Olin vuosia töissä, jossa ei arvostettu ollenkaan osaamista, ja suosittiin tiettyjä henkilöitä naaman perusteella. Yritin sanoa, millaisia työtehtäviä toivon, ja kerroin olevani erityisen hyvä niissä. Esimies lupasi, mutta siirsi työtehtävät toiselle kuitenkin. Lisäksi esimiestä ei kiinnostanut, keitä töihin otetaan, ja otettiin jatkavasti epäpäteviä ja kokemattomia. Osaamisen puute näkyi tuotannossa. Joskus pyysin yhtä vapaapäivää kuussa opintoja varten, sain tästä valitukset, kuinka työvoimaa tarvitaan töissä.
Nykyisin olen töissä paikassa, jossa on päinvastainen tilanne. Minua ja muita arvostetaan, kannustetaan, työkaverit ovat päteviä, töihin otetaan osaamisen, ei naamakertoimen mukaan. Ja saan vapaapäivän tarvittaessa. Tuntuu hyvältä, ja opin uusia asioita töissä.
Työpaikassa arvostetaan
3
106
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tuttu asia kun kumileimasimet leikkivät pomoa.
Kaikki mene päin helvettiä kun aikaa ei ole muuhun kuin käyttämiseen ja ylemmille tahoille lääkäreitä myöten kanteleen. - Anonyymi00002
Esimies huomasi varsin pian että aloittajasta ei ollut miksikään mihinkään vastuulliseen työtehtävään ja siksi oli pakotettu valitsemaan jonkun pätevämmän ja luotettavamman.
- Anonyymi00003
Tuttua tuokin. Suosikit etusijalla. Lopun alku näkyi itsellänikin niin, ettei enää töitä annettu. Se oli selvä merkki, että seuraavat yt:t on osuma. En edes välittänyt enää, oikein odotin, että loppuisi paska. Itseäni en irti sanonut, koska olisin menettänyt "kultaisen kädenpuristuksen" eli 6kk:n palkan. Lopullisesti varmistui se, että kenkää tulee, kun jouduin puhutteluun, että olisin tehnyt rikollisen toimen. Siihen totesin tyynesti, "että sattuipa sopivasti näin yt:n alla", pikkunilkki säikähti niin paljon noita sanoja, että vieläkin naurattaa. Sen keskustelun loputtua aloin siivoamaan pöytää valmiiksi. Ja näin sitten kävikin.
Seuraava työpaikka, vailla minkäänlaista kokemusta, oli kuin taivas maan päällä. Arvostusta, kiitoksia, kun hoidin senkin yyön kunnialla. Se paikka mistä potkut sain, leimattiin rikolliseksi, työvuosia kymmeniä takana. Tekisi mieli varottaa kaikkia tuosta tunnetusta paikasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381279
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34811Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27556Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24501
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14471