Piipitykset.
Niitä et saa hiljaiseksi millään, ehkä repimällä piipittimen johdot
Mikä jurppii sähköautoissa?
13
205
Vastaukset
- Anonyymi00001
Useimmat piirityksen kyllä saa pois.
Ei kaikkia, esim ylinopeudesta varoittavat saa, mutta niitä voi hiljentää.
Näitä piikityksiin alkoi tulla jo viime vuosikymmenen puolella. Esim v 2017 mallin dieselissäni niitä jo oli. Nykyisessä sähköautossani niitä on jo huomattavasti enemmän, mutta olen poistanut kaikki mitä voi poistaa ja loput hiljentänyt hiljaisiksi piipityksiksi. - Anonyymi00002
Ainakin volkkareista puuttuu yksi tärkeä piipitys, se on varoitus nopeuskameroista. Siksi reissatessa tuleekin peilattua kännykän TomTom äppi näytölle.
- Anonyymi00004
Yleensä kamerat on tai ainakin saa naviin. Onko sulla jonkinlainen karvalakkien karvalakki?
- Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Yleensä kamerat on tai ainakin saa naviin. Onko sulla jonkinlainen karvalakkien karvalakki?
Ainakaan VW ID.7 omaan naviin ei saa ladattua nopeuskameravaroituksia. Siksi puhelin.
- Anonyymi00010
Tesla "piipittää" nopeuskamerat.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ainakaan VW ID.7 omaan naviin ei saa ladattua nopeuskameravaroituksia. Siksi puhelin.
BYDin navi kertoo kameroista ihan suomen kielellä.
- Anonyymi00003
Kyllä ne samat piipitykset kuuluvat kaikista uudemnista autoista aivan riippumasta kulkuvoimasta.
- Anonyymi00005
Useimmissa ne saa pois, tai ainakin suurimman osan. Näihin kannattaa tutustua jo auto ostettaessa ettei ala harmittaa liian myöhään.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Useimmissa ne saa pois, tai ainakin suurimman osan. Näihin kannattaa tutustua jo auto ostettaessa ettei ala harmittaa liian myöhään.
Olennainen asia on myös se onko poiskytkentä pysyvä, vai sellainen että se palautuu takaisin päälle aina käynnistyksen yhteydessä, tuohon vaikuttaa esim. se milloin automallin tyyppihyväksyntä on tehty.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Olennainen asia on myös se onko poiskytkentä pysyvä, vai sellainen että se palautuu takaisin päälle aina käynnistyksen yhteydessä, tuohon vaikuttaa esim. se milloin automallin tyyppihyväksyntä on tehty.
Viimeksi kun käsiin osui polttomoottorin voimin kulkeva XC40, niin 1. yksilössä oli vielä valikoissa ylinopeusvaroituksen poiskytkentä. Toimivuus "heitä noppaa" eli 1. päivänä ei piipittänyt. 2. päivänä piipitti joka nopeusrajoitusmerkin kohdalla ja muutoinkin väh. kerran minuutissa, kun asetettu nopeus rajoitus +5 ja todellinen nopeus rajoitus +1. Kolmantena päivänä piipitti pitkällä matkalla ekat 10 min, sitten oli pari tuntia hiljaa ja lopussa taas piipitti parikymmentä minuuttia. Myöhemmin osui saman mallinen auto (kuitenkin eri yksilöitä) käsiin kolmeen otteeseen eikä niissä saanut piipityksiä pois - ao. valinta oli poistettu valikoista.
Ei siis ole pelkästä tyyppihyväksynnästä kiinni, eroja on autoyksiölöiden välillä ohjelmistoversiosta riippuen ja näköjään kehitys voi myös mennä huonompaan suuntaan! Nuo kaikki "koeajoon" osunneet XC40 oli alle vuoden ikäisiä ja yksi ihan "iskemätön" eli 40 km tjsp mittarissa, kun sain auton alle. Sekin tuli todistettua, että juosten kustuissa ohjelmistoissa ei edes ne poiskytkennät aina toimi. Kauas on etäännytty Volvonkin aikaisemmasta suunnittelufilosofiasta....
Uusissa autoissa on myös muita raivostuttavia toimintoja, kuten kaistapäävahti, joka raivopaisesti yrittää estää tiessä olevien kuoppien ja veden täyttämien urien väistelyn.... ja hetkeä myöhemmin haluaa ohjata vastaantulijan kaistalle.
Sanomalehtien koeajojen perusteilla muissakin kiinalaisautoissa on näitä sekoilevia kaistapäävahteja ja äänekkäät piipitykset (Volvo sentään kohtuu hiljainen, mutta ärsytti silti)... ja jos mitään saa poiskytkettyä, niin pahimmillaan se poiskytkentä löytyy valikon tasolta 5, pikavalintaa ei ole ja poiskytkentä pitää tehdä uudelleen joka käynnistyksen jälkeen.
Fiksuimmissa toteutuksissa nuo ratin vatkaimet saa pysyvästi pois ja lainsäädännön vaatima ylinopeuspiipitus on kohtuu hiljainen ja vaikenee yhdellä napin painalluksella. Näitä toimintoja löytyy sähköautoistakin... - Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Viimeksi kun käsiin osui polttomoottorin voimin kulkeva XC40, niin 1. yksilössä oli vielä valikoissa ylinopeusvaroituksen poiskytkentä. Toimivuus "heitä noppaa" eli 1. päivänä ei piipittänyt. 2. päivänä piipitti joka nopeusrajoitusmerkin kohdalla ja muutoinkin väh. kerran minuutissa, kun asetettu nopeus rajoitus 5 ja todellinen nopeus rajoitus 1. Kolmantena päivänä piipitti pitkällä matkalla ekat 10 min, sitten oli pari tuntia hiljaa ja lopussa taas piipitti parikymmentä minuuttia. Myöhemmin osui saman mallinen auto (kuitenkin eri yksilöitä) käsiin kolmeen otteeseen eikä niissä saanut piipityksiä pois - ao. valinta oli poistettu valikoista.
Ei siis ole pelkästä tyyppihyväksynnästä kiinni, eroja on autoyksiölöiden välillä ohjelmistoversiosta riippuen ja näköjään kehitys voi myös mennä huonompaan suuntaan! Nuo kaikki "koeajoon" osunneet XC40 oli alle vuoden ikäisiä ja yksi ihan "iskemätön" eli 40 km tjsp mittarissa, kun sain auton alle. Sekin tuli todistettua, että juosten kustuissa ohjelmistoissa ei edes ne poiskytkennät aina toimi. Kauas on etäännytty Volvonkin aikaisemmasta suunnittelufilosofiasta....
Uusissa autoissa on myös muita raivostuttavia toimintoja, kuten kaistapäävahti, joka raivopaisesti yrittää estää tiessä olevien kuoppien ja veden täyttämien urien väistelyn.... ja hetkeä myöhemmin haluaa ohjata vastaantulijan kaistalle.
Sanomalehtien koeajojen perusteilla muissakin kiinalaisautoissa on näitä sekoilevia kaistapäävahteja ja äänekkäät piipitykset (Volvo sentään kohtuu hiljainen, mutta ärsytti silti)... ja jos mitään saa poiskytkettyä, niin pahimmillaan se poiskytkentä löytyy valikon tasolta 5, pikavalintaa ei ole ja poiskytkentä pitää tehdä uudelleen joka käynnistyksen jälkeen.
Fiksuimmissa toteutuksissa nuo ratin vatkaimet saa pysyvästi pois ja lainsäädännön vaatima ylinopeuspiipitus on kohtuu hiljainen ja vaikenee yhdellä napin painalluksella. Näitä toimintoja löytyy sähköautoistakin..."Fiksuimmissa toteutuksissa nuo ratin vatkaimet saa pysyvästi pois ja lainsäädännön vaatima ylinopeuspiipitus on kohtuu hiljainen ja vaikenee yhdellä napin painalluksella. "
Tähän vaikuttaa auton valmistajan lisäksi myös ennen kaikkea se lainsäädäntö. Esimerkiksi uusissa autoissa kaistavahti ei saa enää olla pysyvästi poiskytkettävissä, vaan oletuksena se on päällä aina käynnistyksen jälkeen. Hieman vanhemmissa autoissa, riippuen vuosimallista ja mallin tyyppihyväksynnän ajankohdasta kaistavahti voi olla pysyvästi poiskytkettävissä. Tämä selittää myös sen miksi saman automallin eri vuosimalleissa voi olla eroja näiden avustinten suhteen.
Tuon vuoksi entistä enemmän korostuu se kuinka hyvin esim. kaistavahti toimii, tai onko sen poiskytkentä yhden painalluksen takana vai syvällä valikoissa.
- Anonyymi00008
Ehkä se haluaa mennä menojaan, ilman kuljettajaa?🌠
- Anonyymi00011
Minua jurppii sähköautossa eniten se, että naapurilla 3 vuotta ollut auto toimi talvella hyvin ja vei minut aamulla kerran töihinkin, kun halpiskello ei käynnistänyt lämmitystä ja nyt s****na lakerivautio ja öljyt ulos. Vi**u ostin kuitenkin polttomoottorirotiskon 5000€, ei vaan uskaltanut oli niin kallis tuo sähköauto olevinaan. Jurppii, no voin lohduttautua sillä, että tankillisella pääsen kauemmaksi, kuin tuo naapuri yhdellä latauksella.........,se tosin ajaa melkein 2 kertaisesti minun 15000 km./vuosi. Ilmeisesti se lataa öisin, koska jotain hämärää täytyy olla, kun se ajaa niin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466