Tämä kuntaliitos on nyt tapetilla. Olisiko mitään mahdollisuutta tehdä jotain yhteistyötä kuin radikaalusti kuntaliittoon. Eikö Keuruu vai minkä kansss ollut keskustelua näin. Vai onko ähtäri niinpaljon Minä itte? Vai löytyykö yhtäkkiä "jemmattua" rahaa 🤭🤭🤔🤔
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Nuku pääsi selväksi ensin, niin että sepustuksestasi saa jotain selvää.
- Anonyymi00002
jemmattua velkarahaa ....... ;D
- Anonyymi00003
Ei ole mitään muuta mahdollisuutta. Kuntajakoselvittäjäksi määrätty Eero Laesterä sanoi, että liitos tulee Alavuden kanssa ja se on siinä. Mitään muita kuntia ei voi enää tulla mukaan, selvitystyö alkaa jo huomenna 8.6.2026. Lopputulos ei ole mikään muu kuin 1.1.2028 siten, että kunta on Alavus. Sitä ennen on paljon työtä, palvelurakenneselvitys, kuulemiset jne. Ei mitään muutosmahdollisuuksia enää, mikä on hyvä asia.
- Anonyymi00010
Selvityksen jälkeen on kolme päävaihtoehtoa:
1. Ei liitosta
Selvitys päättyy ilman toimenpiteitä. Ähtäri jatkaa itsenäisenä (mahdollisesti tiukemmalla sopeutusohjelmalla). Tämä on mahdollista, jos selvitys ei löydä riittäviä perusteita liitokselle.
2. Vapaaehtoinen liitos
Ähtäri ja Alavus sopivat vapaaehtoisesti yhdistymisestä.
3. Pakkoliitos
Valtioneuvosto määrää liitoksen vaikka toinen tai molemmat kunnat vastustaisivat.
- Anonyymi00004
Mutta Irma kertoi Ylelle, että " tämä on vain selvitys" eikä tarkoita mitään. Tätä on myös valtuusto esittänyt. Ähtäri jatkaa itsenäisenä.
- Anonyymi00005
1.1.2028 Ähtärin kunta lakkaa.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
1.1.2028 Ähtärin kunta lakkaa.
Samoin kaikki virastot ja muut yhteiskunnan 'palvelut' päättyvät Ahterissa.
Sen jälkeen kaikki löytyy Alavudelta.
Kiitos, KePu! - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Samoin kaikki virastot ja muut yhteiskunnan 'palvelut' päättyvät Ahterissa.
Sen jälkeen kaikki löytyy Alavudelta.
Kiitos, KePu!Kyllä Eijalle jää hyvinvarustettu konttori edustustiloineen. On sen ansainnut.
- Anonyymi00008
Kyllä meidän Irma tietää...
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä meidän Irma tietää...
Ähtärin on aloitettava kuntaliitoksen selvittely – matkailuyhtiöiden konkurssit ”katkaisivat kamelin selän” | Etelä-Pohjanmaa | Yle https://share.google/zpwh6njMl0phQvC2A
- Anonyymi00011
Tuskin tuo kuuhelo on edes orientoitunut aikaan ja paikkaan. Tuollaiset kiertokoulun käyneet tumpelot päättävät kuntalaisten asioista…ja jälki on sen mukaista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa461095Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83887- 164877
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105824Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29775Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒197700Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93697Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40653- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu118563Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12535Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as9531On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510- 39485
- 76481
- 57475
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 55467