolle vastasit eli tuo henkilö joka kirjoitti tuon kommentin ei ole minä avauspostaaja.
Minulla avauspostaajalla on kova masennus mutta alkoholia en ole sotkenut kuvioihin.
Masennusta kuvaa esim hyvin se että vain harva asia tekee mut onnelliseksi ja moni asia on pakkopullaa ja uuvuttaa minut henkisesti ja joka usein vie lepäileen sängynpohojalle.
Joo sekoitin nyt jotenkin horoskoopit tähän. Se oli vain ehkä tommonen humoristinen heitto jollain tappaa tuo astrologia.
Astrologiassa tietyt merkit sen ammattialan ammattilaisten taholta on todettu tietyissä asioissa elämässä suotuisimpana merkkeinä mitä tulee esim elämässä selviytymiseen.
oon läpikäyny terapiassa kiusaamisjutut sun muut = ihan kaikki. Isoin kriisi on ohi että tilanteeni on vakaa kuitenkin.sinä olet terapiassa puhunut terapeutin kanssa horoskoopeista ja miten astrologian avulla voi lisätä itsensä arvostamista. Ihan oikeesti. eikö terapeutilla ollut parempaa keinoa miten lisätä itsetuntoa ja itsensä arvostamista kuin astrologia
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
sinä olet terapiassa puhunut terapeutin kanssa horoskoopeista ja miten astrologian avulla voi lisätä itsensä arvostamista. Ihan oikeesti. eikö terapeutilla ollut parempaa keinoa miten lisätä itsetuntoa ja itsensä arvostamista kuin astrologia
en ole astrologiasta puhunut terapeutille. Miten niin? Se oli vain mun oma teoria eli esitin hypoteesin jonka hypoteesin kokosin mietintäni jälkeen lukeneeni paljon eri lähteistä ammattilaisten kirjoituksia horoskoopeista.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
sinä olet terapiassa puhunut terapeutin kanssa horoskoopeista ja miten astrologian avulla voi lisätä itsensä arvostamista. Ihan oikeesti. eikö terapeutilla ollut parempaa keinoa miten lisätä itsetuntoa ja itsensä arvostamista kuin astrologia
anteeksi mutta siis pijätkö mua tyhymänä sillä enhän mä niin tyhmä ole että terapiassa vetäisin horoskoopit. Ihan random-ajatus vaan täällä kotonani pohdin tuollaista. Terapiassa se olis varmaa jos terapeutille hehhe puhuisin tuollaista shaibaa niin terapeutti kyllä puuttuisi heti mun puheisiin ja oikaisi asiat faktoiksi =)
En toki noin typeriä puhu terapiassa. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
anteeksi mutta siis pijätkö mua tyhymänä sillä enhän mä niin tyhmä ole että terapiassa vetäisin horoskoopit. Ihan random-ajatus vaan täällä kotonani pohdin tuollaista. Terapiassa se olis varmaa jos terapeutille hehhe puhuisin tuollaista shaibaa niin terapeutti kyllä puuttuisi heti mun puheisiin ja oikaisi asiat faktoiksi =)
En toki noin typeriä puhu terapiassa.Miksi sinä puhut astrologiasta etkä siitä mitä terapeutti on sanonut ja neuvonut.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
anteeksi mutta siis pijätkö mua tyhymänä sillä enhän mä niin tyhmä ole että terapiassa vetäisin horoskoopit. Ihan random-ajatus vaan täällä kotonani pohdin tuollaista. Terapiassa se olis varmaa jos terapeutille hehhe puhuisin tuollaista shaibaa niin terapeutti kyllä puuttuisi heti mun puheisiin ja oikaisi asiat faktoiksi =)
En toki noin typeriä puhu terapiassa.No voitko kertoa mitä terapeutti on sanonut siihen miten arvostaa itseään ja miten itsetuntoa voi kehittää. Mikä niissä on sellaista miksi ei ole kohentanut sun hyvinvointia ja mielenterveyttä.
- Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
No mikä sinua uuvuttaa ja miksi siihen ei auta mikään. Jos horoskooppi oli läppä niin pystyt jollekin nauramaan. Jos tillanteesi vakaa niin ei se siltä vaikuta.
Tarkoitin sitä että tilanteeni on sillai vakaa ettei ole niin suuria ongelmia että esim itselleni tekisin jotain.
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
No voitko kertoa mitä terapeutti on sanonut siihen miten arvostaa itseään ja miten itsetuntoa voi kehittää. Mikä niissä on sellaista miksi ei ole kohentanut sun hyvinvointia ja mielenterveyttä.
Terapeutti on esim sanonut "kun katsot ihtiäs peiliin, sieltä katsoo ihan perusmukava mies"
Tuollaisia neuvoja.
"älä vahtaa ihmisten ilmeitä kaupassa liian pitkään ettet ylitulkitsemaan ryhry kaupassa "
"jos alkaa ahdistaa suuremmin, niin katso taulua ja sen värejä niin huomaat kuinka mieli rauhoittuu ja vedä syvään henkeä"
"Sulla on sama ihmisarvo kuin työssäkäyvillä"
tuo viimeinen on ollu itselleni hyvä juttu kun mua on usein haukuttu siitä kun en käy duunissa kun esim koko 2010-luku sosiaalisessa mediassa sain siitä lokaa niskaani. - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tarkoitin sitä että tilanteeni on sillai vakaa ettei ole niin suuria ongelmia että esim itselleni tekisin jotain.
eihän se tarkoita kun sanot tilanteen olevan vakaa että elämänlaatusi on tyydyttävää. Jos pidät elämääsi mielekkäänä koska et ole itsetuhoinen niin mikä sun ongelma on.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tarkoitin sitä että tilanteeni on sillai vakaa ettei ole niin suuria ongelmia että esim itselleni tekisin jotain.
eli ajattelet että voit hyvin koska et ole itsetuhoinen, Olet vaan masentunut ja uupunut eli voit mielestäsi hyvin koska et halua tappaa itseäsi
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Terapeutti on esim sanonut "kun katsot ihtiäs peiliin, sieltä katsoo ihan perusmukava mies"
Tuollaisia neuvoja.
"älä vahtaa ihmisten ilmeitä kaupassa liian pitkään ettet ylitulkitsemaan ryhry kaupassa "
"jos alkaa ahdistaa suuremmin, niin katso taulua ja sen värejä niin huomaat kuinka mieli rauhoittuu ja vedä syvään henkeä"
"Sulla on sama ihmisarvo kuin työssäkäyvillä"
tuo viimeinen on ollu itselleni hyvä juttu kun mua on usein haukuttu siitä kun en käy duunissa kun esim koko 2010-luku sosiaalisessa mediassa sain siitä lokaa niskaani.Kuka sua käski olee somessa, Oletko tietoinen kuinka paljon ihmiset saa somessa lokaa niskaan. On kait sun elämässä muutakin kuin some. Jos joku sanoo hyppää kaivoon niin sinähän hyppäät koska sulle on niin sanottu. Miksi sun pitää olla somessa kun on muitakin paikkojha joissa voi olla ja jossa ei haukuta.
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Terapeutti on esim sanonut "kun katsot ihtiäs peiliin, sieltä katsoo ihan perusmukava mies"
Tuollaisia neuvoja.
"älä vahtaa ihmisten ilmeitä kaupassa liian pitkään ettet ylitulkitsemaan ryhry kaupassa "
"jos alkaa ahdistaa suuremmin, niin katso taulua ja sen värejä niin huomaat kuinka mieli rauhoittuu ja vedä syvään henkeä"
"Sulla on sama ihmisarvo kuin työssäkäyvillä"
tuo viimeinen on ollu itselleni hyvä juttu kun mua on usein haukuttu siitä kun en käy duunissa kun esim koko 2010-luku sosiaalisessa mediassa sain siitä lokaa niskaani.Sinua on haukuttu kun et ole käynyt töissä . Tiedätkö kuinka paljon suomessa on ihmisiä jotka ei käy töissä ja sinä sitten otat itseesi kun joku anonyymi haukkuu sua. Sulla ei ole käynyt mielessä ettet ole ollut ainoa ihminen joka ei ole ollut töissä.
- Anonyymi00020
Tämä on vain ehdotus mutta jos haluat kokeilla niin oletpahan sitten kokeillut senkin.
Omaa masennustani hieman lievitti kun sain hieman lomaa ikävistä, mieltäni painaneista ajatuksistani ja muistoistani. Koulukiusaamista sain kokea minäkin, kansakoulun eka luokalta lähtien.
Jokin vuosi sitten aloin kirjoitella jatkonovelleita täällä Suomi24:ssä. Niiden parissa unohtui muut asiat ja mielialakin kohentui. Ainakin sen luovan työn ajaksi.
Arvostelijoista ei kannata välittää tippaakaan. Huvitti vain kuinka kaikki Suomen äidinkieleopettajat olivat juuri sille palstalle kerääntyneet minun jutuilleni hiuksiaan repimään.
Nukkumaan käydessäni mietin erästä tarinaa ja sen kehittelyä ja vaikkei uni tulisikaan niin kumma kyllä se jutun kehittely yleensä aina vie ajatukset ikävistä asioista.
Eipä muuta. Pärjäillään parhaamme mukaan. Sinä, minä, kaikki me. - Anonyymi00027
Vihoviimeinen asia on jäädä sänkyyn makaamaan . Vaaka-asento vie ihmisen synkkyyden tilaan. Pystyasennossa virtaa eri energiat. On pakotettava itsensä ylös ja ulos vaikka vaan ihailemaan kesäistä luontoa. Energiahoitajan käsittely voisi purkaa traumoja, jotka kehollisia. Ei mitkään terapialätinät.
- Anonyymi00028
Voi isä parkaa. Jaksaako isä tehdä kotityöt maksaa laskut ja siinä sivussa katsella arvokasta poikaa. Sillä silmällä ettei vaan rikkoudu poika joka on arvokas ihmisenä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497