Oletteko koskaan käyneet? Raatteen tiellä oli kova taistelu 1940 vuonna. Olen pyöräily reissulla utsjoelta hankoon ja poljen itä suomee pitkin ja päädyin suomussalmelle tänään. Kiva nähdä kaikkea paikkoja tälleen pyörällä kun polkee. En ole itä suomessa käynyt kun kerran joskus lapsena.
Olen käynyt tänään raatteen tiellä.
Anonyymi-ap
24327
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 24
Vanhimmat
Tarkoitus on tänä kesänä käydä kuin myös katsomassa Hiljaista kansaa.
Olihan se surullista tai meidän kannalta hyvä, nähdä se kenttä, jossa oli niitä kivimurikoita kuvaamassa kuolleita sotilaita, toivottavasti jokunen venäläinenkin joukossa? Hehän kuitenkin kaiken pahan oli toteuttamassa hyökkäyksellään Suomeen.
Ne oli Ukrainan joukkoja.
Siis neuvosto armeijaan pakotetut ukrainalaiset.
Neuvostoliiton.
Peruspalkkasotilaita kylläkin, vanha juttu ei vaikuta nykyhetkeen vs putinit ym🥱
Kävin intin Kajaanissa ja se oli luonnollisesti pakollinen vierailu jokaiselle varusmiehelle.
Nuoret ukrainalaissotilaat tapettiin motissa ja loput "jänisjahdissa" yhettömiin. Kepeissä varusteissa olisivat paleltuneet muutenkin. Oli hyytävät pakkaskelit.
Turvallista matkaa.
Sinnehän ne 17 000 Ukrainalaista hyökkivät.
Ne pakotettiin sinne. Stalin vihas ukrainalaisia. Oletko kuullut Pietarin trolli sanaa holodomor?
Samoin kuin Putin ja koko Kremlin väki nykyisin. Ihmettelen venäläistä luonnetta, miten luulevat kaiken viimevuosien tapahtumisen jälkeen, että heihin kukaan haluaa ja uskaltaa edes luottaa. Tyhmyydelläkin on rajansa, jota venäläiset Putinistit eivät tunnu tiedostavan. Ikuista matkustuskieltoa vain Eurooppaan kaikille heille.
Olrtko Kiovsntolli? Ukraina trollipaska ja verorahapimmi
Haista sinä Putinistin pska vain sitä itseään! Periaatteita oltava pahaa vastaan aina, pahalle ei saa antaa siimaa senttiäkään. Slava Ukraini!!
Olen käynyt, mutta eipä siellä paljon nähtävää loppujen lopuksi ollut!
En.
Tuo huonoo onnee käydä tollasissa taistelupaikoissa.
Kokemusta? Vaimistä moinen uskomus?
No jos sinne moni kuollu, niin voiko paikka moitään hyvää antaa. En tiiä? Pitäs varmaan käydä ausvitchissä ja kokeilla miten käy?
Luin tuollaisen uutisen: https://yle.fi/a/3-9228862
Mahtaakohan nyt Sallan kunnajohtajaa kaduttaa, että tuli omalla ja EU rahalla kunnostettua Venäjän puolella pikitietä ja vieläpä suoraan sotilastukikohdan vierestä? Ei tullut ostosmatkailijoita, mutta pyöräileviä siirtolaisia tuli ja sen päälle suora ja hyvä reitti sotilaskalustolle suoraan rajalle sitten kun sen aika on
Mitä todennäköisemmin olen. Muutaman kerran ajellut itäistä rajaa pitkin Kuusamoon.
Olitko niin paljon kännissä, ettet muista?
Olihan siinä pitkä päivä tullut naukkailtua ja marjastettua
Kyllä, Ukrainalainen divisioona otti siellä pattiinsa.
Onhan tuolla tullut käytyä useammankin kerran. Kyllähän se kivien määrä pistää hiljaiseksi samalla tavalla kuin sankarihaudoila kun katsoo nuorten miesten syntymäaikoja ja kuolinpäiviä. Lyhyt on ollut elämän lanka.
Jos vastaavanlaiset retkikohteet kiinnostavat niin suosittelen Sturmbock - Järämän linnoitusaluetta jonka teema on enemmänkin lapin sota ja Saksalaisten vetäytyminen.